http://en.wikipedia.org/wiki/Sharbat_Gulaquote:Op vrijdag 1 december 2006 09:55 schreef Misstique het volgende:
[..]
Eén van mijn favoriete foto's, wat een enorm sprekende ogen.
Jaren later heeft Time Magazine een artikel aan haar besteed en daar stond ook een foto van haar bij hoe ze er ten tijde van dat artikel uitzag. Ik ga vanavond op zoek er naar.
toch vind ik dit een van de minst interessante foto's uit dit topic... mooie foto, daar niet van... maar hij haalt het toch zeker niet bij de meesten hier.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:21 schreef alwaysthebest het volgende:
[afbeelding]
Overbekende foto die op de cover van het National Geographic Magazine in 1985 stond. Deze foto werd het symbool van de oorlog in Afghanistan in de jaren '80.
gammaquote:Op zaterdag 2 december 2006 17:31 schreef sp3c het volgende:
oorlog is niet cool
Een van de mooiste foto's ooit. Maar ik krijg toch ook een wrang gevoel bij de foto, waarom heeft die vent dat kind laten liggen.. Voor een mooie foto?..quote:Op woensdag 29 november 2006 19:32 schreef nietzman het volgende:
Een van de heftigste;
[afbeelding]
Hier staat nog een overzicht met Pulitzer-winnaars, zitten zeer goeie tussen.
quote:"The man adjusting his lens to take just the right frame of her suffering might just as well be a predator, another vulture on the scene."
Die man heeft inderdaad dat kind laten liggen. En eerst nog een tijdje gewacht, schijnt, tot de vogel landde. Manic street preachers hebben er zelfs een nogal cynisch lied aan gewijd. Stukje uit "Kevin Carter":quote:Op zaterdag 2 december 2006 22:54 schreef Roi het volgende:
[..]
Een van de mooiste foto's ooit. Maar ik krijg toch ook een wrang gevoel bij de foto, waarom heeft die vent dat kind laten liggen.. Voor een mooie foto?..
[..]
Ik zie helaas alleen een kikkerquote:Op zondag 3 december 2006 19:52 schreef sp3c het volgende:
deze foto maakt ook altijd wel indruk op mij
[afbeelding]
details ken ik verder niet maar het is een Argentijnse A4 Skyhawk die een run maakt op de Britse taskforce tijdens de Falklandsoorlog
balls of steel!
in high res?quote:Op dinsdag 5 december 2006 13:59 schreef Bolter het volgende:
Is er trouwens een rar/zipje met alle WP foto's?
Machtige foto qua compositie. Je kunt er een heel verhaal bij schrijven.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:06 schreef Apache4U het volgende:
Ik vind dit een hele "dubbele foto" . Wist niet dat ze lichamen van gesneuvelde amerikanen gewoon op commerciele vluchten verschepen. Dan krijg je dus dit soort plaatjes:
[afbeelding]
Nou eindelijk gevonden dan.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:30 schreef alors het volgende:
Ik zag hem woensdag op de voorkant van onze krant, maar kan hem op internet nergens vinden. Ik hoop dat iemand hem wel heeft. Stond ook op de voorkant van oa de NRC.
Het gaat om een foto gemaakt in Lagos bij die brand met die oliepijpleiding. Je ziet op de achtergrond allemaal brand en op de voorgrond staat een man in een rood gekleurd gewaad met een blauwe emmer in zijn hand. Het licht is echt heel apart, de foto lijkt wel bewerkt.
Ok deze foto raakt mij het meest, tranen in m'n ogen.quote:Op woensdag 29 november 2006 19:32 schreef nietzman het volgende:
Een van de heftigste;
[afbeelding]
Hier staat nog een overzicht met Pulitzer-winnaars, zitten zeer goeie tussen.
Link dood. ff geuploadquote:Op donderdag 25 januari 2007 15:20 schreef alors het volgende:
[..]
Nou eindelijk gevonden dan.
[afbeelding]
Ze hebben daar toen toch ook nog eens met een bepaald tv programma opgezocht ? (en gevonden)quote:Op vrijdag 1 december 2006 09:55 schreef Misstique het volgende:
[..]
Eén van mijn favoriete foto's, wat een enorm sprekende ogen.
Jaren later heeft Time Magazine een artikel aan haar besteed en daar stond ook een foto van haar bij hoe ze er ten tijde van dat artikel uitzag. Ik ga vanavond op zoek er naar.
Maakte destijds erg veel indruk op me.quote:The body of Carlo Giuliani, shot dead and run over by Italian paramilitary police, 20 July 2001
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |