Als je op basis van geslacht de vrouw uitsluit van stemmen, heb je, schat ik, al zo'n 70% van de incapabele kiezers te pakken.quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:31 schreef LintuxCx het volgende:
Genoeg mensen die eigenlijk niet zouden moeten stemmen. Geslacht heeft daar verder geen ruk mee te maken.
Ik waardeer je zelfkennis, ik ben blij te lezen wanneer een vrouw weet wat haar positie isquote:Op zaterdag 2 december 2006 09:33 schreef Isegrim het volgende:
En daarom heb ik dus maar niet gestemd.
Zou je kunnen proberen, maar de ervaring leert dat een vrouw met te veel vrijheden haar eigen lijn neigt te volgen en overtuigd lijkt te raken van het idee dat ze haar eigen keuzes maakt en kan maken. Dwang en verbod zijn de enige instrumenten om vrouwen in het gareel te krijgen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:35 schreef Isegrim het volgende:
Je kunt ook gewoon aanmoedigen dat vrouwen hetzelfde stemmen als het mannelijke gezinshoofd, dan komt het toch nog goed.
Bedoel je nou onderzoek of die opmerkelijke conclusie van Ferry Mingelen?quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:33 schreef teamlead het volgende:
eens.. onderzoek heeft aangetoond dat vrouwen stemmen uit emotie en niet uit ratio.
Het lijkt mij eerder dat de eerste keer mogelijk een probleem was omdat politiek tot dan toe geen issue voor vrouwen werd geacht en vrouwen daardoor slecht geinformeerd waren. Dat is echter een pure kwestie van ontwikkeling.quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:30 schreef FuifDuif het volgende:
Nadat ik zojuist las dat een geestelijk gehandicapte de deur was gewezen toen hij wilde stemmen begon ik mij af te vragen of het wel zo'n verstandige ontwikkeling was toen de vrouwen voor het eerst mochten stemmen. Onder de noemer van gelijkwaardigheid en emancipatie zijn we dat gaan toestaan, maar soms moet je ook gaan inzien dat gemaakte keuzes achteraf verkeerde keuzes blijken te zijn.
SGP'ers bennen zo gek nog niequote:Op zaterdag 2 december 2006 09:35 schreef Isegrim het volgende:
Je kunt ook gewoon aanmoedigen dat vrouwen hetzelfde stemmen als het mannelijke gezinshoofd, dan komt het toch nog goed.
Ow, okee.quote:Op zaterdag 2 december 2006 09:37 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Zou je kunnen proberen, maar de ervaring leert dat een vrouw met te veel vrijheden haar eigen lijn neigt te volgen en overtuigd lijkt te raken van het idee dat ze haar eigen keuzes maakt en kan maken. Dwang en verbod zijn de enige instrumenten om vrouwen in het gareel te krijgen.
kwestie van opvoeden iddquote:Op zaterdag 2 december 2006 09:35 schreef Isegrim het volgende:
muahahahaquote:Op zaterdag 2 december 2006 09:30 schreef FuifDuif het volgende:
Nadat ik zojuist las dat een geestelijk gehandicapte de deur was gewezen toen hij wilde stemmen begon ik mij af te vragen of het wel zo'n verstandige ontwikkeling was toen de vrouwen voor het eerst mochten stemmen. Onder de noemer van gelijkwaardigheid en emancipatie zijn we dat gaan toestaan, maar soms moet je ook gaan inzien dat gemaakte keuzes achteraf verkeerde keuzes blijken te zijn.
bronquote:De SP is de nieuwe PvdA," zegt De Hond. "Veel vrouwen vertrouwen Marijnissen. Bos vinden ze minder authentiek." In de populariteit van de SP onder vrouwen ziet De Hond 'een vertaling van het zorgzame'."Vrouwen lijken wat meer op emotie te stemmen en mannen meer op ratio."
Grote chaos in H&M door Viktor&Rolf-collectiequote:Op zaterdag 2 december 2006 10:17 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, wil FD ook even beargumenteren waarom vrouwen niet naar de stembus zouden mogen? Wat maakt vrouwen incapabel?
quote:Op zaterdag 2 december 2006 10:30 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
Grote chaos in H&M door Viktor&Rolf-collectie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |