Sharon Dijksma.quote:Op donderdag 23 november 2006 01:54 schreef Falco het volgende:
Nu de alom geprezen Weisglas de brui er aan geeft, zal er een nieuwe kamervoorzitter komen. Wie zal het zijn? Ik denk dat Piet Hein Donner wel een geschikte peer voor deze taak is.
[afbeelding]
De Nieuwe Jeltjequote:
Ik hoop dat iedereeen nu zijn buik vol heeft van deze baantjesjager, hij moet eerst door een dolle neger in zijn sterretje genomen worden, dan zal ie wat vlotter wordenquote:Op donderdag 23 november 2006 01:54 schreef Falco het volgende:
Nu de alom geprezen Weisglas de brui er aan geeft, zal er een nieuwe kamervoorzitter komen. Wie zal het zijn? Ik denk dat Piet Hein Donner wel een geschikte peer voor deze taak is.
[afbeelding]
Lijkt me een goede dealquote:Op donderdag 23 november 2006 07:55 schreef sjonnieH het volgende:
[..]
Ik hoop dat iedereeen nu zijn buik vol heeft van deze baantjesjager, hij moet eerst door een dolle neger in zijn sterretje genomen worden, dan zal ie wat vlotter worden![]()
Donner = cool.quote:Op donderdag 23 november 2006 07:55 schreef sjonnieH het volgende:
[..]
Ik hoop dat iedereeen nu zijn buik vol heeft van deze baantjesjager, hij moet eerst door een dolle neger in zijn sterretje genomen worden, dan zal ie wat vlotter worden![]()
Zou Donner de eerst aangewezene zijn binnen het CDA? Hij is nog geen dag Kamerlid geweest. Dan eerder Verburg of Van der Camp.quote:Op donderdag 23 november 2006 12:53 schreef Jurgen21 het volgende:
Die post gaat naar een VVD'er of een SP'er. Het CDA heeft al het voorzitterschap van de Eerste Kamer en de PvdA levert de vice-voorzitter van de Raad van State. Zo worden de posten meestal verdeekd.
Maar als het CDA het handig speelt, dan kan Donner wel eens op de voorzittersstoel terech komen.
Ze is alleen geen Kamerlid meer. Dat is wel een vereiste.quote:Op donderdag 23 november 2006 03:54 schreef mr_koffie het volgende:
Gonny "van Onderhuren" misschien?![]()
Ik heb begrepen dat ze momenteel beschikbaar is![]()
Dat echte verdelen van de posten is wel een beetje verleden tijd hoor. Er zullen zich meerdere kandidaten melden, waarna fracties de (in hun ogen) meest geschikte steunen. Natuurlijk blijft er ruimte voor politiek spel, maar de uitslag van de kamervoorzitter is al eerder onvoorspelbaar gebleken (zie Weisglas).quote:Op donderdag 23 november 2006 12:53 schreef Jurgen21 het volgende:
Die post gaat naar een VVD'er of een SP'er. Het CDA heeft al het voorzitterschap van de Eerste Kamer en de PvdA levert de vice-voorzitter van de Raad van State. Zo worden de posten meestal verdeekd.
Maar als het CDA het handig speelt, dan kan Donner wel eens op de voorzittersstoel terech komen.
ToDo list voor Sharon als kamervoorzitster:quote:
Ja, ik heb ook gehoord dat het CDA Donner wil voordragen als vice-voorzitter van de RvS. Dan zou Gerda Verburg voorzitter kunnen worden. Ik heb persoonlijk iets tegen Nebehat Albayrak, maar als de PvdA met een betere kandidaat op de proppen komt lijkt me het geen probleem.quote:Op donderdag 23 november 2006 17:42 schreef freako het volgende:
[..]
Zou Donner de eerst aangewezene zijn binnen het CDA? Hij is nog geen dag Kamerlid geweest. Dan eerder Verburg of Van der Camp.
Tjeenk Willink wordt over 2 maanden 65. Hoe lang blijft de vice-voorzitter van de RvS zitten? Tot 65 of tot 70? Anders zou het ook wel een PvdA'er kunnen worden. Albayrak?
Lijkt me een prima kandidaat. Hij is immers oud-staatsraad. Ik zag wel op parlement.com dat Tjeenk Willinks voorganger Scholten op z'n 70e met pensioen ging. Dus ik begin me af te vragen of Tjeenk Willink wel opstapt volgend jaar.quote:Op donderdag 23 november 2006 21:00 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook gehoord dat het CDA Donner wil voordragen als vice-voorzitter van de RvS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |