abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 december 2006 @ 15:37:25 #51
3542 Gia
User under construction
pi_44105000
Wij willen Wouter wiet niet.
  zondag 3 december 2006 @ 15:38:35 #52
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44105035
quote:
Op zondag 3 december 2006 02:19 schreef Stoomhamer het volgende:
Dat een groot deel van de kiezers (veel) minder slim is dan Bos, ligt vanzelfsprekend niet aan Bos.
Daar komt het altijd op neer bij links: mensen met andere meningen zijn dom.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_44105304
Weet Wouter wel wat wij willen?
  zondag 3 december 2006 @ 15:56:39 #54
75507 BIiebIie
Born to be Wilders
pi_44105587
Wouter weet wel wat wij willen, we willen wijdere wegen.
pi_44105665
quote:
Op zondag 3 december 2006 15:47 schreef Beathoven het volgende:
Weet Wouter wel wat wij willen?
Wie zijn wij
pi_44106340
De kiezers die links en tegen het midden zitten. ik vond 'm bij de aanloop naar de verkiezingen nogal oppervlakkig over wat hij nu eigenlijk wilde. Hij had al veel eerder kleur moeten bekennen. Ik snap niet dat hij al die zetels die de PvdA in voorgaande peilingen had heeft kunnen verliezen.

Ik weet niet of de strategie goed was maar tactisch zat het bij Wouter wat minder. Jan Pronk had gelijk toen hij bij Pauw en Witteman opmerkte dat toen Balkenende hem verweet te draaien, hij z'n vuist op tafel had moeten slaan en moeten opmerken dat Balkenende loog tegen de kiezer. Dan was het 1:1 geweest.

Door op te merken dat zo het debat niet gevoerd moest worden leek het net alsof Bos het niet ontkende wat JP opmerkte en dat is volgens mij een grote fout geweest in de hele PvdA campagne.
  zondag 3 december 2006 @ 16:23:09 #57
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44106551
De hele PvdA-insteek tijdens de oppositieperiode is veel te opportunistisch en te weinig pragmatisch hervormingsgezind geweest. Men heeft het niet aangedurfd afstand te nemen van de grootste schreeuwers die tegen alles waren. Dan is het niet vreemd dat die schreeuwers er ook met de zetels vandoor gaan, want uiteindelijk kregen die schreeuwers geen weerstand van Bos.
  zondag 3 december 2006 @ 16:28:14 #58
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_44106691
De oppositie wil al 4 jaar dit Generaal Pardon. Het was al tijden bekend dat het GP behandeld zou worden na de verkiezingen. Het is voor niemand dus een verrassing.

De kritiek van Balkenende is misschien terecht, maar het is alles behalve een verrassing. Als 1 partij vooral niks heeft gezegd afgelopen maanden dan is het het CDA wel. Wat willen zij eigenlijk? Op geen enkel terrein hebben ze zich uitgesproken.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_44106958
quote:
Op zondag 3 december 2006 16:17 schreef Beathoven het volgende:
De kiezers die links en tegen het midden zitten. ik vond 'm bij de aanloop naar de verkiezingen nogal oppervlakkig over wat hij nu eigenlijk wilde.
Inderdaad. hij blonk niet echt uit in duidelijkheid, iets wat de kiezer vandaag de dag zo graag wilt. Daarentegen scoorde Jan Marijnissen juist erg goed door wel duidelijk te zijn.
quote:
Hij had al veel eerder kleur moeten bekennen.
Inderdaad. Op het laatste deed hij dat weliswaar iets, maar dat was te laat en bovendien nog te vaag..
quote:
Ik snap niet dat hij al die zetels die de PvdA in voorgaande peilingen had heeft kunnen verliezen.
Complex van meerdere factoren imo.

1 Bos werd slapende rijk vanwege de impopulariteit van het kabinet Balkenende de eerste jaren. De recessie tierde welig....
2 Toen eenmaal de economie aantrok het laatste driekwart jaar kon de regering een mooie goednieuwsshow maken. De kiezer trapte met beide poten in, dat het aantrekken m.n. door het kabinetsbeleid te maken had ipv het aantrekken van de wereldeconomie...
3 Bos maakte enorme (strategische ) misser tijdens en in de aanloop van de campagne. Zoals de AOW kwestie en het niet adequaat reageren op de aanvallen van het CDA...
quote:
Ik weet niet of de strategie goed was maar tactisch zat het bij Wouter wat minder. Jan Pronk had gelijk toen hij bij Pauw en Witteman opmerkte dat toen Balkenende hem verweet te draaien, hij z'n vuist op tafel had moeten slaan en moeten opmerken dat Balkenende loog tegen de kiezer. Dan was het 1:1 geweest.
Helemaal waar. Hij liet zich wel erg verrassen en een goed repliek bleef uit. In plaats daarvan ging Bos janken voor de Nova camera en een week later in de Telegraaf. Het was zo ongeveer de doodsklap die hij de kansen voor de PvdA had toebedeeld...
quote:
Door op te merken dat zo het debat niet gevoerd moest worden leek het net alsof Bos het niet ontkende wat JP opmerkte en dat is volgens mij een grote fout geweest in de hele PvdA campagne.
Die hele campagne moet maar eens goed geėvalueerd worden. Ik denk dat Bos het heeft verpest. Het campagneteam zelf mag ook worden ververst i.m.o.
pi_44107069
edit verkeerd topic.
pi_44107639
Fantastische actie juist van Bos, ben het eens met Genverbrander.
Bos hoeft ook helemaal niets te "willen" op dit moment; hij kan rustig in zijn stoel gaan zitten en wachten totdat Balkenende naar hem toekomt met iets moois. De verhoudingen links/rechts verder op scherp stellen is alleen maar goed. ChristenUnie gaat toch niet met Wilders regeren. Dus laat Balkenende maar door het stof kruipen De kaarten liggen bij hem. Hele slechte kaarten, dat wel
pi_44108009
quote:
Op zondag 3 december 2006 16:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De oppositie wil al 4 jaar dit Generaal Pardon. Het was al tijden bekend dat het GP behandeld zou worden na de verkiezingen. Het is voor niemand dus een verrassing.
Eens te meer een reden om dan in ieder geval met een motie te komen waaruit blijkt dat er over is nagedacht, in plaats van dit broddelwerk, waarvan het vermoeden bestaat dat het in een uutje in elkaar is gedraait...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_44108037
quote:
Op zondag 3 december 2006 17:05 schreef ItaloDancer het volgende:
De kaarten liggen bij hem. Hele slechte kaarten, dat wel

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zondag 3 december 2006 @ 17:31:09 #64
Stranger than fiction
pi_44108280
quote:
Op zondag 3 december 2006 17:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eens te meer een reden om dan in ieder geval met een motie te komen waaruit blijkt dat er over is nagedacht, in plaats van dit broddelwerk, waarvan het vermoeden bestaat dat het in een uutje in elkaar is gedraait...
Wat zou jij voorstellen?
pi_44109461
quote:
Op zondag 3 december 2006 17:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

Wat zou jij voorstellen?
Alleen een pardon voor diegenen waarbij de procedure te lang heeft geduurd en/of de overheid niet voortvarend is overgegaan tot uitzetting. En dan uiteraard met de bekende contra-indicaties.

Wat te lang is en voortvarend is dan een politieke keuze. Bij te lang kun je denken aan zoveel maanden per instantie (en ergens er overheen is dan verblijfsvergunning), waarbij de overschijding van de duur niet aan de aanvrager mag liggen (analoog naar redelijke termijn-jurisprudentie).

Zodoende krijg je een pardon die is toegesneden op de fouten uit de oude procedure en geen meelifters die dat niet verdienen.
  zondag 3 december 2006 @ 19:29:27 #66
Stranger than fiction
pi_44111203
quote:
Op zondag 3 december 2006 18:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Alleen een pardon voor diegenen waarbij de procedure te lang heeft geduurd en/of de overheid niet voortvarend is overgegaan tot uitzetting. En dan uiteraard met de bekende contra-indicaties.

Wat te lang is en voortvarend is dan een politieke keuze. Bij te lang kun je denken aan zoveel maanden per instantie (en ergens er overheen is dan verblijfsvergunning), waarbij de overschijding van de duur niet aan de aanvrager mag liggen (analoog naar redelijke termijn-jurisprudentie).

Zodoende krijg je een pardon die is toegesneden op de fouten uit de oude procedure en geen meelifters die dat niet verdienen.
In welk opzicht verschilt dat met het huidige voorstel?
Wat ik opgemaakt uit de berichtgeving in de media is dat ze ongeveer hetzelfde als jij voorstellen.
pi_44112040
quote:
Op zondag 3 december 2006 17:05 schreef ItaloDancer het volgende:
Fantastische actie juist van Bos, ben het eens met Genverbrander.
Bos hoeft ook helemaal niets te "willen" op dit moment; hij kan rustig in zijn stoel gaan zitten en wachten totdat Balkenende naar hem toekomt met iets moois. De verhoudingen links/rechts verder op scherp stellen is alleen maar goed. ChristenUnie gaat toch niet met Wilders regeren. Dus laat Balkenende maar door het stof kruipen De kaarten liggen bij hem. Hele slechte kaarten, dat wel
Dat zou ik niet gelijkzeggen, Als U Rouvoet was en de formateur beloofde U het ministerie van binnenlandse zakenen, twee staatsecretarisssen en tegelijkertijd de afspraak dat extreme wensen van Wilders niet gehonoreerd worden en Wilders alleen een staatsecretaris krijgt. En de afspraak dat we het homohuwelijk gaan verbieden , alle hoerententen gaan sluiten en euthanasie verbieden . En een stop op moskeenbouw . Tja dan liggen de kaarten anders he?? Alles heeft een prijs.
Het grote risicio van dronken barmannen, is dat ze dubbel schrijven.
pi_44112395
quote:
Op zondag 3 december 2006 19:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

In welk opzicht verschilt dat met het huidige voorstel?
Wat ik opgemaakt uit de berichtgeving in de media is dat ze ongeveer hetzelfde als jij voorstellen.
Lees de motie. Het huidige voorstel is dat iedereen die onder de oude wet asiel heeft aangevraagd en thans hier nog is mag blijven, tenzij contra-indicatie. Dus al had je binnen 24 uur duidelijkheid en ben je niet uitgezet omdat je ondergedoken zat, dan nog mag je blijven.

Dat is echt stukken ruimer.
  zondag 3 december 2006 @ 20:19:48 #69
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44112499
quote:
Op zondag 3 december 2006 20:02 schreef sjonnieH het volgende:
Dat zou ik niet gelijkzeggen, Als U Rouvoet was en de formateur beloofde U het ministerie van binnenlandse zakenen, twee staatsecretarisssen en tegelijkertijd de afspraak dat extreme wensen van Wilders niet gehonoreerd worden en Wilders alleen een staatsecretaris krijgt. En de afspraak dat we het homohuwelijk gaan verbieden , alle hoerententen gaan sluiten en euthanasie verbieden . En een stop op moskeenbouw . Tja dan liggen de kaarten anders he?? Alles heeft een prijs.
Precies. Drie informatieronden verder en de zaken ligger er heel anders voor. Gewoon koppen tegenelkaar slaan en rechts kan verder regeren.
  zondag 3 december 2006 @ 20:24:05 #70
52513 whosvegas
The Trickster
pi_44112624
Idd geen slimme zet van Bos, dat generaal pardon er door duwen. Maar kan er wel om lachen, zorgt weer wat voor sensatie in Den Haag
Are you nuts??
pi_44112809
quote:

[..]

Yep, dan liggen de kaarten inderdaad anders, maar wel zodanig dat Wilders bedankt en er evenmin een meerderheidskabinet is.
pi_44114240
quote:
Op zondag 3 december 2006 20:30 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Yep, dan liggen de kaarten inderdaad anders, maar wel zodanig dat Wilders bedankt en er evenmin een meerderheidskabinet is.
Ja maar dat pakt een formateur wel anders aan hoor, hij weet dat wilders enorm regeergeil is die wil kost wat kost Geen links kabinet , dat is hij verplicht aan zijn electoraat, hij kan kiezen meedoen of een links kabinet, en hij wil REGEREN En ze beloven een stop op moskeenbouw, Dus die gaat happen

[ Bericht 3% gewijzigd door sjonnieH op 03-12-2006 21:24:33 ]
pi_44115167
quote:
Op zondag 3 december 2006 17:22 schreef venomsnake het volgende:

[..]

[afbeelding]

Ah, poker. Goddank geen baccarat.
  † In Memoriam † zondag 3 december 2006 @ 22:01:25 #74
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_44116125
quote:
Carpe Libertatem
pi_44119625
Ja het is erg genoeg , maar het past wel precies in het Normen en Waarden plaatje, van Bakellende, in navolging van zijn grote voorganger BUSH die nu zegt dat je moet onthouden van sex als je geen aids wil. M.a.w. dus met een verbod op condooms in het achterhoofd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')