abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 februari 2007 @ 21:56:03 #203
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_45898765
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:29 schreef elixer het volgende:

[..]

Had je niet beter 1 betere fles kunnen halen?
Hoewel, je hebt wel meer alcohol nu
Als beginner ga ik momenteel nog liever voor kwantiteit dan kwaliteit. Die duurdere flessen komen 'later' wel.
pi_45900689
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:25 schreef elixer het volgende:

[..]

Die heb ik ook staan, en ik moet eerlijk zeggen dat ik hem wat minder vind. Geen uitgesproken smaken, typische blend eigenlijk. Maar goed, smaken verschillen. Ben benieuwd wat je dr van vindt! Laat t ff weten.
Ik ben nu proevende..
Ergens op de achtergrond zitten wel lekkere smaken, maar het chemische blend-fabrieks-smaakje (en vooral geurtje) is toch wat overheersend.. Misschien dat ik uit een tweede glaasje iets meer van de goede achtergrond kan halen.

Had toch wat meer verwacht eigenlijk, de Skye afbeelding op het etiket gaf me wat valse hoop denk ik. Maarja, kost je ook de kop niet deze fles, dus verzacht de pijn weer.

--UPDATE--

Volgens mij heb ik'm door! Voor de op tong is die best lekker! leuke sherry invloeden
Dus:
- niet ruiken
- even voor op de tong houden
- weer uitspugen!

Of, gewoon heeeel snel doorslikken

[ Bericht 12% gewijzigd door parterrepact op 01-02-2007 22:50:39 ]
  donderdag 1 februari 2007 @ 23:13:50 #205
128548 pavv
The computer says NO
pi_45901946
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 09:30 schreef Gripper het volgende:

Wat zou ie kosten, die macallan in zwolle? Ik woon in de buurt van Arnhem, en kom misschien nog richting zwolle dit weekend. Als de kosten maar niet zo hoog zijn dat ik m niet eens kan voorschieten
die macallan, als ie er nog staat zal iets van 100 euro kosten....korting eraf en hup je zit op 80....
G&G nabij de mediamarkt....
pi_45904755
Ook even langs G&G geweest en heb voor de tweede keer in mijn leven een whisky gekocht.

Ben teruggekomen met de Arran Malt 10 y.o. (46%)
pi_45905328
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 22:42 schreef parterrepact het volgende:

[..]

--UPDATE--

Volgens mij heb ik'm door! Voor de op tong is die best lekker! leuke sherry invloeden
Dus:
- niet ruiken
- even voor op de tong houden
- weer uitspugen!

Of, gewoon heeeel snel doorslikken
Whisky met gebruiksaanwijzing
Eens even proberen of ik het met je eens ben
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
pi_45905647
Ben het eigenlijk nog steeds eens met wat ik me ervan herinnerde: weinig uitgesproken geur en smaak. Geur is licht, beetje appel misschien, niet heel bijzonder. Smaak ook niet bijzonder, snel weg.
Lekker met Coca-Cola

Maar goed, gelukkig staat er naast een Highland Park 12y
Geur: mooi rokerig (niet overdreven), beetje caramel, maar wel fris (zo'n whisky waar je een avond lang aan kan ruiken )
Smaak: zacht, vol, romig, lange afdronk!
Erg goeie whisky! Aanradertje!

pi_45908162
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 01:19 schreef elixer het volgende:
Maar goed, gelukkig staat er naast een Highland Park 12y
Geur: mooi rokerig (niet overdreven), beetje caramel, maar wel fris (zo'n whisky waar je een avond lang aan kan ruiken )
Smaak: zacht, vol, romig, lange afdronk!
Erg goeie whisky! Aanradertje!

[afbeelding]
HP12 is zeker een lekkere, voor een fijn prijsje. Ik vond m pas in Duitsland, bij de Trinkgut in Kleve voor maar 29 euro, en daar kreeg ik nog twee leuke nosing glaasjes bij ook. Mooi, want van de oude set proefglaasjes was er 1 gesneuveld door een iets te enthousiaste kat
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 3 februari 2007 @ 03:51:09 #210
79543 Eltonno
Candy mountain Charlie!
pi_45935649
hmmmmmm zit nu lekker aan een glas Glennmorangie 10yo, fijne whisky is dat toch...
Maar ik bemerk tot mijn schrik dat de fles redelijk leeg begint te raken. Dus ga ik waarschijnlijk een nieuwe halen, maar misschien weet iemand nog een whisky die hier goed bijpast?
Voor de mensen die het niet kennen even uit het blote hoofd, glennmorangie is een Highland Single Malt.
En wat ik zo snel eruit haal heeft het een beetje een vanille en honing aroma, het is een vrij zachte whiskey (waar ik persoonlijk wel van houd.) Heeft een vrij korte afdronk met een beejte een notige smaak..
iets dat er op lijkt???
-Een echte vriend weet al je geheimen en is dan nog steeds je vriend-
"In the quiet words of the Virgin Mary... come again?"
pi_45936165
@ Eltonno,

Ga voor een van de woodfinnishes van Glenmorrangie (de Portwood is ok), of een Glenlivet French Oak, of een Balvenie Double Wood...

Speyside dus!
Take on the situation, but not the torment ...
pi_45939516
Ik heb de madeira finnish gehad van Glenmorangie. Ook aangenaam.
God doesn't believe in atheists..
  zaterdag 3 februari 2007 @ 15:37:05 #213
69509 Crucisalus
The doctor is here....
pi_45943206
Nog even bij Gall geweest en toch nog een paar flesjes meegenomen.

Aberlour, 10y, 40%
Longmorn, 15y, 45%
Rosebank 1991 (Signatory Vintage), 13y, 43%

Lekkerrrr...

Het leven is te kort om slechte whisky te drinken.....
  zaterdag 3 februari 2007 @ 18:45:15 #214
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_45947963
Zojuist deze aangeschaft:

The Glenrothes Select Reserve Single Malt, van vaten uit 1996/1997 en soms wat ouder, 43%.

Erg lekkere whisky. Fruitig, vanille en een romige afdronk.

Hier wat externe proefnotities:

Kleur: licht goud. Neus: fris, kruidig, rijp fruit, bosbessen en sultanes, citrus en vanille. Mond: jeugdig, licht moutig, kruidig en zoethout met iets van bisquit in de fruitige mooie en zachte afdronk
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_45954556
Ik heb ook nog even van de WWW geprofiteerd:

Nieuwe verpakking!
pi_45956543
Vanavond met twee vrienden de macallan fine oak 12YO opengetrokken. Tot nu toe bevalt ie prima!!
Mijn foto's op Flickr!
  zaterdag 3 februari 2007 @ 22:40:23 #217
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_45956682
Behalve dan in vergelijking met de oude Macallan's
'Nuff said
pi_45966000
Heb als arme student de www aangegrepen om een beginnetje te maken met een single malt whisky collectie. Heb een Macallan 10, een Balvenie doublewood en een Caol Ila 12 gehaald
"If you tell the truth, you don't have to remember anything"
  zondag 4 februari 2007 @ 15:04:12 #219
128548 pavv
The computer says NO
pi_45972153
leuke keuzes, lekker gevarieerd
  woensdag 7 februari 2007 @ 21:55:24 #220
162171 Teqronaut
Uncontrollable
pi_46087802
Vanmorgen toch nog maar gekocht

Dalwhinnie 15 yr

En ook nog een

Glen moray 12 yr

[ Bericht 2% gewijzigd door Teqronaut op 08-02-2007 23:49:48 ]
" And there he goes, one of Gods own prototypes.
High powered mutant of some kind never even considered for mass production.
To weird to live. To rare to die "
pi_46323766
Whsiky! Ik vind het superlekker maar drink het heeel weinig en weet er dus niet al te veel af. Heb eik alleen nog maar single malts op. Maar daarom heb ik eik totaal geen oog welke blends een beetje te doen zijn.

Nu had ik laatst een fles laphraoig gehaald en die was bar snel op. Beetje jammer want zo rijk ben ik niet. Die fles laphroaig was voor mij al best een uitspatting. Nu zoek ik dus een goede, betaalbare blend, zodat ik de eventuele latere single malts echt als snoepjes voor speciale gelegenheden kan houden. Een blend die ik wat regelmatiger kan aanschaffen dus. Hebben jullie enig aanraderts?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_46324445
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:27 schreef LostFormat het volgende:
Whsiky! Ik vind het superlekker maar drink het heeel weinig en weet er dus niet al te veel af. Heb eik alleen nog maar single malts op. Maar daarom heb ik eik totaal geen oog welke blends een beetje te doen zijn.

Nu had ik laatst een fles laphraoig gehaald en die was bar snel op. Beetje jammer want zo rijk ben ik niet. Die fles laphroaig was voor mij al best een uitspatting. Nu zoek ik dus een goede, betaalbare blend, zodat ik de eventuele latere single malts echt als snoepjes voor speciale gelegenheden kan houden. Een blend die ik wat regelmatiger kan aanschaffen dus. Hebben jullie enig aanraderts?
Dat spul ken ik niet, is het lekker?

Maar als je whisky bedoelde:
Als je die Laphroaig lekker vond, kun je overwegen de Islay van Glen morven aan te schaffen, toch een single malt, maar niet zo'n kostbare. Glen Morven is het huismerk van Gall&Gall, en biedt een 4 of 5 tal hele lekkere whisky's (Lowland, Highland, Speyside, Islay) voor slechts 20 euro de fles. De smaak lijkt erg op laphroaig, hoewel iets milder.
Dat is de helft van de prijs van een laphroaig, en voor een lekker blendje betaal je toch al snel dit soort bedragen en meer. Ik vind de glen in ieder geval prima voor niet al te bijzondere gelegenheden!

Andere lekkere blends, tja, probeer eens wat, en je weet het... Ik vind ierse whiskey lekker als aperitiefje, een jameson of bushmills is lekker zacht. Duur zijn ze ook niet.
Chivas Regal is ook een lekkere blend.
Er is ook een lekkere blend van islays: the 6 isles

Genoeg moois te vinden vanaf 20-25 euro! Daaronder wordt het al snel een supermarktwhisky...
Mijn foto's op Flickr!
pi_46330826
Als je van Laphroaig houd zou ik een kijken naar deze:

Black bottle, ongeveer 20 euro, een blend van verschillende whiskies van Islay.

Die Glen Morven waar Gripper het over had is ook wel aardig. Het verschilt trouwens per streek of het wel echt een singlemalt is. De highland versie is een single malt maar de Islay versie is een pure malt.

Verder zou ik eerst eens gaan kijken of er toevallig een goede, goedkope slijter in de buurt zit. Een fles Laphroaig kost bij mij de Gall & Gall bijvoorbeeld iets van 40 euro voor 70cl en bij mijn slijter 33 euro voor een liter (das 23 euro voor 70cl). Dat scheelt dus bijna de helft!
pi_46331058
Hij was 30 voor 0,7 bij de dirck III.

Ahja, die black bottle heb ik wel eens gedronken, beviel goed. Binnenkort maar eens die van de G&G proberen.

Thanks voor de adviezen!
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  donderdag 15 februari 2007 @ 22:17:39 #225
27698 Doffy
pi_46348270
Als je van Laphroaig houdt zou ik betaalbare blends maar gewoon vergeten
'Nuff said
  donderdag 15 februari 2007 @ 23:25:51 #226
128548 pavv
The computer says NO
pi_46351275
Die Black Bottle kan....maar ik zou gewoon een voordeligere slijter opzoeken. Laphroaig is een van de meest voordelige Malts, met een beetje zoeken heb je voor 25 euro al een flesje te pakken

Voor minder geld krijg je echt alleen maar echt mindere spullen

eventueel zou je nog kunnen kijken naar de :
Vintage Islay 5 years ( 0,7 ltr, 40%)
"Deze vijf jaar oude Islay Malt is afkomstig van Lagavulin (zegt men, kan net zo goed Caol Ila zijn)en heeft ook het aparte Islay karakter. De malt is geselecteerd en in Schotland gebotteld door de Signatory Vintage Scotch Whisky Co Ltd."

kost 2 tientjes
  donderdag 15 februari 2007 @ 23:37:02 #227
27698 Doffy
pi_46351784
Doe dan voor een paar euro meer de vatsterkte versie... ook Lagavulin, ook 5 jaar, maar dan zo'n 60 procent. Ongeveer zoals een jonge Islay bedoeld is, dus
'Nuff said
  vrijdag 16 februari 2007 @ 00:28:56 #228
128548 pavv
The computer says NO
pi_46353529
die lijkt me idd nog beter, goed idee
  maandag 19 februari 2007 @ 14:25:58 #229
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_46457034
Nieuwste aanwinsten werden net bezorgt door van zuylen zelf, hij heeft in de straat gewoond waar ik nu woon, leuk toeval dus.
Maar de volgende flessen staan hier nu:
Lagavullin Distillers Edition
Compass Box Hedonism
Bowmore Enigma
Ardberg Airigh Nam Beist (naam past niet op de verpakking maar is leuk opgelost)
Komende dagen maar eens uitproberen, ben benieuwd.
pi_46458213
Ardberg klinkt als 'n vage Zweed

Ardbeg heeft wel vaker vage namen, net als die Uigeadail ... weet nog steeds niet hoe je 't schrijft (steeds google erbij ), maar tis altijd wel lekker!
  maandag 19 februari 2007 @ 18:34:23 #231
27698 Doffy
pi_46464445
Vage namen? Driekwart van alle whisky-namen komt uit het Gaelic, inclusief het woord whisky zelf.

Uigeadail is overigens de naam van een meertje waar Ardbeg water uithaal. Loch Uigeadail, om precies te zijn.
'Nuff said
  maandag 19 februari 2007 @ 23:36:53 #232
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_46477542
De naam airigh Nam Beist kom dan weer van een "small hill loch" die tussen Uigeadail en de distilleerderij ligt en het water zo gezegd balanceerd.

Vind dat toch altijd wel leuk de verhalen achter de whisky en de streek en de namen, geeft iets extra's aan de drank.

Overigens de bowmore en de hedonism geproefd.
Bij de bowmore zijn de sherry invloeden duidelijk te merken, het rokerige valt wat meer op de achtergrond. Een genot om aan te ruiken en aanrader als je het rokerige/turf normaal te zwaar vind.

De hedonism doet ze naam eer aan(een zoete nectar die je op orgien zou serveren ), zeer zoet, vanille, caramel en fruitige, beetje grasachtige afdronk. Typisch een whisky die ik aan vrouwen voor zou zetten om te laten zien dat het voor hun ook erg lekker kan zijn, in mijn ervaring zijn die meestal wat terug houdender, maar dat kan ook komen door mijn overschot aan islays.
  dinsdag 20 februari 2007 @ 05:50:28 #233
269 vats
Live life to the max!
pi_46481065
Heb van de week deze gekocht:

En ik moet zeggen echt een heerlijke Whiskey! Ik houd wel van een robuste smaak! Er zit een heerlijk rokerige smaak aan.
pi_46481491
quote:
Op maandag 19 februari 2007 18:34 schreef Doffy het volgende:
Vage namen? Driekwart van alle whisky-namen komt uit het Gaelic, inclusief het woord whisky zelf.

Nee, echt joh? Maar jij zal andere roots dan ik hebben, ik gebruik dagelijks namelijk erg weinig Gaelic. Vaag in die zin, dus. "Havana reserve" is doorgaans wat makkelijker te onthouden dan "de holte bij de molen" in het Gaelic. (dat is dus Lagavulin, haha )

Dan van Uigeadail bijvoorbeeld wist ik, maar ik weet dus wéér niet hoe je 't schrijft
pi_46483948
quote:
Op maandag 19 februari 2007 14:25 schreef Tweek het volgende:
Nieuwste aanwinsten werden net bezorgt door van zuylen zelf, hij heeft in de straat gewoond waar ik nu woon, leuk
Bowmore Enigma
Ik heb die fles ook, vind hem echt verschrikkelijk
Maar ik kan niet omschrijven wat er nou zo vies aan is.
pi_46510295
* knnth c/p't ...

Voor het eerst the Balvenie Double Wood 12yo op ... lekker!

Een heel zoete geur wel, echt sherry. De smaak is gelukkig niet zo zoet als de geur doet vermoeden. Heel vol en zacht, notig en sherry. En dan 'n lange en warme nasmaak, nog licht rokerig en fruitig.

Heerlijk!

Edit: iets later 'n Lagavulin. WTF!? Nu pas valt me op hoe stijf dat spul staat van de turf en jodium

[ Bericht 30% gewijzigd door knnth op 20-02-2007 23:40:30 ]
  donderdag 22 februari 2007 @ 22:40:44 #237
162171 Teqronaut
Uncontrollable
pi_46577607
Ik heb toenet de Dhalwinnie 15 yr geprobeerd
en kan er niks aan doen maar vind hem toch echt NIET lekker
het zal het rokerige wel zijn denk ik dus ik hou het toch maar bij een (voor mij) lekkere speyside
(of andere niet rokerige whisky)
  donderdag 22 februari 2007 @ 22:42:24 #238
27698 Doffy
pi_46577677
Dalwhinnie rokerig?
'Nuff said
  donderdag 22 februari 2007 @ 22:43:38 #239
162171 Teqronaut
Uncontrollable
pi_46577750
nou ja rokerig
op de fles staat dat ie een tikkie rokerig is dus ik gooi het daar maar op
Zon grote kenner ben ik nou ook weer niet
  donderdag 22 februari 2007 @ 22:44:54 #240
27698 Doffy
pi_46577810
Nou ja, misschien zijn mijn smaakpapillen definitief beschadigd door een teveel aan Ardbeg en Lagavulin
'Nuff said
pi_46587787
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 22:44 schreef Doffy het volgende:
Nou ja, misschien zijn mijn smaakpapillen definitief beschadigd door een teveel aan Ardbeg en Lagavulin
Ik proef ook al geen lieve speysides meer.... Het is net als sex: zodra je eenmaal zonder condooms bent geweest hou je jezelf voor dat je er met niks meer van voelt en dat dat 2e rangs-werk is

Nu nog een paar jaar sigaren erbij roken en je kunt zingen als Tom Waits
Mijn foto's op Flickr!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 19:03:54 #242
69509 Crucisalus
The doctor is here....
pi_46631169
Ik ga vanavond een N&T houden bij m'n schoonzusje. Zij heeft whisky een tijdje geleden ontdekt maar heeft er, in verband met haar zwangerschap, nog niet echt van kunnen genieten.

De line-up is als volgt.

01) Glenmorangie, 10y, 40% Highland
02) Ardbeg Airigh Nam Beist, 16y, 46% Islay
03) Johnnie Walker Green Label, 15y, 43% Blend
04) Rosebank 1991 (Signatory Vintage), 12y, 43% Lowlands
05) Wild Turkey, 8y, 50,5% Bourbon
06) Talisker, 18y, 45,8% Skye
07) Nikka Miyagikyou, 12y, 45% Japan
08) Glen Scotia (heavily peated) 1999, 6y, 45% Campbeltown
09) Dailuaine 1991 (G&M, CC), 14y, 43% Highland
10) Bladnoch Sheeplabel, 16y, 55% Lowland
11) Arran - Champagne Grand Cru Finish, 58.7% Arran
12) Aberlour a'bunadh (batch no.14), 59.5% Speyside

Ik heb geprobeerd whisky's uit zoveel mogelijk streken in de line-up te doen. Ik heb als Ierse whiskey alleen maar een Tullamore Dew staan . Die ga ik haar dus NIET voorschotelen.
Ik ben benieuwd wat ze er van vindt. En of ze zich de laatste whisky nog zal herinneren .
Misschien neem ik nog een flesje extra mee....

Groet,

Crucisalus

pi_46689884
Iemand nog naar het Whiskyfestival in Groningen geweest? Het viel mij op dat daar toch best weinig jongeren rondliepen...
Na een tijdje onze interesse getoond te hebben werden wij getrakteerd op een Glenlivet Cellar '72 waarvan maar 6 flessen in Nederland zijn! Was een heerlijke volle whisky.
Verder nog kennis gemaakt met Ad de Koning, die ons persoonlijk een Ardbeg Airigh Nam Beist in kwam schenken, ook heeeeel lekker, alhoewel ik persoonlijk de Oogie die we later op de avond proefden beter vond (maar eigenlijk zijn de 2 totaal niet te vergelijken).
In totaal heb ik 23 nieuwe whiksy's geproefd ! Zeker de moeite waard dus, en het was een zeer geslaagde avond
  maandag 26 februari 2007 @ 15:09:41 #244
162171 Teqronaut
Uncontrollable
pi_46695988
Ik heb mezelf ook maar weer verwend met een nieuwe whisky

pi_46697723
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 19:03 schreef Crucisalus het volgende:
De line-up is als volgt.
<12 whisky's>
I
Vind je dat niet een beetje veel? Ik zou het bij 4, 5 whisky's houden, tegen de tijd dat ze bij de 10e is weet ze niet meer hoe de eerste smaakte. Probeer bijvoorbeeld 1 streek uit te lichten, je hoeft niet in die ene proefavond heel schotland door (en japan)
12 whisky's (en zeker als ze zo verschillend zijn van karakter) is best veel voor een N&T...

See for yourself
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 26 februari 2007 @ 21:52:40 #246
27698 Doffy
pi_46712605
quote:
Op maandag 26 februari 2007 16:00 schreef Gripper het volgende:
Vind je dat niet een beetje veel?
[..]
See for yourself
Dát, en de volgorde. Denk jij dat het verstandig is om eerst een Ardbeg op 46% te proeven, en pas later een Rosebank? Een Dailuaine achter een heavy peated Glen Scotia? Het is natuurlijk jouw n&t, maar het lijkt mij geen optimale line-up om verschillende smaken ook daadwerkelijk te proeven.
'Nuff said
pi_46717083
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 10:27 schreef LostFormat het volgende:

Ik heb altijd een flesje Teacher's Highland Cream staan. Vind ik een prettige blend voor weinig geld:

http://www.whiskymag.com/whisky/brand/teachers/whisky268.html
  maandag 26 februari 2007 @ 23:51:53 #248
69509 Crucisalus
The doctor is here....
pi_46718327
Laat ik eerst voorop stellen dat de door haar genutigde hoeveelheden whisky klein waren.
Betreffende de line-up. Ik heb bewust de wat mildere whisky's met de wat robuustere afgewisseld om de verschillen duidelijk te benadrukken. Ik zal haar bevindsels ongeveer weergeven.

01) Glenmorangie, 10y, 40% Highland
Ze vond deze lekker maar niet bijzonder. ze proefde duidelijk fruit, kruiden en vanille.
02) Ardbeg Airigh Nam Beist, 16y, 46% Islay
De turf en de rook in het beest bevielen haar zeer goed. Ze herkende ook duidelijk de jodium (ze werkt in de zorg). Ze vond het een killer.
03) Johnnie Walker Green Label, 15y, 43% Blend
Nadat het stokbrood en het water de smaak gereset hadden vond ze deze toch iets tegen vallen. Niet bijzonder en minder dan de Glenmorangie.
04) Rosebank 1991 (Signatory Vintage), 12y, 43% Lowlands
Deze vond ze geweldig. De neus zacht en subtiel zoetjes. Ze vond deze zacht als water binnenkomen waarna de plezierige zoetheid (appels) het overneemt.
05) Wild Turkey, 8y, 50,5% Bourbon
De bourbon vond ze scherp, zoet en niet plezierig. Ze heeft deze naar haar eerste slok laten staan.
06) Talisker, 18y, 45,8% Skye
Haar bevindingen hier hebben mij geshockeerd. Ze vond 'em vies!! Zo vies dat ze hem al had leeggegoten in het afvalglas voordat ik kon zeggen 'doe maar bij mij in'. Het pepertjer stond haar enorm tegen. De turf vond ze wel prettig maar de peper gooide roet in het eten. En dat terwijl het pepertje hier veel minder aanwezig is dan in de 10 jarige.
07) Nikka Miyagikyou, 12y, 45% Japan
Deze vond ze prettig zoet en kruidig. Voornamelijk gebalanseerd, niets overheerst. De smaken vond ze moeilijk te benoemen.
08) Glen Scotia (heavily peated) 1999, 6y, 45% Campbeltown
Hebben we bewaard voor een volgende keer. Ik zal hem dan naast de 14 jarige doen.
09) Dailuaine 1991 (G&M, CC), 14y, 43% Highland
Hier heeft ze een klein nipje van gehad en ze proefde hier sherry. Dat is iets wat ik er zelf nog niet heb uitgehaald terwijl deze toch op sherry vaten gelegen heeft. Ik heb met deze Dailuaine sowiezo een haat-liefde verhouding. Soms proef ik er alleen maar dingen als meubelwas en een scherp zwavelig iets. Ik heb hem zelfs al een keer door de gootsteen gegooid. Andere keren vind ik hem wel genietbaar doch ondoordringbaar/ongrijpbaar m.b.t. de smaak.
Neus: Kruidig, iets van noten en boter. Ook iets wat op meubelwas lijkt.
Smaak: Scherp c.q. branderig (zwavel), iets zoet en fruitig (limoen), mout en kruidig.
Finnish: Medium tot lang. Mout, kruiden en zwaveltje (een beetje als een hap rook van een uitgeblazen lucifer).
Dit klinkt alles niet erg genietbaar maar toch scoor ik 'em dan op een kleine acht.
10) Bladnoch Sheeplabel, 16y, 55% Lowland
Heeft ze van genipt, gaat voor een volgende keer in de herhaling.
11) Arran - Champagne Grand Cru Finish, 58.7% Arran
Deze vond ze wel bijzonder. Ze meende de champagne wel te proeven (?!?). Ze vond de smaak met name bijzonder daar ze het prikkelend effect van de alcohol als mousserend wegschreef. Deze laat ik haar nog een keer proeven maar dan gaan we iets spelen met water. Ikzelf vind dat deze Arran ook wel een paar druppels water kan gebruiken.
12) Aberlour a'bunadh (batch no.14), 59.5% Speyside
Ze heeft hier een nipje van gehad. Ze vond het minder alcoholisch dan de Arran. Zeer zoet, veel body, duidelijk sherry en ook chocolade waargenomen.

Ze vondt het zeer leuk. Het heeft haar verrast hoeveel verschillende smaken en met name ook welke smaken men uit een whisky kan halen. De diversiteit vond ze opmerkelijk en had ze niet verwacht.

Haar favorieten:
1 - Rosebank
2 - Ardbeg
3 - Nikka Miyagikyou

Ze heeft die nacht in ieder geval goed geslapen!

Groet,

Crucisalus
  zondag 4 maart 2007 @ 10:14:15 #249
69509 Crucisalus
The doctor is here....
pi_46898940
Zaterdag per post binnengekomen:
Bunnahabhain 1997 - Heavily Peated (Ultimate), 9y, 46% (2X)
Imperial 1989 - Bourbon Barrel (Ultimate), 14y, 43%
Redbreast - Pot Still, 12y, 40% (Irish)

De Bunny is zeer
  zaterdag 10 maart 2007 @ 17:16:15 #250
69509 Crucisalus
The doctor is here....
pi_47127701
M'n vrouw wou in het kader van de wilde wijn dagen bij G&G kijken. Daarna nog even in het winkelcentrum rondgelopen.
Toen ontdekte we nog een slijter, een beetje weggestopt achter een chinees restaurant.

En aldaar gevonden:

2 x 35cl - Laproaig 10y (green stripe), 57.3%

Dus mijn dag is weer goed!

Hij had ook nog een distillerij-botteling van Caol Ila CS staan van 59.3% (geloof ik), is iemand hiermee bekend.

Groet,

Crucisalus
pi_47128210
Beste experts,

Aangezien ik (nog) niet echt een kenner ben een avdiesaanvraag:
Begonnen met de huis whisky van de G&G, vanwaar ik ging naar een Glen Morven (ik weet helaas niet meer welke het was).

Aan de hand daarvan besloot ik dat ik whiskky wel lekker/interessant vond en ging naar de slijter. Ik kwam terug met een Dalwhinnie 15y. Erg lekker, vandaar dat ik binnen no time weer naar de slijter moest voor een volgende fles. Hij gaf me de Glen Moray 15y mee. Ook helemaal niet verkeerd.

Wat zou nu een goede volgende whisky zijn volgens jullie?
Mijn voorkeur gaat uit naar een beetje honing-achtige smaak (zacht).
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
pi_47128606
Je zou de GlenKinchie kunnen proberen
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 10 maart 2007 @ 19:36:04 #253
27698 Doffy
pi_47131562
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 17:33 schreef reclamedoos het volgende:
Wat zou nu een goede volgende whisky zijn volgens jullie?
Mijn voorkeur gaat uit naar een beetje honing-achtige smaak (zacht).
Take your pick:

• Balvenie 12yr double wood
  • Glenfiddich 15yr Solera reserve
  • Glen Farclas 15yr
  • Glen Livet 18yr (bij (mijn) voorkeur, anderen vinden de 12yr en 15yr ook de moeite waard)
  • Highland Park 15yr
  • Scapa 14yr (als je die nog kunt vinden)
  • Iedere "oude" Macallan (alles behalve de Fine Oak serie )

En er is nog veel meer, maar dit is een aardige startlijstje
  • 'Nuff said
    pi_47135716
    Wat is er met de Fine Oak serie?
    pi_47136352
    Thanks, ik denk dat ik zou wel even genoeg heb om uit te proberen.
    Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
      zondag 11 maart 2007 @ 00:04:20 #256
    69509 Crucisalus
    The doctor is here....
    pi_47141428
    quote:
    Op zaterdag 10 maart 2007 21:28 schreef Modder-eter het volgende:
    Wat is er met de Fine Oak serie?
    Op zich is de Fine Oak serie niet slecht, maarrr......de oude Macallan (op sherry) is velen malen beter.
    De oude Macallan's zijn trouwens niet echt starters whisky's aangezien ze nogal aan de prijs zijn.

Ook lekker en betaalbaar:
    Aberlour 10y, Cragganmore 12y, Dalmore 12y, Auchentoshan 10y, Highland Park 12y, Glengoyne 10y, Glenmorangie 10y, en tot slot, Longmorn 15y (als je deze tegenkomt zeker meenemen, botteling is namelijk discontinued!!)
    Als je van honing houdt kun je ook eens een Ierse whisky proberen als Jameson.
    Verder ook leuk:
    Dewar's White Label, Rebel Yell, Tamnavulin, Teacher's Highland Cream, Tomatin, Canadian Club.

Er is ook een setje mini's van de classic malts, 6 x 5cl
    Oban 14y, Talisker 10y, Glen Elgin 12y, Lagavulin 16y, Dalwhinnie 15y, Cragganmore 12y
    Voor zo'n 25 euro heb je een iets breder skala aan whisky's. Hier zitten trouwens wel enkele zwaardere jongens bij.

Misschien een keer leuk om te proberen.
    pi_47143785
    quote:
    Op zondag 11 maart 2007 00:04 schreef Crucisalus het volgende:

[..]

Op zich is de Fine Oak serie niet slecht, maarrr......de oude Macallan (op sherry) is velen malen beter.
    De oude Macallan's zijn trouwens niet echt starters whisky's aangezien ze nogal aan de prijs zijn.
    Oke, ik heb een tijd geleden namelijk de 15 yrs fine oak aangeschaft, nog niet open gemaakt. Op whiskymag.com scoort hij erg hoog.
    quote:
    en tot slot, Longmorn 15y (als je deze tegenkomt zeker meenemen, botteling is namelijk discontinued!!)
    Goed dat je het zegt! Sinds wanneer is dat eigenlijk? Ik vind het een heerlijke whisky, ik zal binnenkort nog maar een flesje meenemen dan.
      zondag 11 maart 2007 @ 01:29:07 #258
    69509 Crucisalus
    The doctor is here....
    pi_47144044
    quote:
    Op zondag 11 maart 2007 01:18 schreef Modder-eter het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt! Sinds wanneer is dat eigenlijk? Ik vind het een heerlijke whisky, ik zal binnenkort nog maar een flesje meenemen dan.
    De slijters kunnen niet meer aan de 15 jarige komen, ofwel de voorraden worden niet meer aangevuld.
    De standaard botteling van Longmorn zal een 16 jarige worden die ze meteen ook maar een stuk duurder hebben gemaakt.

Hij schijnt nog wel steeds lekker te zijn.

Groet,

Crucisalus
    pi_47174613
    Laatste aanwinst:

Deze zal echter voorlopig (als in de komende jaren) achter slot en grendel blijven.
    Het risico van whiskyfestivals; verlieft worden op een fles..

Die Longmorn ziet er erg gelikt uit, en aangezien ik daar toch best gevoelig voor ben...
    Kan een leuke onderlinge proeverij worden tussen de oude 15y en de nieuwe 16y!!
      maandag 12 maart 2007 @ 03:41:43 #260
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_47179375
    Hey hoi, weet iemand toevallig welke merken Bourbon en aanverwante zaken er begin jaren tachtig in Nederland op de markt waren? Of welke andere whisk(e)ys je toentertijd in een kroeg kon bestellen?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 12 maart 2007 @ 19:46:07 #261
    69509 Crucisalus
    The doctor is here....
    pi_47202374
    quote:
    Op zondag 11 maart 2007 23:14 schreef parterrepact het volgende:
    Laatste aanwinst:

[afbeelding]

Deze zal echter voorlopig (als in de komende jaren) achter slot en grendel blijven.
    Het risico van whiskyfestivals; verlieft worden op een fles..

Die Longmorn ziet er erg gelikt uit, en aangezien ik daar toch best gevoelig voor ben...
    Kan een leuke onderlinge proeverij worden tussen de oude 15y en de nieuwe 16y!!
    Wow, parterrepact das een donders mooie fles die Brechin. Hoewel ik denk dat ie 2008 ongeopend niet haalt.

Ik heb nog een Longmorn 15y staan, als jij de 16 jarige regelt kunnen we ze een keer naast elkaar proeven.

Ook nog 2 flesjes 35cl Laphroaig CS 57.3% (green stripe) op de kop getikt. Veel lekkerder dan de red stripe waarvan je een sampletje (toch?) hebt gekregen. Ook leuk voor een H2H.

Groet,

Crucisalus
      maandag 12 maart 2007 @ 20:26:43 #262
    27698 Doffy
    pi_47204113
    Da's vast geen cheap-ass flesje, die 28yr Brechin. Waarom in godsnaam geef je daar (ongetwijfeld) zoveel geld aan uit?
    'Nuff said
    pi_47205582
    Inderdaad niet een fles die ik dagelijks koop. Waarom ik hem gekocht heb; vorig jaar Leiden geproeft, was errug lekker, ongetwijfeld aangesterkt door de mooie verhalen over het niet meer in productie zijn en de erg beperkte oplage (2040) e.d.
    Vorige maand in Groningen dus naar de stand van Diageo gesneld, maar helaas, was niet meer beschikbaar..
    Toen mijn 'slijter om de hoek' hem alsnog op de kop kon tikken moest ik wel.. en dan nieteens zozeer om hem op te drinken maar vooral voor de hep Nu of nooit zeg maar..
    Tsja, iedereen zo z'n hobby he..

Nu nog bedenken wat ik er mee ga doen, 5 euro per dram (en dan heb ik het over een zo'n half maatje.. ) zal ik er namelijk niet aan af proeven vrees ik.. misschien over een paar jaar een mooie fles om open te trekken als ik ga trouwen ofzo, of wellicht is er tegen die tijd nog een gek op ebay die ik er een plezier mee kan doen..

Wat betreft die Longmorns, die houden we in het achterhoofd voor het volgende proeverijtje!
      maandag 12 maart 2007 @ 21:00:18 #264
    27698 Doffy
    pi_47205673
    Ik hoop dat het je brengt wat je ervan verwacht. De North Ports die ik tot dusver gedronken heb waren allemaal, zonder uitzondering, om te . En dat is nog diplomatiek uitgedrukt
    'Nuff said
    pi_47611923
    Mijn laatste aanwinst is een glenfiddich solera reserve 15 years.(wel bij G&G voor 35,99 maar ja heb wat te vieren)

vanavond of morgen maar eens gaan proberen....

greetzzz ro
    Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
      zaterdag 24 maart 2007 @ 17:01:23 #266
    162171 Teqronaut
    Uncontrollable
    pi_47614039
    DIe glenfiddich zag ik gisteren ook nog staan
    kijk er wel vaak naar maar neem toch altijd weer een andere mee
    pi_47615569
    De Solera is een absolute aanrader. Heerlijk en satijnzacht.
      zaterdag 24 maart 2007 @ 18:18:31 #268
    27698 Doffy
    pi_47616027
    quote:
    Op zaterdag 24 maart 2007 18:01 schreef Tourniquet het volgende:
    De Solera is een absolute aanrader. Heerlijk en satijnzacht.
    Dat lijkt mij nu juist een absolute afrader

* Doffy schenkt zich nog een glaasje vatsterkte Ardbeg in
    'Nuff said
      vrijdag 30 maart 2007 @ 22:13:46 #269
    128548 pavv
    The computer says NO
    pi_47846196
    En steeds kom ik nog allerlei moois tegen in de deiverse slijterijen...

Van de week een paar flesjes gehaald:

Brora 1981 Signatory Cask Strength Collection 22Years (cask 1561, 611b.) 56,4%

en nog maar een extra flesje

Laphroaig 10 Years Cask Strength "Straigth from the barrel" Green Stripe OB 57,3%[/color]

wordt weer genieten....
    pi_47848544
    Zo'n Signatory Cask Strength Collection flesje wil ik altijd nog hebben.. Alleen al omdat ik het een ontzettend geniaal vormgegeven fles vindt!
    Dat de whisky die erin zit best weg te krijgen zal zijn is dan weer mooi meegenomen..

Zelf hou ik momenteel even strak de hand op de knip, en ik moet zeggen dat er makkelijker dingen zijn als whiskyliefhebber..
      zaterdag 31 maart 2007 @ 16:42:34 #271
    69509 Crucisalus
    The doctor is here....
    pi_47863046
    @pavv
    De Laphroaig Green Stripe kwam ik laatst ook tegen 2 x 35cl. Hij is inderdaad beter dan de red stripe (hoewel die ook niet vies is ofzo).

Vanochtend opgehaald bij een plaatselijke slijter.

De peated Bunnahabhain van Signatory.

En ook nog net besteld:
    Rosebank 1981-2006 (Daily Dram), 25y, 70cl, 43%
    Clynelish 1992-2006 (Clydesdale), 14y, 70cl, 60,4%
    Dailuaine 1985-2006 (Clydesdale), 20y, 70cl, 53,3%

Ofwel m'n whisky-budget is wederom fors overschreden, maar met name die Rosebank moest ik gewoon hebben!

Groet,

Crucisalus
      zondag 1 april 2007 @ 14:55:49 #272
    128548 pavv
    The computer says NO
    pi_47892384
    Hehehe grappig, die Rosebank heb ik laatst in Velp geproefd en die is inderddad zeer goed te drinken...tikkie aan de prijs maar heel mooi. Ik had helaas niet de tijd om heel lang met een glas van dat spul te gaan zitten mijmeren waardoor het helaas niet is gelukt om de neus van die dram tot volle wasdom te laten komen, deze neus begon namelijk een beetje gesloten.

En ook met beide Clydesdales zul je veel plezier hebben, zeker de Dailuaine is een topper

Alleen van de Bunna werd ik niet erg wild, tikkie een-dimensionaal.

Waar heb jij ze allemaal geproefd?
      zondag 1 april 2007 @ 17:40:38 #273
    69509 Crucisalus
    The doctor is here....
    pi_47897569
    quote:
    Op zondag 1 april 2007 14:55 schreef pavv het volgende:
    Waar heb jij ze allemaal geproefd?
    Eigenlijk heb ik ze geen van allen geproefd. Ik ben voornamelijk afgegaan op tasting notes op het web. Meestal ga ik af op meerdere notes en ben eigenlijk nog nooit een buil gevallen.

...so far, so good...

Ik heb een zwak voor Rosebank en wilde nog een topper hiervan in huis hebben. Bij VanZuylen stond ook een OMC op de site maar deze willen wel eens wisselen qua kwaliteit. De Adelphi viel volgens de kritieken ook tegen en de Rare Malts wijken te veel af van het typische distillery-karakter. Toen kwam de Daily Dram voorbij met tot nu toe enkel lovende kritieken. Serge gaf zelfs een 9 dus toen heb ik besloten tot aanschaf.

De Clynelish en de Dailuaine had ik al enige tijd op het oog en gezien het feit dat ze bij Leon vrij vlot weg waren heb ik die meebesteld. Ik ben met name benieuwd naar de Dailuaine. Ik heb zelf een Dailuaine van G&M CC staan en die vond ik in het begin vrij lastig te doorgronden (of zelfs te waarderen). De laatste tijd neem ik vaker een dram hiervan en begin er een beetje erg door gecharmeerd te worden. Complex beestje!

Maar ik probeer ze alle drie voorlopig dicht te laten (of misschien stiekem toch een keer proeven).
    Heb nu nog zo'n 8 flessen dicht staan. Daar zijn er een paar van eerst aan de beurt.

't Is jammer dat je zo'n beetje aan de andere kant van het land woont anders hadden we mijn Dailuaine (1991, G&M-CC, 14y, 43%) de Clydesdale en jouw oudere Dailuaine (G&M, CC) een keer naast elkaar kunnen proeven. Ach, misschien komt het er wel een keer weer van.

Groet,

Crucisalus
      zondag 1 april 2007 @ 17:42:54 #274
    69509 Crucisalus
    The doctor is here....
    pi_47897634
    De Bunna was ik gewoon zeer benieuwd naar, ik heb de peated van Ultimate ook. En voor nog geen 3 tientjes kun je er niet echt een buil aan kopen. De Ultimate vind ik trouwens lekker.

Gr,

Crucisalus
      dinsdag 3 april 2007 @ 16:39:09 #275
    34481 travelman
    What's goin' on?!
    pi_47968738
    ben geen whisky kenner, maar drink wel graag een goede whisky; laatst een fles 'Oban' gekregen en die gaat erg snel (vorige whisky's: Dalwhinnie en Tullibardine). Voor de rest wat nosings&tastings gedaan, om mijn kennis te verbreden (trouwens erg goed bevallen).
      dinsdag 3 april 2007 @ 20:36:32 #276
    162171 Teqronaut
    Uncontrollable
    pi_47978228
    ah die dalwhinnie was ik juist niet zo kapot van
    en vorig weekend ook een miskoop gedaan.. gelukkig was die niet zo heel erg duur
    aankomend weekend maar weer eens wat lekkers uitzoeken
      dinsdag 3 april 2007 @ 21:12:38 #277
    34481 travelman
    What's goin' on?!
    pi_47979684
    quote:
    Op dinsdag 3 april 2007 20:36 schreef Teqronaut het volgende:
    ah die dalwhinnie was ik juist niet zo kapot van
    en vorig weekend ook een miskoop gedaan.. gelukkig was die niet zo heel erg duur
    aankomend weekend maar weer eens wat lekkers uitzoeken
    als beginnend whisky-drinker vond ik hem wel aangenaam; dat hele scherpe of rokerige hoeft van mij (nog) niet.
      maandag 9 april 2007 @ 20:46:40 #278
    69509 Crucisalus
    The doctor is here....
    pi_48155944
    quote:
    Op vrijdag 30 maart 2007 23:20 schreef parterrepact het volgende:
    Zo'n Signatory Cask Strength Collection flesje wil ik altijd nog hebben.. Alleen al omdat ik het een ontzettend geniaal vormgegeven fles vindt!
    Parterrepact, dan moet we binnenkort maar eens een datum prikken voor een vervolg tasting.
    Dan kan ik de volgende wel meenemen.

Let me know...

Greetz
    pi_48387729
    Gisteren MacAllan 25yr ( http://www.themacallan.com/range/fine_oak_25yo.html ) op de luchthaven in Praag aangeschaft, na het bekijken van de prijzen op internet blijkt dat ik die bijna aan de helft van de prijs gekocht heb. Mooi meegenomen. Proeven komt later want ze blijft nog altijd redelijk prijzig.
    Pain is weakness leaving the brain !
      maandag 16 april 2007 @ 18:22:17 #280
    78964 Luuksor
    [ Curacao ]
    pi_48388032
    Die is echt super geweldig. Heb laatst een nipje mogen proeven op het werk..
    pi_48562291
    Vanavond whiskeyproeverij van een vriend van me gehad, was ontzettend lekker . Wat ie had gekocht:

• Famous Grouse
  • Burn of Speyside
  • Jameson ( 12 jaar )
  • Gelmorangie
  • Cadenheads
  • Laganulin

Die Cadenheads was vrij sterk, 60 %, en ontzettend lekker. Een eurootje of 70, maar zeker de moeite waard. Schijnt ook nog maar net op de markt te zijn. Verrreweg de lekkerste van de avond. Heel appart om te ruiken hoe zo'n Famous Grouse verandert als je andere whiskies achter de kiezen hebt. Je ruikt echt een vrij sterke rozijnengeur, dat was me nooit zo opgevallen. Die Laganulin was erg rokerig, maar ook ontzettend lekker. We waren met z'n 17'en ofzo, en de ene helft vond die Laganulin erg lekker, terwijl de andere helft em niet te zuipen vond ( "doet me denken aan een palingrokerij" ) Al met al een hele geslaagde avond, zullen vast wel wat spelfouten in zitten ,want ben nu aardig kachel
  • pi_48564907
    Lagavulin?

En Cadenheads is geen destilleerderij, maar 'n bottelaar, dus eigenlijk moet je weten welke whisky ze daar gebruikt hebben ...
      zaterdag 28 april 2007 @ 01:47:20 #283
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_48798101
    Zit nu aan de Vintage Hallmark of st. James's Single Highland Malt.

Vind heb nu niet echt iets. Te scherp en verder weinig smaak
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      zondag 29 april 2007 @ 08:22:48 #284
    69509 Crucisalus
    The doctor is here....
    pi_48825332
    Gisterenavond een glaasje genoten van een van m'n favoriete distilleerderijen.

Rosebank 1981/2006 (43%, Daily Dram)

Neus:
    Het typische citrusfruit maar ook iets van mango. En, yippie, een spoortje turf .
    Ook een beetje mint en zelfs iets maritiem. Geweldig!!
    Smaak:
    Fris en zuiver. Veel fruit, naast het gebruikelijke citrusfruit (citroen, grapefruit) ook iets van appels. Op de achtergrond wederom een spoortje turf.
    Finnish:
    Lang met lemon en mango. En het maritieme is aanwezig middels een snufje zout.

Geweldige Rosebank!!

dinsdag 1 mei 2007 @ 20:19:52 #285
    128548 pavv
    The computer says NO
    pi_48900959
    De Gall heeft weer eens uitverkoop

Dus.....als je nog een nieuwe fles nodig hebt van het een of ander kun je altijd even kijken of er daar iets voor je tussen staat.....vaak wat signatory bottelingen, een kleine bruichladdich, her en der nog een artisan cask met kortingen waardoor het opeens wél interessant wordt om iets bij de (normale dure) G&G te halen.
      donderdag 3 mei 2007 @ 09:17:49 #286
    162171 Teqronaut
    Uncontrollable
    pi_48954042
    Mijn nieuwe aanwinst

Glen Moray Distillery 1984 Vintage
    pi_48958386
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 09:17 schreef Teqronaut het volgende:
    Mijn nieuwe aanwinst

[afbeelding]
    Glen Moray Distillery 1984 Vintage
    Heb ik ook staan, gekocht in de distillery zelf, nog niet open gedaan.
    Van diezelfde distillery heb ik ook de fifth chapter, 60% en deze is alvast zeeer lekker.
      donderdag 3 mei 2007 @ 12:27:00 #288
    69509 Crucisalus
    The doctor is here....
    pi_48960619
    Die Glen Moray is zacht en fruitig. Past perfect bij het zonnige zomerweer.
      donderdag 3 mei 2007 @ 23:19:10 #289
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_48985725
    Afgelopen week tijdens mn afscheid van mn oude baas een flesje red label gekregen
    Een collega was ter ore gekomen dat ik whisky wel lekker vond ofzo.

Dat worden dus veel irish coffee's met slagroom dit najaar...
    Mijn foto's op Flickr!
      donderdag 3 mei 2007 @ 23:19:22 #290
    130803 Gripper
    Get a grip
    pi_48985734
    dubbel

[ Bericht 97% gewijzigd door Gripper op 03-05-2007 23:40:22 ]
    Mijn foto's op Flickr!
    pi_48988113
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:19 schreef Gripper het volgende:
    Afgelopen week tijdens mn afscheid van mn oude baas een flesje red label gekregen
    Hoe bekend

Mij is het altijd bespaard gebleven, maar 'n vriend zit opgescheept met de meest ranzige 15-euro-whisky
      vrijdag 4 mei 2007 @ 01:24:26 #292
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_48989958
    Ik heb al drie jaar een fles cutty sark staan. Durf hem niet open te maken.

Mijn maatje had het wel begrepen, daar kreeg ik een setje van vier goede miniaturen van
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_48992559
    Black Ram whisky, uit Bulgarije, van (diezelfde) vriend gekregen. Voor de grap dus. Kostte slechts één euro, zat in een plastic fles. Hij was goooooooooooor
    pi_49006148
    quote:
    Op donderdag 3 mei 2007 23:19 schreef Gripper het volgende:

Dat worden dus veel irish coffee's met slagroom dit najaar...
    Ah je kunt ze het niet kwalijk nemen.
    Degene die er zogoed als nix van kent, zal JW en soorten lusten.
      vrijdag 4 mei 2007 @ 20:34:59 #295
    69509 Crucisalus
    The doctor is here....
    pi_49017950
    Naar aanleiding van de werelddeals aktie bij G&G de volgende flessen aan m'n verzameling toegevoegd.

Van Signatory Vintage:
    Ardmore 1991, Bourbon Barrel, 13y, 43%
    Bowmore 1988, Hogshead, 16y, 43%
    Linkwood 1991, Sherry Butt, 14y, 43%
    Rosebank 1991, Bourbon Barrel, 13y, 43%

En ook nog:
    Bowmore, 12y, 70cl, 40% (nieuwe botteling)

Jammer dat het reguliere spul dat ze hebben staan toch vrij duur is ten opzichte van de kleinere slijters. Terwijl zij toch 'groot' kunnen inkopen. Blijft vreemd....

pi_49020139
    Iemand nog een tip voor een echt heftige whisky? Mn vader heeft zoiets van, de whisky (single malt) die ik koop moet echt heel anders smaken, anders drinkt ie liever gewoon z'n ballantines. Ik kan me het merk heftige whisky ff niet herinneren, om te dienen als voorbeeld. (bij een whisky proeverij betitelde veel mensen deze als een of ander ontsmettingsdrankje van vroeger )
      vrijdag 4 mei 2007 @ 22:17:07 #297
    27698 Doffy
    pi_49021585
    Laphroaig, die bedoel je denk ik, komt daar nog het dichtste bij in de buurt, hoewel Ardbeg of Lagavulin er zeker niet voor onder doen.
    'Nuff said
    pi_49022132
    Zit toevallig net aan de Ardbeg Uigeadail. Man, alsof je op turf zit te kauwen

Heerlijk, wel.

Maar, idd, volgens mij bedoel je Laphroaig.
    pi_49030417
    quote:
    Op vrijdag 4 mei 2007 22:31 schreef knnth het volgende:
    Zit toevallig net aan de Ardbeg Uigeadail. Man, alsof je op turf zit te kauwen

Heerlijk, wel.

Maar, idd, volgens mij bedoel je Laphroaig.
    Die Ardbeg Uigeadail was een heerlijke ervaring....!
      zaterdag 5 mei 2007 @ 13:04:14 #300
    162171 Teqronaut
    Uncontrollable
    pi_49034008
    Lijkt wel of ik 1 van de weinigen ben die niet van turf / rokerige whisky's hou :/
      zaterdag 5 mei 2007 @ 13:47:21 #301
    69509 Crucisalus
    The doctor is here....
    pi_49035064
    Nee, hoor. Ik houd van beide. Een derde van wat ik heb staan is geturfd.
    Met name met dit warmere weer geef ik de voorkeur voor een iets zoetere whisky.
    Rosebank of Aberlour bijvoorbeeld.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')