abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44025413
Ik heb de laatste tijd erg last van mijn schenen.. niet van mijn kuiten, maar echt van de spieren die naast je scheenbeen zitten aan de voorkant... Echt van mijjn enkel tot 10 onder mjin knie ongeveer. Zeg maar het onderste deel van mijn schenen.. Het zijn dus niet mijn schenen zelf.. Het voelt alsof het die spieren zijn... Ik heb wel eens gehoord van shinsplit, of van dat vlies rond je botten dat kan onsteken..misschien is dat het.. iemand een idee? ik kan er soms gewoon niet van lopen.. laat staan voetballen...

ik voetbal regelmatig, maar denk niet dat het door overbelasting komt.. voetbal niet zo heel veel laatste tijd (2keer maar of zo)

iemand een idee?
pi_44025631
Hoe oud ben je?
Misschien ben je gewoon aan het groeien.

Maar het zou ook van voetbal kunnen komen. Dat is toch goed voor niemand.
pi_44025633
Klinkt als een scheenbeenvliesontsteking.

Scheenbeenvliesontstekingen shin splints
Wat is scheenbeenvliesontsteking:
Shin splints is de benaming voor de pijn die zich situeert ter hoogte van de voorzijde van het onderbeen. Meest voorkomende oorzaak voor die pijn is een ontsteking van het beenvlies of periost van het scheenbeen. Deze ontsteking wordt voornamelijk veroor- zaakt door te wandelen op zeer harde ondergrond, versleten of slecht schoeisel, hyperproneren, veel en lang- durig bergaf stappen,...

Welke zijn de symptomen

Een duidelijke gevoeligheid ter hoogte van de voorzijde van het onderbeen.
Niet definieerbare pijn ter hoogte van het onderbeen bij stappen.
Heel soms is er een zwelling aanwezig.
Wanneer je over het scheen- been wrijft kan je in een verder gevorderd stadium oneffenheden gewaarworden.
Pijn ter hoogte van het onderbeen wanneer de tenen of de voeten naar beneden gedrukt worden.
Wat te doen bij scheenbeen- vliesontstekingen?
Eerst en vooral raadpleeg een arts om de juiste diagnose te hebben. Een correcte diagnose betekent steeds een vluggere genezing.
Zeer zeker zal er rust voor- geschreven worden. In tegen- stelling tot de Tibialis Anterior peesontsteking waar relatieve rust voorgeschreven wordt, zal er hier dikwijls volledige rust aan de orde zijn. Om een definitieve diagnose te hebben zal de behandelende arts normaliter een scan voorstellen. Dit zal hij/zij doen om een stressfractuur van het onderbeen uit te sluiten. Een stressfractuur zijn kleine breukjes in het bot. Het been op zich is niet gebroken maar de kleinere struktuurtjes die zijn wel gebroken.
Is die uitslag van die aard dat een scheenbeenvliesont- steking vastgesteld wordt, dan dient er afhankelijk van de ernst gerust worden. Wanneer de diagnose stressfractuur valt, dan MOET er gerust worden. IJs wordt ook dikwijls voorgeschreven. Eventueel kunnen schokabsorberende elementen in de schoen helpen.
Eens de pijn weg is moet er gezocht worden naar de oorzaak. Eens die gekend dan is de kans op hervallen veel kleiner. Met andere woorden je moet grondig je laatste wandelingen analyseren. Het aantal km, de snelheid waaraan je stapte, het schoeisel, de ondergrond, is het de eerste maal dat er scheenbeenvliesontsteking optreedt? Dit zijn allemaal vragen die beantwoord moeten worden. Alvorens terug te starten met wandelen.
Het is belangrijk dat bij pijn aan de voorzijde van het onderbeen de juiste diagnose gesteld wordt. Bij de peesontsteking is relatieve, gedeeltelijke rust meestal voldoende. Bij de scheenbeen- vliesontsteking en zeker bij stressfractuur is meestal volledige rust de enige remedie.

Go hard or go home
  donderdag 30 november 2006 @ 15:48:56 #4
95576 geenaam
Met één N ja!
pi_44025695
Ik had ook last van het gebied rond mijn schenen. Ben naar de dokter gegaan en die zei dat de aanhechting van de spieren niet helemaal goed was. Misschien heb jij daar ook wel last van. Ik ben trouwens ook een voetballer..
Not that dangerous!
Wat een eer, wat een eer.. Teveel eer voor mij:
Op donderdag 28 juni 2007 17:06 schreef Biogarde het volgende:
Ah, vroeg me al af waar onze FOK!-clown was :')
pi_44025831
kunnen ook gewoon zogenaamde "spring"-schenen zijn. Ben je pas begonnen met rennen ofzo?

/edit: sorry, had blijkbaar slecht gelezen ..

[ Bericht 25% gewijzigd door R0elio op 30-11-2006 15:58:06 ]
pi_44025946
Ben 26 en al wel uitgegroeid denk ik zo..voetballen doe ik al heel lang dus daar kan het ook niet aan liggen....hoewel ik moet zeggen dat ik er voor het eerst last van kreeg in de weken dat ik 4 of 5 keer per week voetbalde... (zaal en veld door elkaar)... misschien toch overbelast en dat het daarom nooit is weggegaan? Maar ik word 20 dec aan mijn knie geopereerd, dus dan kan ik mooi rusten toch? WIl best naar arts, maar hoop niet op nog een scan..al zoveel gehad dit jaar...
  donderdag 30 november 2006 @ 15:59:12 #7
132245 midje
Flight to Disneyland?
pi_44025997
aids
Computer Says No
pi_44026025
Vriend van me had periostitis, klinkt hetzelfde.
  donderdag 30 november 2006 @ 16:00:37 #9
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_44026043
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:57 schreef Allard88 het volgende:
hoewel ik moet zeggen dat ik er voor het eerst last van kreeg in de weken dat ik 4 of 5 keer per week voetbalde... (zaal en veld door elkaar)... misschien toch overbelast en dat het daarom nooit is weggegaan?
Dat is het dus. Ik had vorig jaar ook scheenbeenvliesontsteking gekregen toen ik ineens veel ging hardlopen. Ik zou dus maar even langs de fysio gaan.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_44026166
heb je constant last ?
pi_44026368
Ik heb een hernia en soortgelijke klachten..
  donderdag 30 november 2006 @ 16:10:49 #12
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_44026377
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:59 schreef midje het volgende:
aids
....goh.....grappig...

OT
Ik heb dat ook wel eens gehads, maar dan na rennen en snel lopen. Dit kwam doordat ik mijn voet slecht afwikkelde.
Dit klinkt echter iets chronischer....
Causaliteit....dat is 't.
  donderdag 30 november 2006 @ 16:15:00 #13
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_44026516
als je binnenkort een knieoperatie moet, gok ik dat je dus op het moment niet helmaal goed loopt...en dus anders loopt dan normaal (scheef, veel naar 1 kant hangen of zo). Dat overbelast de andere delen van je been ---> shin splints
Kort door de bocht, maar ik vermoed zoiets.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_44027249
toen ik begon met fitnessen had ik dat ook. ik vroeg het aan de instructeur en die zei dat het m'n beenvlies was. En dat ik daar mee op moest passen anders kon het gronisch worden. Maar nu ik langer sport, ik heb er geen last meer van.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_44027450
daar zit wat in captain, maar vind het dan nog vreemd dat het aan beiden kanten is..je zou dan denken dat het bij 1 erger is dan bij de ander... de verklaring van mstx lijkt me iets voor de hand liggender..maar het kan natuurlijk ook beiden zijn..ik ga afspraak maken met fysio... thanks...!
pi_44027571
Als je pijn hebt met het optillen van je voet (tenen omhoog, voet heffen) kan het zijn dat je een voethefferspier hebt overbelast. Dat zou drukpijn en spierpijn kunnen geven. Je zegt het kan geen overbelasting zijn omdat je minder voetbalt(2x/week). Dan is het nou juist overbelasting, misschien is je training/wedstrijd te zwaar omdat je het maar 2 keer per week doet.
Klinkt als overbelasting van je m tibialis anterior. Misschien dat een van je gewrichten in die regio minder beweeglijk is waardoor je steeds opnieuw klachten krijgt aan je spier(en).
Succes
pi_44027612
.... gaap.. stelletje fokkers.. altijd maar raden wat voor ziektebeeld het zou kunnen zijn..
pi_44027648
Ik heb hetzelfde

Alleen ik heb er last van als ik hardloop (met oude schoenen)
Met veldvoetbal heb ik er absoluut geen last van

Ik ga iig nieuwe schoenen kopen en ik hoop dat het daarmee opgelost is
-
pi_44028205
heb je gister teveel gezopen en gefeest?
ik had hier namelijk zondag de hele dag last van..
  donderdag 30 november 2006 @ 17:05:18 #20
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_44028239
Botkanker.

Mijn oom ging met dezelfde klacht langs de huisarts. Binnen een week was hij zijn been kwijt; botkanker dus.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_44028265
het eerste wat in mij opkomt is scheenvliesontsteking. Oftwel: springschenen. Ga is naar de dokter of fysio zou ik zeggen. Het is op te lossen door rust te nemen, of speciale zooltjes te laten aanmeten
pi_44028738
botkanker...leuk voor de sfeer...

ik zal naar fysio gaan om te vragen wat het is..thanks!
pi_44028965
Dokter --> Fysio --> Orthopedisch Chirurg.

Zo ging het bij mij, ik had shin splint. De Fysio kan het wel losmaken, maar niet oplossen. Er is een grote kans dat je looppatroon erg verneukt is (zoals bij mij) wat dus inhoud dat je scheenbenen dat proberen te corrigeren. De Ortopedisch chirurg zal dan zooltjes voor je maken.
  donderdag 30 november 2006 @ 17:32:53 #24
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_44029055
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:00 schreef Borkydude het volgende:
Vriend van me had periostitis, klinkt hetzelfde.
periostitis

peri-ost-itis

peri = rondom
ost = komt van bot (denk aan osteoporose)
itis = ontsteking

periostitis = botvliesontsteking
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 30 november 2006 @ 17:43:22 #25
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_44029374
Ga inderdaad met een professional d'r over hebben, het kan zoveel zijn...ik heb een keer een (lichte) achillespeesontsteking gehad, toen ik een week lang een andere auto had. 5 uur per dag filerijden, andere pedaalstand, zwaardere aanslag dan normaal en in een andere beweging dan normaal...daar ging ik.
Voel je je toch echt een IT'er, als je geblesseerd bent door je lease auto
Ik heb ook maar gezegd dat hhet door het hardlopen kwam tegen iedereen
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_44029457
ik las schedel:O:')
off the wall
  donderdag 30 november 2006 @ 21:07:44 #27
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_44036235
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:45 schreef jors het volgende:
ik las schedel:O:')
..'t zou in zijn geval pas apart zijn als er "schede" stond
Causaliteit....dat is 't.
pi_44040497
Als de 88 in je naam je geboortejaar is, dan ben je nu 18. Ben je misschien net begonnen met autorijlessen? Want van autorijden kun je ook deze pijn in je scheenbeen krijgen, zeker in het begin omdat je dan vaak nog een beetje krampachtig achter het stuur zit doordat je zo geconcentreerd bent.

Edit: oh sorry, lees nu pas dat je 26 bent.
  donderdag 30 november 2006 @ 22:52:40 #29
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_44040747
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:47 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ben je misschien net begonnen met autorijlessen? Want van autorijden kun je ook deze pijn in je scheenbeen krijgen, zeker in het begin omdat je dan vaak nog een beetje krampachtig achter het stuur zit doordat je zo geconcentreerd bent.
Dat had ik dus inderdaad toen ik rijleste
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')