abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 november 2006 @ 15:39:01 #101
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43993438
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:30 schreef Blivox het volgende:

[..]

Nee, constant met een harde lul rondlopen getuigt van respect?
Volgens mij krijg ik spijt dat ik hier op in ga, maar ik bedoel dus dat ik de mensen niet snap die het niet kunnen accepteren dat pubers liever kleding of een handdoek dragen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 29 november 2006 @ 15:39:35 #102
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_43993457
Ik zou alleen een beetje verzichtig zijn met vriendjes of vriendinnetjes van je kinderen uit te nodigen naar de camping/op vakantie.

Andere ouders vinden het vaak gek en de uitgenodigde kinderen zelf ook.
Ik heb hier ook regelmatig topics voorbij zien komen wat dit betreft.

Als ik zo uitgenodigd zou worden zou ik me ook niet gemakkelijk voelen
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_43993485
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:39 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Volgens mij krijg ik spijt dat ik hier op in ga, maar ik bedoel dus dat ik de mensen niet snap die het niet kunnen accepteren dat pubers liever kleding of een handdoek dragen.
Dat bedoel ik dus ook.
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
  woensdag 29 november 2006 @ 15:40:27 #104
94046 PM-girl
pi_43993486
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:36 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ik ben met naturisme opgegroeid en heb er een gruwelijke hekel aan overgehouden. Als kindje vond ik het niet zo erg, ik was het me niet zo bewust. maar dan...dan kom je in de pubertijd. Ouders fanatiek als ze zijn verplichten je om in je blote reet te gaan lopen terwijl jij die twee erwten op een plankje en dat plukje zuurkool liever verstop achter een bikini. na een leuke vakantie bij een tante uitgelachen worden omdat je helemaal bruin bent afgezien van een witte bikini is ook leuk. nee dankje. ik zie de meerwaarde er niet van in om nou in je blote reet te lopen of er een bikinibroekje over aan te trekken.
oplossing voor het groepje jeugd dat er op de camping was terugtrekken in het jeugdhonk, maarja het is zomer en je wilt ook wel eens zwemmen. dat moest dan weer naakt. alleen als je ongesteld was mocht je een broekje aan hebben. heel makkelijk dus ook om alle menstruerende vrouwen eruit te pikken.

je kind opvoeden met naturisme is niets mis mee, maar ga het ze niet verplichten zoals mijn ouders wel bij mij hebben gedaan.
Ik vind ook niet dat je als ouders je kind moet verplichten naakt te zijn, sommige campings doen dat wel. Dan zou ik als ouder een andere camping kiezen waar dat wel mag.

Toch blijft het moeilijk, want in hoeverre geef je toe aan de keus van je kind, laat staan als je er drie hebt die allen iets anders willen!
*
  woensdag 29 november 2006 @ 15:41:04 #105
94046 PM-girl
pi_43993511
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:40 schreef Blivox het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus ook.
Ok
*
  woensdag 29 november 2006 @ 15:43:16 #106
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43993581
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:39 schreef PM-girl het volgende:

[..]

precies! daar is het bij mij misgegaan. de voorzitter van de vereniging heeft ons (en dan bedoel ik het toenmalige groepje jeugd) zelfs verplicht de kleren uit te trekken als we op het terrein waren. Dus gingen we vaak aan de wandel naar omliggende bossen enzo.

beetje begrip voor de gedachtes van een puber die dus liever niet in zijn blote niksie rondloopt is heel erg ver te zoeken. want "het is zoooo heerlijk om naakt te lopen, je voelt je zoooo vrij" please...dat voel ik me ook wel als ik gekleed ben.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 29 november 2006 @ 15:46:04 #107
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_43993649
-edit-
  woensdag 29 november 2006 @ 15:52:54 #108
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_43993948
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:43 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

precies! daar is het bij mij misgegaan. de voorzitter van de vereniging heeft ons (en dan bedoel ik het toenmalige groepje jeugd) zelfs verplicht de kleren uit te trekken als we op het terrein waren. Dus gingen we vaak aan de wandel naar omliggende bossen enzo.

beetje begrip voor de gedachtes van een puber die dus liever niet in zijn blote niksie rondloopt is heel erg ver te zoeken. want "het is zoooo heerlijk om naakt te lopen, je voelt je zoooo vrij" please...dat voel ik me ook wel als ik gekleed ben.
Ik ben het voledig met je eens dat er begrip voor puberende kids moet zijn.
Wij zullen onze kids nooit dwingen de kleren uit te trekken.
Als ze niet meer willen gaan we (totdat ze niet meer mee hoeven) gewoon naar een textielcamping hoor.
En dat jij er daarom een hekel aan hebt gekregen kan ik me heel goed voorstellen.
pi_43994108
textielcamping, noemen jullie dat zo?? geinig
There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot
  woensdag 29 november 2006 @ 15:59:21 #110
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_43994199
hihihi ja textielcamping noemen ze dat. Je moet er toch een naam aangeven en als je het een "normale" camping noemt, dan zeg je eigenlijk dat naturistencamping niet normaal is.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:00:11 #111
94046 PM-girl
pi_43994234
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:56 schreef maaikevis het volgende:
textielcamping, noemen jullie dat zo?? geinig
Zo worden alle 'andere' campings door naturisten genoemd.
*
pi_43994244
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:59 schreef Blauwe_Pino het volgende:
hihihi ja textielcamping noemen ze dat. Je moet er toch een naam aangeven en als je het een "normale" camping noemt, dan zeg je eigenlijk dat naturistencamping niet normaal is.
Een naturistencamping is ook niet normaal, maar als je dat als iets slechts ziet is het inderdaad maar beter om mensen die wel normaal zijn in een hokje te stoppen.
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:05:47 #113
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_43994464
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:43 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Zon en Leven?

Ik ben ook naturistisch opgevoed, en ook ik wilde een tijdje in de puberteit er niet meer heen. Dat was in ons gezin gelukkig geen probleem. Ik ken ook wel dat gedoe met pubers die hun kleren uit moesten trekken, zo werden er veel weggejaagd. Ik ook, maar later ging ik het toch wel heel erg missen. zo tegen mijn 16e 17e vond ik het weer leuk, en ik ben nog steeds lid van de nfn.

Ik kan me wel een pijnlijk voorval herinneren: Iedere zondagavond was er naaktzwemmen in het buurtzwembad en daar gingen we altijd met het hele gezin heen. Op een keer was er voor ons een zwemwedstrijd geweest en een klasgenootje dat had gezwommen kwam naar buiten, toen wij naar binnen gingen.
Het was de middelbare school en ik werd al gepest. Maar gelukkig was dit een aardig klasgenootje en heeft het voor zich gehouden. Ik was toen wel behoorlijk in paniek.
Last van egaal bruin zijn had ik nooit, ik blijf altijd egaal wit

Maar dit soort dingen zijn voor kinderen wel de negatieve kanten van het naturisme. Ik ben wel van mening dat de positieve kanten veel zwaarder wegen dan de negatieve. Ik ben blij dat mijn ouders me naturistisch hebben opgevoed.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  woensdag 29 november 2006 @ 16:27:16 #114
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43995255
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:05 schreef tonja het volgende:

[..]

Zon en Leven?

Ik ben ook naturistisch opgevoed, en ook ik wilde een tijdje in de puberteit er niet meer heen. Dat was in ons gezin gelukkig geen probleem. Ik ken ook wel dat gedoe met pubers die hun kleren uit moesten trekken, zo werden er veel weggejaagd. Ik ook, maar later ging ik het toch wel heel erg missen. zo tegen mijn 16e 17e vond ik het weer leuk, en ik ben nog steeds lid van de nfn.

Ik kan me wel een pijnlijk voorval herinneren: Iedere zondagavond was er naaktzwemmen in het buurtzwembad en daar gingen we altijd met het hele gezin heen. Op een keer was er voor ons een zwemwedstrijd geweest en een klasgenootje dat had gezwommen kwam naar buiten, toen wij naar binnen gingen.
Het was de middelbare school en ik werd al gepest. Maar gelukkig was dit een aardig klasgenootje en heeft het voor zich gehouden. Ik was toen wel behoorlijk in paniek.
Last van egaal bruin zijn had ik nooit, ik blijf altijd egaal wit

Maar dit soort dingen zijn voor kinderen wel de negatieve kanten van het naturisme. Ik ben wel van mening dat de positieve kanten veel zwaarder wegen dan de negatieve. Ik ben blij dat mijn ouders me naturistisch hebben opgevoed.
Lotus

maar Zon en Leven ben ik ook wel geweest.

ben er ook enorm mee gepest op school. Lotus ligt maar een paar km. van onze woonplaats, dus gingen er ook kinderen uit Makkinga naar school. en die wisten dat wij daar lid waren. Kids zijn heel gemeen als het op dat soort dingen aankomt.

Mijn zus is er ook nog steeds lid van, en ik ken nog een Fokster waarvan haar ouders lid waren, en zij is nu ook lid. Ik niet, voor mij hoeft het niet. heb geen moeite met naakt zijn, maar heb niet de behoefte om naakt rond te huppelen op een camping onder het mom van 'het is zoveel lekkerder dan een textielcamping' dat vind ik ronduit bullshit. ik wordt niet beperkt door een bikini hoor mijn kids gingen vroeger nog wel naar opa en oma op de camping maar die willen er ook al niet meer naartoe. mijn moeder begrijpt dat gewoonweg niet. die kan zich niet verplaatsen in een ander, dat die het misschien NIET zo leuk en lekker vind.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 29 november 2006 @ 16:30:30 #115
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_43995357
quote:
mijn moeder begrijpt dat gewoonweg niet. die kan zich niet verplaatsen in een ander, dat die het misschien NIET zo leuk en lekker vind.
Dat is ook hetgene wat verkeerd is. Naturisme betekend ook respect voor elkaar en elkaars mening.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:36:01 #116
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43995525
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:30 schreef Blauwe_Pino het volgende:

[..]

Dat is ook hetgene wat verkeerd is. Naturisme betekend ook respect voor elkaar en elkaars mening.
ach komop! dat is niet de definitie van naturisme. je doet alsof het een geloof is ofzo.

het LEVEN betekend respect voor elkaar en elkaars mening. naturisme is gewoon een andere vorm van recreeren. naakt. niet meer en niet minder.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:38:24 #117
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_43995603
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:36 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ach komop! dat is niet de definitie van naturisme. je doet alsof het een geloof is ofzo.

het LEVEN betekend respect voor elkaar en elkaars mening. naturisme is gewoon een andere vorm van recreeren. naakt. niet meer en niet minder.
oke, ik ben te idealistisch op dat gebied, maar naturisme is echt wel meer dan alleen het naakt recreeren.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:45:11 #118
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43995868
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:38 schreef Blauwe_Pino het volgende:

[..]

oke, ik ben te idealistisch op dat gebied, maar naturisme is echt wel meer dan alleen het naakt recreeren.
enlighten me,

naar mijn mening is het niet anders dan een textielcamping. ook op Lotus hadden we de kutkinderen die niet wilden luisteren naar de ouders en waarvan de ouders dan weer tegen stonden te schreeuwen. We hadden ook de aso's die (bij wijze van) met hun kont op een krat bier voor de voortent aan het BBQ-en waren. We hadden ook de oude zeikerds die overal en nergens over moesten klagen. etc.etc.etc.

enige verschil? deze mensen waren naakt.

die zogenaamde idealen zijn mij door mijn strot gedouwd. maar het zijn gewoon normale idealen die ieder weldenkend mens heeft.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:48:23 #119
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_43995981
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:45 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

enlighten me,

naar mijn mening is het niet anders dan een textielcamping. ook op Lotus hadden we de kutkinderen die niet wilden luisteren naar de ouders en waarvan de ouders dan weer tegen stonden te schreeuwen. We hadden ook de aso's die (bij wijze van) met hun kont op een krat bier voor de voortent aan het BBQ-en waren. We hadden ook de oude zeikerds die overal en nergens over moesten klagen. etc.etc.etc.

enige verschil? deze mensen waren naakt.

die zogenaamde idealen zijn mij door mijn strot gedouwd. maar het zijn gewoon normale idealen die ieder weldenkend mens heeft.
Ik ben het zover met je eens dat het als een soort normen en waarden moeten zijn, maar uit eigen ervaring weet ik dat naturisten meer respect voor elkaar hebben dan niet naturisten.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:51:08 #120
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_43996096
yea rite

die kun je aan mij niet kwijt meid. ik weet namelijk dat dat niet zo is.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:53:39 #121
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_43996196
@ TS:

Je stelt "ons" een vraag m.b.t. de opvoeding van je kind. Mag ik vragen hoe je ervaringen in je eigen jeugd waren?
Waren je ouders ook naturisten?
Zo ja: vond je het fijn? Altijd?
Zo nee: dan is het je eigen keuze geweest op latere leeftijd. Denk je dat je het als kind zelf fijn gevonden zou hebben?
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 29 november 2006 @ 17:16:39 #122
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_43996951
De 'echte' naturist, rookt niet, drinkt niet en is vegetarisch. Oorspronkelijk komt het naturisme uit duitsland, de zogenaamde 'frei korper kultuur'. Een beweging uit (ik geloof) de jaren 30 die zich bezig hield met gezondheid, sport en natuur.

De nudist is iemand die het prettig vindt om in zijn nakie te lopen.

Zon en leven bijvoorbeeld was een naturisten vereniging, en er waren/zijn regels op de terreinen. Je mocht er vroeger geen vlees eten, geen alcohol drinken en niet roken. Van deze 3 verboden geldt alleen het rookverbod nog.

