abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44004034
Als Verdonk zich afsplitst mag ze zich dan met die kamerzetel aansluiten bij de PvdV?
pi_44004050
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:47 schreef Chewie het volgende:
Als Verdonk zich afsplitst mag ze zich dan met die kamerzetel aansluiten bij de PvdV?
Ja, je stemt op een persoon he. Een partij heeft verder geen staatsrechtelijk basis dacht ik.
pi_44004155
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, je stemt op een persoon he. Een partij heeft verder geen staatsrechtelijk basis dacht ik.
Dat weet ik, je mag op persoonlijke titel doorgaan maar je dan onmiddelijk aansluiten bij een andere partij lijkt me wel wat vreemd. Daar kunnen hele rare situaties door ontstaan, in dit geval zal het wel meevallen met 2 (toekomstige) oppositiepartijen.
  woensdag 29 november 2006 @ 20:54:57 #279
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_44004308
Ik heb lang gedacht dat Verdonk nooit zou overstappen, maar de afgelopen weken (en zeker gisteravond) hebben mij ook al verbaast, dus wie weet.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_44004330
Dat mens blijft voor gesodemieter zorgen binnen de VVD
Er is maar één remedie imo, en dat is haar uit de fractie knikkeren.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_44004518
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:55 schreef venomsnake het volgende:
Dat mens blijft voor gesodemieter zorgen binnen de VVD
Er is maar één remedie imo, en dat is haar uit de fractie knikkeren.
Het komt van twee kanten, Verdonk heeft de VVD stemmer achter zich, Rutte de VVD-leden (overigens ook met zeer beperkte meerderheid), je kunt ruzie ten gevolge van beide kampen niet op Verdonk afschuiven mijns inziens.
  woensdag 29 november 2006 @ 21:02:04 #282
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44004590
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:45 schreef klez het volgende:
Maar hij is wel verrekte irritant en overbodig. Nepliberaal.
Dat is hij zeker.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_44004810
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het komt van twee kanten, Verdonk heeft de VVD stemmer achter zich, Rutte de VVD-leden (overigens ook met zeer beperkte meerderheid), je kunt ruzie ten gevolge van beide kampen niet op Verdonk afschuiven mijns inziens.
Mjah, niet mee eens.
Verdonk moet gewoon accepteren dat de VVD leden Rutte hebben gekozen als leider.
Leuk dat ze dan iets meer stemmen heeft gekregen, maar dat betekent niet dat je dan maar onrust kan gaan stoken door aan de stoelpoten van Rutte te gaan zagen. Een cafe afhuren voor een persconferentie ( )om daar een mededeling te gaan doen zonder dat de rest van de partij weet wat ze daar gaat zeggen is imo behoorlijk onbeschoft.

Ze moet gewoon aan het werk gaan en zich erbij neerleggen dat Rutte de leider is van de VVD. punt!

[ Bericht 4% gewijzigd door venomsnake op 29-11-2006 21:18:20 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  woensdag 29 november 2006 @ 21:18:06 #284
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44005111
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het ligt denk ik genuanceerder dan dat: Er zijn bijvoorbeeld ook mensen die VVD willen maar niet Verdonk, en die daarom op andere partijen hebben gestemd. En de ruzie is Verdonk misschien niet te verwijten, maar de manier waarop ze het aanpakt wel.

En omdat de vraag gisteren een beetje verloren ging tussen alle nieuwsflitsen door hier nogmaals: wat wilde ze bereiken? Wilde ze echt de leiding overnemen, dan was dit niet de manier om sympathie te krijgen van de mensen die nu nog niet achter haar staan, en bovendien kwam ze met haar 'loyaal aan Rutte' dan wel erg leugenachtig over. Wilde ze weg met een knaller, dan was het ook niet op de meest positieve manier voor haar zelf, bovendien blijkt nu dat ze (nog) niet weg gegaan is. Ik vraag me echt af wat Verdonk met deze actie probeerde te bereiken..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_44005114
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:08 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Mjah, niet mee eens.
Verdonk moet gewoon accepteren dat de VVD leden Rutte hebben gekozen als leider.
Leuk dat ze dan iets meer stemmen heeft gekregen, maar dat betekent niet dat je dan maar onrust kan gaan stoken door aan de stoelpoten van Rutte te gaan zagen. Een cafe afhuren voor een persconferentie om daar een mededeling te gaan doen zonder dat de rest van de partij weet wat ze daar gaat zeggen is imo behoorlijk onbeschoft.

Ze moet gewoon aan het werk gaan en zich erbij neerleggen dat Rutte de leider is van de VVD. punt!

regels zijn regels.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 29 november 2006 @ 21:19:54 #286
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_44005171
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:08 schreef venomsnake het volgende:
Mjah, niet mee eens.
Leuk dat ze dan iets meer stemmen heeft gekregen, maar dat betekent niet dat je dan maar onrust kan gaan stoken door aan de stoelpoten van Rutte te gaan zagen. Een cafe afhuren voor een persconferentie ( )om daar een mededeling te gaan doen zonder dat de rest van de partij weet wat ze daar gaat zeggen is imo behoorlijk onbeschoft.

Ze hebben met nipte meerderheid een lijsttrekker verkozen, die het waardeloos gedaan heeft en zes zetels verloor. De situatie is dus anders en hij moet wat mij betreft weg.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_44005639
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:19 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ze hebben met nipte meerderheid een lijsttrekker verkozen, die het waardeloos gedaan heeft en zes zetels verloor. De situatie is dus anders en hij moet wat mij betreft weg.
Zolang Verdonk dan maar niet de fractievoorzitter wordt. Ze heeft haarzelf, de fractie, de VVD en iedereen die op de VVD gestemd heeft voor schut gezet met haar actie van gisteren. Een persoon die zonder overleg meteen de media er bij gaat halen en een heel circus op gaat zetten hoort niet in de VVD en hoort al helemaal niet fractievoorzitter of toekomstig lijsttrekker te worden. Ik hoop dat ze snel weg gaat, van mij mag ze haar zetel mee nemen naar Wilders, kan ze daar mooi een coupe soleil plegen
pi_44005726
quote:

[..]

Het lijsttrekkerschap is bij volgende verkiezingen weer aan de orde.

Nu aan de orde is fractievoorzitter, en daartoe is Rutte net unaniem (inclusief de stem van Verdonk) verkozen, door de fractie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 30 november 2006 @ 00:17:17 #289
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44011402
quote:

[..]

Vraag een is of de VVD het onder Verdonk's leiding beter gedaan had. Vraag twee is of de gemiddelde VVD kiezer Verdonk wel als lijsttrekker/fractieleider/baas wil. Volgens Maurice de Hond is dit niet zo. Nou zit die recentelijk niet altijd aan de juiste kant van de waarheid, maar toch
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_44014405
quote:
DEN HAAG - Verdonks tegenstanders bij de VVD weten het zeker: het zijn de ‘desperado’s’ en ‘boze meisjes’ rondom haar die Rita influisteren dat ze de heldin van het volk is en vijand van het partijkader. Wie zijn die getrouwen van het eerste uur?

‘Nooit in Nieuwspoort’, is de stelregel van haar mediastrateeg. Het Haagse perscentrum staat immers symbool voor het establishment en Rita Verdonk is van het volk, zo redeneert Kay van de Linde. Dus koos de minister dinsdag voor een café om de macht in de VVD op te eisen, zoals ze eerder de BouwRAI als podium nam.

‘Megafoon-politiek’ briesten de VVD-Kamerleden. De woede richtte zich niet alleen op Verdonk. De kwade genius achter haar is een select clubje vertrouwelingen, weet menig VVD’er.

‘Ophitsers’, noemen ze hen. Zij zouden Verdonk ertoe aanzetten zichzelf te zien als de heldin van het volk en vijand van het partijkader. Ook worden ze wel als ‘desperado’s’ of ‘sluipschutters’ neergezet.

