Ik kom toch ook geregeld in Nijmegen, en moet zeggen dat de stad toch eerder een bourgondische inslag heeft. En hij ligt zuidelijk van de Waal. Daarbij nog het accent, de aard van de mensen...quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:08 schreef wyccie het volgende:
Maar waarom is het verbazingwekkend dat NIJMEGEN in Gelderland ligt? Vind je Nijmegen zo erg onGelderlands?
Auw!quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:11 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het eerder Brabants met een Limburgs accent.
Auw! Auw!quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:12 schreef Lienekien het volgende:
En paaps, natuurlijk.
Jawel. En het is ook wel waar. Maar dat betekent nog niet dat ik het leuk vind om in een katholieke stad te wonen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:17 schreef Lienekien het volgende:
Mag ik dat niet zeggen, paaps?
Nee, dat kan ik me voorstellen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:19 schreef broer het volgende:
[..]
Jawel. En het is ook wel waar. Maar dat betekent nog niet dat ik het leuk vind om in een katholieke stad te wonen.
Vooral dat ja!quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:12 schreef Lienekien het volgende:
En paaps, natuurlijk.
Ik in Den Bosch wel.quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:27 schreef wyccie het volgende:
Nou, ik heb hier de paus nog nooit voorbij zien komen.
Bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:31 schreef wyccie het volgende:
Sinterklaas bedoel je?
Dat was nog in de tijd van de continentale verschuivingen?quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
Tja, ik kom ook uit Gelderland en voor ons viel Nijmegen ook onder 'België'.
En daar heb je eigenlijk ook wel gelijk in.quote:Op zaterdag 2 december 2006 21:51 schreef Claudia_x het volgende:
Als je niet zonder zachte g kunt spreken, dan ben je een Belg. Volgens mijn wereldbeeld dan, he.
Daar werk je, hè? Zég dat je er werkt en dat je er niet was om 'spulletjes' te kopen.quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:05 schreef DaMart het volgende:
Vandaag bij het tuincentrum
Ik was er om spulletjes te kopen... ik heb zelfs de boom al in elkaar gepuzzeld!quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:21 schreef broer het volgende:
[..]
Daar werk je, hè? Zég dat je er werkt en dat je er niet was om 'spulletjes' te kopen.
quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:24 schreef broer het volgende:
Nou, oké dan maar.
Wat bedoel je dan?quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:27 schreef Lienekien het volgende:
Ik bedoel wat anders.
Uiteraard!quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:30 schreef Claudia_x het volgende:
Je gaat er wel prat op dat jij niet zo burgerlijk bent, he broer?
Jazeker. En er gaat geen dag voorbij dat ik niet liever gesetteld zou willen zijn. Maar aangezien dat niet zo is, moet ik toch voldoening zien te halen uit de situatie zoals die wél is.quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:32 schreef Claudia_x het volgende:
Maar vind je jezelf ook niet wat tragisch?
Nee, echt niet.quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:32 schreef Lienekien het volgende:
Dat weet jij heel goed wat ik bedoel.![]()
Nee hoor, dat hoef je helemaal niet.quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:35 schreef broer het volgende:
[..]
Jazeker. En er gaat geen dag voorbij dat ik niet liever gesetteld zou willen zijn. Maar aangezien dat niet zo is, moet ik toch voldoening zien te halen uit de situatie zoals die wél is.
O. Nou, goed dat je het zegt.quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
Nee hoor, dat hoef je helemaal niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |