abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 december 2004 @ 16:45:25 #101
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_23992541
quote:
Op woensdag 15 december 2004 16:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hij heeft wel zn mindere werken "ik ben rijk beroemd en heb nekpijn" die vond ik niet om door te komen .. een soort ultieme poging van herman om over niks te schrijven ... halverwege schrapt hij alle rode draden en gaat het met recht nergens meer over
Nog niet aan toe gekomen, bij de bieb hadden ze hem niet en 20 euro vond ik te duur.

Maar ik kan me er niets bij voorstellen.

Waar ik overigens moeilijk doorheen kom zijn die bundelingen van columns, ik neem dan te vaak pauze en zo kom ik nog nergens.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_23993130
Ik vind Nekpijn ook een van zijn minste terwijl de droogte en mank toch nog erg leuk waren.
  maandag 27 december 2004 @ 18:21:15 #103
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_24239124
als ik een top drie moet maken:

1 -vergeef me de liefde
2 - de terugkeer van bonanza
3 - ex drummer
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_24985644
quote:
'Ex-drummer' van Brusselmans wordt film

BRUSSEL - Casting Studio begint binnenkort met audities voor de verfilming van Ex-drummer , gebaseerd op het gelijknamige boek van Herman Brusselmans. De regisseur is Koen Mortier, die vooral bekend is van reclamefilmpjes. De productiemaatschappij CCCP geeft toe dat de financiering nog niet helemaal rond is. ,,Toch wil ik de film nu van de grond krijgen. Volgende winter moeten de opnamen kunnen beginnen'', zegt de regisseur.

De centrale figuur in de roman Ex-drummer heet Herman Brusselmans. ,,Maar het is niet de bedoeling dat Herman zelf acteert in de film'', zegt Mortier, die nog een hoofdrolspeler zoekt. ,,Het uitgangspunt blijft: iemand die beroemd is en die daarom door drie losers gevraagd wordt om in hun band te komen drummen.''

Brusselmans zelf is het project bijzonder genegen. Hij is erover verontwaardigd dat de filmcommissie geen geld wil geven voor de film.

©2005 Standaard
Brusselmans' boeken zijn toch vrij onverfilmbaar. Ik voorzie geen topfilm in elk geval
pi_24985993
Hehehe, ik vraag me af wie ze voor Dikke Lul gaan vragen
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_24986818
Tja, wie weet verrast 'ie, maar een verfilming van Ex-drummer; ik kan me er weinig bij voorstellen.

Brusselmans' werk leent zich volgens mij niet echt voor verfilming.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 18:05:39 #107
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_24990752
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 12:48 schreef Kolkus het volgende:
Tja, wie weet verrast 'ie, maar een verfilming van Ex-drummer; ik kan me er weinig bij voorstellen.

mm inderdaad maar van de twee Tinnerboeken valt toch wel iets te maken? een soort falling down, maar dan met heel weinig actie
[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_24992863
iedereen mag trouwens solliciteren voor een rol ... je hoeft totaal geen ervaring te hebben met acteren
I hear and I forget. I see and I remember. I do and I understand.
  woensdag 9 februari 2005 @ 15:40:43 #109
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_25007456
hier staat de beschrijving en auditie tekst voor elke rol..
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_32269456
nog even wat aandacht voor de beste man op de FP: Boek: Herman Brusselmans - Het Spook van Toetegaai
pi_33853814
Met stip op 1 mijn favoriete auteur. Naast zijn enorme taalvaardigheid is er geen enkele andere schrijver met zoveel gevoel voor humor. Laatst in de trein zat ik weer ongegeneerd te grinniken. 'Het spook van Toetegaai' (zijn laatste) is wederom Brusselmans ten voeten uit.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_33853870
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 12:48 schreef Kolkus het volgende:

'Het einde van mensen in 1967' is mijns inziens prima te verfilmen. Zijn beste boek trouwens.

Ah, ik had al eerder iets soortgelijks in dit topic gepost, ik val in herhaling, desondanks een meer dan nuttige kick

[ Bericht 9% gewijzigd door nozem op 09-01-2006 00:55:44 ]
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 13 januari 2006 @ 01:29:37 #113
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_34000664
quote:
Op maandag 17 februari 2003 10:50 schreef Roosje01 het volgende:
Ben het er wel mee eens. Heb net "Heilige Schrik" gelezen en hoewel er zeker verscheurend mooie pareltjes tussen zitten ken ik het kunstje van de absurditeiten over zijn nonkels en grootmoeders nu wel.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_34173698
Ik ben toch weer overstag gegaan en heb vorige maand z'n nieuwe gelezen en me toch weer prima vermaakt.

