abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44007572
quote:
Rechtbank beschikt over lot Samir A.

AMSTERDAM - Hij haat de Nederlandse samenleving, het systeem. Zoveel staat vast. Maar daarvoor is Samir A. niet aangeklaagd. Volgens het Openbaar Ministerie zit die haat zo diep dat A. serieuze plannen had aanslagen op politici en het gebouw van de inlichtingendienst AIVD te plegen. Vrijdag moet blijken of het OM de rechtbank daarvan heeft kunnen overtuigen.

Het college doet dan uitspraak in de strafzaak tegen Samir A. en vijf medeverdachten.

Opschudding

In een eerdere zaak werd de 20-jarige A. vrijgesproken van het voorbereiden van terroristische aanslagen. Die vrijspraak leidde tot opschudding in de samenleving en in politiek Den Haag.

Als hij vrijdag andermaal vrijuit gaat, zal een storm boven de hoofden van de rechters losbarsten die zijn weerga niet kent, voorspelden A.'s advocaten ruim twee weken geleden tijdens hun pleidooi. Want de jeugdige Amsterdammer heeft hoe dan ook een reputatie opgebouwd die zo ongeveer het etiket 'staatsvijand nummer 1' verdient.

Volgens het OM behoorde A. tot de kernleden van een terroristische organisatie, samen met medeverdachten Mohammed C. en Nouriddin El F. Tegen A. en C. eisten de officieren van justitie Alexander van Dam en Bart den Hartigh vijftien jaar cel, tegen El F. twaalf jaar. De aanklagers menen dat de terreurcel een voortzetting is van het terroristennetwerk de Hofstadgroep.

bron http://www.nu.nl/news/902(...)er_lot_Samir_A..html
Vrijdag 1 december a.s. is het de grote dag voor Samir A. en college. De rechter doet dan uitspraak. De Oficier van Justitie eiste tegen hem 15 jaar cel.......

Zal het dit keer wel lukken om Samir en zijn medeverdachten te veroordelen.

Doe hier een voorspelling.....

Aftrap: ik denk dat hij 8 jaar cel krijgt.....

Benieuwd wat het gaat worden....

update:

Rechter heeft uitspraak gedaan:

Samir A.: 8 jaar
Mohammed C: 4 jaar
Nourridine el F 4jaar
Soumaya S: 3 jaar
Brahim H. (Harhour) 3 maanden wegens vervalsen paspoort....
1verdachte vrijspraak

Bron NOS jounaal om 13.20

Lex Runderkamp verwacht echter dat zowel OM en verdachten in hoger beroep zullen gaan....

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 01-12-2006 13:52:27 ]
pi_44008058
Van mij had hij levenslang in afzondering mogen krijgen, maar ik hoop in elk geval op 15 jaar cel en terecht.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_44008236
Vrijspraak of gelijk al vrij omdat ze een tijd in voorarrest hebben gezeten.
  Moderator woensdag 29 november 2006 @ 22:38:17 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44008267
wat hebben ze nu eigenlijk bewezen?
vuurwapenbezit?

denk niet dat het meer dan 5 jaar wordt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_44008682
quote:
Op woensdag 29 november 2006 22:38 schreef sp3c het volgende:
wat hebben ze nu eigenlijk bewezen?
vuurwapenbezit?

denk niet dat het meer dan 5 jaar wordt
de crux is of de rechter het voorbereiden van aanslagen bewezen acht. De Wet mbt "voorbereidingshandelingen" is verruimd.....de rechter moet daar dus nu naar kijken...
pi_44009916
Volledig eerherstel, een studiebeurs, en twee broodjes shoarma (alle sauzen bij).
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  Donald Duck held woensdag 29 november 2006 @ 23:29:26 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_44009985
Taakstraf, in een fabriek waar ze stookolie en kunstmest verwerken.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 29 november 2006 @ 23:39:29 #8
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_44010289
quote:
Op woensdag 29 november 2006 23:29 schreef __Saviour__ het volgende:
Taakstraf, in een fabriek waar ze stookolie en kunstmest verwerken.

ik denk dat het zelfs beneden de 2 (twee) jaar is.
blablabla, wijze les, media aandacht straf op zich, bla bla bla.
ik ben lief :)
pi_44012316
Zijn straf is waarschijnlijk een straatverbod.
In alle straten waar een apotheek zit, zodat hij zich doodschijt.
(Hij had toch zo'n probleem met zijn darmen? Krijg je van alle dagen hutspot in de nor)
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_44025781
En we hebben welgeteld 2 serieuze reacties... de andere zijn geeneens grappig.
pi_44025940
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:51 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
Jawel hoor, jij hebt gewoon geen gevoel voor humor.
  Moderator donderdag 30 november 2006 @ 16:15:22 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44026530
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:51 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:
ik tel er 4
pi_44026657
Voorspelling:
-Indien vrijspraak voor Samir A. betreffende deelneming aan een terroristische organisatie en het beramen van aanslagen dan alleen een veroordeling voor verboden wapenbezit en volgt dus onmiddelijke invrijheidstelling gezien de duur van zijn voorarrest. Ik denk eigenlijk dat dit de uitspraak zal zijn aangezien het bewijs (weer) zwak is. Eén tap dat er een aanslag gepleegd gaat worden (hoe vaag is dat?), plattegronden en jihad-materiaal kan ik ook downloaden en het zal toch niet gekker moeten worden dat ik daar veroordeeld voor kan worden, 2 getuigenverklaringen van mensen die zelf ook verdachte zijn en een videoboodschap van een tiener (Samir A. zelf). Dat was het wel. Misschien dat alles bij elkaar tot een veroordeling kan leiden, we zullen het zien.
-Indien deelneming aan een terroristische organisatie en het beramen van aanslagen wel bewezen zijn dan is het natuurlijk koffiedik kijken gezien het unieke karakter van de zaak maar dan gok ik 9 jaar. Minus 1/3 standaard strafvermindering en voorarrest zal dat dus uitkomen op nog zo'n 4,5 jaar cel.

Het is in elk geval retespannend! De media- en politieke druk is zooo groot dat ik verwacht dat er heel wat parlementariers en bewindslieden staatsrechtelijk over de schreef gaan... wat de uitspraak ook zal zijn. En bij vrijspraak zal de telegraaf-kop nog grotere chocoladeletters hebben dan eergisteren met die zielige journalistjes van ze...

[ Bericht 12% gewijzigd door TheDutchMachiavelli op 30-11-2006 16:38:53 ]
pi_44027427
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:18 schreef TheDutchMachiavelli het volgende:

Voorspelling:
-Indien vrijspraak voor Samir A. betreffende deelneming aan een terroristische organisatie en het beramen van aanslagen dan alleen een veroordeling voor verboden wapenbezit en volgt dus onmiddelijke invrijheidstelling gezien de duur van zijn voorarrest.
Allereerst dank voor je bijdrage als idd een van de niet al te vele serieuze reacties tot nu toe..

Dat verwacht ik ook. Want hij heeft nu al meer dan 1 jaar in voorarrest gezeten......
quote:
-Indien deelneming aan een terroristische organisatie en het beramen van aanslagen wel bewezen zijn dan is het natuurlijk koffiedik kijken gezien het unieke karakter van de zaak maar dan gok ik 9 jaar. Minus 1/3 standaard strafvermindering en voorarrest zal dat dus uitkomen op nog zo'n 4,5 jaar cel.
Ik denk dat het OM al lang blij is als er dit uitrolt. Tot nu nu mislukte het keer op keer, omdat de wetgeving niet toereikend was.
quote:
Het is in elk geval retespannend! De media- en politieke druk is zooo groot dat ik verwacht dat er heel wat parlementariers en bewindslieden staatsrechtelijk over de schreef gaan... wat de uitspraak ook zal zijn. En bij vrijspraak zal de telegraaf-kop nog grotere chocoladeletters hebben dan eergisteren met die zielige journalistjes van ze...
Inderdaad. En ik kijk ook met grote nieuwsgierigheid uit naar de uitspraak morgen...

[ Bericht 10% gewijzigd door EchtGaaf op 30-11-2006 21:10:12 ]
pi_44028162
Voor de liefhebber uit de Memorie van Toelichting:

5. Deelneming aan een terroristische organisatie
Artikel 140, eerste lid, Sr luidt: `Deelneming aan een organisatie die tot oogmerk heeft het plegen van
misdrijven, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde
categorie.’ Het derde lid voegt daaraan toe: `Ten aanzien van de oprichters, leiders of bestuurders
kunnen de gevangenisstraffen met een derde worden verhoogd.’ In het algemeen komen deze
straffen toereikend voor. Naar de mening van de regering is er evenwel aanleiding om het deelnemen
aan en leiden van een organisatie die het plegen van terroristische misdrijven tot oogmerk heeft met
zwaardere straffen te bedreigen. Organisaties (netwerken) die, in het geheim, zeer ernstige misdrijven
voorbereiden welke de rechtsorde zeer ernstig schokken en de veiligheid van de staat direct of indirect
kunnen schaden, zijn buitengewoon gevaarlijk. Het deelnemen aan en leiden van dergelijke
organisaties of netwerken dient, in dat licht, met zwaardere straffen te worden bedreigd dan in artikel
140 Sr zijn voorzien. Het voorgestelde artikel 140a Sr voorziet daarin.
De bestanddelen van het voorgestelde artikel 140a Sr zijn voor het grootste deel ontleend aan
artikel 140 Sr, en dienen op dezelfde wijze te worden uitgelegd. Van belang is in dat verband
bijvoorbeeld HR 16 oktober 1991, NJ 1991, 442 m.nt. C, waarin onder meer is aangegeven dat het
gaat om `deelnemen in feitelijke zin aan een gestructureerd samenwerkingsverband’. Corstens noemt
in zijn noot een arrest waaruit blijkt dat van deelneming slechts sprake is indien de betrokkene behoort
tot het samenwerkingsverband en een aandeel heeft in, dan wel ondersteunt, gedragingen die
strekken tot of rechtstreeks verband houden met de verwezenlijking van het oogmerk tot het plegen
van misdrijven; deze formulering wordt herhaald in HR 18 november 1997, NJ 1998, 225, waarin
tevens is aangegeven dat de betrokkene moet weten van dat oogmerk. De organisatie behoeft niet
een louter misdadige hoofddoelstelling te hebben, zij kan ook -mede- een legaal doel hebben.
Een afwijking ten opzichte van artikel 140 Sr betreft, zo zal duidelijk zijn, het begrip
`terroristische misdrijven’. Dat is beperkter dan het begrip `misdrijven’ dat in artikel 140 Sr wordt
gebezigd, en verwijst naar de definitie in artikel 83 Sr. In artikel 140a Sr is op deze wijze straf gesteld
op, bijvoorbeeld, deelneming aan een organisatie die tot oogmerk heeft het plegen van
brandstichtingen met een terroristisch oogmerk. Impliciet zit in artikel 140a Sr derhalve een dubbele
oogmerk-eis verborgen. Dat is niet nieuw of bijzonder; bij artikel 140 Sr kan en zal een dubbele opzeteis
zich thans ook reeds dikwijls voordoen. Misdrijven kennen, in het algemeen gesproken, immers
opzetbestanddelen.
In artikel 140a is niet een op het tweede lid van artikel 140 Sr geïnspireerde
delictsomschrijving verwerkt. De reden daarvoor is dat dit tweede lid op een geheel andere situatie
ziet, namelijk die van de door de civiele rechter verboden rechtspersoon. Straf wordt bedreigd tegen
het voortzetten van de werkzaamheid van een rechtspersoon die bij onherroepelijke rechterlijke
beslissing verboden is verklaard en deswege is ontbonden.
In het kaderbesluit is de strafbaarstelling van deelneming aan een terroristische organisatie aan de
orde in artikel 2. Het eerste lid van dit artikel geeft een omschrijving die van belang is bij de
13
interpretatie van het begrip `organisatie’. Deze omschrijving spoort met de interpretatie die in het
Nederlandse strafrecht aan dat begrip wordt gegeven, als een `gestructureerd
samenwerkingsverband’ (vgl. HR 16 oktober 1990, NJ 1991, 442), en kan bij nieuwe
interpretatievragen betreffende dit bestanddeel worden betrokken.
Artikel 2, tweede lid, kaderbesluit verplicht ertoe, straf te stellen op het leiden van en het
deelnemen aan een terroristische groepering. Beide gedragingen zijn in artikel 140a Sr strafbaar
gesteld. Van deelneming kan sprake zijn als de betrokkene gedragingen ondersteunt die strekken tot
of rechtstreeks verband houden met de verwezenlijking van het oogmerk van de organisatie (vgl. o.a.
HR 18 november 1997, NJ 1998, 225). De straffen die in het voorgestelde artikel 140a Sr op het
leiden van en deelnemen aan een terroristische organisatie zijn gesteld, zijn aan het kaderbesluit
ontleend. Zij komen de regering passend voor, in het licht van de ernst van de misdrijven die
terroristische organisaties nastreven.
pi_44037377
quote:
Op vrijdag 1 december a.s. doet de rechtbank Rotterdam om 9.30 uur uitspraak in de zaak tegen Samir A. en medeverdachten, door het OM aangeduid met de naam Piranha. Het gaat in deze zaak om deelneming aan een terroristische organisatie, vuurwapenbezit, het beramen van aanslagen.

bron nieuwsbank.nl
Benieuwd......

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 30-11-2006 21:53:53 ]
pi_44042084
Het land uit. Niks gevangenisstraf. Uitzetten die gek!!!
  Moderator donderdag 30 november 2006 @ 23:51:21 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44042719
hij is hier geboren dus het land uitzetten gaat zowieso niet gebeuren
pi_44043075
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:51 schreef sp3c het volgende:
hij is hier geboren dus het land uitzetten gaat zowieso niet gebeuren
Als ik het goed heb heeft hij zelf aangegeven dat hij niet meer in Nederland wil wonen. Prima. Al kan ik mij absoluut niet voorstellen dat een ander land hem graag ziet komen. Hij is een gestoorde smeerlap en ik zie hem graag achter de tralies en/ of vertrekken uit Nederland. Als ik het goed heb is hij een Marokkaan en in Marokko, als hij daar naar toe gaat, weten ze wel raad met zo'n smeerlap.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 00:07:25 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_44043155
ja we gaan aan de wensen van criminelen voldoen ... gewoon hier in de gevangenis, liefst naast mohammed B. maar zonder contact

maar ik betwijfel of hij schuldig wordt bevonden
pi_44049019
Spannend. Op dit moment wordt uitspraak gedaan. Nog niets bekend....
pi_44049118
Is ie al dood ?
pi_44049212
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 00:04 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Als ik het goed heb heeft hij zelf aangegeven dat hij niet meer in Nederland wil wonen. Prima. Al kan ik mij absoluut niet voorstellen dat een ander land hem graag ziet komen. Hij is een gestoorde smeerlap en ik zie hem graag achter de tralies en/ of vertrekken uit Nederland. Als ik het goed heb is hij een Marokkaan en in Marokko, als hij daar naar toe gaat, weten ze wel raad met zo'n smeerlap.
Volgens mij wil Samirj na zijn gevangenisstraf emigreren naar Cuba, van Fidell Castro..

Ik vraag me af waarom; heeft Castro zich zo welgezind over moslimterrorristen uitgesproken?

Dus of hij hem ziet aankomen...
pi_44049861
quote:
In Amsterdam is de rechter begonnen met het voorlezen van de uitspraak in de zaak tegen 'de groep Samir A.' Er zijn nog geen straffen uitgesproken, maar nu is al duidelijk dat de rechter de groep geen terroristische organisatie vindt.

Ook worden de ambtsberichten van de inlichtingendienst AIVD, waarop het strafrechtelijk onderzoek naar de zes verdachten is gestart, uitgesloten van het bewijs. Tevens acht de rechtbank de verklaringen die twee 'kroongetuigen' hebben afgelegd onbetrouwbaar.

De straffen (of vrijspraak) volgt zo direct.
Mooie boel, die hufters verdienen wmb een nekschot met een kogel gedrenkt in varkensbloed
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Donald Duck held vrijdag 1 december 2006 @ 11:48:23 #25
46149 __Saviour__
pi_44049899
kutzooi, dat wordt dus vrijspraak weer. slap gedoe.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 11:49:22 #26
8781 crew  Frutsel
pi_44049923
Ach ja, laten we een afscheidsvideo maken met een machinepistool als geintje...

jezus...vrijspraak wordt het let maar op...
ongelofelijk...
pi_44050051
En maar burgertjes pesten met flitsen, parkeerboetes uitschrijven, boetes voor het niet bij je hebben van je ID en weet ik wat al dies meer

Maar de echte boeven laten ze gewoon weer lopen

Hoe dan ook, áls het vrijspraak word en Balkenende heeft een beetje ballen (proest ), dan schopt ie die hufter eigenhandig het land uit!

Samir heeft zelf namelijk al te kennen gegeven dat hij niet meer wil wonen hier. Prima, als ik de baas was van deze toko dan zorgde ik daar ook eigenhandig voor. Opgeflikkert vuil stuk vreten !!!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_44050135
Ongelofelijk dit zeg

In wat voor land leven we als mensen die dit soort afscheidsvideo maken nog geeneens levenslang achter de tralies gezet kunnen worden, het is voor iedereen toch wel duidelijk dat die gozer een gevaar is voor de Nederlandse samenleving
  Donald Duck held vrijdag 1 december 2006 @ 11:59:19 #29
46149 __Saviour__
pi_44050159
Hopelijk wordt hij bij vrijspraak alsnog omgelegd en wordt de moord nooit opgelost
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 12:01:14 #30
8781 crew  Frutsel
pi_44050206
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:58 schreef Ko_9 het volgende:
Ongelofelijk dit zeg

In wat voor land leven we als mensen die dit soort afscheidsvideo maken nog geeneens levenslang achter de tralies gezet kunnen worden, het is voor iedereen toch wel duidelijk dat die gozer een gevaar is voor de Nederlandse samenleving
Ach ja, afscheidsvideo's maken we dagelijks en zetten we op youtube we hebben allemaal plattegronden van het binnenhof thuis toch? of doorgeladen machinegeweren, voeren mysterieuze telefoongesprekken etc etc...
Lang leve de knuffelpolitiek..
pi_44050216
taakstraf in een varkenshouderij en dit live uitzenden op Talpa/Aljazeera
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 12:05:03 #32
8781 crew  Frutsel
pi_44050301
quote:
De rechtbank in Dordrecht heeft gisteren twee rechts-extremistische jongeren veroordeeld voor een verijdelde poging om een synagoge in brand te steken. In april arresteerde de politie, na een tip van omwonenden, drie 'skinhead-achtige' jongeren bij de Dijksynagoge aan de Rivierdijk, op de grens van Sliedrecht en Hardinxveld-Giessendam. Bij de synagoge vonden agenten een boodschappentas met een fles uiterst brandbare vloeistof.

De 19-jarige Michel V. uit Hardinxveld-Giessendam kreeg voor de mislukte aanslag 2 jaar celstraf, waarvan 6 maanden voorwaardelijk. V. werd ook schuldig bevonden aan het al eerder kalken van hakenkruizen op de synagoge en op geluidsschermen langs de A15. Sybrandus van D. (20) uit Zwolle werd veroordeeld tot 21 maanden cel, waarvan 5 voorwaardelijk.

