abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 november 2006 @ 18:12:17 #51
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44030205
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:10 schreef niksweerd het volgende:

[..]

Voor de goede orde, dan bedoel je 10graden rechtsvoor en -10graden achter??
ja, ten opzichte van je kant he. Niet ten opzichte van de voorkant van je plank.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_44030217
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:10 schreef niksweerd het volgende:

[..]

Voor de goede orde, dan bedoel je 10graden rechtsvoor en -10graden achter??
ga is -10 voor en +10 achter staan dan
  donderdag 30 november 2006 @ 18:13:55 #53
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44030247
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:12 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Bij iemand met een super high-end board heb ik altijd wel mijn twijfels. Het zijn meestal de gasten op iets van een UnInc die werkelijk rippen.
Ja het gaat toch om het totaalplaatje. Ook de UnInc/Cartel-eerste lift naar het park-boys zijn niet altijd hip naar mijn maatstaven..
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 30 november 2006 @ 18:14:54 #54
44882 niksweerd
Des te hoger, des te BimBam
pi_44030276
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:12 schreef Kentaro het volgende:

[..]

ga is -10 voor en +10 achter staan dan
Ja is me duidelijk.!!
Ik probeerde Coke te snuiven, maar de fles paste niet in mijn neus.
pi_44030627
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:13 schreef XL het volgende:

[..]

Ja het gaat toch om het totaalplaatje. Ook de UnInc/Cartel-eerste lift naar het park-boys zijn niet altijd hip naar mijn maatstaven..
Niet UnInc specifiek maar meer de klasse onder high-end. Custom, Ride DH, Rome Agent of UnInc zeg maar. Daar heb ik minder vooroordelen tegen dan tegen gasten met een Vapor en C60's bijvoorbeeld
pi_44030878
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:27 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Niet UnInc specifiek maar meer de klasse onder high-end. Custom, Ride DH, Rome Agent of UnInc zeg maar. Daar heb ik minder vooroordelen tegen dan tegen gasten met een Vapor en C60's bijvoorbeeld
En tegen Bataleon rijders?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_44030913
quote:

[..]

Gaat ook om de kleding he. Je kan wel vet Uninc board hebben met Cartels ofzo maar als je dan met je Sinner bril komt en je wolle handschoenen houd alles nog op.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  donderdag 30 november 2006 @ 18:37:59 #58
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44030919
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:36 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Die kan ik als minderheid natuurlijk prima lijden. Als Flow-rijder en Apple-gebruiker weet ik als geen ander hoe het is om als minderheid beschikking te hebben over eigenzinnig en superieur materiaal.
pi_44031027
quote:

[..]

Bataleon rijders rocken big time ouwe
  donderdag 30 november 2006 @ 18:46:22 #60
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_44031126
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:46 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Het was geen aanval naar jou toe meer in algemene zin als vraag naar Rene. Er word vaak (ten onrechte) aangenomen dat leraren de beste boarders zijn. Er zijn wel uitzonderingen maar de meeste leraren hebben wel een goede techniek op de piste maar komen daar ook nooit in het park of off-piste. ik vind de beste boarders degene die van alle markten thuis zijn. Die freestyle combineren met freeriden zeg maar. Overgens maakt het geen fuck uit hoe goed je bent maar hoeveel lol je erin hebt toch?

Het moet trouwens wel eens gaan sneeuwen, want over 2 weken zit ik in Ischgl...
ohw ik zag het ook niet zo zeer als een aanval naar mij. Meer dat het een opmerking is die veel gemaakt wordt en ik
reageerde met een opmerking die ook veel gemaakt wordt

Maar niet goed in Offpiste of Park? Vind ik een beetje onzin. Dat ligt helemaal aan de leraar. Kijk bijvoorbeeld naar F. (je weet als het goed is wie ik bedoel) Die kan best goed freestylen. Hij is geen wereldtopper ofzo, maar hij staat toch redelijk zijn mannetje. Hij heeft toch zijn Freestyle Landes dus hij moet wel wat kunnen.

Verder ligt het totaal maar aan de leraar of hij goed kan offpiste rijden (of park rijden) of niet.
Het is zo'n verschil hoeveel ervaring je hebt. Met snowboarden en als leraar.
ik ken een meisje die vorig jaar voor het eerst les gaf en pas 20 boarddagen erop had zitten voordat ze haar anwarter gaat doen. Het zegt misschien iets over het niveau van de anwarter (voordat we daar weer opmerkingen over krijgen ) maar ze was ook echt super getalenteerd. Sowieso was ze heel erg sportief. onderandere een aantal vechtsporten. Iets wat heel goed helpt als je wilt leren snowboarden.

Maar het meisje was nog niet echt bepaald een goede boardster. Ze kon goed alle pistes af en redelijk netjes. Daarnaast kan ze prima een basisbocht voor doen. Verder niet veel bijzonders. Ik ben een dagje met haar wezen boarden en je kon nog zoveel aan haar veranderen en verbeteren. Ze komt dit seizoen weer en ik heb met haar afgesproken dat ik haar ga leren carven.

ik wil er alleen maar mee zeggen dat je zulke leraren hebt (hoewel je er niet zo heel veel hebt die nog zo groen zijn ) maar je hebt ook anwarter leraren die al jaren lesgeven. Ik ken een leraar die mij nog heeft leren snowboarden (moet je nagaan hoe oud die gast is ) en het nog steeds een paar weken per jaar les geeft voor de lol. Die gast kunnen we allemaal nog wat van leren

Ik wil je trouwens niet ongerust maken maar ik ben bang dat Ischl crap wordt.
hoewel het al wel kouder wordt en ik hoorde dat het waarschijnlijk (eind) volgende week gaat dumpen. Maar vaak kunnen ze in de bergen het weer van de volgende dag nog niet helemaal goed voorspellen dus tja... (mede door de bergen waardoor de wind en wolken rare dingen gaan doen.
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:19 schreef FlowDesign het volgende:

[..]

Style lies in the eyes of the beholder

Wat ik daar eigenlijk mee wil zeggen is dat je zelf heel erg moeilijk kan zien of inschatten hoe mooi of goed het er nu eigenlijk uitziet wat je doet op (of buiten ) de piste en daarvoor bijna volledig afhankelijk bent van het oordeel van anderen.

Zoals ik al eerder heb gezegd kan ik veel beter skiën dan boarden, maar ik vind het beiden ontzettend gaaf om te doen. Maar afgelopen winter waren we een weekendje naar Oostenrijk van het werk uit en toen ben ik gaan skiën met anderen die ook al van voor hun 10e op de ski's stonden (ik vanaf m'n 5e al). Ik had het idee dat een van mijn collega's echt veel beter of mooier kon skiën dan ik, terwijl hij juist weer vond dat ik het echt goed en vooral heel natuurlijk deed. Dus zo zie je maar, je kunt zelf haast geen oordeel over je eigen techniek of stijl vellen
Het ligt er een beetje aan.
Iemand die weet hoe techniek werkt en weet hoe hij dit moet toepassen bij zichzelf kan zich daar wel een redelijke voorstelling van maken. Zijn trouwens niet per definitie leraren. Ik ken genoeg leraren die volgens mij niet echt een idee hebben waar ze mee bezig zijn. Vooral anwarter leraren die alleen maar geleerd hebben om een basisbocht te maken en uit te leggen (hier bedoel ik niet Rnej mee... voordat hij begint )
Als je al wat langer les geeft en/of hogere opleidingen hebt gaat dat vaak al veel beter.
Sowieso iemand die goede boarders kan herkennen weet vaak al een heleboel. Sommige mensen proberen het ook te onderscheiden. Anderen maakt het echt helemaal niets uit.
quote:
Op donderdag 30 november 2006 16:49 schreef Kentaro het volgende:
Is het niet het meest sexy board ooit

[afbeelding]
[afbeelding]
Ehm.... nee

[ Bericht 10% gewijzigd door Komakie op 30-11-2006 19:02:44 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 30 november 2006 @ 18:50:12 #61
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_44031249
quote:

[..]

heb jij niet een Custom-X?

