abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44107972

BIOGRAPHY
Stage Name: John Mayer
Real Name: John Clayton Mayer
Birth date: October 16, 1977
Hometown: Bridgeport, CT, USA
Nowadays: NYC & LA.
quote:
"With any trilogy," says John Mayer, "the third in the series blows it open."

On CONTINUUM the singer/songwriter/guitar slinger meets that challenge head-on. Mayer's third studio album follows the multi-platinum ROOM FOR SQUARES (2001) and HEAVIER THINGS (2003) and marks his first turn as producer. It is his most soulful, cohesive collection yet and he says it's no accident that this project is where all of his efforts, his potential, and his disparate influences fully come together.

"The night I was recognized for 'Daughters' at the Grammys was the night this record started," he says. "I knew I had bought the time to learn everything I needed before I started this one. CONTINUUM is not a shot in the dark, it's not a guesstimation. This is the first endeavor in my entire life, music or otherwise, that I did not cop out for a second on."

The last few years have seen Mayer maintaining a frantic pace. In addition to his own writing, recording, and touring, he has collaborated with icons and contemporaries alike - Eric Clapton, B.B. King, Buddy Guy, and Herbie Hancock, as well as Kanye West, the Dixie Chicks, and Alicia Keys. In doing so, Mayer says his own interests have grown and his perspectives expanded.

Mayer also credits his collaboration with Steve Jordan and Pino Palladino (collectively known as the John Mayer Trio) and the intimate-venue tour that produced the 2005 live album TRY! with helping to recalibrate his musical priorities. "As a songwriter, the Trio helped me focus on being more raw," he says. "As a guitar player, it helped me get a lot out of my system. If it wasn't for the Trio, CONTINUUM would have been less accessible. It let me settle up with my needs as a musician, and get to a point somewhere between the Trio record and ROOM FOR SQUARES - and that's a really good place to be."

While the Trio tour showcased Mayer's blazing fretwork, he says he learned lessons from those shows about restraint. "When I made my first record, there was no trust in space because it was all me, everything was just on those six strings," he says. "With Steve and Pino, it was all about space, using a whole different palette. When your tone is good on the guitar you need, like, four notes. The more concise and right you have it, the less you need around it."

Mayer points to one song in particular as the turning point for CONTINUUM. "I wrote 'Gravity' last summer, and it changed everything," he says. "You talk less when you trust that people understand you. 'Gravity' had to be sparse. And when I listened to it - for the first time, holding back - then it was a whole new game. That might be the most important song I ever wrote."

Armed with this outlook, Mayer knew CONTINUUM would tackle larger ideas than those that defined his previous albums. "A big challenge was writing about big themes," he says. "I'm not a better writer in terms of sitting down in front of a pad, but I'm better in terms of receiving inspiration and converting it into something 'real' quicker. I'm better equipped to deal with those moments."

With "Waiting on the World to Change", Mayer shot for something even more ambitious - something like an attempt to explain his generation's attitudes about politics. "It's meant to shed a little light on inactivity and inaction," he says, "because I don't believe that inaction is disinterest, I think inaction is preservation – nobody wants to get involved in a debate in which the rules and the facts will change so that they'll lose. So we end up with this other option, which is, I guess we'll just have to wait for things to get better.

Having just announced a co-headlining tour with Sheryl Crow to help launch CONTINUUM, Mayer is raring to start playing his new material for an audience. "This record is infinitely playable," he says. "I built so many corners into these songs I cannot wait to play them live."

Ultimately, CONTINUUM represents maturity, both musically and thematically, for John Mayer – a concept that he wasn't comfortable with until now. "A lot of these songs are about coming to terms with getting older," he says. "My generation was never told we were going to get older. We thought we were going to hear our names on 'Romper Room' for the rest of our lives. For a long time, I was really upset about getting older, worried that things were just going to level out.

"But then I realized that everyone around me was all getting older at the same time. We're all fighting it together, and we're always going to be those kids, the first really emotionally aware generation. When I realized that, I could relax about it a little bit. And I thought that maybe I can be the guy to sing about it."
DISCOGRAPHY
Albums
Inside Wants Out (EP)
Room For Squares
Heavier Things (tevens als Dual Disc)
Any Given Thursday (live-record)
As/Is (live record)
TRY! (credit als John Mayer Trio, live-record)
Continuum

The Village Sessions (EP - acoustic) (Release 11 December 2006)
01. Waiting On The World To Change (Ben Harper version)
02. Belief (acoustic version)
03. Slow Dancing In A Burning Room (acoustic version)
04. Good Love Is On The Way (acoustic version)
05. I'm Gonna Find Another You (acoustic version)
06. In Repair (acoustic version)

DVD
Any Given Thursday

SINGLES (Nederland)
No Such Thing
Your Body is a Wonderland
Bigger Than My Body
Clarity
Daughters
Clarity (re-release)
Waiting On The World To Change
Gravity

Trivia
* De platen worden voornamelijk geplugged door 3FM.
* Sinds Waiting On The World To Change worden andere radiozenders ook wakker.
* Johns eerste promo in Nederland was bij Claudia de Breij in de uitzending (3FM).
* Tijdens de promotour van Continuum was hij te gast bij Edwin Evers (538) en Claudia de Breij (3FM).
* Waiting On The World To Change is de eerste single van het album Continuum.
* Gravity is de tweede single en was de eerste week van december released.

Gig Geschiedenis

Melkweg, Amsterdam
17 oktober 2006

Setlist:
Belief
Vultures
Stormy Monday
Why Georgia
Slow Dancing in a Burning Room
Good Love is On the Way
Daughters
I Don't Trust Myself (With Loving You)
Waiting on the World to Change
Gravity
Clarity
No Such Thing
-- toegift --
Dreaming With A Broken Heart
In Repair

SITES

www.johnmayer.com (officiele site)
www.j-mayer.org (fansite)
www.mystupidmouth.com (fan forum)
www.myspace.com/johnmayer
www.local-83.com (official fanclub)
pi_44108026
Laat ik nou toevallig John Mayer aan het luisteren zijn.
Een van m'n favoriete nummers zijn Clarity, Slow Dancing in a Burning Room, Vultures, en Belief.
pi_44108032
tvp
pi_44108040
quote:
Op zondag 3 december 2006 16:40 schreef Robzilla het volgende:

[..]

Is dat DE blackie?
Nee, maar wel één uit de serie kopieën die exclusief onlangs is uitgekomen, waarvan er 185 (van de 300 in totaal) in Amerika zijn, en ongeveer een fortuin per stuk kosten...
pi_44108068
quote:
Op zondag 3 december 2006 17:21 schreef Doodle het volgende:
Een van m'n favoriete nummers zijn Clarity, Slow Dancing in a Burning Room, Vultures, en Belief.
Dat is niet één Maar ben het wel met je eens; zijn zeker topnummers van hem. Met Stop This Train erbij heb je ong. daar ook mijn favo vijf te pakken denk ik
pi_44108143
quote:
Op zondag 3 december 2006 17:23 schreef Numbie het volgende:

[..]

Dat is niet één Maar ben het wel met je eens; zijn zeker topnummers van hem. Met Stop This Train erbij heb je ong. daar ook mijn favo vijf te pakken denk ik
Oeps, ik vond het te moeilijk er 1 te kiezen dus ik dacht kies ik er gelijk vier
pi_44108195
"Sinds Waiting On The World To Change worden andere radiozenders ook wakker."

Van het vorige album werd het nummer Daughters ook regelmatig gedraaid op verschillende stations.
pi_44108256
Het is jammer dat er niet meer van hem gedraaid word, voordat ik waiting for a world to change had gehoord had ik gek genoeg nog nooit van hem gehoord, maar toen ik z'n andere nummers ging luisteren zaten er zat nummers tussen die nog veel beter waren dan wat ik regelmatig op de radio hoorde.
pi_44108351
quote:
Op zondag 3 december 2006 17:28 schreef Evert1987 het volgende:
"Sinds Waiting On The World To Change worden andere radiozenders ook wakker."

Van het vorige album werd het nummer Daughters ook regelmatig gedraaid op verschillende stations.
Ja, maar dat nummer had verder voor hem geen windeieren gelegd. Het was een eendagsvliegshit jammer genoeg. Dankzij WOTWTC is er ook veel aandacht voor het album Continuum, terwijl dat bij Daughters totaal niet het geval was
pi_44109105
Jeeh, het volgende topic alweer.

Ik begin wel steeds meer de vooruitgang van John te zien in vergelijking met zijn eerste albums. Continuum is vele malen sterker dan een Room For Squares. En daar stonden al veel goede nummers op. Maar als album staat Continuum beter.

Mijn favo nummers van John:
In repair, Slow dancing, Belief, Wheel en My stupid mouth. De laatste twee vooral om dat de tekst me erg aanspreekt. Vind het lastig om vooral van Heavier Things maar ook in mindere mate van RFS een favoriet nummer te kiezen.
pi_44109379
quote:
Op zondag 3 december 2006 17:22 schreef Numbie het volgende:

[..]

Nee, maar wel één uit de serie kopieën die exclusief onlangs is uitgekomen, waarvan er 185 (van de 300 in totaal) in Amerika zijn, en ongeveer een fortuin per stuk kosten...
ah een RI dus, ik schrok al..
pi_44109493
quote:
Op zondag 3 december 2006 17:21 schreef Doodle het volgende:
Slow Dancing in a Burning Room vooral
I'm an assassin and I had a job to do
pi_44109665
quote:
Op zondag 3 december 2006 18:15 schreef Robzilla het volgende:

[..]

ah een RI dus, ik schrok al..
Deze om precies te zijn... velly nice

[ Bericht 10% gewijzigd door Numbie op 03-12-2006 18:37:56 ]
pi_44111662
De radiozenders vinden het tegenwoordig belangrijker om frans bauer en jan smit te draaien . Ik snap die hype rond die nederlandstalige muziek niet hoor, paar jaar terug wilde nog niemand met hen geindentificeerd worden. John is juist degene die meer radioaandacht verdiend
pi_44111728
Ik luister ook alleen maar 3FM, en af en toe Arrow Jazz als ik in de auto een eind moet rijden of zo... Voor de rest is het gewauwel en shittymuziek..
pi_44118562
Oeh Gravity nieuwe single? Jeeeeeej! (tvp )
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_44123752
Tuhvuhpuh
pi_44125522
Lang leve internet op het werk!

Okay even wat opmerkingen:

- Aaaawww wat lief (Duke)
- Mm vind Gravity eigenlijk niet leuk als single. Das zeg maar het nummer wat ik op de cd ook al skip omdat ik m ooit al eens doodgedraaid heb.
- Arrow Jazz is ernstig relax voor autorijden.
- ik had nog iets maar ben het vergeten....
pi_44129820
Idd Jill Zit op stage, en heb nog geen toegang tot bepaald dingen dus nu lekker ff tijd om bij te Mayeren

Nieuwe blog up; ziet er naar uit de beste man is begonnen met ideetjes voor de volgende plaat...
pi_44132047
quote:
I usually keep my evenings free so that I may buy home furnishings at sensible prices, but seeing as I have ties to both underwriters of the event, I thought I'd stop by.
ROTFLMAO!
pi_44140147
Schaamteloze tvp, en ik blijf wachten tot dat het bericht verschijnt dat hij weer naar Nederland komt!
Koning.
pi_44146761
Zodra er ook maar iets op local-83 staat zal ik het melden
pi_44155841
Okay of ik begin echt dingen te horen...wishful thinking enzo...maar ik dacht toch echt dat de DJ van het radiostation wat hier op staat zei: Nu eerst 3 Doors Down en straks John Mayer met de nieuwe single Gravity.

We wachten even af.

*zingt nog even leuk mee met Kryptonite*
pi_44155871
*shock*

GRAVITY!!!

Echt wtf is dit voor freaky snelheid? Zitten die soms op John's blog?
pi_44155923
Okay we kunnen we de bedankjes mailen naar Edwin Evers van radio 538
pi_44156165
Wat is er zo verrassend, dat Gravity gedraaid wordt? Die is al ruim een week op 3FM
pi_44156599
Ja maar 3FM is lief qua John Mayer (en eigenlijk alle goede muziek), maar 538 begint eng te worden. Dat was toch altijd de zender van de foute dance muziek...tiesto enzo en van die hits waar je continue mee dood gegooid werd...niet Gavin DeGraw, 3 Doors Down, James Morrison en John Mayer.
pi_44157716
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 09:49 schreef Jill-RMC het volgende:
Okay we kunnen we de bedankjes mailen naar Edwin Evers van radio 538
Heb het ook net gehoord Kwam terug op de redactie, en het orgeltje kickt in...
pi_44160253
Ik plaats ff een tvp want ik heb verder niks nuttig te zeggen
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."
pi_44162276
Een tvp is op zich al wel nuttig
pi_44180962
Zag net een reclame van de Serious Music cd van 3fm, waar WOTWTC ook opstaat
pi_44181415
Ik heb van de lieve Sint Heavier things gehad Die had ik nog niet legaal. Apart boekje.
pi_44186067
Jeroen toch nu pas? Mag je de Sint wel heel erg bedanken
pi_44189530
Ik hoorde net STT op de TV! Bij een voorstukje van een programma over klimaatverandering. Meestal wordt er in het voorstukje muziek gebruikt van de echte documentaire, dus hij zal er denk ik in voorkomen.

Wel gaaf dat zo'n onbekende, niet single en nieuw nummer daarvoor wordt gebruikt
pi_44189965
Kan me niet voorstellen dat STT in die documentaire gebruikt wordt. John zou daar nooit toestemming voor geven. Het is een keigoed nummer, maar nogmaals het nummer is te persoonlijk voor John. Hij wilde daarom het nummer ook alleen maar uitbrengen op de plaat, en nergens anders... Dus ik denk dat een geluidsman van de omroep ook fan is
pi_44192303
quote:
Op woensdag 6 december 2006 12:50 schreef Numbie het volgende:
Kan me niet voorstellen dat STT in die documentaire gebruikt wordt. John zou daar nooit toestemming voor geven. Het is een keigoed nummer, maar nogmaals het nummer is te persoonlijk voor John. Hij wilde daarom het nummer ook alleen maar uitbrengen op de plaat, en nergens anders... Dus ik denk dat een geluidsman van de omroep ook fan is
Het nummer Stop This Train wordt iig WEL gebruikt in de aankondiging.

Ik begin me zo langzamerhand trouwens te irriteren aan iets wat een hype onder John Mayers fans lijtk te zijn... het niet willen (of kunnen) uit typen van een song titel... VET NUMMER DAT STT.... en YBIAW is ook al zo cool... :/

rare mensjes..
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_44192375
Haha, ik gebruik echt al jaren afkortingen van nummers. Pure luiheid
pi_44193607
Ja idd....en ik kort alles af. Songtitels, namen van artiesten, series etc.
Is gewoon pure luiheid en de meeste mensen snappen me wel als ik zeg: Wow die JM3 was weer zeer fijn in DH gisteren! Of JM4 mag wel wat minder angstig kijken bij tv optredens.
pi_44195270
JM4 lijkt af en toe idd doodsbenauwd. Ik herinner me een zeker optreden bij Paul de Leeuw...

John heeft trouwens compleet Corinne Bailey Rae ontdekt he. Hij lijkt toch net ff achter te lopen elke keer...
pi_44197503
Oke, SST is "Stop This Train", DH is "Den Haag", WOTWTC is "Waiting on the world to change", maaaar wie zijn JM3 en JM4? Je hebt John Mayer, James Blunt, James Morisson en Jason Mraz. In welke volgorde moet ik ze zien?
Als het te erg wordt, ben ik bang dat er een woordenboek moet worden geplaatst in de OP

Edit: Eh, James Blunt? Wat doet die daar Maar ik kende dus 4 JM's...
pi_44206402
Ik was vanmiddag toevallig op het kantoor van Sony/BMG in Hilversum, en kijk is wat ik mocht meenemen van ze...

Heb'm ff gethumbed, want de link werkte niet goed

[ Bericht 29% gewijzigd door Numbie op 06-12-2006 21:37:16 ]
pi_44206573
Een kruisje?
pi_44207191
Al aangepast; ff op andere server gezet... Werkt'ie? bij mij namelijk nog steeds wel maar ja
pi_44209885
Ja Leuk!
pi_44214416
Hoorde STT net tijdens het wakker worden ook bij de aankondiging van de toespraak van Clinton op NL1 later vandaag... Typisch, heel typisch...
pi_44221134
quote:
Op woensdag 6 december 2006 16:59 schreef SFRje het volgende:
Oke, SST is "Stop This Train", DH is "Den Haag", WOTWTC is "Waiting on the world to change", maaaar wie zijn JM3 en JM4? Je hebt John Mayer, James Blunt, James Morisson en Jason Mraz. In welke volgorde moet ik ze zien?
Als het te erg wordt, ben ik bang dat er een woordenboek moet worden geplaatst in de OP

Edit: Eh, James Blunt? Wat doet die daar Maar ik kende dus 4 JM's...
DH = Desperate Housewives Alhoewel t in andere context ook weleens Den Haag is, haha.
Afkorten is inderdaad fijn, al is 't soms wel ff denken wat er nou eigenlijk bedoeld werd, maar ach, houd je brein wakker

Ik werd heel stom aangekeken toen ik eergisteren in het ziekenhuis, waar ik werk, een hele blije gil gaf en naar de luidspreker wees toen ik ergens in een spreekkamer heel zachtjes Gravity hoorde
pi_44224823
Aaaah Desperate Housewives.. kan ook .
Maar wie zijn nou JM1, JM2, JM3 en JM4?

En zo'n moment had ik ook laatst; ik luisterde mee met iemand zn mp3-speler en toen kwam WOTO ( Walk on the ocean, jaja een afkorting ) voorbij .
pi_44228612
John Mayer, Jason Mraz, James Morisson, en Jesse Metcalf als ik me niet vergis Jill of Gosjke moet me maar verbeteren...
pi_44232138
Oh My Freakin God! 5 Grammy Nominaties gewoon!!

Album Of The Year
(Award to the Artist(s) and to the Album Producer(s), Recording Engineer(s)/Mixer(s) & Mastering Engineer(s), if other than the artist.)

Taking The Long Way
Dixie Chicks
Rick Rubin, producer; Richard Dodd, Jim Scott & Chris Testa, engineers/mixers; Richard Dodd, mastering engineer
[Open Wide/Columbia]

St. Elsewhere
Gnarls Barkley
Danger Mouse, producer; Ben H. Allen, Danger Mouse & Kennie Takahashi, engineers/mixers; Mike Lazer, mastering engineer
[Downtown/Atlantic]

Continuum
John Mayer
Steve Jordan & John Mayer, producers; John Alagia, Michael Brauer, Joe Ferla, Chad Franscoviak, Manny Marroquin & Dave O'Donnell, engineers/mixers; Greg Calbi, mastering engineer
[Aware/Columbia]

Stadium Arcadium
Red Hot Chili Peppers
Rick Rubin, producer; Ryan Hewitt, Mark Linette & Andrew Scheps, engineers/mixers; Vlado Meller, mastering engineer
[Warner Bros.]

FutureSex/LoveSounds
Justin Timberlake
Nate (Danga) Hills, Jawbreakers, Rick Rubin, Timbaland & Justin Timberlake, producers; Jimmy Douglass, Serban Ghenea, Padraic Kerin, Jason Lader, Andrew Scheps, Timbaland & Ethan Willoughby, engineers/mixers; Herb Powers, Jr., mastering engineer
[Jive Records/Zomba Label Group]

Best Male Pop Vocal Performance
(For a solo vocal performance. Singles or Tracks only.)

You're Beautiful
James Blunt
Track from: Back To Bedlam
[Custard/Atlantic]

Save Room
John Legend
Track from: Once Again
[Columbia/GOOD/Sony Urban]

John Mayer
Track from: Continuum
[Aware/Columbia]

Jenny Wren
Paul McCartney
Track from: Chaos And Creation In The Backyard
[Capitol]

Bad Day
Daniel Powter
Track from: Daniel Powter
[Warner Bros.]

Best Pop Vocal Album
(For albums containing 51% or more playing time of VOCAL tracks.)

Back To Basics
Christina Aguilera
[RCA Records]

Back To Bedlam
James Blunt
[Custard/Atlantic]

The River In Reverse
Elvis Costello & Allen Toussaint
[Verve Forecast]

Continuum
John Mayer
[Aware/Columbia]

FutureSex/LoveSounds
Justin Timberlake
[Jive Records/Zomba Label Group]

Best Solo Rock Vocal Performance
(For a solo vocal performance. Singles or Tracks only.)

Nausea
Beck
[Interscope Records]

Someday Baby
Bob Dylan
Track from: Modern Times
[Columbia]

Route 66
John Mayer
Track from: Cars — Soundtrack (Various Artists)
[Disney]
( )

Saving Grace
Tom Petty
Track from: Highway Companion
[American]

Lookin' For A Leader
Neil Young
Track from: Living With War
[Reprise]

Best Rock Album
(Vocal or Instrumental. Includes Hard Rock and Metal.)

Try!
John Mayer Trio
[Aware/Columbia]
( )

Highway Companion
Tom Petty
[American]

Broken Boy Soldiers
The Raconteurs
[V2/Third Man Records]

Stadium Arcadium
Red Hot Chili Peppers
[Warner Bros.]

Living With War
Neil Young
[Reprise]
pi_44233610
tvp, want iedereen moet dit weten, zsm
pi_44234773
Goed bezig zeg!
Hoop echt dat ie met 't Trio wint. Gewoon omdat 't trio erg gaaf is! Verdiende nominaties zou ik zo zeggen!

En ja Numbie, je had 't goed
JM(1)= John Mayer
JM2= Jason Mraz
JM3= Jesse Metcalfe of John Mayer Trio afhankelijk van de context
JM4= James Morrison

En waarom staat de acteur niet achteraan? Najaa, omdat DH hier eerder op tv was dan dat ik JM4's demo's had gehoord. Anders was JM4 vast JM3 geworden
pi_44235246
Ik denk idd dat je JM3 in dit topic grotendeels het beste kunt opvatten in de Trio context idd...

En ben echt vet blij voor die Trio nominatie, heb alleen een beetje het gevoel dat ze het album perse wilde nomineren en dus maar in die categorie hebben gegooid. Het is nou niet bepaald een rock album vind ik, over het geheel gezien. WDYTIW, GLIOTW, Try, en WCM ok, maar de rest: Daughters? AKOG? SM? niet echt rocknummers imo.
pi_44236036
Nee, dat inderdaad niet. Johnnyboy is gewoon nog al geliefd bij de Grammy mensjes

AKOG blijft nog wel 1 van mijn favo trio nr's.
pi_44236095
quote:
Op donderdag 7 december 2006 19:57 schreef Numbie het volgende:
Oh My Freakin God! 5 Grammy Nominaties gewoon!!

Hoe vet
pi_44236933
Te vet!!

In ander nieuws; het hecho en Conneticutt tshirt staat in de shop...
pi_44236995
John! Ik ben geen megafan (nog stééds niet), maar wel liefhebber van Try! en Inside Wants Out. Maar volgens mij zeg ik dat in elk topicdeel
pi_44237164
Haha, ja dat klopt, maar toch elke keer zijn we weer dankbaar voor je bijdrage. Mag ik nog eenmaal vragen waarom je de rest (RFS, HT, Cont.) blijkbaar minder vind?
pi_44237345
quote:
Op donderdag 7 december 2006 23:17 schreef Numbie het volgende:
Haha, ja dat klopt, maar toch elke keer zijn we weer dankbaar voor je bijdrage. Mag ik nog eenmaal vragen waarom je de rest (RFS, HT, Cont.) blijkbaar minder vind?
RFS en HT vind ik toch wat poppy, wat meer beats/electronica erin, heb ik het idee. En Continuum heb pas 1x gehoord. Op zich wel fijne plaat, maar net iets té relaxed ofzo, zodat je erbij in slaap valt . Maar zeker Continuum zal ik nog wel eens op gaan zetten binnenkort.

Heb aantal video's van JMT op mn PC, en die vind ik toch écht briljant. Ook met Buddy Guy (?) bij Soundstage. Beetje de bluese-kant, dat klinkt écht geweldig.
pi_44237722
Die bluesy kant van hem is idd bij vlagen briljant. Op een nummers als Covered In Rain komt dat al zo mooi naar voren; het hele nummer bestaat uit twee akkoorden die elkaar afwisselen, maar hij weet er veelal ruim 8 min. een schitterend nummer van te maken. Zo knap.

Snap dat je RFS en HT te poppy kunt vinden; vind zelf ook niet alle nummers op die platen even briljant. Ik bedoel, Not Myself, tsja, dat is zo'n twijfelgeval. Net als New Deep van HT. Beide wel lekkere nummers, maar het mist net die diepte die Gravity en Neon bvb. wel hebben... Ik zou zeker Continuum nog een tweede kans geven; dit is zijn meest bluesy plaat tot nog toe...
pi_44238054
Ik vind New Deep juist wel cool, maar ik kon nooit vat krijgen op Come Back To Bed, dat was altijd mijn skip nummer

Mee eens dat Continuum zijn meest bluesy plaat is, alleen issie wel erg softig en misschien een beetje gladjes in vergelijking tot sommige dingen op Try! Ik maak meestal t liefst een playlist van Try!, Continuum en Continuum nr's in de liveversie, dat vind ik een John Mayer mix op zijn best
pi_44238842
In vergelijking tot TRY! zeker gladjes ja. Maar vind het eigenlijk beetje met twee maten meten. De productie van Continuum in vergelijking tot HT klinkt helemaal niet zo superslick. Eerder gewoon vergelijkbaar. De muziek daarentegen is wel compleet anders, en eerder vergelijkbaar idd met TRY!, maar das dan ook live... Maar goed, het is laat en dan ga ik ratelen...

Good Love Is On The Way blijft however het beste nummer van TRY! Wat mij betreft had hij alleen al voor dat nummer een Grammy verdient... ratel ratel
pi_44241538
Leuk interviewtje met Ryan Seacrest waarin John commentaar geeft op zijn noms; leuk wat hij over de Trio nom zegt

http://z100.com/cc-common/mainheadlines3.html?feed=104650&article=1549311
pi_44247485
quote:
Op donderdag 7 december 2006 23:55 schreef Gosjke het volgende:
Ik vind New Deep juist wel cool, maar ik kon nooit vat krijgen op Come Back To Bed, dat was altijd mijn skip nummer

Mee eens dat Continuum zijn meest bluesy plaat is, alleen issie wel erg softig en misschien een beetje gladjes in vergelijking tot sommige dingen op Try! Ik maak meestal t liefst een playlist van Try!, Continuum en Continuum nr's in de liveversie, dat vind ik een John Mayer mix op zijn best
Come back to bed vond ik nou juist 1 van de beste nummers!
Koning.
pi_44252109
quote:
Op donderdag 7 december 2006 22:31 schreef Gosjke het volgende:
Nee, dat inderdaad niet. Johnnyboy is gewoon nog al geliefd bij de Grammy mensjes

AKOG blijft nog wel 1 van mijn favo trio nr's.
Ook die van mij ja. Past ook het beste bij het trio denk ik, luister het verschil maar eens tussen de TRY! versie en de akoestische (demo) versie van John himself.
quote:
Come back to bed vond ik nou juist 1 van de beste nummers!
Vond ik ook ja, City Love was mijn skipnummer.
pi_44260040
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 15:03 schreef nemesis4 het volgende:
Vond ik ook ja, City Love was mijn skipnummer.
Valt mij op dat ik bij RFS steeds meer nummers ga skippen. Ze zijn wel goed, maar ik ben nu een ander niveau gewend . Van HT is City love idd de mindere, Daughters draai ik ook niet veel. Van Continuum is Bold als love een nummer wat ik vaak oversla.

Laatste dagen draai ik HT trouwens weer best veel.
pi_44260848
City Love de mindere? City Love, is de Covered In Rain van AGT, is de Come Back To Bed van HT, is de Gravity van Continuum!! Dat is juist het nummer op RFS waarin Johns bluesy invloeden het beste tot hun recht komen. I CL

Ik draai de laatste dagen ook veel shows uit 04, met Hummingbird en Trust Myself en zo..
pi_44265186
quote:
LADIES AND GENTLEMEN, I AM PARTYING.

Okay! Here's the part where I say it: It is stunning to me that I was nominated for five Grammy(tm) awards. To see the diversity in the projects I'm involved in represented in the nominations is even greater. I can't believe the TRIO was nominated. That is my baby. Big international hug to Steve and Pino. And of course, to see Continuum be recognized is overwhelming.

Also, let me say thank you to all my fans who have shared such happiness with me over the last 24 hours. I'm really moved by how invested you all are in my career. That's what has struck me the most; that you have a personal and in some cases very emotional stake in my life, and I'm honored that you care as much as you do. I've never been more aware of what we mean to each other than right now.

But that's not exactly why I'm writing this to you now...

People, I am going out tonight. Out in ways I never did during the making of the record(s), and in ways I certainly can't when I'm on tour. I don't like partying without a really good reason. That "we're alive!" thing doesn't really work as an excuse. I hope to be alive for a long time - I'm not going to celebrate every night. But tonight is certainly different.

Tonight I will be traveling with my damageman, Elliott M. Turnbull. A damageman, for those who don't know, is a fellow, normally of British descent, who carries wads of cash and peels off bills to pay for things I broke or soiled. It's like a PR rep except Elliot works at the source, where the bad press begins. One tuck of a Grant into the bar manager's shirt and a light slap on the cheek, and it's like the whole thing never happened. Alot.

In case Elliott cannot work as fast as I can, I would like to give you a heads up as to what you may read about or see in the coming days.

Please do not become alarmed if I:

--publicly challenge Phil Collins to a fistfight. (This is a family tradition - more on this later)

--break my own expensive camera and then sue myself for every dollar I have

--freestyle rap (most of my rhymes reference all things being "fierce")

--ruminate amongst strangers as to who would win a fight between Jimmy Carter and former Mets catcher Gary Carter

--get busy in a Burger King bathroom

--become separated from my friends and begin partying with a new crowd of gents who seem nice enough, take a ride in their van to a house in Van Nuys, where I will try my hand at gay-for-pay superstardom under the name "Jonny Lobo", filming over 300 features throughout the course of a night, becoming the hottest newcomer on the scene earning 12 AVN nominations and winning seven, before eventually bottoming out with a string of sub-par performances, a brief stint in rehab and then hopping a cab ride home before sun-up. I will tell my friends I was napping in a bush.

I may also make appearances at the following Hollywood hot-spots:

Hyde
Area
Area 51
Tush
Manchu Wok
Discovery Zone
Ralph's
Sweet Dreamz
The Rag Bucket
J.P. Frenulum's

I'm going to get started with my new song "Tonight (throw down til it comes back up)" featuring Akon. I didn't ask him to guest on it, he's just going door-to-door now. Gotta run. I can hear him getting louder...

Don't say I didn't warn you. It's gonna get stupid. and yes, I have a driver. It's made out of titanium and I'll be swinging it at everything I see.

Toasting one to you.
And the award for best fans goes to....

POSTED BY JOHN MAYER AT 11:10 AM FROM LOS ANGELES, CA

pi_44270803
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 22:48 schreef Numbie het volgende:

[..]

pi_44271723
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 20:25 schreef Numbie het volgende:
City Love de mindere? City Love, is de Covered In Rain van AGT, is de Come Back To Bed van HT, is de Gravity van Continuum!! Dat is juist het nummer op RFS waarin Johns bluesy invloeden het beste tot hun recht komen. I CL
Vind jij ja Ik vind City Love (zeker live) geweldig. Covered in Rain ook. Come Back to Bed juist helemaal niet, terwijl ik bluesy trio John wel de leukste John vind. Maar er moet er wel een beetje pit in zitten. Ik kan niet zo tegen cliché-zwijmel John (was ook nooit het YBIAW type, heb dat nr misschien 10 keer gehoord dat was wel weer genoeg). En dat terwijl ik I Don't Trust Myself of Slow Dancing wel geniaal vind. Ik hou gewoon niet van dat al te slappe slijmerige ofzo
pi_44313699
Ja maar, CL is toch totaal niet vergelijkbaar met YBIAW? Ik bedoel, moet er niet aan denken dat ik al mijn (25 of zo) versies achter elkaar moet beluisteren... *gruwel*

Zag gisteravond'm voorbij komen op VH1; hij legde in een interview-achtig iets de gedachte achter de video van WOTWTC uit...
pi_44314454
quote:
Maandag in December Muziekmaand Karaoke- avond
21 november 2006

De maandagen in December Muziekmaand staan in het teken van het thema karaoke. De zender heeft maar liefst vijf meezingers geprogrammeerd. De films Blues Brothers 1 en 2 Grease deel 1,2 en bovendien de première van deel 3 in karaoke-versie.

De hele decembermaand heeft verschillende thema’s, zoals urban, karaoke, rock, diva’s en hiphop. December Muziekmaand - Karaoke start maandag 4 december om 21.30 uur met de film Blues Brothers bij Veronica.

De hele maand december heeft elke dag van de week een ander thema. Naast Karaoke op maandag, is het thema Rock op de dinsdag, Diva’s op woensdag, Hip Hop op donderdag en Urban op zondag. Op de vrijdagen en zaterdagen staan verschillende Veronica in Concert’s gepland, zoals Christina Aguilera, Faithles, George Micheal, John Mayer en Scissor Sisters.
AGT??
pi_44314660
Cool Wanneer?
Ook Faithless en Scissor Sisters lijkt me wel leuk eens te zien.
pi_44314692
Scissor Sisters zijn er al op geweest dacht ik net gezien te hebben... Ben druk aan het zoeken Wordt sowieso dus een vrijdag of zaterdag.
pi_44314775
Jammer, die had ik wel willen zien.
Er werd toch verwacht dat in december zijn concert ook aangekondigd zou worden?
pi_44314972
Sow ey.. John ook al op Veronica?

Toch wel erg relaxt, denk dak 'm ook gewoon ga kijken, alsof ik 'm nog nooit heb gezien!
pi_44315259
quote:
Op zondag 10 december 2006 22:50 schreef Gosjke het volgende:
Toch wel erg relaxt, denk dak 'm ook gewoon ga kijken, alsof ik 'm nog nooit heb gezien!
Heb ik ook niet
pi_44315277
quote:
Come Back to Bed is de Come Back to Bed van HT . Op de een of andere manier heeft het nummer mij nooit echt aangetrokken. Heb em als zowat het enige cd-nummer van John ook vrij weinig geluisterd, maja dat krijg je ervan als het mn skipnummer is. Misschien nu nog maar een keer luisteren dan
quote:
Become separated from my friends and begin partying with a new crowd of gents who seem nice enough, take a ride in their van to a house in Van Nuys, where I will try my hand at gay-for-pay superstardom under the name "Jonny Lobo", filming over 300 features throughout the course of a night, becoming the hottest newcomer on the scene earning 12 AVN nominations and winning seven, before eventually bottoming out with a string of sub-par performances, a brief stint in rehab and then hopping a cab ride home before sun-up. I will tell my friends I was napping in a bush.
"It didn't happen, but man, that would have been a wild night"
quote:
I'm going to get started with my new song "Tonight (throw down til it comes back up)" featuring Akon. I didn't ask him to guest on it, he's just going door-to-door now. Gotta run. I can hear him getting louder...
pi_44323238
tvp
pi_44324043
Huh, ik kijk net ff naar mn Mayer collectie en zie dat City Love helemaal niet op Heavier Things staat. Ik zou toch zweren dat die op nr 6 stond van die cd, maar dat is dus Home Life. City Love is dus helemaal niet mn skipnummer, dat is Home Life dus.
Nu maar even RFS zoeken....
pi_44324433
CL staat idd op RFS ja... Mooiste live-versie is trouwens die van het Crossroads Guitar Festival in 2004, optreden staat op de dvd van Eric Clapton.
pi_44336443
Dat is toch die met die mega gitaar intro? Die ook overal online te vinden is?
pi_44337444
quote:
Op maandag 11 december 2006 12:35 schreef Numbie het volgende:
CL staat idd op RFS ja... Mooiste live-versie is trouwens die van het Crossroads Guitar Festival in 2004, optreden staat op de dvd van Eric Clapton.
Dat is sowieso een vette dvd, maar oh zo duur!
pi_44337839
Nog geen nieuws over een concert? Zou een leuk kerstkado zijn
pi_44338339
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:08 schreef Gosjke het volgende:
Dat is toch die met die mega gitaar intro? Die ook overal online te vinden is?
Yup Erg fijne performance.

En nee, nog geen nieuws over eventuele concerten. We keep on waiting...
pi_44338474
Hoe ie dat ook vraagt zo van "Can I stay on this for a while?". Die is echt wel supergaaf ja. Dat soort dingen miste ik eigenlijk een beetje in de Melkweg.
pi_44338684
http://www.youtube.com/watch?v=LPU0YQmxR3A < < Crossroads performance...

Hij was volgens mij echt gewoon knetterbrak in de Melkweg; of de zaal stond'm echt niet aan. Wat ik me ook compleet kan voorstellen als je gem. tien keer zo groot gewend bent...
pi_44339200
Ik mag te hopen dat t niet aan dat laatste lag. Beetje artiest moet daar mee om kunnen gaan. Sommigen vinden het juist wel weer leuk om na een periode van succes weer kleine zalen te doen waar je heel direct met 't publiek kunt communiceren.
pi_44340965
Eigenlijk viel het concert dus een beetje tegen achteraf gezien?

Ik heb net JM2 ontdekt. Erg goed. Zeg het hier maar omdat daar niemand reageert
pi_44341247
Ik vond 't niet tegenvallen. Ik vereer die man al zo lang, als ie had geplaybackt had ik 't vast nog geweldig gevonden.

Ok, das nie waar, maar je snapt mijn punt (hopelijk). Maar als ik t vergelijk met andere concerten die ik online of op DVD gezien heb, dan kan ie beter.

Jason Mraz is inderdaad geweldig. En live het tegenovergestelde van John qua humor en interactie met 't publiek, voor zover ik live heb kunnen beoordelen dan
pi_44341281
Ja, achteraf gezien heeft de complete 'OMG HET IS HEM ECHT' rush meer overhand gehad dan ik dacht....

En ik vond het eerste album van JM2 briljant, maar het tweede helemaal niets... Maar dat wisten jullie waarschijnlijk al
pi_44341464
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:35 schreef Numbie het volgende:
Ja, achteraf gezien heeft de complete 'OMG HET IS HEM ECHT' rush meer overhand gehad dan ik dacht....

En ik vond het eerste album van JM2 briljant, maar het tweede helemaal niets... Maar dat wisten jullie waarschijnlijk al
Waarom niet? Ik heb nu het tweede album, en die bevalt me voorlopig goed, erg goed. Wanneer is hij uitgekomen eigenlijk?
pi_44341619
Mr. A-Z is uit 2005. Vind de plaat te overgeproduceerd. Te slick, teveel gedoe om maar mooi te klinken. Als hij nou gewoon lekker down to earth liedjes was blijven schrijven, a la You and I Both, dan was ik helemaal blij geweest. Maar van Geek In The Pink, en Bella Luna gruwel ik gewoon inmiddels...

Er zijn trouwens al filmpjes op youtube te vinden van de show van gisteravond. Hij speelde STT!! Live!! Hij leek er echter niet tevreden mee; ging op het einde snel door met volgende nummer...
pi_44341805
Ik vind van Mr. A-Z juist de nummers als Song For a Friend en Life is Wonderful helemaal super, juist door de opbouw!

Volgens mij blijft STT echt zo'n JM nr dat ie live nauwelijks gaat spelen. Een beetje zoals ie in de radio leak van Continuum zei. Denk dat ie er daardoor misschien juist alleen nóg maar perfectionistischer (als dat mogelijk is bij hem ) mee omgaat.
pi_44347437
Precies wat ik ook dacht over STT. Het leek hem dan ook echt niet te bevallen; teveel geroezemoes, hij keek vet serieus... Maar ja. Had'ie het nummer maar niet moeten spelen
pi_44349839
Waiting nu op 538 op de redactie. Ik = zeer content
pi_44352067
quote:
December 10, 2006
Key Club
West Hollywood, CA

Why Georgia (Belief Tease)
Belief
Heart of Life
Clarity
Stop This Train
Dreaming With A Broken Heart
Neon (Tom's Diner)
(Stash)
Gravity
--
St. Patrick's Day
Slow Dancing In A Burning Room (The Eraser)
No Such Thing (When The World Is Running Down)

All John solo. Some acoustic, some electric.

What a set. Was only supposed to be 45 minutes, but John gave the people what they wanted for more than an hour. "Noise for Tots" if you will. The room was full of great people and my man did his thing, commenting between the set and encore, "man, this kinda feels like Eddie's Attic."

Maybe that's why he busted out the rarely-played Stop This Train. Or threw some old favorites like Neon and St. Patty's into the mix. Gravity must have been 8 minutes long - John looped the riff at the end and soloed over it. Beautiful stuff. It was a very special night...those acoustic shows in December have a way of getting to you.

And I got to hang with The Chad all day!

In other news, please bring Allen Iverson to the Clippers! I'm talkin' bout Clippers, man. I'm talkin' bout Clippers, man. Not the Knicks, not the Knicks, not the Knicks...I'm talking bout Clippers man. What am I talking about? The Clippers??
-Scotty

POSTED BY SCOTTY CROWE AT 10:30 AM FROM HOLLYWOOD, CA
Niet van John, maar wel over John. Kan niet wachten totdat de torrent er is...
pi_44357522
Very nice indeed...
pi_44372557
ik moet dit niet te vaak proberen, want dan zouden de mods wel eens boos kunnen worden...

Waaaacht, weet toch wel nog een nieuwtje. Het nummer dat John met Taylor Hicks had geschreven (winnaar van laatste Amerikaanse Idols) zal toch niet op Hicks's album komen...
pi_44401964
Las vandaag ergens dat JS aan John zou hebben gevraagd of ze met hem een nummer wil opnemen voor de soundtrack van haar nieuwe film...
pi_44404291
Alsjeblieft niet zeg, eeeew!
Duidelijk gevalletje van "hou aub werk en privé gescheiden!"

pi_44406828
Ja idd. De film in kwestie heet ook nog eens 'Blond Ambition'... Las op MSM dat iemand die met haar aan die film werkt momenteel, een foto van John op haar nachtkastje had zien staan. LOL.
pi_44406999
De dingen die we liever niet willen weten...
pi_44409248
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:42 schreef Numbie het volgende:
Ja idd. De film in kwestie heet ook nog eens 'Blond Ambition'... Las op MSM dat iemand die met haar aan die film werkt momenteel, een foto van John op haar nachtkastje had zien staan. LOL.
pi_44410007
quote:
Op woensdag 13 december 2006 21:42 schreef Numbie het volgende:
*ziet JS zo'n JM plaatje uit de Hitkrant knippen en die met pritt vastplakken in een lijstje*
pi_44417761
hahahaha

het precieze bericht over de eventuele samenwerking:
quote:
SIMPSON & MAYER MAKING BEAUTIFUL MUSIC TOGETHER JESSICA SIMPSON is helping to further reports she's romancing JOHN MAYER by planning to record a film duet with the blues singer/songwriter.
Simpson and Mayer have repeatedly shot down reports they're dating but were recently photographed dining out together, and now the pop star wants to get Mayer in the studio.
She has reportedly asked Mayer to record a duet with her for the soundtrack of her new film, BLONDE AMBITION, according to American magazine Life & Style.
pi_44427264
een duet
pi_44427865
I pray to god ook dat het niet waar is... Maar goed, we zullen zien.
pi_44428628
Zo lang ze maar niet zijn teksten gaat schrijven
pi_44432403
En zolang ze ook gewoon maar niet zingt.

Ze is het beste af als "de vrouw achter het genie"
pi_44448472
Volgens mij doet ze het ook prima als voetballersvrouw...

nieuwe blog
quote:
THAT'S "DUNDIE WINNER" JOHN MAYER.

One of my favorite shows on television, The Office, wanted to use my song "Your Body Is A Wonderland" in a scene for their Christmas episode. Now, I'm not making apologies for my work, but it's safe to say I don't get asked to use "Wonderland" for strongman competitions and documentaries about aircraft carriers. I get asked so that people can goof on it. I initially turned the request down, but after thinking about it, (and hearing the details on the incredibly funny sounding scene from producer BJ Novak) I decided to go for it - but with one stipulation:

I want a Dundie.

The episode airs tonight, Thursday December 14th (NBC), so check it out and hear Michael Scott butcher the song during karaoke night at a Scranton Benihana's.

In the meantime, here are pictures of myself and the only award that matters in this business.

Here I am in Dunder-Mifflin's Dundie press room. What a thrilling evening.

Thanks "Office" workers.

POSTED BY JOHN MAYER AT 12:55 PM FROM LOS ANGELES, CA
pi_44452946
LMAO echt John step away from the Photoshop
pi_44461231
Ik hoorde vanmiddag weer WOTWTC in de achtergrond bij Oprah
pi_44464662
Ah gister een housewarming feestje gehad waar een huisgenoot van die vriend die het gaf toevallig ook een John Mayer fan was. Er was dan ook niets met de muziek op die avond
pi_44471954
Het doet me haast pijn in m'n hart om AGT voor slechts 9,99 te zien liggen bij FRS, terwijl ik me er drie jaar terug rot heb op lopen zoeken. En toen ik'm eindelijk vond 22,99 heb betaald... Was er ff om te kijken of ze misschien al de single van Gravity hadden, maar helaas...
pi_44473418
Vind m in John Mayer Trio beter tot zijn recht komen!!
Zo'n gitarist.. Zo'n zanger!! Wauw!

Something's Missing
pi_44477172
Ja, die Trio versie van Something's Missing is idd fenomenaal... Net als de trio-versie van Gravity; dat ruwe staat me meer aan bij die versie dan de Continuum versie...
pi_44477193
Ja ja, we mogen trots zijn...

In de Rolling Stone top 100 albums van dit jaar:
quote:
11 Continuum
JOHN MAYER
Mayer's sixth disc made one thing clear: Homeboy has his shit together. Continuum is Mayer's most assured album yet, channeling familiar gifts -- fluid guitar-playing, sexy white-boy croon, strong tune sense -- with more subtlety, more focus and less lady-baiting cheese than ever. The result is a breezy pop-rock record that surrounds supremely crafted songs like "Vultures" with soul like "Gravity" and weightier stuff like "Waiting on the World to Change."
http://www.rollingstone.c(...)_50_albums_of_2006/3
pi_44478660
Goede review

Ergens vind ik 't jammer dat ik 't Trio materiaal gehoord heb vóór Continuum. Want zo geweldig als ik dat album vind, het klinkt (na tig keer luisteren weliswaar) toch net iets te opgeruimd. Maar dat is waarschijnlijk ook gewoon zo omdat die Trio cd live was
pi_44497556
Ja idd, ik herinner me een zeker achtergrondkoortje bij een zeker nummer waar ik maar niet aan kan wennen... Doet me teveel aan gospel denken.
pi_44498653
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:32 schreef Apfel het volgende:
Staat al op YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xcVrLCarMoY
Nice. Tis 'm geraden dat hij het volgende keer ook in Nederland live ten gehore brengt. Is hij niet iets voor Pinkpop 2007 ? Met daarnaast nog een concert in de HMH ofzo hè!

Btw: iemand al een idee wanneer The Village Sessions in NL uitkomt?

n.m: hij is onderweg..

[ Bericht 8% gewijzigd door Toad op 17-12-2006 02:41:09 ]
pi_44501621
Liever geen HMH aub.

Pinkpop zou wel kunnen aangezien John zei dat ie terugkwam "next spring" en dat bij die Amerikanen op mysterieuze manier altijd een paar maanden later wordt Als de rest van de line-up nou ook een beetje leuk wordt, dan wil ik misschien wel weer een jaartje gaan.
pi_44505533
Vond zo'n mooie versie van Bold As Love op m'n pc, moest'm wel delen... Op de gmail account staat nu Bold As Love - Stripped Performance. John speelt het nummer geheel solo...
pi_44507529
John op Pinkpop? Past hij daar? Zou voor mij wel een reden zijn om een kaartje te kopen.

Ik ben echt benieuwd wanneer een echt concert weer aangekondigd wordt, want daar was toch sprake van?
pi_44509844
quote:
Op zondag 17 december 2006 14:46 schreef JeroenV het volgende:
John op Pinkpop? Past hij daar? Zou voor mij wel een reden zijn om een kaartje te kopen.

Ik ben echt benieuwd wanneer een echt concert weer aangekondigd wordt, want daar was toch sprake van?
Nelly Furtado, David Gray en Keane waren er bijvoorbeeld dit jaar. Ik vind dat John muzikaal gezien daar best tussen past. Alhoewel John natuurlijk veel beter is dan de artiesten die ik net noem.

Overigens denk ik dat de HMH de enige redelijke optie is. Het doet misschien kaal en koel aan. Maar er kunnen wel lekker veel mensen in. En het geluid is toch niet verkeerd?
pi_44509949
't Geluid is het enige wat niet verkeerd is aan de HMH wat mij betreft

Ik heb liever 2 keer Vredenburg eigenlijk, maar dat ben ik weer... Ik vrees overigens dat je wel gelijk hebt over de HMH. Vrees dat ik in dat geval ook niet ga, net zoals met James Morrison in de HMH...
pi_44510015
quote:
Op zondag 17 december 2006 16:06 schreef Gosjke het volgende:

Ik heb liever 2 keer Vredenburg eigenlijk, maar dat ben ik weer... Ik vrees overigens dat je wel gelijk hebt over de HMH. Vrees dat ik in dat geval ook niet ga, net zoals met James Morrison in de HMH...
Even over Morisson in vergelijking met Mayer. Toen ik Morisson voor het eerst op de radio hoorde met 'You give me something' kreeg ik kippenvel. Jeetje wat een mooi nummer. Maar nu ik hem live heb gezien op TV bij Top of the pops en op internet bij Youtube vind ik hem zo tegenvallen. Heb jij dat niet?

John Mayer vind ik live weer beter dan op CD/radio.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toad op 17-12-2006 16:15:44 ]
pi_44510382
Ik dacht eerst dat ik James ook maar matig ging vinden, maar toen ik m in de Melkweg zag --> nonstop kippenvel. 1 van de beste concerten van 't jaar, dare I say it: misschien wel beter dan John Mayer (mede omdat ik 't idee had dat die te vertieft was om zijn normale kunnen te halen). Zijn stem is zo rauw en zo gaaf live. FIjne band erbij, uitbundig publiek zonder dat 't hysterisch werd, echt een GENIAAL optreden, was helemaal overtuigd daarna.

John Mayer moet, denk ik, qua ervaring, een publiek ter grootte van de HMH goed (beter dan James denk ik) aankunnen. Als je optredens op internet ziet kan ie goed met grote zalen omgaan en ze erin betrekken alsof het een kleine zaal is. Maar toch denk ik dat je niet snel de sfeer van de Melkweg kunt evenaren, iets wat in de Vredenburg misschien nog wel enzigszins haalbaar is.
pi_44513409
John speelt in de VS voor gem. 10.000 man tijdens zijn tours. Dus dan moet de HMH met een max. van 9000 man makkelijk kunnen

En eerlijk gezegd zie ik John nog liever op het North Sea Jazz festival dan op Pinkpop. Met zijn meer bluesy achtergrond komt hij denk ik daar beter tot zijn recht...
pi_44513434
quote:
Op zondag 17 december 2006 16:06 schreef Gosjke het volgende:

Jij gaat echt wel
Ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Ik heb al eerder gezegd dat ik ook best bezorgd ben over de sfeer, maar ik moet hem gewoon een keer zien. Ga toch redelijk vooraan staan, achterin is het helemaal erg als de sfeer minder goed is.
pi_44513632
quote:
Op zondag 17 december 2006 18:04 schreef Numbie het volgende:
John speelt in de VS voor gem. 10.000 man tijdens zijn tours. Dus dan moet de HMH met een max. van 9000 man makkelijk kunnen

En eerlijk gezegd zie ik John nog liever op het North Sea Jazz festival dan op Pinkpop. Met zijn meer bluesy achtergrond komt hij denk ik daar beter tot zijn recht...
Ik dacht dat de HMH maar 5500 man was? Of ben ik nou gek?

En geen NSJ aub.. die prijzen Ook meteen zo'n overstroming van wipkippen daar dan

En Jeroen, eerlijk gezegd, als de datum me niet heel goed uitkomt en hij speelt de HMH, denk ik écht dat ik niet ga. Ik ben dan eerder nog geneigd om te kijken of ie iets leukers speelt in de UK of Duitsland.
pi_44514061
Ja, ik vergis me met Ahoy volgens mij... lol

Betaal liever wat meer, dan dat ik door in de modder en regen naar John moet kijken. Eens gedaan, en dus nooit weer was dat...
pi_44514310
Het is niet altijd modder en regen op Pinkpop. Afgelopen jaar geen modder gezien

En daarbij denk ik dat er dit jaar dikke kans is dat de line-up van Pinkpop me meer trekt dan NSJ. Bij NSJ moet je bovendien voor alle beetje bekende acts dik bijbetalen.
pi_44514722
Pinkpop lijkt me wel leuk een keertje mee te maken. Volgende keer dat John komt ga ik er heen, waar maakt me niet uit.
Met de HMH heb ik opzich wel goede ervaringen, maar of dat bij Johns muziek goed tot uiting komt vraag ik me wel af. Maar noem maar een zaal van die grootte die beter is, ik weet er geen een.
pi_44514903
Daarom ben ik voor 2 keer Vredenburg ofzo Kom je in totaal wel aan hetzelfde aantal mensen
pi_44533441
Mjah, kan ik me voorstellen. Liever nog twee keer Paradiso dan
pi_44539648
Ik ben fan
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_44542795
Je kunt op de 3FM serious request site bieden op een gesigneerd 3FM shirt.
pi_44543587
Moet, bieden, nu...
pi_44549516
En geboden... Nu nog bidden dat ik'm ook daadwerkelijk krijg, maar ben bang dat mijn armzalige loontje het niet aan kan uiteindelijk...
pi_44552930
The Village Sessions zijn binnen!! Woehoe!! Erg fijne versies van Slow Dancing en Good Love... Zal nog maar eens benadrukken hoe ontzettend zonde het is dat dat nummer niet op Continuum staat. Echt één van zijn beste songs van de afgelopen twee jaar
pi_44553708
Hij staat nu op 40 euro. Valt me eerlijk gezegd nog mee. Ik zou zelf niet heel veel hoger willen gaan, ook omdat ik het shirt heel lelijk vindt.
pi_44553852
quote:
Op maandag 18 december 2006 22:06 schreef JeroenV het volgende:
Hij staat nu op 40 euro. Valt me eerlijk gezegd nog mee. Ik zou zelf niet heel veel hoger willen gaan, ook omdat ik het shirt heel lelijk vindt.
Heb alleen op het damesshirt geboden Vind het herenshirt wel een gave kleur...
pi_44553923
Oh is er daar nog verschil in? Ik zag die oranje, wat was dat?
pi_44554312
Er is een rood damesshirtje, en een mosterdgeel herenshirt...
pi_44571778
Meeeeh, meer dan vijftig euro kan ik echt niet bieden... En als ik nu dan ook nog eens Waiting op de radio hoor, baal ik er dubbel zo erg van...

[ Bericht 41% gewijzigd door Numbie op 19-12-2006 16:24:14 ]
pi_44572116
Gesigneerde kleren heb je echt geen zak aan...gesigneerde cd of gitaar...kijk dan heb je iets cools voor aan de muur.
pi_44572538
Een shirt kan met een beetje creativiteit ook nog leuk zijn aan de muur. Maar niet als hij zo lelijk is .
pi_44573591
Zaterdag 23 december, 00.50 uur: Veronica in Concert: John Mayer
Registratie van een concert van John Mayer

Staat alleen niet bij welk concert Zal AGT wel zijn.
pi_44575080
quote:
Op zondag 3 december 2006 17:19 schreef Numbie het volgende:
[afbeelding]
Die 's knaaap
Ik luister ook wel 's liedjes van m, sommige vind ik niet zo, maar de meeste zijn .
Ik denk, dat ik denk, dat ik teveel denk...
pi_44578249
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 17:12 schreef Tesss het volgende:
Zaterdag 23 december, 00.50 uur: Veronica in Concert: John Mayer
Registratie van een concert van John Mayer

Staat alleen niet bij welk concert Zal AGT wel zijn.
Pff wel weer een tijd waar je kijkers mee trekt hoor :S
pi_44578965
Ja of die van Webster Hall.
pi_44580326
Ik vind alles prima; John op NL'se tv is sowieso fijn
pi_44592882
Dik grappig om Gerard Ekdom te zien mee rocken op Waiting...

[ Bericht 3% gewijzigd door Numbie op 20-12-2006 17:28:19 ]
pi_44616231
En John kwam net weer langs met Waiting bij serious request!
pi_44626881
Ik was gisteren weer in cultuurcentrum/muziekschool Parnossos te Utrecht in het café. Ik loop binnen en hoor de begintonen van WOTWTC, bleek dat ze de hele cd draaiden. Vervolgens was IAGFAY afgelopen, begon No Such Thing! Bleek dat ze heel RFS ook nog eens afspeelden.

Werd een lange avond + nacht, maar het was het waard
pi_44626944
Voordat Racoon begin in de Paradiso draaiden ze ook iets van JM... No Such Thing geloof ik? Ik herinner 't me gewoon nie meer. Ja toch, Jill?
pi_44627927
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:57 schreef Gosjke het volgende:
Voordat Racoon begin in de Paradiso draaiden ze ook iets van JM... No Such Thing geloof ik? Ik herinner 't me gewoon nie meer. Ja toch, Jill?
Heb NST ook wel eens in Paradiso gehoord idd. Was bij het concert van Natalie imbruglia vorig jaar alweer...
pi_44628855
quote:
Op donderdag 21 december 2006 13:57 schreef Gosjke het volgende:
Idd...maar die vaste draaigast, hoet heet die ook alweer...nouja kom ik ooit nog wel op, die draait wel vaker leuke deuntjes: mb20 enzo ook.
pi_44628966
allemaal oprah kijken nu!!! john zit zometeen bij dr op de bank!!! xx
pi_44629557
kijk de herhaling wel...
pi_44630620
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:29 schreef Jill-RMC het volgende:
kijk de herhaling wel...
Precies; de hele dag staat hier RTL4 aan op de redacti, en juist op het moment dat John bij d'r langskomt zit ik een uur in het kamertje ernaast...
pi_44636790
quote:
Op donderdag 21 december 2006 15:04 schreef Joyce86 het volgende:
allemaal oprah kijken nu!!! john zit zometeen bij dr op de bank!!! xx
Alsof ik ook echt thuis ben om 3 uur

Hmm ja.. herhaling.. als ik er aan denk. Is vast ergens online te vinden ook enzo
pi_44638500
Ok, iemand op L-83 beweerd voor 99% zeker te weten dat John in Maart naar Frankrijk komt voor promotie. Ze zegt iemand te kennen bij RTL2 (radiostation), en die zou het gehoord hebben via Sony... Ben benieuwd
pi_44638907
Maart....typisch...
pi_44639135
Hoezo?
pi_44641308
Want maart was gelukkig verder nog niet druk genoeg.. Dat ie maar fijn de HMH doet, ontneemt ie me mijn dilemma als 't op een moeilijke datum valt
pi_44642711
quote:
Op donderdag 21 december 2006 19:47 schreef Gosjke het volgende:

[..]

Alsof ik ook echt thuis ben om 3 uur
Zou toch kunnen.... zijn ook mensen op dit forum die nog naar school gaan en om 3 uur al wel thuis zijn.. en voor hen liet ik dat bericht achter!
pi_44642962
Het was sarcastisch bedoeld in de categorie: Oprah komt alleen op stomme tijden, waar normale werkende mensen geen zak aan hebben...
Rustig blijven ademen enzo ook he
pi_44643468
Ja, tenzij je op een tvredactie werkt waar dagelijks vijf tv's aanstaan met vijf verschillende zenders erop... lol.
pi_44643726
En dan nog niet kunnen kijken he
pi_44643745
Ja... goed punt.
Ik moet eens van carriere switchen.

Of gewoon vragen om een paar tv's in de operatiekamers Pech dan als ik afgeleid raak terwijl we een borstkas staan open te snijden
pi_44644073
Haha, ja dat zou toch wat zijn idd.

En nee, ik zat in een heel belangrijke vergadering: mijn eerste reportage werd gekeurd door chef... En dat duurde bijna een uur ja.
pi_44650250
Gravity op 39 in de tweede week in de mega top 50... Vorige week kwam het binnen op 46.

Oh, en heb John gisteravond laat nog kunnen zien bij Oprah.
pi_44656121
Ah men, gemist.
pi_44660561
Ok, hij staat deze maand in de Starstyle En een twee pagina groot interview, inclusief veel te mooie foto, in de OOR
pi_44661658
Hmm boeiend interview?
pi_44662026
Jawel hoor, hij vertelt niet heel veel nieuws... Enige wat me echt bij is gebleven is dat hij er wel degelijk voor uit komt met Jess te hebben gedate.
pi_44662293
"te hebben gedate" of "date"?
pi_44667658
Ik citeer:
quote:
We zijn een keer gaan stappen, en het was gezellig. That's all
Wel beetje vreemd eigenlijk dat zelfs een gerenomeerd blad als OOR hem daar nog vragen over moet stellen...
pi_44686182
Volgens mij is dit gewoon "dingen kleiner proberen te maken dan dat ze werkelijk zijn om de pers van je rug te houden".
Either way, ik zou er niet echt verbaasd over zijn als ze straks al maanden redelijk serieus wat blijken te hebben. Boeit verder ook weinig, 't pleit alleen niet vóór John's smaak in vrouwen

Weet iemand al welk concert ze nou vanaaf uit gaan zenden?
pi_44686276
WOTWTC is vewerkt in het Serious Request journaal van vandaag.
pi_44687845
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 17:58 schreef Toad het volgende:
WOTWTC is vewerkt in het Serious Request journaal van vandaag.
En nu weer op kassa op Ned1. Het lijkt wel alsof ik em de hele dag hoor. Zal wel omdat de intro kerstachtig klinkt.
pi_44695299
Tien voor 1 zo begint het mensen. Denk dat ik het skip, moet om 6 uur op...
pi_44695853
Tsssk.. echt totaal geen diehard jij
pi_44696895
Het is zondag morgen...toch...ja...waarom dan echt om 6 uur op?

Ik ga geloof ik nooit meer slapen de komende week dus zo even kijken welk concert het is.
pi_44697168
Leuke artiest hoor! Kende hem nog niet maar ben zeker enthousiast...Had in ieder geval niet verwacht dat ie 12 topics zou hebben op fok is ie zó populair?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_44697206
Any given thursday...
pi_44697207
Meer een vast cluppie vaste posters die wel 12 topics kunnen vol kletsen

Nu dus op Veronica: Any Given Thursday.
pi_44697228
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:03 schreef Toad het volgende:
Any given thursday...
Oke, het is een leuk concert. Maar ik hoopte eigenlijk verrast te worden door een recenter concert van 'm.
pi_44697262
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:04 schreef Toad het volgende:

[..]

Oke, het is een leuk concert. Maar ik hoopte eigenlijk verrast te worden door een recenter concert van 'm.
Het is en blijft Veronica he....wanneer hebben die wat recents uitgezonden....neem een voorbeeld aan het film aanbod.
pi_44697407
Is het slecht dat echt 1 van de eerste gedachtes bij AGT is: Wow met dit licht had ik echt hele goede foto's en filmpjes kunnen maken *hihi*
pi_44697418
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:06 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Het is en blijft Veronica he....wanneer hebben die wat recents uitgezonden....neem een voorbeeld aan het film aanbod.
Je hebt gelijk, het was valse hoop. Overigens hoop ik dat JM binnenkort wel weer een live DVD uitbrengt (en dan niet van Webster Hall, die is overal al te downloaden).
pi_44698926
Let's hear it for the boy

Kwart voor drie...ik ga me bed maar eens opzoeken.
pi_44699948
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:50 schreef Gosjke het volgende:
Tsssk.. echt totaal geen diehard jij
ey Ey EY!! Had speciaal de wekker gezet om één uur, en heb het eerste blokje gekeken. Toen vond ik het wel weer genoeg, was doodop
pi_44705331
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:00 schreef Norrage het volgende:
Leuke artiest hoor! Kende hem nog niet maar ben zeker enthousiast...Had in ieder geval niet verwacht dat ie 12 topics zou hebben op fok is ie zó populair?
Zn oude werk is trouwens wel erg anders dan zn nieuwe werk, maar waarschijnlijk vind je dat dan ook wel leuk. Ik zou zeggen zoek youtube even af voor music video's van

Clarity
No Such Thing
Daughters
Your Body is a Wonderland

Dit is het oude werk en wat meer pop-achtig.

Van de nieuwe cd is alleen nog maar deze single officieel als music video uitgekomen:

Waiting on the world to change

Het nieuwere werk heeft meer blues invloeden, en klinkt in mijn ogen wat volwassener. Er zijn natuurlijk wel veel live optredens te vinden, of fanmade video's met john mayer nummers. Genoeg te luisteren voor jou iig de komende tijd . Je kan altijd iig even alle cd's downloaden kopen
pi_44705610
quote:
Op zondag 24 december 2006 01:14 schreef Jill-RMC het volgende:
Is het slecht dat echt 1 van de eerste gedachtes bij AGT is: Wow met dit licht had ik echt hele goede foto's en filmpjes kunnen maken *hihi*
LMAO! Of je gaat ff heel snel uit mijn hoofd. Ik zat ook al: geen rook, geen raar rood licht.. en ey, zelfs DeLa heeft licht!
Helaas was 't ons in het echt niet gegund.

Ik had AGT alweer een hele tijd niet meer gezien, maar kende 'm nog totaal van buiten. Ligt het trouwens aan mij of is John technisch (naast natuurlijk VEEL beter gitaar gaan spelen) ook qua zang stukken vooruit gegaan? (Dat, en zijn huidige liedjes zijn ook op een hele andere manier te zingen). Maar sjonge wat hijgt en puft ie af en toe op die DVD, was me eerder nooit zo opgevallen. Hij zingt de laatste tijd met die nieuwe nr's toch een stuk zuiverder (en hoger )

Ik vind bluesy John toch nog steeds écht veel leuker dan poppy John, al blijft 't een coole DVD (zelfs na +/- 93 keer kijken )
pi_44710162
Ik was bij het optreden in de Melkweg al bang dat ie ook zo hijgerig ging zingen. Dat viel me vooral op bij de oudere live optredens. Bij de nieuwere optredens valt het idd reuze mee.
pi_44712053
Ik vond het optreden wel ernstig vervelen om eerlijk te zijn..Was wel erg hijgerig en ik miste de energie wel een beetje.
Ben vooral getrokken door zijn recentere werk denk ik, en dat was hier niet te vinden?

Maar hij heeft er in ieder geval een fan bij, want ondanks dit naar mijn mening enigszins matige concert vind ik zijn muziek erg fijn
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_44713714
Neej, die DVD is uit 2000 ofzo *LOL*

Ik vond die versie van Message in a Bottle en Neon op die dvd wel meesterlijk. Nou is Neon ook wel 1 van mn favo nr's van JM. Net zoals 3x5 waar ie op AGT mee opent.. maar die heb ik 'm weleens beter horen doen.
*gaat Webster Hall en Austin City Limits maar weer eens kijken*

Dat begin van Belief Ergens jammer dat ie daarmee opende in de Melkweg. Ik was nog te erg in shock om 't op te nemen toen, ik had constant 't idee dat ik naar mijn computer zat te kijken
*einde ramblings*

Hey Numb, vandaag écht om 6 uur opgestaan? Ben je brak nu?
pi_44723114
Zei ie zelf ook niet over AGT dat het een crap optreden was? Kan me ergens vaag herinneren dat iemand me dat ooit zat te vertellen (Lees: Margo had jij het daar laatst niet over?)
pi_44723974
Ja, klopt.
Volgens mij kwam dat uit die docu van "Someday this will all make perfect sense" of iets in die trant (te lang titel ).
Daarin zei ie dat AGT destijds nodig voelde, ook gewoon om het publiek te laten zien waar ie voor stond en wat ie deed. Dat er niet echt heel veel moeite en gedachten ingestoken zijn maar gewoon "een random optreden opnemen" en zien waar 't schip strandt.
Het kwam er in ieder geval op neer dat 't toen een goede stap leek, maar dat ie achteraf niet zeker wist of ie zo blij was met 't eindresultaat.

Ik heb geen idee of je dat bedoelde Jill, maar dat was het enige wat in me opkwam en ik zit op de foute comp en kan dus de desbetreffende docu niet ff kijken.. helaas.
  maandag 25 december 2006 @ 15:50:29 #203
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_44733911
Net voor `t eerst "Continuum" geluisterd.
DAMN, wat een lekkere cd
Heerlijke cd, die gaat nog vaak herluisterd worden
pi_44735848
quote:
Op zondag 24 december 2006 17:57 schreef Gosjke het volgende:
Neej, die DVD is uit 2000 ofzo *LOL*

Ik vond die versie van Message in a Bottle en Neon op die dvd wel meesterlijk. Nou is Neon ook wel 1 van mn favo nr's van JM.
Ah ja die van mij ook. Heb em dan ook niet voor niets ook als ringtone staan
pi_44736063
Cool! Als mijn telefoon dat kon, dan vond ik dat een heel goed plan. Maar die heeft zo weinig geheugen en zo'n crappy luidsprekertjes dat mijn huidige Muddy Waters ringtone 'm al ernstig problemen kost
pi_44736396
Ow btw, de docu heette "This Will All Make Perfect Sense Someday" (ok, I was close )over John in zijn periode rondom 't opnemen van RFS en de tour daarna. Echt John's video diary. Erg random, erg grappig..
Best wel veel DeLa (die ik persoonlijk, in combinatie met John, echt erg grappig vindt).

Aaaanyway.. over AGT:
"It was back in 2002... when we started talking about just getting a snapshot. Doesn't have to be a great show, we wanna film something to archive it just to have as a snapshot, so.. it's a good moment in time to keep. (...) I was tired, so tired and I wonder: why do we always do this stuff at the end of a tour? So I went up there and I said: you know what, microphone middle finger, camera middle finger *steekt overal zijn vinger naar omhoog* I don't care about lighting, I don't care... I'm just gonna play MY show. And I'm glad I did now, because looking back on it, that really is what a show was, you know, it's not a great show, it's not a terrible show. I don't think 'Back To You' is that great but I think 'Covered In Rain' came out pretty great in terms of the number of times I've played it and what I would want people to hear as the standout version of that song. And I think the more that a live album has things other records don't, that's how they live on, you know. When you can only get 'Covered In Rain' on Any Given Thursday, or.. you know, I like that."

Over zowel AGT als RFS:
"Yes, it's youngsounding, but I was young"
pi_44740291
Enig idee waar we die kunnen vinden?
pi_44740860
Score1more4me.com
Staan écht superveel coole JM dingen op.
pi_44749580
Ja ik kende de site al wel, maar kan die docu er nergens vinden hoor
pi_44753799
Een maandje of wat geleden stond ie er nog gewoon op hoor. Ik ga 'm nu niet proberen te vinden, kost me weer minimaal een uur voor ik ertussn kom met dat maximum van 5 users wat tegelijk op die FTP server kan...
pi_44755490
Heb zelf het geduld niet om FTP te leren. Wel eens geprobeerd, maar kwam er echt niet uit... Dus laat maar, pluk me dingen wel ergens anders vandaan

AGT is uit 2002 btw.
pi_44755827
Ja, dat quote ik daarboven al

FTP is toch niet moeilijk? Of laat ik zeggen: de files van de FTP server afhalen? Het enige vervelende vind ik dat je er maar max. met 5 mensen tegelijk op kunt. Maar ok, zo kun je wel snel downloaden als je er eenmaal op komt
pi_44756049
Laat ik het dan zo stellen; ik heb geen zin en geduld meer om het te leren. Nieuwe dingen verschijnen toch wel op de torrent daar, en via L-83 en MSM kom je toch ook aan nog wat behoorlijk leuke oudere dingen
pi_44756218
Dat kan natuurlijk ook altijd. Maar ik doe niet zo aan tig forums bijhouden en checken (ik hou 't meestal toch nie langer dan een maand vol ). Torrents downloaden doe ik ook weleens, maar in Johns geval ben ik zo niet uptodate, dat als ik iets wil downloaden, 't alweer alleen nog op de FTP server staat
pi_44756352
Ja, dat is idd ook een optie. Ik vind het wel leuk dat bijhouden; zit toch dagelijks op allerlei JM sites, en ach dan pak ik die ene dl show ook wel ff mee

Met maar liefst 5 noteringen in de 3FM top serious request mogen we best happy zijn:

1424 - No Such Thing
957 - Clarity
492 - Gravity
147 - Daughters
30 - Waiting On The World To Change

[ Bericht 42% gewijzigd door Numbie op 26-12-2006 23:06:25 ]
pi_44756613
Maar jij bent dan ook wel behoorlijk wat obsessiever (in the best way possible of course ) dan ik/de gemiddelde fan over JM. Ik heb zoveel andere mensen waar ik minstens zo fanatiek over ben, dat alles zo bijhouden als jij doet bij JM een dagtaak zou zijn (en dat zou ik op zich nie erg vinden, haha, maar ik heb dr gewoon geen tijd voor )
Ik pik 't belangrijkste nieuws her en der wel mee, maar mijn ik-moet-alles-weten periode is bij JM al een aantal jaren over
pi_44756641
In reactie op de top serious request:
Ook in de top 2000, ergens in de 300.. met Daughters *yuk, dat ze dan net DAT nr moeten kiezen dat zo hoog komt...*
pi_44756683
344 volgens mij Ben allang blij dat hij erin staat...

Als ik iets top vind, dan moet ik er ook echt alles van weten. God, en bij de een slaat dat iets verder door dan bij de ander (JM1 vs. JM4 )
pi_44758106
Haha.. Najaa.. ergens snap ik je wel. Ik heb 't soms ook wel... maar dat komt dan met vlagen.

Als ik van alles waar ik nu obsessief over ben alle forums moest gaan lezen dan waren dat die van JM4, JM, Paolo Nutini, Snow Patrol, Incubus, Will Hoge, The Weepies, Gavin DeGraw, Racoon, Jonatha Brooke en nog wat van die menskes.
Af en toe krijg ik nu zo'n ingeving en denk ik: goh, laat ik die en die zijn tourschema maar eens checken... en das dan ook alles. Maar ik ben dan ook vrij lui van mezelf
pi_44759289
quote:
Een maandje of wat geleden stond ie er nog gewoon op hoor. Ik ga 'm nu niet proberen te vinden, kost me weer minimaal een uur voor ik ertussn kom met dat maximum van 5 users wat tegelijk op die FTP server kan...
Oh de FTP server... Ik keek alleen tussen de torrents. Zal ik morgen daar wel even een kijkje nemen. Oh en over je post hierboven.... Ik zie 2 bands/namen die ik nog niet ken, ook maar ff wat van zoeken . Ben een beetje een nieuwe-muziekjunk, altijd op zoek naar een fix.
pi_44765556
Dat John iets met eten had, wisten we al. Kwam net deze oude berichtjes tegen:
quote:
25-10-2004

MAYER SLAMS COPENHAGEN'S FOOD
Rocker JOHN MAYER takes his own food with him whenever he goes to Copenhagen - because he's repulsed by the Danish city's culinary offerings.
The YOUR BODY IS A WONDERLAND singer dislikes the dishes he's been served up on trips to the European city, labelling them "boring" and "bland".
He says, "The food is really bland. It's like they take a roll, put on a slice of tomato, some lettuce, and cheese. That's
the most you can get."
quote:
25-10-2004

MAYER GETS A GOOD NIGHT'S SLEEP IN JAPAN
Rocker JOHN MAYER finds it hard to sleep when he's away from his
native America - unless he's in Japan.
The YOUR BODY IS A WONDERLAND singer often finds it hard to
get a good night's rest, but it's never a problem once he
arrives in Japan.
He says, "There's a certain calmness to the culture. It has
mountains that can be seen from any view, the air is sweet, and
the people are as kind as can be. I usually don't sleep very
well when I'm away from home, but Japan is like heaven."
Mayer, 27, is also fascinated with the country's food.
He adds, "Kobe beef is the most amazing thing. The waiters
bring out a rock that has been kept in an oven for more than 10
hours and lay strips of raw Kobe beef on it. The meat cooks on
the stone. Then you take it off and eat it. It's out of
control."
LOL.

[ Bericht 24% gewijzigd door Numbie op 27-12-2006 12:31:23 (add) ]
pi_44765895
pi_44768278
Heeft iemand al hier The Village Sessions? Ik heb 'm vandaag binnen gehad! Het is een aardige aanvullig op Continuum. Maar als je niet superfan bent van John Mayer zal ik hem niet kopen.
pi_44768489
Jup! Heel fijn plaatje zo voor in de winter. Het is idd een leuke aanvulling, vooral Good Love...

Dela komt dus ook met een solo-plaatje. Kan me er nog niet echt in vinden, misschien dat als ik de complete nummers hoor wel... http://www.awarestore.com/item15992
pi_44769044
quote:
Op woensdag 27 december 2006 17:41 schreef Numbie het volgende:
Jup! Heel fijn plaatje zo voor in de winter. Het is idd een leuke aanvulling, vooral Good Love...

Dela komt dus ook met een solo-plaatje. Kan me er nog niet echt in vinden, misschien dat als ik de complete nummers hoor wel... http://www.awarestore.com/item15992
Hahaha, het lijkt me wel een geinig album. Dat nummer met John lijkt me dan nog het leukst samen met Tipsy. Maar ik ga niet het album kopen, dat is een beetje overdreven....

Edit: John zou er beter aan hebben gedaan - mijn inziens - om van Continuum een open disc te maken. Net als Blof en Robbie Williams dat hebben gedaan. Blof heeft recent een heel album aan live nummers gratis beschikbaar gesteld voor mensen die de moeite hebben genomen om Umoja te kopen. Zoiets zou je ook gedaan kunnen hebben met The Village Sessions.

[ Bericht 18% gewijzigd door Toad op 27-12-2006 18:10:11 ]
pi_44772718
Mjah zou hebben gekund. Ware het niet dat er al zat live-shows van John over het web zwerven. Het idee achter de VS was juist een compleet acoustisch album, van nummers die nog niet eerder acoustisch ergens zijn verschenen. Al moet ik toegeven dat ik volgens mij Belief al wel ergens heb gehoord dacht ik... En die versie van Waiting is natuurlijk ook al eigenlijk oud.
pi_44781782
Ik vind 't wel cool klinken eik!
Maar ik ben vast licht bevooroordeeld doordat ik weet dat het DeLa is *LOL*
  woensdag 27 december 2006 @ 23:58:53 #228
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_44781862
Hey Een John Mayer topic
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_44781885
Ik ga denk ik in bed eens lekker iets luisteren van hem nu.. Alleen even kijken wat. Heb de laatste tijd veel met HT.
pi_44782481
quote:
Op woensdag 27 december 2006 23:58 schreef Vivi het volgende:
Hey Een John Mayer topic
Snelle reactie na 12 delen
pi_44783369
Ik heb net de film Hard Candy gezien. Geen muziek van John Mayer, maar hij wordt er wel in genoemd. "Jij lijkt me een meisje dat luistert naar John Mayer en Coldplay". De film is overigens wel een aardig.
pi_44783564
quote:
Op donderdag 28 december 2006 00:58 schreef Toad het volgende:
Ik heb net de film Hard Candy gezien. Geen muziek van John Mayer, maar hij wordt er wel in genoemd. "Jij lijkt me een meisje dat luistert naar John Mayer en Coldplay". De film is overigens wel een aardig.
Ooh..dat klinkt niet al te positief
pi_44783917
Idd nee.. terwijl ik persoonlijk zou zeggen dat 't toch van enige muzieksmaak getuigt
pi_44784669
Hehehe, mooie teaser voor de film hè. Nu te huur bij de videotheek in je buurt:

pi_44791022
Weet niet of deze al eerder voorbij gekomen is..kwam hem tegen bij opruimen favorieten

http://msnpresents.msn.com/johnmayer/?mkt=nl-nl#videoclips
Only two things are infinite, the universe and human stupidity -- Albert Einstein
pi_44792612
Ja, al wel. Blijft desondanks wel een mooi optreden...
pi_44802155
quote:
Op woensdag 27 december 2006 17:41 schreef Numbie het volgende:

Chill, klinkt relaxed..
pi_44804540
John heeft van het weekend weer comedy gedaan...
quote:
John Mayer Continues To Dig In Comedy Gold Mine
As you probably recall, the last time "Your Body Is a Wonderland" crooner John Mayer attempted stand-up comedy, things didn't go so well. And since that abortive performance, the climate's gotten, well, maybe a teeny bit less receptive to stand-up comedians with a tendency to drop the "nigger" word, as Mayer did at his last visit to the Comedy Cellar. However, even though we hate his date-rapey singing voice, Mayer has since endeared himself to us a little bit with that whole "Don't believe the [Simpson-manufactured] hype" thing. So when a tipster reported having seen Mayer's comedic stylings last night, we were intrigued. Maybe he was funny this time! We kind of liked where he was going with that whole "women are sluts" thing, you know? Could he redeem himself and rack up some laffs?

Non-answers after the jump.

so john mayer did another set at comedy cellar, like he did a few months ago and you guys went nuts about it. hold on, let me do a line. ok, done. so ok, yeah, john mayer, set at comedy cellar. truthfully, he wasn't half bad. stand up comedy is probably one of the hardest things one could do, and yeah, he had to keep checking his blackberry to remember his jokes, but it was kind of endearing, in an "i'm a foolish musician" kind of way, but hey, when was the last time you saw Huey Lewis do that? And yeah, I just capitized his name, because hey, he's fucking Huey, ok? OK? But anyway, Mayer was halfway decent, and everyone else there tonight was from South Carolina and doesn't know what Gawker is, so I have to take it upon myself to tell you about it, but still, he was decent, and his head is huge, which lends credence to my theory, that unless you are David Hasselhoff and the Germans automatically accept you, you need to have a huge head, physically speaking, to be something in this world, and me with my little jew head, I'm nothing. Nothing, I tell you. Thank you. Don't do drugs.

Bron: Gawker

pi_44806408
Ik wist niet dat die vorige comedy performance zo slecht was gegaan. Zou het op zich wel een keer willen horen, dus als iemand er een recording van vind ofzo, graag .
pi_44819719
quote:
even though we hate his date-rapey singing voice
pi_44827534
Vanavond draait Michiel Veenstra tijdens de Freaknacht op 3FM zijn 'Fijne 50'.

Met op:

17. John Mayer - Slow dancing in a burning room
19. John Mayer - Heart of life en op
23. John Mayer – Waiting on the World to Change

Zie: http://michielveenstra.nl/page/log/42891/Veenstra's+Fijne+50
pi_44829517
Dude... dat noem ik nou nog eens smaak! Alleen jammer dat Belief er niet instaat, maar dan ben ik wel extreem zeikerig.
Erg cool! Go Michiel!
pi_44830166
Hm, had op z' n minst toch wel Stop This Train of Dreaming verwacht...
pi_44830531
Misschien gewoon 't hele album
pi_44838760
Juist... Dat was het allerbeste geweest...

Kwam net op hyves dit tegen: Een dvd bij Continuum. De al zoveel bekeken Control Room sessie (MSN-link hierboven) wordt als dualdisc toegevoegd.

Zal weinig toevoegen helaas denk ik. Een dvd is wel leuk, maar waarom nou net deze zo geconstrueerde show? Waarom niet gewoon een trio live show? Fijn ruw en rauw, maar dat zou John zelf wel niet willen. De perfectionist die hij is.
pi_44843469
*amen*
Soms zou 't fijn zijn als John niet zo psycho zou zijn over zijn muziek. Then again, dan was ie vast niet zo goed als ie nu is, maar damn, ik zou echt NIET in zijn band willen zitten
pi_44890302
Idd, vond DRH er ook niet echt happy uit zien tijdens de Melkweg show... Man maakt zelf ook leuke nummers.

Hoe dan ook, in ander nieuws. John zit overmorgen weer bij Ellen op de bank! Nieuwe show, dus zeker ff score in de smiezen houden
pi_44892592
Gaan ze het weer over hun heart conditions hebben en hartfilmpjes uitwisselen? *LOL* Ik moest echt lachen vorige keer!

En DRH keek idd echt ernstig not amused, maar goed, volgens mij is het sowieso een vrij droge gast en staat in John's band wel chronisch onder zijn kunnen te spelen. Niet dat dat veel uit moet maken, want anders had ie gewoon niet mee moeten gaan Maar ik vond die hele band er in A'dam nogal groggy uitzien. Minder feesten volgende keer jongens
pi_44906792
Ilse DeLange speelde tijdens het Top2000 concert 'Daughters'!
pi_44915942
Is daar ergens iets van terug te luisteren? Klinkt niet als iets wat ik heel cool ga vinden namelijk *LOL*
pi_44928859
quote:
Op maandag 1 januari 2007 01:30 schreef Toad het volgende:
Ilse DeLange speelde tijdens het Top2000 concert 'Daughters'!
WAT?!?! Shitzooi, dat moet toch ergens terug te zien/luisteren zijn?! uitzenggemist.nl misschien?? God ik hoop het zo...
pi_44931986
Uitzendinggemist.nl staat nog niets. Misschien komt het nog op Youtube. De voorbereidingen van het concert staan in ieder geval wel op Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=rKMUFdHZg7Y

Maar opassen hè, wie aan Ilse DeLange komt, komt aan mij!
pi_44932215

Dan zal ik mijn mening voor me houden
pi_44935886
Heel veel ophef op MSM; John zou weer met Jess al zoenend en tastend gespot zijn...
pi_44936485
Wrom zou daar ophef over zijn.. is dat niet wat stelletjes doen soms?
Ik dacht dat de aanvankelijke shock van 't Johns walgelijke keus nu wel over was?
pi_44937017
Ja die is idd wel overgekomen. Maar dat ze vervolgens shoppend op de juwelery afdeling van Barney's gespot zijn, baart toch zorgen...
pi_44937989
Is toch nie zo heel raar? Ze barsten allebei van het geld en ze houden vast van glimmend en duur spul

Al zou ik 't echt heel grappig vinden als ze zich al gingen verloven
pi_44940373
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 10:48 schreef Numbie het volgende:
Heel veel ophef op MSM; John zou weer met Jess al zoenend en tastend gespot zijn...
Ik vond die foto's van Barney's eigenlijk best lief

[ Bericht 2% gewijzigd door Tesss op 02-01-2007 14:29:47 ]
pi_44940775
quote:
So you won't miss the "Old" me so much. (What's so different, anyway? Is it my butler? It's the butler, isn't it? Damn. I'm going to get my personal ninja to take him out.)
LOL
pi_44943178
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 14:35 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

LOL
wat een ontzettend slechte grap
pi_44945483
Jamaa... slechte grappen zijn soms erg grappig
pi_44945614
Alleen als hij ze maakt zeker?
pi_44945666
Nee

Ook als Toca ze maakt en ze over Muffins gaan.

Nou goed...
  dinsdag 2 januari 2007 @ 17:29:01 #264
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_44946120
quote:
Op maandag 1 januari 2007 23:13 schreef Numbie het volgende:

[..]

WAT?!?! Shitzooi, dat moet toch ergens terug te zien/luisteren zijn?! uitzenggemist.nl misschien?? God ik hoop het zo...
Het was nog eens onwijs goed ook!
Denk zelfs dat John het zelf ook mooi zal vinden!

Anyway, ik denk dat het nog wel een keer voorbij komt op tv.
Je moeder is een hamster
pi_44946207
Moeten we 't dan natuurlijk wel op tijd weten
pi_44946261
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:29 schreef Crutch het volgende:

[..]

Het was nog eens onwijs goed ook!
Ik vond het ook niet verkeerd hoor. Misschien is Ilse wel meer wat voor John dan Jessica. Of zou Jessica net zo zijn als bijvoorbeeld Leonardo Di Caprio en Georgina Verbaan? Je denkt dat ze leuk zijn van buiten en leeg van binnen, maar het blijkt wel mee te vallen.....

Alhoewel... wat ik gehoord heb van de MTV soap valt het weer tegen wat Jessica betreft. Maar ik vermoed dat MTV vrijwel voor al haar programma's scripten schrijft denk aan de zgn. real life soaps, room raiderachtige programma's etc.

[ Bericht 7% gewijzigd door Toad op 02-01-2007 17:43:34 ]
pi_44946357
Georgina Verbaan is niet leeg van binnen?
pi_44946372
Kan dit topic niet naar SHO
pi_44946422
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:38 schreef Gosjke het volgende:
Georgina Verbaan is niet leeg van binnen?
Ik vind dat het wel mee valt hoor. Als je bijvoorbeeld kijkt naar haar acteerprestaties in 't schaep met de vijf poten....

Weer OT...

Komt John al naar Nederland of hoe zit het...
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:02:12 #270
118585 Crutch
pi_44947023
Vind het wel wat hebben die ongegeneerde domheid.
Dom overkomen maar wél een duidelijke eigen mening hebben is een kunst!
Kijk maar naar G. Verbaan.

Oeh, als john naar nederland komt ga ik dus écht wel met een slaapzakje voor de ticket verkoop liggen!! (gitaar mee)

[ Bericht 30% gewijzigd door Crutch op 02-01-2007 18:04:00 (typo\'s) ]
Je moeder is een hamster
pi_44947137
Verbaan is gewoon een beetje onhandig in haar doen en laten maar ze heeft best wel verstand van zaken.

OT:
Ben erg onder de indruk van Continuum en Heavier THings. Vooral nummers als Believe en Waiting on the world to change vind ik toch erg goed.
Daughters en Bigger tHan my body ook vermakelijk van het HT
pi_44947264
Ik denk dat John 't woord "lente" tot zijn maximum rekt en pas ergens in juni komt ofzo.
Vast als ik net naar New York wil gaan, komt hij ongetwijfeld in die week hierheen Ik voel 't...
  dinsdag 2 januari 2007 @ 18:22:47 #273
118585 Crutch
pi_44947549
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:11 schreef Gosjke het volgende:
Ik denk dat John 't woord "lente" tot zijn maximum rekt en pas ergens in juni komt ofzo.
Vast als ik net naar New York wil gaan, komt hij ongetwijfeld in die week hierheen Ik voel 't...
misschien kom je 'm tegen op 't vliegveld
Je moeder is een hamster
pi_44948241
Als ik 'm tegen kom op 't vliegveld in NYC dan denk ik dat jullie kunnen fluiten naar die Euro tour, want dan laat ik 'm gewoon niet vertrekken
pi_44954964
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:38 schreef Apfel het volgende:
Kan dit topic niet naar SHO
Haha, het is dan ook maar goed dat we alweer op pagina tien zitten
pi_44967969
MySpace blog !
quote:
Wednesday, January 03, 2007

Borrow My Fourth Song Slot

Happy New Year to all...

I'm kicking back in my apartment listening to "When the Children Cry" by White Lion, shedding a single tear and perusing some myspace pages (yes, I check your bands out).
Just when Vito Bratta kicks into the solo, it occurrs to me that I could use the reach of my page for more than a place to share moving jpegs of sparkly angels and cute looking bunnies that stand juxtaposed atop catty insults.

There's a big wave of great new music coming up, and I want to do my part in getting it heard. Every month I'm going to post my favorite song from an unsigned (non-major label, let's call it) myspace band on my music player. All you have to do is send the link to your band's myspace site, as well as the song you want me to click on to
jmmyspace@mac.com. I'll post my favorite song each month.

Not that it'll stop the pissed off bunnies.

I want to do one a month, so send as soon as you can and I'll get January's up ASAP...
Happy New Year.
(I'll say it until I'm ready to stop.)
JM
pi_44969549
Die foto's Vooral die van Jessica.. erg!

Die blog is dan wel weer ok
pi_44972655
Die blog is heel ok zelfs. Al vind ik eentje per maand wel beetje mager om eerlijk te zijn... Doe dan eens per twee weken of eens in de week desnoods...

Vond die performance bij Ellen trouwens vies tegenvallen. Leek wel alsof hij nog steeds brak was van oud&nieuw...
pi_44976391
Hijs wel vaak brak de laatste tijd
pi_44976586
John is de nieuwe Lindsay lol
pi_44979274
Oef.. die was onder de gordel Numb
pi_44981928
Haha, just kidding Had ook ergens al gelezen dat Jess weer in LA zit, dus voorlopig kunnen we weer opgelucht ademhalen. In de zin van, geen roddelshit voorlopig...
pi_44982494
Ik vind ze nog best schattig samen.. als je ff probeert te vergeten dat zij een leeghoofd is en hij totaal raar
Wordt zowat tijd voor een nieuw topic alweer, of nie?
pi_44984540
Volgens mij ook ja... heb een supermooie pic gevonden voor de opening al:

pi_44984946
Michiel van 3FM kwam net ermee dat hij kwam, maar had het over 'dit jaar'. Het wordt steeds later
pi_44985165
Ja, en bovendien: dit jaar wisten we vorig jaar ook al
pi_44991489
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:34 schreef Numbie het volgende:
Volgens mij ook ja... heb een supermooie pic gevonden voor de opening al:

[afbeelding]

pi_44993427
Coole foto.. Ik ben jaloers op zijn haar
Tis alleen jammer dat zijn ogen er niet opstaan (alhoewel.. in de staat waarin ie recentelijk verkeerde zou je bijna zeggen dat dat beter is )
pi_44997353
It's only music now... remember

Met het Jess-gedoe van de afgelopen dagen leek deze foto me wel toepasselijk...
pi_45003294
Goed punt
Maar ik ben nog steeds jaloers op zijn haar

Heeft iemand trouwens dat nr van John met DeLa al ergens vandaan gehaald?
pi_45004722
nee, nog niet, maar zodra ik het heb krijg je' t van me

Ze staat in de Empire (engels filmblad) van deze maand; ze komt nog goed weg. Geen ontzettend stomme antwoorden oid.

Op John gebied: erg fijne site van Susanna
pi_45005938
Ik weet niet, hun romance doet me denken aan dat gezeik met Jan Smit en Ellemieke Vermolen. Waarschijnlijk door de gelijkenissen tussen Jessica en Ellemieke, laat ik Jong Mayer nou niet beledigen door hem met Jan te vergelijken.
Nouja, te laat. Het doet me eraan denken.
pi_45008464
Kan me er wel wat bij voorstellen ja... Maar goed. Dat is over, dus laten we maar hopen dat dit ook gauw over is, voor zijn goodwill
  donderdag 4 januari 2007 @ 17:46:32 #295
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_45011635
hey
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_45018213
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 16:12 schreef Numbie het volgende:
Kan me er wel wat bij voorstellen ja... Maar goed. Dat is over, dus laten we maar hopen dat dit ook gauw over is, voor zijn goodwill

Eerlijk gezegd hoopte ik dat ik weer eens achterliep en het al over was..!
Al die insiders hier, ik zie soms door de juicy Mayer details de John niet meer!
Maar de laatste keer dat ik dit topic 2 weken negeerde, kwam meneer ineens naar Nederland , dus ik houd de actualiteiten voortaan netjes bij.
pi_45020936
Corton draait nu de live versie van WOTWTC op 3FM!
pi_45022245
Welke live versie?
pi_45022618
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:43 schreef Gosjke het volgende:
Welke live versie?
Denk control room/webster hall versie.
pi_45045582
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:14 schreef Toad het volgende:
Corton draait nu de live versie van WOTWTC op 3FM!
Uhm, lijkt me logischer de versie die John speelde bij Claudia
pi_45076633
Vanochtend in Italië op het vliegveld: Gravity Ik kom aan op Schiphol: WOTWTC

Edit: Hij is dicht ik open maar geen nieuwe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')