quote:December: Oak Moon
Also known as the Cold or Long Night Moon, the Oak Moon is a time for hope and healing. This time of year the Moon has reign over the Earth, because there are more hours of night than day. Our thoughts turn to the rebirth of the light and the longer days that are promised after the winter solstice. Women who have become pregnant in the spring are about to give birth and will probably want to focus their energies on delivering a healthy baby. This is the time of year to complete something you have worked hard on and to make sure that the task is truly completed, all the details dealt with. It's also a great time to let go of old patterns or problems and start anew. If something has been eating at you for a long time, work to give it up at this time. Let go of the negative and let the light of longer days shine inside you. Working with children in a nurturing way can be very rewarding and healing.
bronquote:In de Wicca heeft elke volle maan een naam , die nog afstamt van de oude, Keltische tradities. De laatste dertiende maan , is de blauwe maan. Dit houdt niet in dat elke dertiende maan van het jaar een blauwe maan is. Het is een zogenaamde "beweeglijke" maan. De blauwe maan heb je als er in 1 maand 2 Volle Manen zijn.
December: Eiken Maan (reinigingsfase)
quote:Op maandag 4 december 2006 19:40 schreef senesta het volgende:
Wat een belangstelling voor de maan ineens.
Hoe gaat het met lillith trouwens, ik mis haar al een tijdje en ze heeft ook geen antwoord gegeven op mijn vraag uit het vorige topic![]()
LIIIIILLLLLLIIIIITTTTTHHHHH![]()
Ik heb hem weer even opgezocht voor je:quote:Op maandag 4 december 2006 19:42 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben er wel maar eigenlijk ook niet![]()
Nee hoor, ben gewoon druk met verhuizing ed.
Ik ben bang dat ik jouw vraag gemist heb, sorry![]()
quote:Op vrijdag 1 december 2006 20:35 schreef senesta het volgende:
Ik heb nog een vraagje voor Lillith_Wicca, als ze het niet erg vind tenminste.
Ik zat in de les dinsdag en toen vertelde karen dat het ziekenhuis ook onder het twaalfde huis valt, ik brak daar acuut mijn nek over.
Dus slikte ik een keer (ik durf nooit zo goed iets te vragen) en vroeg waarom dat in het twaalfde huis valt.
Ik vroeg: "Waarom dan Karen, gezondheid valt toch in het zesde huis?".
Haar antwoord: "Ja maar in het zesde huis loop je nog, in het twaalfde lig je lam."
Ik schreef het op en ondertussen ging de les snel weer over op een ander onderwerp.
Maar ik zit nu nog steeds met het gevoel dat ik niet weet waarom.
rustig Sara...quote:Op maandag 4 december 2006 19:43 schreef sararaats het volgende:
kutkutkutkutkutkutkodeit
ik heb weer een broek gemold. ik word te dik
dikkie dik
Hallo Saraquote:Op maandag 4 december 2006 19:43 schreef sararaats het volgende:
kutkutkutkutkutkutkodeit
ik heb weer een broek gemold. ik word te dik
dikkie dik
Tja, dat leg je niet in een paar woorden uit.quote:Op maandag 4 december 2006 19:49 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb hem weer even opgezocht voor je:
[..]
Ha ha ha ik was al bang dat je dat zou zeggen.quote:Op maandag 4 december 2006 20:08 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Tja, dat leg je niet in een paar woorden uit.
In het zesde huis heb je dagelijks last van iets, in het twaalfde huis moet je plat, opgenomen worden.
Maar dat is een zeer korte omschrijving hoor.
Mag ik je adviseren om het boek van Karen, "Het Twaalfde Huis" eens te lezen, daar wordt alles precies uitgelegt.
