abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 december 2006 @ 23:09:34 #101
154613 Schnoepfchen
ik ben met z'n tweeen
pi_44118713
Mijn referenties zijn verkrijgbaar bij uw vrouw,

Vriendelijke groeten,
Tha-Chef
pi_44118730
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jouw ervaring, ja. Meer niet.
Nou, meer dan dat hoor.
Ik heb tevens bij een Werving en Selectiebureau gewerkt en ook daar had men een dergelijke ervaring.
pi_44118752
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:09 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Ach man, schei nou toch uit. Je leest erin wat je erin wílt lezen, hoor.
Nee niet echt. Ik bedoel dan ervaringen na het voeren van gesprekken
pi_44118784
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:05 schreef Lienekien het volgende:
Ik vind het zo arrogant om gebruik van 'hopen' gelijk te stellen aan gebrek aan zelfvertrouwen. Kun je dat nou niet een béétje genuanceerder zien?
Het is niet alleen arrogant, het is gewoon simplistisch.
pi_44118829
U begrijpt dat het onmogelijk is om alle informatie over mij in een brief te verwerken. Daarom zou ik graag het een en ander in een gesprek toe willen lichten.

Met vriendelijke groet,

Piet Bel
pi_44118892
Gaarne ben ik bereid mijn sollicitatie mondeling toe te lichten.
In afwachting van uw reactie verblijf ik,

Hoogachtend..
(insert naam)

Vind ik altijd een keurige afsluiter
pi_44118914
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:11 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Het is niet alleen arrogant, het is gewoon simplistisch.
Ook dat is slechts een mening.
Natuurlijk hangt grotendeels toch af van de CV, maar als ik daar al over twijfel en iemand komt met een dergelijke afsluiting in een brief, wordt deze persoon wel afgewezen.

Kwaliteit telt immers en het is mijn nog nooit overkomen dat voor een vacature slechts 1 sollicitant reageert
  zondag 3 december 2006 @ 23:17:10 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44118975
Mij overtuig je niet. Ook niet door te schermen met je ervaring en die van anderen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_44118991
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:10 schreef Rekkie het volgende:
Nou, meer dan dat hoor.
Ik heb tevens bij een Werving en Selectiebureau gewerkt en ook daar had men een dergelijke ervaring.
Nou, laat ik dan even uit eigen ervaring spreken. Ik heb deze zinsnede dus onlangs gebruikt als afsluiting van een sollicitatiebrief. Het was een brief voor een funktie op een IT-afdeling en het hoofd van die afdeling, die ik via mijn huidige baan al een beetje ken, had een keer aan mij laten doorschemeren dat ik wat hem betreft wel mocht solliciteren. Ik heb precies de technische ervaring die ze zoeken, ik ben nu klant van hen en zal juist door die gebruikerservaring 'aan de andere kant' voor hen van veel waarde kunnen zijn. Ik wist dat ik een heel grote kans maakte om sowieso de baan te krijgen, maar over dat ik uitgenodigd zou worden voor een gesprek had ik al helemáál geen twijfel. Toch heb ik mijn brief met die zin afgesloten. En dat betekent dus volgens jou dat ik onzeker was en smeekte om een uitnodiging??
pi_44119095
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:17 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Nou, laat ik dan even uit eigen ervaring spreken. Ik heb deze zinsnede dus onlangs gebruikt als afsluiting van een sollicitatiebrief. Het was een brief voor een funktie op een IT-afdeling en het hoofd van die afdeling, die ik via mijn huidige baan al een beetje ken, had een keer aan mij laten doorschemeren dat ik wat hem betreft wel mocht solliciteren. Ik heb precies de technische ervaring die ze zoeken, ik ben nu klant van hen en zal juist door die gebruikerservaring 'aan de andere kant' voor hen van veel waarde kunnen zijn. Ik wist dat ik een heel grote kans maakte om sowieso de baan te krijgen, maar over dat ik uitgenodigd zou worden voor een gesprek had ik al helemáál geen twijfel. Toch heb ik mijn brief met die zin afgesloten. En dat betekent dus volgens jou dat ik onzeker was en smeekte om een uitnodiging??
Nee tuurlijk niet, maar lees de rest van mijn reactie ook maar.
Overigens gaat dit om een advies aan de TS, die geef ik op basis van mijn ervaringen en mijn mening.

Dat niet iedereen het daar mee eens zal best, maar dat verandert er niets aan.
Dat ik een dergelijke selectiecriteria hanteer is mijn goedrecht en sneu voor die mensen die solliciteren.
Zoals al gezegd, bij iemand met een uistekend CV zal het me een zorg (bij wijze van) zijn wat hij in zijn brief schrijft als afsluitingszin.
pi_44119106
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:15 schreef Rekkie het volgende:
Natuurlijk hangt grotendeels toch af van de CV, maar als ik daar al over twijfel en iemand komt met een dergelijke afsluiting in een brief, wordt deze persoon wel afgewezen.
Als jij om die reden mensen afwijst, dan ben je gewoon niet goed in je werk als werver van personeel. Je kunt wel dénken dat je mensenkennis hebt, maar daarmee héb je het nog niet per se.
pi_44119121
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:17 schreef Lienekien het volgende:
Mij overtuig je niet. Ook niet door te schermen met je ervaring en die van anderen.
Ik hoef jou ook niet te overtuigen.
En dat is ook niet de bedoeling.
Ik geef alleen aan op basis waarvan ik mijn sollicitanten selecteer voor een eventueel gesprek.
pi_44119165
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:21 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Als jij om die reden mensen afwijst, dan ben je gewoon niet goed in je werk als werver van personeel. Je kunt wel dénken dat je mensenkennis hebt, maar daarmee héb je het nog niet per se.
Ik ben geen werver. En wat jij over mij denkt is niet echt relevant.
Ik weet met wat voor criteria ik denk rekening te moeten houden en daar houd ik me dan ook aan.
pi_44119285
Nee, wat ik denk is niet relevant, maar we zijn hier op een forum aan het discussiëren, daarom geef ik m'n mening. En je kunt wel denken dat je goed selecteert, maar je weet niet of je nog capabelere mensen hebt laten lopen door ze om zo'n onzinreden af te wijzen.
pi_44119343
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:27 schreef _Floddertje_ het volgende:
Nee, wat ik denk is niet relevant, maar we zijn hier op een forum aan het discussiëren, daarom geef ik m'n mening. En je kunt wel denken dat je goed selecteert, maar je weet niet of je nog capabelere mensen hebt laten lopen door ze om zo'n onzinreden af te wijzen.
Nah goed ik ga het niet nog een keer uitleggen. Selectief lezen prima, maar ga dan niet in discussie
pi_44119428
Je schreef letterlijk "mijn ervaring is dat mensen op basis van zulke afsluitingen botweg worden afgewezen". Dan mag je mij uitleggen in welk opzicht ik dan selectief lees.
pi_44119497
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:32 schreef _Floddertje_ het volgende:
Je schreef letterlijk "mijn ervaring is dat mensen op basis van zulke afsluitingen botweg worden afgewezen". Dan mag je mij uitleggen in welk opzicht ik dan selectief lees.
Dat je dat op mij weerlegt.

Want wat ik over mijn ervaringen en selectie heb gezegd:

Ik selecteer op basis van een CV. Als de brief dan een dergelijk afsluiting heeft, komt de persoon toch gewoon op gesprek.

quote:
Op zondag 3 december 2006 23:20 schreef Rekkie het volgende:

Zoals al gezegd, bij iemand met een uistekend CV zal het me een zorg (bij wijze van) zijn wat hij in zijn brief schrijft als afsluitingszin.
pi_44119718
Ja, maar tegelijkertijd had je het over jouw ervaring én jouw mening, schreef je ergens. Maar als jij er zelf een genuanceerder selectiebeleid op nahoudt dan de mensen wiens selectiecriteria je hier zo uitvoerig toelicht, dan zou ik zeggen: houden zo.
pi_44119751
Overigens zie je tegenwoordig steeds vaker sollicitatiemogelijkheden via internet waarbij je alleen je CV hoeft te versturen.
Goede zaak imo
  zondag 3 december 2006 @ 23:44:52 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44119818
Is het dan niet meer belangrijk om te toetsen of iemand een behoorlijk stukje tekst kan produceren?
pi_44119886
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:44 schreef Lienekien het volgende:
Is het dan niet meer belangrijk om te toetsen of iemand een behoorlijk stukje tekst kan produceren?
Hangt er vanaf wat voor werk je uitvoert toch?
Overigens kun je naar aanleding van een goed CV nog altijd een motivatiebrief vragen
  zondag 3 december 2006 @ 23:49:56 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44119967
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:46 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Hangt er vanaf wat voor werk je uitvoert toch?
Overigens kun je naar aanleding van een goed CV nog altijd een motivatiebrief vragen
Het was een retorische vraag, eigenlijk.
pi_44119982
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:42 schreef Rekkie het volgende:
Overigens zie je tegenwoordig steeds vaker sollicitatiemogelijkheden via internet waarbij je alleen je CV hoeft te versturen.
Goede zaak imo
Sluit je met die methode van selecteren niet al te makkelijk mensen uit die nog jong zijn en geen werkervaring hebben en mensen die een carriereswitch maken en weliswaar geen relevante werkervaring hebben, maar die wel precies van het juiste hout gesneden kunnen zijn voor de baan?
pi_44120046
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:50 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Sluit je met die methode van selecteren niet al te makkelijk mensen uit die nog jong zijn en geen werkervaring hebben en mensen die een carriereswitch maken en weliswaar geen relevante werkervaring hebben, maar die wel precies van het juiste hout gesneden kunnen zijn voor de baan?
Geen ervaring en een carriereswitch?

Hoe bedoel je dat?
pi_44120084
quote:
Op zondag 3 december 2006 15:55 schreef Tha-CheF het volgende:
hoe kun je het beste een solicitatie brief afsluiten?

bijvoorbeeld zo :
-Hopend op een positieve reactie verblijf ik met vriendelijke groet - Tha-Chef-
Dat laatste stukje zal zeker goed doen ...
Ondertekenen doe je toch met je echte naam?
  zondag 3 december 2006 @ 23:57:53 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_44120197
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:52 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Ik ben daar zelf een voorbeeld van. Ik heb toen de één A4-regel geschonden om toe te lichten waarom ik dacht geschikt te zijn. En dat heeft gewerkt.
pi_44120262
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ben daar zelf een voorbeeld van. Ik heb toen de één A4-regel geschonden om toe te lichten waarom ik dacht geschikt te zijn. En dat heeft gewerkt.
Voor startersfuncties verwachten wij van kandidaten dat ze juist geen ervaring hebben.
Mensen met ervaring (teveel) worden minder snel aangenomen. (of indien ze de indruk wekken goed te zijn) uitgenodigd voor een gesprek voor een andere functie
pi_44120306
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:52 schreef Rekkie het volgende:

Hoe bedoel je dat?
Relevante werkervaring, schreef ik.
pi_44120352
quote:
Op maandag 4 december 2006 00:01 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Relevante werkervaring, schreef ik.
Ja ook
pi_44120559
Ja, mensen kunnen toch iets totaal anders willen doen? En daar ook geschikt voor zijn? Terwijl je als je enkel naar hun CV kijkt ws. denkt: wat moet die nou hier bij ons? Bijv. iemand is altijd groepsleider geweest in een tehuis voor moeilijk opvoedbare jongeren en solliciteert nu naar een verkoopbaan in de buitendienst van een groot bedrijf. Ik roep maar wat.
pi_44120746
quote:
Op maandag 4 december 2006 00:11 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ja, mensen kunnen toch iets totaal anders willen doen? En daar ook geschikt voor zijn? Terwijl je als je enkel naar hun CV kijkt ws. denkt: wat moet die nou hier bij ons? Bijv. iemand is altijd groepsleider geweest in een tehuis voor moeilijk opvoedbare jongeren en solliciteert nu naar een verkoopbaan in de buitendienst van een groot bedrijf. Ik roep maar wat.
Ja kan uitstekend natuurlijk.
Maar bij ons draait het voornamelijk om relevantie werkervaring en relevante opleidingen.

Maar ik kan me voorstellen dat er bedrijven zijn die zo'n persoon om zijn of haar motivatie vraagt en naar aanleiding daarvan op gesprek vraagt.
pi_44124074
quote:
Op zondag 3 december 2006 15:57 schreef Piovan het volgende:
mzzl jong jewaids
bel me voor de baan

hazzla
hahaha ik lig hier in een deuk!
Bekijk mij op:
http://fotoboek.fok.nl/user/Clerick
>> Cetnicki pokret Ravne Gore<<
  maandag 4 december 2006 @ 12:18:34 #133
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44127777
Bagger weer weg. Alle "grapjes" zijn wel weer gemaakt hoor..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')