Jij hebt wel eens vaker moeite met begrijpend lezen heb ik gemerkt.quote:Op zondag 3 december 2006 12:37 schreef SCH het volgende:
Wat heeft de Arabische gemeenschap met de Antillen van doen???
Volledige off-topic onzin. Of zal ik mijn afkeer van Limburgers er nog even bijhalen?quote:Op zondag 3 december 2006 12:44 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Jij hebt wel eens vaker moeite met begrijpend lezen heb ik gemerkt.![]()
Ik zal het proberen uit te leggen voor je: Ik gebruik mijn aversie tegen, met name, Arabieren om aan te geven dat, ondanks de tendens van sommige mensen om de afkomst van de vermoedelijke dader te linken aan het misdrijf dat niet altijd hoeft op te gaan.
Ik stel dus dat in het geval dat dit misdrijf door een Arabier zou zijn gedaan, ik dat niet zou zien als weer een voorbeeld van Arabische Minachting voor onze samenleving maar nog steeds als een incident gepleegd door een gestoorde gek. Dit ondanks mijn afkeer van Arabieren.
Snappu?
Nou, tis te moeilijk blijkbaar.quote:Op zondag 3 december 2006 12:42 schreef Foo_niks het volgende:
[..]
Generaliseren doe je zo?Oftewel scheer alles maar over diezelfde kam![]()
Maar die was niet gestoord in de medische zin van het woord.quote:Op zondag 3 december 2006 12:39 schreef milagro het volgende:
je kan gestoord zijn en toch bij je volle verstand iets doen, zie Richard Harteveld uit Zoetermeer, die heel uitgekiend zijn eigen kinderen en vrouw ombracht en daarna heel uitgekiend de rouwende vader, compleet stuk van verdriet, uithing.
Het besef van *schuld* en medelijden hebben zij niet, zij kunnen zich niet inleven in een ander en hebben derhalve geen enkel schuldbesef/gevoel, de mensen die dat soort daden plegen streven naar 1 doel, zichzelf en hun leestijl in stand houden, of dat nu de zucht naar geld is, een verslavingsprobleem of andere achterliggende oorzaak, ze zullen nimmer een uur minder slapen doordat ze nadenken over *de ander*quote:Op zondag 3 december 2006 12:35 schreef Abe_Lenstra het volgende:
Als het gaat om inbraken, straatterreur, beroven van oude mensen, terroriseren van verzorgings huizen etc. zal de Arabische gemeenschap echt geen traan laten. De slachtoffers zijn immers slechts niet-moslims dus vuile (blanke) christenhonden. Die kun je gerust beroven en terroriseren maar dit is iets wat niets met minachting voor ons te maken heeft.
ok, VMBO-nivo dan:quote:Op zondag 3 december 2006 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Volledige off-topic onzin. Of zal ik mijn afkeer van Limburgers er nog even bijhalen?
Nee, dat is inderdaad geen probleem. Dat gebeurt al jaren in dit land via de belastingheffing en ik heb er geen enkele moeite mee dat gedetineerden de staat geld kosten.quote:Op zondag 3 december 2006 12:24 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Ah, in dat geval vind je het vast geen probleem als de kosten voor de detentie van de dader op jou verhaald gaat worden![]()
nee, en toch deed hij een gestoorde daad, had hij een compleet gestoorde logica "ja, ik wilde mijn minnares thuis ontvangen dus tja, mijn gezin moest weg".quote:Op zondag 3 december 2006 12:45 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar die was niet gestoord in de medische zin van het woord.
WIC, niet VOC...quote:Op zondag 3 december 2006 12:17 schreef mariel18 het volgende:
[..]
Zielig voor die lezers dat de Antillen nog steeds tot ons koninkrijk behoren en een erfenis zijn van onze VOC-mentaliteit, de slavernij.
Nee, belasting betaal ik ook. En je buurman ook. Ik heb het erover dat jij het betaald (jij en iedereen die tegen de doodstraf is). Niet de mensen die voor de doodstraf zijn.quote:Op zondag 3 december 2006 12:48 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Nee, dat is inderdaad geen probleem. Dat gebeurt al jaren in dit land via de belastingheffing en ik heb er geen enkele moeite mee dat gedetineerden de staat geld kosten.
Ik snap die triomfantelijke emoticon van jou niet zo goed???
Ik vermoed dat je de doodstraf ook bij de Schiedammer parkmoord toe had willen passen? Net zo'n gruwelijke daad als dit.quote:Op zondag 3 december 2006 12:51 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Nee, belasting betaal ik ook. En je buurman ook. Ik heb het erover dat jij het betaald (jij en iedereen die tegen de doodstraf is). Niet de mensen die voor de doodstraf zijn.
We gaan dus, als samenleving, mensen vermoorden om mensen te leren dat je geen mensen mag vermoorden? En wat doe je met mensen die na executie toch onschuldig bleken? Zoals Kees B.? Of de twee verdachten van de moord op Cristel Ambrozius?quote:Op zondag 3 december 2006 12:51 schreef Abe_Lenstra het volgende:
[..]
Nee, belasting betaal ik ook. En je buurman ook. Ik heb het erover dat jij het betaald (jij en iedereen die tegen de doodstraf is). Niet de mensen die voor de doodstraf zijn.
Dat oog om oog, tand om tand principe is nog tot daaraantoe. Maar we gaan blijkbaar ook het risico dat we misschien een onschuldig iemand ter dood veroordelen voor lief nemen.quote:Op zondag 3 december 2006 12:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
We gaan dus, als samenleving, mensen vermoorden om mensen te leren dat je geen mensen mag vermoorden?
Oh, ik ben hier roepende in de woestijn, blijkbaar....quote:Op zondag 3 december 2006 12:43 schreef liefbeesje het volgende:
Hmmm, de vermoedelijke dader is inmiddels al tig keer veroordeeld. Is het niet op grond van wat hij gedaan heeft dan is het wel op grond van waar hij vandaan komt. Een hoeveelheid aan motieven is bedacht en velen weten precies welke straf de dader moet krijgen en wat dat gaat kosten.
En dat terwijl de kist nog boven de grond staat, ouders, zusjes, opa's en oma's in diepe rouw zijn en een pleeggezin een enorme opdonder heeft gehad. Zou het die mensen nou goed doen, dat ze zulke dingen hier terug kunnen lezen?
Ik snap dat zo'n gebeurtenis mensen boos maakt hoor, maar kunnen we niet een klein beetje respect opbrengen voor de mensen waar het hier eigenlijk om gaat?
In die zaak zou het niet uitmaken, want die Kees B is een pedofiel en gaat vroeg of laat toch weer de fout in.quote:Op zondag 3 december 2006 12:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je de doodstraf ook bij de Schiedammer parkmoord toe had willen passen? Net zo'n gruwelijke daad als dit.
Ben het met je eens hoor.quote:Op zondag 3 december 2006 13:01 schreef liefbeesje het volgende:
[..]
Oh, ik ben hier roepende in de woestijn, blijkbaar....![]()
Kijk eens aan, we zijn nu al bij het preventieve liquideren aanbeland. Het gaat hard...quote:Op zondag 3 december 2006 13:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
In die zaak zou het niet uitmaken, want die Kees B is een pedofiel en gaat vroeg of laat toch weer de fout in.
Misschien moeten we die regel eens gaan toepassen op stupiditeit op een forum... Zijn we heel snel van jou verlost.quote:Op zondag 3 december 2006 13:02 schreef JohnDope het volgende:
[..]
In die zaak zou het niet uitmaken, want die Kees B is een pedofiel en gaat vroeg of laat toch weer de fout in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |