abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44036875
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:20 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Kan toch?
Tuuk. Heb ik ook gedaan. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_44037076
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:23 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ik ook. En hard ook. Behalve bij Hoodoo
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_44037092
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:20 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Kan toch?
Zou kunnen
Maar ik betwijfel dat ie bij bliss gelijk de eerste x zong 'Give me all the pills and joints in ur life'
Maaaarr lekker belangrijk ook
pi_44037219
Ik vond het concert zelf erg leuk, jammer dat ik zó ziek was geworden dat ik in de trein naar huis moest kotsen en flauwviel op de fietsboot bij het CS :x

Ik zat achteraan op de tribune, lekker rustig, maar ik had het gevoel alsof ik naar een tv-show zat te kijken. Ik vond dat er weinig interactie was met het publiek. Verder zijn Hollanders écht te lang, omg @_@ ik ben zelf 1.68m (niet erg klein dus) maar toen ik in de zaal stond zag ik dus écht niks ;p
in je oogbal!
  donderdag 30 november 2006 @ 21:32:14 #205
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_44037265
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:23 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ik heb idd ook alles meegezongen...maar dat deed iedereen om mij heen gelukkig
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_44037725
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:31 schreef thispicture het volgende:

Ik zat achteraan op de tribune, lekker rustig, maar ik had het gevoel alsof ik naar een tv-show zat te kijken. Ik vond dat er weinig interactie was met het publiek. Verder zijn Hollanders écht te lang, omg @_@ ik ben zelf 1.68m (niet erg klein dus) maar toen ik in de zaal stond zag ik dus écht niks ;p
1.68. is toch wel heel erg kort . Ben zelf 1.90
Achja vrouwen die moet je ook niet 1.90 meter hebben
Now Im Nothing
pi_44037795
Valt trouwens niemand op dat de setlist in de Metro niet klopt ?
And you know I might
pi_44037874
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:31 schreef thispicture het volgende:
Verder zijn Hollanders écht te lang, omg @_@ ik ben zelf 1.68m (niet erg klein dus) maar toen ik in de zaal stond zag ik dus écht niks ;p
Ik ben ook 1.68, gelukkig dat er dus anderhalf à twee meter voor mij niets was. Anders kon ik niets zien.
pi_44037909
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:43 schreef rena het volgende:
Jawel, jou. Ik had het niet gezien idd.
  donderdag 30 november 2006 @ 21:46:29 #210
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_44037947
quote:
Staat Soldiers Poem ipv Hoodoo...zou wel leuker geweest zijn
En ik ben toevallig ook 1.68, maar kon het prima zien...gewoon wat hoger springen
pi_44038098
quote:
Op donderdag 30 november 2006 21:46 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Staat Soldiers Poem ipv Hoodoo...zou wel leuker geweest zijn
Veeeeeel leuker inderdaad.
quote:
En ik ben toevallig ook 1.68, maar kon het prima zien...gewoon wat hoger springen
Ik ben 1.63 en ik kon het zelfs niet zien als ik sprong Mijn zus heeft me op een gegeven moment nog even opgetild
And you know I might
pi_44038136
ik ben ongeveer 1m70 maar ik kon ook niks zien. Ik was met twee meisjes van 1m60 dus dat was een beetje jammer voor ze . En de vriend van één van die meisjes was dan weer twee meter ofzo, dus die had nergens last van maar we waren hem wel de hele tijd kwijt.
Tap tap tap
  donderdag 30 november 2006 @ 21:54:59 #213
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_44038308
quote:
Zal waarschijnlijk komen, omdat deze versie eerst op de diverse fora stond en later is verbeterd.
Die hele review bestaat namelijk uit berichten die op het net gepost zijn na het concert (m.a.w.
misschien was de reviewer zelf niet aanwezig ).
  donderdag 30 november 2006 @ 22:15:22 #214
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_44039173
De Volkskrant:
quote:
Overdaad Muse met ondermaats volume
Gijsbert Kamer

Muziek

Muse. Brabanthallen, Den Bosch 28 nov ember.

Hoe vol kun je een liedje stoppen met hysterische stemuithalen, barokke toetsenpartijen, moeilijke maatsoorten en onontwarbare kluwen gitaarnoten voordat het uit zijn voegen barst? Dat is de vraag die de muziek van Muse vooral oproept.

Geleidelijk aan is de Britse band uitgegroeid tot een van de populairste rockbands van Europa. En inmiddels lijken ze zelfs groter dan de groep waarmee ze vanaf de eerste kennismaking in 1999 het meest mee zijn vergeleken, Radiohead.

Maar waar moet je een band te groot voor Ahoy’ en te klein voor een stadion in Nederland neerzetten? Veel meer opties dan de Brabanthallen in Den Bosch zijn er niet. Erg gelukkig kon je er als Muse-fan niet van worden.

Wie niet vooraan stond omdat het dringen voor de piepkleine verkooppunten van consumptiebonnen te veel tijd in beslag nam, had pech. De geluidsman had na het openingsnummer Take A Bow weliswaar alles keurig in balans, het volume bleef ondermaats.

Muse had moeite echt van het podium te komen, alle visuele bombast met hightechlichtbakken ten spijt. Juist een band als Muse, die het moet hebben van grote dynamische verschillen en die graag werkt met grote contrasten in de klankleur, is gebaat bij een flink volume.

Na die ergernis overheerste toch de bewondering. Het blijft knap hoe Muse met slechts drie bandleden zo’n enorm rijk geluid kan neerzetten. De kunst van het weglaten is nooit aan ze besteed geweest, en de voorkeuren van vooral zanger Matthew Bellamy voor de theatrale overdaad van Queen stuitten aanvankelijk op evenveel weerstand als bijval. Een ‘poor mans’ Radiohead kon je ze in het begin nog wel noemen, maar die vergelijking gaat allang niet meer op. De bijna schaamteloze manier waarop Muse bombast tot norm heeft verheven, dwingt beslist respect af. De semiklassieke toetsenpartijen, de gillende vocalen van Bellamy in liedjes die vaak niet voller kunnen, hooguit Meat Loaf weet het adagium ‘less is more’ zo hard onderuit te halen als Muse.

En hoewel op de recentste plaat Black Holes & Revelations voorzichtige vrijages met lichtere genres als funk voorbijkomen, werkten in Den Bosch juist de nummers van hun extreemste plaat Orig in Of Symmetry uit 2001 het best.

New Born, Bliss en Plug In Baby dat waren de liedjes waarmee Muse de eigen stijl definieerde, en in de Brabanthallen ontlokten ze euforische reacties.

Muse live bleek met een uur en wat toegiften aan de krappe kant.

Niet uitgesloten dat de band op was van de fysiek zware krachtsinspanningen die de muziek vereiste.

Groot voorbeeld Queen had er met plezier een uur aan vastgeplakt.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_44039366
Da's leuk die laatste regel, maar Muse had ook te maken met een strak tijdsschema, waardoor ze niet langer door konden gaan.
  donderdag 30 november 2006 @ 22:23:08 #216
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_44039471
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:20 schreef Rocho het volgende:
Da's leuk die laatste regel, maar Muse had ook te maken met een strak tijdsschema, waardoor ze niet langer door konden gaan.
Dan hadden ze eerder moeten beginnen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 30 november 2006 @ 22:24:27 #217
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_44039528
Of ze komen gewoon binnenkort nog een keer...en dan graag in HMH of Ahoy
  donderdag 30 november 2006 @ 22:24:51 #218
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_44039538
Tja, wat wil je dan ook van De Volkskrant Wat is dat voor aars die Muse eerst afkraakt in de eerste alinea en ze daarna weer helemaal ophemelt..

Strak tijdschema hadden ze idd vast wel, volgende dag stonden ze alweer in Duitsland ergens Vind het ook wel knap hoe ze zo snel het podium afbraken !
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_44040665
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:24 schreef Ingetje79 het volgende:
Of ze komen gewoon binnenkort nog een keer...en dan graag in HMH of Ahoy
Paradiso
pi_44040861
Jup, paradiso
pi_44040877
Of gezellig in mijn slaapkamer! Voor een intiem concert!

Haha, wel wat een rare recensie inderdaad. Achja recensies zeggen me niet zoveel, ik hecht vooral waarde aan m'n eigen recensie. Volgende keer andere zaal en volume stukje omhoog (dat ben ik wel met ze eens, het was , iig op mijn plek te zacht) - dan maken ze het wat mij betreft helemaal goed.

Zou Muse een Gelredome vol kunnen krijgen? (niet dat ik op die zaal doel als volgende locatie , maar ik vraag het me af)
pi_44041021
quote:
Groot voorbeeld Queen had er met plezier een uur aan vastgeplakt.
Tja das wel waar, misschien hadden ze hun dag niet ofzo.
Dom was iig erg chaggo geweest na het optreden.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_44041052
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:59 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Dom was iig erg chaggo geweest na het optreden.
Weet je ook waarom? Jammer te horen

Qua tijd.. ach.. de meeste sets van de afgelopen tijd zijn 17 - 19 nummers lang, we zijn niet echt een uitzondering. Maar vond het erg snel voor bij gaan, zat ook wel beetje in een trance achtige toestand, dat hielp ook wel...
pi_44041158
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:00 schreef Innuendo het volgende:

[..]

Weet je ook waarom? Jammer te horen

Qua tijd.. ach.. de meeste sets van de afgelopen tijd zijn 17 - 19 nummers lang, we zijn niet echt een uitzondering. Maar vond het erg snel voor bij gaan, zat ook wel beetje in een trance achtige toestand, dat hielp ook wel...
Denk dat we gewoon overwhelmed waren ofzo door alles (licht, schermen, Bellamy's vinger dat zo triomfantelijk naar de hemel wees?) Waar ik stond was het geluid best prima.

Dom vond het geen goede show, Matthew was best tevreden. Van Chris weet ik het niet.
Matthew kon je wel zien dat ie het naar z'n zin had. Alle filmpjes staan trouwens op m'n kanaal.
  donderdag 30 november 2006 @ 23:13:04 #225
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_44041505
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:02 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Dom vond het geen goede show, Matthew was best tevreden. Van Chris weet ik het niet.
Matthew kon je wel zien dat ie het naar z'n zin had. Alle filmpjes staan trouwens op m'n kanaal.
Hoezo vond Dom het geen goede show dan?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_44041629
Dom wilde vast MM nog spelen, en Matt wilde op tijd naar bed enzo.. ja, ook zij zullen wel hun verschillende meningen hebben ondermekaar...

(Nee serieus, weet je meer, Megalomaniac?)
pi_44041634
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:13 schreef Eix het volgende:

[..]

Hoezo vond Dom het geen goede show dan?
Muzikanten he. Ze kunnen heel erg ongelukkig zijn met hun eigen spel, terwijl het publiek niet eens iets heeft gemerkt. Kan zijn dat ie gewoon z'n kop scheef had staan ofzo. xD
Misschien onderlinge ergernissen...ze zitten midden in hun tour dus kan van alles zijn.
M'n bron is nu in Rome waar ze morgen spelen. Ze gaat zo veel zeuren dat ze Uno gaan spelen, dus ben benieuwd of het gaat werken!
pi_44041750
  donderdag 30 november 2006 @ 23:26:12 #229
106942 Eix
pi_44041935
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:20 schreef Megalomaniac het volgende:
http://www.microcuts.net/uk/musetv.php

Musechat! xD
http://www.musechat.mu/

Kon je tijdje terug ook vragen stellen, link stond in de starlight screensaver.

Was het alleen helemaal vergeten. Kvraag me namelijk wel af of Matt onder t douchen zingt.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_44042018
Leuk om te zien, stelletje melige gasten op een bank die vragen van fans beantwoorden. Leukleuk!

Giechelkontje ook is Chris..
  donderdag 30 november 2006 @ 23:39:33 #231
106942 Eix
pi_44042369
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:28 schreef Innuendo het volgende:
Leuk om te zien, stelletje melige gasten op een bank die vragen van fans beantwoorden. Leukleuk!

Giechelkontje ook is Chris..
Die lepel van Matt.
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_44042527
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:39 schreef Eix het volgende:

[..]

Die lepel van Matt.
Melige antwoorden hebben die gasten ook. Jammer dat mijn vraag niet is gesteld.
pi_44042644
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:44 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Melige antwoorden hebben die gasten ook. Jammer dat mijn vraag niet is gesteld.
Wat had je gevraagd?
pi_44042758
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:48 schreef Innuendo het volgende:

[..]

Wat had je gevraagd?
Welke songs ze hebben opgenomen/geschreven onder invloed van shrooms.
pi_44042924
quote:
Op donderdag 30 november 2006 23:52 schreef Megalomaniac het volgende:

[..]

Welke songs ze hebben opgenomen/geschreven onder invloed van shrooms.
Jah alsof ze daar nog iets zinnigs over kunnen zeggen dan

Ik gaat denk ik ff een leuke avatar maken van Matt en zn lepel , dit heeft potentie!

[ Bericht 9% gewijzigd door Innuendo op 01-12-2006 00:06:33 ]
pi_44047395
zo avondje muse, viel me wat tegen

dat de mensen hier zo enthousiast zijn komt vast door een eerste muse ervaring
want boven alles blijft het natuurlijk een topband, met een geweldige liveshow
alleen ze kunnen nog veel beter

ik heb muse 5 of 6x eerder gezien
Rock Werchter, Lowlands, Ahoy en dit was veruit minste

wat me opviel bij al die keren, dat Matthew er zelf helemaal op in ging
hij genoot zelf nog meer van zijn muziek / optreden dan iedereen in de zaal bij elkaar
dat mistte ik deze keer echt, het was nu meer een optreden van nummers
normaal is de set een soort van bombastische opbouw die gewoon op hoog level door blijft donderen
nu vond ik sfeer van concert wat lauw

ook is het misschien zo dat bij een festival er wat meer kans is om er naartoe te leven
relaxed sfeertje, biertjes op etc... en dan lekker in trans van muse genieten
en dus niet heenracen, zaaltje in en weer terugracen

anyway ik probeer ook maar reden te verzinnen dat de sfeer er niet zo in zat bij zowel publiek als muse

bovenal: Muse rocks!! en volgende keer ben ik er gewoon weer bij

graag feedback of mensen het met mij eens zijn
  vrijdag 1 december 2006 @ 09:56:06 #237
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_44047427
Ik had hetzelfde gevoel, zie boven
pi_44047540
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:59 schreef Megalomaniac het volgende:
Mwoh.. in 2003 speelden ze ook maar anderhalf uur. Ze spelen ook alle nummers achter elkaar door, nemen nauwelijks de tijd om op adem te komen en Matt is ook geen groot prater, dus dan zijn 17 nummers snel gespeeld. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_44047746
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 09:54 schreef Tonton het volgende:
zo avondje muse, viel me wat tegen

dat de mensen hier zo enthousiast zijn komt vast door een eerste muse ervaring
want boven alles blijft het natuurlijk een topband, met een geweldige liveshow
alleen ze kunnen nog veel beter
Dit was m'n tweede Muse encounter.
pi_44047825
Ik vond ze in Ahoy trouwens ook beter. Ik was destijds dagen daarna nog in een roes, dat had ik nu helemaal niet eigenlijk.
pi_44047843
inderdaad ik heb eigenlijk alleen nog maar spierpijn .
Tap tap tap
pi_44048286

vrijdag 1 december 2006 @ 14:01:16 #243
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_44054251
quote:
Op donderdag 30 november 2006 22:51 schreef keijz het volgende:

[..]

Paradiso
Ik denk dat ik dan geschift zou worden!

Erg jammer dat het volume zo ondermaats was voor de rest van de zaal, maar ik stond (uiteraard) in het voorvak, en had nog 2 uur lang een piep in mn oor. Ik vond het concert echt super. Dit is de 5e keer dat ik muse live zag, en lowlands 2006 blijkt het beste optreden (sowieso hebben festivals altijd meer sfeer) maar dit viel me absoluut niet tegen. Ik vond ze supermooi spelen en de lichten waren prachtig. Vooral knights of cydonia, time is running out, plug in baby, tsja wat eigenlijk niet? Alleen jammer dat ze hyper music weer niet speelden, dat blijft toch ook een van mijn favoriete muse nrs.

Ik snap dat gezeur over interactie met het publiek nooit zo. Muse doet dat gewoon niet, klaar. Dat kun je ook verwachten. Ik vond het dit concert en op lowlands nog meevallen, want af en toe deed hij wel wat uitdagende rockstar moves en hij heeft nog 'dankjewel' gezegd! Nee, dat is minimaal natuurlijk, maar ik stoor me er echt niet aan. Het gaat ze om de muziek, en de show was naar mijn idee super geslaagd.

en de branbanthallen daar ga ik dus écht nooit meer heen
I'm just a girl in the world.
  vrijdag 1 december 2006 @ 14:03:32 #244
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_44054376
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 10:18 schreef Misstique het volgende:
Ik vond ze in Ahoy trouwens ook beter. Ik was destijds dagen daarna nog in een roes, dat had ik nu helemaal niet eigenlijk.
Degene die ook in ahoy waren, als ik het me goed herinner had ie dezelfde broek aan, of niet?
I'm just a girl in the world.
  vrijdag 1 december 2006 @ 14:46:18 #245
42381 CvB
handles your hunger better
pi_44055867
Het geluid in het voorvak was idd zeer goed te doen. Toen ik in brabanthallen binnenkwam zag ik de bui al hangen, maar viel me alles mee! Het was trouwens nog een geluk dat ik in het voorvak kwam, mochten er eigenlijk niet meer in, (kwamen vlak na de noisettes om daarbinnen te gaan en hadden dus geen bandje) maar we bleven net zo lang staan en zeuren tot de bewaking ons erdoor liet, ghehehe.

Dat kluisjessysteem was overigens wel achterlijk en het is idd een sfeerloze veehal, Toch had ik geluk denk ik, de mensen om me heen in het voorvak waren allemaal hartstikke enthousiast; lekker springen en meezingen, dus voor mij zat de sfeer er wel goed in.
Vind ik
pi_44063477
Sluit me aan bij de mensen die Ahoy beter vonden, zei gister precies hetzelfde tegen iemand. Dagenlang in een roes na afloop, tegen iedereen vertellen die het maar horen wilde hoe ontzettend gaaf het was, en nu heb ik dat totaal niet. Misschien idd omdat ik ze destijds nog nooit gezien had, maar denk dat de overige minpunten er ook aan bijgedragen hebben. Ik weet gewoon dat een Muse-gig (nog) beter kan.
pi_44066018
Ik vond Ahoy ook beter. En die roes inderdaad Die heb ik ook niet

Maar ik vond dat het wel heel erg aan de zaal lag.. Op Muse zelf heb ik helemaal niks aan te merken
And you know I might
  vrijdag 1 december 2006 @ 21:09:53 #248
45537 oor
Kloon van Yvonne
pi_44066057
werd er opgenomen? iets voor een single ofzow?
OOЯ
  vrijdag 1 december 2006 @ 21:17:54 #249
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_44066263
Ik ben helaas niet in Ahoy geweest, maar de verhalen die ik er over hoorde van te voren, hebben bij mij wrs. een bepaalde verwachting geschept, die helaas niet is waargemaakt.
Na afloop verkeerde ik wel in een euforische jubelstemming, maar de volgende dag was dat al heel wat minder
Neemt niet weg dat het een geweldig stukje muziek was, wat ik heb gezien en ik had het absoluut niet willen missen...

Het meest jammere vond ik gewoon dat ik op de tribune moest zitten, omdat Muse-vriendje niet zo lang kon staan...
Nou ja, volgende keer beter en dan zeker staanplaatsen vooraan

[ Bericht 7% gewijzigd door Ingetje79 op 02-12-2006 01:05:11 ]
  zaterdag 2 december 2006 @ 01:11:53 #250
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_44071777
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 21:09 schreef oor het volgende:
werd er opgenomen? iets voor een single ofzow?
neuh lijkt me niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')