Ja. Ik keur de actie niet goed, maar vind het signaal dat ze afgeven wel goed. Laat die regenten in Den Haag eens weten wat er 200 km ten Oosten van hen echt leeft.quote:Op woensdag 6 december 2006 13:15 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Dat gaat volgens jou samen? Door middel van een foute handeling, een goed signaal afgeven.![]()
Hilarisch, aangezien in vrijwel elke Twentse gemeente het CDA in het gemeentebestuur zit, en in de meeste gemeenten ook de grootste partij is. Als ze al zouden doen alsof hun partij in de regering zit, zou dat niet eens ten onrechte zijnquote:De fractievoorzitter van de Partij voor de Vrijheid (PVV) was ontstemd over de actie. ,,Veel gekker moet het niet worden in Nederland. We hebben hier te maken met een elftal linkse gemeenten die doen alsof hun partij al in de regering zit.''
Verdeeldheid is leuk en aardig, maar je vergeet voor het gemak dat we hier spreken over de tenuitvoerlegging van een vonnis.quote:Op woensdag 6 december 2006 22:35 schreef multatuli het volgende:
Dit topic wordt op merkwaardige wijze in de juridische sfeer getrokken zonder begrip voor het onderliggende probleem: de samenleving is scherp verdeeld over de oplossing van dit oude probleem.
Er is ook een grote groep die niet inziet dat aan uitzetting een keurige procedure binnen de grenzen der wet ten grondslag ligt.quote:Op woensdag 6 december 2006 22:35 schreef multatuli het volgende:
Ook al ziet deze groep vaak niet in dat er aan menig verlengd verblijf een keurige procedure binnen de grenzen der wet ten grondslag ligt.
Waar leid jij uit af dat het mij gaat om de inherente waarde? (en was jij zelf niet ook jurist...)quote:Op woensdag 6 december 2006 23:37 schreef multatuli het volgende:
Procedures zijn er om de samenleving te stroomlijnen. Alleen beroepsjuristen denken dat ze er zijn om hun inherente waarde.
Straf?quote:Verder zijn er vele voorbeelden waar vonnissen niet uitgevoerd worden. Om de meest onzinnige redenen, maar in dit geval zou het slechts om gratie gaan en daar hebben we ruimhartige traditie in. "Gratie wordt alleen verleend als het bijdraagt tot een rechtvaardige, menselijke en doelmatige uitvoering van de straf die door de rechter is opgelegd." en laat dat nou net het geval zijn.
Het is juist vooral een juridisch probleem. Veel mensen willen er een maatschappelijk debat van maken omdat je dan de duidelijke normen die gelden makkelijk aan de kant kan zetten. Maar feitelijk hebben we het nog altijd over een groep mensen die hier ten onrechte naartoe kwam (dat staat vast bij uitgeprocedeerden) en dus gewoon weer moet terugkeren. Dat je dan op grond van bepaalde normen kan verkiezen om alsnog verblijfsvergunningen te verstrekken is een feit. Maar de gronden die je in de discussie hoort zijn vaak van het kaliber "het is ook zo zielig...".quote:Anyway, nu wordt het weer een juridisch debat waar ik niet aan mee wil werken omdat ik het juist niet als een juridisch probleem zie, maar als een maatschappelijk. Lees meer dan de eerste alinea en je begrijpt waarom ik dat vind.
Zeg, heb jij teveel banenen gegeten?quote:Op woensdag 6 december 2006 22:35 schreef multatuli het volgende:de samenleving is scherp verdeeld over de oplossing van dit oude probleem.
Hele dorpen lopen uit vanwege uitzettingen die als onterecht worden ervaren.quote:Op vrijdag 8 december 2006 13:15 schreef Napalm het volgende:
[..]
Zeg, heb jij teveel banenen gegeten?
"De samenleving?" Ik ken eigenlijk helemaal geen burgers die zich hier erg druk over maken (althans zeker geen voorstanders). Volgens mij is het de politiek die verdeeld is, niet de samenleving.
als onterecht worden ervaren op praktisch uitsluitend emotionele gronden.quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Hele dorpen lopen uit vanwege uitzettingen die als onterecht worden ervaren.
Dat is niet helemaal waar, in een aantal gevallen hebben ze ook juridisch gelijk. Vooral de gijzelingneming staat vaak juridisch helemaal niet sterk.quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:33 schreef Argento het volgende:
[..]
als onterecht worden ervaren op praktisch uitsluitend emotionele gronden.
En vooral niet erg relevant, het gaat bij de illegalen namelijk totaal niet over straf, iedere verwijzing naar wraak is dan ook vreemd.quote:Je gaat de vader van het verkrachte en vermoorde meisje ook niet vragen welke straf de dader verdient, om daar vervolgens juridische consequenties aan te verbinden. Om maar ns een gechargeerd voorbeeld te noemen.
Individuele gevallen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 14:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Hele dorpen lopen uit vanwege uitzettingen die als onterecht worden ervaren.
quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:07 schreef Napalm het volgende:
[..]
Individuele gevallen.
"GP voor de 26.000" leeft helemaal niet onder het volk en splijt niets..
TNS-NIPO, oktober 2006quote:De afhandeling van de aanvragen die voor 1 april 2001 zijn ingediend, en derhalve onder
de oude vreemdelingenwet vallen, is politiek gezien een heet hangijzer. Minister
Verdonk heeft aangegeven voor de komende verkiezingen alle oude dossiers te hebben
behandeld. Ongeveer 21.500 asielzoekers hebben inmiddels te horen gekregen of hen wel
of geen asielstatus wordt verleend. Circa 17.000 asielzoekers wachten nog op de
definitieve beslissing.
Aan het Nederlandse publiek is gevraagd of zij vinden dat moet worden besloten om deze
asielzoekers een verblijfsvergunning te verlenen, op voorwaarde dat zij zich niet schuldig
hebben gemaakt aan een ernstig misdrijf. Meer dan zes op de tien Nederlanders (63%)
zijn het hiermee eens.
In de onderstaande figuur is een uitsplitsing gemaakt naar
stemintentie bij de komende Tweede-Kamerverkiezingen. Onder mensen die voornemens
zijn op GroenLinks te stemmen zijn meer dan acht op de tien (83%) voor het verlenen
van een verblijfsvergunning aan deze groep. Ook de ChristenUnie-kiezers zijn in sterke
mate voor deze maatregel: 81% is voor. Bij PvdA-stemmers is dit 78%. De mening onder
VVD-kiezers is verdeeld: de voor- en tegenstanders houden elkaar precies in evenwicht
(beide 49%)
en waaruit blijkt nu de splijting der samenleving?quote:
Als jij het idee hebt dat het niet leeft onder de samenleving, en dat de mensen waarbij het zeer leeft niet uiteenvalt in een groep fanatieke voorstanders en een groep fanatieke tegenstanders, dan heb je waarschijnlijk oren en ogen stevig dicht.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:36 schreef Napalm het volgende:
[..]
en waaruit blijkt nu de splijting der samenleving?
De kranten?quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:41 schreef sigme het volgende:
Als jij het idee hebt dat het niet leeft onder de samenleving, en dat de mensen waarbij het zeer leeft niet uiteenvalt in een groep fanatieke voorstanders en een groep fanatieke tegenstanders, dan heb je waarschijnlijk oren en ogen stevig dicht.
Mensenkinderen, de kranten staan er vol van.
Volgens mij gaat het gesprek in het cafe, of bij de verjaarsvisite anders niet over de ziektekosten verzekering, inbraken in de buurt en de benzineprijs, maar over het pardon, verdonk, en de asielzoekers. Hier op het werk, en dat is gewoon ordinair ICT, gaat het erover, terwijl ziektekosten verzekering, inbraken in de buurt en de benzineprijs niet besproken worden.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:44 schreef Napalm het volgende:
[..]
De kranten?
De kranten staan ook vol met de beursberichten. Maar het gesprek aan de koffietafel gaat toch echt ergens anders over. Degemiddelde burger boeit het bijzonder weinig. Die maakt zich druk over zn ziektekosten verzekering, inbraken in de buurt en de benzineprijs.
Dan verblijf jij in andere kringen dan ik.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:50 schreef sigme het volgende:
Volgens mij gaat het gesprek in het cafe, of bij de verjaarsvisite anders niet over de ziektekosten verzekering, inbraken in de buurt en de benzineprijs, maar over het pardon, verdonk, en de asielzoekers. Hier op het werk, en dat is gewoon ordinair ICT, gaat het erover, terwijl ziektekosten verzekering, inbraken in de buurt en de benzineprijs niet besproken worden.
De uitkomst van een referendum over dit thema zou bij menig aanhanger van het GP het schaamrood op de kaken kunnen doen stijgen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Als jij het idee hebt dat het niet leeft onder de samenleving, en dat de mensen waarbij het zeer leeft niet uiteenvalt in een groep fanatieke voorstanders en een groep fanatieke tegenstanders, dan heb je waarschijnlijk oren en ogen stevig dicht.
Mensenkinderen, de kranten staan er vol van.
Dat kan kloppen, ze hebben asielzoekerscentra en ex-asielzoekers (afgewezen, niet uitwijsbaar etc) op het platteland gedumpt. En daar zijn ze ook zichtbaarder dan waar ze in de grote stad zijn ondergedoken.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:52 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dan verblijf jij in andere kringen dan ik.
Verdonk, oke, immigratie, zeker maar de 26.000, niet bij mij in de buurt.
Oh? Waar ik kom gaat het echt niet over het gp. Vrouwen, voetbal en de hoge prijzen zijn favoriet. En als er dan over buitenlanders gepraat wordt is dat omdat er weer eens een incident heeft plaatsgevonden en dat mensen doodziek worden van dat eeuwige gezeik met die k*tbuitenlanders. Dat het tijd wordt om die profiteurs eens met een trottoirband aan de voeten zwemles te geven. Dat mensen er moe van worden om steeds maar weer begrip te moeten hebben. Dat hun eigendommen niet beschermd worden maar de cultuur van de dieven wel..etc. Daar hoor je ze over.quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het gesprek in het cafe, of bij de verjaarsvisite anders niet over de ziektekosten verzekering, inbraken in de buurt en de benzineprijs, maar over het pardon, verdonk, en de asielzoekers. Hier op het werk, en dat is gewoon ordinair ICT, gaat het erover, terwijl ziektekosten verzekering, inbraken in de buurt en de benzineprijs niet besproken worden.
De beursberichten staan ergens in klein lettertype weggemoffeld. Bij een vette beurskrach, dan halen ze weer de voorpagina - en dan leeft het.
Die burgerlijke ongehoorzaam zou juist gestraft, in plaats van beloond moeten worden.quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:28 schreef multatuli het volgende:
maar de splijtzwam die er toe leidt dat grote aantallen burgers en overheidsdienaren burgerlijke ongehoorzaamheid plegen is dan eindelijk weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |