abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44064515
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:08 schreef maedel het volgende:

[..]

precies.
Op die vraag zijn ze uiteraard goed voorbereid geweest, en van te voren is een zorgvuldig antwoord geformuleerd. En terecht.
Uiteindelijk komt het toch wel uit, maar het is inderdaad slimmer om eerst te wachten tot de rust weer een beetje terug is.

Trouwens, het hele feit dat we nu weer een allochtoon/autochtoon discussie voeren geeft al aan hoe fout het zit in de Nederlandse cultuur.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:09:50 #152
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44064518
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:08 schreef maedel het volgende:

[..]

precies.
Op die vraag zijn ze uiteraard goed voorbereid geweest, en van te voren is een zorgvuldig antwoord geformuleerd. En terecht.
Is dan expliciet gevraagd of het een allochtoon betrof? Ik heb het enkel op RTL-4 gezien.
The End Times are wild
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:11:43 #153
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44064559
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

In wezen is het hetzelfde. Alleen, wanneer het een allochtoon betreft is het weer een bevestiging na meer van dit soort incidenten. Voor veel mensen toch een bevestiging van wat ze stiekem denken.

Ik vind het altijd zuur voor dat deel van de Marokkanen dat zich gewoon normaal gedraagt. Altijd in dit soort gevallen.
dat is het punt. Voor veel mensen is het een bevestiging, terwijl het volgens mij een op zichzelfstaand geval is. Alleen gooien mensen het allemaal op 1 hoop, en maken er dan iets moslimgerelateerds van.
Over die mensen die vandaag veroordeeld zijn omdat ze een 8 weken oude baby met een jeu de boule bal hebben doodgegooid hoor je niemand
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_44064560
quote:

[..]

Ik vind het altijd zuur voor dat deel van de Marokkanen dat zich gewoon normaal gedraagt. Altijd in dit soort gevallen.
Zeker. Ken er echt een heleboel die ontzettend aardig zijn, en ik betrap mezelf er ook vaak op dat ik dat vreemd vind overkomen.

Maargoed, terug ontopic..
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_44064568
Ik heb ook goed naar die woordvoerder zitten kijken en hij heeft letterlijk gezegd dat het om een nederlander ging. Zijn lichaamstaal deed mij ook zeggen dat er meer info was maar dat hij dat bewust verzweeg. Misschien is die persoon wel nederlander maar is de afkomst anders. Het verandert trouwens niets aan de ernst van deze zaak. De daad is (ongeacht de afkomst van de dader) even erg.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:14:49 #156
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44064639
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Is dan expliciet gevraagd of het een allochtoon betrof? Ik heb het enkel op RTL-4 gezien.
Ja, het is expliciet gevraagd. Daarop zei die man dat het een Nederlander is, maar dat ben je dus inderdaad als je een NL-paspoort hebt.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:16:11 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44064679
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:14 schreef maedel het volgende:

[..]

Ja, het is expliciet gevraagd. Daarop zei die man dat het een Nederlander is, maar dat ben je dus inderdaad als je een NL-paspoort hebt.
Hij zij dus ja, maar je zag dat hij dacht dat een Nederlands paspoort nog geen Hansje Brinkers maakt.
The End Times are wild
  Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 20:16:19 #158
18653 crew  D.
pi_44064681
Waarschijnlijk is de dader gewoon een drugsverslaafde die lijmpotjes kwam jatten en gestoord werd tijdens zijn 'werkzaamheden'
pi_44064688
quote:

[..]

In wezen is het hetzelfde. Alleen, wanneer het een allochtoon betreft is het weer een bevestiging na meer van dit soort incidenten. Voor veel mensen toch een bevestiging van wat ze stiekem denken.

Bizar. Maar zouden die mensen het ook minder erg gevonden hebben als het jongetje Mohammed heette?
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:17:39 #160
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44064717
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:09 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Vandaar dat ik niet post..... het is allemaal nog redelijk vers van de pers. Zonder achtergronden is hetzelfde als met een kanon schieten op een mug. Je krijgt het plaatje simpelweg niet compleet zoals de stand van zaken er nu bij ligt.

Het resultaat is wel bekend...
Toch voel ik dan weer heel erg de behoefte om de puzzel vol te leggen. Te weten waaróm, hoe belachelijk de reden dan ook mag zijn. Ik kan mezelf voorstellen dat dit ook voor de ouders geldt.

En wat te denken van de ouders van de klas- en schoolgenoten. Hoe leg je je kind zoiets uit. Waarom is mijn vriendje dood? Je hebt geen antwoorden, je kind gaat maandag terug naar een school waar hij/zij bang zal zijn. Het gevoel van veiligheid en geborgenheid is doorbroken. De cirkel even kapot. En ergens volgende week zullen de cameraploegen hun spullen afpakken en verdwijnt het nieuws uit de krant. Hooguit nog een berichtje van vijf regels op pagina 7. Een week later gaat het leven door. De ouders hebben levenslang, de juf een trauma en de schoolgenoten zullen voorlopig nog wel last houden van nachtmerries. En waarom???????
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:17:51 #161
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44064724
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hij zij dus ja, maar je zag dat hij dacht dat een Nederlands paspoort nog geen Hansje Brinkers maakt.
dat zag ik inderdaad ook
Maar goed, het kan natuurlijk nog steeds dat die jongen toch op die school gezeten heeft en daar nog wat te vereffenen had/geflipt is of weet ik wat.
Ook al is hij geen Hansje Brinker
pi_44064750
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:17 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Toch voel ik dan weer heel erg de behoefte om de puzzel vol te leggen. Te weten waaróm, hoe belachelijk de reden dan ook mag zijn. Ik kan mezelf voorstellen dat dit ook voor de ouders geldt.
Inderdaad. Ik ben ook gewoon benieuwd naar het waarom. Ook omdat er zoveel dingen niet voor de hand liggend zijn hierbij...
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:19:18 #163
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44064771
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:16 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Bizar. Maar zouden die mensen het ook minder erg gevonden hebben als het jongetje Mohammed heette?
Een kind is wat mij betreft een kind. Een kind van 8...
pi_44064780
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:17 schreef flugeltje het volgende:

[..]
En wat te denken van de ouders van de klas- en schoolgenoten. Hoe leg je je kind zoiets uit. Waarom is mijn vriendje dood? Je hebt geen antwoorden, je kind gaat maandag terug naar een school waar hij/zij bang zal zijn. Het gevoel van veiligheid en geborgenheid is doorbroken. De cirkel even kapot. En ergens volgende week zullen de cameraploegen hun spullen afpakken en verdwijnt het nieuws uit de krant. Hooguit nog een berichtje van vijf regels op pagina 7. Een week later gaat het leven door. De ouders hebben levenslang, de juf een trauma en de schoolgenoten zullen voorlopig nog wel last houden van nachtmerries. En waarom???????
Hier heb je helemaal gelijk in....met mijn nichtje ging het nu nog wel, maar ze weet ook nog niet precies wat er gebeurd is. Wel weet ze dat haar klasgenootje dood is. Daarvoor is ook die informatieavond, om te bespreken hóe je zoiets aan je kind uitlegt...als het al uit te leggen is...
And so the lion fell in love with the lamb
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:20:22 #165
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_44064798
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:16 schreef DrDentz het volgende:

Kan ik me NIET voorstellen. Zou het iig verschrikkelijk vinden als het wél zo is. Alsof het dan ineens minder erg is. Het is en blijft een 8 jarig jong mens, een onschuldig kind, en dat is hartverscheurend. Of het nou Mohammed, Jesse of Dyaab is.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:20:39 #166
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_44064805
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:19 schreef Bamba het volgende:

[..]

Hier heb je helemaal gelijk in....met mijn nichtje ging het nu nog wel, maar ze weet ook nog niet precies wat er gebeurd is. Wel weet ze dat haar klasgenootje dood is. Daarvoor is ook die informatieavond, om te bespreken hóe je zoiets aan je kind uitlegt...als het al uit te leggen is...
Ik vermoed zelf dat er na die infoavond nog wel e.e.a. naar buiten komt.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:21:30 #167
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44064832
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:20 schreef maedel het volgende:

[..]

Ik vermoed zelf dat er na die infoavond nog wel e.e.a. naar buiten komt.
Daar kun je best wel eens gelijk in hebben. Eerst zorgen dat je de mensen die direct betrokken zijn informeert voor je het 'geruchtencircuit' de zaak over laat nemen.
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:21:37 #168
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44064838
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:06 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind al die media-aandacht nogal overdreven.
Inderdaad. Het is natuurlijk afschuwelijk, maar het is en blijft een incident en de discussie over de veiligheid op basisscholen die nu wel los zal barsten kunnen we missen als kiespijn.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_44064842
quote:
Nee, ik weet bijna zeker van niet. Dat veel mensen zich ergeren aan bepaalde groepen wil nog niet zeggen dat mensen blind haten. Ik heb ook mensen wel eens horen zeggen "die zouden ze op moeten hangen" als het over een beroving ging, het is vaak meer uiting van ergernis dan van diepe haat. Mensen generaliseren misschien wel vaak maar het is niet zo erg dat wanneer het om een marokkaans jongetje ging het ineens minder erg zou zijn.
pi_44064876
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:20 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Kan ik me NIET voorstellen. Zou het iig verschrikkelijk vinden als het wél zo is. Alsof het dan ineens minder erg is. Het is en blijft een 8 jarig jong mens, een onschuldig kind, en dat is hartverscheurend. Of het nou Mohammed, Jesse of Dyaab is.
Toch gaat het wel zo. In de VS tenminste. Als Natalee Holloway geen blond blank meisje was maar een negerin werd er ook niet zo'n mediahype van gemaakt
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:23:22 #171
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44064890
Op het journaal deden ze verbaasd dat de school "gewoon" open was...

Dat is toch niets meer dan normaal? Dat de voordeur van een school open staat? Moeten er dan in Brabant ook detectiepoortjes en bewakers komen?
The End Times are wild
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:23:55 #172
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_44064909
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:21 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is natuurlijk afschuwelijk, maar het is en blijft een incident en de discussie over de veiligheid op basisscholen die nu wel los zal barsten kunnen we missen als kiespijn.
Ik denk dat het belangrijk is te blijven benadrukken dat dit een incident is. Want dat is het ook gewoon, hoe verschrikkelijk deze daad ook is....
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:25:42 #173
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44064954
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:22 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Toch gaat het wel zo. In de VS tenminste. Als Natalee Holloway geen blond blank meisje was maar een negerin werd er ook niet zo'n mediahype van gemaakt
Wanneer het zwart is en discriminatie vermoed wordt maakt de media meer kabaal (zie Kerwin Duinmeijer) , wanneer het blank is de (autochtone) bevolking zelf...
Voor de ouders is het hetzelfde.
The End Times are wild
pi_44064998
Het nieuws is nogal eenzijdig. Hilversum is over het algemeen erg op de Randstad gericht, waar je je metaal detectoren en geweld orde van de dag zijn. In Brabant zijn mensen wat jovialer, wat minder aggresief.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:27:47 #175
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_44065014
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wanneer het zwart is en discriminatie vermoed wordt maakt de media meer kabaal (zie Kerwin Duinmeijer) , wanneer het blank is de (autochtone) bevolking zelf...
Voor de ouders is het hetzelfde.
Precies, die allochtoon-autochtoondiscussie is op dit moment ook helemaal niet relevant en de afkomst van de dader maakt de daad niet erger of minder erg.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')