Lieve FOK!kers,
Wederom een noodkreet van jullie postbode.
Afgelopen zondag werd ik, als altijd zonder enig besef wat er de avond ervoor plaatsgevonden had, wakker in een kamer welke nodig opgeruimt diende te worden. Terwijl ik de slaap uit mijn ogen wreef besloot ik dat vandaag een mooie dag was om eens iets zinnigs te gaan doen.
Ik ben nooit een groot fan geweest van de buitenlucht of openbare gelegenheden, dus een gepaste activiteit verzinnen bleek een lastige taak. Na lang twijfelen besloot ik al mijn moed bijeen te rapen en zowaar eens de stad in te gaan.
Na even zoeken waar mijn kleren ook alweer lagen (ik loop altijd nakend rond in huis) en vervolgens deze aangetrokken te hebben, gaf ik mijn computer nog even een stevige knuffel en stapte ik vol zelfvertrouwen de deur uit.
Het begin van de dag in de buitenlucht leek mij geen kwaad te doen. Het zonnetje straalde me toe, een aantal vreemdelingen wenste me een fijne dag toe, en ik genoot zelfs even van de roerige geluiden die uit de stad Spanbroek voort kwamen.
Echter, ook deze dag bleek de hoop op een geslaagde dag in het openbaar tevergeefs.
Na een korte wandeling belande ik in het stadscentrum van Spanbroek, waar veel mensen op de been waren om nog even snel sinterklaas inkopen te kunnen doen. Enigszins geirriteerd door de drukte in de winkelstraten baande ik mij een weg door de mensenmassa, opzoek naar porseleinen amfibieen speciaalshop, waar ik hoopte een uniek exemplaar van de panamese wormsalamander op de kop te tikken.
Na een stevige rush door het eerste gedeelte van de winkelstraat waarbij ik op haast atletische wijze de langzaam lopende medemens wist te ontwijken, viel mijn oog op een opstopping in de straat.
Al het volk wat ter been was in het winkelcentra ging steeds dichter bij elkaar lopen, waardoor een soort trechter effect leek te ontstaan. Toen ik mijn blik verder de straat in wierp, zag en hoorde ik al snel de oorzaak.
Een draaiorgel!
De as van het kwaad.Ik wist dat het verstandig zou zijn om geduldig te blijven en mijn frustraties in te houden, maar vanzelfsprekend lukte dit slechts tot op zekere hoogte.
Naarmate ik het draaiorgel naderde hoorde ik de verkrachte versie van diverse nummers zoals
'als de morgen is gekomen', '
leef als een zigeuner' en '
heb je even voor mij'. Ondanks mijn inmiddels zeer hoog opgelopen bloeddruk en irritatieniveau, wist ik mijzelf te beheersen en wierp ik de orgeldraaier slechts een vuige blik toe.
Echter, deze orgeldraaier leek uit te zijn op een pak rammel en zette alsof het zo bedoeld was een sinterklaasliedje in!
Toen de klanken van dit nummer mijn trommelviezen bereikte was ik niet meer te houden en ging ik compleet door het lint.
Vuurrood van woede stormde ik richting het draaiorgel en ramde ik alles en iedereen om mij heen omver.
Uit mijn binnenzak haalde ik mijn heggenschaar en nadat ik door middel van een koprol de achterzijde van het draaiorgel bereikte zette ik deze vol in de leeskaart van het orgel. '
Tudududududutuuuuduuuuuuuuuuuuuuu..uuuu..uuu......' klonk het treurig. Het draaiorgel was aan gort, maar rusten kon ik nog niet. Deze rekel had het te bont gemaakt en moest er aan geloven. Ik stelde de messen van mijn heggenschaar zodanig uiteen dat ze precies de ogen van de beste man konden raken, en op volle snelheid sprinte ik op hem af. BAM! De heggenschaar vloog vol in de ogen van de orgeldraaier, en gillend van pijn en paniek holde hij de straat uit.
Lachend bleef ik achter, en triomfantelijk keek ik nog even naar het stilgezwegen draaiorgel.
'
Dat zal ze leren', dacht ik bij mijzelf. Pas na enkele minuten besefte ik dat ik weer eens de fout in was gegaan, en ik op deze manier nooit mijn reclasseringsambtenaar tevreden zou kunnen stellen.
Wat kan ik doen? Hebben jullie tips hoe ik mij uit deze benarde situatie kan bevrijden?
Het lijkt er op dat ik voorlopig mijn kamertje met computer niet meer uit zal mogen..
De groeten en tot sinas,
Een wanhopige Postbode.
Op maandag 4 juni 2007 00:56 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:Ik noemde mijn vriendin per ongeluk SiemeN tijdens de seks. Ze kon het begrijpen.