abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44092875
Wat Wouter Wil was het hele dunne boekje wat Wouter Bos onlangs uitbracht, in de aanloop van de verkiezingen......

Wouter wil graag een Nederland dat zoveel beter kan... Zoals iedereen wel bekend zal zijn, kan je veranderingen meestal in een kabinet veel beter verwezenlijken. Maar wil hij en kan hij die verantwoordelijkheid wel aan, vraag ik mij steeds vaker af?

Nu tijdens de formatie lijkt Bos niet echt slim te opereren, t.w. zijn gekozen stragegie om het Generaal Pardon voor asielzoekers door strot te drukken van een demisionair kabinet . Het onderwerp is zo gevoelig en controversieel dat je dit een zittend demisionair kabinet niet kan aandoen imo...

Kan Bos wel goed omgaan met strijdige belangen die tegelijkertijd spelen? Als je het mij vraagt niet. Die motie heeft hij dan wel binnen, maar gooit hij niet tegelijkertijd het kind met het badwater weg?

Staat Balkenende van meet af aan niet te trappelen om een links kabinet, met de ingslagen weg van Bos nemen de kansen van een centrum-links kabinet met rasse schreden af....

Ik voorspel dat Bos straks uiteindelijk helemaal met lege handen staat, want:

• De kans is erg groot, dat Verdonk aftreedt als de Kamer voet bij stuk houdt bij de aangenomen motie

• De kans is dan groot, dat de overige VVD-bewindslieden dan ook opstappen, immers de VVD heeft nu na de verkiezingen niet zoveel meer te verliezen met het huidige demisionair kabinet. Verder zal hun voorkeur zijn om de komende periode in de oppositie te gaan, dit ook al vanwege hun slechte verkiezingsuitslag....

• De kans dat dan de motie alsnog wordt uitgevoerd is dan zo goed als nihil.....

• Het CDA zal dan niet meer met de PvdA (en SP) om de tafel willen voor de formatie van een centrum-links kabinet.

Vragen die ik heb:

1 Is Bos niet erg kortzichtig mbt de gevolgen van de aangenomen motie?

2 is het een doordachte strategie van Bos, om onderuit te komen van regeringsdeelname? Dit omdat hij het niet meer durft, temeer ook vanwege slechte verkiezingsuitslag liever in de oppositie belandt....

3 Mbv punt 2 schoon schip maakt.....en ook nog eens een mooie motie aangenomen. En zo naar zijn achterban kan van zie je wel jongens..

Hoe duiden jullie de strategie of het ontbreken ervan, van onze heer Wouter Bos?

Maw is Wouter echt heel slim, of dit keer niet?

En bovenal Wil Wouter Wel?

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 03-12-2006 15:12:10 ]
  •   zondag 3 december 2006 @ 01:13:26 #2
    158292 problematiQue
    Correspondent ter Plaatse
    pi_44094480
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 00:00 schreef Stoomhamer het volgende:
    Bos is gezond slim i.t.t. Bak-Ellende. (De naam zegt het al.)
    Hij heet Balkenende hoor, en dat zegt helemaal niets.
      zondag 3 december 2006 @ 01:51:07 #3
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_44095153
    quote:
    1. Nee, Bos komt van nature op voor de zwakkeren, het CDA laat ze liever lijden.

2. Nee, Bos wil enkel regeren met de Christen-Honden als het CDA het niet te gek maakt.

3. Nee, Bos wil regeren, eventueel vanuit de Tweede Kamer.

wat een lamme post. bedtijd zo te lezen.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      zondag 3 december 2006 @ 01:54:10 #4
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_44095227
    quote:
    Op zaterdag 2 december 2006 23:49 schreef EchtGaaf het volgende:
    Wouter wil graag een Nederland dat zoveel beter kan... Zoals iedereen wel bekend zal zijn, kan je veranderingen meestal in een kabinet veel beter verwezenlijken. Maar wil hij en kan hij die verantwoordelijkheid wel aan, vraag ik mij steeds vaker af?
    Bos heeft een groot probleem.

Hij zou wel even de nieuwe, sociale premier worden. Nu blijkt dat Balkenende gewoon premier blijft.
    Alles minder dan premier is voor Bos eigenlijk gezichtsverlies.
    Een CDA-PvdA+ X kabinet is waarschijnlijk. Bos wordt dan geen premier.
    Mogelijkheden voor Wouter:
    A) Vice-premier en minister worden
    B) Fractievoorzitter en in de kamer blijven

A) = gezichtverlies. Bovendien het risico dat je fouten maakt en daar de rekening voor krijgt. Bovendien kan je bij de volgende verkiezingen niets anders dan het kabinetsbeleid verdedigen. Hoe kan je dan ooit de grootste& premier worden?
    B) Vanuit de kamer kritiek leveren op het kabinetsbeleid.. Dat pikt het CDA vast niet. Dus dan moet Bos heel stil blijven in de kamer. Eventueel met een Marijnessen die flink het vuur opstookt en de pvda links inhaalt.. Bovendien krijg je dan een sterke interne pvda kandidaat die wel de vice-premier en veel in het nieuws is..

Als de Europese Commissie wat eerder dan in 2009 zou wisselen dan was dat nog een mogelijkheid geweest.
    quote:
    Ah, daarom zijn er zoveel zetels verloren door de pvda; door de slimheid van Bos...

[ Bericht 9% gewijzigd door Napalm op 03-12-2006 02:04:41 ]
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
    pi_44095645
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 01:54 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ah, daarom zijn er zoveel zetels verloren door de pvda; door de slimheid van Bos...
    Dat een groot deel van de kiezers (veel) minder slim is dan Bos, ligt vanzelfsprekend niet aan Bos.
    pi_44097922
    Ik heb het debat niet gevolgd maar het verbaast me nog steeds dat hiervan zon heethangijzer gemaakt wordt. Hoe kan het dat op de eerste plaatse de coalitievorming, en nu ook de verhouding tussen het nieuwe parlement en de huidige regering zo wordt bepaald door het lot van een handjevol ILLEGALEN??? Is het dat echt allemaal waard voor 'links'?

Het riekt naar een wat halfslachtige poging tot 'powerplay' van Bos en de zijne. Maar noch Balkenende, noch Verdonk laat zich intimideren. Er wordt door beide zijden een hoop op het spel gezet. Als de coalitie hierdoor mislukt, zet het CDA de verkiezingswinst van 22/11 op het spel, als Bos & Co. hun zin niet krijgen, zal in ieder geval Bos/PvdA daar nog lang de gevolgen van blijven voelen.

Ik heb er moeite mee om dit 'doordacht' te vinden. Ik vind het in ieder geval weinig volwassen om in het huidige stadium van de politiek (informeren voor een nieuwe coalitie en een parlement dat net is aangetreden en voor een groot deel uit nieuwelingen bestaat) zo hoog spel te gaan spelen.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
      † In Memoriam † zondag 3 december 2006 @ 11:08:24 #7
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_44098032
    quote:
    A) = gezichtverlies. Bovendien het risico dat je fouten maakt en daar de rekening voor krijgt. Bovendien kan je bij de volgende verkiezingen niets anders dan het kabinetsbeleid verdedigen. Hoe kan je dan ooit de grootste& premier worden?
    Balkenende heeft het kabinetsbeleid niet verdedigd afgelopen verkiezingen en hij is met zijn CDA weer de grootste gebleven en dikke kans dat hij weer premier wordt.
    Carpe Libertatem
    pi_44098152
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 11:08 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Balkenende heeft het kabinetsbeleid niet verdedigd afgelopen verkiezingen en hij is met zijn CDA weer de grootste gebleven en dikke kans dat hij weer premier wordt.
    Balkenende heeft tijdens het zware weer voortdurend kabinetsbeleid verdedigd en toen het in de aanloop naar de verkiezingen weer de goeie kant op ging, heeft hij dat gebruikt om zijn gelijk aan te tonen.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_44098172
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 11:08 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Tijdens de campagne heeft Balkenende eigenlijk alleen maar geroepen dat het kabinetsbeleid zo goed was.
      zondag 3 december 2006 @ 11:23:47 #10
    51513 Foo_niks
    'Weg weezze ! '
    pi_44098246
    Denk dat je je eerder af moet vragen wat Balkenende wil,en zoals het er nu uitziet is dat niet met de PVDA in zee gaan.
    Je hoort aan alle kanten dat het nog wel tot de zomer kan duren tot er tot een eventuele samenwerking gekomen kan worden.
    In de tussentijd pappen en nathouden ,en kunnen de zittenblijvers lekker door gaan met hun beleid.
    Klaar?
    Ik niet!
    pi_44098456
    Wouter Bos het grootste lachertje van de verkiezingen, heeft de meeste praatjes.
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_44099239
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 10:59 schreef Argento het volgende:
    Ik heb het debat niet gevolgd maar het verbaast me nog steeds dat hiervan zon heethangijzer gemaakt wordt. Hoe kan het dat op de eerste plaatse de coalitievorming, en nu ook de verhouding tussen het nieuwe parlement en de huidige regering zo wordt bepaald door het lot van een handjevol ILLEGALEN??? Is het dat echt allemaal waard voor 'links'?
    Ik begrijp hier ook al helemaal niets van. Sowieso heeft notabene de PvdA dit in eerdere instantie getorpedeerd (het voorstel mocht niet van rechts komen blijkbaar?). En nu probeert men het op een zeer bizarre wijze door de strot te duwen van een demissionair kabinet. Met name de manier waarop stuit me tegen de borst. het is alsof de verkiezingscampagne nog even wordt doorgezet; kijk ons eens "(a)sociaal" zijn.
      zondag 3 december 2006 @ 12:31:26 #13
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_44099689
    Ach, als Bos deze kans op een generaal pardon niet zou aanpakken omdat het hem zou helpen om in de regering te komen, dan was de kritiek ook niet van de lucht. Dan was het weer het regentengedrag, de draaikont, de opportunist, blabla.

Ik vind het alleen maar goed dat het parlement de kans krijgt om hun eigen voorkeur uit te spreken, in plaats van (eventuele) regeringspartijen die alles dichttimmeren in achterkamertjes. Sociaal-economische en buitenlandse zaken zijn belangrijk om afspraken over te maken zodat je eenduidig en stabiel beleid kunt maken de volle 4 jaar. Op zichzelf staande issues, zoals deze, moet je niet gebruiken als politiek wisselgeld.
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 10:59 schreef Argento het volgende:

Hoe kan het dat op de eerste plaatse de coalitievorming, en nu ook de verhouding tussen het nieuwe parlement en de huidige regering zo wordt bepaald door het lot van een handjevol ILLEGALEN??? Is het dat echt allemaal waard voor 'links'?
    Ja. Het is het ook allemaal waard voor 'rechts'. Ondanks pogingen van rationele zombies om het af te doen als maar wat illegalen, gaat het nog steeds om de toekomst van heel veel mensen.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_44099900
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 12:31 schreef Sidekick het volgende:
    Ja. Het is het ook allemaal waard voor 'rechts'. Ondanks pogingen van rationele zombies om het af te doen als maar wat illegalen, gaat het nog steeds om de toekomst van heel veel mensen.
    Het spijt me zeer (nouja, het spijt mij helemaal niet) maar als de afweging gaat tussen het bestuurlijk houden van een samenleving van ruim 16 miljoen mensen en enkele duizenden ILLEGALEN (ja, ik zet het in hoofdletters, want het is velen kennelijk nog niet duidelijk dat voor een onbeperkte verblijfsstatus hier de Nederlandse nationaliteit noodzakelijk is en het ontbreken van die status betekent dat je hier niks te zoeken hebt), dan dient die afweging in het voordeel van het eerste uit te vallen.

Het lijkt wel alsof het parlement de situatie misbruikt om een demissionaire premier die wel de verkiezingen heeft gewonnen en volop bezig is met de informatie, in de hoek te zetten. Dan zou ik ook geirriteerd worden.
      zondag 3 december 2006 @ 12:41:54 #15
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_44099916
    Het is gewoon een smerige actie van Bos, waarmee hij de verhoudingen grondig heeft verziekt. Ik ben er van overtuigd dat Balkenende in formatiebesprekingen best had willen praten over een generaal pardon, maar nu Bos hem zo in de hoek heeft gedrukt verandert de situatie natuurlijk volledig. Het is een strategisch blunder van jewelste. Als ik Balkenende was zou ik de hele linkse kliek laten stikken en kiezen voor een plek in de oppositie. Laat de PvdA en de SP het dan maar proberen met een links minderheidskabinet (of een meerderheidskabinet van PvdA, SP, CU, D66, GL, PvdD). CDA en VVD voeren samen een sterke rechtse oppositie, die gegarandeerd leidt tot een rechts Balkenende IV ergens in 2008.

Pugna Pro Patria
    pi_44100519
    Ik vind het de beste politieke actie van Bos tot nu toe.

Hij beseft heel goed dat het hier om mensen gaat, daar kun je dus niet mee wachten tot die formatie eindelijk eens af is. En dat je toevallig JP tegen je in het harnas jaagt... ach... minor problem!

Who needs JP, we koersen af op een links minderheidskabinet.

Bos for president!
      zondag 3 december 2006 @ 13:08:29 #17
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_44100529
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 13:08 schreef Genverbrander het volgende:

Hij beseft heel goed dat het hier om mensen gaat, daar kun je dus niet mee wachten tot die formatie eindelijk eens af is. En dat je toevallig JP tegen je in het harnas jaagt... ach... minor problem!

Bos for president!
    pi_44100577
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 12:41 schreef Jurgen21 het volgende:
    Het is gewoon een smerige actie van Bos, waarmee hij de verhoudingen grondig heeft verziekt. Ik ben er van overtuigd dat Balkenende in formatiebesprekingen best had willen praten over een generaal pardon, maar nu Bos hem zo in de hoek heeft gedrukt verandert de situatie natuurlijk volledig. Het is een strategisch blunder van jewelste. Als ik Balkenende was zou ik de hele linkse kliek laten stikken en kiezen voor een plek in de oppositie. Laat de PvdA en de SP het dan maar proberen met een links minderheidskabinet (of een meerderheidskabinet van PvdA, SP, CU, D66, GL, PvdD). CDA en VVD voeren samen een sterke rechtse oppositie, die gegarandeerd leidt tot een rechts Balkenende IV ergens in 2008.

Of andersom natuurlijk.
      zondag 3 december 2006 @ 13:11:03 #19
    158930 Jurgen21
    Rechtse christenhond
    pi_44100589
    quote:

Bos for president!
    Bos al MP van het kabinet PvdA, SP, GL met gedoogsteun van D66, PvdD en soms de CU. Dat wordt prijsschieten voor de Balkenende/Rutte oppositie
    Pugna Pro Patria
      zondag 3 december 2006 @ 13:12:48 #20
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_44100645
    quote:

Bos for president!
    Veel succes ermee.

Als ik Balkenende was ging ik lekker 2 maanden naar de Antillen, om daarna als Verlosser de Linkse brokstukken op te ruimen.
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
      zondag 3 december 2006 @ 13:13:41 #21
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_44100656
    ik snap niet dat men het verlies van de pvda niet aan bos wijt. pvda vond namelijk destijds wel dat hij diegene was die pvda weer groot had gemaakt.

is dat de macht van bos?
      zondag 3 december 2006 @ 13:16:03 #22
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_44100709
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 13:13 schreef zoalshetis het volgende:
    ik snap niet dat men het verlies van de pvda niet aan bos wijt. pvda vond namelijk destijds wel dat hij diegene was die pvda weer groot had gemaakt.

is dat de macht van bos?
    Is er momenteel een alternatief voor Bos als PvdA-aanvoerder?
    Ik zie 'm/d'r niet
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
    pi_44101070
    quote:

Het feit dat hij de mensen om wie het gaat beter had kunnen helpen met een goed doordachte motie is volgens jou ook een minor problem?
    Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
    [quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
    Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
      zondag 3 december 2006 @ 13:31:55 #24
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_44101094
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 13:16 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Is er momenteel een alternatief voor Bos als PvdA-aanvoerder?
    Ik zie 'm/d'r niet
    samsom. zijn we ook gelijk van de kakelende halsema verlost.
    pi_44101104
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 13:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het feit dat hij de mensen om wie het gaat beter had kunnen helpen met een goed doordachte motie is volgens jou ook een minor problem?
    Ik vind het een uitstekende motie. Dat gezeik van rechts meteen, bah.
    pi_44101153
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 13:32 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Niet alleen van rechts, aangezien het niet alleen om de inhoud van de motie gaat, maar ook om de timing ervan. Halsema die Verdonk toebijt dat ze nu wel MOET luisteren naar de kamer. Als er een bevelsrelatie bestaat tussen kamer en kabinet...
    pi_44101210
    quote:

Bos for president!
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_44101233
    "Links" Fok heeft wel relatief veel smiley's nodig om haar reacties nog enig aanzien te geven.
    pi_44101272
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 13:32 schreef Genverbrander het volgende:

Vertel maar eens waarom jij het een uitstekende motie vindt. Want ik hoor genoeg argumenten tegen, maar argumenten vóór, buiten de dooddoeners om, zijn vrij zeldzaam...

Leuk overigens dat jij mij in deze discussie neerzet als rechts. Mijn kantoor doet vreemdelingenrecht, dus wij procederen TEGEN uitzettingen. Maar goed, een hokje is makkelijker...
      zondag 3 december 2006 @ 13:41:28 #30
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_44101358
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 13:37 schreef Argento het volgende:
    "Links" Fok heeft wel relatief veel smiley's nodig om haar reacties nog enig aanzien te geven.
    er is inderdaad niet veel meer van over verder. begrijpelijk als wouterje weer niet slaagt in zijn onduidelijke missie.

beetje stuiptrekkingen denk ik.
    pi_44101937
    Nee ik begrijp het ook niet, kan er ook niets slim aan ontdekken , maar nu moet ik zeggen dat bij heel veel plotse acties van Bos zoals de pensioenbelasting en de verplichte integratie op scholen (terwijl iedereen weet dat zijn kinderen op een volledig blanke school zitten ) hij de kiezer de stuipen op het lijf jaagt zo vlak voor de verkiezingen. En nu dit weer wat een links kabinet bijna onmogelijk maakt en ik heb NB op hem gestemt . Ik snap er geen flikker van en ik hoop echt dat de fractievoorziiter Van Hulten, Michiel zijn plek inneemt.
    Het grote risicio van dronken barmannen, is dat ze dubbel schrijven.
    pi_44102019
    De grootste verliezer heeft weer de grootste mond. Het is duidelijk dat Mr. Draaikont niet met Balkenende wil regeren en gooit alles in de strijd om dit te realiseren. Een motie die in 2002 al door D'66 en GL is ingediend en waar de PvdA toen faliekant op tegen was (met voorop Bos himself) gooit hij nu in de strijd om het CDA te tackelen . We gaan een minderheidskabinet krijgen met Bos !! als nieuwe MP. De grootste loser die door weinig mensen serieus genomen wordt als MP. Kan er eigenlijk de humor wel van inzien. Kan niet wachten op de volgende verkiezingen (over 1 tot 2 jaar).
    Een huilende Bos die zijn partij naar de status van splinterpartij heeft gebracht.
    Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
      zondag 3 december 2006 @ 14:04:06 #33
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_44102055
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 12:41 schreef Argento het volgende:

Het spijt me zeer (nouja, het spijt mij helemaal niet) maar als de afweging gaat tussen het bestuurlijk houden van een samenleving van ruim 16 miljoen mensen en enkele duizenden ILLEGALEN
    Niet alleen doe je alsof Nederland met een generaal pardon in een bestuurlijke chaos valt wat op zichzelf al een wanhopig doemscenario is, maar daarnaast doe je voorkomen alsof je totaal geen rekening moet houden met minderheden in Nederland. Het is hier geen dictatuur van de meerderheid.
    quote:
    (ja, ik zet het in hoofdletters, want het is velen kennelijk nog niet duidelijk dat voor een onbeperkte verblijfsstatus hier de Nederlandse nationaliteit noodzakelijk is en het ontbreken van die status betekent dat je hier niks te zoeken hebt)
    Waar haal je deze onzin nou weer vandaan? De Nederlandse nationaliteit is helemaal niet noodzakelijk voor een verblijfsvergunning.
    quote:
    Het lijkt wel alsof het parlement de situatie misbruikt om een demissionaire premier die wel de verkiezingen heeft gewonnen en volop bezig is met de informatie, in de hoek te zetten. Dan zou ik ook geirriteerd worden.
    Welke situatie? De situatie waar het beleid van Balkenende en Verdonk geen meerderheid meer heeft? Ja, schandalig dat ze daar gebruik van maken. Maar gefeliciteerd met die gewonnen verkiezingen hoor.

Balkenende volop bezig met de informatie... Laat hem eerst maar eens een voorkeur uitspreken, voordat hij van andere partijen gaat eisen dat ze zich aan hem conformeren.
    pi_44102202
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 14:04 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Niet alleen doe je alsof Nederland met een generaal pardon in een bestuurlijke chaos valt wat op zichzelf al een wanhopig doemscenario is, maar daarnaast doe je voorkomen alsof je totaal geen rekening moet houden met minderheden in Nederland. Het is hier geen dictatuur van de meerderheid.
    Illegalen zijn in Nederland geen bevolkinsgroep waarmee in politiek opzicht in die mate rekening moet worden gehouden dat het een bestuurlijke crisis waard is, en dat maakt links er wel van door dit moment aan te grijpen er een motie doorheen te jassen waar ze in de verkiezingen al veel te veel aandacht aan hebben gegeven. Kennelijk heeft het campagneteam van de PvdA in de evaluatie van de verkiezingen geoordeeld dat het sociale gezicht van de PvdA onvoldoende tot zijn recht is gekomen tegen het 'harde' CDA en nu ziet Bos zijn kans om alsnog 'zijn gelijk' te halen.
    quote:
    Waar haal je deze onzin nou weer vandaan? De Nederlandse nationaliteit is helemaal niet noodzakelijk voor een verblijfsvergunning.
    Ik heb het dan ook niet over een verblijfsvergunning.
    quote:
    Welke situatie? De situatie waar het beleid van Balkenende en Verdonk geen meerderheid meer heeft? Ja, schandalig dat ze daar gebruik van maken. Maar gefeliciteerd met die gewonnen verkiezingen hoor.
    De situatie waarin een demissionair kabinet zittende is en het nieuwe zich nog maar in de informatiefase bevindt.
    quote:
    Balkenende volop bezig met de informatie... Laat hem eerst maar eens een voorkeur uitspreken, voordat hij van andere partijen gaat eisen dat ze zich aan hem conformeren.
    Laat Hoekstra eerst maar ns uitzoeken welke partijen uberhaupt met elkaar kunnen samenwerken. Laat Balkenende dus eerst maar ns aan Hoekstra zijn voorkeur uitspreken (en dat heeft hij kennelijk gedaan, getuige zijn opmerking dat zijn enthousiasme om met SP en PvdA te reageren 'inmiddels getemperd is'). Voorts heb ik Balkenende niets zien eisen ten aanzien van dit onderwerp. Balkenende heeft zich uitgesproken over de wijze waarop met name de PvdA met dit onderwerp aan de haal gaat, maar heeft over de inhoud weinig gezegd.
    pi_44102248
    De zaak van 25.000 gelukszoekers kan wel twee maanden wachten en is lang niet zo belangrijk als de tien miljoen nederlanders die een dure zorgverzekering door de strot is geduwd, omdat de VVD een overheidskartel heeft geconstrueerd met Wiegel en de zijnen die zijn gelijke niet kent binnen Europa.

[ Bericht 1% gewijzigd door sjonnieH op 03-12-2006 15:04:00 ]
      zondag 3 december 2006 @ 14:17:38 #36
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_44102448
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 14:09 schreef Argento het volgende:

[..]

Illegalen zijn in Nederland geen bevolkinsgroep waarmee in politiek opzicht in die mate rekening moet worden gehouden dat het een bestuurlijke crisis waard is,
    Vind jij.
    quote:
    [..]

Ik heb het dan ook niet over een verblijfsvergunning.
    Het generaal pardon wel.
    quote:
    [..]

Laat Hoekstra eerst maar ns uitzoeken welke partijen uberhaupt met elkaar kunnen samenwerken. Laat Balkenende dus eerst maar ns aan Hoekstra zijn voorkeur uitspreken (en dat heeft hij kennelijk gedaan, getuige zijn opmerking dat zijn enthousiasme om met SP en PvdA te reageren 'inmiddels getemperd is').
    Plasterk had hier nog een goede column over geschreven. Dat zelfs Telegraaf-journalisten niets afwisten van het staatgeheim hoe enthousiast Balkenende was.
      zondag 3 december 2006 @ 14:20:16 #37
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_44102527
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 14:10 schreef sjonnieH het volgende:
    De zaak van 25.000 gelukszoekers kunnen wel twee maanden wachten
    De ingediende motie ging dan ook over het stopzetten van onomkeerbaar stappen, zodat er later nog over kon worden gesproken bij de definitieve behandeling.
      zondag 3 december 2006 @ 14:22:11 #38
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_44102579
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 14:10 schreef sjonnieH het volgende:
    De zaak van 25.000 gelukszoekers kunnen wel twee maanden wachten en is lang niet zo belangrijk als de tien miljoen nederlanders die een dure zorgverzekering door de strot is geduwt,omdatl de VVD een overheidskartel heeft geconstrueerd met Wiegel en de zijnen die zijn gelijke niet kent binnen europa.
    het is idd een impopulaire maatregel, maar wel goed als we straks steeds meer mensen krijgen die zorg nodig hebben. beetje toekomstvisie mag wel, ik zie nog geen mensen langs de kant van de weg sterven.
    pi_44102619
    quote:

[..]

Hij zou wel even de nieuwe, sociale premier worden. Nu blijkt dat Balkenende gewoon premier blijft.
    Dat is wel erg voorbarig. De grootste partij levert niet altijd de premier. Kijk maar in 1977, toen Den Uyl geen premier werd, ondanks PvdA toen de grootste werd....Het kan soms raar lopen. De kaarten zijn echt nog niet geschud hoor. En zeker nu niet....
    quote:
    Alles minder dan premier is voor Bos eigenlijk gezichtsverlies.
    Dat geldt uiteraard ook voor Balkenende. Nogmaals hij is nog helemaal niet zeker dat Balkenende weer premier wordt. Hij zal toch een regering moeten kunnen vormen. En dat is allesbehalve vanzelfsprekend op dit moment als je kijkt hoe de kaarten ervoor liggen..
    quote:

Een CDA-PvdA+ X kabinet is waarschijnlijk.
    Absoluut niet waarschijnlijk. De verhouden tussen PvdA en CDA waren al slecht. Met de verkiezing werden de verhoudingen nog verder verslechter. De nekslag heeft Wouter Bos himself gegeven door die motie.....Niet echt slim als je het mij vraagt, maar shit happens...
    quote:
    Bos wordt dan geen premier.
    Mogelijkheden voor Wouter:
    A) Vice-premier en minister worden

B) Fractievoorzitter en in de kamer blijven

Zal ook nooit gebeuren dat Bos vice-premier wordt onder Balkenende. Maar als vice-premier kan Bos nog wel degelijk grootste en premier worden. Jij kent de parlementaire geschiedenis toch wel? Hoe is Kok grootste en premier geworden in 1994. Ja eerlijk , ook wel door geblunder door het CDA destijds en affaire Brinkman (Arscop etc).
    quote:
    B) Vanuit de kamer kritiek leveren op het kabinetsbeleid.. Dat pikt het CDA vast niet.
    Waarom niet? Destijds was Frits Bolkenstein als partijleider toch ook fractievoorzitter in de Kamer. Is juist goed voor de dualiteit. Kamer en kabinet ieders hun eigen verantwoordelijkheid. Juist goed voor het functioneren van het bestel. Daar kan jij nooit op tegen zijn, toch?
    quote:
    Dus dan moet Bos heel stil blijven in de kamer. Eventueel met een Marijnessen die flink het vuur opstookt en de pvda links inhaalt.. Bovendien krijg je dan een sterke interne pvda kandidaat die wel de vice-premier en veel in het nieuws is..
    toegeven, ook dan zit Bos best in een lastig parket.....
    quote:
    Als de Europese Commissie wat eerder dan in 2009 zou wisselen dan was dat nog een mogelijkheid geweest.
    [..]

Ah, daarom zijn er zoveel zetels verloren door de pvda; door de slimheid van Bos... :
    Ik weet niet of ik de slimheid van Bos op dit moment moet overschatten of onderschatten. ik vrees van overschatten als ik hem zijn handelswijze rond de motie van deze week aanschouw....

Wordt zeker vervolgt.....
    pi_44102669
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 14:17 schreef Sidekick het volgende:
    Vind jij.
    Correct en ik snap dus ook niet hoe iemand het nodig kan vinden om het besturen van een samenleving van meer dan 16 miljoen mensen afhankelijk te maken van het lot van enkele duizenden illegalen.
    quote:
    Het generaal pardon wel.
    Ik had het over naturalisatie. Slordigheid mijnerzijds.
    quote:
    Plasterk had hier nog een goede column over geschreven. Dat zelfs Telegraaf-journalisten niets afwisten van het staatgeheim hoe enthousiast Balkenende was.
    Balkenende heeft er in ieder geval geen geheim van gemaakt dat hij er weinig voor voelt om en plein public een voorschot te nemen op de formatieonderhandelingen, ofschoon Balkenende ook heeft laten weten dat zijn voorkeur uitgaat naar de VVD. Maar goed, die voorkeur gaat het niet halen. Eea betekent natuurlijk niet dat Balkenende zich niet tegenover Hoekstra in niet mis te verstane bewoordingen heeft uitgelaten, en zoals gezegd zou je in de woorden van Balkenende kunnen lezen dat hij niet onwelwillend staat (stond?) tegenover een coalitie met PvdA/SP.
    pi_44102881
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 14:20 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De ingediende motie ging dan ook over het stopzetten van onomkeerbaar stappen, zodat er later nog over kon worden gesproken bij de definitieve behandeling.
    De motie heeft echter wel een grote dynamiek op het gehele Generaal Pardon discussie. Een zware hypotheek dus op de formatieonderhandelingen in het geheel......

Ik vind het welliswar nobel van Bos , ik ben het daar ook wel mee eens....Maar of het werkelijke strategisch handig het allemaal is, waag ik mij op zijn minst af.....Het zet de verhoudingen wel zwaar op scherp. Het gaat nu juist om vertrouwen......En juist in een periode van formatie dat je elkaar zo nodig hebt.....

ik vrees dat Bos zijn hand nu heeft overspeeld..., niet?
    pi_44102915
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 14:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De motie heeft echter wel een grote dynamiek op het gehele Generaal Pardon discussie. Een zware hypotheek dus op de formatieonderhandelingen in het geheel......

Ik vind het welliswar nobel van Bos , ik ben het daar ook wel mee eens....Maar of het werkelijke straegisch het allemaal is van Bos, waag ik mij op zijn minst zwaat re betwijfelen.....Het zet de verhoudingen wel zwaar op scherp.....En juist in een periode van formatie dat je elkaar zo nodig hebt.....

ik vrees dat Bos zijn hand nu heeft overspeeld..., niet?
    Zou goed kunnen. Maar het is wel een goede exponent van dualisme.
      zondag 3 december 2006 @ 14:35:30 #43
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_44102968
    quote:
    1 Is Bos niet erg kortzichtig mbt de gevolgen van de aangenomen motie?
    Het getuigd van kortzichtigheid. zeker als je kijkt hoe hij reageert op het feit dat Balkende zich niet meer wil uitspreken voor een kabient met PvdA en SP
    quote:
    2 is het een doordachte strategie van Bos, om onderuit te komen van regeringsdeelname? Dit omdat hij het niet meer durft, temeer ook vanwege slechte verkiezingsuitslag liever in de oppositie belandt....
    Lijkt mij sterk want in de oppositie gaat hij nog meer klappen krijgen. Hij zal moeten gaan regeren om te zorgen dat het verlies aan stemmers opgelost wordt. want hij heeft bewezen geen oppositie te kunnen voeren en de SP wel
    quote:
    3 Mbv punt 2 schoon schip maakt.....en ook nog eens een mooie motie aangenomen. En zo naar zijn achterban kan van zie je wel jongens..
    Ja, en daarna zelf de deksel op zijn neus krijgen
    quote:
    Als dit de beste politieke actie van Bos tot nu toe is zegt dat wat over de politieke vaardigheden van Bos

Hij ziet zelf niet in wat de impact van zijn acties is op de coalitie onderhandelingen. Maar hij gaat wel lopen janken dat de CDA zich nu niet meer uit wil spreken voor een kabinet met PvdA en SP. Ja vreemd he als je iemand even zo iets door zijn strot drukt.
    quote:

Bos for president!
    Een links minderheids kabinet Zal wel een lekker stabiel clubje worden wat veel voor elkaar krijgt. Zeker als je kijkt hoe wankel dat de steun voor links is in de tweede kamer (76 zetels met hangen en wurgen) Maar laat ze het maar proberen binnen 2 jaar hebben we weer verkiezingen en krijgt links klappen.

Daarnaast vergeet je trouwens de mogelijkheid van een rechts minderheids kabinet met gedoog steun van de PVV enzo.
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_44103020
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 14:34 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Zou goed kunnen. Maar het is wel een goede exponent van dualisme.
    Ja dat klopt.

Maar hoe handig is dat in een periode als het kabinet demissionair is?

Kun je dat wel maken....?

ik vind van niet. Dit doe je niet met zo'n controversieel vraagstuk op dag 1 met een nieuwe samenstelling van de Kamer icm met een demissionair kabinet....
    Het end van het liedje is dat de verhoudingen nog verder worden verziekt.......Kans op centrum links lijkt nu kleiner dan ooit....
    Bos moet weten dat het land ook geregeerd moet worden.
    pi_44103074
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 14:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja dat klopt.

Maar hoe handig is dat in een periode als het kabinet demissionair is?

Kun je dat wel maken....?

ik vind van niet. Dit doe je niet met zo'n controversieel vraagstuk op dag 1 met een nieuwe samenstelling van de Kamer icm met een demissionair kabinet....
    Het end van het liedje is dat de verhoudingen nog verder worden verziekt.......Kans op centrum links lijkt nu kleiner dan ooit....
    Bos moet weten dat het land ook geregeerd moet worden.
    Ik vind het wat dat betreft ook niet handig, want je zet de verhoudingen op scherp.

Aan de andere kant, als je een gp wilt, dan is een dergelijke motie nodig om er voor te zorgen dat er geen onomkeerbare beslissingen worden genomen.
    pi_44103250
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 14:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik vind het wat dat betreft ook niet handig, want je zet de verhoudingen op scherp.
    En dus vrees ik dat Bos het kind met het badwater wegooit. Hij heeft dan wel een aangenomen motie, maar dat blijkt straks wellicht wel een een lege huls te zijn.. en ook nog een geen centrum links kabinet....En dat laatste heeft hij wel nodig als Wat Wouter Wil nog steeds belangrijk voor hem is... in de oppostie kan je nu eenmaal minder iha...
    quote:
    Aan de andere kant, als je een gp wilt, dan is een dergelijke motie nodig om er voor te zorgen dat er geen onomkeerbare beslissingen worden genomen.
    Hier komt idd een dillema om de hoek. Politiek is echter een kwestie van vertrouwen. Dat dwing je echter niet op deze manier af. Ik denk dat Bos beter zaken aan de onderhandelingstafel had kunnen doen. Bij Hoekstra dus....werken aan een centrum links kabinet. Wat heeft Bos aan een mislukte motie en de rest van de idealen ook nog eens kan vergeten...

Bos creert imo een totaal onmogelijke situatie imo.......
      zondag 3 december 2006 @ 14:51:12 #47
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_44103468
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 14:44 schreef EchtGaaf het volgende:
    En dus vrees ik dat Bos het kind met het badwater wegooit. Hij heeft dan wel een aangenomen motie, maar dat blijkt straks wellicht wel een een lege huls te zijn.. en ook nog een geen centrum links kabinet....En dat laatste heeft hij wel nodig als Wat Wouter Wil nog steeds belangrijk voor hem is... in de oppostie kan je nu eenmaal minder iha...
    Die kans is vrij groot maar ik kan mij niet aan de gedachte ontrekken dat Wouter helemaal niet weet wat hij wil. Dat idee had ik tijdens de verkiezingen al. Maar met de actie toont hij ook weer aan dat hij of de gevolgen van zijn daden niet overziet of niet weet wat hij precies wil bereiken.

Daarnaast zal het niet goed zijn voor zijn zetels als hij straks een lege huls overhoud. dat toon weer aan dat hij niet capabel is om iets te bereiken met de PvdA
    quote:
    Hier komt idd een dillema om de hoek. Politiek is echter een kwestie van vertrouwen. Dat dwing je echter niet op deze manier af. Ik denk dat Bos beter zaken aan de onderhandelingstafel had kunnen doen. Bij Hoekstra dus....werken aan een centrum links kabinet. Wat heeft Bos aan een mislukte motie en de rest van de idealen ook nog eens kan vergeten...
    Ach ja toont weer aan dat Bos niet weet wat ie wil
    quote:
    Bos creert imo een totaal onmogelijke situatie imo.......
    Die creert hij niet die heeft hij als gecreert.
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_44103626
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 14:51 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Die kans is vrij groot maar ik kan mij niet aan de gedachte ontrekken dat Wouter helemaal niet weet wat hij wil. Dat idee had ik tijdens de verkiezingen al. Maar met de actie toont hij ook weer aan dat hij of de gevolgen van zijn daden niet overziet of niet weet wat hij precies wil bereiken.
    Ik vrees idd dat hij soms de weg kwijt is. Ik kan hem af en toe niet meer zo goed volgen....
    quote:
    Daarnaast zal het niet goed zijn voor zijn zetels als hij straks een lege huls overhoud. dat toon weer aan dat hij niet capabel is om iets te bereiken met de PvdA
    Ik denk dat Bos zijn langste tijd wel gehad heeft als fractievoorzitter/partijleider...
    quote:
    Die creert hij niet die heeft hij als gecreert.
    Hij heeft behoorlijke strategische missers gemaakt tijdens de campagne en aanloop ervan....

Laat PvdA goed evalueren en haar knopen tellen en vooral verder kijken of ze met Bos wel verder willen....

Ik vraag mij steeds meer af of Bos werkelijk wel de beste man is voor de PvdA op het ogenblik....

Maar ja de beste stuurlui.....

[ Bericht 6% gewijzigd door EchtGaaf op 03-12-2006 15:01:21 ]
    pi_44104173
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 14:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vrees idd dat hij soms de weg kwijt is. Ik kan hem af en toe niet meer zo goed volgen....
    [..]

Ik denk dat Bos zijn langste tijd wel gehad heeft als fractievoorzitter/partijleider...
    [..]

Hij heeft behoorlijke strategische missers gemaakt tijdens de campagne en aanloop ervan....

Laat PvdA goed evalueren en haar knopen tellen en vooral verder kijken of ze met Bos wel verder willen....

Ik vraag mij steeds meer af of Bos werkelijk wel de beste man is voor de PvdA op het ogenblik....

Maar ja de beste stuurlui.....
    Ja, laat hem maar weer terug gaan naar de shell, hij doet meer kwaad dan goed en ik vraag me ook af of hij soms door de VVD, bij de PVDA is geplaatst om rechts aan het roer te houden , klinkt raar maar ik ben er bang voor.
    pi_44104213
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 15:12 schreef sjonnieH het volgende:

[..]

Ja, laat hem maar weer terug gaan naar de shell, hij doet meer kwaad dan goed en ik vraag me ook af of hij soms door de VVD, bij de PVDA is geplaatst om rechts aan het roer te houden , klinkt raar maar ik ben er bang voor.
    wouter Bos als kloon
      zondag 3 december 2006 @ 15:37:25 #51
    3542 Gia
    User under construction
    pi_44105000
    Wij willen Wouter wiet niet.
      zondag 3 december 2006 @ 15:38:35 #52
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_44105035
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 02:19 schreef Stoomhamer het volgende:
    Dat een groot deel van de kiezers (veel) minder slim is dan Bos, ligt vanzelfsprekend niet aan Bos.
    Daar komt het altijd op neer bij links: mensen met andere meningen zijn dom.
    What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
    - Oriana Fallaci 1929-2006
    pi_44105304
    Weet Wouter wel wat wij willen?
      zondag 3 december 2006 @ 15:56:39 #54
    75507 BIiebIie
    Born to be Wilders
    pi_44105587
    Wouter weet wel wat wij willen, we willen wijdere wegen.
    pi_44105665
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 15:47 schreef Beathoven het volgende:
    Weet Wouter wel wat wij willen?
    Wie zijn wij
    pi_44106340
    De kiezers die links en tegen het midden zitten. ik vond 'm bij de aanloop naar de verkiezingen nogal oppervlakkig over wat hij nu eigenlijk wilde. Hij had al veel eerder kleur moeten bekennen. Ik snap niet dat hij al die zetels die de PvdA in voorgaande peilingen had heeft kunnen verliezen.

Ik weet niet of de strategie goed was maar tactisch zat het bij Wouter wat minder. Jan Pronk had gelijk toen hij bij Pauw en Witteman opmerkte dat toen Balkenende hem verweet te draaien, hij z'n vuist op tafel had moeten slaan en moeten opmerken dat Balkenende loog tegen de kiezer. Dan was het 1:1 geweest.

Door op te merken dat zo het debat niet gevoerd moest worden leek het net alsof Bos het niet ontkende wat JP opmerkte en dat is volgens mij een grote fout geweest in de hele PvdA campagne.
      zondag 3 december 2006 @ 16:23:09 #57
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_44106551
    De hele PvdA-insteek tijdens de oppositieperiode is veel te opportunistisch en te weinig pragmatisch hervormingsgezind geweest. Men heeft het niet aangedurfd afstand te nemen van de grootste schreeuwers die tegen alles waren. Dan is het niet vreemd dat die schreeuwers er ook met de zetels vandoor gaan, want uiteindelijk kregen die schreeuwers geen weerstand van Bos.
      zondag 3 december 2006 @ 16:28:14 #58
    153070 Rock_de_Braziliaan
    Stranger than fiction
    pi_44106691
    De oppositie wil al 4 jaar dit Generaal Pardon. Het was al tijden bekend dat het GP behandeld zou worden na de verkiezingen. Het is voor niemand dus een verrassing.

De kritiek van Balkenende is misschien terecht, maar het is alles behalve een verrassing. Als 1 partij vooral niks heeft gezegd afgelopen maanden dan is het het CDA wel. Wat willen zij eigenlijk? Op geen enkel terrein hebben ze zich uitgesproken.
    "I think I'm in a tragedy"
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
    "In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
    pi_44106958
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 16:17 schreef Beathoven het volgende:
    De kiezers die links en tegen het midden zitten. ik vond 'm bij de aanloop naar de verkiezingen nogal oppervlakkig over wat hij nu eigenlijk wilde.
    Inderdaad. hij blonk niet echt uit in duidelijkheid, iets wat de kiezer vandaag de dag zo graag wilt. Daarentegen scoorde Jan Marijnissen juist erg goed door wel duidelijk te zijn.
    quote:
    Hij had al veel eerder kleur moeten bekennen.
    Inderdaad. Op het laatste deed hij dat weliswaar iets, maar dat was te laat en bovendien nog te vaag..
    quote:
    Ik snap niet dat hij al die zetels die de PvdA in voorgaande peilingen had heeft kunnen verliezen.
    Complex van meerdere factoren imo.

1 Bos werd slapende rijk vanwege de impopulariteit van het kabinet Balkenende de eerste jaren. De recessie tierde welig....
    2 Toen eenmaal de economie aantrok het laatste driekwart jaar kon de regering een mooie goednieuwsshow maken. De kiezer trapte met beide poten in, dat het aantrekken m.n. door het kabinetsbeleid te maken had ipv het aantrekken van de wereldeconomie...
    3 Bos maakte enorme (strategische ) misser tijdens en in de aanloop van de campagne. Zoals de AOW kwestie en het niet adequaat reageren op de aanvallen van het CDA...
    quote:
    Ik weet niet of de strategie goed was maar tactisch zat het bij Wouter wat minder. Jan Pronk had gelijk toen hij bij Pauw en Witteman opmerkte dat toen Balkenende hem verweet te draaien, hij z'n vuist op tafel had moeten slaan en moeten opmerken dat Balkenende loog tegen de kiezer. Dan was het 1:1 geweest.
    Helemaal waar. Hij liet zich wel erg verrassen en een goed repliek bleef uit. In plaats daarvan ging Bos janken voor de Nova camera en een week later in de Telegraaf. Het was zo ongeveer de doodsklap die hij de kansen voor de PvdA had toebedeeld...
    quote:
    Door op te merken dat zo het debat niet gevoerd moest worden leek het net alsof Bos het niet ontkende wat JP opmerkte en dat is volgens mij een grote fout geweest in de hele PvdA campagne.
    Die hele campagne moet maar eens goed geëvalueerd worden. Ik denk dat Bos het heeft verpest. Het campagneteam zelf mag ook worden ververst i.m.o.
    pi_44107069
    edit verkeerd topic.
    pi_44107639
    Fantastische actie juist van Bos, ben het eens met Genverbrander.
    Bos hoeft ook helemaal niets te "willen" op dit moment; hij kan rustig in zijn stoel gaan zitten en wachten totdat Balkenende naar hem toekomt met iets moois. De verhoudingen links/rechts verder op scherp stellen is alleen maar goed. ChristenUnie gaat toch niet met Wilders regeren. Dus laat Balkenende maar door het stof kruipen De kaarten liggen bij hem. Hele slechte kaarten, dat wel
    pi_44108009
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 16:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
    De oppositie wil al 4 jaar dit Generaal Pardon. Het was al tijden bekend dat het GP behandeld zou worden na de verkiezingen. Het is voor niemand dus een verrassing.
    Eens te meer een reden om dan in ieder geval met een motie te komen waaruit blijkt dat er over is nagedacht, in plaats van dit broddelwerk, waarvan het vermoeden bestaat dat het in een uutje in elkaar is gedraait...
    pi_44108037
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 17:05 schreef ItaloDancer het volgende:
    De kaarten liggen bij hem. Hele slechte kaarten, dat wel

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      zondag 3 december 2006 @ 17:31:09 #64
    Stranger than fiction
    pi_44108280
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 17:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eens te meer een reden om dan in ieder geval met een motie te komen waaruit blijkt dat er over is nagedacht, in plaats van dit broddelwerk, waarvan het vermoeden bestaat dat het in een uutje in elkaar is gedraait...
    Wat zou jij voorstellen?
    pi_44109461
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 17:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

Wat zou jij voorstellen?
    Alleen een pardon voor diegenen waarbij de procedure te lang heeft geduurd en/of de overheid niet voortvarend is overgegaan tot uitzetting. En dan uiteraard met de bekende contra-indicaties.

Wat te lang is en voortvarend is dan een politieke keuze. Bij te lang kun je denken aan zoveel maanden per instantie (en ergens er overheen is dan verblijfsvergunning), waarbij de overschijding van de duur niet aan de aanvrager mag liggen (analoog naar redelijke termijn-jurisprudentie).

Zodoende krijg je een pardon die is toegesneden op de fouten uit de oude procedure en geen meelifters die dat niet verdienen.
      zondag 3 december 2006 @ 19:29:27 #66
    Stranger than fiction
    pi_44111203
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 18:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Alleen een pardon voor diegenen waarbij de procedure te lang heeft geduurd en/of de overheid niet voortvarend is overgegaan tot uitzetting. En dan uiteraard met de bekende contra-indicaties.

Wat te lang is en voortvarend is dan een politieke keuze. Bij te lang kun je denken aan zoveel maanden per instantie (en ergens er overheen is dan verblijfsvergunning), waarbij de overschijding van de duur niet aan de aanvrager mag liggen (analoog naar redelijke termijn-jurisprudentie).

Zodoende krijg je een pardon die is toegesneden op de fouten uit de oude procedure en geen meelifters die dat niet verdienen.
    In welk opzicht verschilt dat met het huidige voorstel?
    Wat ik opgemaakt uit de berichtgeving in de media is dat ze ongeveer hetzelfde als jij voorstellen.
    pi_44112040
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 17:05 schreef ItaloDancer het volgende:
    Fantastische actie juist van Bos, ben het eens met Genverbrander.
    Bos hoeft ook helemaal niets te "willen" op dit moment; hij kan rustig in zijn stoel gaan zitten en wachten totdat Balkenende naar hem toekomt met iets moois. De verhoudingen links/rechts verder op scherp stellen is alleen maar goed. ChristenUnie gaat toch niet met Wilders regeren. Dus laat Balkenende maar door het stof kruipen De kaarten liggen bij hem. Hele slechte kaarten, dat wel
    Dat zou ik niet gelijkzeggen, Als U Rouvoet was en de formateur beloofde U het ministerie van binnenlandse zakenen, twee staatsecretarisssen en tegelijkertijd de afspraak dat extreme wensen van Wilders niet gehonoreerd worden en Wilders alleen een staatsecretaris krijgt. En de afspraak dat we het homohuwelijk gaan verbieden , alle hoerententen gaan sluiten en euthanasie verbieden . En een stop op moskeenbouw . Tja dan liggen de kaarten anders he?? Alles heeft een prijs.
    pi_44112395
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 19:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

In welk opzicht verschilt dat met het huidige voorstel?
    Wat ik opgemaakt uit de berichtgeving in de media is dat ze ongeveer hetzelfde als jij voorstellen.
    Lees de motie. Het huidige voorstel is dat iedereen die onder de oude wet asiel heeft aangevraagd en thans hier nog is mag blijven, tenzij contra-indicatie. Dus al had je binnen 24 uur duidelijkheid en ben je niet uitgezet omdat je ondergedoken zat, dan nog mag je blijven.

Dat is echt stukken ruimer.
      zondag 3 december 2006 @ 20:19:48 #69
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_44112499
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 20:02 schreef sjonnieH het volgende:
    Dat zou ik niet gelijkzeggen, Als U Rouvoet was en de formateur beloofde U het ministerie van binnenlandse zakenen, twee staatsecretarisssen en tegelijkertijd de afspraak dat extreme wensen van Wilders niet gehonoreerd worden en Wilders alleen een staatsecretaris krijgt. En de afspraak dat we het homohuwelijk gaan verbieden , alle hoerententen gaan sluiten en euthanasie verbieden . En een stop op moskeenbouw . Tja dan liggen de kaarten anders he?? Alles heeft een prijs.
    Precies. Drie informatieronden verder en de zaken ligger er heel anders voor. Gewoon koppen tegenelkaar slaan en rechts kan verder regeren.
      zondag 3 december 2006 @ 20:24:05 #70
    52513 whosvegas
    The Trickster
    pi_44112624
    Idd geen slimme zet van Bos, dat generaal pardon er door duwen. Maar kan er wel om lachen, zorgt weer wat voor sensatie in Den Haag
    Are you nuts??
    pi_44112809
    quote:

[..]

Yep, dan liggen de kaarten inderdaad anders, maar wel zodanig dat Wilders bedankt en er evenmin een meerderheidskabinet is.
    pi_44114240
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 20:30 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Yep, dan liggen de kaarten inderdaad anders, maar wel zodanig dat Wilders bedankt en er evenmin een meerderheidskabinet is.
    Ja maar dat pakt een formateur wel anders aan hoor, hij weet dat wilders enorm regeergeil is die wil kost wat kost Geen links kabinet , dat is hij verplicht aan zijn electoraat, hij kan kiezen meedoen of een links kabinet, en hij wil REGEREN En ze beloven een stop op moskeenbouw, Dus die gaat happen

[ Bericht 3% gewijzigd door sjonnieH op 03-12-2006 21:24:33 ]
    pi_44115167
    quote:
    Op zondag 3 december 2006 17:22 schreef venomsnake het volgende:

[..]

[afbeelding]

Ah, poker. Goddank geen baccarat.
      † In Memoriam † zondag 3 december 2006 @ 22:01:25 #74
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_44116125
    quote:
    Carpe Libertatem
    pi_44119625
    Ja het is erg genoeg , maar het past wel precies in het Normen en Waarden plaatje, van Bakellende, in navolging van zijn grote voorganger BUSH die nu zegt dat je moet onthouden van sex als je geen aids wil. M.a.w. dus met een verbod op condooms in het achterhoofd.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')