Ach, hij kan het ook hebben verzonnen, flink hebben aangedikt om zielig over te komen om zo een lagere straf te krijgen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 18:54 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Hetgeen wat hij zelf heeft verteld is dat hij de 1e 40 dagen in een kerker heeft gezeten van 5 bij 2m. Hij zat daar met nog 20 mannen, allemaal gehukrt in het pikkedonker. Ze hadden een gat in de vloer om te schijten. Hij zat daar met misdadigers van het ergste niveau. Na 40 dagen mocht hij daaruit, hij kon daglicht niet meer verdragen en was graatmager. Hij werd geketend (aan andere gevangenen) overgebracht naar het gevangenis ziekenhuis. Wat hij vertelde is dat iedereen die bij het ziekenhuis aankwam daar eigenlijk kwam om te sterven er waren namelijk geen doctoren aanwezig. Hij heeft daar mensen dood zien gaan en s'nachts bonkte ze op de deuren van de pijn enz. Ook een oudere man die hem een 'hart onder riem' had gestoken in de kerker storf daar. Toen hij uit het ziekenhuis kwam werd hij geketend acherin een politie auto gegooid en in een soort van container gegooid samen met weer andere gevangen. In die container is hij 3 dagen/ nachten verkracht doro politieagenten. Johan huilt Ze hebben hem daar geprobeerd te castreren, door met een mes tussen zijn ballen te snijden (zoiets was het volgens mij, kon het niet goed verstaan door het huilen) Toen is hij weer overgebracht naar een andere gevangenis en is daar mishandeld/ in elkaar geslagen enz enz. Dit was zijn verhaal, hierna ging de rechters en zijn collega's naar achter, om de schorsing van voorarrest en het gedeeltelijk laten vervallen van het voorarrest.
Nou geloof dat maar niet hoor....De omstandigheden aldaar zijn idd vreselijk......Wat hier omschreven is , is daar niet abnormaal....quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:48 schreef Danzig het volgende:
[..]
Ach, hij kan het ook hebben verzonnen, flink hebben aangedikt om zielig over te komen om zo een lagere straf te krijgen.
Ik neem de verhalen van Stellingwerf met een flink aantal korreltjes zout, maar goed wat hij in Brazilie heeft meegemaakt is compleet irrelevant voor de rechtzaak hier in Nederland, immers het maakt zijn daden niet minder erg.quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou geloof dat maar niet hoor....De omstandigheden aldaar zijn idd vreselijk......Wat hier omschreven is , is daar niet abnormaal....![]()
quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:14 schreef Danzig het volgende:
[..]
maar goed wat hij in Brazilie heeft meegemaakt is compleet irrelevant voor de rechtzaak hier in Nederland, immers het maakt zijn daden niet minder erg.
Een paar maandjes is natuurlijk wel erg kort....Overigens straft Nederland bepaald niet mild hoor als het gaat om verkrachtingszaken. Op enkelvoudige verkrachting staat een maximale celstraf van 12 jaren...dat is bepaald niet niks...quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:38 schreef Cyan het volgende:
[..]
Dus jij vind dat iemand die vrouwen verkracht en daardoor vernederd er vanaf moet komen met een paar maandjes in de bajes met kabeltv en een uurtje luchten en in het elkaar zetten van wasknijpers? Om daarna zijn leven weer te kunnen oppakken?
Nee daar geloof ik niet in. Mogelijk is Johan psychisch niet gezond....De rechter stuurt Johan niet voor niets naar het PBC om aldaar psychisch te worden onderzocht. Daar wordt dan ook onderzocht of er evt gevonden psychische klachten in verband kan worden gebracht met de vermeende delicten.....quote:Als iemand zo laag is om een vrouw te verkrachten dan vind ik het zeer terecht dat degene hetzelfde mag meemaken.
Nu weet hij hoe het voelt om vernederd en verkracht te worden. En nu weet ie ook wat zijn slachtoffers door maken.
Populistisch geblaatquote:Op woensdag 21 februari 2007 21:38 schreef Cyan het volgende:
[..]
Dus jij vind dat iemand die vrouwen verkracht en daardoor vernederd er vanaf moet komen met een paar maandjes in de bajes met kabeltv en een uurtje luchten en in het elkaar zetten van wasknijpers? Om daarna zijn leven weer te kunnen oppakken?
Als iemand zo laag is om een vrouw te verkrachten dan vind ik het zeer terecht dat degene hetzelfde mag meemaken. Nu weet hij hoe het voelt om vernederd en verkracht te worden. En nu weet ie ook wat zijn slachtoffers door maken.
Populistisch geblaat?quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:26 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Populistisch geblaat![]()
Overigens geloof ik weinig van het verhaal van Johan S, het is wel erg dik aangezet. Anderzijds moeten de gevangenissen in Brazilië een hel zijn.
Uiteraard moet elk verhaal op z'n merites worden beoordeeld. Maar ik hoor meer verhalen overtoestanden daar; ik vind het dus niet ongeloofwaardig...Het gaat daar wel iets anders aan toe dan hier..Andere normen en waarden...Ook met gedetineerden...quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:14 schreef Danzig het volgende:
[..]
Ik neem de verhalen van Stellingwerf met een flink aantal korreltjes zout
Nee, ik vind het niet irrelevant...De rechter zal dat bij de strafoplegging naar mijn inschatting wel degelijk meenemen bij het vonnis wijzen. En terecht naar mijn idee. Immers de periode en omstandigheden aldaar maken deel uit van de voorlopige hechtenis. Deze wordt namelijk in mindering beracht met de strafoplegging. Omstandigheden lijken daarbij wel degelijk relevant...quote:, maar goed wat hij in Brazilie heeft meegemaakt is compleet irrelevant voor de rechtzaak hier in Nederland, immers het maakt zijn daden niet minder erg.
Hij is intelligent genoeg om te weten dat zijn gedrag niet door de beugel kon. Hij was immers ook zo slim te vluchten. Als je weet dat je drang hebt iets te doen waarvan je weet dat het niet mag, geef jezelf dan aan! Chack jezelf in bij de psych of zo. Hij wist écht wel dat 'ie iets verkeerds deed.quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:24 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee daar geloof ik niet in. Mogelijk is Johan psychisch niet gezond....De rechter stuurt Johan niet voor niets naar het PBC om aldaar psychisch te worden onderzocht. Daar wordt dan ook onderzocht of er evt gevonden psychische klachten in verband kan worden gebracht met de vermeende delicten.....
waarom voel je dan wel meteen mee als meneer zelf met een verhaal komt ?quote:Op woensdag 21 februari 2007 21:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee. Ik wil de vermeende slachtoffers niets te kort doen, maar geloof niet in oog om oog , tand om tand....En ik haast me maar weer te zeggen dat Johan nog niet is veroordeeld doch verdachte is....Laat de rechter recht spreken....
Sinds wanneer kan een mening geen populistisch geblaat zijn?quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:30 schreef Cyan het volgende:
[..]
Populistisch geblaat?![]()
Ooit van een mening gehoord?
Nee laten we zijn hele jeugd even analyseren en alles wat er mis is gegaan in zijn leven. Misschien vinden we dan nog ergens een klein excuus voor zijn daden. En misschien, heel misschien kunnen we dan zeggen: "Rot voor die jongen he? Dat ie door bepaalde voorvallen zo diep is gezonken. Ja heb toch een beetje medelijden". Alsjeblieft zeg.![]()
Dat zal tijdens het pbc onderzoek moeten blijken......Het heeft met intelligentie niet zo veel te maken.....Dat heeft alles te maken of zijn superego (de gewetensfunctie ) goed is ontwikkeld ......Vaak zie je bij verkrachters dat ze lijden aan ene anti-sociale persoonlijkheidsstoornis. Een van de kenmerken is een laag superego en een veel grote impulsiviteit......quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:31 schreef Toeps het volgende:
[..]
Hij is intelligent genoeg om te weten dat zijn gedrag niet door de beugel kon.
Nogmaals het iq speelt een ondergeschikte rol Moet trouwens blijken eea hangt dus af van het ontwikkelde superego en/of driftmatige impulsen. Dat laatste heeft met het cognitieve functioneren (intelligentie) al helemaal niet te maken.....quote:Hij was immers ook zo slim te vluchten. Als je weet dat je drang hebt iets te doen waarvan je weet dat het niet mag, geef jezelf dan aan! Chack jezelf in bij de psych of zo. Hij wist écht wel dat 'ie iets verkeerds deed.
Dan moet het nog wel bewezen worden dat het inderdaad ook zo is wat Stellingwerf is overkomen in Brazilië, heeft hij hier aangifte van gedaan?quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, ik vind het niet irrelevant...De rechter zal dat bij de strafoplegging naar mijn inschatting wel degelijk meenemen bij het vonnis wijzen. En terecht naar mijn idee. Immers de periode en omstandigheden aldaar maken deel uit van de voorlopige hechtenis. Deze wordt namelijk in mindering beracht met de strafoplegging. Omstandigheden lijken daarbij wel degelijk relevant...
Ik wil je je pleziertje niet ontnemen, maar reken er maar niet op dat Johans verhaal waar is.quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:42 schreef JohnDope het volgende:
ik zei het toch..... (Echtgaaf sprak het meerdere malen tegen) Maar JSF is meerdere malen dus wel verkracht door inmates.
priveleges of niet, als die inmates je moeten hebben, dan pakken ze je.quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:46 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik wil je je pleziertje niet ontnemen, maar reken er maar niet op dat Johans verhaal waar is.
Enerzijds zijn de Braziliaanse gevangenissen een hel (zeker voor zedendelinquenten, vermoed ik zo), anderzijds zijn overheden van 3e wereldlanden vaak geneigd om westerlingen wat beter te behandelen dan hun eigen uitschot. Naar de reden mag je zelf raden.
Ik schiet niet vol hoor. Ik gaf ook aan dat zijn verhaal ook op zijn merities moet worden beoordeeld...ik kijk er niet van op dat het zo aan toegegaan is. Het verhaal is niet bijvoorbaat ongeloofwaardig. Bekend zijn toch wel de omstandigheden in dergelijke gevangenis. ik zie dit niet als een onwaarschijnlijke omschrijving....quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:38 schreef milagro het volgende:
[..]
waarom voel je dan wel meteen mee als meneer zelf met een verhaal komt ?
je bent zo op de letter, maar als Johan FS begint te miepen over VERMEENDE misdragingen daar, schiet je bekant volen komt dan later pas, na reacties van anderen,met een slag om de arm.
Het is altijd goed om kritisch te blijven. En de rechter zal echt wel het verhaal op zijn merites beoordelen.quote:die knul heeft in zijn leven ws veel moeten liegen om zo makkelijk zoveel slachtoffers te maken, incluis zijn familie, die ook slachtoffer zijn in zekere zin, dus ik zou zijn verhaal met een zak zout nemen.
Ik heb meerdere keren in diverse topic ook mijn medeleven betuigt van de vermeende slachtoffers. Maar als je naar de media kijkt dan zie je dat er maar amper aandacht aan de slachtoffers is besteed - tot nu toe- om de doodeenvoudige reden - en zonder ze tekort te doen- ze hebben tot nu toe nog geen gezicht......Dat is bij Johan nogal anders tot nu toe....quote:het verbaast me dat je veel sneller met medeleven komt voor hem, dan voor zijn slachtoffers, daarmee blijf je maar hameren dat het eerst bewezen moet worden en hou je nauwgelet het woordje vermeend en verdachte in de gaten .
apart wel.
Dat weet ik niet........Ik neem aan dat zijn advocaat dit heeft uitgezocht en de nodige procedures in werking heeft gesteld. Lijkt mij zeer belangrijk als het aankomt tot een strafvonnis en gewogen aftrek van het voorrrest ...quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:41 schreef Danzig het volgende:
[..]
Dan moet het nog wel bewezen worden dat het inderdaad ook zo is wat Stellingwerf is overkomen in Brazilië, heeft hij hier aangifte van gedaan?
Nee, ik herinner me nog dat jij dit voorspelde. En je hebt het idd bij het goede eind....Maar ik heb je op dat scenario niet tegengessproken..quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:42 schreef JohnDope het volgende:
ik zei het toch..... (Echtgaaf sprak het meerdere malen tegen) Maar JSF is meerdere malen dus wel verkracht door inmates, ookal had hij zogenaamde priveleges
Misschien dat hij nu (met zijn zogenaamde bovengemiddelde intelligentie) eindelijk beseft wat hij zijn slachtoffers heeft aangedaan......quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, ik herinner me nog dat jij dit voorspelde. En je hebt het idd bij het goede eind....Maar ik heb je op dat scenario niet tegengessproken..
Ik vraag mij af wat er nu in hem omgaat.....quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Misschien dat hij nu (met zijn zogenaamde bovengemiddelde intelligentie) eindelijk beseft wat hij zijn slachtoffers heeft aangedaan......
quote:Op woensdag 21 februari 2007 23:00 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat er nu in hem omgaat.....
1: Neequote:Op woensdag 21 februari 2007 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Vraag:
1 is er al een nieuwe procesdatum gepland?
2 Bekend of dat een weer een proformazitting zal zijn?
3 Of wordt gewacht met de inhoudelijke behandeling totdat ook die aanvullende vijf gevallen kunnne worden behandeld......
Ja dat hoorde ik ook bij SBS6.....quote:Op woensdag 21 februari 2007 23:25 schreef tongytongylickylicky het volgende:
3: Ik denk dat we van dat uit moeten gaan, op het nieuws zeiden ze dat er misschien nog nieuwe feiten/ aanklachten boven tafel zouden komen daar is in de rechtzaal met geen woord over gerept.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |