abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44126760
Mogelijk.
pi_44126957
quote:
Op maandag 4 december 2006 11:34 schreef Apropos het volgende:

[..]

Was de grap zo slecht?
Nee, mijn gevoel voor humor.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 4 december 2006 @ 11:53:21 #53
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44127061
wat is slapen toch heerlijk
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_44127133
quote:
Op maandag 4 december 2006 11:53 schreef Aoristus het volgende:
wat is slapen toch heerlijk
Wat is heerlijk toch slapen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 4 december 2006 @ 11:58:12 #55
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44127201
quote:
Op maandag 4 december 2006 11:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat is heerlijk toch slapen.
waarom ben je me aan het uitdagen, Mut ?
pi_44127305
Bush' Verenigde Sovjetstaten van Amerika:
quote:
In the brig, Mr. Padilla was denied access to counsel for 21 months. Andrew Patel, one of his lawyers, said his isolation was not only severe but compounded by material and sensory deprivations. In an affidavit filed Friday, he alleged that Mr. Padilla was held alone in a 10-cell wing of the brig; that he had little human contact other than with his interrogators; that his cell was electronically monitored and his meals were passed to him through a slot in the door; that windows were blackened, and there was no clock or calendar; and that he slept on a steel platform after a foam mattress was taken from him, along with his copy of the Koran, “as part of an interrogation plan.”
http://www.nytimes.com/2006/12/04/us/04detain.html?ei=5094&en=02ab7b458c838c22&hp=&ex=1165208400&partner=homepage&pagewanted=all
pi_44127431
quote:
Op maandag 4 december 2006 11:58 schreef Aoristus het volgende:

[..]

waarom ben je me aan het uitdagen, Mut ?
Ik daag altijd uit men!
Allah Al Watan Al Malik
pi_44127434
Zes voet onder M. Hahaha, driedubbelzinnig.
  maandag 4 december 2006 @ 12:07:19 #59
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44127475
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:02 schreef Monidique het volgende:
Bush' Verenigde Sovjetstaten van Amerika:
Sovjet, dat is toch links?

You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_44127484
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:07 schreef Napalm het volgende:

[..]

.
pi_44127504
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:07 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nee, Hitler = links, een sovjetstaat = rechts.
  maandag 4 december 2006 @ 12:12:05 #62
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44127605
CDA is recht door de tunnel
  maandag 4 december 2006 @ 12:16:32 #63
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44127723
Jan M is zo slecht nog niet:

The Corporation
maandag 4 december 2006, 0.15 uur
categorie: Wereld

The corporation

In 2003 kwam de documentaire ‘The Corporation‘ uit. Een gelauwerde film die meer dan 20 prijzen won. Op video.google kun je hem gratis en legaal kijken.
quote:
Hieronder de beschrijving van het IDFA-filmfestival waar hij in 2003 werd vertoond.

In onze kapitalistische samenleving zijn grote bedrijven oppermachtig. Hun dominantie is niet zonder gevaar: als organen zonder geweten of moraal – winst is hun enige oogmerk – hebben ze de wereld al veel schade berokkend. Hoe werken bedrijven? Wat zijn de gevolgen voor mens en natuur als het kapitalistische systeem ongebreideld door kan groeien? Geïllustreerd met een overvloed aan soms hilarisch, soms schokkend archiefmateriaal neemt THE CORPORATION de kijker mee door de geschiedenis, terwijl prominente geïnterviewden als Michael Moore, Milton Friedman en Noam Chomsky toekomstvisies trachten te formuleren. Filmmakers Mark Achbar en Jennifer Abbott baseerden hun documentaire op de non-fictiebestseller The Corporation: The Pathological Pursuit of Profit and Power van Joel Bakan. Hun grondige onderzoek is niet alleen bijzonder informatief, maar leidt bovendien tot opvallende, tot nadenken stemmende conclusies.

Liever DVD-kwaliteit? Je kunt hem ook downloaden als torrentfile die de makers onlangs officieel hebben uitgebracht. (Meer informatie over downloaden van torrentfiles)
  maandag 4 december 2006 @ 12:16:53 #64
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44127732
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:08 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nee, Hitler = links, een sovjetstaat = rechts.
Ah, je hebt gelijk

Nazi`s links, Commi`s zitten rechts

Edit:
http://news.bbc.co.uk/1/s(...)o_borders/html/5.stm
Vraag me af waarom Polen niet als bezet gebied wordt gezien.. Telt blijkbaar als Pruissen ofzo
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_44127754
De verkiezing van Bush destijds, ten koste van Gore, dat was wel met recht bolsjewistisch te noemen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44127779
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:17 schreef sigme het volgende:
De verkiezing van Bush destijds, ten koste van Gore, dat was wel met recht bolsjewistisch te noemen.
Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat het regime van Bush en Cheney zonder moeilijkheden zo in het Oost-Europa van de Koude Oorlog zou kunnen integreren.
pi_44127936
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat het regime van Bush en Cheney zonder moeilijkheden zo in het Oost-Europa van de Koude Oorlog zou kunnen integreren.
Een minderheid die zich meerderheid noemt.

Wat betreft de naadloze integratie van Bush & Cheney in O-Europa achter het IJzeren Gordijn, mwah. Dat waag ik te betwijfelen. Als je zag wat voor personen daar Secretaris Generaal van het politbureau werden, lijkt met name Bush me daarvoor geen geschikte persoon. Cheney weet ik niet veel van.
pi_44127990
Het is waarschijnlijk waar dat de communisten meer kaas hadden gegeten van regeren dan wat er nu in Amerika zit.
pi_44128080
Nou M., ik verzeker je dat zelfs jij liever nu in de VS zou wonen dan destijds in de USSR.
De USSR-regeermethoden waren niet eens erg effectief voor de regering, maar zeker zeer effectief in het belemmeren van mensen in hun doen & laten.
pi_44128106
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:30 schreef sigme het volgende:
Nou M., ik verzeker je dat zelfs jij liever nu in de VS zou wonen dan destijds in de USSR.
De USSR-regeermethoden waren niet eens erg effectief voor de regering, maar zeker zeer effectief in het belemmeren van mensen in hun doen & laten.
Ja, duh...
  maandag 4 december 2006 @ 12:31:52 #71
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44128113
Onzin Sigme, Amerika is een corporatistische staat. In plaats van een goelag heb je daar het IRS systeem, een inning van inkomstenbelasting die niet per wet is vastgelegd en waar ook geen nader doel voor gespecificeerd is.
  maandag 4 december 2006 @ 12:32:28 #72
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44128129
Moedertje Rusland, waar gaat dit heen?
  maandag 4 december 2006 @ 12:32:52 #73
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44128141
nog meer goed nieuws:
quote:
*** Chávez roept overwinning uit ***

Hugo Chávez heeft de overwinning uitgeroepen van de presidentsverkiezingen die zondag in Venezuela zijn gehouden. Na het tellen van een groot deel van de stemmen is het huidige staatshoofd met een voorsprong van ruim 20 procent op zijn uitdager Manuel Rosales, zeker van zijn herverkiezing....
http://www.volkskrant.nl/(...)oept_overwinning_uit
Zuid-Amerika haalt de VS op links in. Ik hoop dat Chavez het goede voorbeeld geeft voor de rest van de wereld met het nationaliseren van publieke diensten
pi_44128164

Jose Padilla, fitted with blacked-out goggles, was videotaped by the government when he was allowed outside solitary confinement to see a dentist.

Dit is een van de redenen waarom ik de huidige regering met gemak communistisch durf te noemen.
pi_44128185
Kafkaësk schijn je zoiets te moeten noemen...
pi_44128200
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:31 schreef Aoristus het volgende:
Onzin Sigme, Amerika is een corporatistische staat. In plaats van een goelag heb je daar het IRS systeem, een inning van inkomstenbelasting die niet per wet is vastgelegd en waar ook geen nader doel voor gespecificeerd is.
En wat wordt daarmee onzin? Het idee dat je beter in de VS dan in de USSR kan wonen?
pi_44128226
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:34 schreef Monidique het volgende:
Kafkaësk schijn je zoiets te moeten noemen...
Dat lijkt me stukken meer van toepassing dan communistisch. Niet alles wat overheid is, is communistisch.
  maandag 4 december 2006 @ 12:41:22 #78
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44128352
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:35 schreef sigme het volgende:

[..]

En wat wordt daarmee onzin? Het idee dat je beter in de VS dan in de USSR kan wonen?
Ja, want dat impliceer je toch?

ALs je denkt dat de huizenmarkt in Nederland een puinzooi is, dan weet je zeker dat het in de VS nog erger moet zijn. Corporatisme is een vorm van fascisme, want een cluster van belanghebbenden die bepalen hoe jou levensinrichting er uit ziet, is geen vorm van vrijheid.

America, from freedom to fascism laat dat prima zien. Zij gaan nog een stapje verder door te beweren dat de middenklasse is afgeschaft, waardoor je alleen nog maar een segregatiebevorderend klimaat krijgt.

Welke argumenten gelden er dan in het voordeel van de VS vs. de oude Sovjetrepubliek?
pi_44128399
quote:
[afbeelding]
Jose Padilla, fitted with blacked-out goggles, was videotaped by the government when he was allowed outside solitary confinement to see a dentist.

Dit is een van de redenen waarom ik de huidige regering met gemak communistisch durf te noemen.
Zowat elk woord in die zin getuigt van een bijna onvoorstelbare horrorsituatie: fitted with blacked-out goggles, was videotaped by the government, when he was allowed outside solitary confinement, to see a dentist. Wat de flying fuck?! Nogal wat, voor een verdachte die niet veroordeeld is, waartegen geen bewijs is en nog geen aanklacht heeft gehoord.
  maandag 4 december 2006 @ 12:48:17 #80
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44128555
quote:
Na de moord op een leerling in Hoogerheide lijkt het onderwijsminister Van der Hoeven verstandig dat scholen de deuren op slot doen tijdens lesuren. Goed voorstel?
Ja, veiligheid staat voorop
Nee, een school moet geen beveiligd fort worden
Ik heb er weer eentje voor de Darwin award. van der Hoeven denkt dat brand alleen in brieven voorkomt, vermoed ik
  maandag 4 december 2006 @ 12:49:25 #81
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44128597
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zowat elk woord in die zin getuigt van een bijna onvoorstelbare horrorsituatie: fitted with blacked-out goggles, was videotaped by the government, when he was allowed outside solitary confinement, to see a dentist. Wat de flying fuck?! Nogal wat, voor een verdachte die niet veroordeeld is, waartegen geen bewijs is en nog geen aanklacht heeft gehoord.
das nog niets, ze sturen hem ook gewoon naar de tandarts!
pi_44128613
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:49 schreef Napalm het volgende:

[..]

das nog niets, ze sturen hem ook gewoon naar de tandarts!
Ja, dat staat er, ja.
  maandag 4 december 2006 @ 12:51:08 #83
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44128654
quote:
[afbeelding]

Ik heb nog een album van 'm. Hij maakt mooie muziek
pi_44128818
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:41 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ja, want dat impliceer je toch?

ALs je denkt dat de huizenmarkt in Nederland een puinzooi is, dan weet je zeker dat het in de VS nog erger moet zijn. Corporatisme is een vorm van fascisme, want een cluster van belanghebbenden die bepalen hoe jou levensinrichting er uit ziet, is geen vorm van vrijheid.

America, from freedom to fascism laat dat prima zien. Zij gaan nog een stapje verder door te beweren dat de middenklasse is afgeschaft, waardoor je alleen nog maar een segregatiebevorderend klimaat krijgt.

Welke argumenten gelden er dan in het voordeel van de VS vs. de oude Sovjetrepubliek?
Nou, ik ben wel eens in de VS geweest, en het idee dat mensen er wordt voorgeschreven hoe hun levensinrichting eruit ziet, heb ik daar niet gezien.

In tegenstelling tot de USSR, waar dit klip en klaar en onomwonden wél het geval was, en dan nog vergezeld van terreur & gebrek.

Lijkt me vrij eenvoudige keuze. Je moet je geen rad voor ogen laten draaien door de gemiddelde keuze van de Amerikaan - die is gemiddeld. Het gaat om de vrijheid af te wijken van het gemiddelde en de wijze waarop het gemiddelde tot stand komt.
Hoe het gemiddelde tot stand komt valt ook in de VS wel wat te bekritiseren, maar het valt in het niet bij de wijze waarop de USSR zijn gemiddelde burger in het gareel dwong.

En als je het verschil niet ziet in de vrijheid tot afwijken van het gemiddelde dan zal je vermoedelijk NoordKorea ook een rijjkgeschakeerd en divers land vinden .
pi_44128835

In the videotape, Mr. Padilla's feet were shackled.

The date of the tape has not been disclosed.

Al vijf jaar wordt deze Amerikaanse burger gegijzeld door zijn overheid en geestelijk zo toegetakeld dat er van een menswaardig bestaan geen sprake meer is. Deze overheid steunen wij en vinden wij onze bondgenoot.
  maandag 4 december 2006 @ 12:58:14 #86
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_44128873
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:42 schreef Monidique het volgende:
Nogal wat, voor een verdachte die niet veroordeeld is, waartegen geen bewijs is en nog geen aanklacht heeft gehoord.
Waarop baseer je dit eigenlijk? Volgens wiki is de aanklacht "conspiracy to murder, kidnap, and maim people overseas."

Overigens heeft dit ex-bendelid een niet al te fraai crimineel verleden. Niet echt echt een brave huisvader die opeens van straat werd geplukt. Wel weer een echte wereldreiziger; "Adilla traveled to Egypt, Saudi Arabia, Afghanistan, Pakistan, and Iraq."
  maandag 4 december 2006 @ 12:58:37 #87
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44128884
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:56 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou, ik ben wel eens in de VS geweest, en het idee dat mensen er wordt voorgeschreven hoe hun levensinrichting eruit ziet, heb ik daar niet gezien.

In tegenstelling tot de USSR, waar dit klip en klaar en onomwonden wél het geval was, en dan nog vergezeld van terreur & gebrek.

Lijkt me vrij eenvoudige keuze. Je moet je geen rad voor ogen laten draaien door de gemiddelde keuze van de Amerikaan - die is gemiddeld. Het gaat om de vrijheid af te wijken van het gemiddelde en de wijze waarop het gemiddelde tot stand komt.
Hoe het gemiddelde tot stand komt valt ook in de VS wel wat te bekritiseren, maar het valt in het niet bij de wijze waarop de USSR zijn gemiddelde burger in het gareel dwong.

En als je het verschil niet ziet in de vrijheid tot afwijken van het gemiddelde dan zal je vermoedelijk NoordKorea ook een rijjkgeschakeerd en divers land vinden .
Maar je bent nooit in de USSR geweest om dat te beoordelen? Dat is makkelijk.

Omdat de nieuwsvergaring propagandamachine voor de VS wat harder draait dan in Rusland, betekent het niet dat je je een objectieve mening kunt vormen.

Noord-Korea heeft daar volgens mij niets mee te maken. We hebben het over de VS en de USSR.
pi_44128940
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:58 schreef Napalm het volgende:

[..]

Waarop baseer je dit eigenlijk? Volgens wiki is de aanklacht "conspiracy to murder, kidnap, and maim people overseas."
O, het kan zijn dat hij af en toe wel een aanklacht heeft gehoord, ja. Maakt niet zoveel uit.
quote:
Overigens heeft dit ex-bendelid een niet al te fraai crimineel verleden. Niet echt echt een brave huisvader die opeens van straat werd geplukt. Wel weer een echte wereldreiziger; "Adilla traveled to Egypt, Saudi Arabia, Afghanistan, Pakistan, and Iraq."
Ik heb ook geen fraai verleden. So? Mag ik dan ook behandeld worden als een untermensch? Gelden wetten dan niet?
pi_44128990
De wijze waarop deze burger wordt misbruikt door de overheid, zou je verwachten in Noord-Korea of Cuba. Niet Amerika. Maar nu dus wel, dankzij George W. Bush.
  maandag 4 december 2006 @ 13:05:02 #90
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_44129086
wist je dat de gemaximaliseerde melkproduktie van koeienmelk te danken is aan het USSR systeem? Dat heeft Nederland bepaald geen windeieren gelegd
pi_44129104
quote:
U.S. citizen Jose Padilla was kept by the Bush administration in solitary confinement in a Naval prison for 3 1/2 years without being changed with any crime and without even having access to a lawyer. He was finally charged with crimes only because the administration wanted to avoid a ruling from the Supreme Court on whether it is constitutional for the U.S. government to arrest U.S. citizens on American soil and then keep them indefinitely locked away without charges of any kind -- a power which not even the British King possessed, at least not since the Magna Carta.

When the Bush administration finally indicted Padilla, they did so with extremely vague allegations that had nothing to do with the original public accusations that Padilla was a diabolical "Dirty Bomber" trying to detonate a radiological bomb in an American city. And now that the Bush administration is being forced to actually prove its accusations against Padilla in a court of law -- the way the Founders required -- they are having great difficulty doing so:

(...)

Under our system of government, the President doesn't have the power to unilaterally declare people guilty and then treat them as criminals. That is the very power which the Founders sought to prohibit and, as always, the most astonishing and revealing fact is that these principles are even in dispute. The Padilla case, as has been true from the beginning, is one of the most powerful illustrations of the very real dangers -- not abstract dangers, but very real ones -- posed by this administration's claims to unlimited executive power.
http://glenngreenwald.blo(...)om-padilla-case.html
  maandag 4 december 2006 @ 13:07:03 #92
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_44129153
goei'ndag dez'n dag!
  maandag 4 december 2006 @ 13:08:59 #93
158292 problematiQue
pi_44129220
quote:
misschien is die wet na dit artikel aangenomen, maar Bush en co. hebben nu toch wel de mogelijkheid om iemand 'unlawful' te verklaren en op te sluiten zo lang ze maar willen?
pi_44129251
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:08 schreef problematiQue het volgende:

[..]

misschien is die wet na dit artikel aangenomen, maar Bush en co. hebben nu toch wel de mogelijkheid om iemand 'unlawful' te verklaren en op te sluiten zo lang ze maar willen?
Zoiets, ja.
quote:
The case of Jose Padilla is one of the most despicable and outright un-American travesties the U.S. Government has perpetrated for a long time. It is impossible to defend that behavior, let alone engage in it, and claim with any legitimacy that one believes in the principles that have defined and guided this country since its founding. But there has been no retreat from this behavior. Quite the contrary. The atrocity known as the Military Commissions Act of 2006 is a huge leap forward to elevating the Padilla treatment from the lawless shadows into full-fledged, officially sanctioned and legally authorized policy of the U.S. Government. The case of Jose Padilla is no longer a sick aberration, but is instead a symbol of the kind of Government we have chosen to have.
http://glenngreenwald.blo(...)s-torture-of-us.html
  maandag 4 december 2006 @ 13:11:41 #95
158292 problematiQue
pi_44129326
quote:
Op maandag 4 december 2006 12:58 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Maar je bent nooit in de USSR geweest om dat te beoordelen? Dat is makkelijk.

Omdat de nieuwsvergaring propagandamachine voor de VS wat harder draait dan in Rusland, betekent het niet dat je je een objectieve mening kunt vormen.

Noord-Korea heeft daar volgens mij niets mee te maken. We hebben het over de VS en de USSR.
volgens mij kun je best stellen dat de Democratie in de VS en het Communisme in de USSR beide niet optimaal werken respectievelijk werkten en dat er flink wat facistische (dat is, zware belemmering van persoonlijke en economische vrijheden) kenmerken te vinden zijn in beide systemen. Ik denk dat het nogal tegen het onmogelijke aanschuurt om te bepalen welk van de twee nou het 'slechtst' is/was.
  maandag 4 december 2006 @ 13:13:22 #96
158292 problematiQue
pi_44129384
quote:
Op maandag 4 december 2006 13:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zoiets, ja.
[..]

http://glenngreenwald.blo(...)s-torture-of-us.html
zo ziek en onmenselijk. Ik vind het al absurd dat wij sommige mensen uit het buitenland betitelen als 'illegaal', laat staan dat je je eigen burgers onwettelijk gaat verklaren. Dan ben je dus écht nergens meer thuis en veilig.
  maandag 4 december 2006 @ 13:15:15 #97
158292 problematiQue
pi_44129566
Het lijkt af en toe gewoon een niet zo originele science fiction-film.

quote:
Those in agreement are not a fringe minority: A Gallup poll this summer of more than 1,000 Americans showed that 39 percent were in favor of requiring Muslims in the United States, including American citizens, to carry special identification.

Roughly a quarter of those polled said they would not want to live next door to a Muslim and a third thought that Muslims in the United States sympathized with al Qaeda, the extremist group behind the September 11, 2001, attacks on New York and Washington.
http://news.yahoo.com/s/nm/20061201/lf_nm/usa_muslims_fear_dc_1

Patriot Act?

Etcetera... ik mis alleen Rutger Hauer nog.
pi_44129610
Files .
  maandag 4 december 2006 @ 13:21:12 #100
158292 problematiQue
pi_44129657
http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/71084#3117348

leefde Bill Hicks nog maar, die had echt z'n lol op gekund met deze regering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')