Dat is toch alleen rationele argumentatie? Dat zou mij er niet van weerhouden in ieder geval.quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:40 schreef Oblivion het volgende:
Swetsenegger, de sympathie van mede ouders heb je misschien wel, maar wellicht dat je zwaarder wordt berecht.
Dit omdat "het recht" niet in eigen hand mag worden genomen.
Dit zal men ten alle tijden willen tegen gaan....
En niet willen toejuichen omdat de omstandigheden er naar waren.
FOK! voor Fok... de kerstactie gaat als een speer (deel 5.)quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
wat betekent suffix Fok! voor Fok! ?
Komt het ook op tv?quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:33 schreef schatje het volgende:
Om 14:00 dus een persconferentie?
Misschien heeft het wel te maken met voodoo ofzo aangezien het een Antilliaan betreft.
Dus al de dader levenslang zou krijgen is voor jou de kous af?quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is toch alleen rationele argumentatie? Dat zou mij er niet van weerhouden in ieder geval.
Wat voor mij zeker mee zou wegen is een gevoel van gerechtigheid. IK zou niet het risico willen lopen dat ik over 5 jaar in de plaatselijke supermarkt mijn tranen weg sta te slikken omdat ik de pasfoto van mijn dochter tegenkom als ik 15 euro voor een chocoladeletter sta uit te tellen (inflatie) terwijl de moordenaar van diezelfde dochter achter me in de rij staat.
Vrij... na aftrek van voorarrest en goed gedrag op een straf van 7 jaar omdat de dader ontoerekenings vatbaar is verklaard.
Dank voor de linkquote:Op zaterdag 2 december 2006 13:51 schreef Darklight het volgende:
[..]
FOK! voor Fok... de kerstactie gaat als een speer (deel 5.)
Is die persconferentie live te luisteren via Radio1?
Idd. teleurstellend.quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:03 schreef znarch het volgende:
14:00 nieuws is voorbij niets gehoord.
waar heb je dat gelezen, dat het een antilliaan is?quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:33 schreef schatje het volgende:
Om 14:00 dus een persconferentie?
Misschien heeft het wel te maken met voodoo ofzo aangezien het een Antilliaan betreft.
Dat zou je dan geen haar beter maken dan de moordenaar...,quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:09 schreef scrub_nurse het volgende:
op zulke momenten denk ik toch aan die doodstraf he..
dan nog kan hij een ( verknip gestoord etc) motief hebben, ook al was het jochie zelf willekeur.quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:09 schreef scrub_nurse het volgende:
dit is inderdaad echt een vreselijke gebeurtenis..ik geloof niet zo in stille tochten ik denk dat iemand die zo'n kronkel in zn geest heeft zich helemaal niet aangesproken voelt door een stille tocht. Ik benw el heel benieuwd of er een motief duidelijk wordt, hoewel ik denk dat dit pure random is, t had net zo goed n ander kind kunnen zijn
Rotte appels worden niet geboren, ze worden gemaakt. Een kind is in beginsel niet slecht. Daar geloof ik echt in. Een kind wordt slecht door een slechte opvoeding, een traumatische jeugd, armoe, whatever. Geen van allen excuus om een kind te vermoorden, ieg.quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:28 schreef Disorder het volgende:
Rotte appels worden elke dag weer geboren.
In de gevallen waar de ouders het recht in eigen hand hebben genomen is geen van de ouders de gevangenis in gemoeten.quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:40 schreef Oblivion het volgende:
Swetsenegger, de sympathie van mede ouders heb je misschien wel, maar wellicht dat je zwaarder wordt berecht.
quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:11 schreef ellos het volgende:
[..]
waar heb je dat gelezen, dat het een antilliaan is?
bronquote:Onderzoek van deze krant maakt duidelijk dat de verdachte oorspronkelijk uit Den Haag komt, langere tijd in Bergen op Zoom heeft gewoond en nu in de gemeente Woensdrecht verbleef. Hij is van Antilliaanse afkomst. Hij zou naar de school in Hoogerheide zijn gegaan om een broertje of ander familielid te zien.
eerst maar eens afwachten of er en zo ja wat het motief is.......Het kan ook een zwaar geesteszieke zijn......quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:09 schreef scrub_nurse het volgende:
dit is inderdaad echt een vreselijke gebeurtenis..ik geloof niet zo in stille tochten ik denk dat iemand die zo'n kronkel in zn geest heeft zich helemaal niet aangesproken voelt door een stille tocht. Ik benw el heel benieuwd of er een motief duidelijk wordt, hoewel ik denk dat dit pure random is, t had net zo goed n ander kind kunnen zijn
Dit lijkt wel idd at random....![]()
Ik zou de dader ook niet eerder willen doden dan na zijn straf. Zit hij de rest van zijn leven, dan leeft hij nog lang en hopelijk heel ongelukkig.quote:Op zaterdag 2 december 2006 13:53 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dus al de dader levenslang zou krijgen is voor jou de kous af?
(Even kort door de bocht...)
Ik ben het absoluut met je eens, dat de straffen hier in Nederland niks zeggen....
Heb daar niet eens woorden voor...
Nee, niet minder erg, maar een reden te meer om hem voor de rest van zijn leven op te sluiten.quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
eerst maar eens afwachten of er en zo ja wat het motief is.......Het kan ook een zwaar geesteszieke zijn......
Wat het overigens niet minder erg maakt allemaal...
Hier in Nederland?quote:Op zaterdag 2 december 2006 14:16 schreef Gia het volgende:
[..]
In de gevallen waar de ouders het recht in eigen hand hebben genomen is geen van de ouders de gevangenis in gemoeten.
Google effe zelf, heb ik geen zin in en nu geen tijd voor. Was laatst wel iets in het nieuws van een vrouw die na jarenlange mishandeling haar man had vermoord. Niet geheel hetzelfde, maar toch vergelijkbaar in de zin van recht in eigen hand nemen. Ze had haar man in zijn slaap vermoord, dus van zelfverdediging is dan geen sprake. Weet alleen niet of dat in Nederland was. Verder heeft iemand het hier al gehad over een vergelijkbaar iets in Duitsland.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |