Stonden we al in, met Murat die op het Terra collega z'n conrector afschootquote:Op vrijdag 1 december 2006 13:37 schreef __Saviour__ het volgende:
Jawel, Nederland mag zich nu ook in het rijtje van dodelijk schoolgeweld plaatsen
quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:57 schreef arneaux het volgende:
Ik ben benieuwd wat het gaat betekenen als blijkt dat dit een moslim is geweest.
Die gek zat afgelopen week in Hoorn, noord hollandquote:Op vrijdag 1 december 2006 13:55 schreef pekel het volgende:
[..]
Onze TBS'er Hendrik Muller dacht ik. Limburg, niet zo heel ver van Hoogerheide.....
Maar laten we daar maar totaal niet over gaan speculeren.....
Dat ook moslimpappa's in de psychische puinpoeier kunnen schieten en rare dingen doen met hun kinderen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:57 schreef arneaux het volgende:
Ik ben benieuwd wat het gaat betekenen als blijkt dat dit een moslim is geweest.
Mij ook.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:57 schreef teamlead het volgende:
[..]
lijkt me erg onwaarschijnlijk dat die gericht 1 basisschool binnenwandelt, 1 kind neersteekt en weer vertrekt
Ja want dan is het natuurlijk een STUK erger dan al die andere familiedrama'squote:Op vrijdag 1 december 2006 13:57 schreef arneaux het volgende:
Wat een hersenloze opmerkingquote:Op vrijdag 1 december 2006 13:58 schreef Little_Meanie het volgende:
zal de sint zijn
Het is hetzelfde als in al die andere gevallen waar ouders hun kinderen van het balkon afgooien, in de fik steken, verdrinken, verstikken, neerschieten, vergassen enz enz enz. Bij scheiding en vooral daarna, wanneer ze hun kinderen niet meer of amper mogen zien (vooral wanneer mamma zegt dat hij misschien wel eens aan kindje heeft gezeten) dan breken ze onder de stress.quote:Op vrijdag 1 december 2006 13:59 schreef PeRi het volgende:
Wat heeft een kind in godsnaam misdaan, ik snap dat echt niet, ik ben er gewoon echt naar van. Dat je een volwassene nog zou willen neersteken dat snap ik echt heel goed maar in hemelsnaam waar heeft een kind dat aan verdiend? Wat heeft dat kind hem misdaan?.
.
Het is niet zeker of het in de klas is gebeurd..quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:01 schreef RedFever007 het volgende:
En waarom in de klas? heeft die klootzak er niet bij nagedacht wat voor trauma's dit geeft bij de kinderen en docenten![]()
Lees de kranten, het komt zo ongeveer maandelijks wel voor in dit land dat een ouder zijn of haar kind(eren) vermoordt. En dat zijn geen oorlogsveteranen maar gewoon jouw buren. Of die aardige mensen van de overkant.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:00 schreef opgebaarde het volgende:
hmm, welke vader doet nou zoiets?! Als het klopt.
Waar is de moeder, hij vermoord dan toch niet alleen zijn kind?
Pa is een oorlogsveteraan?
quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:02 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Het is niet zeker of het in de klas is gebeurd..
volgens nu.nlquote:. Volgens een ooggetuige zou de dader, vermoedelijk de vader, de les zijn binnengedrongen en de keel van het slachtoffer hebben doorgesneden.
nee..quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:01 schreef RedFever007 het volgende:
En waarom in de klas? heeft die klootzak er niet bij nagedacht wat voor trauma's dit geeft bij de kinderen en docenten![]()
Ik kan t me echt niet voorstellen dat je überhaubt zoiets doet. Ook al heb je stress.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is hetzelfde als in al die andere gevallen waar ouders hun kinderen van het balkon afgooien, in de fik steken, verdrinken, verstikken, neerschieten, vergassen enz enz enz. Bij scheiding en vooral daarna, wanneer ze hun kinderen niet meer of amper mogen zien (vooral wanneer mamma zegt dat hij misschien wel eens aan kindje heeft gezeten) dan breken ze onder de stress.
Helaas komt dit echt veel te vaak voorquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Lees de kranten, het komt zo ongeveer maandelijks wel voor in dit land dat een ouder zijn of haar kind(eren) vermoordt. En dat zijn geen oorlogsveteranen maar gewoon jouw buren. Of die aardige mensen van de overkant.
Klopt, maar als het klopt dat het kind in de klas op school zat is het wel een redelijk apart verhaal, niet te vergelijken met die bowlingbal, van balkon afgooien etcetera verhalen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Lees de kranten, het komt zo ongeveer maandelijks wel voor in dit land dat een ouder zijn of haar kind(eren) vermoordt. En dat zijn geen oorlogsveteranen maar gewoon jouw buren. Of die aardige mensen van de overkant.
Ik begrijp dat niet, hoe kan je in godsnaam je eigen kind iets aan doen? Dat je je ex (in de meeste gevallen "de aanstichter vn het probleem") iets aan wil doen, dat snap ik echt heel goed, maar een kind? Waarom wordt in godsnaam dat kind het leven ontnomen, waarom?quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het is hetzelfde als in al die andere gevallen waar ouders hun kinderen van het balkon afgooien, in de fik steken, verdrinken, verstikken, neerschieten, vergassen enz enz enz. Bij scheiding en vooral daarna, wanneer ze hun kinderen niet meer of amper mogen zien (vooral wanneer mamma zegt dat hij misschien wel eens aan kindje heeft gezeten) dan breken ze onder de stress.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:03 schreef teamlead het volgende:
[..]
[. Volgens een ooggetuige zou de dader, vermoedelijk de vader, de les zijn binnengedrongen en de keel van het slachtoffer hebben doorgesneden.]
volgens nu.nl
Jawel hoor, het is namelijk allemaal impulswerk.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klopt, maar als het klopt dat het kind in de klas op school zat is het wel een redelijk apart verhaal, niet te vergelijken met die bowlingbal, van balkon afgooien etcetera verhalen.
Kan iemand die zoiets doet wel nadenken?quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:01 schreef RedFever007 het volgende:
Dat ie het maar doet, want da's beter dan zo'n TBS/gevangenis waar ie na een paar jaar toch weer vrij rondlooptquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:03 schreef Ole het volgende:
Kans dat als het idd de vader is hij straks zelfmoord pleegt
Afschuwelijk dit!
Daar is al best veel over geschreven, genoeg theorien helaasquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:05 schreef PeRi het volgende:
[..]
Ik begrijp dat niet, hoe kan je in godsnaam je eigen kind iets aan doen? Dat je je ex (in de meeste gevallen "de aanstichter vn het probleem") iets aan wil doen, dat snap ik echt heel goed, maar een kind? Waarom wordt in godsnaam dat kind het leven ontnomen, waarom?.
onder het motto: ik niet, dan niemand, denk ik..quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:05 schreef PeRi het volgende:
[..]
Ik begrijp dat niet, hoe kan je in godsnaam je eigen kind iets aan doen? Dat je je ex (in de meeste gevallen "de aanstichter vn het probleem") iets aan wil doen, dat snap ik echt heel goed, maar een kind? Waarom wordt in godsnaam dat kind het leven ontnomen, waarom?.
In hoeverre is het een impuls? Ik kan me niet voorstellen dat je zomara een bivakmuts thuis hebt liggen, daarbovenop moet je nog naar die school gaan, de klas binnen gaan. Ik kan me niet voorstellen dat je tussendoor niet even denkt van, waar ben ik mee bezig.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jawel hoor, het is namelijk allemaal impulswerk.
ik vind het niet echt impulsief als je de school opzoekt met een bivakmuts op en een mes bij. Er zit redelijk wat tijd tussen het bedenken en de uiteindelijke handeling. Met die bowlingbal en van het balkon afgooien, dat was echt impulsief.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jawel hoor, het is namelijk allemaal impulswerk.
Bron?quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:06 schreef Roi het volgende:
VERDACHTE AANGEHOUDEN!
Als je vrouw er alles aan doet om te zorgen dat je je dochter niet mag zien? Als ze je dochter tegen je opstookt? Als je leven instort? Als jouw dochter opgevoed wordt door de nieuwe vriend van de moeder? Dan gebeurt het dus heel vaak dat mensen ervoor kiezen om ervoor te zorgen dat niemand dat kind krijgt.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:05 schreef PeRi het volgende:
[..]
het is overigens volgens de wet moord als er tijd tussen de impuls en de daadwerkelijke handeling heeft gezeten, tijd waarin je tot bedaren had kunnen komen.. verder doet dit er uiteraard niet toe..quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ik vind het niet echt impulsief als je de school opzoekt met een bivakmuts op en een mes bij. Er zit redelijk wat tijd tussen het bedenken en de uiteindelijke handeling. Met die bowlingbal en van het balkon afgooien, dat was echt impulsief.
Het begint er haast op te lijken dat je zelfs nog enig begrip opbrengt voor zulke acties.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als je vrouw er alles aan doet om te zorgen dat je je dochter niet mag zien? Als ze je dochter tegen je opstookt? Als je leven instort? Als jouw dochter opgevoed wordt door de nieuwe vriend van de moeder? Dan gebeurt het dus heel vaak dat mensen ervoor kiezen om ervoor te zorgen dat niemand dat kind krijgt.
zou mooi zijn....quote:
quote:
http://www.nu.nl/news/904497/29/Kind_gedood_op_basisschool.htmlquote:De politie heeft inmiddels een verdachte aangehouden. Dat heeft een woordvoerder laten weten.
Nou ja, verblind door woede dan, redelijk hetzelfde en in ieder geval hetzelfde effect.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:06 schreef arneaux het volgende:
[..]
In hoeverre is het een impuls? Ik kan me niet voorstellen dat je zomara een bivakmuts thuis hebt liggen, daarbovenop moet je nog naar die school gaan, de klas binnen gaan. Ik kan me niet voorstellen dat je tussendoor niet even denkt van, waar ben ik mee bezig.
Mooi, eerst nog even vragen waarom hij dit deed. Daarna meteen liquideren! Mocht dit niet gebeuren dan zal hij in de gevangenis door zijn mede-gevangenisbewoners wel onder hande genomen worden...quote:
Neuh, zo'n klootzak mag hopen dat hij zichzelf om het leven brengt voordat ze hem pakken, cel in en sleutel weggooien wat mij betreft. Wat ik aangeef is dat dit allemaal redenen zijn die tegenwoordig maandelijks voorkomen. Het enige is dat het dit keer in een klas gebeurde.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het begint er haast op te lijken dat je zelfs nog enig begrip opbrengt voor zulke acties.
Klasdeuren op slot enzo zal er nu wel van komen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:10 schreef Rewimo het volgende:
Afschuwelijk... als je kind zelfs in de klas niet meer veilig is. Die vent moet flink gestoord zijn om dat nota bene op school in de klas te doen (anders ook wel natuurlijk - nou ja, jullie zullen wel snappen wat ik bedoel)
Dat lijkt me dus echt een ultieme nachtmerriequote:Op vrijdag 1 december 2006 14:09 schreef Bep het volgende:
Niet voor te stellen dit , al die andere kindertjes en juf die er bij zijn geweest. ik krijg de rillingen over mn rug
Sterker nog, dat vind ik een beestachtige minachtende daad.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:01 schreef Thrilled het volgende:
jezus de keel doorgesneden... tis natuurlijk hardstikke erg op wat voor manier dan ook.. maar een keel doorsnijden vind ik zo koelbloedig, harteloos en gruwelijk... (niet dat de rest dat niet is maar toch...) damn...
Hier in Groningen kom je geen school in eerst aanbellen deuren zijn alleen van binnen naar buiten te openenquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:11 schreef arneaux het volgende:
[..]
Klasdeuren op slot enzo zal er nu wel van komen.
Dat vind ik ook niks..quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:11 schreef arneaux het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je kind ergens veilig zou moeten zijn, is het wel op school.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:10 schreef Rewimo het volgende:
Afschuwelijk... als je kind zelfs in de klas niet meer veilig is. Die vent moet flink gestoord zijn om dat nota bene op school in de klas te doen (anders ook wel natuurlijk - nou ja, jullie zullen wel snappen wat ik bedoel)
Ik wil wel sturen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:12 schreef Prosac het volgende:
Ik zou hem gewoon langzaam uit elkaar laten trekken door 4 landrovers.
Je vergeet deze (ook nu.nl) :quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:10 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Buiten het feit dat er gewoon geen woorden zijn hiervoor en het niet uitmaakt of het een jongen of een meisje wasmogen ze wel wat doen aan die tegenstrijdige berichtgeving.. Zoiets ernstigs ga je toch niet zomaar zo neertypen wanneer het nog onzeker is..
![]()
Geenstijl.nl
In en in triest nieuws. Op basisschool De Klim-Op in het Brabantse Hoogerheide is vanochtend een 9-jarig jongetje door een compleet gestoorde mongool geliquideerd. Het jochie zat in de klas toen een man met een bivakmuts de school binnen wandelde en het slachtoffer met een mes dood stak. Natuurlijk is de dader nog aan de wandel en is de pliesie een klopjacht begonnen. Jaagt u even mee...
UPDATE: Volgens onbevestigde berichten van Omroep Brabant zou het kind de keel zijn doorgesneden. De dader zou zijn vader zijn. De dader is het bos in gevlucht.Nu.nl
Kind gedood op basisschool
Uitgegeven: 1 december 2006 13:21
Laatst gewijzigd: 1 december 2006 14:03
HOOGERHEIDE - Op basisschool Klim-Op aan de Matthias Wolffstraat in Hoogerheide is vrijdag omstreeks 11.00 uur een meisje door messteken om het leven gekomen. Dit heeft de politie bekendgemaakt. Volgens nog onbevestigde berichten zou een gemaskerde man de school zijn binnengedrongen en de keel van het kind hebben doorgesneden.
Het slachtoffer zou een negenjarig meisje zijn. De dader is mogelijk de vader van het kind.
De politie heeft de wijde omgeving rond de school afgezet en is in het bos op zoek naar de dader.
quote:Kind gedood op basisschool
Uitgegeven: 1 december 2006 13:21
Laatst gewijzigd: 1 december 2006 13:47
HOOGERHEIDE - Op basisschool Klim-Op aan de Matthias Wolffstraat in Hoogerheide is vrijdagochtend omstreeks 11.00 uur een kind om het leven gekomen bij een geweldsdelict, zo meldt de politie. Volgens onbevestigde berichten zou een man met een bivakmuts de school zijn binnengedrongen en het kind met een mes hebben neergestoken.
Het slachtoffer zou een negenjarig jongetje zijn. De politie is in het bos op zoek naar de dader.
De politie wilde verder geen mededelingen doen over de zaak. Op het gemeentehuis van Woensdrecht, waar Hoogerheide onder valt, is een crisiscentrum ingericht.
Basisschoolramen zijn vrij groot. Ik kan me zelfs herinneren dat we een keer een oefening hebben gehad waarbij we door de ramen naar buiten moesten. Daarover zou ik me niet te druk maken.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:13 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat vind ik ook niks..
Stel er breekt brand uit en de juf zakt in elkaar ofzo.
Niet elk kind op een basisschool kan een deur openmaken.
Ik ben zelf vader, maar ik zou mijn dochter nooit, NOOIT iets aandoen. In dat geval zou mijn ex van dat moment een risico lopen, niet het kind.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Als je vrouw er alles aan doet om te zorgen dat je je dochter niet mag zien? Als ze je dochter tegen je opstookt? Als je leven instort? Als jouw dochter opgevoed wordt door de nieuwe vriend van de moeder? Dan gebeurt het dus heel vaak dat mensen ervoor kiezen om ervoor te zorgen dat niemand dat kind krijgt.
In het kader van je eigen veiligheid en anti-terreur enzo!quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:11 schreef arneaux het volgende:
[..]
quote:Minister van Onderwijs Van der Hoeven heeft geschokt gereageerd op het nieuws. "Het is vreselijk wat er is gebeurd", aldus Van der Hoeven na afloop van de minsterraad. Na afloop van daarvan is ze direct naar haar ministerie gegaan om te horen wat er precies is gebeurd.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:15 schreef vosss het volgende:
[..]
In het kader van je eigen veiligheid en anti-terreur enzo!
Shock and awe........
Werkt prima kennelijk
wanhoop doet helaas veel met mensen.. wat niet wil zeggen dat deze klootzak, ook al is het de vader, van mij door een groep gepakt mog worden ipv door de politie..quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik ben zelf vader, maar ik zou mijn dochter nooit, NOOIT iets aandoen. In dat geval zou mijn ex van dat moment een risico lopen, niet het kind.
begrijpelijk als de moeder besloot dat de vader het kind niet meer mocht zien!quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou ja, verblind door woede dan, redelijk hetzelfde en in ieder geval hetzelfde effect.
Hij zal een leven vol begrip tegemoet zien. Zo gaat dat in Nederland.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:15 schreef Scorpie het volgende:
Ik wens degene die dit gedaan heeft een gruwelijk leven vol martelingen toe, met een vreselijke dood.
Nogmaals, ik ben vader. en hoe wanhopig ik ook ben.... ik zal mijn kinderen NOOIT wat aandoen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:17 schreef Erik_84 het volgende:
[..]
wanhoop doet helaas veel met mensen.. wat niet wil zeggen dat deze klootzak, ook al is het de vader, van mij door een groep gepakt mog worden ipv door de politie..
ik bedoel ook niet jou specifiekquote:Op vrijdag 1 december 2006 14:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals, ik ben vader. en hoe wanhopig ik ook ben.... ik zal mijn kinderen NOOIT wat aandoen.
quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:18 schreef arneaux het volgende:
5 Jaar TBS en dan vervroegd vrij. Zoiets zal t wel worden.
helaas wel ja..quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:18 schreef arneaux het volgende:
5 Jaar TBS en dan vervroegd vrij. Zoiets zal t wel worden.
En ik bedoelde dat ik me hetquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |