PSV wilt dus in de winterstop Maxwell en een aanvaller. Als er een aanvaller komt, kunnen Beerens en Nguyen verhuurd worden. Ball, Smit, Plá en Carrizo staan op de nominatie om verkocht te wordenquote:'Maxwell zou absolute versterking zijn voor PSV'
EINDHOVEN - Vrijwel wekelijks had Ronald Koeman het afgelopen jaar contact met zijn voormalige oogappel Maxwell. De laatste tijd zijn de gesprekken wat intensiever geworden. De trainer van PSV uitte gisteren de vurige wens dat de linksback van Inter in de winterstop naar Eindhoven komt.
„Hij zou een absolute versterking voor PSV zijn. Ik weet ook dat hij graag wil komen“, zei Koeman gisteren na de training.
De bal ligt nu bij de Italiaanse topclub. Maxwell komt er door zijn recente blessureleed en de komst van international Grosso niet aan spelen toe, maar heeft nog een doorlopend contract. PSV kan de speler niet kopen en wil hem minstens een half jaar huren. Koeman: „Maxwell moet nu zelf bij Inter aangeven wat hij wil. Ik kan alleen zeggen dat PSV zeer geďnteresseerd in hem is.“
Koeman noemde Maxwell een speler die met zijn aanvallende impulsen ’de beste linksback is die ik ooit heb gezien’. „Gezien onze eerdere ervaringen bij Ajax weet ik dat hij ook in de Nederlandse speelwijze, tegen een echte rechtsbuiten, heel goed uit de voeten kan“, aldus Koeman die begin deze week voor het laatst met Maxwell sprak.
Ook het onderhoud met Leonardo (aanvaller van NAC Breda) is Koeman goed bevallen. De coach maakte gisteren echter duidelijk dat PSV niet al te lang wil wachten op een antwoord van de Braziliaan. „Het is graag of niet. Dit weekeinde willen we weten waar we aan toe zijn. Als Leonardo geen duidelijkheid biedt, gaan wij voor een ander.“ Indien PSV een speler aantrekt, overweegt de club om Roy Beerens te verhuren. Datzelfde geldt voor Lee Nguyen, die hoofdzakelijk in het tweede speelt.
Duidelijk is dat meerdere spelers de club tijdens de winterstop mogen verlaten. Dat geldt in ieder geval voor Michael Ball, Arvid Smit en de tweede elftalspelers Pepe Plá en Juan Carrizo: dure spelers voor wie geen perspectief bestaat. Opmerkelijk is ook dat Michael Lamey volledig uit de gratie is bij Koeman. Hij ontbreekt vanavond in de selectie voor het duel met Vitesse.
De duels in Arnhem en in Groningen (komende zaterdag) kunnen zeer bepalend zijn voor het perspectief waarmee PSV de winterstop ingaat. „We stonden twee punten achter op Ajax, nu hebben we een voorsprong van zes. AZ staat op vijf. Als wij beide uitwedstrijden winnen lopen we verder uit op tenminste een van hen“, verwijst Koeman naar het duel tussen Ajax en AZ op 10 december.
PSV sluit het jaar af met thuiswedstrijden tegen Heracles, Willem II en ADO Den Haag. Daar tussendoor (op 26 december) staat nog de uitwedstrijd tegen Feyenoord op het programma. „We bekijken het van week tot week, maar als wij doen wat we moeten doen, zijn de vooruitzichten gunstig“, aldus Koeman.
De coach sprak zich gisteren uit tegen het voetballen met de kerst. „Ik heb het nooit meegemaakt en vind het ook niks. Die periode moeten de spelers thuis zijn bij de familie. We voetballen nu op zaterdag 30 december tegen ADO Den Haag. Onze Zuidamerikaanse spelers zijn misschien net op tijd in hun land om oudjaar te vieren. Dat kan eigenlijk niet.“
Die laatste 2 toch alleen verhuur?? Die hebben toch nog de leeftijd om zich te ontwikkelen tot een basisspeler van PSV...quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:51 schreef JustJunior het volgende:
[..]
PSV wilt dus in de winterstop Maxwell en een aanvaller. Als er een aanvaller komt, kunnen Beerens en Nguyen verhuurd worden. Ball, Smit, Plá en Carrizo staan op de nominatie om verkocht te worden
Ik ga niet naar Arnhem; ik ga in Eindhoven in de kroeg kijken. Zou het niet weten dus.quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:17 schreef jorienvdherik het volgende:
Hoelaat vertrekken de bussen naar arnhem ?
Ajax natuurlijk!quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:32 schreef IJzeren_Rinus het volgende:
Wat een TT. Hebben jullie nog concurrentie?
quote:Op zaterdag 2 december 2006 16:17 schreef jorienvdherik het volgende:
Hoelaat vertrekken de bussen naar arnhem ?
quote:De bussen vertrekken om 17.30 uur van het parkeerterrein aan de westzijde van het Philips Stadion. Er is een alternatief opstappunt in Oss (Parkeerterrein McDonalds, afslag 15 aan de A50).
Jammer, erg jammer. Maar huren zou idd voor beide partijen gunstig zijn, PSV een halfjaar een goede linksback en Inter krijgt dan normaal gesproken een speler in vorm terug.quote:Inter houdt komst Maxwell naar PSV tegen
De kans dat Maxwell na de winterstop bij PSV speelt, is klein. Internazionale liet de zaakwaarnemer van de Braziliaanse linksback, Mino Raiola weten dat hij niet mag vertrekken.
'Je hoeft niet altijd bij de pakken neer te zitten als wordt gezegd dat je niet weg mag', blijft Raiola desalniettemin optimistisch in het Algemeen Dagblad. 'We moeten even afwachten wat de tijd brengt. Verkopen is sowieso onbespreekbaar. Maar er kan een situatie ontstaan waarin het voor alle partijen gunstig is dat Maxwell een half jaar bij PSV speelt.'
Trainer Ronald Koeman ziet een hernieuwde samenwerking met Maxwell (beiden kwamen elkaar eerder tegen bij Ajax) wel zitten. 'Als we hem een half jaar zouden kunnen huren, zou ik daar wel voorstander van zijn. Als je praat over het geven van aanvallende impulsen dan is hij de beste linksback die ik ken.'
Koeman liet verder weten dat Leonardo haast moet maken met een beslissing. De aanvaller van NAC Breda staat hoog op het verlanglijstje van de landskampioen. 'Maar wij gaan niet zitten wachten tot eind december. Het is graag of niet.'
Bron: VI
Maat van me zit dan in de busquote:Op zaterdag 2 december 2006 16:55 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
[..]
![]()
En hoelaat de autocombi vertrekt mag je zelf raden![]()
Denk het ook welquote:Op zaterdag 2 december 2006 17:11 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Maat van me zit dan in de bus![]()
PSV wint wel..
Nee lijkt me wel leuk , afgelopen woensdag konden ze ook niet fluiten dus doen ze het nu ook niet , Koeman wordt ook wel met rust gelatenquote:Op zaterdag 2 december 2006 17:30 schreef jorienvdherik het volgende:
Fluitconcert dan ?
Waterreusquote:Op zaterdag 2 december 2006 18:12 schreef WooZ het volgende:
Waterreus naar AZ
0-3 dadelijk, ik zit alweer klaar om te kijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |