abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73438196
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:25 schreef MouseOver het volgende:

[..]



Dat valt tegenwoordig toch ook wel heel erg tegen, als je weinig ervaring hebt of niet echt de juiste papieren.
[..]

Da's op zich altijd wel zo, maar het is wel een forse stap. Maar als je er vervolgens doorheen komt en terugkijkt is het waarschijnlijk wel de beste keuze van je leven geweest. Uitgezonderd de mensen die met hun MBO diploma een baan kunnen vinden die ze écht leuk vinden.
Daarom staat er ook "de verhalen over.... " .
Een HBO opleiding duurt weliswaar langer (kan overigens ook duaal) maar is zeker wel een stuk nuttiger en goedkoper dan een paar SAP trainingen er doorheen gassen .
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 22:04:30 #102
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_73439526
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:28 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Daarom staat er ook "de verhalen over.... " .
Dat zie ik, ik lachte eigenlijk niet om jou maar om het idee op zich. Als dat idd de motivatie is, dan is hij een paar jaartjes te laat ben ik bang.
quote:
Een HBO opleiding duurt weliswaar langer (kan overigens ook duaal) maar is zeker wel een stuk nuttiger en goedkoper dan een paar SAP trainingen er doorheen gassen .
Zeker waar. Eventueel zijn er nog verkorte (2 jarige) HBO opleidingen. Die zijn denk ik te licht als je direct consultant wil worden, maar misschien kun je dit opstapje wel gebruiken om in een bedrijf als junior applicatiebeheerder oid in te stromen en vandaar uit door te groeien en eventueel naar de andere kant van de tafel te verhuizen.
Vampire Romance O+
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:02:47 #103
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73447607
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 21:28 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Daarom staat er ook "de verhalen over.... " .
Een HBO opleiding duurt weliswaar langer (kan overigens ook duaal) maar is zeker wel een stuk nuttiger en goedkoper dan een paar SAP trainingen er doorheen gassen .
Mwah, als je een HBO Bachelor in deeltijd wil doen ben je bij bv. het NCOI al 13k kwijt. Voor dat geld kun je behoorlijk wat certificaten halen om gecertificeerd SAP consultant te worden
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:09:39 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73447751
Maar even voor de goede orde: wat verdien je nu als je academisch niveau hebt, kennis van bedrijfskunde en informatica, en jezelf verder specialiseert in SAP? En hoeveel uur per week werken is normaal?
The End Times are wild
pi_73447878
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:09 schreef LXIV het volgende:
Maar even voor de goede orde: wat verdien je nu als je academisch niveau hebt, kennis van bedrijfskunde en informatica, en jezelf verder specialiseert in SAP? En hoeveel uur per week werken is normaal?
Hangt allemaal heel erg af van wat je doet en hoe goed je bent.
Als een hele goeie ervaren (10-20 jaar ervaring) freelancer bent op een module waar veel vraag is naar consultants kan je al gauw tot 150-200 euro per uur vragen. Als je intern gaat werken bij een groot bedrijf zit je als starter op een "normaal" start IT salaris à 2000 tot 2500 euro per maand bruto excl. leaseauto en andere fancy stuff.

Het verschil in uren is tussen de 36 uur per week bij een groot bedrijf tot 80 uur per week als je volgas een release of livegang er door heen moet stampen met je projectteam (Heb bij mijn vorige werkgever zelfs een project meegemaakt waar mensen in 2 dagen 36 uur aan het werk waren en al een maand geen weekend meer hadden gehad).
pi_73447912
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:02 schreef sanger het volgende:

[..]

Mwah, als je een HBO Bachelor in deeltijd wil doen ben je bij bv. het NCOI al 13k kwijt. Voor dat geld kun je behoorlijk wat certificaten halen om gecertificeerd SAP consultant te worden
Ja.. En dan ben je certified SAP Consultant zonder HBO papiertje en zonder ervaring.
Ik weet wel waar ik voor zou kiezen als werkgever. Een IT HBO'er zonder SAP papiertje of een MBO'er met SAP papiertje en allebei zonder enige ervaring.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:20:17 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73447963
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:16 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Hangt allemaal heel erg af van wat je doet en hoe goed je bent.
Als een goeie ervaren freelancer bent op een module waar veel vraag is naar consultants kan je al gauw tot 150-200 euro per uur vragen. Als je intern gaat werken bij een groot bedrijf zit je als starter op een "normaal" start IT salaris à 2000 tot 2500 euro per maand bruto excl. leaseauto en andere fancy stuff.

Het verschil in uren is tussen de 36 uur per week bij een groot bedrijf tot 80 uur per week als je volgas een release of livegang er door heen moet stampen met je projectteam (Heb bij mijn vorige werkgever zelfs een project meegemaakt waar mensen in 2 dagen 36 uur aan het werk waren en al een maand geen weekend meer hadden gehad).
Dat is nogal een verschil: 200 euro per uur als freelancer (16K per maand bij 20 geschreven uren per week) of 2500 euro per maand bruto in loondienst! Ook wanneer je alle kosten als freelancer eraf trekt.
The End Times are wild
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:22:33 #108
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73448012
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ja.. En dan ben je certified SAP Consultant zonder HBO papiertje en zonder ervaring.
Ik weet wel waar ik voor zou kiezen als werkgever. Een IT HBO'er zonder SAP papiertje of een MBO'er met SAP papiertje en allebei zonder enige ervaring.
Hmm, das op zich ook wel een goede afweging inderdaad
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73448082
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is nogal een verschil: 200 euro per uur als freelancer (16K per maand bij 20 geschreven uren per week) of 2500 euro per maand bruto in loondienst! Ook wanneer je alle kosten als freelancer eraf trekt.
Maar er zit ook een groot verschil in kunnen en marktwerking in .
Er zullen overigens maar weinig mensen zijn die die tarieven kunnen vragen hoor.
Al zijn de tarieven die detacheerders vragen voor iemand met een jaar of 2-3 "ervaring" ook niet mals.
Ik kostte iets van 110 euro per uur als ik me niet vergis. En zoveel ervaring heb ik niet .
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:32:15 #110
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73448221
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:25 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Maar er zit ook een groot verschil in kunnen en marktwerking in .
Er zullen overigens maar weinig mensen zijn die die tarieven kunnen vragen hoor.
Al zijn de tarieven die detacheerders vragen voor iemand met een jaar of 2-3 "ervaring" ook niet mals.
Ik kostte iets van 110 euro per uur als ik me niet vergis. En zoveel ervaring heb ik niet .
Zo rond de ¤ 150 is voor een redelijk ervaring consultant 'normaal'.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:35:40 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_73448304
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Zo rond de ¤ 150 is voor een redelijk ervaring consultant 'normaal'.
Eigenlijk zijn die bureau's ook gewoon koppelbazen! Hoeveel die van jouw betaalde loon zelf houden!
The End Times are wild
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:37:19 #112
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73448348
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn die bureau's ook gewoon koppelbazen! Hoeveel die van jouw betaalde loon zelf houden!
Het is gewoon een uitzendbureau / detacheringsbureau in specialistisch personeel. Daar zijn de omrekenfactoren nu eenmaal vele malen hoger.

Als je op jouw redenering afgaat zou ieder uitzendbureau dus een koppelbaas zijn
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:38:07 #113
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73448369
Overigens zit ik, ondanks dat ik geen conzultant ben, er wel aan te denken om enkele van de certificaten te behalen voor SAP consultant. Ik kan echter nergens vinden welke je nodig hebt om gecertificeerd consultant te worden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73448385
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn die bureau's ook gewoon koppelbazen! Hoeveel die van jouw betaalde loon zelf houden!
Als je freelanced betaal je geloof ik 10% ofzo (maar je groeit niet meer in je carriere)
Als je bij een grote detacheerder werkt krijg je gewoon normaal loon, je kan nog wel carriere maken (en snel! bij de juiste bedrijven) en krijg je een leaseauto.

En dan zijn er nog wat tussenvormen waar je een laag basissalaris krijgt en flinke bonussen krijgt als je chargeable bent.

En je kan dus gewoon aan de slag bij bedrijven waar SAP gebruikt wordt, en hier zijn de revenues het minst op dit vakgebied. Maar de zekerheid en continuiteit het hoogst .
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:44:29 #115
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73448517
De beste kans om veel SAP ervaring op te doen is iig in de detachering
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73448518
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:38 schreef sanger het volgende:
Overigens zit ik, ondanks dat ik geen conzultant ben, er wel aan te denken om enkele van de certificaten te behalen voor SAP consultant. Ik kan echter nergens vinden welke je nodig hebt om gecertificeerd consultant te worden.
Ze hebben een programma, ben ff kwijt hoe het precies heette.
Maar het komt er op neer dat je je een certified **** SAP associate mag noemen zonder ervaring als je de certificering van module **** haalt.
En je mag je een certified **** SAP Professional noemen met 3-7 jaar praktijk ervaring.
En een certified **** SAP Master met 7-10 jaar ervaring

Op de **** komen dan modules als FI, CO, MM, CD, BW, etc. etc.
Hier heb je meer info over het certificeringsmodel:
http://www36.sap.com/neth(...)ceringsmodel_SAP.pdf

Maar je hoeft dus per module maar 1 examen te doen. Scoor je goed genoeg, ben je certified.
Is overigens precies de reden waarom ik zelf niet veel waarde hecht aan dat papiertje. Het toont alleen maar aan dat je een boek uit je hoofd hebt kunnen stampen. Mooie praktijk ervaring is stukken belangrijker en zinvoller imho.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:50:27 #117
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73448658
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ze hebben een programma, ben ff kwijt hoe het precies heette.
Maar het komt er op neer dat je je een certified **** SAP associate mag noemen zonder ervaring als je de certificering van module **** haalt.
En je mag je een certified **** SAP Professional noemen met 3-7 jaar praktijk ervaring.
En een certified **** SAP Master met 7-10 jaar ervaring

Op de **** komen dan modules als FI, CO, MM, CD, BW, etc. etc.
Hier heb je meer info over het certificeringsmodel:
http://www36.sap.com/neth(...)ceringsmodel_SAP.pdf

Maar je hoeft dus per module maar 1 examen te doen. Scoor je goed genoeg, ben je certified.
Is overigens precies de reden waarom ik zelf niet veel waarde hecht aan dat papiertje. Het toont alleen maar aan dat je een boek uit je hoofd hebt kunnen stampen. Mooie praktijk ervaring is stukken belangrijker en zinvoller imho.
Die praktijkervaring ben ik momenteel aan het opbouwen, net als dat ik volgend jaar een HBO studie (Bedrijfskunde) ga doen. Als ik dan ook nog eens die SAP papiertjes allemaal haal zit ik redelijk gebakken dacht ik zo.

Thanks voor de link
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73448714
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Die praktijkervaring ben ik momenteel aan het opbouwen, net als dat ik volgend jaar een HBO studie (Bedrijfskunde) ga doen. Als ik dan ook nog eens die SAP papiertjes allemaal haal zit ik redelijk gebakken dacht ik zo.

Thanks voor de link
Ze zijn idd een erg mooie aanvulling op je CV .
Maar zonder praktijkervaring en een vervolgonderwijs papiertje heeft het denk ik niet veel zin.
Al geldt dat voor jou dus niet . Je bent in ieder geval wel onder de pannen komende jaren .
Ik zou het niet zo maar ff op kunnen brengen denk ik.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 09:58:37 #119
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73448857
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ze zijn idd een erg mooie aanvulling op je CV .
Maar zonder praktijkervaring en een vervolgonderwijs papiertje heeft het denk ik niet veel zin.
Al geldt dat voor jou dus niet . Je bent in ieder geval wel onder de pannen komende jaren .
Het zou ook puur als aanvulling bedoeld zijn in eerste instantie. Al zie ik mezelf in de toekomst nog weleens iets echt met SAP gaan doen (op bedirjfskundig/bedrijfseconomisch vlak).
quote:
Ik zou het niet zo maar ff op kunnen brengen denk ik.
Ik ben in het arbeidsproces gekomen met alleen een HAVO diploma. Wil ik verder komen in het leven dan zal ik toch wat theoretische bagage moeten hebben, al is het alleen maar omdat ze dat eisen. Ik ben alweer 2-3 jaar aan het studeren en ben dara in december mee klaar. Mooi tijd dus om in dat ritme door te gaan en nog even HBO er achteraan te doen. Het niveau van de stof is het niet, het leren gaat me makkelijk af.

En je moet je gewoon afsluiten voor het commentaar en geklaag van je vrouw en wel tijd maken voor je kind
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:37:16 #120
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_73460895
Ik ben SAP consultant. Maar je hebt 't niet over 'SAP' in 't algemeen, dan heb je het gewoon over een ERP systeem. Maar binnen SAP heb je veel disciplines. IS-U, CRM, BW, om maar 3 random te noemen.

Je voldoet aan de wens van de klant om een systeem neer te zetten dat op welk gebied dan ook (bv utilities) doet wat de klant wil. Daarvoor kun je SAP neerzetten, met eventuele customizing. Etc. Maar ook daar heb je 't al. Je bent ook consultant als je b.v. een niet-standaard/klantgewenste bewerking laat uitvoeren. Dat zul je dan moeten coden in een user exit bv. Dan ben je al aan 't coden. Maar daar hangt altijd een functioneel consultant naast

Snap je waar ik heen wil...ik zit nu in te zoomen op een heel klein gedeelte, en in dat kleine gedeelte kun je al heel veel vragen stellen. Je kunt het niet over 'de SAP consultant' in het algemeen hebben in mijn optiek. Dat is veel te breed en zegt eigenlijk nog niks, behalve dat je iets met SAP doet.
Graag verwijderen
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:02:56 #121
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73461625
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:37 schreef CoolGuy het volgende:
Ik ben SAP consultant. Maar je hebt 't niet over 'SAP' in 't algemeen, dan heb je het gewoon over een ERP systeem. Maar binnen SAP heb je veel disciplines. IS-U, CRM, BW, om maar 3 random te noemen.

Je voldoet aan de wens van de klant om een systeem neer te zetten dat op welk gebied dan ook (bv utilities) doet wat de klant wil. Daarvoor kun je SAP neerzetten, met eventuele customizing. Etc. Maar ook daar heb je 't al. Je bent ook consultant als je b.v. een niet-standaard/klantgewenste bewerking laat uitvoeren. Dat zul je dan moeten coden in een user exit bv. Dan ben je al aan 't coden. Maar daar hangt altijd een functioneel consultant naast

Snap je waar ik heen wil...ik zit nu in te zoomen op een heel klein gedeelte, en in dat kleine gedeelte kun je al heel veel vragen stellen. Je kunt het niet over 'de SAP consultant' in het algemeen hebben in mijn optiek. Dat is veel te breed en zegt eigenlijk nog niks, behalve dat je iets met SAP doet.
Op welk gebied ben jij actief?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73461707
IS-U toch?
Ben je trouwens geswitched sinds ik er weg ben of werk je nog in Flevoland?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:11:15 #123
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_73461859
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:02 schreef sanger het volgende:

[..]

Op welk gebied ben jij actief?
IS-U
Graag verwijderen
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:11:30 #124
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73461862
Die afkorting ken ik eerlijk gezegd niet eens....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:11:47 #125
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_73461872
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:05 schreef bleiblei het volgende:
IS-U toch?
Ben je trouwens geswitched sinds ik er weg ben of werk je nog in Flevoland?
Ik ben wel geswitched een paar keer, maar ik werk nu inderdaad sinds een paar weken weer in Flevoland
Graag verwijderen
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:14:17 #126
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_73461921
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 14:39 schreef bad_my84 het volgende:
En nu de nadelen van SAP:
Invoering kan enkele jaren duren.
Het heeft een vaste structuur, dus aanpassingen zijn moeilijk te maken en vereisen een legertje programmeurs
Het kost veel geld om het aan te passen aan de wensen van de klant, loopt al snel in de miljoenen
Voor programmeurs is dat juist een voordeel hoor. Meer werk = meer money.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:22:29 #127
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_73462116
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:14 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Voor programmeurs is dat juist een voordeel hoor. Meer werk = meer money.
Inderdaad.

Qua klanten moet je ook niet denken aan de buurtsuper op de hoek he. Dan heb je het over serieuze bedrijven met een huge systeem

Alles is aan te passen. Ook SAP. User Exits zijn niet voor niets bedacht, en je kunt elke transactie ook customizen, je kunt zelfs hele programma's bouwen binnen SAP. Kan allemaal. Zolang je maar betaald
Graag verwijderen
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:27:45 #128
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73462257
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:11 schreef sanger het volgende:
Die afkorting ken ik eerlijk gezegd niet eens....
IS-U is toch nutsbedrijven? IS-UT is iig telecom en zo heb je nog wel meer
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 17:37:46 #129
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_73462504
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 17:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Inderdaad.

Qua klanten moet je ook niet denken aan de buurtsuper op de hoek he. Dan heb je het over serieuze bedrijven met een huge systeem

Alles is aan te passen. Ook SAP. User Exits zijn niet voor niets bedacht, en je kunt elke transactie ook customizen, je kunt zelfs hele programma's bouwen binnen SAP. Kan allemaal. Zolang je maar betaald
I know I know, ik weet er niet heel veel van, maar ik ken een heel zootje mensen die consulatants zijn. En die werken dan bij projecten voor T-Mobile, Amerikaanse gigawarenhuizen e.d.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:17:43 #130
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73467623
Komen wij aan als klein uitzendbureautje met SAP
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 13:47:34 #131
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73679994
Zijn er hier ook SAP Time specialisten?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73810794
SAP vond ik persoonlijk niets. Ik heb wel een examen Dynamics AX 4.0 gedaan van Microsoft. Ook een ERP pakket, en dat werkte eigenlijk verrassend goed. ERP is alleen toch altijd een flink pakket, waardoor je wel een jaar of twee bezig bent voordat je alles begrijpt
  maandag 19 oktober 2009 @ 09:09:07 #133
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73833955
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:47 schreef sanger het volgende:
Zijn er hier ook SAP Time specialisten?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73835984
sap cats?
sap time ken ik niet.
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:28:19 #135
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73839074
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:42 schreef bleiblei het volgende:
sap cats?
sap time ken ik niet.
CATS inderdaad
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 10:40:30 #136
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_101402544
Ik ben op dit moment al aan het werk met SAP en ondersteun het ook, maar wil en zou me ook eigenlijk meer moeten verdiepen dmv cursussen. Ik werk voor een detacheerder die cursussen e.d. ook wil betalen. Hoe en waar vind ik eigenlijk goede cursussen? Vindt veel schimmige websites nl. en zie dat CapGemini ook cursussen geeft.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:11:08 #137
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_101403124
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 10:40 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben op dit moment al aan het werk met SAP en ondersteun het ook, maar wil en zou me ook eigenlijk meer moeten verdiepen dmv cursussen. Ik werk voor een detacheerder die cursussen e.d. ook wil betalen. Hoe en waar vind ik eigenlijk goede cursussen? Vindt veel schimmige websites nl. en zie dat CapGemini ook cursussen geeft.
OK, als Capper ben ik misschien niet helemaal onbevooroordeeld (...), maar een van de voordelen is dat de meeste docenten van Capgemini daadwerkelijk met de materie gewerkt hebben, en dat vind ik altijd prettiger dan iemand die puur docent is en zelf de materie alleen maar weer uit cursussen en boeken hebben geleerd. Hoe dat voor andere instituten zit verschilt per instituut.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 31 augustus 2011 @ 11:43:28 #138
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_101404082
SAP als 1 paket bestaat niet. Het bedrijf SAP biedt een aantal paketten aan voor verschillende bedrijfsprocessen...zoals HRM, Payroll, FICA(financieel), IS-U(nutsbedrijven)...en nog wat. Dus voor degenene die 'SAP_consultant' willen worden...je kan consultant worden in 1 van de paketten. En voor je in 1 paket een grote meneer bent, zijn wel wat jaartjes verstreken :+ Een traineeship bij een bedrijf dat SAP implementeerd, is bijvoorbeeld een aardige instroom mogelijkheid. Of zoek eens naar bedrijven die SAP consultant/designer programma's aanbieden...

Ik werk nu zelf 1 jaar met IS-U...en begin nu het gevoel te krijgen dat ik het een beetje snap. Echt goed doorgronden doe ik het nog niet, maar dat verwacht men ook pas over een jaartje of wat van me O+
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_101404540
Sanduhr anschau program is 't toch? :P

Ik zit op een interne IT afdeling van een multinational die sap gebruikt.. Met regelmatic sap consultants over de vloer.. Ik weet wat van basis systeem beheer ADM100 en een hoop van authorisatie.. Valt er met kennis van authorisaties in sap ook nog wat te verdienen als consultant trouwens?
Dit is een Signature....
pi_101782582
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 10:40 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben op dit moment al aan het werk met SAP en ondersteun het ook, maar wil en zou me ook eigenlijk meer moeten verdiepen dmv cursussen. Ik werk voor een detacheerder die cursussen e.d. ook wil betalen. Hoe en waar vind ik eigenlijk goede cursussen? Vindt veel schimmige websites nl. en zie dat CapGemini ook cursussen geeft.
Cap en SAP zelf zijn de betere in nl.
Sommige detacheerders hebben in-house trainingen maar daar kan ik geen oordeel over vellen. Grote verschil tussen Cap en SAP is dat Cap een praktische insteek heeft. Dwz. Weinig uitleg en veel oefeningen doen. Bij SAP is het in het algemeen andersom. Kwaliteit bij SAP wisselt ook tussen redelijk en steengoed omdat ze 3rd party trainers laten komen. Als je een echte crack als trainer hebt leer je er erg veel van.

Maar met welke modules werk je?

[ Bericht 0% gewijzigd door bleiblei op 10-09-2011 13:47:20 ]
pi_101782710
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2011 11:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:

Ik werk nu zelf 1 jaar met IS-U...en begin nu het gevoel te krijgen dat ik het een beetje snap. Echt goed doorgronden doe ik het nog niet, maar dat verwacht men ook pas over een jaartje of wat van me O+
Waarom IS-U? Ik zou een andere specialisatie kiezen. Vrijwel alle NL utilities clubs in NL hebben het al draaien dus grote implementaties zijn achter de rug, de hectiek rond splitsen, privatiseren en overnames zijn ook rond dus veel toffe grote projecten zullen in de toekomst denk ik niet meer komen.
  zaterdag 10 september 2011 @ 13:49:15 #142
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_101782805
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:41 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Cap en SAP zelf zijn de betere in nl.
Sommige detacheerders hebben in-house trainingen maar daar kan ik geen oordeel over vellen. Grote verschil tussen Cap en SAP is dat Cap een praktische insteek heeft. Dwz. Weinig uitleg en veel oefeningen doen. Bij SAP is het in het algemeen andersom. Kwaliteit bij SAP wisselt ook tussen redelijk en steengoed omdat ze 3rd party trainers laten komen. Als je een echte crack als trainer hebt leer je er erg veel van.

Maar met welke modules werk je?
Alleen user management voorlopig (authorisatie geven e.d.), maar het zou voor mijn baan handiger zijn bijv. meer Materials Management en FICO te kunnen, omdat dat ook vragen zijn die bij ons binnen komen (al hebben ze me aangenomen in de wetenschap dat ik geen SAP consultant ben)
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_101805768
Wat betreft autorisaties lijkt mij de SAP NL training waardevoller als je al een tijdje aan het aanrommelen bent in SAP :) . MM, FI en CO zou ik bij Cap doen. MM is wel leuk :Y . Heb ook een tijdje gezocht in die hoek na een MM klus bij mijn vorige wg. Waar werk je ergens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')