Nou, meer dan dat hoor.quote:
Nee niet echt. Ik bedoel dan ervaringen na het voeren van gesprekkenquote:Op zondag 3 december 2006 23:09 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Ach man, schei nou toch uit.Je leest erin wat je erin wílt lezen, hoor.
Het is niet alleen arrogant, het is gewoon simplistisch.quote:Op zondag 3 december 2006 23:05 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het zo arrogant om gebruik van 'hopen' gelijk te stellen aan gebrek aan zelfvertrouwen. Kun je dat nou niet een béétje genuanceerder zien?
Ook dat is slechts een mening.quote:Op zondag 3 december 2006 23:11 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Het is niet alleen arrogant, het is gewoon simplistisch.
Nou, laat ik dan even uit eigen ervaring spreken. Ik heb deze zinsnede dus onlangs gebruikt als afsluiting van een sollicitatiebrief. Het was een brief voor een funktie op een IT-afdeling en het hoofd van die afdeling, die ik via mijn huidige baan al een beetje ken, had een keer aan mij laten doorschemeren dat ik wat hem betreft wel mocht solliciteren. Ik heb precies de technische ervaring die ze zoeken, ik ben nu klant van hen en zal juist door die gebruikerservaring 'aan de andere kant' voor hen van veel waarde kunnen zijn. Ik wist dat ik een heel grote kans maakte om sowieso de baan te krijgen, maar over dat ik uitgenodigd zou worden voor een gesprek had ik al helemáál geen twijfel. Toch heb ik mijn brief met die zin afgesloten. En dat betekent dus volgens jou dat ik onzeker was en smeekte om een uitnodiging??quote:Op zondag 3 december 2006 23:10 schreef Rekkie het volgende:
Nou, meer dan dat hoor.
Ik heb tevens bij een Werving en Selectiebureau gewerkt en ook daar had men een dergelijke ervaring.
Nee tuurlijk niet, maar lees de rest van mijn reactie ook maar.quote:Op zondag 3 december 2006 23:17 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Nou, laat ik dan even uit eigen ervaring spreken. Ik heb deze zinsnede dus onlangs gebruikt als afsluiting van een sollicitatiebrief. Het was een brief voor een funktie op een IT-afdeling en het hoofd van die afdeling, die ik via mijn huidige baan al een beetje ken, had een keer aan mij laten doorschemeren dat ik wat hem betreft wel mocht solliciteren. Ik heb precies de technische ervaring die ze zoeken, ik ben nu klant van hen en zal juist door die gebruikerservaring 'aan de andere kant' voor hen van veel waarde kunnen zijn. Ik wist dat ik een heel grote kans maakte om sowieso de baan te krijgen, maar over dat ik uitgenodigd zou worden voor een gesprek had ik al helemáál geen twijfel. Toch heb ik mijn brief met die zin afgesloten. En dat betekent dus volgens jou dat ik onzeker was en smeekte om een uitnodiging??
Als jij om die reden mensen afwijst, dan ben je gewoon niet goed in je werk als werver van personeel. Je kunt wel dénken dat je mensenkennis hebt, maar daarmee héb je het nog niet per se.quote:Op zondag 3 december 2006 23:15 schreef Rekkie het volgende:
Natuurlijk hangt grotendeels toch af van de CV, maar als ik daar al over twijfel en iemand komt met een dergelijke afsluiting in een brief, wordt deze persoon wel afgewezen.
Ik hoef jou ook niet te overtuigen.quote:Op zondag 3 december 2006 23:17 schreef Lienekien het volgende:
Mij overtuig je niet. Ook niet door te schermen met je ervaring en die van anderen.
Ik ben geen werver. En wat jij over mij denkt is niet echt relevant.quote:Op zondag 3 december 2006 23:21 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Als jij om die reden mensen afwijst, dan ben je gewoon niet goed in je werk als werver van personeel. Je kunt wel dénken dat je mensenkennis hebt, maar daarmee héb je het nog niet per se.
Nah goed ik ga het niet nog een keer uitleggen. Selectief lezen prima, maar ga dan niet in discussiequote:Op zondag 3 december 2006 23:27 schreef _Floddertje_ het volgende:
Nee, wat ik denk is niet relevant, maar we zijn hier op een forum aan het discussiëren, daarom geef ik m'n mening. En je kunt wel denken dat je goed selecteert, maar je weet niet of je nog capabelere mensen hebt laten lopen door ze om zo'n onzinreden af te wijzen.
Dat je dat op mij weerlegt.quote:Op zondag 3 december 2006 23:32 schreef _Floddertje_ het volgende:
Je schreef letterlijk "mijn ervaring is dat mensen op basis van zulke afsluitingen botweg worden afgewezen". Dan mag je mij uitleggen in welk opzicht ik dan selectief lees.
quote:Op zondag 3 december 2006 23:20 schreef Rekkie het volgende:
Zoals al gezegd, bij iemand met een uistekend CV zal het me een zorg (bij wijze van) zijn wat hij in zijn brief schrijft als afsluitingszin.
Hangt er vanaf wat voor werk je uitvoert toch?quote:Op zondag 3 december 2006 23:44 schreef Lienekien het volgende:
Is het dan niet meer belangrijk om te toetsen of iemand een behoorlijk stukje tekst kan produceren?
Het was een retorische vraag, eigenlijk.quote:Op zondag 3 december 2006 23:46 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Hangt er vanaf wat voor werk je uitvoert toch?
Overigens kun je naar aanleding van een goed CV nog altijd een motivatiebrief vragen
Sluit je met die methode van selecteren niet al te makkelijk mensen uit die nog jong zijn en geen werkervaring hebben en mensen die een carriereswitch maken en weliswaar geen relevante werkervaring hebben, maar die wel precies van het juiste hout gesneden kunnen zijn voor de baan?quote:Op zondag 3 december 2006 23:42 schreef Rekkie het volgende:
Overigens zie je tegenwoordig steeds vaker sollicitatiemogelijkheden via internet waarbij je alleen je CV hoeft te versturen.
Goede zaak imo
Geen ervaring en een carriereswitch?quote:Op zondag 3 december 2006 23:50 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Sluit je met die methode van selecteren niet al te makkelijk mensen uit die nog jong zijn en geen werkervaring hebben en mensen die een carriereswitch maken en weliswaar geen relevante werkervaring hebben, maar die wel precies van het juiste hout gesneden kunnen zijn voor de baan?
Dat laatste stukje zal zeker goed doenquote:Op zondag 3 december 2006 15:55 schreef Tha-CheF het volgende:
hoe kun je het beste een solicitatie brief afsluiten?
bijvoorbeeld zo :
-Hopend op een positieve reactie verblijf ik met vriendelijke groet - Tha-Chef-
Ik ben daar zelf een voorbeeld van. Ik heb toen de één A4-regel geschonden om toe te lichten waarom ik dacht geschikt te zijn. En dat heeft gewerkt.quote:Op zondag 3 december 2006 23:52 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Geen ervaring en een carriereswitch?
Hoe bedoel je dat?
Voor startersfuncties verwachten wij van kandidaten dat ze juist geen ervaring hebben.quote:Op zondag 3 december 2006 23:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben daar zelf een voorbeeld van. Ik heb toen de één A4-regel geschonden om toe te lichten waarom ik dacht geschikt te zijn. En dat heeft gewerkt.
Relevante werkervaring, schreef ik.quote:Op zondag 3 december 2006 23:52 schreef Rekkie het volgende:
Geen ervaring en een carriereswitch?
Hoe bedoel je dat?
Ja ookquote:Op maandag 4 december 2006 00:01 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Relevante werkervaring, schreef ik.
Ja kan uitstekend natuurlijk.quote:Op maandag 4 december 2006 00:11 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ja, mensen kunnen toch iets totaal anders willen doen? En daar ook geschikt voor zijn? Terwijl je als je enkel naar hun CV kijkt ws. denkt: wat moet die nou hier bij ons? Bijv. iemand is altijd groepsleider geweest in een tehuis voor moeilijk opvoedbare jongeren en solliciteert nu naar een verkoopbaan in de buitendienst van een groot bedrijf. Ik roep maar wat.
hahaha ik lig hier in een deuk!quote:Op zondag 3 december 2006 15:57 schreef Piovan het volgende:
mzzl jong jewaids
bel me voor de baan
hazzla
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |