abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44337788
Zow dag voorbij

Gedaan:

decoratie materiaal besteld in de UK voor de voorste slaapkamer

rabo adressen veranderd
nuon veranderd
zorgverzekering veranderd
anwb veranderd
Pwn veranderd
Airmiles veranderd En toen was t tien uur pas

Verder inde casa daarna met:

laatste keer een verfgang langs kozijn openslaande deuren in onze slaapkamer
laatse keer een verfgang langs het kozijn van de ramen in eveneens onze slaapkamer
laatste keer verfgang langs binnenkant architraaf deurkozijn in onze slaapkamer
dubbel wcd op het plafond(voor tv) afgemonteerd

Gevolg is: de slaapkamer is qua verfwerk nu klaar!

Rest daar nog:

laminaat leggen
plinten(ga ik morgen achteraan(heb 45m1 nodig)
als laminaat ligt de maten opnemen plus tekening maken van de kastwand van de inbouwkast(moet erg nauwkeurig nl. wil geen kieren zien)

Morgen hopelijk de deuren van de voorste slaapkamer verfen, maar met een weer als vandaag wordt dat niks. maar de hoop hebben we.
paneel van de deur van de voorste slaapkamer opnieuw verfen (is wat "rauw").

Als dat gedaan is daar kunnen we daar ook laminaat en plinten gaan leggen.

Van de week komt ook het toiletgarnituur verhaal binnen, is uit een serie van tiger geworden "napoli"

Het kleinste slaapkamertje , waar zaterdag gestuct is begint langzaam te drogen nu. Met een paar dagen kan er daar ook begonnen worden met knutselen dus.

Al met al een lekkere dag dus, en er zat eens niks tegen,.... Of het moet het 40 keer heen en weer lopen van garage naar woonkamer zijn geweest om de spullen van de laminaat vloer alvast te alten aclimatiseren
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_44338356
quote:
Op maandag 11 december 2006 08:59 schreef Cybersijp het volgende:
We gaan morgen t karretje lossen, waaid ons ff te heftig.... kan je straks de helft opnieuw opladen(onderweg) Dat willen we naturlijk niet hé? Straks naar de casa dus (10:00) maar eerst ff een bakkie
Heb net vier kuub gehaald staat nog op de oprit om te lossen. Is afvalhout van een meubelfabriek. Dus kurkdroog
Regen en storm weerhielden ons ervan om nog te lossen. Hebben er een zeil overgespannen voor het wegwaaien hahahaha en dat het fijn droog blijft.
Zo zie je maar weer de een gooit het weg en de ander kan het gebruiken.
pi_44339992
Je mag het komen halen hoor Jan hier kan je echt niks meer mee, is echt sloop afval als ik er nog wat bruikbaars in had gezien had ik het wel in me schuurtje/garage gezet (overigens vandaag ook nog opgeruimd
pi_44340375
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:02 schreef Cybersijp het volgende:
Je mag het komen halen hoor Jan hier kan je echt niks meer mee, is echt sloop afval als ik er nog wat bruikbaars in had gezien had ik het wel in me schuurtje/garage gezet (overigens vandaag ook nog opgeruimd
Texel 250 500 km heen terug a 40 ct.......... Daaaaaaag en dan ook nog het veer betalen. Maar eh ik krijg dan toch wel een
pi_44343987
40 ct per kilometer? Kom je met een vrachtwagen ofzo? Zo veel is het niet hoor..... Of kom je me hele huis menemen? Enneh Bakkie is besprekkbaar hoor, me huis meenemen niet
pi_44345835
Ik had ergens in je begin iets gelezen over een open haard. Zal wel niet bedoeld zijn voor hout anders breng je het niet weg maar stook je het op. Ik heb een erg zuinige (speksteen)houtkachel met rookgas naverbranding. Daar stook ik zelfs de (niet verduurzaamde) rotte erfscheidingspalen in. Ik heb pas sinds kort al het houtafval en stenenpalet's van m'n 3 jaar geleden gebouwde garage opgestookt. Dat was werkelijk kurkdroog en geeft dus pittig warmte. Zo'n kacheltje bespaart een hoop aardgas hoor $ijb en zoals je weet wordt dat steeds duurder.
Het leven is een feest, maar je moet wel zelf de slingers ophangen.
pi_44354642
Kom ook een haardje in hoor, alleen wel een "nepper". Daar kan van alles in als het maar elektriciteit is....

Deuren van de voorste slaapkamer staan in de lak, en vanavond gaan ze pas dicht moet dus genoeg tijd zijn naar mijn idee. Van het voorjaar nogmaals voor en achter de deuren nog een keertje doen. Dan is het warmer en gaat het allemaal wat makkelijker natuurlijk

Verder paneel van de deur van de voorste slaapkamer in de chap gezet, is nu een stuk gladder als ik er met strijklicht overheen kijk.

Verder zijn we begonnen met het leggen van de ondervloer voor het laminaat in de voorste slaapkamer.

Verder ook nog de makelaar aan de ljjn gehad of we niet op 09/01/07 konden transporteren bij de notaris..... Koper weet echt niet wat hij wil hoor is nu al de derde keer dat t veranderd. Nou ja wij zijn dan eerder een overbruggingshypotheek kwijt dat wel natuurlijk, maar ik heb al heul veel instanties laten weten de 19/01/07 dat dat de datum is, en nu wordt het weer anders man man man dat schiet niet op zo .
pi_44354879
Kan een koper die datum gewoon maar wijzigen wanneer ie er zin in heeft dan, gaat dat zo makkelijk ?
pi_44359900
Toch zou ik er eens over na denken om voor een hout(speksteen)kachel te gaan ipv zo'n nep ding.
Kost stroom en is en blijft nep.
Hout......!!! Die sfeer van knetterend hout . Die reuk mmmhmmhumhmhm Heerlijk. Lekker warm
En je kunt er aardig mee stoken. Spaar je op je energie.
En het belangrijkste voor jou. Je buikje blijft (je) Hout halen hout hakken stapelen enz Daar blijf je jong bij.
pi_44364253
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 16:05 schreef Solingjan het volgende:
. Je buikje _O- j.
heuh Je hebt t hier wel ove rHollands welvaren hé?

En jong blijf ik toch wel, ben namelijk jong van geest(met al die jongkies in me kitchen.... )
pi_44364307
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 18:17 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

heuh Je hebt t hier wel ove rHollands welvaren hé?

En jong blijf ik toch wel, ben namelijk jong van geest(met al die jongkies in me kitchen.... )
Ja dat bedoel ik dus je buikJE Nu nog. Ik had het dus ook niet over een BUIK. Om te voorkomen dat het dus een BUIK zou kunnen worden.
pi_44377347
Okay we zijn vandaag dus na de middag verder gegaan met het leggen van de ondervloer, plus geluidsisolatie van het laminaat in de voorste slaapkamer. daar we allebei nog niet eerder laminaat hadden gelegd was het begin ff aanklooien, maar niet getreurd hoor!

Om 18:00 lag het er zo bij :

Morgenochtend eerst plinten halen (harthouten, 13x57, heb 45 meter besteld ) en dan het laminaat daar afmaken. Daarna plinten op maat maken, en in de grond zetten.( dat moet twee keer gebeuren, plus twee lagen hoogglans erop dus daar zijn we wel ff mee bezig )

Achterste slaapkamer wordt morgen opgeruimd qua vloerwerk en daar komt morgen dus ook de ondervloer etc al in te liggen. Maybe Donderdag dus daar begin met het laminaat aldaar.

Stucwerk droogt niet echt hard( tis is ok niet echt warm in huis, kachel draait wel maar heb hem op 12.5 graad celcius staan, hoog zat als je aan het werk bent) dus daar begin ik Zaterdag waarschijnlijk aan plafond en knieschotje/bekleding wandje)

Hij gaat lekker dus, morgen @ 09:00 weer ff een bakkie leuten met de leerling en dan om 10:00 aan de slag.

Nu nog ff wat huishoudelijke handel doen en dan te bed, ben gaar (medium done zou de lading dekken )
pi_44377648
dat wonen rond / na de jaarwisseling gaat wel lukken geloof ik ja
pi_44377857
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
dat wonen rond / na de jaarwisseling gaat wel lukken geloof ik ja
Ja idd.
Zet um op Syb.
Gewoon een paar nachten doorwerken.

Niet slapen maakt de geest helder.
pi_44377943
quote:
Op woensdag 13 december 2006 00:09 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Ja idd.
Zet um op Syb.
Gewoon een paar nachten doorwerken.

Niet slapen maakt de geest helder.
die gaat nog afkick verschijnselen krijgen
pi_44378431
Jongens ter tigte male

Als je een eigen huis hebt ben je nooit klaar......

sterker nog kan zo al een karrevracht( Jan? ) aan dingen noemen die ik nog wil doen voor eind Maart:

(als huis klaar is )
borders maken in tuin(hardhouten palen, en bankirai bekleding)
terras en kliko-plaatsje maken van hardhouten vlonderplanken
ingraven, en opnieuw op riool aansluiten van grijswatercircuit buitenom
Poort en hardhouten schutting zetten tussen huis en garage
Stroom alvast aanleggen, zodat straks nieuwe gedeelte "prik in, en klaar!" is
tuinverlichting uitzoeken en aanleggen.
tuin niveleren, aanvullen zand(ingeklonken in de tijd dat het er nu ligt) en gras zoden leggen
Schuurtje slopen en bekisting toekomstig "schuurtje "alvast klaarmaken.( dan nog garage weg, bouwvergunning, financieen op orde, en we kunnen bouwen)
Vlaggenmast ergens scoren(lijkt me leuk in devoor- tuin)

Als laatste de boel voor qua bestrating en afscheiding in orde maken

Echt hoor heb echt nog bakken met werk dus wees gerust, ik blijf nog wel ff hier met me casa topics
pi_44383540
Ziet er allemaal goed uit zo, klinkt als degelijk werk en goed doordacht aangepakt.

Ik heb er alle vertrouwen in dat je straks in een woning kunt gaan wonen in een verregaande staat van "af"

En voor buiten heb je zo te lezen nog genoeg plannen, heb je naast 2 rechterhanden ook nog een beetje groene vingers, of wellicht mevrouw Cybersijp?
pi_44384164
Gurb, groene vingers heb ik niet misschien rode vingers als ik het vlees sta te snijden maar das de enige kleur(nou ja soms zwart van het stof en rotzooi die ik maak, en witte van t schuren ) dus die taak hebbn we doorgeschoven naar de Mrs .:)

En nou shaggie oppaffen, koffie zetten in de cas en verder met het laminaat met vaders Cybersijp
pi_44389559
etenspauze

Gedaan:

rest van de kamer (bijna) klaar met laminaat leggen. enkel de laatste rij moet er nu nog in. daarvoor heb ik ff uit de bedrijfsschuur de festool invalzaag met geleider geleend, zodat het kaarsrecht gezaagd kan worden. ( heb wel geleider van 80cm voor de decoupeer maar die lengte is niet genoeg voor de lengte van t laminaat natuurlijk)

Plinten opgehaald, waren slechts ¤1.02 per meter , en in de schuur neergelegd, als ik dan een lengte nodig heb haal ik hem ff op( 10x4.90 m leg je niet ff ergens neer natuurlijk )

vanmiddag grote slaapkamer opruimen en de ondervloer met thermovloer erin maken/leggen

Morgen ben ik in mijn uppie dus dan kan ik beter niet verder gaan met laminaat leggen( gaat makkelijker met zijn tweeen nl). Dus morgen beginnen met plafond kleinste slaapkamertje plus knie schot aldaar.

hiephoi
pi_44401951
De gesteldfe doelen zijn gehaald voor vandaag

extra nog gedaan:

Plinten voorste slaapkamer op maat gemaakt, opgeruimd grote slaapkamer, tegelzetter is ook nog geweest om een tegel in de hal waar de koudbeitel op gevallen was laatst er ff uit te halen , en een nieuwe te plaatsen meteen gevoegd , dus plat hout erover gelegd om de druk te verdelen als je erop staat.

Morgen dus beginnen met het plafond van het kleinste slaapkamertje, en verder met het bekleden van de wand die direct aan het dak grenst.

Vridag laminaat leggen, en hoewel ik denk dat we het in een dag niet redden is mijn avder optimischtischer hij denkt van welnl. we zullen zien zei de blinde tegen de dove

Nou ff koffie leuten
pi_44402077
Hoi Sijb,

Je gaat echt met een bloedgang en dat is begrijpelijk nu je er, vanwege de koper van je oude huis, eerder ingaat. Opvallend vind ik alleen dat je het item ''nep-haard'' hebt overgeslagen. Ik hoop dat je een echt rookkanaal hebt zodat je eventueel later alsnog een echte houtkachel kunt plaatsen. Jan zei het je ook al dat je daarmee een leuk bedrag aan stookkosten kunt uitsparen en dat een echte houtkachel heerlijk ruikt. Misschien dat Mrs daar anders over denkt - bij mij is dat in elk geval zo :-)) -en dat kan komen omdat zij inmiddels echt gestopt is met die vieze en gevaarlijke rookgewoonte waar jij nog steeds mee behept bent. In dat geval kan je net zo goed ook het tuinwerk op je nemen want je vingers (en longen) zijn toch al bruin of misschien zelfs zwart. Besef nu eens dat je dat vieze gerook van je moeder geerft hebt en dat alleen jij daar mee kunt stoppen. Kijk eens naar je vader en neem zijn veel gezondere leefgewoonte over waardoor je minstens zo oud wordt als hij.

Zo, genoeg gepreek nu, ik bedoel het goed en ben niet bezig om je af te katten. Als je eenmaal rookt is het niet eenvoudig om te stoppen omdat je er nu eenmaal aan verslaafd bent. Bij mij geldt dat in mindere mate voor koffie, maar zeker voor drank. We hebben allemaal onze zwakheden en meestal kunnen anderen je daar beter op wijzen dan jezelf.

Ik heb groot respect voor jouw enorme kluslust en wat dat betreft komt je alle eer toe. Je maakt van je Casa een echte droomwoning en ik hoop dat jij en je Mrs er heel veel woongenot aan zullen beleven.

Rob
pi_44402379
Shaggie Rob ?

Het rookkanaal is zo nep als maar kan, vroeger heeft er een kamer en suite in de woonkamer gezeten, met aan allebei de kanten een rookkanaal. Dat is echter in 1969 verbouwd tot en grote kamer, de haard die er toen in gemetseld is, is van meet af aan zonder rookkanaal geweest want oma was wat dat betreft net de Mrs Cybersijp ..... (mompelt iets met vrouwen... ) Heeft dus altijd een elektrische haard ingestaan, sterker het oude model wat erin stond heb ik zelf vorig jaar nog naar de stort gebracht.Dat over het stookverhaal

En over het roken, ik rook niet zo heul veul hoor! pakkie shag in de week, en ik ben wel voornemens om binnen niet al te lange tijd eens te gaan stoppen. Straks mag ik bijv. in de gehele casa niet meer roken(serieus) (heb ik mezelf opgelegd) en in de warmoestraat rook ik alleen in het kantoortje achterin het huis.

Maar soms dat shaggie met een bakkie erbij , dat ga ik nu overigens ook doen : bakkie drinken Toedels
pi_44402926
Sijb, het is je gegund, geniet er dus van en ik hoop voor jou dat je er eens buiten kunt. Het begin is er nu je jezelf hebt opgelegd om NIET meer in de Casa te roken. Besef je dat inmiddels 70% van de mensen in Nederland niet-roker is en dat roken in het bijzijn van kinderen je reinste mishandeling is.

Wat het stookverhaal betreft, begrepen en een electrische haard geeft ook een hoop sfeer. Ik heb zelfs weleens een LCD haard en/of aquarium gezien en dat lijkt verbluffend echt.
pi_44404831
Maar het blijft NEB (net echt brandhout)

O ja.
Kachel aanmaken met aanmaakblokje scheeld enorm veel roet/rook/stank en de ruit blijft schoon.
Deed het vroeger ook met krant.
pi_44405495
quote:
Op woensdag 13 december 2006 20:57 schreef Solingjan het volgende:
Maar het blijft NEB (net echt brandhout)

O ja.
Kachel aanmaken met aanmaakblokje scheeld enorm veel roet/rook/stank en de ruit blijft schoon.
Deed het vroeger ook met krant.
aanmaakblokje werkt idd,

Wat ook nog wel wil, mits je goed kan stapelen is een waxine lichtje er in zetten zo dat het flammetje onder de onderste hout blok aan staat te schroeien

duurt wel ff maar t werkt wel
pi_44431944
Zo weer een dag minder tot het verhuizen;)

Gdaan:

plafond geracheld, alles is op maat gemaakt en hoeft alleen op hoogte gezet te worden(Zaterdag)
nieuwe sloten en cilinders opgehaald en meteen bij de achterdeur alvast de cilinder gewisseld(voordeur hebben we nog niet nl.)

De laatste laklaag is nu op de voorkant van de voordeur gegaan, overmorgen begint de schilder met de binnenkant. Volgende week ergens komt de duer weer retour en kunnen we het nieuwe slot erin hangen. Hoewel het het zelfde slot is is er wel wat verschil natuurlijk(oud versus nieuw) en dat hakken we ff uit de deur dan.

Plakplinten gehaald, plus panelen voor de schuine wand in het kleine slaapkamertje, Zaterdag is nl. de fixit dicht ivm balans opmaken(beter goed voorbereid dan aan een vaste deur staan .... )

Verder ook de sanitair-accesoires binnengekregen van Tiger serie "napoli"

Morgen verder met laminaat leggen, eerst ff naar de garage om 09:00 zit een rammeltje ergens aan de voorkant onder de motor , denk zelf aan een hitteschildje maar hoeft het niet te zijn natuurlijk

aloha
pi_44453716
ff happen, en we gaan weer

Gedaan, begonnen met laminaat leggen in de masterbedroom. zit nu ca. 5m² in en nu gaat het snel want gewoon recht toe recht aan regls leggen. Eerste rand was best lastig omdat de muren niet helemaal recht lopen, plus een lastige deur opening erbij

We komen in ieder geval een heel eind vandaag, Maandag dan afmaken denk ik. Morgen ga ik aan het kleine kamertje verder
pi_44464067
Tada masterbedroom is klaar qua laminaat leggen, op het laast gaf het laminaat nog wat hoofdbrekens maar na heel wat getier en gevloek hebben we hem er toch in weten te krijgen....

Vaders is er maandag weer, en ik morgen . Ga dan verder met het kleine slaapkamertje . En oh ja t is mooi geworden. Morgen neem ik ook ff de digicam mee das weer highres pictures te verwachten dan.
pi_44464102
Zometeen ff pannekoeken bakken, en dan achter mijn stofering aan, kijken of ik nog wat van mijn offerte af kan lullen. als ik het nl. neem zoals ik het het mooist vind dat kost het wel een berg duiten nl.
pi_44464335
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:23 schreef Cybersijp het volgende:
Zometeen ff pannekoeken bakken, en dan achter mijn stofering aan, kijken of ik nog wat van mijn offerte af kan lullen. als ik het nl. neem zoals ik het het mooist vind dat kost het wel een berg duiten nl.
DE loper??? Ben nog altijd aan het wachten op de lekkerste foto in jouw topic als die loper ligt
pi_44465503
lekkerste foto? De loper? Ja idd wel voor de loper o.a ff heen, maar er zijn lekkerder foto's te verzinnen hoor
pi_44467561
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 19:19 schreef Cybersijp het volgende:
lekkerste foto? De loper? Ja idd wel voor de loper o.a ff heen, maar er zijn lekkerder foto's te verzinnen hoor
Ik bedeolde dan ook die van jouw topic
pi_44487919
Okay dag verdermaar het volgende geregeld , dan wel mee bezig geweest :

5% korting op de stoffering(moet nog wat hoger kunnen ... )

rachelwerk kleinste kamertje klaar, en pijpen etc plus centraaldoos aan elkaar gehaakt. Verder cai utp en 220 van de groep" boven achter" naar zolder doorgevoerd, als er straks een kamertje moet komen daar heb ik geen probleem om dat allemaal op de bestaande situatie aan te sluiten.

Morgen:

Dichtmaken van plafond kleinste kamertje plus beginnen met het bekleden van de schuine kant van die kamer.

Maandag ochtend effe vier spotjes halen, plus een enkelpolige schakelaar dan kan de verlichting van het kleine kamertje al aangesloten worden, een bouwlamp is leuk maar geeft soms niet echt lekker fijn licht.....
pi_44488147
Hoewel ik de camera vandaag zou meenemen, mocht ik hem niet mee. Gevalletje kinderfeest bij iemand thuis....

Dus ff met de gsm een tweetal pics gemaakt :

Het laminaat in de masterbedroom, moeten nog plinten omheen maar het idee is er

Kleinste slaapkamer waar ik op dit moment mee bezig ben, morgen is van al die spaghetti in het plafond niks meer te zien
pi_44491960
Ach Cyber, je lijkt één van de laatste die hard klussers die de vaart erin houdt !
Ga zo door.

No offense
pi_44492588
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 21:12 schreef AnneX het volgende:
Ach Cyber, je lijkt één van de laatste die hard klussers die de vaart erin houdt !
Ga zo door.

No offense
Volgens mij is de rest in winterslaap.

Zet um op Syb. De laatste pondjes. Volhouden.
pi_44492862
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 21:12 schreef AnneX het volgende:
Ga zo door.

No offense
Zo is t maar net, stelletje nep plus klussers Morgen om 11:00 weer present @ casa, nog drie weken en dan zijn we al verhuist (als t goed is )
pi_44492974
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 21:31 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Volgens mij is de rest in winterslaap.

Zet um op Syb. De laatste pondjes. Volhouden.
Ben nog lang niet klaar met me huisje hoor, je kan er op rekenen dat er "klusupdates"blijven komen

Weet ook niet 123 waarom de rest van het k&w meubilair zo de moed heeft laten zakken( okay van onze knuffelbelg weet ik het wel wrom maar de rest niet)

Normaal is het met lage temperaturen dat men in winterslaap gaat, maar de temperatuur is anders best te doen, kan me in ieder geval herinneren dat ik het vorig jaar winter kouder had als nu( toen geen cv whatsoever in huis, nu wel. Al staat ie maar op 12.5 graad celcius )

En Jannemans, maak er ff" loodjes" van in plaats van pondjes.....
pi_44493110
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 21:46 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Ben nog lang niet klaar met me huisje hoor, je kan er op rekenen dat er "klusupdates"blijven komen

Weet ook niet 123 waarom de rest van het k&w meubilair zo de moed heeft laten zakken( okay van onze knuffelbelg weet ik het wel wrom maar de rest niet)

Normaal is het met lage temperaturen dat men in winterslaap gaat, maar de temperatuur is anders best te doen, kan me in ieder geval herinneren dat ik het vorig jaar winter kouder had als nu( toen geen cv whatsoever in huis, nu wel. Al staat ie maar op 12.5 graad celcius )

En Jannemans, maak er ff" loodjes" van in plaats van pondjes.....
Grapje

DRIE WEKEN???? Dan moet je je topic titel door die mod aan laten passen. Maar ja die is in winterslaap
pi_44497257
Net bij electro-online diverse spullen besteld voor het kleine kamertje.Scheelt een hoop zeg in vergelijk met de installateur hier op het eiland. natuurlijk kan je daar wel zo binnen lopen ed, maar ¤8,- per spotje xtra ten opzichte van online? dat scheelt nogal wat.

Ben benieuwd hoelang het gaat duren, Ik hoop lekker snel des te sneller kan ik verder met de stroom handel in die kamer

Maar nu ff snurken

Morgen weer chop chop
pi_44503963
Zo halve plafond inclusief uitsparing voor de centraaldoos zit erin nu, beetje lastig om in je eentje de plaat omhoog te houden, in de richels te tikken, verzinken, en vast te schroeven maar we komen er wel

Wat er ook gebeurd vanmiddag is het plafond nog klaar, en de eerste panelen op de wand
pi_44512231
Tada heb me woord gehouden( al was het aan mezelf...) plafond is dicht, gaten voor de spotjes zitten erin, draden hangen klaar voor de spotjes.

Verder de halve wand boven de balk gedan met panelen, morgenochtend eerst de cirkelzaag van het werk terug brengen en dan verder daarmee. ik heb goede hoop dat ik morgen klaar ben met knieschot en panelen. dan kan het geheel Dinsdag afgewerkt worden, en aan het eind van de dag of Woensdag middag(ochtend heb ik leermestervergadering ) in de grond verf.

Vaders mag morgen de plinten voor onze slaapkamer op maat maken, en met die van de voorste slaapkamer in de eerste laag grond zetten.

Al werken we op Zondag t schiet wel op nu hoor !
pi_44512414

Plafond in place, laat maar komen die spotjes....

Panelen boven de balk zitten al vast, behalve de meest rechter die zit al wel in de sponning maar omdat het veluxdakraam daar ook zit ff op zijn plaats getikt en van de achterkant afgetekend met potlood waar het gat zit. op die manier hoef je niet alles na te maten en is het gezaagde ook meteen goed op maat.

Dat waren ze wieder Nu ff koffie leuten en dan een happie eten maken
pi_44512999
Geweldig hoe jij door gaat.
Die andere weten dadelijk niet wat ze zien.
Die moeten trouwens eerst dit hele topic nog verwerken
pi_44534254
Bovenste wandje zit dicht Plinten masterbedroom zijn op maat gemaakt, en alvast geschuurd. strask naar beneden en dan kunnen ze in de grondverf

Hoogte knieschot is bepaald net, nu eerst ff me bakkie leegdrinken(eten hebben we al gedaan) en dan weer aan de knutsel

Hoop een heel eind te komen vandaag met het wandje en knieschot
pi_44534382
Rustig !!! en doorgaan : dan komen jullie er wel.

Is je vrouw al aan het dozen pakken en komt ze wel eens kijken of lurkt ze mee via het forum. haha
pi_44545855
Ach annex ik vind het leuk hoor klussen, dus een straf is het voor mij echt niet

Gedaan vanmiddag:

Plinten in de grond
knieschot gemaakt
plaat me 9 interieur gehaald voor op het knieschot(sterker dan alleen met mdf bekleden)
plaat bevestigd

rest wandje dicht gemaakt met panelen

Morgen afwerken, en vaders gaat de onhangingen van het toiletgarnituur etc ophangen/plakken. Haakjes moeten 24 uur drogen dus Woensdag middag kan ik ze dan bevestigen, plus wandje en aftimmerwerk van morgen in de grond zetten.

Hij gaat goed

Hij gaat beter

Al weer een kilometer.....
pi_44546082
Eerst boven de balk dicht gemaakt vanmorgen, en vanmiddag dus bezig geweest met het knieschot

Daaroverheen een plaat interieur merantie geschroefd van 9mm, en daar weer overheen de mdf panelen zoals ze overal op de bovenste verdieping zitten.

Stand in de mand van 18:00 exact:

Morgen afwerken van randen, naden, rand plafond etc etc. Plus architraaf voor de deur maken aan de binnenkant

Nu eerst zo ff happen, douchen( want van mdf zagen wordt je...... stoffig
pi_44546212
Vergeet ik toch nog ff helemaal te melden dat de gordijnen vanmiddag binnen gekomen zijn Zijn voor de bovenverdieping( voorste en achterste slaapkamer). Van de week dus ook ff gordijnrails ritselen en ophangen .....

Sorry ben een bitje hyper....
pi_44546823
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:54 schreef Cybersijp het volgende:
Vergeet ik toch nog ff helemaal te melden dat de gordijnen vanmiddag binnen gekomen zijn Zijn voor de bovenverdieping( voorste en achterste slaapkamer). Van de week dus ook ff gordijnrails ritselen en ophangen .....

je voelt dat je er bijna woont?
pi_44548027
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:10 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je voelt dat je er bijna woont?
Nee meer in de trant van: de hele dag druk druk druk bezig, en dan thuis komen, druk in je bolletje Moet je ff tot rust komen

En met al dat klussen van me, woon ik er al bijna
pi_44548332
quote:
Op maandag 18 december 2006 18:54 schreef Cybersijp het volgende:

Neem een kopje koffie draai een saffie en r e l a x r e l a x

Of wil je even op de bank bij Janneman
pi_44550310
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:41 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Nee meer in de trant van: de hele dag druk druk druk bezig, en dan thuis komen, druk in je bolletje Moet je ff tot rust komen

En met al dat klussen van me, woon ik er al bijna
Bijna maar nog niet helemaal Tralalala

maar dat duurt niet lang meer
pi_44552325
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:49 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Neem een kopje koffie draai een saffie en r e l a x r e l a x

Of wil je even op de bank bij Janneman
eh neee janne man Blijf wel lekker bij mijn meisjes op de bank zitten(al is er al eentje naar bed toe. Zegt ze: "slapie doen " )
  dinsdag 19 december 2006 @ 11:42:39 #155
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_44564196
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 18:55 schreef Cybersijp het volgende:

He CyberLijp, kan het niet erg goed zien, maar eehh...veel doosjes in de muur of niet?
Waar zijn ze precies voor? Even kijken of ik ook zo'n indeling ga frezen begin januari
Lijkt me dat er links en rechts wcd's zitten voor lampjes cq wekkers op de nachtkastjes? Maar waar zijn al die andere gaten voor?
En schakelmateriaal is van? Busch-Jaeger? Peha?
pi_44567071
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 11:42 schreef richie29 het volgende:

[..]

He CyberLijp, kan het niet erg goed zien, maar eehh...veel doosjes in de muur of niet?
Waar zijn ze precies voor? Even kijken of ik ook zo'n indeling ga frezen begin januari
Lijkt me dat er links en rechts wcd's zitten voor lampjes cq wekkers op de nachtkastjes? Maar waar zijn al die andere gaten voor?
Cyberlijp...... wil je nog antwoord of niet......?
pi_44567260
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 11:42 schreef richie29 het volgende:

[..]

Ja veel doosjes, maar bijna allemaal in gebruik....

Links:

lampje op kast(denk de kast er maar ff bij) eentje voor stofzuigen

Links van het midden:

wekkerradio, oplader oid

Midden:

blinde voor utp
2x wcd voor stroom elektrische bedbodems

Rechts van het midden:

wekkerradio , oplader oid, stofzuiger, voeding van een stroomhaspeltje naar het platte dak oid.

lampjes zitten op de wand zelf met de schakelaars ook daar, kan bijv naast me bed de spotjes van de kamer uitzetten, en de nachtlampjes schakelen

Tis busch jaeger duro 2000 drie ruimten in witte uitvoering, rest creme)
pi_44574284
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:28 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Ja veel doosjes, maar bijna allemaal in gebruik....
Links:
lampje op kast(denk de kast er maar ff bij) eentje voor stofzuigen
Links van het midden:
wekkerradio, oplader oid
Midden:
blinde voor utp
2x wcd voor stroom elektrische bedbodems
Rechts van het midden:
wekkerradio , oplader oid, stofzuiger, voeding van een stroomhaspeltje naar het platte dak oid.
lampjes zitten op de wand zelf met de schakelaars ook daar, kan bijv naast me bed de spotjes van de kamer uitzetten, en de nachtlampjes schakelen
Tis busch jaeger duro 2000 drie ruimten in witte uitvoering, rest creme)
Trap er toch niet in Syb. Vrager komt mss helemaal niet terug.
Heb de zelfde van BJ. Mooi he. Heb er op meerdere plaatsen 5 naast elkaar. Daar kun je er niet genoeg van hebben.
Beter twee teveel dan een te weinig.

TOPIC aanpassen. Wat zou je denken als die slapende mod elke dag terug gaat tellen. Om het spannend te houden.
pi_44576724
Ik hoef geen terugtel counter op me topic titel... wordt ik alleen maar peuneveu van

En marsepein, is druk druk druk dus niet slapend, kijk maar bij de gc op k&W.

Gedaan vandaag:

Plinten van twee kamers voor de tweede keer in de grond gezet
plakplinten bevestigd in een deel van d masterbedroom(vaders is daar mee bezig)

Zelf het kleine kamertje afgetimmerd.
Plafond lijsten, ander lijstwerk, hoeklijst om het raam heen, ruwbouw van de architraaf is klaar nu.

Verder de beugels voor het sanitair opgehangen met speciale lijm, dagje drogen en morgen ophangen dus

Morgen middag weer verder met:

Afmaken architraaf

vullen gaatjes kleine kamertje,waar niet gevuld hoeft te worden kan alvast met acrylkit in de rondte gegaan worden. Donderdag dan nog meer kitwerk en kan er met de grondverf in de hele kamer een laagje erop gezet worden. Vrijdag idem. zaterdag dan laag hoogglans en latexen

Trouwens Janneman, in dit kleine kamertje zitten 14 wcds straks van busch jaeger, je kan er idd niet genoeg van hebben.
pi_44577102

Betimmering van het raam, netjes onder dubbel verstek(zowel binnen als buiten)(duurde ff voor ik hem door had overigens )

lekker zo'n hoekmeter in combo met een afkortzaag met laserlichtje..... echt tot op de mm alles op maat(plafondlijst kan niet verder vanwege schuine wand en haakse achterkant van die lijst)

Detail betimmering

Overzichtje vanuit de deuropening

dat waren ze weer Bis morgen
pi_44578967
^ Ziet er zeer strak uit!
pi_44581043
Mss een idee Tegen die balk een lat of multiplex. Boven een stukje 2-3 cm uit laten steken. Valt er niks af.
Onder 10 cm over laten steken en een softline tl balkje er achter. Komt waarschijnlijk het hoofdeinde van het bed. Kan dochterlief lekker lezen????
Moet eerlijk zeggen ondanks het gepiemel ziet het er weer netjes uit.
pi_44582328
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:06 schreef Solingjan het volgende:
Mss een idee Tegen die balk een lat of multiplex. Boven een stukje 2-3 cm uit laten steken. Valt er niks af.
Onder 10 cm over laten steken en een softline tl balkje er achter. Komt waarschijnlijk het hoofdeinde van het bed. Kan dochterlief lekker lezen????
Moet eerlijk zeggen ondanks het gepiemel ziet het er weer netjes uit.
Eh Janneman....

T wordt geen slaapkamer(tje) we hebben on het moment een dochter, en die gaat een deurtje verder slapen. Vaders gaat hier zijn pc hok annex kantoor van maken, maar wel zo dat we in de (nabije) toekomst zonder al te veul poespas hier dus een kamertje van kunnen maken. Vaders gaat dan een etage hogerop

En wat bedoel je nou weer met gepiemel?
pi_44584686
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 21:46 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Eh Janneman....

T wordt geen slaapkamer(tje) we hebben on het moment een dochter, en die gaat een deurtje verder slapen. Vaders gaat hier zijn pc hok annex kantoor van maken, maar wel zo dat we in de (nabije) toekomst zonder al te veul poespas hier dus een kamertje van kunnen maken. Vaders gaat dan een etage hogerop

En wat bedoel je nou weer met gepiemel?
Gepiemel ,gepriegel, ander woord?? Al die hoekjes. Passen en meten.
Maar was toch een goed idee of niet van die lichtkoof?
pi_44585195
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 22:51 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Gepiemel ,gepriegel, ander woord?? Al die hoekjes. Passen en meten.
Maar was toch een goed idee of niet van die lichtkoof?
Dacht meer aan een negatieve invulling van het woord, althans zo gebruik ik t... vandaar

Lichtkoof is ansich een goed idee, alleen het bed kan twee kanten op staan, als het straks een slaapkamertje wordt. De eerste jaren zowieso geen tl lampje nodig ivm de leeftijd om te lezen bereiken, en daarna ..... kan het altijd nog
pi_44585309
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:05 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Dacht meer aan een negatieve invulling van het woord, althans zo gebruik ik t... vandaar

Lichtkoof is ansich een goed idee, alleen het bed kan twee kanten op staan, als het straks een slaapkamertje wordt. De eerste jaren zowieso geen tl lampje nodig ivm de leeftijd om te lezen bereiken, en daarna ..... kan het altijd nog
Nooit gehoord. Jezus Miena wat een gepiemel. Als je bijv. iets heel kleins waar je moeilijk bij kunt komen moet los draaien. Of zoals jij met die latjes
pi_44592177
Hier maar weer even een reactie van mij, ziet er nog steeds goed uit

(tsja, ik heb het al vaker gezegd, maar vind het ook zo lullig om alleen maar te kijken en geen reactie achter te laten )
pi_44604230
Nadat we vanmorgen een vergadering hebben gehad vanmiddag het volgende gedaan:

pakje bij de buren opgehaald met daarin de goodies van electro online. Kan ik gewoon met de kerst vakantie bezig blijven met knutselen

Sanitair accesoires opgehangen, staat echt puik.

Plafondlijsten en randjes in de kit gezet.

gaten en gaatjes gevuld, inbouwdozen vanonder het stucwerk getoverd.

Architraaf verder afgetimmerd, en spijker gaatjes aldaar gevuld

Morgen om 09:15 weer present, de voordeur komt morgen retour

daarna het slot erin knutselen met een bitje hulptroepen(de timmerman komt ff kijken of het wel goed gaat )

S middags schuren en rest afkitten, randje plafond kan dan alvast een laagje grond gebruiken, heb ik geen last van krakalee.

Vrijdag dan gronden en plafond in de latex. Zaterdag eerste laag hooglans erop kanllen, en dan is het kerst dus ff een paar dagen niks (mag niet van de Mrs... )
pi_44605207
quote:
Vrijdag dan gronden en plafond in de latex. Zaterdag eerste laag hooglans erop kanllen, en dan is het kerst dus ff een paar dagen niks (mag niet van de Mrs... )
........Heel verstandig van Mrs Sijb. Je werkt veel te hard, neem maar eens een paar dagen rust. Prettige feestdagen alvast!
pi_44616717
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:45 schreef OmeRob het volgende:

[..]

........Heel verstandig van Mrs Sijb. Je werkt veel te hard, neem maar eens een paar dagen rust. Prettige feestdagen alvast!
Ach nonkel rob,

Ik weet niet beter al vanaf het bedrijf hiervoor werk ik hard, alles wat je gedaan wil hebben in dit leven moet je zelf doen niks krijg je kado in dit leven. Nu ben ik jong en kan de hele wereld aan(althans dat idee heb ik... ) Straks als ik ouder ben waarschijnlijk minder(der) Vandaar nu hard werken

Nu slapie doen en morgen weer early bird catches the worm.... (deur in dit geval.... )
  donderdag 21 december 2006 @ 00:53:35 #171
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_44616830
quote:
Op woensdag 20 december 2006 18:45 schreef OmeRob het volgende:

[..]

Dat dus!!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_44624905
we hebben een:
D
E
U
R

Zometeen ff wat tochtstrip halen, inmiddels zit het beslag er ook al op, inclusief slot
pi_44625075
quote:
Op donderdag 21 december 2006 12:49 schreef Cybersijp het volgende:
D
E
U
R
pi_44627143
quote:
we hebben een:
D
E
U
R

Zometeen ff wat tochtstrip halen, inmiddels zit het beslag er ook al op, inclusief slot
DE D E U R????????????
  donderdag 21 december 2006 @ 18:55:20 #175
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_44635284
quote:
we hebben een:
D
E
U
R

En hoe hangt ie?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_44638541
Hij hangt lekker hoor

maar eerst ff de dag doorbriefen natuurlijk

Gedaan:

Deur opnieuw opgehangen, en voorzien van slot etc
Na de middag bezig geweest met tochtstrips om de deur precies passend in de sponning te krijgen. Onderop daar zit nog over een stuk van 23 cm een kier van 1 cm, daar moet ik mrgen nog ff andere tochtstrip voor halen. overigens is die 1 cm niet van hout oid wat niet lekker apst, maar omdat eronder de deur dus een natuurstenen opstand en dorpel zit.... en om die nou te laten vervangen terwijl hij al 80 jaar mooi staat te wezen....

Maargoed bezig met me stripjes, komt de baas aan vraagt of hij me ff een uurtje kan "lenen", je voelt hem al aankomen dat duurde ff langer (rest van de middag dus.... ) Kom om 18:00 weer in de casa ben ik maar verder gegaan met waar ik mee bezig was/wou doen vandaag. Ben dus net thuis nu net maar wel gedaan wat wel wilden.(kamer eerste laag grondverf geven, inclusief randjes plafond )

Morgen nog een laag grondverf, en het plafond in de latex, zaterdag dan kitten, en een stuk alvast voorzien van hoogglans.
pi_44638719

vanuit de hal gezien, blurrie is trouwens stog wat in de lucht hing, niet dus ff een mega grote plek op me deur

Vaan de voorkant gezien, morgen zal ik wel ff overdag foto's nemen dan kan je de deur ook ff meer in het geheel zien. Plus de 1337 messing deurknop
pi_44638782
In vergelijk met deze:

( wel overdag )
pi_44639638
Ben je verhuisd????

Haal die tegels is weg en maak dan een nieuwe foto. Is zonde van die mooie deur.
(zet er een klein kerstboompje naast.)
pi_44641906
De deur zal overdag nog mooi-ooi-er zijn.

* blijft zich verbazen over de dexelse koziijnen in kleur.
pi_44642607
quote:
Op donderdag 21 december 2006 21:12 schreef Solingjan het volgende:
Ben je verhuisd????

Haal die tegels is weg en maak dan een nieuwe foto. Is zonde van die mooie deur.
(zet er een klein kerstboompje naast.)
Die stapel tegels zijn een zitje voor als je bij Sijb aanbelt. Die man is zo druk dat je ff moet wachten voor-ie opendoet
Het is me overigens wel weer een deurtje geworden hoor Zelfs in dat sombere decemberlicht
Ik zal blij zijn als het weer pinksteren is en de zon hopelijk weer hele dagen schijnt
pi_44644374
quote:
Op donderdag 21 december 2006 22:38 schreef OmeRob het volgende:

[..]

Die stapel tegels zijn een zitje voor als je bij Sijb aanbelt. Die man is zo druk dat je ff moet wachten voor-ie opendoet
Het is me overigens wel weer een deurtje geworden hoor Zelfs in dat sombere decemberlicht
Ik zal blij zijn als het weer pinksteren is en de zon hopelijk weer hele dagen schijnt
dat is zooooo niet waar rob , de deur bel zit er pas een week op ofzo......

En bij de weg, vanaf vandaag worder de dagen weer langer(is meer licht, is meer klussen bij daglicht, me like me like.... )
  donderdag 21 december 2006 @ 23:37:28 #183
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_44644783
Het is echt een bling bling deur! Hijs nais
pi_44692272
t lijkt olsof het klussen hier in k&w een beetje op zijn kont ligt, maar in de casa wordt riftig doorgewerkt hoor !

Gisteren:

Schuren wat in de grondverf gezet was in het kleine kamertje
plakplinten masterbedroom nu af gemaakt
Schuine wand kleine kamertje eerste laag verf gezet.

Vandaag:
Verlichting kleine kamertje alvst aangesloten(hoef ik niet steeds de bouwlamp erop te zetten)
Opleuken van de voorste slaapkamer middels stickers welke ik uit de Uk heb laten komen.
pi_44694634
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 21:26 schreef Cybersijp het volgende:
t lijkt olsof het klussen hier in k&w een beetje op zijn kont ligt, maar in de casa wordt riftig doorgewerkt hoor !

Gisteren:

Schuren wat in de grondverf gezet was in het kleine kamertje
plakplinten masterbedroom nu af gemaakt
Schuine wand kleine kamertje eerste laag verf gezet.

Vandaag:
Verlichting kleine kamertje alvst aangesloten(hoef ik niet steeds de bouwlamp erop te zetten)
Opleuken van de voorste slaapkamer middels stickers welke ik uit de Uk heb laten komen.
Die zijn uit geklust. Je bent inderdaad de enige. Maar kom op. Laat je niet kisten. Gewoon doorgaan.
En Syb Prettige Feestdagen .
pi_44696490
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 23:01 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Die zijn uit geklust. Je bent inderdaad de enigeste. Maar kom op. Laat je niet kisten. Gewoon doorgaan.
En Syb Prettige Feestdagen .
Morgen op het program:

Verfen in nuance camel van balk, raampartij, en architraaf kleine kamertje. Opruimen kast masterbedroom. Gat boren voor schakelaar buitenlamp in de meterkast. Latexen van drie wanden in het kleine kamertje .Schuren twee kanten van deuren beneden omdat er nog een paar druipers in het verfwerk blijken te zitten(beter nu nog dan straks alles overhoop halen voor die deuren natuurlijk )

Om 4 uur naar vaders toe, we zijn uitgenodigd voor patat, kip en appelmoes ( want dat vind de kleine meid zo lekker... , althans dat zegt Opa Assie=mijn vader)

Hasta la vista allemaal, en over 24 uur Felic Navidad
pi_44704604
balk laag hoogglans een is gedaan
latex op drie wandjes check...(dekt alleen voor geen #%^%##^& , dus waarschijnlijk vanavond nog ff een laagje geven. Anders halen we Woensdag klaar niet natuurlijk...)

Zometeen gat boren, schuren, en raamkozijn en architraaf in de bling bling zetten

bakkie leeghalen en we gaan wieder
pi_44721961
Waren we weer!

Gedaan:

muurtjes drie keer in de latex gezet vandaag, dunne laagjes dat wel maar t stucwerk lijkt nog niet helemaal droog te zijn, de latex dekt in ieder geval nog niet lekker.... Heb nu ff elektrische kachel geritseld en laat hem tot morgenmiddag ff draaien op 20 graad celcius. ben benieuwd hoe het er dan bijstaat.

Raam en architraaf zijn in de eerste laag bling gezet, morgen licht schuren en laag twee erop. Verder plinten van de beide kamers die "af"zijn voorzien van een laagje verf.

Ik wil eig. ook morgen ff de wtee deuren met druipers erop schuren, als ik dan Dinsdag de kenia wit verf in me handjes heb de deuren een verf soppie geven.

T gaat niet hard in me eentje, maar we komen er wel...
  zondag 24 december 2006 @ 23:51:50 #189
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_44722124
quote:
Op zondag 24 december 2006 23:44 schreef Cybersijp het volgende:

Ik wil eig. ook morgen ff de wtee deuren met druipers erop schuren, als ik dan Dinsdag de kenia wit verf in me handjes heb de deuren een verf soppie geven.
Morgen is het kerst!!
pi_44722298
quote:
Op zondag 24 december 2006 23:51 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Morgen is het kerst!!
Ja und? Volgend jaar weer hoor ....
pi_44722324
Zalig pasen allemaal !!!
  maandag 25 december 2006 @ 00:07:18 #192
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_44722469
quote:
Op maandag 25 december 2006 00:00 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

Ja und? Volgend jaar weer hoor ....
pi_44724086
quote:
Op maandag 25 december 2006 00:07 schreef B.A.Trix het volgende:

[..]

Ik beloof plechtig hierbij volgend jaar kerst wat anders te gaan doen dan klussen..... ( ikweet al wat denk ik, maar het heeft niks met de casa te maken hoor! )

T moet nu gewoon ff doorgaan, en er zit dus niks anders op dan ff een paardagen doorbikkelen( al is het maar een paar uur per dag, je kan nu eenmaal niet meerdere verfgangen per dag maken(okay met latex wel )

Nu tukken, straks om 11:00 een kerstbrunch met de family
pi_44735794
Zoe doorgebikkeld tijdens dag een van kerst 2006

Gedaan:

Architraaf laatste laag verf
raamkozijn velux raam laatste laag verf
balk kleine kamertje laatste laag verf
plinten grote slaapkamer in de verf gezet
bijtippen her en der door de woning
Gaatjes gevuld deur kleine kamertje aan kant overloop, dit ivm passing van het deurbeslag(anders zag je een deel van het oude krukgat)
deurbelsnoer in de vervgezet, steekt zo af tegenover de hoogglans verf

Oh ja en gebrunched tot 13:15

Verders wat foto's gemaakt van het werk waar ik nu mee bezig ben.

todo morgen:

Deur kleine kamertje beide kanten
velux raam zelf laatste laag(vandaag de eerste gehad)
Latexen van de hele kamer(alle wanden, plafond is al okay)
opruimen meuk uit de kamers, alleen als ik er zin in heb. Kan ook later nog. desnoods een begin maken natuurlijk

Nou ff foto's uploaden en dan lekker eten koken
pi_44735899

Toilet beneden, met wc garnituren etc in place

Toilet boven, met eveneens de garnituren erbij

Bloemetjes op de paarse wand

De ring van bloemen loopt de hele kamer rond, o.a op de muur tegenover de paarse wand dus

Het akmertej waar ik nu mee bezig ben, en met een paar dagen "af "is

Gaatje in de stroomkast/meterkast gezaagd om een schakelaar voor het buitenlicht voor op te kunnen hangen

dat waren ze wieder,ga nu ff happen
pi_44735930
edit zie net dat ik iets te veul kompressie heb toegepast op de jpegs voor op het net, nou ja met mijn gebruikelijke kompressie zou eentje in eider geval er zo hebben uit gezien

Rest laat ik ff zo staan, t duidelijk genoeg wat er op staat
pi_44736010
Over over morgen zeg je. Heeee Kerst!!! Oh ja Het was kerst. Ben ik blij dat ik doorgewerkt heb.
Werkelijk schitterend ************ al die bloemetjes.
Je dochter zal dat heel leuk vinden. Maar dat papa doorgewerkt heeft met kerst.... Ach ja.

Syb nogmaals petje af voor je doorzetteingsavermaogen ( akmertej ) We sp[relen de zelfde taal

La ZE MAAR LEKKER LULLU

Hoe lang nog?
pi_44736072
192 uur 216 ur vorodat we gaan verhuizen, zat ff niet op te letten....

[ Bericht 49% gewijzigd door Cybersijp op 26-12-2006 18:28:51 ]
pi_44751334
Zo kamertje is klaaaaaaar

Morgen bovenverdieping opruimen, ondervloer leggen, in de middag komt me klusgabber Steef ff de wcds erin hangen. begin maken met laminaat op de overloop en het kleine kamertje staan op de "rol"voor morgen.

Donderdag komt me andere gabber japie ff helpen met laminaat leggen dus als vaders er dan ook bij is(meestal donderdags niet) dan gaan we apehard

Verder heb ik vanmiddag alvast wat ruimte gemaakt in de (tijdelijke) gereedschapkast die in het washok staat. Ik heb er nog een, maar die moet ook nog ff in elkaar geknutseld worden zodat alle verbouwspullen, en gereedschap erin past/gaat passen.

Nou ff kerstavond vieren en morgen is de "paas"weer over......
pi_44769358
Zo dag begonnen met een "bakkie"met vaders, daarna de extra gereedschapskast in elkaar geknutseld(bouwpakketje) en begonnen met het opruimen van de klerenkast boven( was tijdelijke gereedschap-dependance voor de klussen boven). Daar mee klaar hapje gegeten tussen de middag en na de middag begonnen met laminaat leggen in het kleine slaapkamertje. daar waren we circa op 75% toen Steef ons kwam verblijden door de wcds te monteren. Heb wat trucs afgekeken dus nu weet ik ok hoe je dat doet(heb al heul veel geleerd tijdens de verbouwing)(monteren is het probleem niet natuurlijk, dat snap ik ook nog wel, het ging alleen meer ff om de hoogte etc van vier op een rij op een lijn te krijgen.

Na de koffie vanmiddag de overloop volgelopen met ondervloer, en de geluidsiso alvast op maat en onder gewicht gelegd zodat hij morgen al een stukkie vlakker is(laatste eind van de rol krult er zeg maar .... )

Morgen ochtend eerst verder met laminaat leggen op het kleine kamertje, en daarna (hopelijk) de overloop erin leggen.

Dat was hem weer voor vandaag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')