Feit is dat de gezworenen van het eerste uur hun Rita weer bijstonden in het café. Verdonk leunde op hen bij de lijsttrekkerscampagne in mei, bij de campagne voor de Kamerverkiezingen en nu weer. Ze werken gratis voor de goede zaak. Wat zijn het voor mensen?

Een belangrijke positie is weggelegd voor Ed Sinke. Deze ondernemer – directeur van Aspecto, een bedrijf dat helpt bij personeelsproblemen – liet zich als voorzitter van de VVD-afdeling Amsterdam eens ontvallen dat Verdonk de beste VVD-leider zou zijn. Nadat Verdonk in familie- en vriendenkring had besloten zich kandidaat te stellen voor het lijsttrekkerschap van de VVD, belde ze hem op. Eén ontmoeting later was hij haar woordvoerder.

Minstens zo belangrijk is Kay van de Linde, bekend geworden als de man achter Pim Fortuyn toen die lijsttrekker was van Leefbaar Nederland. Hij regisseert niet alleen Verdonks rechtstreeks uitgezonden coups, maar kan ook theoretisch uiteenzetten hoe het vermolmde partijenstelsel wordt weggevaagd door de leiderschapscultus van de tv-democratie.

Tussen Van de Linde en Sinke ontstond chemie. Al remt de zachtaardigere Sinke de soms onbesuisde Van de Linde wel eens af, een bindend element is hun agressie tegenover de VVD-top: de ‘veertig partijbonzen’ die Verdonks opmars frustreren. Het waren Van de Linde en Sinke die een onafhankelijke waarnemer eisten bij het tellen van de lijsttrekkersstemmen. Na de nipte nederlaag van Verdonk verdacht Sinke de partij van stembusfraude.

Twee andere vertrouwelingen van Verdonk zijn Yolanda Bolleurs en Machteld Vlaanderen. Het Rutte-kamp koestert een diep wantrouwen tegen dit tweetal, getuige hun bijnaam ‘de boze meisjes’.

Bolleurs is registeraccountant en werkte tot voor kort bij Deloitte. Nu heeft ze haar eigen consultantsbedrijf. Ze regelt de organisatie van Verdonks campagnes, maar staat haar ook bij met advies.

Rechtenstudente Vlaanderen is al langer actief voor de VVD. Zebetitelt zichzelf als ‘manusje-van-alles’ en regelt persconferenties en zaaltjes. De studenten-skikampioene is al langer actief voor de VVD. Ze meldde zich uit sympathie voor Verdonk. Na enkele gesprekken (‘ik werd redelijk doorgezaagd’) kon ze tot de inner circle toetreden. Vlaanderen en Bolleurs fungeren ook als emotionele toeverlaat voor Rita Verdonk.

Niet onvermeld mag de steun blijven van Verdonks man Peter, haar broer Ad en de rest van haar familie. Zij zijn de gewone mensen namens wie ze haar stormloop op het Haagse bastion onderneemt.

Ten slotte is er Janneke de Mooij. Deze 54-jarige vrouw is zo’n grote fan van Verdonk (‘de enige die doet wat ze belooft’) dat ze in haar fel-oranje StemRita-shirt lijkt te wonen. Geheel op eigen kracht (‘ik heb flink wat positieve mails gestuurd’) heeft ze een plek in de Verdonk-entourage verworven. ‘Ik loop te flyeren waar ik kan. En mijn zoon Rocco helpt ook mee.’
Volkskrant
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_44014472
Het begint een beetje op een partij in een partij te lijken..
pi_44014658
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:01 schreef klez het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal geen goede analyse. Om de waarde van de voorkeurstemmen te weten moet je ook weten hoeveel mensen niet op de VVD hebben gestemd vanwege het gedonder met Verdonk. Dan zou er wel eens weinig over kunnen blijven van het "electorale" kanon Verdonk.
Ja, want als Verdonk op 1 had gestaan, hadden die 550000 die nu op Mark Rutte hebben gestemd, dan ook op de VVD gestemd? Misschien hadden ze in dat geval nog wel meer zetels verloren. Ik denk dat Verdonk zelf te dom is om dat te kunnen bedenken....
pi_44014724
quote:
Op donderdag 30 november 2006 08:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Volkskrant
Wel schattig Rita als de nieuwe Pim .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_44014912
quote:
Op donderdag 30 november 2006 08:34 schreef suich het volgende:

[..]

Ja, want als Verdonk op 1 had gestaan, hadden die 550000 die nu op Mark Rutte hebben gestemd, dan ook op de VVD gestemd? Misschien hadden ze in dat geval nog wel meer zetels verloren. Ik denk dat Verdonk zelf te dom is om dat te kunnen bedenken....
Ik heb al eens eerder gezegd dat er nu wel mooi gepeild wordt hoeveel zetels de VVD zou halen als Verdonk lijsttrekker was geweest ipv Rutte, maar laten ze dan ook peilen hoeveel zetels de VVD had gehaald met Rutte als lijsttrekker en Verdonk helemaal niet op de lijst. Volgensmij had de VVD dan ook meer zetels gehaald, want doordat Verdonk op de lijst stond werd het een twee kampen strijd en kwam de VVD niet geloofwaardig over als één partij. Die strijd heeft denk ik ook veel zetels gekost. Dus niet alleen het feit dat Rutte lijsttrekker was, maar meer de combinatie van én Rutte én Verdonk heeft de VVD zetels gekost naar mijn idee.

Van mij mag Verdonk nu wel de partij uitgezet worden, ze past niet binnen een democratische partij.
  donderdag 30 november 2006 @ 09:56:03 #295
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_44015910
quote:
Op donderdag 30 november 2006 08:57 schreef MrBadGuy het volgende:

Die strijd heeft denk ik ook veel zetels gekost. Dus niet alleen het feit dat Rutte lijsttrekker was, maar meer de combinatie van én Rutte én Verdonk heeft de VVD zetels gekost naar mijn idee.
Dat denk ik dus ook.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  donderdag 30 november 2006 @ 10:03:26 #296
136 V.
Like tears in rain...
pi_44016024
Ik ben weliswaar peiling- en De Hond-moe, maar toch hoort het in dit topic:
quote:
Meerderheid VVD-kiezers wil Verdonk niet als leider

DEN HAAG (ANP) - VVD-minister Rita Verdonk heeft bij de Tweede Kamerverkiezingen weliswaar meer stemmen gehaald dan VVD-leider Mark Rutte, de meerderheid van de VVD-kiezers wil desondanks niet dat zij het leiderschap overneemt. Dat blijkt woensdag uit een peiling van Maurice de Hond.

Verdonk eiste dinsdag nog tevergeefs de macht op. Van de VVD-kiezers vindt 55 procent dat Verdonk de VVD-fractie niet moet gaan aanvoeren, 39 procent vindt dat wel.
Bron ANP

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_44016073
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:03 schreef Verbal het volgende:
[..]

Bron ANP

V.
VVD kiezers
pi_44020974
quote:

[..]

De fractie inclusief Verdonk heeft hem anders toch echt tot fractieleider gekozen. Dus moeten ze niet zeiken binnen de VVD en gewoon Rutte eens een tijdje zijn gang laten gaan. Verdonk is gewoon machtsgeil, maar dat kan ze dan misschien beter ergens anders gaan doen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 30 november 2006 @ 13:02:50 #299
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44021022
quote:
Op donderdag 30 november 2006 10:03 schreef Verbal het volgende:
[..]

Bron ANP

V.
Dat meldde ik hierboven al. Verder heeft dit nieuwsbericht ook al een eigen topic gekregen, wat deel 5 van dit topic gaat worden: Meerderheid VVD-kiezers wil Verdonk niet als leider! Daar verder dus.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 30 november 2006 @ 13:04:32 #300
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_44021081
This space intentionally left blank.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: