abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44131153

vs

Wanneer: zondag 10 december 2006
Hoe laat: 12:30:00
Waar: de Amsterdam Arena

De wedstrijd tussen de huidige nummer 3 en nummer 2. Neemt PSV afstand van beiden, wisselen zij van plaats of zal 1 van de 2 clubs afhaken bij de achtervolging op PSV?

PSV 40 punten
AZ 35 punten
Ajax 34 punten

Ajax zonder

AZ zonder

Laatste nieuws:

* De kans bestaat dat Ronald Waterreus onder de lat zal staan tijdens Ajax - AZ aan de zijde van AZ.

Voor meer info zoals opstellingen is het handig de sites van beide clubs in de gaten te houden:

www.ajax.nl

www.az.nl

[ Bericht 3% gewijzigd door xFriendx op 04-12-2006 14:30:27 ]
pi_44131413
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:48 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
We missen Sneijder en Perez dus zondag. En omdat we nu 6-0 zonder hun winnen, betekent het echt niet dat zij de oorzaak zijn. Met een Sneijder of Perez druk je de tweede helft nog door naar 10-0, zoals Ten Cate terecht aangaf na afloop.

Maar goed, zonder onze beste aanvallende middenvelders wordt het lastig. Denk dat het huidige Ajax, zonder Sneijder en Perez, niet heel veel beter is dan AZ. Babel kan misschien het verschil maken tussen de huidige elftallen. De rest van de spelers ontloopt elkaar niet veel, al hebben wij een veel betere verdediging. Dát en Babel moeten het verschil maken.

Tot slot denk ik dat de entourage weer een belangrijk aandeel kan hebben. Met een indrukwekkende tifo-actie, het clublied zijn de spelers van AZ toch onder de indruk. Je zag het met Willem II, de helft van de spelers bibberde al voor de wedstrijd zoals trainer Van Wijk aangaf. De Arena is gewoon heel indrukwekkend, qua hoogte een van de hoogste van Europa. Dat is voor iedere club wennen, zeker voor AZ uit zo'n lief provinciestadiontje. Niet voor niets spelen ze altijd veel minder in uitwedstrijden in de Arena en De Kuip. Misschien speelt die herinnering aan de prijzenkast van Ajax in de gang naar het veld toe ook wel een rol in het indruk maken, doet Fontein toch weer iets goed

Ik zou niet veel veranderen aan de basiself, ik twijfel nog of Babel moet starten. Is hij helemaal fit? Kan hij 90 minuten spelen? Is het niet verstandiger om hem te laten invallen, zodat hij een echt breekijzer kan vormen? Als invaller heeft hij logischerwijs meer energie over dan de rechtsback van AZ en is hij dus nóg sneller en sterker.

Stekelenburg;
Heitinga, Stam, Grygera, Vermaelen;
Maduro, Vertonghen, Emanuelson;
De Mul, Huntelaar en Mitea (Babel)
Bijsluiter: sportieve prestaties AFC Ajax essentieel voor humeur van deze persoon.
××× Twee belevingen, één passie: AFC Ajax Amsterdam ×××
F-Side Amsterdam, since 1976 ××× AFCA Ultra's VAK 410, since 2001
pi_44131430
quote:
* De kans bestaat dat Ronald Waterreus onder de lat zal staan tijdens Ajax - AZ aan de zijde van AZ
Denk dat dat gewoon een feit is. Samenzwering PSV en AZ? Ze willen allebei dat Ajax hun als vijand ziet, maar dat doet Ajax niet Moet altijd zo lachen als ik tijdens een niets zeggend competitiewedstrijdje of zelfs een Europa Cup-wedstrijd nog hoor 'En wie niet springt die is een Jood' of 'Helemaal niets in Amsterdam'
Bijsluiter: sportieve prestaties AFC Ajax essentieel voor humeur van deze persoon.
pi_44131473
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:22 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Denk dat dat gewoon een feit is.
Ja ik zelf ook, maar zolang het niet bevestigd is laat ik het maar even als "nieuwtje" staan. Een Waterreus zonder ritme lijkt mij altijd nog beter dan Job Bulters met ritme. Waterreus kent dit soort wedstrijden al, voor Job is het allemaal wat nieuw op dit niveau en nog net te hoog.
pi_44131524
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:24 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Ja ik zelf ook, maar zolang het niet bevestigd is laat ik het maar even als "nieuwtje" staan. Een Waterreus zonder ritme lijkt mij altijd nog beter dan Job Bulters met ritme. Waterreus kent dit soort wedstrijden al, voor Job is het allemaal wat nieuw op dit niveau en nog net te hoog.
AZ heeft gewoon een geweldige kwaliteitsinjectie gekregen met Waterreus op doel zondag. Denk dat wij (Ajax) het nog heel lastig krijgen. Maar aan de andere kant is Waterreus te pakken op hoge ballen, corners, vrije trappen en hard afstandschoten die hij vaak verkeerd verwerkt (Babel ).
pi_44131580
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:25 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

AZ heeft gewoon een geweldige kwaliteitsinjectie gekregen met Waterreus op doel zondag. Denk dat wij (Ajax) het nog heel lastig krijgen. Maar aan de andere kant is Waterreus te pakken op hoge ballen, corners, vrije trappen en hard afstandschoten die hij vaak verkeerd verwerkt (Babel ).
Hmm, als ik zo hoor waar hij op te pakken is dan zijn alleen lage slappe balletjes voor hem

Maar goed, zonder dollen. Het zal inderdaad een hele verbetering zijn met Waterreus. Helaas is Babel weer terug, die moet je toch steeds in de gaten houden. Hoewel we al niet mogen klagen aangezien Perez en Sneijder ontbreken.
pi_44131583
Wordt een mooie wedstrijd denk ik. 3-2 overwinning voor ons
pi_44131607
OP ff aanpassen in:

Dan zijn wij Ajacieden ook tevreden met je OP
pi_44131672
Een zeer onverwachte simpele overwinning voor Ajax
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_44131675
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:28 schreef Door_passie_gedreven het volgende:
OP ff aanpassen in:

[afbeelding]

Dan zijn wij Ajacieden ook tevreden met je OP
Check
pi_44131705

Onder de lat bij az
pi_44131729
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:30 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Check
Topper
pi_44131758
pi_44131871
Van Groningen winnen, en dan heel relaxed achterover kijken wat dit wordt.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_44131933
AZ gaat eindelijk weer een topclub verslaan. Is weer veel te lang geleden. Met Waterreus wordt het 1-3 in Amsterdam.

Ajax heeft wel laten zien dat ze het ook zonder Sneijder kunnen, maar ik zie deze pot met vertrouwen tegemoet
pi_44132041
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:36 schreef mcyodogg het volgende:
Van Groningen verliezen, en dan op het puntje van de stoel hopen dat AZ van Ajax wint.
Realistischer voor jou
pi_44132100
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:31 schreef MIster911 het volgende:
[afbeelding]

Onder de lat bij az
Dat ziet er dan ongeveer zo uit:

pi_44132206
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:42 schreef Door_passie_gedreven het volgende:

[..]

Realistischer voor jou
Als die gebruikelijke dip van AZ weer komt over een paar maanden, dan mogen ze dit inderdaad winnen. Maar wie geeft mij die garantie?
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_44132304
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:46 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Als die gebruikelijke dip van AZ weer komt over een paar maanden, dan mogen ze dit inderdaad winnen. Maar wie geeft mij die garantie?
Ajax en AZ spelen allebei wisselvallig. Soms gaan ze zomaar de boot in tegen alle verwachtingen in. Bij winst van PSV is wellicht een gelijkspel het meest gunstige. Dan win je 2 punten op beide ploegen en heb je ondertussen een redelijke buffer wat betreft punten.
pi_44132352
Zware wedstrijd.
Het zal moeilijk worden voor Ajax.
pi_44132809
quote:
Op maandag 4 december 2006 14:44 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Dat ziet er dan ongeveer zo uit:

[afbeelding]
hehe of zoiets:
pi_44134458
Op papier een fantastische wedstrijd dit.

Ajax
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  Trouwste user 2022 dinsdag 5 december 2006 @ 06:14:22 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_44154178
Leuk een doelman die zich wil gaan bewijzen en pingelend een eigen doelpunt veroorzaakt.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_44273714
Komt nu toch wel dichtbij

Hopelijk wordt dit wel weer eens een leuke wedstrijd waar de "oeeeeehh's" heen en weer vliegen. Ajax - PSV was niet bepaald spannend ondanks het veldoverwicht van Ajax, Feyenoord - Ajax liep ook niet echt over van de spanning.
Hopelijk zijn er nu wel twee ploegen die de volle 90 minuten willen voetballen.
pi_44274195
Wordt wel mooi denk ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')