Tuuk. Heb ik ook gedaan.quote:
Ik ook. En hard ook.quote:
Zou kunnenquote:
Ik heb idd ook alles meegezongen...maar dat deed iedereen om mij heen gelukkigquote:
1.68. is toch wel heel erg kortquote:Op donderdag 30 november 2006 21:31 schreef thispicture het volgende:
Ik zat achteraan op de tribune, lekker rustig, maar ik had het gevoel alsof ik naar een tv-show zat te kijken. Ik vond dat er weinig interactie was met het publiek. Verder zijn Hollanders écht te lang, omg @_@ ik ben zelf 1.68m (niet erg klein dus) maar toen ik in de zaal stond zag ik dus écht niks ;p
Ik ben ook 1.68, gelukkig dat er dus anderhalf à twee meter voor mij niets was. Anders kon ik niets zien.quote:Op donderdag 30 november 2006 21:31 schreef thispicture het volgende:
Verder zijn Hollanders écht te lang, omg @_@ ik ben zelf 1.68m (niet erg klein dus) maar toen ik in de zaal stond zag ik dus écht niks ;p
Jawel, jou.quote:Op donderdag 30 november 2006 21:43 schreef rena het volgende:
Valt trouwens niemand op dat de setlist in de Metro niet klopt?
Staat Soldiers Poem ipv Hoodoo...zou wel leuker geweest zijnquote:Op donderdag 30 november 2006 21:43 schreef rena het volgende:
Veeeeeel leuker inderdaad.quote:Op donderdag 30 november 2006 21:46 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Staat Soldiers Poem ipv Hoodoo...zou wel leuker geweest zijn![]()
Ik ben 1.63 en ik kon het zelfs niet zien als ik sprongquote:En ik ben toevallig ook 1.68, maar kon het prima zien...gewoon wat hoger springen![]()
Zal waarschijnlijk komen, omdat deze versie eerst op de diverse fora stond en later is verbeterd.quote:Op donderdag 30 november 2006 21:43 schreef rena het volgende:
quote:Overdaad Muse met ondermaats volume
Gijsbert Kamer
Muziek
Muse. Brabanthallen, Den Bosch 28 nov ember.
Hoe vol kun je een liedje stoppen met hysterische stemuithalen, barokke toetsenpartijen, moeilijke maatsoorten en onontwarbare kluwen gitaarnoten voordat het uit zijn voegen barst? Dat is de vraag die de muziek van Muse vooral oproept.
Geleidelijk aan is de Britse band uitgegroeid tot een van de populairste rockbands van Europa. En inmiddels lijken ze zelfs groter dan de groep waarmee ze vanaf de eerste kennismaking in 1999 het meest mee zijn vergeleken, Radiohead.
Maar waar moet je een band te groot voor Ahoy’ en te klein voor een stadion in Nederland neerzetten? Veel meer opties dan de Brabanthallen in Den Bosch zijn er niet. Erg gelukkig kon je er als Muse-fan niet van worden.
Wie niet vooraan stond omdat het dringen voor de piepkleine verkooppunten van consumptiebonnen te veel tijd in beslag nam, had pech. De geluidsman had na het openingsnummer Take A Bow weliswaar alles keurig in balans, het volume bleef ondermaats.
Muse had moeite echt van het podium te komen, alle visuele bombast met hightechlichtbakken ten spijt. Juist een band als Muse, die het moet hebben van grote dynamische verschillen en die graag werkt met grote contrasten in de klankleur, is gebaat bij een flink volume.
Na die ergernis overheerste toch de bewondering. Het blijft knap hoe Muse met slechts drie bandleden zo’n enorm rijk geluid kan neerzetten. De kunst van het weglaten is nooit aan ze besteed geweest, en de voorkeuren van vooral zanger Matthew Bellamy voor de theatrale overdaad van Queen stuitten aanvankelijk op evenveel weerstand als bijval. Een ‘poor mans’ Radiohead kon je ze in het begin nog wel noemen, maar die vergelijking gaat allang niet meer op. De bijna schaamteloze manier waarop Muse bombast tot norm heeft verheven, dwingt beslist respect af. De semiklassieke toetsenpartijen, de gillende vocalen van Bellamy in liedjes die vaak niet voller kunnen, hooguit Meat Loaf weet het adagium ‘less is more’ zo hard onderuit te halen als Muse.
En hoewel op de recentste plaat Black Holes & Revelations voorzichtige vrijages met lichtere genres als funk voorbijkomen, werkten in Den Bosch juist de nummers van hun extreemste plaat Orig in Of Symmetry uit 2001 het best.
New Born, Bliss en Plug In Baby dat waren de liedjes waarmee Muse de eigen stijl definieerde, en in de Brabanthallen ontlokten ze euforische reacties.
Muse live bleek met een uur en wat toegiften aan de krappe kant.
Niet uitgesloten dat de band op was van de fysiek zware krachtsinspanningen die de muziek vereiste.
Groot voorbeeld Queen had er met plezier een uur aan vastgeplakt.
Dan hadden ze eerder moeten beginnen.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:20 schreef Rocho het volgende:
Da's leuk die laatste regel, maar Muse had ook te maken met een strak tijdsschema, waardoor ze niet langer door konden gaan.
Paradisoquote:Op donderdag 30 november 2006 22:24 schreef Ingetje79 het volgende:
Of ze komen gewoon binnenkort nog een keer...en dan graag in HMH of Ahoy![]()
Tja das wel waar, misschien hadden ze hun dag niet ofzo.quote:Groot voorbeeld Queen had er met plezier een uur aan vastgeplakt.
Weet je ook waarom? Jammer te horenquote:Op donderdag 30 november 2006 22:59 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Tja das wel waar, misschien hadden ze hun dag niet ofzo.
Dom was iig erg chaggo geweest na het optreden.
Denk dat we gewoon overwhelmed waren ofzo door alles (licht, schermen, Bellamy's vinger dat zo triomfantelijk naar de hemel wees?) Waar ik stond was het geluid best prima.quote:Op donderdag 30 november 2006 23:00 schreef Innuendo het volgende:
[..]
Weet je ook waarom? Jammer te horen
Qua tijd.. ach.. de meeste sets van de afgelopen tijd zijn 17 - 19 nummers lang, we zijn niet echt een uitzondering. Maar vond het erg snel voor bij gaan, zat ook wel beetje in een trance achtige toestand, dat hielp ook wel...
Hoezo vond Dom het geen goede show dan?quote:Op donderdag 30 november 2006 23:02 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Dom vond het geen goede show, Matthew was best tevreden. Van Chris weet ik het niet.
Matthew kon je wel zien dat ie het naar z'n zin had. Alle filmpjes staan trouwens op m'n kanaal.
Muzikanten he. Ze kunnen heel erg ongelukkig zijn met hun eigen spel, terwijl het publiek niet eens iets heeft gemerkt. Kan zijn dat ie gewoon z'n kop scheef had staan ofzo. xDquote:Op donderdag 30 november 2006 23:13 schreef Eix het volgende:
[..]
Hoezo vond Dom het geen goede show dan?![]()
http://www.musechat.mu/quote:Op donderdag 30 november 2006 23:20 schreef Megalomaniac het volgende:
http://www.microcuts.net/uk/musetv.php
Musechat! xD
Die lepel van Matt.quote:Op donderdag 30 november 2006 23:28 schreef Innuendo het volgende:
Leuk om te zien, stelletje melige gasten op een bank die vragen van fans beantwoorden. Leukleuk!
Giechelkontje ook is Chris..
quote:
Wat had je gevraagd?quote:Op donderdag 30 november 2006 23:44 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Melige antwoorden hebben die gasten ook. Jammer dat mijn vraag niet is gesteld.
![]()
Welke songs ze hebben opgenomen/geschreven onder invloed van shrooms.quote:
quote:Op donderdag 30 november 2006 23:52 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Welke songs ze hebben opgenomen/geschreven onder invloed van shrooms.![]()
Mwoh.. in 2003 speelden ze ook maar anderhalf uur. Ze spelen ook alle nummers achter elkaar door, nemen nauwelijks de tijd om op adem te komen en Matt is ook geen groot prater, dus dan zijn 17 nummers snel gespeeld.quote:Op donderdag 30 november 2006 22:59 schreef Megalomaniac het volgende:
Tja das wel waar, misschien hadden ze hun dag niet ofzo.
Dit was m'n tweede Muse encounter.quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:54 schreef Tonton het volgende:
zo avondje muse, viel me wat tegen
dat de mensen hier zo enthousiast zijn komt vast door een eerste muse ervaring
want boven alles blijft het natuurlijk een topband, met een geweldige liveshow
alleen ze kunnen nog veel beter
Ik denk dat ik dan geschift zou worden!quote:
Degene die ook in ahoy waren, als ik het me goed herinner had ie dezelfde broek aan, of niet?quote:Op vrijdag 1 december 2006 10:18 schreef Misstique het volgende:
Ik vond ze in Ahoy trouwens ook beter. Ik was destijds dagen daarna nog in een roes, dat had ik nu helemaal niet eigenlijk.
neuh lijkt me nietquote:Op vrijdag 1 december 2006 21:09 schreef oor het volgende:
werd er opgenomen? iets voor een single ofzow?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |