Ik verlang van participanten in mijn topics dat zij fatsoenlijk de basisregels voor het voeren van een discussie toepassen. Dat betekent dus: onderbouw uw uitlatingen.quote:Op maandag 4 december 2006 16:49 schreef Oblivion het volgende:
Oh, dan ben ik om en om niet zelfverzekerd.![]()
Bull natuurlijk, het is maar net waar je je lekker in voelt.
Was prima onderbouwd.quote:Op maandag 4 december 2006 16:51 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik verlang van participanten in mijn topics dat zij fatsoenlijk de basisregels voor het voeren van een discussie toepassen. Dat betekent dus: onderbouw uw uitlatingen.
Als ze zich nog leuker willen maken, dan doen ze dat omdat ze kennelijk op dat moment iets missen. Ze voelen zich niet zeker genoeg en zorgen nog voor wat extra's. Het is onzin om te stellen dat er tevredenheid/zekerheid is, maar dat ze het nog leuker willen maken. Dan is er dus geen tevredenheid en geen zekerheid.quote:Op maandag 4 december 2006 16:50 schreef jogy het volgende:
Nope, niet helemaal. Sommige dames zijn erg tevreden met hun lichaam maar willen er gewoon nóg leuker uitzien omdat ze zich daar fijn bij voelen. Je zou eerder kunnen denken dat meisjes die zich zo onopvallend mogelijk kleden dat doen uit onzekerheid.
Hetzelfde geldt voor mannen inderdaad, maar ik neem de vrouw als voorbeeld voor het overzicht. En hoezo kleed je je soms extra goed omdat je er van verzekerd bent dat je geen lelijk ventje bent? Lelijke mensen kunnen zich ook extra goed kleden hoor, juist om, voor hun gevoel, hun onaantrekkelijkheid te compenseren.quote:Op maandag 4 december 2006 16:53 schreef jogy het volgende:
Trouwens, hetzelfde zou dan ook kunnen gelden voor mannen die veel aandacht schenken aan hun uiterlijk, als je bijvoorbeeld als man zijnde een mooi pak aan trekt en je goed scheert zou het ook een teken van onzekerheid kunnen zijn. Ik kleed mijzelf echter soms extra goed aan om juist in het oog te lopen en ik ervan verzekerd ben dat ik geen lelijk ventje ben. Al is dat natuurlijk geheel subjectief aan de smaak.
Er zullen heus wel dames rondlopen waar het waar bij is hoor, alleen gaat die vlieger gewoon niet bij iedereen op. Tuurlijk bestaan er dames die hakken dragen omdat ze anders niet boven de 1.60 uitkomen maar zo zijn er ook dames die al 1.80 zijn en alsnog hakken dragen omdat het er elegant uitziet en ze de aandacht gewoon leuk vinden. niets mis mee en niet per definitie een teken van onzekerheid. Als je jezelf aan de wereld wil laten zien op je mooist dan proef ik daar geen onzekerheid uit.quote:Op maandag 4 december 2006 16:53 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Als ze zich nog leuker willen maken, dan doen ze dat omdat ze kennelijk op dat moment iets missen. Ze voelen zich niet zeker genoeg en zorgen nog voor wat extra's. Het is onzin om te stellen dat er tevredenheid/zekerheid is, maar dat ze het nog leuker willen maken. Dan is er dus geen tevredenheid en geen zekerheid.
En dat laatste kan zijn, maar is niet per definitie waar. Juist onzekere mensen doen zich vaak zeer extravert voor om juist die onzekerheid tegen te gaan.
Jup, dat de mogelijkheid er is maakt het niet meteen een absolute waarheid voor iedereen die er een beetje extra verzorgt bijloopt.quote:Op maandag 4 december 2006 16:56 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor mannen inderdaad, maar ik neem de vrouw als voorbeeld voor het overzicht. En hoezo kleed je je soms extra goed omdat je er van verzekerd bent dat je geen lelijk ventje bent? Lelijke mensen kunnen zich ook extra goed kleden hoor, juist om, voor hun gevoel, hun onaantrekkelijkheid te compenseren.
Jij niet, ik welquote:Op maandag 4 december 2006 16:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Er zullen heus wel dames rondlopen waar het waar bij is hoor, alleen gaat die vlieger gewoon niet bij iedereen op. Tuurlijk bestaan er dames die hakken dragen omdat ze anders niet boven de 1.60 uitkomen maar zo zijn er ook dames die al 1.80 zijn en alsnog hakken dragen omdat het er elegant uitziet en ze de aandacht gewoon leuk vinden. niets mis mee en niet per definitie een teken van onzekerheid. Als je jezelf aan de wereld wil laten zien op je mooist dan proef ik daar geen onzekerheid uit.
Probeer het eens...quote:Op maandag 4 december 2006 16:59 schreef -Rebelle het volgende:
alsof je als vrouw meer aandacht krijgt als je hoge hakken draagt ipv sneakers![]()
Ik geef ook direct toe dat ik een zeer onzeker individu ben. Ik ben in ieder geval gelukkig al wel over mijn zelfmoordneigingen heenquote:Op maandag 4 december 2006 16:59 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb het met TS eens... Overigens geldt het ook voor mannen, maar dan moet je make-up en hoge hakken vervangen door Slee...
![]()
Nee, dan IS ze niet elegant. Jij VINDT haar dan elegant en wellicht de meerderheid, maar ook dan geldt niet dat de meerderheid gelijk heeft. Ik vind het dus niet elegant, maar het oog onzeker, zoals ik al zei.quote:Op maandag 4 december 2006 16:59 schreef MissMatch het volgende:
Gaan we hier verder?
Een vrouw op hoge hakken is elegant omdat het lichaam dan een elegantere houding heeft dan wanneer ze op gezondheidssandalen loopt.
Je benen worden langer en eleganter en je houding is anders ten opzichte van sneakers. Dus wel degelijk een verschil.quote:Op maandag 4 december 2006 16:59 schreef -Rebelle het volgende:
alsof je als vrouw meer aandacht krijgt als je hoge hakken draagt ipv sneakers![]()
Het is een prevalerend modebeeld in onze maatschappij, komt door de reclames, tv, films en wat nog meer. Maakt niet uit waar het vandaan komt trouwens, ik vind het wel sexy om een dame in hakken te zien lopen, dan hebben ze net dat ene dingetje extra en komen hun benen mooi uit. als ze dan ook nog open schoenen dragen en mooie voeten hebben kan je me al helemaal wegdragenquote:Op maandag 4 december 2006 16:58 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Jij niet, ik wel. En wat is er elegant aan een vrouw op hakken? Laat staan een vrouw van 1.80 op hakken?
Natuurlijk wel! Je zegt het zelf al: je doet het om er begeerlijk en vruchtbaar uit te zien. Maar wat heeft dat voor zin? Makeup maakt je niet opeens vruchtbaar hoor. Dus het is een schijnwerkelijkheid die je voorhoudt en waarom? Omdat je onzeker bent over het idee dat de werkelijkheid wellicht niet aantrekkelijk genoeg is voor de andere sekse.quote:Op maandag 4 december 2006 17:01 schreef nikky het volgende:
Heeft niets met onzekerheid te maken.
Make up heeft een hele andere functie namelijk. Het lokken van de andere sekse. Er begeerlijk en vruchtbaar uitzien.
Wij gebruiken make up zoals wij dat kennen en je ziet bij de meer primitievelingen lichaamsschilderingen, maar het heeft dezelfde functie. Puur om je lijf te verfraaien.
Heeft niets met het verhullen van je onzekerheid te maken.
Okay, dan vind jij het niet elegant. dat is dan toch niet haar zogenaamde onzekerheid die jou parten speelt?quote:Op maandag 4 december 2006 17:01 schreef FuifDuif het volgende:
Nee, dan IS ze niet elegant. Jij VINDT haar dan elegant en wellicht de meerderheid, maar ook dan geldt niet dat de meerderheid gelijk heeft. Ik vind het dus niet elegant, maar het oog onzeker, zoals ik al zei.
quote:Op maandag 4 december 2006 17:02 schreef nikky het volgende:
[..]
Je benen worden langer en eleganter en je houding is anders ten opzichte van sneakers. Dus wel degelijk een verschil.
Nu kan ik ook niet op hakken lopen en draag ik over het algemeen ook sneakers.
Er is ook wel een verschil in houdingquote:Op maandag 4 december 2006 17:02 schreef nikky het volgende:
[..]
Je benen worden langer en eleganter en je houding is anders ten opzichte van sneakers. Dus wel degelijk een verschil.
En wat is er zo bijzonder aan langere vrouwenbenen? Leg mij dat eens uit? Kun je dan sneller lopen als je de trein moet halen, wat interessant kan zijn voor de toekomst met schoolgaande kinderen die per openbaar vervoer naar school moeten?quote:Op maandag 4 december 2006 17:02 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat is weer wat anders. Wat ik wel en niet elegant vind staat los van waarom vrouwen hoge hakken dragen.quote:Op maandag 4 december 2006 17:04 schreef MissMatch het volgende:
[..]
Okay, dan vind jij het niet elegant. dat is dan toch niet haar zogenaamde onzekerheid die jou parten speelt?
Dat gespeculeer van sommige mannen altijd over wat vrouwen denken, zitten er meestal ook kilometers naastquote:Op maandag 4 december 2006 16:48 schreef FuifDuif het volgende:
Dit topic volgt uit een zijdiscussie welke begin deze middag was ontstaan in een ander topic. Daarin betoogde onder andere ik, dat wanneer vrouwen bijvoorbeeld make-up gebruiken of hoge hakken dragen, zij dit doen ter compensatie van hun onzekerheid. Het is niet mijn bedoeling om dit af te kraken en ik beoog ook geen gedragsverandering bij de vrouwen, maar het is puur een onderzoekende vraag.
Stelling:
Vrouwen die gebruik maken van bijvoorbeeld make-up en hoge hakken (kortom: gebruik maken van hulpmiddelen die het uiterlijk aanpassen) doen dat uit onzekerheid.
Ga praten met de makers van Discovery Channel. Die hebben het dan volgens jou volledig bij het verkeerde eind gehad.quote:Op maandag 4 december 2006 17:04 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Natuurlijk wel! Je zegt het zelf al: je doet het om er begeerlijk en vruchtbaar uit te zien. Maar wat heeft dat voor zin? Makeup maakt je niet opeens vruchtbaar hoor. Dus het is een schijnwerkelijkheid die je voorhoudt en waarom? Omdat je onzeker bent over het idee dat de werkelijkheid wellicht niet aantrekkelijk genoeg is voor de andere sekse.
Ja hoor, vooral ik ben weer een mafkees. Ik zeg wat veel heren denken. Ik vind het daarom ook pijnlijk om te zien dat sommige heren zich tegen mij keren, terwijl ze in feite precies hetzelfde uitgangspunt onderstrepen. Jammer is dat.quote:Op maandag 4 december 2006 17:06 schreef jaoka het volgende:
[..]
Dat gespeculeer van sommige mannen altijd over wat vrouwen denken, zitten er meestal ook kilometers naastVooral jij bent een beetje geobsedeerd. Te lang niet geneukt en beetje bitter daarover?
Ga iets nuttigs doen, je haar in de wax gooien of met je nieuwe horloge patsen.
Waarom vrouwen hoge hakken dragen, staat 99 van de 100 X ook los van onzekerheid. Vandaag draag ik sneakers, morgen laarzen met een hoge hak en overmorgen misschien pumps met een iets kleiner hakje. Elke dag zou ik in jouw redenatie dus een andere mate van onzekerheid hebben. I think not.quote:Op maandag 4 december 2006 17:06 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat is weer wat anders. Wat ik wel en niet elegant vind staat los van waarom vrouwen hoge hakken dragen.
Bron?quote:
Zijn inderdaad allemaal voorbeelden van hetzelfde principe, maar er zijn wel gradaties. Zo is het in je pyjama naar je werk gaan tactisch gezien geen goed idee, want dan dreigt in de meeste gevallen ontslag enzovoort.quote:Op maandag 4 december 2006 17:06 schreef Liewec het volgende:
[..]
Onzin, het gaat om 'extra's' om iemands uiterlijk verzorgder/leuker/aantrekkelijker te maken. Als je met deze redenering make-up onzin vindt, is naar de kapper gaan ook onzin, of bepaalde kleren kopen, of in de zon liggen om bruin te worden... Waarom zou je niet in je pyjama naar je werk gaan zonder je haar te kammen, tanden te poetsen of te douchen?
Of je hebt het gewoon bij het foute eind en bekijkt het te zwart-wit. Zou in principe ook kunnen. Je bewering is niet per definitie onwaar voor een deel van de vrouwen op deze aardbol maar het geldt zeker niet voor allemaal. Sommige vinden het leuk om zich mooi te kleden maar gaan net zo goed in hun lekker zittende kloffie de straat op om even boodschappen te doen.quote:Op maandag 4 december 2006 17:07 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja hoor, vooral ik ben weer een mafkees. Ik zeg wat veel heren denken. Ik vind het daarom ook pijnlijk om te zien dat sommige heren zich tegen mij keren, terwijl ze in feite precies hetzelfde uitgangspunt onderstrepen. Jammer is dat.
Stel jezelf de vraag: zou je make-up dragen als je alleen woonde op een onbewoond eiland? Dat laatste is namelijk grote kul.quote:Op maandag 4 december 2006 17:07 schreef nikky het volgende:
[..]
Ga praten met de makers van Discovery Channel. Die hebben het dan volgens jou volledig bij het verkeerde eind gehad.
( Ow en je mag "je" uit je posts richting mij wel weglaten hoor, de keren dat ik makup gebruik is zelden. Ik ben ook totaal niet onzeker. Als ik mij opmaak is dat omdat ik dat mooi vind en niet wat een ander vind)
Ja hoor, dat is niet onwaarschijnlijk. Soms word ik wakker en voel ik mij kiplekker en zeker van mijzelf en soms heb ik slecht geslapen en ben ik meer onzeker. Ook kan het afhangen van hetgeen ik zoal heb meegemaakt zo'n dag.quote:Op maandag 4 december 2006 17:08 schreef MissMatch het volgende:
[..]
Waarom vrouwen hoge hakken dragen, staat 99 van de 100 X ook los van onzekerheid. Vandaag draag ik sneakers, morgen laarzen met een hoge hak en overmorgen misschien pumps met een iets kleiner hakje. Elke dag zou ik in jouw redenatie dus een andere mate van onzekerheid hebben. I think not.
quote:Op maandag 4 december 2006 17:05 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En wat is er zo bijzonder aan langere vrouwenbenen? Leg mij dat eens uit? Kun je dan sneller lopen als je de trein moet halen, wat interessant kan zijn voor de toekomst met schoolgaande kinderen die per openbaar vervoer naar school moeten?
quote:Op maandag 4 december 2006 17:13 schreef nikky het volgende:
[..].
Voordat je een topic opent zou het handig zijn als je al een beetje research hebt gedaan. Heb je ooit naar programma;s gekeken wat een houding doet bij een ander?
Als een meisje een jongen leuk vind en ze zegt zelf van niet. Dan kun je uit haar houding opmaken of dit juist is. Bijvoorbeeld. Man en vrouw staan tegenover elkaar en vinden elkaar leuk. Dan zul je zien dat de polsen naar voren wijzen. Als dit niet het geval is en de polsen naar achteren/zijdelijngs worden gedraait dan vinden ze elkaar niets. En dit is lichaamstaal waraover je geen controle hebt tenzij je er aldoor van bewust bent je handen strak langs je lijf te houden.
Onzin, je kan even niet lekker in je vel zitten maar dat zou dus betekenen dat alle mensen met een zelfverzekerdheidsdip zichzelf juist beter gaan kleden terwijl het tegenovergestelde vaak het geval is.quote:Op maandag 4 december 2006 17:13 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja hoor, dat is niet onwaarschijnlijk. Soms word ik wakker en voel ik mij kiplekker en zeker van mijzelf en soms heb ik slecht geslapen en ben ik meer onzeker. Ook kan het afhangen van hetgeen ik zoal heb meegemaakt zo'n dag.
1. Ik vind het niet mooi.quote:Op maandag 4 december 2006 17:13 schreef nikky het volgende:
Hetzelfde met lange benen. Je houding gaat zo staan dan mannen dat soort benen mooier vinden dan benen die aan het einde sneakers dragen.
De korte samenvatting van het menselijk paringsritueelquote:Op maandag 4 december 2006 17:11 schreef FuifDuif het volgende:
het is in feite oplichting van de andere sekse.
Ja waarom zou ik dat niet doen? En ik denk niet dat jij voor mij kan beslissen of iets dikke kul is.quote:Op maandag 4 december 2006 17:11 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Stel jezelf de vraag: zou je make-up dragen als je alleen woonde op een onbewoond eiland? Dat laatste is namelijk grote kul.
En ik zeg toch niet dat make-up niet die functie van meer begeerlijk en vruchtbaar ogen heeft? Dat geloof ik best. Echter is dat vreemd, want je oogt slechts vruchtbaarder, maar dat ben je dan niet, dus het is in feite oplichting van de andere sekse.
Als ik mij onzeker voel, kleed ik mij juist extra goed. Dan poets ik mijn schoentjes enzovoort. Dat geeft dan weer een goed gevoel. Als ik mij zeker voel interesseert het me echt geen ene reet wat anderen denken en ga ik zonder problemen slordig de deur uit.quote:Op maandag 4 december 2006 17:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Onzin, je kan even niet lekker in je vel zitten maar dat zou dus betekenen dat alle mensen met een zelfverzekerdheidsdip zichzelf juist beter gaan kleden terwijl het tegenovergestelde vaak het geval is.
Sorrie FD, ik ben bang dat je de plank misslaat.
Kan, maar ik denk dat weinig vrouwen het voor jou doen.quote:
Zal ook heus waar zijn. toch denk ik dat het aantal mannen dat het wel leuk vindt, stukken hoger ligt dan het aantal mannen dat het niet mooi vind.quote:2. Niet iedere man vindt het mooi.
En wat zegt dat over jou en jouw auto? Is ook nep. Maar dat is ook eigen aan de mens: de natuur een handje (of een voetje) helpen.quote:3. Het is nep, dus heeft geen enkele natuurlijke waarde. De natuur faalt omdat het zichzelf beter laat functioneren door hulpmiddelen.
Het is triest met de mens gesteld, daar was ik al achter.quote:Op maandag 4 december 2006 17:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
De korte samenvatting van het menselijk paringsritueel.
En omdat het niet strookt met je mensenbeeld, zijn de mensen die er wél waarde aan hechten meteen onzeker?quote:
Prachtig niet?quote:Op maandag 4 december 2006 17:18 schreef Nosh het volgende:
[..]
En omdat het niet strookt met je mensenbeeld, zijn de mensen die er wél waarde aan hechten meteen onzeker?
Ik heb mezelf een tijdje onzeker gevoelt, pubertijd olè olèquote:Op maandag 4 december 2006 17:17 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Als ik mij onzeker voel, kleed ik mij juist extra goed. Dan poets ik mijn schoentjes enzovoort. Dat geeft dan weer een goed gevoel. Als ik mij zeker voel interesseert het me echt geen ene reet wat anderen denken en ga ik zonder problemen slordig de deur uit.
Ook nog selectief zijn ook, hè? Net zoals een vrouw die er seksueel uitdagend gekleed bij loopt. Als je dan kijkt, kijkt ze boos terug en durven sommigen ook nog te zeggen: "valt er wat te zien, klootzak?" Ja daaaaag.quote:Op maandag 4 december 2006 17:18 schreef MissMatch het volgende:
[..]
Kan, maar ik denk dat weinig vrouwen het voor jou doen.
Je kunt wel meer denken. Kom eerst maar eens met harde cijfers.quote:Op maandag 4 december 2006 17:18 schreef MissMatch het volgende:
Zal ook heus waar zijn. toch denk ik dat het aantal mannen dat het wel leuk vindt, stukken hoger ligt dan het aantal mannen dat het niet mooi vind.
Uit onzekerheid inderdaad. Dat is de kwelling van zelfbewustzijn.quote:Op maandag 4 december 2006 17:18 schreef MissMatch het volgende:
En wat zegt dat over jou en jouw auto? Is ook nep. Maar dat is ook eigen aan de mens: de natuur een handje (of een voetje) helpen.
Leuk te zien dat je ook alle mannen over 1 kam scheert.quote:Op maandag 4 december 2006 17:07 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja hoor, vooral ik ben weer een mafkees. Ik zeg wat veel heren denken. Ik vind het daarom ook pijnlijk om te zien dat sommige heren zich tegen mij keren, terwijl ze in feite precies hetzelfde uitgangspunt onderstrepen. Jammer is dat.
Nee hoor, ik zei dat alleen maar om een bewering te verwerpen.quote:Op maandag 4 december 2006 17:18 schreef Nosh het volgende:
[..]
En omdat het niet strookt met je mensenbeeld, zijn de mensen die er wél waarde aan hechten meteen onzeker?
Inderdaad: ben ik onzeker, dan wil ik zo min mogelijk opvallen en verhul ik mezelf in baggy shit. Voel ik me lekker in mijn vel zitten, wil ik dat ook uitstralen. en daarvoor zijn kledingstukken, make up en schoeisel prima middelen.quote:Op maandag 4 december 2006 17:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik heb mezelf een tijdje onzeker gevoelt, pubertijd olè olè. En in die tijd kleede ik me juist erg slordig en onopvallend. De afgelopen 6 a 7 jaar voel ik me een stuk beter en let ik ook meer op mijn kleding. Dus nogmaals het geldt niet voor iedereen.
En óf dat ik selectief ben. Niet iedere Tom, Dick or Harry is mijn aandacht waard.quote:Op maandag 4 december 2006 17:20 schreef FuifDuif het volgende:
Ook nog selectief zijn ook, hè? Net zoals een vrouw die er seksueel uitdagend gekleed bij loopt. Als je dan kijkt, kijkt ze boos terug en durven sommigen ook nog te zeggen: "valt er wat te zien, klootzak?" Ja daaaaag.
Jij begon met te roepen dat veel mannen het met je eens zijn. In dit en het vorigetopic zie ik amper bijval daarvoor. Kom jij dus maar eens met cijfers waaruit jouw waarheid blijkt.quote:Je kunt wel meer denken. Kom eerst maar eens met harde cijfers.
Je moet jouw onzekerheid niet op de rest van de wereld projecteren.quote:Uit onzekerheid inderdaad. Dat is de kwelling van zelfbewustzijn.
Bespottelijk en hoe wil je die selectieve aandacht afdwingen? Door inderdaad naar degenen te roepen die jij niet ziet zitten dat ze niet moeten kijken? Of alleen al een boze blik te werpen? Hoe haal je het in je hoofd om dat te doen? Je loopt rond in het publieke domein en daar is je verschijning een publiek goed en dus voor een ieder om te consumeren.quote:Op maandag 4 december 2006 17:24 schreef MissMatch het volgende:
En óf dat ik selectief ben. Niet iedere Tom, Dick or Harry is mijn aandacht waard.
Fok! is volgens jou representatiefquote:Op maandag 4 december 2006 17:24 schreef MissMatch het volgende:
Jij begon met te roepen dat veel mannen het met je eens zijn. In dit en het vorigetopic zie ik amper bijval daarvoor. Kom jij dus maar eens met cijfers waaruit jouw waarheid blijkt.
Doe ik nietquote:Op maandag 4 december 2006 17:24 schreef MissMatch het volgende:
Je moet jouw onzekerheid niet op de rest van de wereld projecteren.![]()
Ik gun mannen die mij niet boeien geen blik waardig. werkt perfect. kijken mag, ik kijk alleen niet terug.quote:Op maandag 4 december 2006 17:29 schreef FuifDuif het volgende:
Bespottelijk en hoe wil je die selectieve aandacht afdwingen? Door inderdaad naar degenen te roepen die jij niet ziet zitten dat ze niet moeten kijken? Of alleen al een boze blik te werpen? Hoe haal je het in je hoofd om dat te doen? Je loopt rond in het publieke domein en daar is je verschijning een publiek goed en dus voor een ieder om te consumeren.
Nogmaals: jij zegt dat een groot aantal mannen het met jou eens is. Hier zie ik ze niet, in mijn directe omgeving zie ik ze niet, dus vertel mij eerst eens waar jij die wijsheid vandaan hebt. de boel nu niet gaan omdraaien, dat staat zo zwak.quote:Fok! is volgens jou representatief? Nee, even serieus graag, kom met harde cijfers. Jij beweert iets, dus bewijs!
Ook daarover verschillen we dan van mening.quote:Doe ik niet.
Jij heet zeker Tom, Dick of Harry?quote:Op maandag 4 december 2006 17:29 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Bespottelijk en hoe wil je die selectieve aandacht afdwingen? Door inderdaad naar degenen te roepen die jij niet ziet zitten dat ze niet moeten kijken? Of alleen al een boze blik te werpen? Hoe haal je het in je hoofd om dat te doen? Je loopt rond in het publieke domein en daar is je verschijning een publiek goed en dus voor een ieder om te consumeren.
[..]
En zou je nog zo arrogant reageren wanneer je in een steegje wordt gegrepen door zo'n man die je eerst niet wilde aankijken? Of piep je dan wel anders?quote:Op maandag 4 december 2006 17:32 schreef MissMatch het volgende:
Ik gun mannen die mij niet boeien geen blik waardig. werkt perfect. kijken mag, ik kijk alleen niet terug.![]()
Het kan mij echt niet schelen of jij het wel of niet zwak vindt staan. Feit is dat ik geen moer van je aanneem als je niet met cijfers komt en daarmee klaar.quote:Op maandag 4 december 2006 17:32 schreef MissMatch het volgende:
Nogmaals: jij zegt dat een groot aantal mannen het met jou eens is. Hier zie ik ze niet, in mijn directe omgeving zie ik ze niet, dus vertel mij eerst eens waar jij die wijsheid vandaan hebt. de boel nu niet gaan omdraaien, dat staat zo zwak.
Nou, for your information, heb ik juist altijd heel leuk oogcontact met leuke meisjes. Dikwijls, als ik er eentje tegen kom, word ik dan ook leuk begroet. Maar ik zou nooit ingaan op een dame op hakken bijvoorbeeld. Die kijk IK met de nek aan.quote:Op maandag 4 december 2006 17:33 schreef jaoka het volgende:
[..]
Jij heet zeker Tom, Dick of Harry?![]()
Ze zegt dat die haar aandacht niet waard zijn, niet dat ze niet mogen kijken. Je leest wel erg wat je wil lezen, of komt het omdat je zelf zo vaak met de nek aangestaard bent dat je zo heftig reageert daarop?
Daarom wacht ik ook in alle rust af zodat de islamisering zich doorzet. Als eenmaal de sharia wordt ingevoerd, is het wel afgelopen met die arrogante dames.quote:Op maandag 4 december 2006 17:33 schreef jaoka het volgende:
Jouw probleem is dat je voelt het recht te hebben te eisen dat vrouwen zich zo kleden en gedragen zoals jij het zou willen. Vervelende alleen is dat geen enkele vrouw die moeite voor je wil doen en je daarom gaat lopen katten op vrouwen die zich niet naar jouw wensen schikken. Triest.
been there done that. het laatste wat ik zou doen, en deed, is ze nog die aandacht geven die ze zo graag willen hebben.quote:Op maandag 4 december 2006 17:39 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
En zou je nog zo arrogant reageren wanneer je in een steegje wordt gegrepen door zo'n man die je eerst niet wilde aankijken? Of piep je dan wel anders?
En hoe weet jij dan dat jij daarmee ergenis opwekt?quote:Op maandag 4 december 2006 17:39 schreef FuifDuif het volgende:
Ik zelf vind het trouwens ook altijd wel grappig. Dan heb je van die arrogante wijven die je dan tegenkomt en die verwachten dan van je dat je kijkt en dan gewoon niet kijken! Dat lokt regelmatig ergenis uit bij zo'n vrouw.
Stiekem kijkenquote:Op maandag 4 december 2006 17:47 schreef nikky het volgende:
[..]
En hoe weet jij dan dat jij daarmee ergenis opwekt?
Ssstquote:
Pff knurft, topic op topic zeg jij het omgekeerde van wat veel mannen denken.quote:Op maandag 4 december 2006 17:07 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nu wordt de sharia er al bijgehaaldquote:Op maandag 4 december 2006 17:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nou, for your information, heb ik juist altijd heel leuk oogcontact met leuke meisjes. Dikwijls, als ik er eentje tegen kom, word ik dan ook leuk begroet. Maar ik zou nooit ingaan op een dame op hakken bijvoorbeeld. Die kijk IK met de nek aan.
[..]
Daarom wacht ik ook in alle rust af zodat de islamisering zich doorzet. Als eenmaal de sharia wordt ingevoerd, is het wel afgelopen met die arrogante dames.
Ikke ikke ikke ben de norm....quote:Op maandag 4 december 2006 17:17 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Als ik mij onzeker voel, kleed ik mij juist extra goed. Dan poets ik mijn schoentjes enzovoort. Dat geeft dan weer een goed gevoel. Als ik mij zeker voel interesseert het me echt geen ene reet wat anderen denken en ga ik zonder problemen slordig de deur uit.
Beetje erg oppervlakkig om een meisje op basis van het dragen van hoge hakken af te wijzen. Misschien is ze wel heel leuk, lief en gezellig, en vindt ze hoge hakken gewoon mooi en fijn lopen.quote:Op maandag 4 december 2006 17:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nou, for your information, heb ik juist altijd heel leuk oogcontact met leuke meisjes. Dikwijls, als ik er eentje tegen kom, word ik dan ook leuk begroet. Maar ik zou nooit ingaan op een dame op hakken bijvoorbeeld. Die kijk IK met de nek aan.
Je hebt volledig het recht om het vreemd te vinden dat de meerderheid zich thuisvoelt in de maatschappelijke normen die heersen qua uiterlijke verzorging.quote:Op maandag 4 december 2006 17:12 schreef Nosh het volgende:
Is het zo'n rare gedachte dat mensen het léuk vinden om met hun uiterlijk bezig te zijn?
Dat het niet voorkomt uit onzekerheid, maar gewoon de simpele 'behandel anderen, zoals je zelf behandeld wilt worden' gedachte, en het dus ook van anderen waardeert als zij de tijd nemen om er goed uit te zien?
Want dat is het. Als iemand aandacht besteedt aan zijn of haar uiterlijk is het meestal óf gewoon omdat het voldoening geeft (van ontplofte ochtendkop, naar iets wat gezien mag worden), of uit een stukje representativiteit.
De meeste mensen waarderen het als ze kunnen zien dat de ander voor hun de moeite heeft genomen om een stapje extra te nemen, en dat betaald zich uit. Zowel op zakelijk (je gaat niet als vertegenwoordiger met gescheurde broek op pad), als op 'persoonlijk' gebied.
En ja, veel mensen vinden het nu eenmaal leuk om heel egocentrisch met zichzelf bezig te zijn. Gewoon, een beetje tutten, 3 uur lang kleren naast elkaar leggen, een maskertje, en al die andere meuk.
Dat is geen onzekerheid, dat is gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Want dat zou dan zeker mijn verdiende loon zijn, als arrogante vrouw op hakken?quote:Op maandag 4 december 2006 17:39 schreef FuifDuif het volgende:
En zou je nog zo arrogant reageren wanneer je in een steegje wordt gegrepen door zo'n man die je eerst niet wilde aankijken? Of piep je dan wel anders?
I couldn't care less. Sterker: ik zou het helemaal niet in de gaten hebben, want voordat jij mij niet zag, zag ik jou al niet.quote:Ik zelf vind het trouwens ook altijd wel grappig. Dan heb je van die arrogante wijven die je dan tegenkomt en die verwachten dan van je dat je kijkt en dan gewoon niet kijken! Dat lokt regelmatig ergenis uit bij zo'n vrouw.
Jij lult over 'veel heren met me' Ik zie geen massa mannen die zeggen dat je gelijk hebt. En dat toontje sla je maar aan tegen je moeder.quote:Het kan mij echt niet schelen of jij het wel of niet zwak vindt staan. Feit is dat ik geen moer van je aanneem als je niet met cijfers komt en daarmee klaar.
Yup, zoals ik al zei. Die jongen is gewoon bitter omdat hij geen vrouw kan krijgen en vrouwen zich niks van zijn mening aantrekken. Daarom verzint hij allemaal scenario's (zie ook sharia eerder) waarin het slecht met vrouwen afloopt en deelt die dan met anderen op het internet als een soort wraakquote:Op maandag 4 december 2006 19:11 schreef MissMatch het volgende:
[..]
Want dat zou dan zeker mijn verdiende loon zijn, als arrogante vrouw op hakken?
[..]
Wil je met me trouwen?quote:Op maandag 4 december 2006 20:24 schreef Baka_neko het volgende:
Ik lach me rot hier
![]()
Stel:
Jij hebt een auto. Zo'n hele mooie, Porsche Carera 2 (en daar eindigde mijn kennis van auto's dan ook mee).
Die laat je denk ik niet verstoffen en verslonzen. Mooie auto's worden vaak gewassen, gepoetst, vertroeteld, bekleding aan de binnenkant onderhouden danwel vervangen, aai aai koetie koetie.![]()
Nou!
Als ik uit bed kom en denk "Damn, Marjo, wat ben je een lekker wijf" () dan denk ik daar niet bij "Kom op, laat ik mijn vodderigste spijkerbroek aandoen, een stel meurgympen en een bouwvakkerstrui voor onder mijn toch al niet zo charmante brugwachtersjas."
Dan voel ik me die mooie glimauto die hakjes aan wil ahemen een rokje of een strakke broek en een decolleteebloesje. Vind ik mooi! Zie ik er mooi uit! Kijk mensen, tadaa hier ben ik!
Mensen die hun auto vertroetelen zijn toch ook niet onzeker over of de buren 'm wel mooi vinden![]()
De mijne mag niet eens van me op hakken lopenquote:Op maandag 4 december 2006 16:58 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Jij niet, ik wel. En wat is er elegant aan een vrouw op hakken? Laat staan een vrouw van 1.80 op hakken?
Wat is er onoverzichtelijk aan een discussie over mannen en vrouwen? Je stelling gaat voor beide geslachten op, dus waarom zo krampachtig?quote:Op maandag 4 december 2006 16:56 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor mannen inderdaad, maar ik neem de vrouw als voorbeeld voor het overzicht.
Jezelf goed verzorgen is een manier van zelfkoestering, zelfliefde, daar behoort je mooi kleden ook toe.quote:Op maandag 4 december 2006 16:53 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Als ze zich nog leuker willen maken, dan doen ze dat omdat ze kennelijk op dat moment iets missen. Ze voelen zich niet zeker genoeg en zorgen nog voor wat extra's. Het is onzin om te stellen dat er tevredenheid/zekerheid is, maar dat ze het nog leuker willen maken. Dan is er dus geen tevredenheid en geen zekerheid.
En dat laatste kan zijn, maar is niet per definitie waar. Juist onzekere mensen doen zich vaak zeer extravert voor om juist die onzekerheid tegen te gaan.
Ik draag geen hakken omdat ik klein ben hoor, maar gewoon omdat het mooi staatquote:Op maandag 4 december 2006 16:57 schreef jogy het volgende:
[..]
Er zullen heus wel dames rondlopen waar het waar bij is hoor, alleen gaat die vlieger gewoon niet bij iedereen op. Tuurlijk bestaan er dames die hakken dragen omdat ze anders niet boven de 1.60 uitkomen maar zo zijn er ook dames die al 1.80 zijn en alsnog hakken dragen omdat het er elegant uitziet en ze de aandacht gewoon leuk vinden. niets mis mee en niet per definitie een teken van onzekerheid. Als je jezelf aan de wereld wil laten zien op je mooist dan proef ik daar geen onzekerheid uit.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 4 december 2006 16:58 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
JA!quote:Op maandag 4 december 2006 17:11 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Stel jezelf de vraag: zou je make-up dragen als je alleen woonde op een onbewoond eiland? Dat laatste is namelijk grote kul.
En ik zeg toch niet dat make-up niet die functie van meer begeerlijk en vruchtbaar ogen heeft? Dat geloof ik best. Echter is dat vreemd, want je oogt slechts vruchtbaarder, maar dat ben je dan niet, dus het is in feite oplichting van de andere sekse.
Maar wat nu als IK het wel mooi vind?quote:Op maandag 4 december 2006 17:16 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
1. Ik vind het niet mooi.
2. Niet iedere man vindt het mooi.
3. Het is nep, dus heeft geen enkele natuurlijke waarde. De natuur faalt omdat het zichzelf beter laat functioneren door hulpmiddelen.
Zolang het bij kijken blijft zal je mij niet horen, voor meer heb je een uitnodiging nodig...quote:Op maandag 4 december 2006 17:29 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 december 2006 21:14 schreef erodome het volgende:
..
quote:Op maandag 4 december 2006 21:18 schreef erodome het volgende:
..
quote:Op maandag 4 december 2006 21:21 schreef erodome het volgende:
..
Vier op een rij!quote:Op maandag 4 december 2006 21:34 schreef erodome het volgende:
..
Quintet!quote:Op maandag 4 december 2006 21:41 schreef erodome het volgende:
..
Sextet!quote:Op maandag 4 december 2006 22:03 schreef erodome het volgende:
..
Hehe, ik vond het gewoon grappig hoor, was niet vervelend bedoeld.quote:Op maandag 4 december 2006 22:24 schreef erodome het volgende:
Tja, het is wat veel achter elkaar, maar het is iig ontopic, is meer dan je van jezelf kan zeggen, een aardig grote reactie alleen om tegen mij aan te zeuren...tis maar waar je moeite in wil steken he
Dat is jouw mening. Geen van de door jou in deze post aangehaalde punten deel ik. "De kuitlijn die zo prachtig uitkomt door het strekken van de voet"quote:Op maandag 4 december 2006 21:21 schreef erodome het volgende:
[..]
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DUH, wat is er mooi aan hakken?
De kuitlijn die zo prachtig uitkomt dan door het strekken van de voet, de lijn van het been dat langer wordt.
Dan nog niet eens gesproken over de schoenkeuze met hakken, zoveel zulke mooie schoenen!!!!!!!!
Het staat zo heerlijk vrouwelijk, accentueert de vrouwelijkheid, accentueert die schoonheid.
Maar wat als het meisje waarmee je na veel omzwervingen eens een keer een date hebt bevalt. Stiekem vind je haar erg leuk, ben je misschien een beetje verliefd. Ze was leuk gezelschap, had een aardig karakter en last but not least schoenen zonder hakken aan.quote:Op maandag 4 december 2006 23:37 schreef FuifDuif het volgende:
Dat is jouw mening. Geen van de door jou in deze post aangehaalde punten deel ik. "De kuitlijn die zo prachtig uitkomt door het strekken van de voet"![]()
.
Absoluut!quote:Op dinsdag 5 december 2006 01:10 schreef Taurus het volgende:
Vreemde stelling. Zo is kleding aantrekken of je haar kammen 's morgens ook al 'n teken van onzekerheid.
Simpel. Juten zak.quote:Hoe kleed je je dan als je ontzettend zeker bent van jezelf?![]()
Precies, ze zien me aankomen op m'n werk gekleed als een zwerverquote:Op dinsdag 5 december 2006 01:10 schreef Taurus het volgende:
Vreemde stelling. Zo is kleding aantrekken of je haar kammen 's morgens ook al 'n teken van onzekerheid. Hakken en make-up hoort volgens 't modebeeld gewoon bij de verzorging van vrouwen, evenals scheren bij mannen of gel in 't haar. Hoe kleed je je dan als je ontzettend zeker bent van jezelf?![]()
Liefje, je mag ervan vinden wat je wil, het boeit me niets, ik ga voor jou geen andere schoenen kopen, voor niemand, dat is nu eenmaal mijn keuze.quote:Op maandag 4 december 2006 23:37 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Geen van de door jou in deze post aangehaalde punten deel ik. "De kuitlijn die zo prachtig uitkomt door het strekken van de voet"![]()
.
Helemaal mee eens!quote:Op dinsdag 5 december 2006 13:10 schreef erodome het volgende:
[..]
Liefje, je mag ervan vinden wat je wil, het boeit me niets, ik ga voor jou geen andere schoenen kopen, voor niemand, dat is nu eenmaal mijn keuze.
Ik vind het mooi en daarmee is het klaar, de rest doet er niet toe
Om op de topic terug te komen ipv een discussie over of hakken mooi zijn of niet, het zou juist van grote onzekerheid spreken als bv ik me nu naar erover zou voelen en eraan zou denken me aan te passen aan de mening van een ander, in deze dan die van jou.
Nu is dat nogal onzinnig omdat ik je niet eens ken, maar als vb, stel we kennen elkaar erg goed, of zijn zelfs partners en jij zou tegen mij zeggen, gatver ero, die schoenen die je nu aanhebt, hoe heb je die kunnen kopen?
Als ik me dan aan zou passen zou dat van onzekerheid spreken, bang om jou niet te grieven zou ik "veranderen".
Ik geloof absoluut dat een fiks deel van mijn smaken en alles ingprent is, maar dat geld voor iedereen, je komt gewoon niet echt onder die invloed uit, daarin ben je opgegroeit, gevormd, net als bv met het idee slank is gezond, heel dik is ongezond, dat is ook niet altijd zo geweest en nogsteeds niet zo overal in de wereld.
Er zijn vast en zeker plaatsen op de wereld waar ze me zouden aankijken alsof ze water zien branden als ik op hakken zou lopen, zo van dat mens is echt gek, wie doet dat nou, onpraktisch en lelijk, maarja ik ga ook geen schoteltje in mijn onderlip zetten, dat vind ik dan weer niets, maar die mensen vinden het geweldig mooi.
Waar het om gaat is dat ik binnen die inprenting en alles zelf mijn keuze's maak, aan de hand van wat ik wil, soms is kleding een vorm van manipulatie, beeldvorming, ik wil zo en zo overkomen(op dat eerste gezicht) dus daar kleed ik me dan naar, bv ik ga solliciteren bij een heel erg net bedrijf, dan ga ik er niet heen in mijn heerlijke hippie jurk
Dan trek ik bv mijn pak aan, wat me een veel zakelijker, netter uiterlijk geeft, ik kies hoe ik mijn haar doe, bv een strakke staart naar achteren om wat strenger, serieuzer over te komen, of een halve staart(beetje in staart, achter los) om de boel juist wat te verzachten, wat "liever" over te komen.
Op dezelfde manier kan je spelen met make up, door dat wat meer aan te zetten zie je er snel wat "goepkoper" uit, wat leuk kan zijn voor de verleiding, of je gebruikt zachtere tinten, hele subtiele lijntjes enz. om er juist weer zachter, liever uit te zien, of je zet alleen even je ogen ietsje aan om wat sprekender over te komen.
Zo kan je je uiterlijk voor een deel aanpassen aan wat je wilt uiten of hoe je je voelt en aangezien uiterlijk ook een deel van de non verbale comminucatie is is dat best leuk
Ik denk alleen dat het geen must moet worden, dat je je niet goed voelt als je geen make up draagt, of bepaalde kleding, wat je doet op dat gebied moet een verlenging zijn van jezelf, van jouw persoonlijkheid, niet iets waar je jezelf achter kan verbergen, dat je je echt anders voor wil doen, jezelf dus niet goed genoeg vind.
Nee vind ik niet .. althans, zo zal het bij sommige meiden misschien wel gaan, maar niet bij allemaal.quote:Op dinsdag 5 december 2006 16:31 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Wie het af en toe doet is niet onzeker, maar wie altijd make-up op doet en hoge hakken draagt is bang om buiten de toon te vallen in modekringen. Dat is een vorm van onzekerheid.
Absoluut.quote:Op dinsdag 5 december 2006 17:30 schreef Sonja88 het volgende:
[..]
Wat de mode voorschrijft, interesseert me niet zoveel, ik draag gewoon wat ik leuk vind en wat me staat.
Zo zal het bij een hoop andere meiden ook zijn denk ik.
Idd. + in een slobbertrui heb je ook gewoon het gevoel minder op te vallen. Als ik een kort rokje aandoe krijg ik opmerkingen en blikken, als ik in een slobbertrui loop heb ik tenminste 'rust'.quote:Op maandag 4 december 2006 16:56 schreef miss_sly het volgende:
Soms vind ik het leuk om met make-up te spelen en hele leuke kleren aan te doen, soms heb ik daar lekker geen zin in, en doe ik niets met make-up en draag een spijkerbroek met een longsleeve.
Het heeft in mijn geval iig niets met onzekerheid te maken, maar gewoon met wat ik leuk vind en waar ik me op dat moment lekker in voel.
Ik denk zelfs dat ik me eerder in een slobbertrui en -broek zou hullen als ik me onzeker voel, omdat dat mijn lichaam verhult en ik minder opval dan wanneer ik zin heb om er leuk uit te zien en make-up draag en hakken/rok/whatever.
probeer het maar eens en je zult zien...quote:Op maandag 4 december 2006 16:59 schreef -Rebelle het volgende:
moet je dr wel op kunnen lopen natuurlijk anders kan je beter op gympen hoor.quote:Op maandag 4 december 2006 17:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Het is een prevalerend modebeeld in onze maatschappij, komt door de reclames, tv, films en wat nog meer. Maakt niet uit waar het vandaan komt trouwens, ik vind het wel sexy om een dame in hakken te zien lopen, dan hebben ze net dat ene dingetje extra en komen hun benen mooi uit. als ze dan ook nog open schoenen dragen en mooie voeten hebben kan je me al helemaal wegdragen.
Het is misschien wel een punt dat als dames het huis niet uitwillen zonder hakken/make-up en tierelantijntjes dat het dan misschien wel een teken van onzekerheid zou kunnen zijn. Die nuance past er wel tussen me dunkt.
oh najah, ik wel, maar ik pas ook mijn hele kleding er dan op aan natuurlijk. Misschien is er meer voor nodig dan alleen schoenen.quote:Op maandag 4 december 2006 17:05 schreef -Rebelle het volgende:
[..]
Er is ook wel een verschil in houding
Alleen ik draag soms sneakers en soms hakken en ik heb geen verschil gemerkt qua aandacht![]()
iemand hoeft toch niet al af te vallen omdat ze hakken draagt? dat vind ik wel erg kortzichtig, zo van: jij draagt hakken, dus je bent per definitie al niet interessant.quote:Op maandag 4 december 2006 17:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
[..]
Daarom wacht ik ook in alle rust af zodat de islamisering zich doorzet. Als eenmaal de sharia wordt ingevoerd, is het wel afgelopen met die arrogante dames.
Als ik op een onbewoond eiland zou zitten zou ik ook make-up dragen. Mits daar een spiegel aanwezig is, anders niet.quote:Op maandag 4 december 2006 17:17 schreef nikky het volgende:
[..]
Ja waarom zou ik dat niet doen? En ik denk niet dat jij voor mij kan beslissen of iets dikke kul is.
Net zo min dat jij voor mij kan beslissen dat als ik make up gebruik dat ik dat doe omdat ik onzeker ben. En ik denk dat de mensen die mij hier kennen irl dat prima kunnen beamen dat ik niet onzeker ben..
Ik draag soms make up omdat ik dat leuk vind.
Ja, en die aandacht...waarom vind je die leuk? Toch zeker omdat dat het beeld dat jij denkt dat je uitstraalt naar buiten toe bevestigd ziet? Ik snap Fuifduif's redenatie wel tot op zekere hoogte. Ik ben het niet volledig met hem eens, maar ik snap wel hoe hij denkt.quote:Op woensdag 6 december 2006 17:45 schreef innovative het volgende:
Ik draag hakken om juist mijn "troef" nog meer uit te laten komen. Ik ben lang, heb lange benen, en daar ben ik trots op. Als ik hakken draag, ziet men dat nog sneller, en levert het me een berg extra aandacht op. I like it!
Tja, en make up... Als we daar mijn zelfvertrouwen aan af gaan wegen, dan ben ik schizofreen. Soms niks, soms een beetje, zoms echt goed zwarte ogen...
Ja, idd om iets uit te stralen. Namelijk "kijk, hier ben ik!" Iemand die zich minderwaardig voelt, zal het hooguit doen om iets te compenseren. Te korte benen compenseren met hoge hakken, bijv. Ik doe het juist om iets te benadrukken, dat waar ik trots op ben en wat ik graag wil laten zien.quote:Op woensdag 6 december 2006 17:51 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, en die aandacht...waarom vind je die leuk? Toch zeker omdat dat het beeld dat jij denkt dat je uitstraalt naar buiten toe bevestigd ziet? Ik snap Fuifduif's redenatie wel tot op zekere hoogte. Ik ben het niet volledig met hem eens, maar ik snap wel hoe hij denkt.
Moet men dan maar vriendelijk blijven lachen naar Jan en alleman uit angst in donkere steegjes gegrepen te worden door een gefrustreerd typequote:Op maandag 4 december 2006 17:39 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik zelf vind het trouwens ook altijd wel grappig. Dan heb je van die arrogante wijven die je dan tegenkomt en die verwachten dan van je dat je kijkt en dan gewoon niet kijken! Dat lokt regelmatig ergenis uit bij zo'n vrouw.
[..]
Het kan mij echt niet schelen of jij het wel of niet zwak vindt staan. Feit is dat ik geen moer van je aanneem als je niet met cijfers komt en daarmee klaar.
Veel te kort door de bocht. Ongetwijfeld zal het soms waar zijn, maar vaak genoeg ook niet.quote:Op maandag 4 december 2006 16:48 schreef FuifDuif het volgende:
Stelling:
Vrouwen die gebruik maken van bijvoorbeeld make-up en hoge hakken (kortom: gebruik maken van hulpmiddelen die het uiterlijk aanpassen) doen dat uit onzekerheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |