Die verdient een 25-uurs verjaardagstopic op fok!quote:Op donderdag 14 december 2006 13:30 schreef Prosac het volgende:
Mark-Jan hat heute geburtstag
Het moet niet gekker worden..quote:Juventus zat afgelopen zaterdag tijdens het competitieduel FC Groningen - PSV (0-2) op de tribune voor Gibril Sankoh. De interesse in de verdediger zou spoedig concreet kunnen worden. Met het oog op de toekomst is ook Danny Holla opgeschreven in het boekje van de Juventus-scouts (Voetbalzone)
quote:Juventus zat afgelopen zaterdag tijdens het competitieduel FC Groningen - PSV (0-2) op de tribune voor Gibril Sankoh. De interesse in de verdediger zou spoedig concreet kunnen worden. Met het oog op de toekomst is ook Danny Holla opgeschreven in het boekje van de Juventus-scouts (Voetbalzone)
quote:Opmerkelijke vondst in oud-stadion FC Groningen
Uitgegeven: 15 december 2006 11:52
Laatst gewijzigd: 15 december 2006 11:52
GRONINGEN - Slopers hebben een opmerkelijke vondst gedaan in het oude Oosterpark-stadion van FC Groningen. Achter een blinde muur op de eerste etage onder de hoofdtribune ontdekten zij tientallen dozen met daarin honderden mappen vol financiële overzichten en bestuursnotulen.
Algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen bevestigde de vondst vrijdag nadat het Dagblad van het Noorden erover had geschreven.
Bron: Nu.nl
quote:Het laatste geheim van het Oosterpark-stadion
Verstopt achter een blinde muur in een kleine, loze ruimte op de eerste etage onder de hoofdtribune staan tientallen dozen, met honderden mappen vol financiële overzichten en bestuursnotulen. Tussen het puin, wachtend op de nietsontziende grijpers van het sloopbedrijf.
Terwijl het oude Oosterpark allang is verlaten en de verhuizing van FC Groningen naar de Euroborg al weken eerder afgerond is, lijkt niemand zich nog te bekommeren om al die stukken.
Deze krant redt de vondst van de ondergang en gaat uiteraard op onderzoek uit. Het blijkt te gaan om gevoelige administratie, stammend uit de periode voorafgaand aan de beruchte Fiod-inval op 23 januari 1989.
Die inval en de daaropvolgende rechtszaak over een zwartgeldcircuit lieten diepe sporen na bij FC Groningen en kostten toenmalig voorzitter Renze de Vries de kop. De stukken zijn destijds ingezien door de Fiod en later aan de club teruggegeven. De belangrijkste informatie is destijds bij de strafzaak naar buiten gebracht.
Veel opmerkelijke details werden nooit openbaar. Hoe komt het dat die administratie onbeheerd achterbleef in de bouwval? Omdat van de huidige mensen van FC Groningen niemand er weet van had. En waarom verstopte de club destijds al deze zaken achter een blinde muur? Omdat ze destijds geen raad wisten met dit gevoelige materiaal.
In de krant van morgen een neerslag van de vondst, de reacties en uiteraard een terugblik op die roerige affaire die FC Groningen op de rand van de afgrond bracht.
Bron: DvhN
quote:Op vrijdag 15 december 2006 12:30 schreef Gollemrulez het volgende:
Schitterend. Al hadden ze achter die blinde muur beter een goede rechtermiddenvelder kunnen vinden...
quote:Van de Laak terug bij selectie
AZ - FC Groningen
Zondag 17 december, 14.30 uur![]()
FC Groningen speelt zondagmiddag voor het eerst in het nieuwe DSB Stadion van AZ Alkmaar. In het duel met de nummer 2 van de ranglijst kan trainer Ron Jans van FC Groningen weer een beroep doen op Koen van de Laak. Hij maakte afgelopen woensdag zijn rentree in het Beloften-elftal en sluit weer aan bij de selectie. Mark-Jan Fledderus, die eveneens speelde in Jong FC Groningen, kreeg opnieuw te kampen met liesklachten en moet zijn terugkeer nog even uitstellen.
Arnold Kruiswijk is ook nog niet bij de eerste selectie, maar heeft in de voorbije week wel een aantal groepstrainingen meegemaakt. Hij herstel van een achillespeesblessure. Antoine van der Linden moet het rustig aan doen met een voetkneuzing en volgt een individueel programma. Paul Matthijs is bezig met looptraining in het herstel van zijn liesblessure.
Welke twee spelers uit de Beloften zullen aansluiten bij de selectie voor zondag zal zaterdag na de laatste training bekend worden.
Bron: FC Groningen
quote:Op vrijdag 15 december 2006 19:51 schreef The_Verve het volgende:
Hoe komt die administratie in handen van DvhN? Het zou ze overigens sieren als ze het gewoon bij de FC zouden inleveren zonder van alles te publiceren.
Geniaal!quote:
Ach, dan maar geen lekkere journalist. Als alles nu op straat komt te liggen vind ik het gewoon natrappen. Het is een zaak van jaren geleden. Als er nou nog iets te halen viel, maar wat is de nieuwswaarde van nog wat juicy details?quote:Op vrijdag 15 december 2006 20:58 schreef MaxPower het volgende:
Lekkere journalist ben je dan. Het zou Peter R de Vries ook sieren als hij de gevonden laptops gewoon aan justitie teruggeeft zeker? Ook bij het DvhN moet er gewoon brood op de plank komen.
quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:15 schreef MaxPower het volgende:
Geen. Maar het verkoopt wel, ik ga zometeen namelijk een krant kopen.
Zoveel zal er niet instaan... vast smeuige details die eigenlijk niet veel voorstellenquote:Op zaterdag 16 december 2006 11:15 schreef MaxPower het volgende:
Geen. Maar het verkoopt wel, ik ga zometeen namelijk een krant kopen.
Wist ik ook niet. Trouwens niet veel spannende informatie verder in stuk.......quote:Op zaterdag 16 december 2006 14:37 schreef MaxPower het volgende:
Vrij matig stukje inderdaad. Ik wist overigens niet dat Derksen er bij betrokken was. Al verbaast het me niet.
Ik HOOP een gelijkspelletje, maar ik denk............................................quote:Op zondag 17 december 2006 12:40 schreef sanniboi het volgende:
en wat denken we over vanmiddag? az uit, altijd lastig .. ik hoop op een gelijkspelletje
Understatementquote:Op zondag 17 december 2006 12:40 schreef sanniboi het volgende:
en wat denken we over vanmiddag? az uit, altijd lastig .. ik hoop op een gelijkspelletje
bronquote:Gentenaar mogelijk binnenkort in doel FC Groningen
zondag, 17 december 2006
Dennis Gentenaar is mogelijk binnenkort te bewonderen in een Gronings shirt. Verschillende betrouwbare media melden dat. Gentenaar zou dan de opvolger moeten worden van Bas Roorda. De 36-jarige doelman staat nu onder contract bij Ajax, maar de ervaren keeper staat daar op een zijspoor.
De Nijmegenaar stond jarenlang onder contract bij NEC, maar verkaste vorig seizoen naar Borussia Dortmund. Daar vertrok hij dit jaar alweer om bij AFC Ajax aan de slag te gaan. De doelman heeft er wel oren naar om een vaste waarde te worden in Groningen. Bas Roorda zijn contract wordt waarschijnlijk niet verlengd, en dus is het gerucht rondom Gentenaar geen gekke.
Daar snap ik ook niets van, hij had die kans al lang moeten krijgen imo..quote:Op maandag 18 december 2006 09:25 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik dacht dat Van Loo gehaald was om te concurreren met Bassie voor de plek van 1e doelman. Waarom krijgt hij dan geen kans van Jans?
quote:Breuk tussen Veendam en Groningen
BV Veendam heeft met onmiddelijke ingang de samenwerking met FC Groningen beëindigd. De eerstedivisionist vreest compleet te worden opgeslokt door de Trots van het Noorden.
Beide clubs zijn al een jaar in gesprek over de samensmelting van de twee jeugdopleidingen. Een gezamenlijk D1-elftal was het eerste vruchtbare resultaat van deze besprekingen, maar dit zal door het besluit van Veendam worden teruggetrokken.
“Ik ben bang dat we dan als club dan onze identiteit gaan verliezen", laat Veendam-directeur Jan Korte weten. "Dit is een gemiste kans", vind Groningen-directeur Hans Nijland tegenover het Dagblad van het Noorden.
quote:FC Groningen is op het provinciale Menzis Sportgala in Martiniplaza uitgeroepen tot Sportploeg van het jaar 2006. De FC'ers lieten de hockeysters van GHHC en de basketballers van Capitals achter zich. Ron Jans kreeg de Provinciale Sportprijs, onder meer wegens het positief uitdragen van de provincie Groningen.
FC Groningen bereikte dit jaar de derde plaats in de Eredivisie en dwong daarmee deelname af aan de UEFA Cup. Ook stond de ploeg in de kwartfinale van de Gatorade Cup. FC Groningen is de opvolger van de roeiers Paul Drewes en Wim Bakker van Gyas.
In de categorie sportpersoon van het jaar werd schaatster Daniëlle Bekkering de opvolger van drievoudig winnaar Rutger Smith. Hockeyster Elsemiek Groen werd verkozen tot talent van 2006. Haar voorganger was wielrenner Martijn Keizer. Hij troefde vorig jaar FC-jeugdinternationals Van der Laan en Hiariej af.
De provinciale Groninger sportprijs ging in 2005 nog naar de organisatie van het loopevenement de RUN uit Winschoten. In 2004 kreeg Joop Alberda de prijs en een jaar eerder ex-FC-talent Arjen Robben. Dit jaar viel aan Ron Jans de eer te beurt de prijs in ontvangst te mogen nemen op het Menzis Sportgala.
Bron: FC Groningen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |