Nog niet aan toe gekomen, bij de bieb hadden ze hem niet en 20 euro vond ik te duur.quote:Op woensdag 15 december 2004 16:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hij heeft wel zn mindere werken "ik ben rijk beroemd en heb nekpijn" die vond ik niet om door te komen .. een soort ultieme poging van herman om over niks te schrijven ... halverwege schrapt hij alle rode draden en gaat het met recht nergens meer over
Brusselmans' boeken zijn toch vrij onverfilmbaar. Ik voorzie geen topfilm in elk gevalquote:'Ex-drummer' van Brusselmans wordt film
BRUSSEL - Casting Studio begint binnenkort met audities voor de verfilming van Ex-drummer , gebaseerd op het gelijknamige boek van Herman Brusselmans. De regisseur is Koen Mortier, die vooral bekend is van reclamefilmpjes. De productiemaatschappij CCCP geeft toe dat de financiering nog niet helemaal rond is. ,,Toch wil ik de film nu van de grond krijgen. Volgende winter moeten de opnamen kunnen beginnen'', zegt de regisseur.
De centrale figuur in de roman Ex-drummer heet Herman Brusselmans. ,,Maar het is niet de bedoeling dat Herman zelf acteert in de film'', zegt Mortier, die nog een hoofdrolspeler zoekt. ,,Het uitgangspunt blijft: iemand die beroemd is en die daarom door drie losers gevraagd wordt om in hun band te komen drummen.''
Brusselmans zelf is het project bijzonder genegen. Hij is erover verontwaardigd dat de filmcommissie geen geld wil geven voor de film.
©2005 Standaard
mm inderdaad maar van de twee Tinnerboeken valt toch wel iets te maken? een soort falling down, maar dan met heel weinig actiequote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:48 schreef Kolkus het volgende:
Tja, wie weet verrast 'ie, maar een verfilming van Ex-drummer; ik kan me er weinig bij voorstellen.
Brusselmans' werk leent zich volgens mij niet echt voor verfilming.
'Het einde van mensen in 1967' is mijns inziens prima te verfilmen. Zijn beste boek trouwens.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:48 schreef Kolkus het volgende:
Tja, wie weet verrast 'ie, maar een verfilming van Ex-drummer; ik kan me er weinig bij voorstellen.
Brusselmans' werk leent zich volgens mij niet echt voor verfilming.
Ben het er wel mee eens. Heb net "Heilige Schrik" gelezen en hoewel er zeker verscheurend mooie pareltjes tussen zitten ken ik het kunstje van de absurditeiten over zijn nonkels en grootmoeders nu wel.quote:Op maandag 17 februari 2003 10:50 schreef Roosje01 het volgende:
Ah mooi, jou kunnen we gebruiken voor een toekomstig FP-projectquote:Op vrijdag 16 maart 2007 23:01 schreef bazbo het volgende:
Hee!
Een Herman Brusselmans topic!
Mijn held der literatuur!
Ik volg hem al sinds 'Heden ben ik nuchter'. 1986 is dat dus.
Toen ik dát las, was ik zó van de kaart ... dat je zó kon schrijven, dat was een hele openbaring. Dat moest ik ook doen! Heb toen een heleboel rommel gemaakt, maar uiteindelijk vond ik mijn eigen stijl. Óók autobiografisch, met veel invloeden van HB, maar wél eigen.
Mijn absolute favorieten zijn: 'Zijn er kanalen in Aalst?', 'Vlucht voor mij', 'Ex-Minnaar', 'Zul je mij altijd graag zien?' en 'Het einde van mensen in 1967'.
Ik vind dat hij geen enkel echt slecht boek heeft geschreven, maar hier is een ware adept aan het woord, dus eigenlijk telt dat niet.
Enne ... misschien ben ik een zeikerd ... maar stiekem .... vond ik hem leuker toen hij nog zoop ...
Citaat: "Ik sla de plank nooit mis, omdat ik zelf m'n planken uitkies."
Uit: 'Guggenheimer wast witter'. (Bron: 'Nog steeds geen paniek - doorgrondelijke wijsheden van Herman Brusselmans' - samengesteld door Gerd de Ley, 2007 - Prometheus)
een nog voor te leggen project natuurlijkquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ah mooi, jou kunnen we gebruiken voor een toekomstig FP-projectJe hoort nog van ons
ow jaquote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:57 schreef getikte_rik het volgende:
[..]
een nog voor te leggen project natuurlijk![]()
Unite, Unite![]()
Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:53 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ah mooi, jou kunnen we gebruiken voor een toekomstig FP-projectJe hoort nog van ons
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |