abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44334806
Iris heeft al een paar weken 1 of 2 momenten op een dag dat ze graag wil eten, maar dat er echt niks uit mij borsten lijkt te komen. Ik leg haar dan een keer of 3 aan (per borst!). Gisteren werd het me te gek (buiten dat ik er een beetje kriegel van werd, vond ik het ook ontzettend sneu dat ze zo huilde) en heb Peter een pakje Nutrilon laten halen. Ze klokte zonder blikken of blozen 200 cc naar binnen En toen was ze weer mijn lieve tevreden Irisje
Maar wat ik dus zo raar vind is dat ik haar toch al die weken bij elke kik aanleg en toch lijkt mijn productie niet omhoog te gaan
Nu ze 5,5 maand is vind ik het niet zo een probleem dat ze af en toe kv zou krijgen. Ik heb maar besloten om haar gewoon kv te geven als de nood aan de man het meisje is en verder wel te zien waar het schip strandt
pi_44335247
Hoe ging dat bij Amber LadyS? Wanneer ben je toen gestopt?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_44336079
quote:
Op maandag 11 december 2006 16:37 schreef Randa_v het volgende:
Wat dat betreft veranderd er na bijna een jaar weinig denk ik aan de borstvoeding.
Ja, dat zat ik toevallig van de week ook te bedenken

Heb je alweer gemenstrueerd LadyS? Wellicht dat er een menstruatie aan zit te komen (of kuch... kan je zwanger zijn? )
Variety is the spice of life
pi_44336312
quote:
Op maandag 11 december 2006 19:58 schreef nebelung het volgende:

[..]

Ja, dat zat ik toevallig van de week ook te bedenken
Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben met dan gevoel.
  maandag 11 december 2006 @ 20:12:16 #230
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44336614
PM. vanmiddag is heel goed gegaan. 1 mondje t erug gehad en verder in de draagzak gehouden. nu is het echter weer helemaal mis. en ze heeft jbpm gehad net, maar toch. als 1 mondje ca. 5 cc is dan heeft ze al zeker 25 cc terugegeven. de hydrofiele doek is helemaal nat....nee spuugdoek red ik het inderdaad niet mee. dan is ze zelf ook kletsnat nu alleen d'r mouwen omdat ze daar op sabelt in de strijd tegen het spugen en het kotsgevoel. dat koppie gaat dan uit frustratie heen en weer en een piepend huiltje van pijn dat dwars door je heen gaat.
pi_44337786
Ruikt het als zure of verse melk, Chacama? Komt er maagzuur mee met brokjes verteerde melk?

Ik vroeg me al hetzelfde af als Nebelung LadyS
  maandag 11 december 2006 @ 20:44:36 #232
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_44337818
@iemand: Wie heeft er nog meer wel eens een melkblaar gehad en gaat dat ook nog eens over binnen een maand ofzo? Want het duurt nu al ruim een week.. Gister was het zelfs zo erg dat Kendahl en de kolf niet hielpen om hem open te zuigen, met als gevolg dat ik aan één kant een harde plek had die ik niet weg kreeg. Dus werd ik vanmorgen wakker met helse pijnen. Gelukkig kreeg Ken hem vandaag wel open en zoog mijn borst weer leeg.
Maar die blaar gaat dus open en dicht... maar niet weg. Wat is het verhaal hierachter?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_44337906
Misschien zelf openprikken met een gesteriliseerde naald PV, als je dat durft? Eerst weekmaken, bijv met watje met olijfolie.
Op het bv-forum wordt er ook wel over geschreven, misschien heb je daar iets aan? Bijv http://www.borstvoedingsforum.nl/viewtopic.php?p=3678&t=535
of http://www.ouders.nl/lacta/bv0408.htm
  maandag 11 december 2006 @ 20:47:30 #234
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44337926
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:43 schreef poemojn het volgende:
Ruikt het als zure of verse melk, Chacama? Komt er maagzuur mee met brokjes verteerde melk?

Ik vroeg me al hetzelfde af als Nebelung LadyS
eerste twee keer is het vers en komt het met boeren omhoog, maar daarna is het slijmerig met brokjes en is het zure zooi die niet met boertjes gepaard gaat, maar met strijd en pijn.
pi_44338019
En hoe vaak voed je haar? Heel vaak kleine beetjes voorkomt misschien net dat het zo ver 'overloopt'.
Maar 't is erg vervelend idd, Myrthe heeft dat de eerste tijd ook steeds gehad.
  maandag 11 december 2006 @ 20:52:21 #236
144006 chacama
Ondernemend!
pi_44338091
ze krijgt opverzoek en dat is gemiddels om de 2,5 tot om de 3 uur. soms iets langer soms iets korter. en ze drinkt aan beide borsten. en dat heeft ze nodig anders blijft ze huilen van de honger.
pi_44338452
Nebelung en poemojn
Ik kan niet met zekerheid zeggen dat ik niet zwanger ben. Maar het zou wel een echt toevalstreffer zijn, hoor

Maar het zou toch niet..... Ik heb eind augustus gemenstrueerd en dat was in 2 delen (1 dag niks tussendoor) Sindsdien niet meer. Maar dat zegt bij mij weinig, want voor de zwangerschap(pen) menstrueerde ik ook zeeeeeeeeer onregelmatig....

Bedankt voor jullie geruststelling

[ Bericht 13% gewijzigd door LadyS op 12-12-2006 09:10:23 ]
pi_44339361
quote:
Op maandag 11 december 2006 21:01 schreef LadyS het volgende:

Bedankt voor jullie geruststelling
Graag gedaan (enfin: je kan wellicht ook weer ongesteld worden nu, dat kan de terugloop veroorzaken, zodra je ongesteld bent is het vaak alweer klaar. Daar hopen we dan maar op, dat dat het is .. of niet natuurlijk )
quote:
Op maandag 11 december 2006 20:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

Maar die blaar gaat dus open en dicht... maar niet weg. Wat is het verhaal hierachter?
Die links die ik onlangs poste over die blaar, weet je die nog? Vooral op Kellymom staan een aantal manieren om het te voorkomen en hoe te handelen. Was dat in het vorige topic? (de link naar kellymom staat ook in de OP trouwens)
Variety is the spice of life
pi_44339804
Ik bedacht me wel, nav jullie posts, dat ik de gyn kon bellen als mijn menstruatie lang uit zou blijven, want dan zijn hij me een kuurtje van het een of ander voorschrijven, zodat ik wel ongesteld zou worden (ivm met plaatsen mirena). Misschien maar eens tijd om dat te regelen
Maar die terugloop is dus als een hele tijd. (het begon zo rond die 4 maanden dip en sindsdien is het alleen maar erger geworden)
Nou ja, 6 maanden bijna volledige bv vind ik ook goed van mezelf
  maandag 11 december 2006 @ 22:29:59 #240
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44341044
Chacama, wat zielig dat Maud er zo;n last van heeft, het spugen. Want je hebt spugen en spugen, besef ik me dus nu.
Ik vergeet misschien wel iets, maar heb je contact met een arts hierover?
Succes, want het lijkt me niet niets om te zien.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44386127
Er staat op een site dat ik mijn baby moet leren dat hij netjes moet drinken... kan hij dat nu al snappen? Hij heeft namelijk, af en toe, inderdaad fout drinkgedrag.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 13 december 2006 @ 11:34:22 #242
94046 PM-girl
pi_44386285
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:27 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Er staat op een site dat ik mijn baby moet leren dat hij netjes moet drinken... kan hij dat nu al snappen? Hij heeft namelijk, af en toe, inderdaad fout drinkgedrag.
Ik zag het idd ook staan bij een site over blaren!

Ik begin inmiddels een beetje te balen van mijn opbrengsten. Klinkt stom, maar ik kolf dus na de ochtendvoeding en dat is ruim 2, soms ruim 3 voedingen. Ik heb nu alles ingevroren telkens maar er zit al zoveel in dat ik nu moet beginnen met opmaken ivm houdbaarheid. Ook houd ik na het kolven een flesje over voor de evt. nachtvoeding/vroege ochtend.
Mijn idee is minder kolven, maar dan zitten mijn borsten zo vol. Dit kan ik wel afbouwen, maar als ik dan straks weer eens meer moet gaan kolven, lukt het misschien niet meer.

Luxe probleem, I know.
*
  woensdag 13 december 2006 @ 11:37:23 #243
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44386377
Ik kolf telkens maar iets van 50 ml... Is dat normaal?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_44386643
neuk, zeker in 't begin is dat normaal hoor volgens mij. dan drinken ze toch ook nog maar kleine beetjes tegelijk? hangt misschien ook af van het moment waarop je kolft, doe je dit direct na een voeding? dan vind ik 't zelfs veel.
  woensdag 13 december 2006 @ 11:50:51 #245
94046 PM-girl
pi_44386749
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:37 schreef Neuk het volgende:
Ik kolf telkens maar iets van 50 ml... Is dat normaal?
Tips die ik kreeg van mijn kraamhulp, let niet op het kolven maar kijk tv ofzo. Of naar foto's/film van je kind het helpt echt!

En zoals al vaker gezegd, mijn opbrengst is niet normaal hoor!
*
  woensdag 13 december 2006 @ 12:08:00 #246
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44387264
Pm girl is je melk doneren niet een optie? poem of nebelung weet ej daar vats iets meer over te vertellen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44387293
PVtje, het kan inderdaad maar volgens mij is het vooral een kwestie van heel consequent letten op het aanleggen en meteen afkoppelen als hij niet goed aan ligt. Een grote -mond voordoen wil ook wel helpen.

PM (wat een afkortingen weer!), ik ben best een beetje jaloers Kolven ging bij mij heel makkelijk maar inmiddels kost het toch wat meer moeite en is mijn opbrengst vaak ook niet meer dan een ml of 80. Maar ja, ik kolf ook heel onregelmatig, net wanneer mijn pet er naar staat. Het is ook niet echt nodig nu, maar ik zou best wat meer willen kolven. Elke dag neem ik me voor om op een vast moment op te dag te kolven en elke dag ben ik er te gaar voor om het ook echt te doen

Maar om terug te komen op je opbrengst; als je niet minder wilt kolven en je vind kolven niet vervelend, is er dan echt veel verloren als je wat melk weg moet gooien? Ik begrijp het wel als je daar moeite mee hebt hoor, er gaat toch best veel werk en tijd in zitten
Ik vind trouwens wel dat je behoorlijk veel kolft, het lijkt me geen kwaad kunnen om dat wat te minderen. Dat moet zo weer op te krikken zijn als je straks misschien gaat werken (en dan moet je er ook rekening mee houden dat je dan kolft inplaats van voeden en dat je dus minder afhankelijk bent van een flinke vriezer vol, als is dat wél handig natuurlijk).

Neuk, het is niet te weinig. Als je het op wilt voeren kan je een vast kolfmoment op de dag nemen en daar wat ritueeltjes aan vast plakken. Bijvoorbeeld elke avond, relaxed op de bank en van te voren een groot glas water drinken. Je lichaam is heel goed à la Pavlov te trainen En dan vooral proberen je niet zorgen te maken over de opbrengst want letten op de milliliters werkt ook tegen!

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 13-12-2006 12:12:24 (typo) ]
pi_44387390
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:08 schreef _evenstar_ het volgende:
Pm girl is je melk doneren niet een optie? poem of nebelung weet ej daar vats iets meer over te vertellen.
Het moedermelknetwerk
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om te doneren a la bloedbank, er moet echt een match in je regio zijn EN je moet je eerst laten testen op een aantal overdraagbare zaken. Maar mooi is het wel!
  woensdag 13 december 2006 @ 12:45:47 #249
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_44388417
quote:
Op woensdag 13 december 2006 11:47 schreef bixister het volgende:
neuk, zeker in 't begin is dat normaal hoor volgens mij. dan drinken ze toch ook nog maar kleine beetjes tegelijk? hangt misschien ook af van het moment waarop je kolft, doe je dit direct na een voeding? dan vind ik 't zelfs veel.
Yups ik doe het na de voeding. Als ik 1 borst vol heb is het stukken meer. Ik wil graag een voorraadje aanleggen maar weet dus niet zo goed hoe te beginnen...
Een vast moment elke dag las ik al. Ik ga het eens proberen
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  woensdag 13 december 2006 @ 13:05:41 #250
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44389160
quote:
Op woensdag 13 december 2006 12:45 schreef Neuk het volgende:

[..]

Yups ik doe het na de voeding. Als ik 1 borst vol heb is het stukken meer. Ik wil graag een voorraadje aanleggen maar weet dus niet zo goed hoe te beginnen...
Een vast moment elke dag las ik al. Ik ga het eens proberen
Dat heb ik dus ook. En ook wat owlet zegt, vaak geen zin, of fut. Ik doe het af en toe wanneer het me uitkomt (of als ik weet dat ik de vogende dag nodig heb). Maar een beetje structureel zou wel handig zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')