Naturisten hebben er wel een handje van om 'te bekeren'. Beetje arrogant wel. Veel naturisten vinden zichzelf betere mensen dan niet-naturisten.
Mijn ouders leerden mij vroeger dat nudisten hun rotzooi op straat gooiden, en dat de echte naturist dat niet deed. En natuurlijk waren wij 'echte naturisten'. Onzin natuurlijk, maar het schetst wel hoe sommige naturisten over zichzelf en anderen denken.

We aten trouwens wel vlees, en een borreltje ging er ook wel in, maar dat was natuurlijk weer heel wat anders

Maar goed, ik ga offtopic.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_43998081
Ik wil me niet in de discussie over naturisme mengen, maar ik heb net even op de site (link TS) uit nieuwsgierigheid het filmpje aangeklikt, en ik werd daar een beetje eng van. Dat soort filmpjes vind ik echt voer voor pedofielen.

Er wordt daar (naast een aantal volwassenen) een jongetje neergezet van pak m beet een jaar of 8, compleet met blote plasser en verlegen koppie in beeld. Daar kiest dat kind toch niet voor, om zo op internet te verschijnen? En als ie straks 17 is, is dat filmpje nog steeds in omloop.
Of verschijnt nog steeds samen met tig andere filmpjes op een "naturisten" dvd van duistere makelij. Daarvan zag ik naar aanleiding van een ander topic op Fok! eens een linkje op internet. Wie gaat er in godsnaam een dvd bestellen van een zwemclub vol met naakte kinderen? Ik denk dat een naturist daar toch geen interesse voor heeft, of wel?

Ik heb niets tegen naturisme, maar snap niet waarom het nodig is om "naturisme" op beeld vast te leggen, zeker als daar kinderen bij betrokken zijn.
Hoe wordt daar binnen de naturistenvereniging over gedacht, Pino? Begrijp me goed hoor, ik wil hiermee niet zeggen dat ik denk dat jullie zelf sex en naakt door elkaar halen.
Hoort kijken naar blote mensen ook bij het naturist zijn? Ik zou denken van niet, maar ben een leek natuurlijk.
Zolang er was is, is er leven.
  woensdag 29 november 2006 @ 18:48:07 #124
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_43999648
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:53 schreef Dinus het volgende:
Ik wil me niet in de discussie over naturisme mengen, maar ik heb net even op de site (link TS) uit nieuwsgierigheid het filmpje aangeklikt, en ik werd daar een beetje eng van. Dat soort filmpjes vind ik echt voer voor pedofielen.

Er wordt daar (naast een aantal volwassenen) een jongetje neergezet van pak m beet een jaar of 8, compleet met blote plasser en verlegen koppie in beeld. Daar kiest dat kind toch niet voor, om zo op internet te verschijnen? En als ie straks 17 is, is dat filmpje nog steeds in omloop.
Of verschijnt nog steeds samen met tig andere filmpjes op een "naturisten" dvd van duistere makelij. Daarvan zag ik naar aanleiding van een ander topic op Fok! eens een linkje op internet. Wie gaat er in godsnaam een dvd bestellen van een zwemclub vol met naakte kinderen? Ik denk dat een naturist daar toch geen interesse voor heeft, of wel?

Ik heb niets tegen naturisme, maar snap niet waarom het nodig is om "naturisme" op beeld vast te leggen, zeker als daar kinderen bij betrokken zijn.
Hoe wordt daar binnen de naturistenvereniging over gedacht, Pino? Begrijp me goed hoor, ik wil hiermee niet zeggen dat ik denk dat jullie zelf sex en naakt door elkaar halen.
Hoort kijken naar blote mensen ook bij het naturist zijn? Ik zou denken van niet, maar ben een leek natuurlijk.
Wat is er nou mis aan dat filmpje. Een jongen gaat voor het eerst met zijn moeder naar de sauna en kijkt de ogen uit.
Het is heel integer gebracht. De film komt binnenkort ook op tv bij de NPS.
  woensdag 29 november 2006 @ 19:02:27 #125
94046 PM-girl
pi_44000194
Natuurlijk mag er best een documentaire worden gemaakt, om mensen voor te lichten en te informeren. Een heleboel mensen zullen het uit sensatie bekijken, een enkeling bekijkt het door de 'seksuele' bril en kan (let op, KAN) het filmmateriaal voor andere doeleinden gebruiken.
Om die reden zou ik mijn kinderen niet laten filmen, iig niet herkenbaar.
Volwassenen maken die keuze voor zichzelf en bewuster van de gevolgen dan een kind dat is.
*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')