Tja naar mijn idee kan er niets op tegen een persoonlijk consult bij een erkend astroloog/astrologe, maar goed dat is mijn visie, dan kan je ook vragen stellen, al ben ik wel benieuwd hoe het met zo'n horoscoop in zijnwerk gaat die jij hebt laten maken.quote:Op maandag 4 december 2006 20:20 schreef Dromenvanger het volgende:
Senesta ik heb trouwens een keer een horoscoop gekocht van 69 euro voor 3 maanden lang. Moest toen alles invullen daar.
En toen gingen ze rekenen.
Wie weet doe ik dat nog een keer.
Ik zei toen tegen jou dat ik astrologie onzin vind en nog meer, maar goed, dan zit ik even te denken en dan denk ik al snel wat.
Maar als ik dan een horoscoop wil, dan wil ik een persoonlijke horoscoop aanvragen. Niet een horoscoop die in de tv gids staat want die is sowieso te kort.
Daar richte ik me toen dus op. Ik richte me op de tv gids waar de horoscoop in staat.
Die horoscoop die ik kocht via internet en die netjes via de post bezorgd werd dat was een dikke bundel vol infomatie
Wie weet wel nuttige informatie.
Die horoscoop van toen waar ik 69 euro voor moest betalen die heb ik niet eens open geslagen
Zo kan ik dus met geld omgaanMaar ik ga me steeds bewuster om ermee.
Met geld kunnen omgaan dus. Koop ziek zijn ook. Ik kan koop ziek zijn. En dan koop ik het liefst alles dat ik zie.
Heb een glazen bol staan hier, en die heb ik ook nog niet gebruikt. Ik dacht eerst dat het een miskoop was maar misschien kan ik die glazen bol nog goed gebruiken
Die glazen bol staad netjes op een standaard naast mijn computer de hele tijd. Wachtend dat ik misschien erin ga kijken zoals in Lord of the rings. Wie weet wat ik ga zien
Die glazen bol beschouw ik dus niet als miskoop nu. Alleen al hoe hij erbij staat maakt hem waardevol.
goedquote:Op maandag 4 december 2006 19:50 schreef senesta het volgende:
[..]
Hallo Sara![]()
Hoe gaat het met je oma??
Gaat ze naar een verzorgingstehuis?quote:Op maandag 4 december 2006 20:27 schreef sararaats het volgende:
[..]
goed
maar ze komt niet meer naar huis
yupquote:Op maandag 4 december 2006 20:28 schreef senesta het volgende:
[..]
Gaat ze naar een verzorgingstehuis?
Irritant is dat hequote:Op maandag 4 december 2006 20:12 schreef senesta het volgende:
[..]
Ha ha ha ik was al bang dat je dat zou zeggen.
Nou dan moet ik maar gaan vissen, ze zijn aan het verbouwen hier en mijn boekenkast moest weg, mijn boeken zijn nu dus niet bij de hand, en zo'n vraag blijft dan in mijn hoofd spoken he![]()
Ik ga maar zoeken want ik ben bang dat de vraag me niet los laat, en wachten tot de volgende les duurt me te lang![]()
En dat is voor iedereen ook een bevredigende oplossing?quote:
Ik las dit toevallig.quote:Op maandag 4 december 2006 20:08 schreef Lilith-Wicca het volgende:
In het zesde huis heb je dagelijks last van iets, in het twaalfde huis moet je plat, opgenomen worden.
Maar dat is een zeer korte omschrijving hoor.
nee, m'n moeder zit er nog steeds onderdoorquote:Op maandag 4 december 2006 20:30 schreef senesta het volgende:
[..]
En dat is voor iedereen ook een bevredigende oplossing?
Je moeder kon het ook niet meer aan he?
Welnee, Zon in het 12 de huis verteld meestal dat een of beide ouders in je jeugd vaak afwezig waren.quote:Op maandag 4 december 2006 20:31 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Ik las dit toevallig.
Als je steenbok zon in 12e huis hebt staan, kan ik het dan net zo goed maar helemaal opgegeven
Wat betekent dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |