Hoi,
ik kom even herkenning zoeken
Ik heb nu sinds kort twee kindjes en in het begin ging dat heel goed. Wat jaloersheid betreft. Maar de laatste dagen heeft Aiken het toch echt wel moeilijk. Hij vraagt constant aandacht en als ik zeg constant bedoel ik dat ook. Ik mag echt geen twee minuten met Iben bezig zijn of hij is al daar. En dan altijd op zo'n jengelig, zagerig toontje.
Hij is vaak écht stout. Voortdurend doet hij dingen die niet mogen. En ik weet dat het enkel en alleen is om aandacht te trekken. Ik heb soms het gevoel dat ik hem de hele dag loop dingen te verbieden. 'Nee Aiken. Afblijven! Stop daarmee.' is de laatste tijd nog de enige communicatie die ik met mijn zoon heb. En ik voel mij er echt niet goed bij.
Nochtans kan hij heeeeel flink zijn. Maar alleen als ik met hem bezig ben. Van zodra ik Iben pak, of probeer iets voor mezelf te doen, doet hij iets wat niet mag of begint te huilen (zo zeuren, jengelen bedoel ik).
Ik weet dat het normaal gedrag is, maar het begint wel op mijn systeem te werken zo. En vandaag ben ik ook nog eens zoooo moe dat ik weinig kan verdragen.
Ach ja, het is een fase zeker