Ja, het nieuws rond deze zaak is erg schaars. Ik neem aan dat de site van de rechtbank tzt wat meer duidelijkheid zal geven. Toch lijken mij de zittingen op 4 en 5 juli a.s. wel inhoudelijke van aard te zijn. (Voor een proformazitting lijkt mij in dit geval zeker geen 2 dagen noodzakelijk te zijn....)quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:44 schreef ferrari_rood het volgende:
Sorry ik weet er niks van.
Ow, das jammer als je er graag heen zou willen. Tja, je kan de 5e juli overwegen, maar dan heb je de helft gemist...Het lijkt mij trouwens ook wel erg heftig en emotioneel voor je, als je alles voorbij ziet komen...Het was je vroegere vriend tenslotte....quote:Ik weet in ieder geval wel dat ik ook nu niet naar de zitting kan. Op 4juli is mijn vriend jarig.
Oei, hopelijk toch niet voor iets ernstigs...quote:En verder ben ik hoogstwaarschijnlijk ook al geopereerd.
De meeste vragen kunnen met het volgende bericht worden beantwoord:quote:Op donderdag 26 april 2007 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
[..]
Ja! Kijk maar :
[..]
Opvallend:
a: 4 en 5 juli vinden de rechtszittingen plaats. Dat is dus langer dan 3 maanden na de laatste proformazitting![]()
Of was afgelopen woensdag de 2e proformazitting geweest? Of Had Johan zelf een kort geding aangespannen om zijn detentie te laten opschorten?
b: Gezien dat voor het geplande proces 2 dagen zijn uitgetrokken, lijkt het mij dat de zittingen wel inhoudelijk zijn ;
c: Het feit dat hij een tweede poging doet om het voorarrest tot de rechtzaak op te schorten, geeft denk ik wel iets aan over het niet al te best zijn van zijn geestelijke gezondheidstoestand... PTSS kan idd zeer ernstig zijn...
Blijft de vraag hoe het staat met het aanvullende uitleveringsverzoek aan Brazilie voor een aantal gevallen die tot op heden nog niet in de dagvaarding zijn opgenomen..
Onduidelijk is ook, of Johan reeds is onderzocht in het Pieter Baan Centrum. Verblijft hij weer op de Bijzondere Zorgafdeling van het Huis van Bewaring?
Weet iemand misschien of de rechtzaak van gisteren een kort geding was of de 2e proformazitting?
Johan zal bij een veroordeling een zeer zware tijd tegemoet gaan, als ik bovenstaande krantenbericht lees. Wat te denken bij een veroordeling van een jarenlange celstraf? Mij zijn geen gevallen bekend waarbij de rechter besloot om geen detentie op te leggen, omdat verdachte niet geschikt zou zijn voor detentie....quote:Serieverkrachter zwoegt in Nederlandse cel
door Johan van den Dongen
DEN HAAG - De in Brazilië opgepakte serieverkrachter drs. Johan-Frederik S. houdt het niet meer vol in de Nederlandse cel. Met zijn ouders en slachtoffers als toeschouwers in de rechtszaal vroeg de 25-jarige bedwelmverkrachter gistermiddag opnieuw om schorsing van zijn voorarrest.
S., wiens naam en foto vorig jaar tijdens zijn vlucht op de tv werd getoond wegens vier verkrachtingen en één poging daartoe, overhandigde de rechter een brief van de psychiater waaruit moet blijken dat hij niet in staat is nog langer in de gevangenis te zitten.
Volgens het document speelt zijn post traumatisch stress syndroom (PTSS), opgelopen in de propvolle Braziliaanse gevangeniscel waar hij nachtenlang werd verkracht en vertrapt, een rol bij zijn weigering om mee te werken aan het onderzoek naar zijn geestesgesteldheid. „Zijn klachten lijken te verergeren”, staat in het document. „Onderzoek naar zijn detentiegeschiktheid is wenselijk.”
S. kreeg met zijn verzoek geen voet aan de grond bij de rechtbank, die het maatschappelijk belang voor het persoonlijk belang van S. stelde. Over anderhalve maand wordt de zaak inhoudelijk behandeld.
http://www.telegraaf.nl/b(...)Nederlandse_cel.html
Ik vermoed weer bij Rechtbank Den Haag.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:26 schreef Omkron het volgende:
Ik heb vrij morgenmiddag.. waar is het dan precies?
OK. Ik ben erg benieuwd wat ze te zeggen hebben......quote:Op dinsdag 3 juli 2007 20:00 schreef Omkron het volgende:
Kreeg de beveiliging aan de lijn. Morgen even terugbellen vanaf 8.30.
Goh, zeg.....Gruwelijk balen... Hopelijk niet gewond geraaktquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:44 schreef Omkron het volgende:
Calamiteiten plan deel A is vandaag in werking getreden. Ben net pas thuis gekomen. Aanrijding. (total loss).
Ik vraag me af of die zitting vandaag wel heeft plaatsgevondenquote:Mijn vrije middag was dus vandaag geen vrije middag meer.
quote:DEN HAAG - De slachtoffers voelden zich 'bedwelmd', 'buiten westen' of 'dizzy' op de avonden dat zij met J.S. verkeerden. Het Openbaar Ministerie (OM) verdenkt deze 26-jarige man uit Sassenheim van vier zeer gewelddadige verkrachtingen en een poging daartoe. Mogelijk vergiftigde de verdachte de vrouwen met bedwelmende middelen, voor hij zich aan hen vergreep. Dat bleek woensdag in de rechtbank in Den Haag.
De zaak van S. kwam in april 2006 groot in het nieuws. Justitie verspreidde toen een opsporingsbericht, waarin zij de verdachte met naam en toenaam noemde en ook zijn gezicht toonde. Omdat het vermoeden bestond dat hij naar het buitenland was gevlucht, volgde een internationaal arrestatiebevel. De verdachte werd in juni dat jaar in Brazilië opgepakt en na enkele maanden aan Nederland uitgeleverd.
S. sprak in Den Haag voor het eerst publiekelijk over de verkrachtingszaken, die in 2005 en 2006 speelden. Hij noemde de beschuldigingen „absoluut onjuist”. Hij had slechts „gevoosd“ met de vrouwen. Tot seksueel contact was het, volgens hem, niet gekomen. Het zoenen en knuffelen ging juist van de vrouwen uit, zo verklaarde hij.
Van de vijf slachtoffers, vrouwen rond de twintig die S. in het Amsterdamse uitgaanscircuit had ontmoet, waren er drie in de rechtbank aanwezig. De rechter las voor uit hun verklaringen en stelde een paar overeenkomsten vast. De vrouwen zeggen allemaal gedrogeerd te zijn geweest toen zij verkracht werden. Volgens hen stopte S. het gif tijdens het uitgaan in hun drankjes. Bij enkelen van hen werd kort na het misdrijf valium of andere verdovende middelen in het bloed aangetroffen. Ook noemden zij S. intimiderend en zou hij van een aardige jongen 'in een beest' zijn veranderd, toen hij hen lastigviel.
Na de arrestatie van S. vond de politie injectiespuiten in zijn auto en werd in zijn slaapkamer valium aangetroffen. Bovendien bevatte zijn computer bestanden met sites over verdovende middelen. De verdachte ontkent echter stellig dat hij de vrouwen heeft bedwelmd. S. zit vast sinds zijn aanhouding in Brazilië. Hij verbleef enige tijd in het Pieter Baan Centrum, maar wilde niet meewerken aan een psychologisch onderzoek.
Het OM spreekt donderdag zijn eis uit
quote:Eis 16 jaar tegen verkrachter Johan S.
AMSTERDAM - De officier van justititie heeft zestien jaar cel geëist tegen de 'mooie jongen' verkrachter Johan S. Het seksmonster bedwelmde meisjes en vergreep zich daarna aan hen.
De 26-jarige man wordt verdacht van vier zeer gewelddadige verkrachtingen en een poging daartoe. Zijn slachtoffers zou hij met verdovende middelen zoals valium hebben bedwelmd, voordat hij zich aan hen vergreep.
De zaak om S. kwam in april 2006 groot in het nieuws. Justitie verspreidde toen een opsporingsbericht, waarin zij de verdachte met naam en toenaam noemde en ook zijn gezicht toonde. Omdat het vermoeden bestond dat hij naar het buitenland was gevlucht, volgde een internationaal arrestatiebevel. De verdachte werd in juni dat jaar in Brazilië opgepakt en na enkele maanden aan Nederland uitgeleverd.
LATER MEER
bron http://www.telegraaf.nl/b(...)achter_Johan_S..html
Geen TBS geeist.....quote:'Aardige Johan S. vaak een beest'
Van een verslaggever
AMSTERDAM - Johan S., nu 26, leek zo'n aardige jongen. Maar als hij seks wilde, veranderde hij in een beest, aldus een ex-vriendin. Gisteren begon de rechtszaak tegen de man naar wie vorig jaar in heel Nederland werd gezocht.
S., die werkte in Amsterdam en Groningen, komt uit Sassenheim en staat in Den Haag terecht. Hij staat bekend als de 'valiumverkrachter', die zijn slachtoffers vaak in het Amsterdamse uitgaansleven ontmoette en ze bedwelmde door iets in hun drankje te doen.
Hij ontkent alles. Twee Amsterdamse meisjes verklaarden dat ze samen door hem thuis werden gebracht, waar ze zouden zijn gedrogeerd en verkracht. Volgens S. wilden zíj juist seks, maar had hij hen afgewezen. Ook een andere vrouw die hij met geweld tot seks zou hebben gedwongen, had zich aan hém opgedrongen, verklaarde hij.
De zaak kwam vorig jaar april in het nieuws toen justitie zijn volledige naam en foto publiceerde om hem op te sporen. In juni werd hij opgepakt in Brazilië. De man zijn vier verkrachtingen en een poging daartoe ten laste gelegd. Daar kunnen nog drie zaken bij komen als de Braziliaanse autoriteiten beslissen dat ze hem ook daarvoor zouden hebben uitgeleverd.
De rechtbank beschikt over meer verklaringen van meisjes over de 'gewelddadige en bizarre' seksuele voorkeuren van de man. Niet alle slachtoffers hebben aangifte gedaan.
Een van de vrouwen die aangifte deden, is de ex-vriendin van de man. Zij vertelde dat hij vaak onmiddellijk seks eiste en haar daarbij pijn deed. Hij verkrachtte haar (ook na bedwelming) de avond dat ze de relatie hadden beëindigd, zegt ze. Dat gebeurde opnieuw met gebruik van een verdovend middel.
De rechters lieten blijken sterke twijfels te hebben over de ontkenningen. Op de computer van S. zijn internetpagina's gevonden met informatie over chloroform, valium, rohypnol, GHB en andere rapedrugs. Twee slachtoffers kennen elkaar, maar de andere drie niet. Toch lijken hun aangiftes tot in detail op elkaar.
http://www.parool.nl/nieuws/2007/JUL/05/ams2.html
Kennelijk was er geen rapportage gemaakt tijden zijn verblijf in het Pieter Baan Centrum. Dat valt ook niet mee als verdachte niet meewerkt.... Officier van justitie had echter liever wel TBS geeist, blijken uit dit krantenbericht:quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:31 schreef Herodus het volgende:
TBS mag hij er ook wel bij hebben. Na ruim tien zitten is hij nog steeds gevaarlijk lijkt me.
quote:Zestien jaar cel geëist tegen Sassenheimse 'valiumverkrachter'
Gepubliceerd op 05 juli 2007, 12:02
Den Haag/Sassenheim - Tegen de 26-jarige Sassenheimer die terecht staat voor een reeks gewelddadige verkrachtigen, is vanmorgen door de officier van justitie 16 jaar onvoorwaardelijke gevangenisstraf geëist. Hij wordt in elk geval schuldig bevonden aan vier verkrachting, onder toediening van een verdovend middel, en één poging daartoe. De officier zou tegen de verdachte liever tbs met dwangverpleging hebben geëist. Maar omdat de verdachte weigerde mee te werken aan een psychologisch onderzoek kon er geen diagnose over een persoonlijkheidsstoornis worden vastgesteld.
http://www.leidschdagblad(...)n/article2115690.ece
Kennelijk is maximumstraf 16 jaar op meervoudige verkrachting:quote:Op donderdag 5 juli 2007 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
16 jaar is wel heel fors....... Ik dacht dat het maximum 12 jaar kan zijn.![]()
Ik ben benieuwd hoe de rechter zal gaan vonnissen.
quote:De aanklaagster eiste de langste gevangenisstraf die op deze misdrijven staat, zei ze, om de maatschappij zo lang mogelijk tegen S. te beschermen. (ANP)
Bron
Nope.. hele dag dingen regelen. Zou rond 9.00 bellen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Goh, zeg.....Gruwelijk balen... Hopelijk niet gewond geraakt![]()
[..]
Ik vraag me af of die zitting vandaag wel heeft plaatsgevondenIk heb op het nieuws er niets van vernomen. Of ze gaan er pas moren over berichten.
Had je nog gebeld?
Dus over ruim tien jaar komt er een woedende onbehandelde psychopaat op vrije voeten. Spannend!quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kennelijk was er geen rapportage gemaakt tijden zijn verblijf in het Pieter Baan Centrum. Dat valt ook niet mee als verdachte niet meewerkt.... Officier van justitie had echter liever wel TBS geeist, blijken uit dit krantenbericht:
[..]
En dus ben ik benieuwd tot welk oordeel de rechter komt. Als de rechter geen vonnis kan wijzen met daarin TBS, zonder dat er een onderzoeksrapportage beschikbaar is, dan loont het ontzettend de moeite om zo'n onderzoek te weigeren. Veel delinquenten zijn nl als de dood voor TBS (want dat is open open eind) en hebben in plaats daarvan liever een hogere tijdelijke celstraf. Dan weet je nl waar je aan toe bent.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:27 schreef Herodus het volgende:
[..]
Dus over ruim tien jaar komt er een woedende onbehandelde psychopaat op vrije voeten. Spannend!
Waarschijnlijk nog met HIV ookquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:27 schreef Herodus het volgende:
[..]
Dus over ruim tien jaar komt er een woedende onbehandelde psychopaat op vrije voeten. Spannend!
Op die mogelijkheid had zijn advocaat Cees Korvinus ook gewezen, blijkende uit het bericht van de papieren Telegraaf van vandaag.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |