abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44047322
Nou ik ga misschien vanmiddag even bij het stadion rondneuzen, kijken of ik nog iets zie ofzo
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  vrijdag 1 december 2006 @ 09:53:12 #92
54636 Eb
Le Big Mac
pi_44047375
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:38 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Sinds er een trainer/coach was, die het in zijn bolle kop haalde om 4-3-3 te spelen met de punt naar achteren, dus zónder tien, geef ik al aan dat dat de reden is van het moeizame spel. Er wordt niets gecreëerd, aangezien de negen geen bruikbare ballen krijgt, de opleving van Klaas Jan Huntelaar in de tweede helft van vorig seizoen had dan ook alleen te maken met de opportunistische spelopvatting die Danny Blind toen hanteerde, onder het motto: we hebben toch niets meer te verliezen. Om een lang verhaal kort te maken, óf Henk ten Cate moet 4-3-3 met tien gaan spelen of een heel ander systeem, want zo doorgaan kan simpelweg niet.

Volledig eens. Waarbij zij opgemerkt dat 4-3-3 met tien veruit de voorkeur heeft. Het is een systeem dat zekere risico's met zich meebrengt, maar waar ook het meeste voetbal in zit. Gelul over 'type' voetballer is minder relevant dan techniek, creativiteit en de juiste instelling. Ze kunnen echt wel voetballen bij Ajax, maar ze raken verstrikt in de verkeerde taakstelling. Het zit tussen de oren. Je moet wel durven. Als een ding duidelijk werd gisteravond, is het wel een gebrek aan zelfvertrouwen. Tikkie breed, en weer terug naar Steek. Ajax begon gisteren niet aan de wedstrijd om te winnen, maar om niet te verliezen. Als een koorddanser bezig is niet te vallen, valt hij.
Ik heb bij mijn weten nog nooit zo'n slechte wedstrijd gezien als gisteravond, het was echt om te janken
pi_44047664
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:49 schreef Black-Death het volgende:
Nou ik ga misschien vanmiddag even bij het stadion rondneuzen, kijken of ik nog iets zie ofzo
Ik hoop een keiharde straftraining.
pi_44047801
Zulte uit zal nog heeeeel lastig gaan worden.
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:19:55 #95
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44047854
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:08 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik hoop een keiharde straftraining.
Trouwens denk jij dat een straftraining helpt,of dat deze spelers gewoon niet goed genoeg zijn.Ik vind trouwens het 2e het geval.
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
pi_44047873
Priceless, echt. .
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
pi_44047878
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:19 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Trouwens denk jij dat een straftraining helpt,of dat deze spelers gewoon niet goed genoeg zijn.Ik vind trouwens het 2e het geval.
Ze zullen vast wel genoeg kracht over hebben, want zoveel hebben ze niet uitgevoerd gisteren
pi_44047898
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:19 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Ze waren wel goed genoeg om in utrecht en heerenveen te winnen. Het is vooral een mentale kwestie ben ik bang.
Houd van een lijntje.
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:23:13 #99
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_44047917
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:17 schreef devv05 het volgende:
Zulte uit zal nog heeeeel lastig gaan worden.
Zeker weten, daar win je niet zomaar van, zeker niet in de huidige vorm.

Maar goed, november was zwaar kut en die maand is gelukkig voorbij nu.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_44047982
Hopelijk kan Babel ons weer een beetje op het rechte spoor brengen.

Ik heb er nog alle vertrouwen in!
KLAAS JAN HUNTELAAR
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:27:00 #101
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44047996
Systeem omgooien, kei- en keihard trainen, de juiste mensen op de juiste plek zetten en vechten voor je geld!!!!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_44048015
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:27 schreef HeatWave het volgende:
Systeem omgooien, kei- en keihard trainen, de juiste mensen op de juiste plek zetten en vechten voor je geld!!!!
Dat horen ze al te weten.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_44048099
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:27 schreef HeatWave het volgende:
Naar wat 442? Dat hebben we gisteren en tegen Sparta Praag gezien
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:32:10 #104
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44048109
Maar er moeten wel andere buitenspelers komen lijkt me.Want al werken die 110%, dat komt toch niet goed.Daarom moet Leonardo komen.
LUHG
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:32:43 #105
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_44048117
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:31 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

4-3-3 met tien.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:34:08 #106
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44048145
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:32 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

4-3-3 met tien.
We worden nu al overlopen op het middenveld
LUHG
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:34:20 #107
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_44048153
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:38 schreef M0NTANA het volgende:
Sinds er een trainer/coach was, die het in zijn bolle kop haalde om 4-3-3 te spelen met de punt naar achteren, dus zónder tien, geef ik al aan dat dat de reden is van het moeizame spel. Er wordt niets gecreëerd, aangezien de negen geen bruikbare ballen krijgt, de opleving van Klaas Jan Huntelaar in de tweede helft van vorig seizoen had dan ook alleen te maken met de opportunistische spelopvatting die Danny Blind toen hanteerde, onder het motto: we hebben toch niets meer te verliezen. Om een lang verhaal kort te maken, óf Henk ten Cate moet 4-3-3 met tien gaan spelen of een heel ander systeem, want zo doorgaan kan simpelweg niet.
Helemaal mee eens, ik heb ooit ergens laat in de nacht een topic geopend voor de onmogelijke compromis die op de NLse voetbalvelden wordt gehanteerd. Als je aanvallend met vleugels wilt spelen doe je dat met een nummer 10, wil je behoudender spelen, haal dan een 4-4-2 uit de kast.

4-3-3 met de punt naar achter gaat HE-LE-MAAL NERGENS over! De spits staat op een eiland, het middenveld heeft een gat dat voor de tegenstander makkelijk te overlopen is en de vleugels kunnen makkelijk worden afgedekt. Prutsysteem. En Cruijff is er lyrisch over. Seniele ouwe vent.
pi_44048230
wat ik niet snap he, dat die mit(e)a ;') steeds weer een kans krijgt. En dan met Rosales aan de andere kant. Toch geen enkele fatsoenlijke actie in huis waar ook een kans uit komt! Prusters.. Rosenberg erin, Babel naar rechts! Middenveld ongeveer op het middenveld laten om wat ruimte te houden, en alsjeblieft geen Heitinga daarzo!
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:39:54 #109
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44048277
Rosenberg?Een mening hebben is ok, maar Rosenberg?
LUHG
pi_44048297
Babel gaat vandaag in ieder geval weer met de groep trainen. Hopen maar dat hij zondag kan spelen.

Maar Ajax ontbeert op dit moment gewoon vooral zelfvertrouwen. Als je ziet dat dezelde groep spelers twee maanden geleden gewoon nog elke wedstrijd met gemak wonnen, dan is er nu veel veranderd. De wedstrijd tegen PSV heeft ons gewoon gebroken. Als je het gisteren ook zag: Maduro en Ogararu begonnen bijvoorbeeld redelijk goed aan de wedstrijd, maar zakte, toen het even niet ging, heel ver weg.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_44048349
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:32 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Maar er moeten wel andere buitenspelers komen lijkt me.Want al werken die 110%, dat komt toch niet goed.Daarom moet Leonardo komen.

Onze aanval is nu gewoon veel te makkelijk te verdedigen. Huntelaar is niet een spits die zomaar even iemand passeert, hij moet het vooral hebben van de spelers om zich heen. Met een Leonardo ernaast die sowieso 2 andere verdedigers bezighoudt komt er meer ruimte voor Huntelaar en inschuivende middenvelders.
Dat zag je ook met Babel, hij was ook lastig te verdedigen en trok veel verdedigers naar zich toe. Dat creeërt ruimte voor o.a. Huntelaar.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:44:15 #112
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_44048363
De tien is de belangrijkste man in het 4-3-3-systeem, het kloppende hart. Hij kan iedereen beter laten spelen: de buitenspelers kunnen in de diepte worden weggestuurd, hij ondersteunt de aanval en is de eerste die meeverdedigt. Dennis Bergkamp en Jari Litmanen waren gigantisch goed in die rol en ook nu heb je met Kenneth Perez en Wesley Sneijder twee spelers die op tien kunnen spelen. Het huidige systeem is zwaar kut, dat zie je bij Ajax en dat zie je bij Oranje, er wordt weinig tot niets gecreëerd, terwijl de oplossing zo simpel is. Een tien opstellen met een rechts- en een linkshalf in zijn rug heeft in het verleden al tot successen geleid en laten we eerlijk zijn, erger dan nu kan toch niet?
pi_44048382
Je moet aanvallend meer in huis halen. Leonardo zou daarom geen gek idee zijn als ie niet al te veel geblesseerd raakt. Zoals ten Cate gisteren opmerkte ze hoeven nu alleen Huntelaar te dekken met 5 man en dat lukt de tegenstander aardig.
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:46:16 #114
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44048414
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:44 schreef M0NTANA het volgende:
De tien is de belangrijkste man in het 4-3-3-systeem, het kloppende hart. Hij kan iedereen beter laten spelen: de buitenspelers kunnen in de diepte worden weggestuurd, hij ondersteunt de aanval en is de eerste die meeverdedigt. Dennis Bergkamp en Jari Litmanen waren gigantisch goed in die rol en ook nu heb je met Kenneth Perez en Wesley Sneijder twee spelers die op tien kunnen spelen. Het huidige systeem is zwaar kut, dat zie je bij Ajax en dat zie je bij Oranje, er wordt weinig tot niets gecreëerd, terwijl de oplossing zo simpel is. Een tien opstellen met een rechts- en een linkshalf in zijn rug heeft in het verleden al tot successen geleid en laten we eerlijk zijn, erger dan nu kan toch niet?
Als je speelt met de punt naar achteren wordt je al overlopen.Een 10 zal ruimte in zn rug hebben, dus die wordt nog makkelijker overlopen.
LUHG
pi_44048483
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:46 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Als je speelt met de punt naar achteren wordt je al overlopen.Een 10 zal ruimte in zn rug hebben, dus die wordt nog makkelijker overlopen.
En met een Gabri die veel balverlies lijdt (gisteren weer een aantal keer waaronder de 0-1) wordt het dan helemaal feest.
Houd van een lijntje.
pi_44048484
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:31 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Als je op die manier 4-4-2 gaat spelen, dan werkt het ook niet!
Daarbij hoeft er niet perse van 433 afgeweken te worden, als het maar op een realistische manier wordt ingevuld. Maar goed, ik vind dat je uberhaupt geen 433 moet spelen als je daar de spelers niet voor hebt.

Maarten Stekelenburg
Ogăraru - Stam - Grygera - Vermaelen
Gabri - Sneijder - Perez - Emanuelson
Huntelaar - Babel

Of is dit zo een vreemde gedachtekronkel?
(overigens is het misschien verstandiger om en meer offensief ingestelde speler op rechts te zetten)
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:49:16 #117
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_44048497
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:46 schreef Cantona_No.7 het volgende:

[..]

Je moet zelf het spel maken, Ajax werd in de periode 1994-96 toch ook niet overlopen?
pi_44048518
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:39 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Rosenberg?Een mening hebben is ok, maar Rosenberg?
Goeie jonge speler! Als die straks weg is dan maakt ie t zeker bij zn nieuwe club. Let maar op
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:50:09 #119
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_44048520
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:49 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Je moet zelf het spel maken, Ajax werd in de periode 1994-96 toch ook niet overlopen?
Toen stond er een man voor de verdediging om dat op te vangen
LUHG
pi_44048522
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:48 schreef Erwtensoep het volgende:

[..]

En met een Gabri die veel balverlies lijdt (gisteren weer een aantal keer waaronder de 0-1) wordt het dan helemaal feest.
Gabri speelde gisteren echt kinderlijk gewoon. Hij liep in de duels vaak in al zijn enthousiasme de tegenstander gewoon voorbij, dat zag er echt heel knullig uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')