abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44023153
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je hebt techniek en stijl
Zijn 2 verschillende dingen. Als je een goede techniek hebt, is het vaak afhankelijk van je voorbeelden (bijv. leraar) hoe uiteindelijk je stijl wordt. Er vanuit gaande dat je voorbeeld ook de goede techniek heeft.
stijl is voornamelijk afhankelijk van stance, plaatsing van de handen en manier van boarden (agressief, passief, etc)

Ik heb bijvoorbeeld tijdens de anwarter les gehad van Sjoerd Remmelink. Hij heeft me op een bepaalde manier op mijn board neer gezet. Dat is nu mijn stijl van rijden. Mijn streven is voornamelijk om agressief te rijden zonder dat het er heel agressief uit ziet. In hoeverre dat lukt vind ik niet aan mij om te beoordelen maar het is wel waar ik naar streef.
Style lies in the eyes of the beholder

Wat ik daar eigenlijk mee wil zeggen is dat je zelf heel erg moeilijk kan zien of inschatten hoe mooi of goed het er nu eigenlijk uitziet wat je doet op (of buiten ) de piste en daarvoor bijna volledig afhankelijk bent van het oordeel van anderen.

Zoals ik al eerder heb gezegd kan ik veel beter skiën dan boarden, maar ik vind het beiden ontzettend gaaf om te doen. Maar afgelopen winter waren we een weekendje naar Oostenrijk van het werk uit en toen ben ik gaan skiën met anderen die ook al van voor hun 10e op de ski's stonden (ik vanaf m'n 5e al). Ik had het idee dat een van mijn collega's echt veel beter of mooier kon skiën dan ik, terwijl hij juist weer vond dat ik het echt goed en vooral heel natuurlijk deed. Dus zo zie je maar, je kunt zelf haast geen oordeel over je eigen techniek of stijl vellen
Age of fruity enlightenment!
pi_44025622
quote:
Op donderdag 30 november 2006 09:57 schreef Komakie het volgende:

[..]

Er wordt altijd gezegd dat niets zo goed is voor je eigen techniek als lesgeven. Zeker als je dat op wat hoger niveau les geeft (lees: niveau dat ze hochenlastung en carven leren) Aan de andere kant wordt dat voornamelijk gezegd door leraren, maar ik ben er van overtuigt dat als ik geen leraar was geworden en toch jaren in de sneeuw had door gebracht ik toch een mindere techniek zou hebben gehad.

Ik wil trouwens niet per definitie zeggen dat ik hier door de beste snowboarder in de forum ben. Ik heb immers nog niemand zien rijden hier en dan nog denk ik dat het niet aan mij te bepalen is of ik "de beste" ben.
Daarnaast is "de beste" een vrij relatief begrip. Is iemand die een 360 draait maar stuntelent een zwarte piste af komt beter dan iemand die totaal niet kan springen maar geweldig is op een zwarte piste? (of andersom)
Het was geen aanval naar jou toe meer in algemene zin als vraag naar Rene. Er word vaak (ten onrechte) aangenomen dat leraren de beste boarders zijn. Er zijn wel uitzonderingen maar de meeste leraren hebben wel een goede techniek op de piste maar komen daar ook nooit in het park of off-piste. ik vind de beste boarders degene die van alle markten thuis zijn. Die freestyle combineren met freeriden zeg maar. Overgens maakt het geen fuck uit hoe goed je bent maar hoeveel lol je erin hebt toch?

Het moet trouwens wel eens gaan sneeuwen, want over 2 weken zit ik in Ischgl...
  donderdag 30 november 2006 @ 15:50:01 #33
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44025729
Het wordt komende dagen in ieder geval weer kouder.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_44026192
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:50 schreef XL het volgende:
Het wordt komende dagen in ieder geval weer kouder.
dat is alvast een begin.. hoe zit het trouwens met jou voornemen om een seizoen in de sneeuw door te brengen?
  donderdag 30 november 2006 @ 16:10:01 #35
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44026347
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:05 schreef Kentaro het volgende:

[..]

dat is alvast een begin.. hoe zit het trouwens met jou voornemen om een seizoen in de sneeuw door te brengen?
Mijn sollicitaties waren niet succesvol. Ik zou voor werk kunnen gaan dat me minder aanspreekt, maar dat ga ik niet doen. Het was een leuk avontuur geweest, maar een seizoen daar is geen doel op zich geweest.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_44027046
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:27 schreef Basje_B het volgende:
Vroeg hadden we nog nog TVP's met plaatjes.
Oftewel TVP posten is plaatje posten en snel!!!!!!!!!!!!!!
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_44027109
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:46 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Het was geen aanval naar jou toe meer in algemene zin als vraag naar Rene. Er word vaak (ten onrechte) aangenomen dat leraren de beste boarders zijn. Er zijn wel uitzonderingen maar de meeste leraren hebben wel een goede techniek op de piste maar komen daar ook nooit in het park of off-piste. ik vind de beste boarders degene die van alle markten thuis zijn. Die freestyle combineren met freeriden zeg maar. Overgens maakt het geen fuck uit hoe goed je bent maar hoeveel lol je erin hebt toch?

Kijk, daar ben ik het nou eens helemaal mee eens
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_44027709
Is het niet het meest sexy board ooit

donderdag 30 november 2006 @ 17:29:01 #39
71115 Rnej
I walk the line
pi_44028941
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:49 schreef Kentaro het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
k heb m vanmiddag in mijn handen gehad in de cellblock... GEIIIL board

en met 530 euri niet te duur vind k

ik heb deze in mijn bezit sinds vanmiddag...
95 euro :-D
pi_44029421
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:29 schreef Rnej het volgende:

[..]

k heb m vanmiddag in mijn handen gehad in de cellblock... GEIIIL board

en met 530 euri niet te duur vind k

ik heb deze in mijn bezit sinds vanmiddag...
95 euro :-D
[afbeelding]
Koopje! ik vind Ride bindingen erg wennen maar ik denk dat ze jou wel gaan bevallen. Die alu heelcap is erg stijf, dat is goed. Ze voelen verder aan alsof je met flink wat FL rijdt - wat je sowieso al doet.

Hebben ze bij Cellblock nog zwarte CO2's staan dat je weet? Dat moet zo vet staan (en rijden) op die Supermodel.
  donderdag 30 november 2006 @ 17:51:27 #41
71115 Rnej
I walk the line
pi_44029648
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:44 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Koopje! ik vind Ride bindingen erg wennen maar ik denk dat ze jou wel gaan bevallen. Die alu heelcap is erg stijf, dat is goed. Ze voelen verder aan alsof je met flink wat FL rijdt - wat je sowieso al doet.

Hebben ze bij Cellblock nog zwarte CO2's staan dat je weet? Dat moet zo vet staan (en rijden) op die Supermodel.
yesh, zwarte co2s staan er nog

en ik heb net ff mijn boots aangedaan en alles effe op mekaar afgestemd

ze staan fokking lelijk op mijn T6 maar alles voelt idd lekker stijf aan ... die baseplate is geniaal
  donderdag 30 november 2006 @ 17:53:12 #42
71115 Rnej
I walk the line
pi_44029705
quote:
Op donderdag 30 november 2006 13:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je hebt techniek en stijl
Zijn 2 verschillende dingen. Als je een goede techniek hebt, is het vaak afhankelijk van je voorbeelden (bijv. leraar) hoe uiteindelijk je stijl wordt. Er vanuit gaande dat je voorbeeld ook de goede techniek heeft.
stijl is voornamelijk afhankelijk van stance, plaatsing van de handen en manier van boarden (agressief, passief, etc)

Ik heb bijvoorbeeld tijdens de anwarter les gehad van Sjoerd Remmelink. Hij heeft me op een bepaalde manier op mijn board neer gezet. Dat is nu mijn stijl van rijden. Mijn streven is voornamelijk om agressief te rijden zonder dat het er heel agressief uit ziet. In hoeverre dat lukt vind ik niet aan mij om te beoordelen maar het is wel waar ik naar streef.
same here... alleen dan bertijn zegmaar, die me agressiever heeft leren planken....

en mijn stijl wordt door iedereen als "relaxed" omschreven.. maarja, ik denk dat jij en ik allebei weinig moeite hoeven te doen om een boardje te laten doen wat we willen
  donderdag 30 november 2006 @ 17:53:43 #43
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44029717
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:51 schreef Rnej het volgende:

[..]

yesh, zwarte co2s staan er nog

en ik heb net ff mijn boots aangedaan en alles effe op mekaar afgestemd

ze staan fokking lelijk op mijn T6 maar alles voelt idd lekker stijf aan ... die baseplate is geniaal
Ik vind die T6 toch een plank die in schoonheid nooit uitblinkt.
pi_44029887
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:53 schreef XL het volgende:

[..]

Ik vind die T6 toch een plank die in schoonheid nooit uitblinkt.
Hij blink uit in prestatie. Het is maar wat je belangerijker vind
  donderdag 30 november 2006 @ 18:06:35 #45
44882 niksweerd
Des te hoger, des te BimBam
pi_44030044
Ik vraag me af wat nu de juiste stand is voor je bindingen.

Ik ben pas nog in snowworld geweest en daar had ik aan het eind van de dag behoorlijk last van men knie( sta trouwens rechtsvoor ).

Wat is de meest voorkomende stand, dus hoeveel graden??
Ben geen super gevorderde maar ook geen beginner.
Ik probeerde Coke te snuiven, maar de fles paste niet in mijn neus.
  donderdag 30 november 2006 @ 18:07:20 #46
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44030072
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:01 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Hij blink uit in prestatie. Het is maar wat je belangerijker vind
Image is everything!

feit blijft dat het image van de T6 zijn gebrek aan uitstraling wellicht kan compenseren
  donderdag 30 november 2006 @ 18:09:00 #47
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44030115
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:06 schreef niksweerd het volgende:
Ik vraag me af wat nu de juiste stand is voor je bindingen.

Ik ben pas nog in snowworld geweest en daar had ik aan het eind van de dag behoorlijk last van men knie( sta trouwens rechtsvoor ).

Wat is de meest voorkomende stand, dus hoeveel graden??
Ben geen super gevorderde maar ook geen beginner.
Tja.... het is vooral wat je zelf fijn vindt.
Ik denk dat 10/-10 op dit moment wel redelijk standaard is.
  donderdag 30 november 2006 @ 18:10:31 #48
44882 niksweerd
pi_44030166
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:09 schreef XL het volgende:

[..]

Tja.... het is vooral wat je zelf fijn vindt.
Ik denk dat 10/-10 op dit moment wel redelijk standaard is.
Voor de goede orde, dan bedoel je 10graden rechtsvoor en -10graden achter??
pi_44030201
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:07 schreef XL het volgende:

[..]

Image is everything!

feit blijft dat het image van de T6 zijn gebrek aan uitstraling wellicht kan compenseren
Bij iemand met een super high-end board heb ik altijd wel mijn twijfels. Het zijn meestal de gasten op iets van een UnInc die werkelijk rippen.
  donderdag 30 november 2006 @ 18:12:10 #50
71115 Rnej
I walk the line
pi_44030203
15/ -15 is denk ik gebruikelijker, ongeveer 30 graden verschil meestal.. dus 21/-9, 18/-12 enz

enne, ik heb zelf vaak genoeg gezegd dat mijn T6 lelijk is... dat issie ook, maar tegelijkertijd is het ook een heeeerlijke plank
  donderdag 30 november 2006 @ 18:12:17 #51
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44030205
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:10 schreef niksweerd het volgende:

[..]

ja, ten opzichte van je kant he. Niet ten opzichte van de voorkant van je plank.
pi_44030217
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:10 schreef niksweerd het volgende:

[..]

ga is -10 voor en +10 achter staan dan
  donderdag 30 november 2006 @ 18:13:55 #53
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44030247
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:12 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Bij iemand met een super high-end board heb ik altijd wel mijn twijfels. Het zijn meestal de gasten op iets van een UnInc die werkelijk rippen.
Ja het gaat toch om het totaalplaatje. Ook de UnInc/Cartel-eerste lift naar het park-boys zijn niet altijd hip naar mijn maatstaven..
  donderdag 30 november 2006 @ 18:14:54 #54
44882 niksweerd
pi_44030276
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:12 schreef Kentaro het volgende:

[..]

ga is -10 voor en +10 achter staan dan
Ja is me duidelijk.!!
pi_44030627
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:13 schreef XL het volgende:

[..]

Ja het gaat toch om het totaalplaatje. Ook de UnInc/Cartel-eerste lift naar het park-boys zijn niet altijd hip naar mijn maatstaven..
Niet UnInc specifiek maar meer de klasse onder high-end. Custom, Ride DH, Rome Agent of UnInc zeg maar. Daar heb ik minder vooroordelen tegen dan tegen gasten met een Vapor en C60's bijvoorbeeld
pi_44030878
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:27 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Niet UnInc specifiek maar meer de klasse onder high-end. Custom, Ride DH, Rome Agent of UnInc zeg maar. Daar heb ik minder vooroordelen tegen dan tegen gasten met een Vapor en C60's bijvoorbeeld
En tegen Bataleon rijders?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_44030913
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:27 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Gaat ook om de kleding he. Je kan wel vet Uninc board hebben met Cartels ofzo maar als je dan met je Sinner bril komt en je wolle handschoenen houd alles nog op.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  donderdag 30 november 2006 @ 18:37:59 #58
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44030919
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:36 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Die kan ik als minderheid natuurlijk prima lijden. Als Flow-rijder en Apple-gebruiker weet ik als geen ander hoe het is om als minderheid beschikking te hebben over eigenzinnig en superieur materiaal.
pi_44031027
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:36 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Bataleon rijders rocken big time ouwe
  donderdag 30 november 2006 @ 18:46:22 #60
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_44031126
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:46 schreef Kentaro het volgende:

[..]

ohw ik zag het ook niet zo zeer als een aanval naar mij. Meer dat het een opmerking is die veel gemaakt wordt en ik
reageerde met een opmerking die ook veel gemaakt wordt

Maar niet goed in Offpiste of Park? Vind ik een beetje onzin. Dat ligt helemaal aan de leraar. Kijk bijvoorbeeld naar F. (je weet als het goed is wie ik bedoel) Die kan best goed freestylen. Hij is geen wereldtopper ofzo, maar hij staat toch redelijk zijn mannetje. Hij heeft toch zijn Freestyle Landes dus hij moet wel wat kunnen.

Verder ligt het totaal maar aan de leraar of hij goed kan offpiste rijden (of park rijden) of niet.
Het is zo'n verschil hoeveel ervaring je hebt. Met snowboarden en als leraar.
ik ken een meisje die vorig jaar voor het eerst les gaf en pas 20 boarddagen erop had zitten voordat ze haar anwarter gaat doen. Het zegt misschien iets over het niveau van de anwarter (voordat we daar weer opmerkingen over krijgen ) maar ze was ook echt super getalenteerd. Sowieso was ze heel erg sportief. onderandere een aantal vechtsporten. Iets wat heel goed helpt als je wilt leren snowboarden.

Maar het meisje was nog niet echt bepaald een goede boardster. Ze kon goed alle pistes af en redelijk netjes. Daarnaast kan ze prima een basisbocht voor doen. Verder niet veel bijzonders. Ik ben een dagje met haar wezen boarden en je kon nog zoveel aan haar veranderen en verbeteren. Ze komt dit seizoen weer en ik heb met haar afgesproken dat ik haar ga leren carven.

ik wil er alleen maar mee zeggen dat je zulke leraren hebt (hoewel je er niet zo heel veel hebt die nog zo groen zijn ) maar je hebt ook anwarter leraren die al jaren lesgeven. Ik ken een leraar die mij nog heeft leren snowboarden (moet je nagaan hoe oud die gast is ) en het nog steeds een paar weken per jaar les geeft voor de lol. Die gast kunnen we allemaal nog wat van leren

Ik wil je trouwens niet ongerust maken maar ik ben bang dat Ischl crap wordt.
hoewel het al wel kouder wordt en ik hoorde dat het waarschijnlijk (eind) volgende week gaat dumpen. Maar vaak kunnen ze in de bergen het weer van de volgende dag nog niet helemaal goed voorspellen dus tja... (mede door de bergen waardoor de wind en wolken rare dingen gaan doen.
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:19 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Style lies in the eyes of the beholder

Wat ik daar eigenlijk mee wil zeggen is dat je zelf heel erg moeilijk kan zien of inschatten hoe mooi of goed het er nu eigenlijk uitziet wat je doet op (of buiten ) de piste en daarvoor bijna volledig afhankelijk bent van het oordeel van anderen.

Zoals ik al eerder heb gezegd kan ik veel beter skiën dan boarden, maar ik vind het beiden ontzettend gaaf om te doen. Maar afgelopen winter waren we een weekendje naar Oostenrijk van het werk uit en toen ben ik gaan skiën met anderen die ook al van voor hun 10e op de ski's stonden (ik vanaf m'n 5e al). Ik had het idee dat een van mijn collega's echt veel beter of mooier kon skiën dan ik, terwijl hij juist weer vond dat ik het echt goed en vooral heel natuurlijk deed. Dus zo zie je maar, je kunt zelf haast geen oordeel over je eigen techniek of stijl vellen
Het ligt er een beetje aan.
Iemand die weet hoe techniek werkt en weet hoe hij dit moet toepassen bij zichzelf kan zich daar wel een redelijke voorstelling van maken. Zijn trouwens niet per definitie leraren. Ik ken genoeg leraren die volgens mij niet echt een idee hebben waar ze mee bezig zijn. Vooral anwarter leraren die alleen maar geleerd hebben om een basisbocht te maken en uit te leggen (hier bedoel ik niet Rnej mee... voordat hij begint )
Als je al wat langer les geeft en/of hogere opleidingen hebt gaat dat vaak al veel beter.
Sowieso iemand die goede boarders kan herkennen weet vaak al een heleboel. Sommige mensen proberen het ook te onderscheiden. Anderen maakt het echt helemaal niets uit.
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:49 schreef Kentaro het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
Ehm.... nee

[ Bericht 10% gewijzigd door Komakie op 30-11-2006 19:02:44 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')