abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 4 december 2006 @ 21:19:38 #76
159915 -Menn0-
MNO
pi_44145848
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:29 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ja, het is mijn band. Maar ik ben niet de zangert, ik doe alleen gitaer.
Het klinkt lekker
quote:
Die OS2 heb ik ook jaaaren gehad. Superfijn pedaaltje, mijn allereerste scheurpedaal. Meestal drive helemaal open en colour op 1 uur ofzo.
En hoe blij was ik toen ik in het boekje van In Utero zag dat Kurt Cobain deze ook gebruikte.
Moet nog ff uitvogelen wat mn instelling word
,,/
pi_44148082
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:34 schreef Svyatagor het volgende:
De hamvraag van Imported Sphinx: zijn multi-effecten gay, oui ou non?
Ja! Klote dingen! En die van Boss al helemaal! GT-6
En vooral de gebruikers daarvan, die zijn nog gayer. Geloof me, ik ken er twee.
I will not mention Dean in this topic.
I Will not mention Dean in this topic.
....
pi_44148988
Als ik dit topic eens doorlees dan durf ik bijna niet te reageren maar goed, dood ga je toch dus ik probeer t gewoon

Komende maanden zit ik in Roemenie. Geen internetverbinding in m'n huisje en dus verwacht ik dat ik wel wat tijd voor mezelf heb Ik neem een Wii mee dus ik kan al wat tijd doden maar ik bedacht me opeens dat ik dan ook tijd heb om eindelijk eens acoustische gitaar te leren spelen. Altijd al eens willen doen maar nooit van gekomen.

M'n doel is om uiteindelijk de (populaire) rockliedjes mee te kunnen spelen. Beetje wat je in de top zoveel aller tijden tegenkomt. Hoe ik daar kom daar heb ik dan weer geen idee van maar het moet wel zelfstudie zijn.

Dus welke boeken, DVDs en/of websites kunnen mij hier het beste in bijstaan? Bij voorkeur in het Nederlands. Engels is geen groot probleem maar Nederlands leert makkelijker. Hoop dat iemand me kan helpen Lijkt me nml. wel gaaf om te kunnen ooit en ja ik weet dat ik het in een paar maanden niet zal leren maar als ik eenmaal op weg ben dan zet ik wel door
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 4 december 2006 @ 23:06:24 #79
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_44149340
Koop gewoon een accoorden boek, draai alle tabs van de nummers uit, neem je gitaar ter hand en oefenen, oefenen en oefenen.
Maar nu blijft nog steeds mijn vraag, wat moet ik nou voor'n pedaal maken?
pi_44149386
Wii
PS4 online: micro_nl
pi_44149596
Misschien dat ik daar ooit nog gitaar mee kan spelen Maar goed, zelfs met accoorden heb ik nog hulp nodig. Muziek was nooit echt een sterke kant van me zeg maar

Ga zelf ook nog eens zoeken
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_44149634
Ow, ik heb op http://zooi.guitarist.nl/gitaarboek/ nog wel wat simpele meespelers staan.....
PS4 online: micro_nl
pi_44149846
hoi
  dinsdag 5 december 2006 @ 00:08:31 #84
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_44151517
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:36 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Hmm, andersom is het er wel, maw meerdere strapbuttons die in 1 systeem passen, maar meerdere straps voor 1 gitaar heeft nog nooit iemand verzonnen! (Waarom? )
Heb een nieuwe strap, en ik vind die en m'n oude allebei fijn en ik wil ze dus allebei kunneng ebruiken
  dinsdag 5 december 2006 @ 00:08:35 #85
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_44151519
quote:
Op maandag 4 december 2006 23:14 schreef guitarist.nl het volgende:
Ow, ik heb op http://zooi.guitarist.nl/gitaarboek/ nog wel wat simpele meespelers staan.....
amen brotha! weer een paar toevoegingen aan mijn grote vakantie-gitaarspeel-boek.
  dinsdag 5 december 2006 @ 00:11:37 #86
125915 Dribbel_
pi_44151608
2 nieuwe speeltjes

Die metal is
flanger in combinatie met boss overdrive

Binnekort m'n pedalboard in elkaar zetten
Hoe hebben jullie dat gedaan, het lijkt me tof om zo'n flightcase te hebben waar ze in zitten, maar die zijn volgens mij best duur, en hoe bevestig je die pedaaltjes dat ze er goed ni zitten ?

zoiets dus:

[ Bericht 6% gewijzigd door Dribbel_ op 05-12-2006 00:20:24 ]
  dinsdag 5 december 2006 @ 03:02:27 #87
125915 Dribbel_
pi_44153796
Zo morgen nog ff wat kabels halen en dan klaar eindelijk alles wat ik wil bij elkaar gespaard

Noise Suppressor - Equalizer - Heavy metal distortion - Volume pedaal
Overdrive - Flanger- Chorus

Alleen net 1 pedaal teveel om het op 1 dapter te kunnen aansluiten
  dinsdag 5 december 2006 @ 07:50:31 #88
63307 punkjunk
Voederbietel
pi_44154489
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 03:02 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo morgen nog ff wat kabels halen en dan klaar eindelijk alles wat ik wil bij elkaar gespaard
[afbeelding]

Noise Suppressor - Equalizer - Heavy metal distortion - Volume pedaal
Overdrive - Flanger- Chorus

Alleen net 1 pedaal teveel om het op 1 dapter te kunnen aansluiten
Netjes! Gebruik je het allemaal ook? Ik denk trouwens dat het goedkoper is zelf een flight case te maken, is niet eens zo moeilijk ook .

Oh, en het volumepedal hoeft geen stroom?
pi_44154876
ik heb een heel tof koffertje getimmerd voor mijn pedalen. Heb er laatst nog een stuk afgezaagd omdat mijn whammy eigenlijk niet in de loop hoort. Pedalen gewoon met stukjes klitteband vastmaken.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_44158657
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:11 schreef Dribbel_ het volgende:
2 nieuwe speeltjes
[afbeelding]
Die metal is
zijn daar samples van?
pi_44159110
Stoer spul Martijn!
....
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:31:18 #92
125915 Dribbel_
pi_44159251
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:07 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

zijn daar samples van?
Ik zal een keer iets opnemen voordeel is dat er een hele equalizer opzit dus je kan echt alles instellen heel breed geluid er uit halen
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 07:50 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Netjes! Gebruik je het allemaal ook? Ik denk trouwens dat het goedkoper is zelf een flight case te maken, is niet eens zo moeilijk ook .

Oh, en het volumepedal hoeft geen stroom?
Volume pedaal heeft inderdaad geen stroom nodig

Overdrive, flanger en chorus word et meeste gebruikt in de band, metal ietsje minder, mja noise suppressor staat eigenlijk altijd aan, EQ heb ik nu eigenlijk alleen om te boosten voor solo's, en volumepedaal word ook gebruikt Dus ja

Hoe maak je zoiets dan
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 08:43 schreef Cynic het volgende:
ik heb een heel tof koffertje getimmerd voor mijn pedalen. Heb er laatst nog een stuk afgezaagd omdat mijn whammy eigenlijk niet in de loop hoort. Pedalen gewoon met stukjes klitteband vastmaken.
HEb je daar foto's van ?
Gewoon van dat klitteband met zo'n plakrand aan de achterkant die je er op vast zet ?
pi_44159325
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:31 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik zal een keer iets opnemen voordeel is dat er een hele equalizer opzit dus je kan echt alles instellen heel breed geluid er uit halen
[..]

Volume pedaal heeft inderdaad geen stroom nodig

Overdrive, flanger en chorus word et meeste gebruikt in de band, metal ietsje minder, mja noise suppressor staat eigenlijk altijd aan, EQ heb ik nu eigenlijk alleen om te boosten voor solo's, en volumepedaal word ook gebruikt Dus ja

Hoe maak je zoiets dan
[..]

HEb je daar foto's van ?
Gewoon van dat klitteband met zo'n plakrand aan de achterkant die je er op vast zet ?
Heb deze al eens een keer gepost denk ik, mijn excuses daarvoor. Ja, gewoon daarmee. Ik heb trouwens wel voor elk pedaal een uitsparing gemaakt, er zit nog een tweede multiplex plankje op de bodem geplakt met de contouren van elk pedaal daarin uitgezaagd.

It has to mean something
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:45:59 #94
125915 Dribbel_
pi_44159608
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:34 schreef Cynic het volgende:

[..]

Heb deze al eens een keer gepost denk ik, mijn excuses daarvoor. Ja, gewoon daarmee. Ik heb trouwens wel voor elk pedaal een uitsparing gemaakt, er zit nog een tweede multiplex plankje op de bodem geplakt met de contouren van elk pedaal daarin uitgezaagd.

[afbeelding]
Vind je het niet irritant dat dat ding dan zo lang wordt ? Ziet er verder tof uit
Wat zijn het allemaal voro pedalen ?
pi_44159761
Digitech wah dinges, MXR Zakk Wylde, Boss Tuner, Boss Equalizer, Boss Loop Station, Boss Flanger, Boss Compressor en nog 2
Gokje hoor.
....
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:53:44 #96
125915 Dribbel_
pi_44159821
Noise suppressor lijkt me die 3e van rechts of niet dan
pi_44160118
Bedoelde ik ook
....
pi_44160145
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:45 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Vind je het niet irritant dat dat ding dan zo lang wordt ? Ziet er verder tof uit
Wat zijn het allemaal voro pedalen ?
Digitech Whammy, MXR ZW overdrive, Boss TU2 tuner, Boss equalizer, Boss powersupply, Boss Flanger, Boss Noise-supressor, ibanez de7 delay en ibanez dl 10 delay.
En hij is al een stuk korter nu de whammy er niet meer inzit
Vond het wel zo plezierig dat alles naast elkaar zit, dat gestapel met pedaaltjes boven elkaar bespaart wel ruimte maar heeft ook weer zo zijn nadelen
It has to mean something
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:08:31 #99
125915 Dribbel_
pi_44160205
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:05 schreef Cynic het volgende:

[..]

Digitech Whammy, MXR ZW overdrive, Boss TU2 tuner, Boss equalizer, Boss powersupply, Boss Flanger, Boss Noise-supressor, ibanez de7 delay en ibanez dl 10 delay.
En hij is al een stuk korter nu de whammy er niet meer inzit
Vond het wel zo plezierig dat alles naast elkaar zit, dat gestapel met pedaaltjes boven elkaar bespaart wel ruimte maar heeft ook weer zo zijn nadelen
mooi spul
Ja klopt, daarom heb ik ook de pedalen die ik het meest gebruik vooraan gezet en eventueel verhoog ik de achterste rij een klein beetje, even kijken hoe alles past enz
En nog ergens misschien een goedkoop koffertje op de kop tikken of idd zelf iets maken
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:09:16 #100
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_44160227
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:11 schreef Dribbel_ het volgende:
2 nieuwe speeltjes
[afbeelding]
Die metal is
flanger in combinatie met boss overdrive
Binnekort m'n pedalboard in elkaar zetten
Hoe hebben jullie dat gedaan, het lijkt me tof om zo'n flightcase te hebben waar ze in zitten, maar die zijn volgens mij best duur, en hoe bevestig je die pedaaltjes dat ze er goed ni zitten ?
zoiets dus:
[afbeelding]
he over je pedalboard, ik heb gewoon zelf een kist in elkaar geknutseld, met gamma spul is erg makkelijk en goedkoop te doen. Als je een professionele flightcase wil gaat dat een stuk meer kosten. Ik heb mijn hele bouwproces op een site staan, misschien heb je er wat aan:

http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/pedalboard/album/

Ik heb mijn pedalen vastgemaakt met kettingstukjes en sommige met klitteband.

Klitteband is ook een optie, dat heb ik bij pedalen gedaan die niet echt handige schroefjes hadden. Nadeel van klitteband is vaak wel dat het de onderkant van je pedalen verneukt (vooral bij die boss pedalen). Gebruik hier wel stevig klitteband voor, ik heb van dat industriele peddestoeltjes spul gebruikt, verkrijgbaar bij oa. Jukebox in boekel (ja wat van ver komt is lekker, geweldige winkel trouwens).

Gewoon dus een beetje lekker aanknutselen en veel meten, hou ook ruimte over voor eventuele uitbreiding. (mijne zit nu vol en ik wil een nieuwe gaan maken.)
Een verhoging is ook erg makkelijk. Denk ook na over watvoor voeding je erin wilt hebbe.

Awel, mocht je nog vragen hebben, brandt maar los
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')