abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:26:36 #51
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_73278245
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 04:01 schreef JohnnyQuid het volgende:

[..]

Werk jij toevallig met ABAP?
Eind jaren '90 van de vorige eeuw was je De Man als je ABAP kende. Tegenworodig zit ik meer aan de gebruikerskant van SAP en moet af en toe échte moeite doen om het gevoel te onderdrukken.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:29:55 #52
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73278355
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]

sap en logica in één zin.
der is niet voor niets een tekort aan sappers .
Geloof het of niet, maar SAP heeft een bepaalde logica
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73278410
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:25 schreef Northside het volgende:

[..]

Je wil geen consultant worden als je uit het onderwijs komt...

Je wil zeker geen SAP-consultant worden. Het vereist een bepaalde (aparte) manier van denken en als je geen ervaring in de die-hard IT hebt denk ik niet dat SAP de plek is om daarmee te beginnen.
mwah, dat is ook weer vrij kort door de bocht. collega van mij komt uit het onderwijs en is nu sap test manager. ideale baan voor iemand met die achtergrond.
pi_73278442
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:29 schreef sanger het volgende:

[..]

Geloof het of niet, maar SAP heeft een bepaalde logica
mag jij mij de logica van spro uitleggen
pi_73278474
ik kan me er prima in redden hoor. maar logica?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:36:16 #56
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73278538
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:33 schreef bleiblei het volgende:

[..]

mag jij mij de logica van spro uitleggen
whahahaha daar noem je ook wat Vroeger toen ik nog lief en pluizig was gebruikte ik SPRO nog wel eens om logical systems e.d. aan te maken. Ben er snel van afgestapt nadat ik de transactie codes uit mijn hoofd had geleerd.
Ik heb soms wel eens medelijden met mijn meer functioneel ingestelde collega's
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:37:25 #57
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73278576
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:33 schreef bleiblei het volgende:

[..]

mag jij mij de logica van spro uitleggen
Als ik dat kon was ik wel een duurbetaalde SAP consultant geweest maar er is mij verzekerd door meerdere consultants dat er toch echt een logica in zit
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73278661
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:32 schreef bleiblei het volgende:

mwah, dat is ook weer vrij kort door de bocht. collega van mij komt uit het onderwijs en is nu sap test manager. ideale baan voor iemand met die achtergrond.
Vrijwillig je 70+ vrije dagen per jaar verruilen voor maar 23 vrije dagen? En voor mensen die het niet gewend zijn kan de reistijd die bij de consultantbaan komt kijken je ook slopen. "Ja, we hebben een leuke klus voor je... in Tilburg ja... "
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:43:22 #59
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73278764
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:39 schreef Northside het volgende:

[..]

Vrijwillig je 70+ vrije dagen per jaar verruilen voor maar 23 vrije dagen? En voor mensen die het niet gewend zijn kan de reistijd die bij de consultantbaan komt kijken je ook slopen. "Ja, we hebben een leuke klus voor je... in Tilburg Italie ja... "
Ik woon nu al bijna 1,5 jaar in hotels in Spanje/NL/Italie
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:44:05 #60
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73278785
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:43 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Ik woon nu al bijna 1,5 jaar in hotels in Spanje/NL/Italie
Maar jij hebt waarschijnlijk geen gezin?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73278809
tvp
  donderdag 1 oktober 2009 @ 16:45:24 #62
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73278819
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar jij hebt waarschijnlijk geen gezin?
Nope. Maar dat neemt niet weg dat je iedere week je hele sociale leven in een kort weekend moet proppen.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_73290137
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:39 schreef Northside het volgende:

[..]

Vrijwillig je 70+ vrije dagen per jaar verruilen voor maar 23 vrije dagen? En voor mensen die het niet gewend zijn kan de reistijd die bij de consultantbaan komt kijken je ook slopen. "Ja, we hebben een leuke klus voor je... in Tilburg ja... "
naja, ik werk gewoon bij een sap gebruiker als consultant, maar zij zegt dat ze wat ze nu doet stuk leuker maar ook relaxter vindt dan groep 5 les geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door bleiblei op 01-10-2009 22:29:03 ]
pi_73290319
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:45 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Nope. Maar dat neemt niet weg dat je iedere week je hele sociale leven in een kort weekend moet proppen.
maar daar kies je zelf voor .
ik ben na 3 jaar file rijden op de A2 uit de detachering gegaan en heb mijn reistijd verkort van 4 tot 7 uur per dag naar 1,5 a 2 uur per dag. En mijn lease auto heb ik met liefde geruild voor die minimaal 12 uur extra vrije tijd per week die ik nu heb.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:38:04 #65
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73296601
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:45 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Nope. Maar dat neemt niet weg dat je iedere week je hele sociale leven in een kort weekend moet proppen.
Dat begrijp ik, maar dat sociale leven wordt met kind en vrouw een stuk drukker
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73319349
SAP, de een vindt het heilig, de ander vindt het niets.. ken eigenlijk geen mensen die er 'tussenin' zitten.

Zelf helaas, omdat ik naar een ander bedrijf ging, de overgang naar SAP bij mijn vorige werkgever niet meer mee mogen maken, had er graag zelf een oordeel over geveld.

Dus ik zou gewoon eens kijken wat de producten inhouden, ga er eens mee spelen als je de mogelijkheid krijgt en kijk of het bevalt.. je kunt natuurlijk het best consultant worden voor een product waar je ook echt achter staat
Ja doei.
pi_73320248
klinkt op zich interessant de functie van SAP consultant. Welke bedrijven bieden deze vacatures aan en kunnen jullie je ervaringen met deze bedrijven hier ventileren?
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
pi_73320434
Nou is SAP bij lange na niet het enige ERP pakket op de markt. Wellicht is het juist wel interessanter om voor een ander/kleiner bedrijf te werken.
pi_73322645
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:12 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Nou is SAP bij lange na niet het enige ERP pakket op de markt. Wellicht is het juist wel interessanter om voor een ander/kleiner bedrijf te werken.
als je bij een kleiner bedrijf ook net zoveel carriere-en opleidingsmogelijkheden hebt (dus ook in economisch slechtere tijden) dan teken ik ervoor...
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
pi_73327596
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:17 schreef JO3Y het volgende:

[..]

als je bij een kleiner bedrijf ook net zoveel carriere-en opleidingsmogelijkheden hebt (dus ook in economisch slechtere tijden) dan teken ik ervoor...
Tja als je geen interesse hebt in het meer invloed kunnen uitoefenen op de ontwikkeling van het pakket, of niet alleen bij hele grote bedrijven over de vloer te komen dan is SAP de logische keus.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:54:15 #71
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73329745
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 09:17 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Tja als je geen interesse hebt in het meer invloed kunnen uitoefenen op de ontwikkeling van het pakket, of niet alleen bij hele grote bedrijven over de vloer te komen dan is SAP de logische keus.
Of als je wat zekerheid wilt en toch een goede aanvulling op je CV Zeker op dit moment. De stap die jij noemt kun je wellicht beter maken in wat gunstiger economische tijden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:55:10 #72
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73329765
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 21:37 schreef motorbloempje het volgende:
SAP, de een vindt het heilig, de ander vindt het niets.. ken eigenlijk geen mensen die er 'tussenin' zitten.
Dat is ook mijn ervaring. Zeker in het begin, als mensen vanuit een ander pakket of bv. Excel sheets komen vergt het zoveel aanpassng en discipline van de gebruiker dat de eindgebruiker het al snel als een klotesysteem bestempelen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:01:09 #73
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_73329870
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:55 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is ook mijn ervaring. Zeker in het begin, als mensen vanuit een ander pakket of bv. Excel sheets komen vergt het zoveel aanpassng en discipline van de gebruiker dat de eindgebruiker het al snel als een klotesysteem bestempelen.
Daarnaast zijn degenen die het spul ineens moeten invoeren vaak ook niet degenen die er ook iets aan hebben. Als je er iets uit wil halen zal je het er ook eerst in moeten stoppen. Alleen wil het management vaak ineens erg veel info uit dat mooie nieuwe systeem gaan halen, en mag jan met de pet ineens veel extra werk verrichten om dat er allemaal heel gedetailleerd in te stoppen.

Zo maak je geen vrienden natuurlijk.
het ironische is vaak dat de managers het vervolgens weer teveel werk vinden om af te dwingen dat iedereen het ook daadwerkelijk correct invoert met als gevolg dat je met een mega bak aan data zit waar je nog niets mee kunt
Vampire Romance O+
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:02:07 #74
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73329892
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:01 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Daarnaast zijn degenen die het spul ineens moeten invoeren vaak ook niet degenen die er ook iets aan hebben. Als je er iets uit wil halen zal je het er ook eerst in moeten stoppen. Alleen wil het management vaak ineens erg veel info uit dat mooie nieuwe systeem gaan halen, en mag jan met de pet ineens veel extra werk verrichten om dat er allemaal heel gedetailleerd in te stoppen.

Zo maak je geen vrienden natuurlijk.
het ironische is vaak dat de managers het vervolgens weer teveel werk vinden om af te dwingen dat iedereen het ook daadwerkelijk correct invoert met als gevolg dat je met een mega bak aan data zit waar je nog niets mee kunt
Dat is ook herkenbaar inderdaad
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73329975
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:54 schreef sanger het volgende:

[..]

Of als je wat zekerheid wilt en toch een goede aanvulling op je CV Zeker op dit moment. De stap die jij noemt kun je wellicht beter maken in wat gunstiger economische tijden.
Dat snap ik niet. BIj een kleiner bedrijf werken heeft ook zijn voordelen, en het is absoluut geen gegeven dat je baanzekerheid minder groot zal zijn.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:10:06 #76
3878 Vork
Manisch creatief
pi_73330038
Ervaring met SAP is voor veel vacatures binnen mijn zoekgebied een pré danwel vereiste. Helaas (nouja, dat is ook maar hoe je het bekijkt) ben ik tijdens mijn opleiding, werk en stages niet in aanraking gekomen met SAP. Is er een of andere manier om hier ervaring mee op te doen (in de vorm van een cursus o.i.d.)? Of moet ik dat echt uit de praktijk halen en de mazzel hebben dat ik ergens kom te werken waar het of niet nodig is, of van nul af kan beginnen?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:14:45 #77
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_73330107
Ok SAP is dus een software programma/een software pakket? Het bedrijf heet ook SAP? Waar staat de afkorting voor/is het een afkorting?

Zelfs op de site staat het niet duidelijk: http://www.sap.com/about/index.epx
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:18:30 #78
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_73330155
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:14 schreef Ad_rem het volgende:
Ok SAP is dus een software programma/een software pakket? Het bedrijf heet ook SAP? Waar staat de afkorting voor/is het een afkorting?

Zelfs op de site staat het niet duidelijk: http://www.sap.com/about/index.epx
Men zegt wel eens dat het voor Sorgen, Angsten und Problemen staat.

Het is idd een afkorting. Waar de letters voor staan kan ik me even niet meer herinneren, maar het was een vrij rechttoe-rechtaan naam. Iets van "kantoorautomatisering" verdeeld over drie woorden.
Vampire Romance O+
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:23:16 #79
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73330228
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:18 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Men zegt wel eens dat het voor Sorgen, Angsten und Problemen staat.

Het is idd een afkorting. Waar de letters voor staan kan ik me even niet meer herinneren, maar het was een vrij rechttoe-rechtaan naam. Iets van "kantoorautomatisering" verdeeld over drie woorden.
Systems and Applications for dataProcessing dacht ik uit het hoofd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:23:28 #80
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_73330239
Hehe Sorgen Angsten Problemen:"Sommige bedrijven werken zich in de rode cijfers bij het proberen SAP te implementeren[1]."

Aan het einde van de zestiger jaren tot aan jaren '80 was er de zorg dat programmering zo ingewikkeld was dat het wel fout moest gaan. Een van de mogelijke oplossingen die werd voorgesteld door onder andere Fred Brooks was om modulair te gaan programmeren. Hierdoor zouden de modulen eenmalig ontwikkeld moeten worden om dan op meerdere plaatsen gebruikt te kunnen worden. SAP ging daarom ook over tot de object-georiënteerde aanpak. Bijvoorbeeld, een klant is in het systeem eigenlijk een instance van een klant object. Dit object kan door andere objecten worden aangesproken op van tevoren bepaalde manieren. In sommige opzichten is SAP een soort besturingssysteem voor een bedrijf.

De software van SAP kan nog door de klant aangepast worden, waardoor de processen van de klant goed ondersteund worden door de software. SAP kwam met gestandaardiseerde processen die best practice oplossingen genoemd werden. Om de software van SAP te implementeren is vaak de hulp nodig van externe consultants die bekend zijn met de best practises.

SAP is een van oorsprong Duits softwarehuis, opgericht in 1972 en gevestigd in Walldorf bij Heidelberg. SAP is opgericht door een aantal ex- IBM medewerkers. Het bedrijf is qua grootte het vierde onafhankelijke software bedrijf ter wereld.[2][3] Het bedrijf heeft een beursnotering.
SAP staat voor Systeme, Anwendungen, Produkte in der Datenverarbeitung.
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:23:36 #81
246373 Idler
Simplicity!
pi_73330243
Wiki says: SAP staat voor Systeme, Anwendungen, Produkte in der Datenverarbeitung.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:24:27 #82
246373 Idler
Simplicity!
pi_73330260
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:18 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Men zegt wel eens dat het voor Sorgen, Angsten und Problemen staat.

Of Software Aus Poland.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:25:23 #83
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73330276
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:06 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Dat snap ik niet. BIj een kleiner bedrijf werken heeft ook zijn voordelen, en het is absoluut geen gegeven dat je baanzekerheid minder groot zal zijn.
Alleen is er in SAP hoek nu veel werk te vinden, en van andere ERP pakketten/aanbieders hoor ik andere dingen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_73330284
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 16:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Als ik dat kon was ik wel een duurbetaalde SAP consultant geweest maar er is mij verzekerd door meerdere consultants dat er toch echt een logica in zit
Dat is het probleem met de meeste - de goede niet te na gesproken - consultants. Ze kunnen van alles vertellen, maar in een paar zinnen uitleggen waar het werkelijk om draait is er niet bij.

TS: ik zou het niet doen met jouw achtergrond. Om een middelmatige of goede consultant te worden moet je echte affiniteit met dit soort dingen hebben en jaren ervaring hebben.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:26:21 #85
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_73330302
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:24 schreef Idler het volgende:

[..]

Of Software Aus Poland.
Oja, die ook
Vampire Romance O+
pi_73330577
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:25 schreef sanger het volgende:

[..]

Alleen is er in SAP hoek nu veel werk te vinden, en van andere ERP pakketten/aanbieders hoor ik andere dingen.
Ik ken een niet nader te noemen bedrijf dat altijd vacatures open heeft staan
pi_73396658
Wat komt er allemaal bij kijken als je wilt beginnen met SAP?

Wat is de basis voor als je niks weet, dus hoe begin je vanaf 0?
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:49:38 #88
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73397408
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:26 schreef JohnnyQuid het volgende:
Wat komt er allemaal bij kijken als je wilt beginnen met SAP?

Wat is de basis voor als je niks weet, dus hoe begin je vanaf 0?
Meestal een HBO diploma en dan solliciteren naar een SAP baan
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  † In Memoriam † maandag 5 oktober 2009 @ 19:19:23 #89
230491 Zith
pls tip
pi_73400386
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:49 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Meestal een HBO diploma en dan solliciteren naar een SAP baan
Yep, een vriend van me kon na het behalen van een IT bachelor en een HRM bachelor gelijk beginnen met een leuke lease en salaris. (even voorbij dat SAP mensen verder echt van die 'deloitte', kak typetjes zijn en ik er op kots)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:47:31 #90
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_73401783
verdient wel lekker geloof ik.
pi_73432672
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 17:49 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Meestal een HBO diploma en dan solliciteren naar een SAP baan

Ik heb mn HBO niet afgemaakt!

Maar ik wil me wel verdiepen in SAP..Enig idee waar ik zou kunnen beginnen?

Jij hebt hier al ervaring in, dus misschien kan je me uitleggen wat voor cursus ik zou kunnen volgen etc..

En bij het solliciteren naar een SAP baan word altijd gevraagd naar ervaring, anders zit ik daar vooor lul bij die sollicitiegesprek.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:12:21 #92
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73432914
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:04 schreef JohnnyQuid het volgende:

[..]

Ik heb mn HBO niet afgemaakt!

Maar ik wil me wel verdiepen in SAP..Enig idee waar ik zou kunnen beginnen?

Jij hebt hier al ervaring in, dus misschien kan je me uitleggen wat voor cursus ik zou kunnen volgen etc..

En bij het solliciteren naar een SAP baan word altijd gevraagd naar ervaring, anders zit ik daar vooor lul bij die sollicitiegesprek.
Zoeken naar een starters baan, ik heb alleen geen idee of je kans maakt met een MBO diploma...
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:19:39 #93
11102 knep
Mountainfreak
pi_73433134
Ben blij dat ik aan de technische kant zit en niet aan de functionele gebruikers kant .
Maakt het wat mij betreft ook extra interessant met noodzakelijk kennis buiten SAP over databases en verschillende besturingssystemen .
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:26:43 #94
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_73433363
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:19 schreef knep het volgende:
Ben blij dat ik aan de technische kant zit en niet aan de functionele gebruikers kant .
Maakt het wat mij betreft ook extra interessant met noodzakelijk kennis buiten SAP over databases en verschillende besturingssystemen .
neemt niet weg dat je nog steeds moet weten wat er aan de functionele kant speelt
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:34:58 #95
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_73433614
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:26 schreef Ps2K het volgende:

[..]

neemt niet weg dat je nog steeds moet weten wat er aan de functionele kant speelt
Niet bij iedere aanbieder geloof ik. Dat is juist het verschil tussen de functionele consultant en de technische consultant.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:05:17 #96
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_73434938
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:04 schreef JohnnyQuid het volgende:

[..]

Ik heb mn HBO niet afgemaakt!

Maar ik wil me wel verdiepen in SAP..Enig idee waar ik zou kunnen beginnen?
Ik ben er bang voor eigenlijk. Zelfs HBO zonder ervaring is niet genoeg tegenwoordig. Voor het feit dat het toch uitvoerend werk is lopen er zelfs veel universitair geschoolde mensen rond. Als je er tussen wil komen kun je misschien beter solliciteren op de IT afdeling bij bedrijven waarvan je gehoord hebt dat ze een ERP systeem gaan implementeren. Daarnaast zijn er ook nog zat andere ERP aanbieders in Nederland. Probeer het eens bij een ISAH ofzoiets zou ik zeggen.

Een andere mogelijkheid is om verder te kijken dan SAP of zelfs ERP paketten. Ongeveer ditzelfde werk kun je doen voor aanbieders van warehouse management (WMS) systemen, of voor CAD applicaties. Het hangt er maar net van af wat je achtergrond precies is.

Wat lijkt je trouwens nu zo leuk aan dit werk?
Vampire Romance O+
pi_73437061
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:05 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ik ben er bang voor eigenlijk. Zelfs HBO zonder ervaring is niet genoeg tegenwoordig. Voor het feit dat het toch uitvoerend werk is lopen er zelfs veel universitair geschoolde mensen rond. Als je er tussen wil komen kun je misschien beter solliciteren op de IT afdeling bij bedrijven waarvan je gehoord hebt dat ze een ERP systeem gaan implementeren. Daarnaast zijn er ook nog zat andere ERP aanbieders in Nederland. Probeer het eens bij een ISAH ofzoiets zou ik zeggen.

Een andere mogelijkheid is om verder te kijken dan SAP of zelfs ERP paketten. Ongeveer ditzelfde werk kun je doen voor aanbieders van warehouse management (WMS) systemen, of voor CAD applicaties. Het hangt er maar net van af wat je achtergrond precies is.

Wat lijkt je trouwens nu zo leuk aan dit werk?
Ik denk de verhalen over geld .
Maareh, bij een detacheerder die in Almere aan de A6 zit, hadden ze een iig een tijdje geleden toen ik er nog werkte een programma voor MBO'ers. Je begon dan wel niet met SAP-achtige zaken, maar je kon met goed werk verrichten wel na een aantal jaar op HBO niveau (en salaris) bezig zijn met o.a. SAP .

Dat programma was overigens verzonnen omdat het toendertijd moeilijk was om aan HBO of hoger geschoold personeel te komen. Ik weet dus niet of ze dat nog steeds doen.

Zonder vervolgopleiding denk ik dat het erg moeilijk word in de huidige markt.

SAP Trainingen kan je overigens bij SAP zelf doen. Cap Gemini in Utrecht biedt verder ook goeie cursussen aan. Vergeet alleen niet dat dit erg dure trainingen zijn die al gauw een euro of 600 per cursusdag kosten (ik heb vorig jaar 3 SAP CD trainingen gedaan in Brussel die totaal 7 a 8000 euro heeft gekost) en dat je na zo een training nu niet bepaald kan zeggen "ik heb ervaring, neem me aan!".

Trainingen volgen in SAP lijken me dus niet bepaald rendabel voor een particulier. Al helemaal niet als je niet een bepaalde module/expertise voor ogen hebt waar je je op wilt richten.

Kortom, je kan beter investeren in een HBO(+) opleiding .

[ Bericht 11% gewijzigd door bleiblei op 06-10-2009 21:07:00 ]
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:11:04 #98
11102 knep
Mountainfreak
pi_73437501
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 19:26 schreef Ps2K het volgende:

[..]

neemt niet weg dat je nog steeds moet weten wat er aan de functionele kant speelt
Uiteraard, maar dat houdt het geheel ook wel levendig .
pi_73437616
Ik vind de functionele kant juist super interessant omdat je dan echt een kijkje binnen de bedrijfsprocessen krijgt . Maar goed, het is maar net wat je ligt. Wil je met je neus in het systeem blijven is technisch helemaal tof. Wil je meer meedenken over bedrijfsprocessen, verbeteringen op de werkvloer e.d. is functioneel weer tof . Het is wat dat betreft niet echt vergelijkbaar denk ik.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:25:34 #100
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_73438062
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 20:58 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik denk de verhalen over geld .


Dat valt tegenwoordig toch ook wel heel erg tegen, als je weinig ervaring hebt of niet echt de juiste papieren.
quote:
Kortom, je kan beter investeren in een HBO(+) opleiding .
Da's op zich altijd wel zo, maar het is wel een forse stap. Maar als je er vervolgens doorheen komt en terugkijkt is het waarschijnlijk wel de beste keuze van je leven geweest. Uitgezonderd de mensen die met hun MBO diploma een baan kunnen vinden die ze écht leuk vinden.
Vampire Romance O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')