abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44159110
Stoer spul Martijn!
I will not mention Dean in this topic.
I Will not mention Dean in this topic.
....
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:31:18 #92
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_44159251
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:07 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

zijn daar samples van?
Ik zal een keer iets opnemen voordeel is dat er een hele equalizer opzit dus je kan echt alles instellen heel breed geluid er uit halen
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 07:50 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Netjes! Gebruik je het allemaal ook? Ik denk trouwens dat het goedkoper is zelf een flight case te maken, is niet eens zo moeilijk ook .

Oh, en het volumepedal hoeft geen stroom?
Volume pedaal heeft inderdaad geen stroom nodig

Overdrive, flanger en chorus word et meeste gebruikt in de band, metal ietsje minder, mja noise suppressor staat eigenlijk altijd aan, EQ heb ik nu eigenlijk alleen om te boosten voor solo's, en volumepedaal word ook gebruikt Dus ja

Hoe maak je zoiets dan
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 08:43 schreef Cynic het volgende:
ik heb een heel tof koffertje getimmerd voor mijn pedalen. Heb er laatst nog een stuk afgezaagd omdat mijn whammy eigenlijk niet in de loop hoort. Pedalen gewoon met stukjes klitteband vastmaken.
HEb je daar foto's van ?
Gewoon van dat klitteband met zo'n plakrand aan de achterkant die je er op vast zet ?
pi_44159325
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:31 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik zal een keer iets opnemen voordeel is dat er een hele equalizer opzit dus je kan echt alles instellen heel breed geluid er uit halen
[..]

Volume pedaal heeft inderdaad geen stroom nodig

Overdrive, flanger en chorus word et meeste gebruikt in de band, metal ietsje minder, mja noise suppressor staat eigenlijk altijd aan, EQ heb ik nu eigenlijk alleen om te boosten voor solo's, en volumepedaal word ook gebruikt Dus ja

Hoe maak je zoiets dan
[..]

HEb je daar foto's van ?
Gewoon van dat klitteband met zo'n plakrand aan de achterkant die je er op vast zet ?
Heb deze al eens een keer gepost denk ik, mijn excuses daarvoor. Ja, gewoon daarmee. Ik heb trouwens wel voor elk pedaal een uitsparing gemaakt, er zit nog een tweede multiplex plankje op de bodem geplakt met de contouren van elk pedaal daarin uitgezaagd.

It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:45:59 #94
125915 Dribbel_
pi_44159608
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:34 schreef Cynic het volgende:

[..]

Heb deze al eens een keer gepost denk ik, mijn excuses daarvoor. Ja, gewoon daarmee. Ik heb trouwens wel voor elk pedaal een uitsparing gemaakt, er zit nog een tweede multiplex plankje op de bodem geplakt met de contouren van elk pedaal daarin uitgezaagd.

[afbeelding]
Vind je het niet irritant dat dat ding dan zo lang wordt ? Ziet er verder tof uit
Wat zijn het allemaal voro pedalen ?
pi_44159761
Digitech wah dinges, MXR Zakk Wylde, Boss Tuner, Boss Equalizer, Boss Loop Station, Boss Flanger, Boss Compressor en nog 2
Gokje hoor.
....
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:53:44 #96
125915 Dribbel_
pi_44159821
Noise suppressor lijkt me die 3e van rechts of niet dan
pi_44160118
Bedoelde ik ook
....
pi_44160145
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:45 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Vind je het niet irritant dat dat ding dan zo lang wordt ? Ziet er verder tof uit
Wat zijn het allemaal voro pedalen ?
Digitech Whammy, MXR ZW overdrive, Boss TU2 tuner, Boss equalizer, Boss powersupply, Boss Flanger, Boss Noise-supressor, ibanez de7 delay en ibanez dl 10 delay.
En hij is al een stuk korter nu de whammy er niet meer inzit
Vond het wel zo plezierig dat alles naast elkaar zit, dat gestapel met pedaaltjes boven elkaar bespaart wel ruimte maar heeft ook weer zo zijn nadelen
It has to mean something
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:08:31 #99
125915 Dribbel_
pi_44160205
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:05 schreef Cynic het volgende:

[..]

Digitech Whammy, MXR ZW overdrive, Boss TU2 tuner, Boss equalizer, Boss powersupply, Boss Flanger, Boss Noise-supressor, ibanez de7 delay en ibanez dl 10 delay.
En hij is al een stuk korter nu de whammy er niet meer inzit
Vond het wel zo plezierig dat alles naast elkaar zit, dat gestapel met pedaaltjes boven elkaar bespaart wel ruimte maar heeft ook weer zo zijn nadelen
mooi spul
Ja klopt, daarom heb ik ook de pedalen die ik het meest gebruik vooraan gezet en eventueel verhoog ik de achterste rij een klein beetje, even kijken hoe alles past enz
En nog ergens misschien een goedkoop koffertje op de kop tikken of idd zelf iets maken
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:09:16 #100
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_44160227
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:11 schreef Dribbel_ het volgende:
2 nieuwe speeltjes
[afbeelding]
Die metal is
flanger in combinatie met boss overdrive
Binnekort m'n pedalboard in elkaar zetten
Hoe hebben jullie dat gedaan, het lijkt me tof om zo'n flightcase te hebben waar ze in zitten, maar die zijn volgens mij best duur, en hoe bevestig je die pedaaltjes dat ze er goed ni zitten ?
zoiets dus:
[afbeelding]
he over je pedalboard, ik heb gewoon zelf een kist in elkaar geknutseld, met gamma spul is erg makkelijk en goedkoop te doen. Als je een professionele flightcase wil gaat dat een stuk meer kosten. Ik heb mijn hele bouwproces op een site staan, misschien heb je er wat aan:

http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/pedalboard/album/

Ik heb mijn pedalen vastgemaakt met kettingstukjes en sommige met klitteband.

Klitteband is ook een optie, dat heb ik bij pedalen gedaan die niet echt handige schroefjes hadden. Nadeel van klitteband is vaak wel dat het de onderkant van je pedalen verneukt (vooral bij die boss pedalen). Gebruik hier wel stevig klitteband voor, ik heb van dat industriele peddestoeltjes spul gebruikt, verkrijgbaar bij oa. Jukebox in boekel (ja wat van ver komt is lekker, geweldige winkel trouwens).

Gewoon dus een beetje lekker aanknutselen en veel meten, hou ook ruimte over voor eventuele uitbreiding. (mijne zit nu vol en ik wil een nieuwe gaan maken.)
Een verhoging is ook erg makkelijk. Denk ook na over watvoor voeding je erin wilt hebbe.

Awel, mocht je nog vragen hebben, brandt maar los
pi_44160322
Geen pedalboard nodig met alleen een bigmuf, een stagetuner en een kanaalswitcher
PS4 online: micro_nl
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:15:32 #102
125915 Dribbel_
pi_44160395
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:09 schreef Neidropje het volgende:

[..]
Ik ga het zo eens lezen dank je
Wat heeft het maken van die koffer je ongeveer gekost, ik vind het er strak uitzien
Ja zo dacht ik:

Dat je geen problemen hebt bij het instampen van je achterste pedalen

En voor de voeding gebruik ik een one spot adapter die kan makkelijk meerdere pedalen aan

[ Bericht 32% gewijzigd door Dribbel_ op 05-12-2006 13:21:11 ]
pi_44160466
ziet er strak uit inderdaad!
It has to mean something
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:23:47 #104
125915 Dribbel_
pi_44160632
Als je toch een nieuwe gaat maken, zou ik die van jou dan eventueel kunnen overnemen ?
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:25:02 #105
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_44160667
Heb je die whammy weggedaan? Het lijkt mij wel een grappig ding. Maar ik heb al een stervens dure wah en een tremolobrug (die ik overigens nooit gebruik), dus ik zou hem eigenlijk alleen als gimmick kunnen gebruiken.

De Dethklok animatie wordt gesponsord door verschillende bedrijven (Gibson, Krank etc) en die nemen hun liedjes ook op met de Whammy. Klinkt wel geinig bij sweeps, als ze bijvoorbeeld op de hoge B uitkomen op de e snaar geven ze die whammy nog een trap, komt er echt nog een debiel hoge uithaal achterna

Ik ga naar Feedback een DI-100 kopen, iemand nog een Gibson van 1400 euro ?
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_44160774
mwoa, een whammy is toch wel even anders dan een tremolo hoor....ik heb mijn whammy alleen nog maar gebruikt als chorus eigenlijk, whehe. Heb hem uit mijn koffer gehaald omdat hij beter klonk rechtstreeks tussen gitaar en versterker. Is dus niet weggedaan.
It has to mean something
pi_44160863
Wat is er mis met Krank dude?? Mijn droom amp is de Krank Krankenstein!

....
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:35:05 #108
139113 Neidropje
Tiny purple fishes...
pi_44160972
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Als je toch een nieuwe gaat maken, zou ik die van jou dan eventueel kunnen overnemen ?
hehhe gaat nog een tijd duren hoor, op dit moment hou ik het hier even bij:) En tsja wat ben je kwijt aan zo'm ding maken. Je moet hout hebben (ik heb 9mm MDF gebruikt) hoekprofielen (bij de gamma, alluminium spul) hoerken (kofferhoeken bij de gamma) Slotjes (gamma) en een hengsel (gitaarwinkel) en Ledjes natuurlijk:P
30 euro ofzo? niet zoveel als een professionele flightcase iig.
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:36:44 #109
125915 Dribbel_
pi_44161032
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:35 schreef Neidropje het volgende:

[..]

hehhe gaat nog een tijd duren hoor, op dit moment hou ik het hier even bij:) En tsja wat ben je kwijt aan zo'm ding maken. Je moet hout hebben (ik heb 9mm MDF gebruikt) hoekprofielen (bij de gamma, alluminium spul) hoerken (kofferhoeken bij de gamma) Slotjes (gamma) en een hengsel (gitaarwinkel) en Ledjes natuurlijk:P
30 euro ofzo? niet zoveel als een professionele flightcase iig.
Dat is goed te doen ja
pi_44161435
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:31 schreef Desensitized het volgende:

[afbeelding]

heb er zelfs nog nooit van gehoord

* imported_sphinx snel gaat checken
pi_44161791
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:51 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

heb er zelfs nog nooit van gehoord

* imported_sphinx snel gaat checken
daaamnn wat een geyle distortion
  dinsdag 5 december 2006 @ 14:13:20 #112
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_44161990
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:31 schreef Desensitized het volgende:
Ach, met het geluid is misschien niet veel mis, dat is natuurlijk een smaakkwstie. Maar het bedrijf . Werknemers moesten op Harmonycentral Kranks goeie reviews geven en andere amps slechte reviews. Ook logen ze over het materiaal (hout) van hun cabinets, wat gewoon MDF ofzo is. Ook nog iets vaags: check de gear van verschillende artiesten maar in reviewbladen ofzo. Staat er altijd "Krank blah blah prototype version X" ipv de gewone ampnaam zoals dat wel het geval zou zijn bij een JCM800. Het lijkt er dus op dat de beroemde Krankspelers betere producten krijgen dan wat er in de winkels staat.

Oja, en het is overpriced
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_44162030
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:13 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

Ach, met het geluid is misschien niet veel mis, dat is natuurlijk een smaakkwstie. Maar het bedrijf . Werknemers moesten op Harmonycentral Kranks goeie reviews geven en andere amps slechte reviews. Ook logen ze over het materiaal (hout) van hun cabinets, wat gewoon MDF ofzo is. Ook nog iets vaags: check de gear van verschillende artiesten maar in reviewbladen ofzo. Staat er altijd "Krank blah blah prototype version X" ipv de gewone ampnaam zoals dat wel het geval zou zijn bij een JCM800. Het lijkt er dus op dat de beroemde Krankspelers betere producten krijgen dan wat er in de winkels staat.

Oja, en het is overpriced
true, true.. maar klinkt goed
  dinsdag 5 december 2006 @ 14:15:38 #114
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44162057
Krankenstein, die naam alleen al.
Zyggie.
  dinsdag 5 december 2006 @ 14:16:05 #115
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_44162064
Heb je er binnen een kwartier op kunnen spelen dan? Volgens de meeste mensen schiet je jezelf in je voet als je een Krank koopt. Je kan voor het geld zowat twee moddervette 6505s kopen.

Natuurlijk krijgt Krank goeie reviews in advertentiebladen als Total Guitar, maar dat zijn dezelfde bladen die Avenged Sevenfold metal vinden. En Saint Anger de beste CD van Metallica ooit noemden. De hersendode lezers van dat soort bladan betalen in de winkel een symbolilsch bedrag, want de echte betalers zijn Krank, (alle slechte metalcore bands hier), en Line 6. En van die drie vind ik alleen Line 6 te pruimen .

[ Bericht 14% gewijzigd door NASDAQbastardo op 05-12-2006 14:21:29 ]
  dinsdag 5 december 2006 @ 14:18:25 #116
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44162129
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:16 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Heb je er binnen een kwartier op kunnen spelen dan? Volgens de meeste mensen schiet je jezelf in je voet als je een Krank koopt. Je kan voor het geld zowat twee moddervette 6505s kopen.
Hoe duur is ie dan?
Zyggie.
pi_44162156
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:18 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Hoe duur is ie dan?
té duur.
  dinsdag 5 december 2006 @ 14:19:32 #118
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_44162160
Ik heb gisteravond mijn Les Paul eens schoongemaakt en gepoetst met een potje GHS Guitargloss dat ik van de sint heb gekregen

Meteen nieuwe snaren erop gezet, brug afgesteld en opnieuw geďntoneerd, en damn, hoe blij kun je worden van je eigen zooi.
Ben mezelf nu ook aan het leren om goed met capo te spelen, heel leuk en best inspirerend ook, ineens open akkoorden op hele andere posities.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 5 december 2006 @ 14:19:33 #119
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44162162
Kut ik kan geen plectra vinden behalve een van .46 en 2.0
Zyggie.
pi_44162218
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:19 schreef Zyggie het volgende:
Kut ik kan geen plectra vinden behalve een van .46 en 2.0
PWNT!