Eerder dit jaar werd al de derde jongen (19), volgens justitie 'een meeloper' die de brandaanslag had moeten filmen, veroordeeld tot 15 maanden celstraf (waarvan 5 voorwaardelijk).
Een verijdelde aanslag... Als je hier al 2 jaar cel voor krijgt... Terwijl er genoeg 'spullen' zijn gevonden bij die gasten thuis... dan mogen ze ECHT NIET vrijspraak krijgen.. dat kan gewoon niet.
Ow wacht... dit waren RECHTS-EXTREMISTEN en die andere knuffelmoslims...
pi_44050335
Goh, moet het dan toch eerst weer tot een echte aanslag komen, voordat die lui bestraft worden....
  Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 12:06:56 #34
8781 crew  Frutsel
pi_44050352
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Goh, moet het dan toch eerst weer tot een echte aanslag komen, voordat die lui bestraft worden....
Schijnbaar wel... maar ja, dat weten we al een tijdje
pi_44050535
Volgens de hersenspinsels van de rechters is de Hofstadgroep dus geen terroristische organisatie (en is de moord op Theo van Gogh nooit gebeurd?).

Wellicht gaf de rechtbank met deze uitspraak gehoor aan de 'bezorgdheid' van de Hoge Raad. Het dagblad NRC Handelsblad publiceerde op 6 mei 2006 namelijk het artikel Hoge Raad bezorgd over verharding van het strafklimaat, waarin de rechters en advocaten-generaal van de strafkamer van de Hoge Raad hun bezorgdheid lieten blijken over de "verharding" en "verrechtsing" van het strafklimaat in Nederland. De Hoge Raad is de hoogste rechtsprekende instantie van de rechterlijke macht in Nederland. Opvallend is vooral de laatste alinea van het betreffende artikel. Citaat: "Drie van de elf raadsheren zijn lid van de PvdA, van de rest stemt een meerderheid doorgaans op die partij. Ook de vijf advocaten-generaal, verbonden aan de strafkamer van de Hoge Raad, stemmen veelal links van het midden."
De inherente ondeugd van kapitalisme is de ongelijke verdeling van zegeningen, de inherente deugd van socialisme is de gelijke verdeling van ellende.
pi_44050566
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:14 schreef Rechtsliberaal het volgende:
Volgens de hersenspinsels van de rechters is de Hofstadgroep dus geen terroristische organisatie (en is de moord op Theo van Gogh nooit gebeurd?).

Wellicht gaf de rechtbank met deze uitspraak gehoor aan de 'bezorgdheid' van de Hoge Raad. Het dagblad NRC Handelsblad publiceerde op 6 mei 2006 namelijk het artikel Hoge Raad bezorgd over verharding van het strafklimaat, waarin de rechters en advocaten-generaal van de strafkamer van de Hoge Raad hun bezorgdheid lieten blijken over de "verharding" en "verrechtsing" van het strafklimaat in Nederland. De Hoge Raad is de hoogste rechtsprekende instantie van de rechterlijke macht in Nederland. Opvallend is vooral de laatste alinea van het betreffende artikel. Citaat: "Drie van de elf raadsheren zijn lid van de PvdA, van de rest stemt een meerderheid doorgaans op die partij. Ook de vijf advocaten-generaal, verbonden aan de strafkamer van de Hoge Raad, stemmen veelal links van het midden."
die ongelovelijke hoeren moeten niet zeiken en hebben te doen wat ze moeten doen: dit soort tuig zo lang mogelijk achter slot en grendel laten verdwijnen
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:17:19 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_44050609
Het recht heeft gesproken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_44050636
quote:
Over hersenspinsels gesproken...
  Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 12:19:09 #39
8781 crew  Frutsel
pi_44050668
quote:

Zal me inderdaad niets verbazen als de knuffelpolitiek van links ook in de rechtbanken zit...
pi_44050846
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:17 schreef Ringo het volgende:
Het recht heeft gesproken.
Nee, de rechters hebben gesproken. Dat is wat anders.
De inherente ondeugd van kapitalisme is de ongelijke verdeling van zegeningen, de inherente deugd van socialisme is de gelijke verdeling van ellende.
  Moderator vrijdag 1 december 2006 @ 12:28:11 #41
8781 crew  Frutsel
pi_44050874
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:27 schreef Rechtsliberaal het volgende:

[..]

Nee, de rechters hebben gesproken. Dat is wat anders.
Nee, de linkse rechters hebben gesproken. Dat is nog wat anders
pi_44051038
quote:
'Samir A. niet in terroristische organisatie'
(Novum) - Terreurverdachte Samir A. en vijf medeverdachten vormden geen terroristische organisatie. Dat heeft de rechter vrijdag gezegd voorafgaand aan de uitspraak tegen hen. Verder zijn bijna alle verdachten vrijgesproken van het ronselen voor de jihad, de heilige oorlog. Alleen Nouriddine el F. wordt ervan verdacht een vrouw te hebben geronseld.
Het Openbaar Ministerie zei eerder voldoende bewijzen te hebben dat de verdachten een terroristische organisatie vormden. Een van de argumenten was dat de groep met grote regelmaat bij elkaar kwam. De rechter stelt dat er geen reden is om aan te nemen dat zij een structurele samenwerking hadden. Ook de samenstelling waarin de verdachten samenkwamen was volgens de rechter te divers.

De verdachten in de zogenoemde Piranha-zaak worden verder nog verdacht van het beramen van aanslagen op politici en de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst en vuurwapenbezit. De rechter doet naar verwachting
bron: http://www.trouw.nl/laats(...)istische_organisatie
De de eerste aanslag in NL is nu aanstaande..... .Wie wordne de eerste slachtoffers

Als het kalf verdonken is , dempt men de put.

Nederland op zijn smalst..

Hoe gek moet het hier nog worden...
pi_44051226
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Klopt. Goed verbeterd.
pi_44051260
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:43:59 #45
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44051353
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De de eerste aanslag in NL is nu aanstaande..... .Wie wordne de eerste slachtoffers

Als het kalf verdonken is , dempt men de put.

Nederland op zijn smalst..

Hoe gek moet het hier nog worden...
Je wil liever een showproces, waarbij het bij voorbaat al vaststaat dat je schuldig bent?
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:45:13 #46
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44051391
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Geef me eens een bron waaruit objectief blijkt dat Nederlandse rechters links zijn. Dus geen onderbuikgevoelens, geen artikel uit HP/De Tijd, maar een serieus onderzoek.
pi_44051419
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:43 schreef Reya het volgende:

[..]

Je wil liever een showproces, waarbij het bij voorbaat al vaststaat dat je schuldig bent?
Nee dat veel liever niet. Ik wil ook graag dat de rechtstaat wordt gerespecteerd. Maar ja, wat willen we nu? Liever het eerst tot een aanslag laten komen, waarbij vele doden en gewonden vallen, of iemand veroordelen omdat hij en zijn cornuiten duidelijk het kwade in de zin hadden getuige de vele bezwijzen van voorbereidingshandelingen inzake een terroristische aanslag...
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:48:57 #48
66825 Reya
Fier Wallon
pi_44051493
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee dat veel liever niet. Ik wil ook graag dat de rechtstaat wordt gerespecteerd. Maar ja, wat willen we nu? Liever het eerst tot een aanslag laten komen, waarbij vele doden en gewonden vallen, of iemand veroordelen omdat hij en zijn cornuiten duidelijk het kwade in de zin hadden getuige de vele bezwijzen van voorbereidingshandelingen inzake een terroristische aanslag...
Blijkbaar was het bewijs niet sterk genoeg.
pi_44051512
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:43 schreef Reya het volgende:

[..]

Nee, dat is iets voor (nationaal-)socialistische regimes. Wel de nuance blijven zoeken!
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:50:41 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_44051550
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:49 schreef Rechtsliberaal het volgende:

[..]

Nee, dat is iets voor (nationaal-)socialistische regimes. Wel de nuance blijven zoeken!
De regering Bush is dus (nationaal) socialistisch?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')