Daar komt het altijd op neer bij links: mensen met andere meningen zijn dom.quote:Op zondag 3 december 2006 02:19 schreef Stoomhamer het volgende:
Dat een groot deel van de kiezers (veel) minder slim is dan Bos, ligt vanzelfsprekend niet aan Bos.
Wie zijn wijquote:Op zondag 3 december 2006 15:47 schreef Beathoven het volgende:
Weet Wouter wel wat wij willen?
Inderdaad. hij blonk niet echt uit in duidelijkheid, iets wat de kiezer vandaag de dag zo graag wilt. Daarentegen scoorde Jan Marijnissen juist erg goed door wel duidelijk te zijn.quote:Op zondag 3 december 2006 16:17 schreef Beathoven het volgende:
De kiezers die links en tegen het midden zitten. ik vond 'm bij de aanloop naar de verkiezingen nogal oppervlakkig over wat hij nu eigenlijk wilde.
Inderdaad. Op het laatste deed hij dat weliswaar iets, maar dat was te laat en bovendien nog te vaag..quote:Hij had al veel eerder kleur moeten bekennen.
Complex van meerdere factoren imo.quote:Ik snap niet dat hij al die zetels die de PvdA in voorgaande peilingen had heeft kunnen verliezen.
Helemaal waar. Hij liet zich wel erg verrassen en een goed repliek bleef uit. In plaats daarvan ging Bos janken voor de Nova camera en een week later in de Telegraaf. Het was zo ongeveer de doodsklap die hij de kansen voor de PvdA had toebedeeld...quote:Ik weet niet of de strategie goed was maar tactisch zat het bij Wouter wat minder. Jan Pronk had gelijk toen hij bij Pauw en Witteman opmerkte dat toen Balkenende hem verweet te draaien, hij z'n vuist op tafel had moeten slaan en moeten opmerken dat Balkenende loog tegen de kiezer. Dan was het 1:1 geweest.
Die hele campagne moet maar eens goed geėvalueerd worden. Ik denk dat Bos het heeft verpest. Het campagneteam zelf mag ook worden ververst i.m.o.quote:Door op te merken dat zo het debat niet gevoerd moest worden leek het net alsof Bos het niet ontkende wat JP opmerkte en dat is volgens mij een grote fout geweest in de hele PvdA campagne.
Eens te meer een reden om dan in ieder geval met een motie te komen waaruit blijkt dat er over is nagedacht, in plaats van dit broddelwerk, waarvan het vermoeden bestaat dat het in een uutje in elkaar is gedraait...quote:Op zondag 3 december 2006 16:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De oppositie wil al 4 jaar dit Generaal Pardon. Het was al tijden bekend dat het GP behandeld zou worden na de verkiezingen. Het is voor niemand dus een verrassing.
quote:Op zondag 3 december 2006 17:05 schreef ItaloDancer het volgende:
De kaarten liggen bij hem. Hele slechte kaarten, dat wel![]()
Wat zou jij voorstellen?quote:Op zondag 3 december 2006 17:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eens te meer een reden om dan in ieder geval met een motie te komen waaruit blijkt dat er over is nagedacht, in plaats van dit broddelwerk, waarvan het vermoeden bestaat dat het in een uutje in elkaar is gedraait...
Alleen een pardon voor diegenen waarbij de procedure te lang heeft geduurd en/of de overheid niet voortvarend is overgegaan tot uitzetting. En dan uiteraard met de bekende contra-indicaties.quote:
In welk opzicht verschilt dat met het huidige voorstel?quote:Op zondag 3 december 2006 18:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Alleen een pardon voor diegenen waarbij de procedure te lang heeft geduurd en/of de overheid niet voortvarend is overgegaan tot uitzetting. En dan uiteraard met de bekende contra-indicaties.
Wat te lang is en voortvarend is dan een politieke keuze. Bij te lang kun je denken aan zoveel maanden per instantie (en ergens er overheen is dan verblijfsvergunning), waarbij de overschijding van de duur niet aan de aanvrager mag liggen (analoog naar redelijke termijn-jurisprudentie).
Zodoende krijg je een pardon die is toegesneden op de fouten uit de oude procedure en geen meelifters die dat niet verdienen.
Dat zou ik niet gelijkzeggen, Als U Rouvoet was en de formateur beloofde U het ministerie van binnenlandse zakenen, twee staatsecretarisssen en tegelijkertijd de afspraak dat extreme wensen van Wilders niet gehonoreerd worden en Wilders alleen een staatsecretaris krijgt. En de afspraak dat we het homohuwelijk gaan verbiedenquote:Op zondag 3 december 2006 17:05 schreef ItaloDancer het volgende:
Fantastische actie juist van Bos, ben het eens met Genverbrander.
Bos hoeft ook helemaal niets te "willen" op dit moment; hij kan rustig in zijn stoel gaan zitten en wachten totdat Balkenende naar hem toekomt met iets moois. De verhoudingen links/rechts verder op scherp stellen is alleen maar goed. ChristenUnie gaat toch niet met Wilders regeren. Dus laat Balkenende maar door het stof kruipenDe kaarten liggen bij hem. Hele slechte kaarten, dat wel
![]()
Lees de motie. Het huidige voorstel is dat iedereen die onder de oude wet asiel heeft aangevraagd en thans hier nog is mag blijven, tenzij contra-indicatie. Dus al had je binnen 24 uur duidelijkheid en ben je niet uitgezet omdat je ondergedoken zat, dan nog mag je blijven.quote:Op zondag 3 december 2006 19:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
In welk opzicht verschilt dat met het huidige voorstel?
Wat ik opgemaakt uit de berichtgeving in de media is dat ze ongeveer hetzelfde als jij voorstellen.
Precies. Drie informatieronden verder en de zaken ligger er heel anders voor. Gewoon koppen tegenelkaar slaan en rechts kan verder regeren.quote:Op zondag 3 december 2006 20:02 schreef sjonnieH het volgende:
Dat zou ik niet gelijkzeggen, Als U Rouvoet was en de formateur beloofde U het ministerie van binnenlandse zakenen, twee staatsecretarisssen en tegelijkertijd de afspraak dat extreme wensen van Wilders niet gehonoreerd worden en Wilders alleen een staatsecretaris krijgt. En de afspraak dat we het homohuwelijk gaan verbieden, alle hoerententen gaan sluiten
en euthanasie verbieden
. En een stop op moskeenbouw
. Tja dan liggen de kaarten anders he?? Alles heeft een prijs.
Yep, dan liggen de kaarten inderdaad anders, maar wel zodanig dat Wilders bedankt en er evenmin een meerderheidskabinet is.quote:Op zondag 3 december 2006 20:02 schreef sjonnieH het volgende:
[..]
Dat zou ik niet gelijkzeggen, Als U Rouvoet was en de formateur beloofde U het ministerie van binnenlandse zakenen, twee staatsecretarisssen en tegelijkertijd de afspraak dat extreme wensen van Wilders niet gehonoreerd worden en Wilders alleen een staatsecretaris krijgt. En de afspraak dat we het homohuwelijk gaan verbieden, alle hoerententen gaan sluiten
en euthanasie verbieden
Ja maar dat pakt een formateur wel anders aan hoor, hij weet dat wilders enorm regeergeilquote:Op zondag 3 december 2006 20:30 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Yep, dan liggen de kaarten inderdaad anders, maar wel zodanig dat Wilders bedankt en er evenmin een meerderheidskabinet is.
quote:Op zondag 3 december 2006 20:02 schreef sjonnieH het volgende:
en euthanasie verbieden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |