PVtje, het kan inderdaad maar volgens mij is het vooral een kwestie van heel consequent letten op het aanleggen en meteen afkoppelen als hij niet goed aan ligt. Een grote
![]()
-mond voordoen wil ook wel helpen.
PM (wat een afkortingen weer!), ik ben best een beetje jaloers
![]()
Kolven ging bij mij heel makkelijk maar inmiddels kost het toch wat meer moeite en is mijn opbrengst vaak ook niet meer dan een ml of 80. Maar ja, ik kolf ook heel onregelmatig, net wanneer mijn pet er naar staat. Het is ook niet echt nodig nu, maar ik zou best wat meer willen kolven. Elke dag neem ik me voor om op een vast moment op te dag te kolven en elke dag ben ik er te gaar voor om het ook echt te doen
Maar om terug te komen op je opbrengst; als je niet minder wilt kolven en je vind kolven niet vervelend, is er dan echt veel verloren als je wat melk weg moet gooien? Ik begrijp het wel als je daar moeite mee hebt hoor, er gaat toch best veel werk en tijd in zitten
Ik vind trouwens wel dat je behoorlijk veel kolft, het lijkt me geen kwaad kunnen om dat wat te minderen. Dat moet zo weer op te krikken zijn als je straks misschien gaat werken (en dan moet je er ook rekening mee houden dat je dan kolft inplaats van voeden en dat je dus minder afhankelijk bent van een flinke vriezer vol, als is dat wél handig natuurlijk).
Neuk, het is niet te weinig. Als je het op wilt voeren kan je een vast kolfmoment op de dag nemen en daar wat ritueeltjes aan vast plakken. Bijvoorbeeld elke avond, relaxed op de bank en van te voren een groot glas water drinken. Je lichaam is heel goed à la Pavlov te trainen
![]()
En dan vooral proberen je niet zorgen te maken over de opbrengst want letten op de milliliters werkt ook tegen!
[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 13-12-2006 12:12:24 (typo) ]