Ik zie bijna altijd al aan de manier van doen hoe goed iemand wel of niet is. er klopt altijd wel iets niet. Of ze hebben hele gare schoenen en de rest nieuw. Of een dik board en bindingen met daarboven een wibrabroek die eigenlijk iets te kort is, etc.
Iemand die het niet kan heeft nooit een totaal plaatje wat helemaal klopt. Moet je maar eens op letten. En anders merk je het al hoe hij met zijn board staat te knoeien
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_44031378
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:37 schreef XL het volgende:

[..]

Die kan ik als minderheid natuurlijk prima lijden. Als Flow-rijder en Apple-gebruiker weet ik als geen ander hoe het is om als minderheid beschikking te hebben over eigenzinnig en superieur materiaal.

maar om Flow nu superieur te noemen.

Over paar jar rijden jullie allemaal Bataleon!!!!!
  donderdag 30 november 2006 @ 18:55:00 #63
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_44031398
quote:

[..]

Losers
pi_44031431
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:50 schreef Komakie het volgende:

[..]

heb jij niet een Custom-X?

Ik zie bijna altijd al aan de manier van doen hoe goed iemand wel of niet is. er klopt altijd wel iets niet. Of ze hebben hele gare schoenen en de rest nieuw. Of een dik board en bindingen met daarboven een wibrabroek die eigenlijk iets te kort is, etc.
Iemand die het niet kan heeft nooit een totaal plaatje wat helemaal klopt. Moet je maar eens op letten. En anders merk je het al hoe hij met zijn board staat te knoeien
2 zielen 1 gedachte denk ik dan.

Ik heb gangsta burton doek gekregen!!!
pi_44031454
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

Losers
Shame on you. Ooit Bataleon gereden?
  donderdag 30 november 2006 @ 19:03:49 #66
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_44031641
quote:
Op donderdag 30 november 2006 18:56 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Shame on you. Ooit Bataleon gereden?
Nee, ik rij geen losermerken
  donderdag 30 november 2006 @ 19:03:57 #67
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_44031646
pi_44032021
kan het niet eens gaan sneeuwen
  donderdag 30 november 2006 @ 19:20:01 #69
44882 niksweerd
pi_44032194
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:15 schreef linebear het volgende:
kan het niet eens gaan sneeuwen
Ja heel hard. Zoveel sneeuw dat je net je voordeur uit kunt.!!!!!!!!!!!!!!!!!
  donderdag 30 november 2006 @ 19:22:18 #70
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44032271
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:20 schreef niksweerd het volgende:

[..]

Ja heel hard. Zoveel sneeuw dat je net je voordeur uit kunt.!!!!!!!!!!!!!!!!!
Die gaat doorgaans naar binnen open hoor
  donderdag 30 november 2006 @ 19:23:21 #71
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_44032308
ik ga ff voor sneeuw bidden....
  donderdag 30 november 2006 @ 19:23:50 #72
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_44032326
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:22 schreef XL het volgende:

[..]

Scherp
  donderdag 30 november 2006 @ 19:26:01 #73
44882 niksweerd
pi_44032407
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:22 schreef XL het volgende:

[..]

Klopt maar als het te hoog ligt dan valt alles naar binnen............
  donderdag 30 november 2006 @ 19:27:36 #74
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_44032462
Ik wil gewoon een keer zoveel sneeuw dat je een weg naar buiten moet scheppen. Als je dan aan het scheppen bent, zie je soms alleen maar de schep ff bovenuit de sneeuw komen en wat sneeuw op de rest van de berg gegooid worden.

Net als in de Donald Duck
  donderdag 30 november 2006 @ 19:29:09 #75
44882 niksweerd
pi_44032504
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:27 schreef Komakie het volgende:
Ik wil gewoon een keer zoveel sneeuw dat je een weg naar buiten moet scheppen. Als je dan aan het scheppen bent, zie je soms alleen maar de schep ff bovenuit de sneeuw komen en wat sneeuw op de rest van de berg gegooid worden.

donderdag 30 november 2006 @ 19:47:45 #76
71115 Rnej
I walk the line
pi_44033252
tis ook wel waar dat veel lui met extreme high-end shit totaal niet kunnen rijden...

dusja.. bij deze, kom een keer in zoetermeer kijken en judge for yourself :p

(ben er morgenmiddag en maandagavond )
pi_44034539
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:47 schreef Rnej het volgende:
tis ook wel waar dat veel lui met extreme high-end shit totaal niet kunnen rijden...

dusja.. bij deze, kom een keer in zoetermeer kijken en judge for yourself :p

(ben er morgenmiddag en maandagavond )
Sterker het is ook zo dat de gasten met highend shit het beste kunnen boarden. Alleen je hebt eerder je twijfels wanneer iemand met de duurste gear aan komt. Het schept ook een bepaalde verwachting zeg maar
pi_44035090
heel veel sneeuw... dat hebben we nodig
want over 35 dagen ga ik naar Oostenrijk
  donderdag 30 november 2006 @ 21:07:45 #79
71115 Rnej
I walk the line
pi_44036236
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:17 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Sterker het is ook zo dat de gasten met highend shit het beste kunnen boarden. Alleen je hebt eerder je twijfels wanneer iemand met de duurste gear aan komt. Het schept ook een bepaalde verwachting zeg maar
mwoh, dat denk ik niet, de bruutste rijders die ik ken rijden op atomic en salomon, vrij standaard spullen enzo...

maar idd, het schept een bepaalde verwachting, ik kreeg ook de kritiek dat ik waarschijnlijk de techniek niet in huis had om alles uit een T6 te halen, en nee, ik ben terje haakonsen niet, maar ik heb de grip en de snelle kantenwissel gewoon goed onder de knie omdat ik mijn gewicht ook wel meeheb...

daarnaast ben ik gewoon geen prutser, dat durf ik wel te zeggen
pi_44036352
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:07 schreef Rnej het volgende:

[..]

mwoh, dat denk ik niet, de bruutste rijders die ik ken rijden op atomic en salomon, vrij standaard spullen enzo...

maar idd, het schept een bepaalde verwachting, ik kreeg ook de kritiek dat ik waarschijnlijk de techniek niet in huis had om alles uit een T6 te halen, en nee, ik ben terje haakonsen niet, maar ik heb de grip en de snelle kantenwissel gewoon goed onder de knie omdat ik mijn gewicht ook wel meeheb...

daarnaast ben ik gewoon geen prutser, dat durf ik wel te zeggen
Terje Haakonson had dan ook zijn gewicht niet mee. Verder was het wel een aardige boarder

[ Bericht 1% gewijzigd door Kentaro op 30-11-2006 21:45:58 ]
  donderdag 30 november 2006 @ 21:45:12 #81
71115 Rnej
I walk the line
pi_44037883
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:10 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Terje Haakonson had dan ook zijn gewicht nicht mee. Verder was het wel een aardige boarder
nee, maar terje is een fucking goeie boarder.... dat scheelt zegmaar....
  donderdag 30 november 2006 @ 23:24:27 #82
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_44041885
quote:
Op donderdag 30 november 2006 20:17 schreef Kentaro het volgende:

[..]

Dat zal het wel een beetje zijn ja.
Als iemand met een topboard rijdt, verwacht je dat hij ook goed kan rijden omdat hij dan pas alles uit het board kan halen. Dus tja, topspullen zorgen voor topverwachtingen. Van de rider die goeie spullen wil maar ook van iemand anders die ziet dat die gast erop rijdt.
  donderdag 30 november 2006 @ 23:42:34 #83
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_44042457
Hoi Het wordt kouder! Toen ik naar de stad ging om nog wat te kopen zowaar last van de kou gehad..

Tot zover mijn zeer nuttige informatieve post..

Life's like music, get the rhythm..
pi_44044012
quote:
Op donderdag 30 november 2006 19:27 schreef Komakie het volgende:

Jij bent wel een Donald Duck-fan he! Jammer dat je foto van je Anthem met al die DD's niet meer online staat.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_44045358
van The Quotationspage.com

Skiing combines outdoor fun with knocking down trees with your face.
Dave Barry
US columnist & humorist (1947 - )
Fingerspitzgefühl
pi_44052299
Vanmorgen in de trein First Descent gekeken. Helemaal top... kan niet wachten tot ik weer eens op het board sta. Ook al kan ik het niet zo goed als Shaun en zo
  vrijdag 1 december 2006 @ 15:18:01 #87
72282 360sjors
King of the Hill
pi_44056912
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:07 schreef Rnej het volgende:

de bruutste rijders die ik ken rijden op atomic
Altijd al geweten
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:05:03 #88
71115 Rnej
I walk the line
pi_44062773
mkee, wat ik nu meemaak

had dus die ride bindingkjes.. nog een mooie plank bijgezocht om eronder , voor t lesgeven enzo

(duotone style 165 erbij gekocht... UBERgoeie staat)
kom ik de baan aflopen, vertellen ze me doodleuk dat ze mijn Burton Canyon (die dus afgelopen zomer "gejat" was) teruggevonden hebben!!!

nu heb ik dus 3 snowboards...

ohja en voor mijn c60's heb ik P1 wingtips gevraagd ipv nieuwe C60s ... is toch wat steviger en met het restgeld die duotone aangeschaft

wiej
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:18:12 #89
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_44063122
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:05 schreef Rnej het volgende:
mkee, wat ik nu meemaak

had dus die ride bindingkjes.. nog een mooie plank bijgezocht om eronder , voor t lesgeven enzo

(duotone style 165 erbij gekocht... UBERgoeie staat)
kom ik de baan aflopen, vertellen ze me doodleuk dat ze mijn Burton Canyon (die dus afgelopen zomer "gejat" was) teruggevonden hebben!!!

nu heb ik dus 3 snowboards...

ohja en voor mijn c60's heb ik P1 wingtips gevraagd ipv nieuwe C60s ... is toch wat steviger en met het restgeld die duotone aangeschaft

wiej
ZE hebben terug gevonden? stond ergens achter in magazijn ofzo. hele vage actie

je hebt andere bindingen aan Burton gevraagd en van rest geld (verschil tussen waarde nieuwe binidng) nu al nieuw board gekocht.
Je hebt geld nog niet begrijp ik eruit. Als ik Burton was zou ik namelijk de C60 geven. Die heb je ingeleverd
  vrijdag 1 december 2006 @ 19:22:39 #90
71115 Rnej
I walk the line
pi_44063249
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:18 schreef Basje_B het volgende:

[..]

ZE hebben terug gevonden? stond ergens achter in magazijn ofzo. hele vage actie

je hebt andere bindingen aan Burton gevraagd en van rest geld (verschil tussen waarde nieuwe binidng) nu al nieuw board gekocht.
Je hebt geld nog niet begrijp ik eruit. Als ik Burton was zou ik namelijk de C60 geven. Die heb je ingeleverd
nee, ze sturen een "credit memo" dan mag je voor het geld wat je voor de binding hebt neergelegd iets nieuws uitzoeken

dus of c60s met 100 eu bijbetalen.. (want ik had maar 300 betaald) .. of bindingen die wel heel blijven als je druk erop zet .... .. dus ben voor de p1 gegaan
pi_44064096
Ik kan hier (in Vancouver) een 2e hands Rome Anthem 2006 + Rome bindingen kopen voor $500 (330 euro). Is het een goede deal, en waar moet ik op letten als ik een 2e hands board koop?!
Het board is 156 cm, en ik ben zelf 1.88 m / 66 kg. Als je naar mijn lengte kijkt zal je zeggen dat hij te kort is, maar ik ben voor mijn lengte wel weer erg licht. Is de lengte van het board te klein of moet het kunnen?
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:01:34 #92
71115 Rnej
I walk the line
pi_44064332
op zich een okay deal.. en met je gewicht is het idd okay, maar dan gebruik je m neem ik aan voor freestylen?

ik zou letten op staalkantbreuken (1 of 2 breuken = -100 euro ..... een boel breuken = niet kopen als ik jou was) het belag.. of dat nog in orde is.... (geen diepe geulen enzo, en geen geulen vlak naast de staalkant) dat soort dingen die dus de rij-ervaring van je board beinvloeden.. dus hoe de toplaag eruit ziet boeit niet zoveel (Tenzij je perse een strakke bovenkant wil)
pi_44066964
Hmm nee niet specifiek freestyle, meer voor allmountain. Is het dan aan de kleine kant? Ik heb ook gekeken naar een Nitro Revolt 2007 voor $400 (nieuw, zonder bindingen).
  vrijdag 1 december 2006 @ 22:05:46 #94
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_44067475
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 20:01 schreef Rnej het volgende:
op zich een okay deal.. en met je gewicht is het idd okay, maar dan gebruik je m neem ik aan voor freestylen?

ik zou letten op staalkantbreuken (1 of 2 breuken = -100 euro ..... een boel breuken = niet kopen als ik jou was) het belag.. of dat nog in orde is.... (geen diepe geulen enzo, en geen geulen vlak naast de staalkant) dat soort dingen die dus de rij-ervaring van je board beinvloeden.. dus hoe de toplaag eruit ziet boeit niet zoveel (Tenzij je perse een strakke bovenkant wil)
Board met staalkant breuk kopen?

lijkt me niet.
pi_44068655
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:52 schreef Marne het volgende:
Ik kan hier (in Vancouver) een 2e hands Rome Anthem 2006 + Rome bindingen kopen voor $500 (330 euro). Is het een goede deal, en waar moet ik op letten als ik een 2e hands board koop?!
Het board is 156 cm, en ik ben zelf 1.88 m / 66 kg. Als je naar mijn lengte kijkt zal je zeggen dat hij te kort is, maar ik ben voor mijn lengte wel weer erg licht. Is de lengte van het board te klein of moet het kunnen?
Gezien je lengte zullen je tenen wel over de rand steken. Bepaal eerst wat voor board je nodig hebt en ga dan op zoek naar zo'n board.
pi_44070746
Mwjah, ik heb niet zulke grote voeten. Maat 42 / 43. Heb net ook een Rome Artifact 2007 159 cm voor $300 gevonden (zonder bindingen, maar wel nieuw), en een Rome Flag 2007 (ook zonder bindingen ennieuw) voor $350

Nu zie ik net op de site van Rome dat de Artifact meer voor freestyle / street is. En de Flag weer voor mensen met grote voeten. Zelf ben ik meer van de allmountain, maar wil wel wat meer gaan (proberen te) springen dit jaar.

Wat is een betere keus?

[ Bericht 48% gewijzigd door Marne op 02-12-2006 03:37:29 ]
  zaterdag 2 december 2006 @ 09:06:09 #97
71115 Rnej
I walk the line
pi_44073632
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 22:05 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Board met staalkant breuk kopen?

lijkt me niet.
gebeurt all the time

hangt er vanaf of de breuk belemmerend is, uiteraard

ik heb in een van mijn boards een breuk in de kant, maar de strip in het board zelf is nog heel... daar merk je nul komma nul van...
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:37:46 #98
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_44077916
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 00:57 schreef beerke het volgende:

[..]

Jij bent wel een Donald Duck-fan he! Jammer dat je foto van je Anthem met al die DD's niet meer online staat.
Haha die dingen zijn voornamelijk van vroeger.
Hoewel ik nog steeds de Donald Duck lees bewaar ik ze nu niet meer. Ik vind de oudere verhalen eigenlijk ook het vetste. Zoals ik net al zei met zoveel sneeuw voor de deur dat hij zich uit moet graven en je alleen maar een schep en sneeuw ziet enzo
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:39:07 #99
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_44077945
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:22 schreef Rnej het volgende:

[..]

nee, ze sturen een "credit memo" dan mag je voor het geld wat je voor de binding hebt neergelegd iets nieuws uitzoeken

dus of c60s met 100 eu bijbetalen.. (want ik had maar 300 betaald) .. of bindingen die wel heel blijven als je druk erop zet .... .. dus ben voor de p1 gegaan
Hmmm rare opvatting.
Zeker aangezien een Wingtip veel minder stijf is. Misschien kun je dan nog beter voor de CO2 gaan ofzo.
Die is ook nog stijf maar wel een ander model. Daarnaast geloof ik nooit dat als je die C60's stuk maakt, je Wingtip wel heel blijft...
  zaterdag 2 december 2006 @ 13:50:39 #100
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_44078201
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 21:48 schreef Marne het volgende:
Hmm nee niet specifiek freestyle, meer voor allmountain. Is het dan aan de kleine kant? Ik heb ook gekeken naar een Nitro Revolt 2007 voor $400 (nieuw, zonder bindingen).
Als je een allmountain board zoekt zou ik toch een board zoeken van ongeveer 5cm langer. Puur gezien je lengte. Ok, je bent vrij licht dus hij hoeft niet zo heel lang te zijn, maar ik zou toch bij de 160 gaan zitten. De lengte van je board heeft niet alleen met je gewicht te maken.
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 09:06 schreef Rnej het volgende:

[..]

gebeurt all the time

hangt er vanaf of de breuk belemmerend is, uiteraard

ik heb in een van mijn boards een breuk in de kant, maar de strip in het board zelf is nog heel... daar merk je nul komma nul van...
Dat is al wel een ander verhaal. Breuken kunnen heel erg verschillen. ik zou geen board kopen met een breuk. Je weet van te voren nooit hoeveel invloed het heeft op de rijeigenschappen.
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 00:10 schreef Marne het volgende:
Mwjah, ik heb niet zulke grote voeten. Maat 42 / 43. Heb net ook een Rome Artifact 2007 159 cm voor $300 gevonden (zonder bindingen, maar wel nieuw), en een Rome Flag 2007 (ook zonder bindingen ennieuw) voor $350

Nu zie ik net op de site van Rome dat de Artifact meer voor freestyle / street is. En de Flag weer voor mensen met grote voeten. Zelf ben ik meer van de allmountain, maar wil wel wat meer gaan (proberen te) springen dit jaar.

Wat is een betere keus?
Ik heb een Rome Flag gekocht
Maar als je maatje 42/43 hebt moet je die zeker niet kopen. Je gaat dan voor een board dat veel te breed is voor je schoenen en dus ga je onnodig inleveren op de snelheid van bijvoorbeeld je kantenwissel. Met die schoenmaat is de Anthem de perfecte optie. Alleen dan dus iets langer. Het is sowieso een erg fijn board voor allmountain. Erg lekker om bochten mee te rijden maar je kunt er ook de nodige freestyle dingetjes mee doen.
Zoals je al zei is de Artifact veel meer freestyle en gaat hij zelfs richting street. Voor all mountain rijden is hij dan denk ik niet lekker. Lengte is trouwens wel veel beter voor je jou 1.88m maar ik denk dat hij voor all mountain rijden niet echt geschikt is. Als ik al zie hoe veel freestyle invloeden de Flag heeft dan moet de Artifact helemaal een streetplankje zijn. Dat staat trouwens ook op de website van Rome.
Als je dus all mountain wilt rijden zou ik zeker niet voor die gaan. Probeer een all mountain board te krijgen (op websites van fabrikanten kun je daar alle info wel over vinden, maar daar was je zelf ook al achter geloof ik) van minimaal die lengte. Hij hoeft ook niet veel langer te zijn maar ongeveer 160cm is prima.

suc6
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')