Eigenlijk is alles vrij ouderwets ten opzichte van z'n vorige werk (goh!), maar opvallend is de wat mildere toon en vooral dat dit juist wel verfrissend werkt.
pi_35161829
Nu bij de Wereld Draait Door
pi_35197901
De beste beffer van België
pi_46961307
Z'n schrijfstijl vind ik briljant en prachtig. Leuke boeken!

Ben nu bezig in Muggepuut. Erg grappig tot nu toe!
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:54:22 #118
28775 QazzaQ
Ik ben een kroet
pi_47012011
15 maart 17.00 uur signeert ie in Selexyz Scheltema in Amsterdam.
I see the way you look at him. I'm a man, too, you know? I go pee pee standing up.
pi_47311109
Ben ook begonnen in Muggepuut. Overigens is ie zometeen bij DWDD te zien op ned 3
pi_47313951
Heb net Het mooie kotsende meisje en Plotseling gebeurde er niets (oftewel ex-schrijver, ex-minnaar en ex-drummer) binnen.
  Redactie Frontpage vrijdag 16 maart 2007 @ 23:01:51 #121
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_47354728
Hee!
Een Herman Brusselmans topic!
Mijn held der literatuur!
Ik volg hem al sinds 'Heden ben ik nuchter'. 1986 is dat dus.
Toen ik dát las, was ik zó van de kaart ... dat je zó kon schrijven, dat was een hele openbaring. Dat moest ik ook doen! Heb toen een heleboel rommel gemaakt, maar uiteindelijk vond ik mijn eigen stijl. Óók autobiografisch, met veel invloeden van HB, maar wél eigen.

Mijn absolute favorieten zijn: 'Zijn er kanalen in Aalst?', 'Vlucht voor mij', 'Ex-Minnaar', 'Zul je mij altijd graag zien?' en 'Het einde van mensen in 1967'.
Ik vind dat hij geen enkel echt slecht boek heeft geschreven, maar hier is een ware adept aan het woord, dus eigenlijk telt dat niet.

Enne ... misschien ben ik een zeikerd ... maar stiekem .... vond ik hem leuker toen hij nog zoop ...

Citaat: "Ik sla de plank nooit mis, omdat ik zelf m'n planken uitkies."
Uit: 'Guggenheimer wast witter'. (Bron: 'Nog steeds geen paniek - doorgrondelijke wijsheden van Herman Brusselmans' - samengesteld door Gerd de Ley, 2007 - Prometheus)
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_47363720
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 23:01 schreef bazbo het volgende:
Hee!
Een Herman Brusselmans topic!
Mijn held der literatuur!
Ik volg hem al sinds 'Heden ben ik nuchter'. 1986 is dat dus.
Toen ik dát las, was ik zó van de kaart ... dat je zó kon schrijven, dat was een hele openbaring. Dat moest ik ook doen! Heb toen een heleboel rommel gemaakt, maar uiteindelijk vond ik mijn eigen stijl. Óók autobiografisch, met veel invloeden van HB, maar wél eigen.

Mijn absolute favorieten zijn: 'Zijn er kanalen in Aalst?', 'Vlucht voor mij', 'Ex-Minnaar', 'Zul je mij altijd graag zien?' en 'Het einde van mensen in 1967'.
Ik vind dat hij geen enkel echt slecht boek heeft geschreven, maar hier is een ware adept aan het woord, dus eigenlijk telt dat niet.

Enne ... misschien ben ik een zeikerd ... maar stiekem .... vond ik hem leuker toen hij nog zoop ...

Citaat: "Ik sla de plank nooit mis, omdat ik zelf m'n planken uitkies."
Uit: 'Guggenheimer wast witter'. (Bron: 'Nog steeds geen paniek - doorgrondelijke wijsheden van Herman Brusselmans' - samengesteld door Gerd de Ley, 2007 - Prometheus)
Ah mooi, jou kunnen we gebruiken voor een toekomstig FP-project Je hoort nog van ons
pi_47363793
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ah mooi, jou kunnen we gebruiken voor een toekomstig FP-project Je hoort nog van ons
een nog voor te leggen project natuurlijk

Unite, Unite
pi_47363887
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:57 schreef getikte_rik het volgende:

[..]

een nog voor te leggen project natuurlijk

Unite, Unite
ow ja
  Redactie Frontpage zaterdag 17 maart 2007 @ 12:32:54 #125
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_47364880
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 11:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ben benieuwd!
Je maakt me nieuwsgierig ...

Ik schrijf sinds twee maanden kolommen op de VoorPagina. Meestal op donderdag. Kijk maar eens.
(Of is dit reclame c.q. spam, danwel anderszins?)
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')