abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43985357
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:35 schreef Gia het volgende:
Omdat jouw oordeel daarover niet telt.
oordeel, en gij zult beoordeeld worden
pi_43985384
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:35 schreef Gia het volgende:
blaat
Bedankt voor je bijdrage, maar deze topic niet over jou. Het gaat om wat het beeld is over personen die de eerder genoemde stellingen onderstrepen en zich toch christen noemen. Niemand heeft het over oordelen of wat dan ook. Dat laat ik met alle plezier aan de Schepper over.
pi_43986147
quote:
Op woensdag 29 november 2006 10:43 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

oordeel, en gij zult beoordeeld worden [afbeelding]
Op de één of andere manier lijkt me dat ook op de TS van toepassing.

Oh jee, dat was een ordeel van mijn kant he?
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  woensdag 29 november 2006 @ 11:19:02 #104
3542 Gia
User under construction
pi_43986172
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:17 schreef Frezer het volgende:

[..]

Op de één of andere manier lijkt me dat ook op de TS van toepassing.

Oh jee, dat was een ordeel van mijn kant he?
Daar komt hij dan vanzelf wel achter, toch?
  woensdag 29 november 2006 @ 11:30:03 #105
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43986434
Ik vraag me eigenlijk af waarom mensen anderen zo graag in een hokje willen proppen.
Als iemand zich christen, moslim etc wil noemen moet ie dat zelf weten. Ik beoordeel de persoon op zijn deugden, niet zijn bewering of ie christen, atheist of wat dan ook is.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43986686
Daar gaat deze topic dan ook niet over. Kunnen we nu weer gewoon ontopic reageren?

Ik wil weten waar mensen aan denken bij de genoemde uitspraken uit de mond van iemand die zich christen noemt. Voor zover ik weet is onderzoek niet tegen de policy. Als het je niet boeit kun je ook gewoon wegblijven of je beklag in FB doen. Moet iedere topic dan voldoen aan de wensen van iedereen?

Volgens mij kan het lijstje best uitgebreid worden en daar wil ik me nu op richten.
pi_43986689
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:30 schreef digitaLL het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af waarom mensen anderen zo graag in een hokje willen proppen.
Dat opzich is een uiterst menselijke eigenschap, die opzich zelfs best nuttig kan zijn. Als je een persoon niet van a tot z kent kun je op basis van die hokjes een redelijke inschatting maken van hoe mensen zich zullen gedragen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_43986849
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Daar gaat deze topic dan ook niet over. Kunnen we nu weer gewoon ontopic reageren?

Ik wil weten waar mensen aan denken bij de genoemde uitspraken uit de mond van iemand die zich christen noemt. Voor zover ik weet is onderzoek niet tegen de policy. Als het je niet boeit kun je ook gewoon wegblijven of je beklag in FB doen. Moet iedere topic dan voldoen aan de wensen van iedereen?

Volgens mij kan het lijstje best uitgebreid worden en daar wil ik me nu op richten.
Onderzoek via Fok! heeft nu niet echt veel validiteit, .

Maargoed, je conclusie tot nu toe zou kunnen zijn dat mensen het best vinden als iemand die genoemde uitspraken doet zich Christen noemt. Omdat dat vooral een zaak is van die persoon zelf.
  woensdag 29 november 2006 @ 11:48:37 #109
3542 Gia
User under construction
pi_43986884
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:30 schreef digitaLL het volgende:
Als iemand zich christen, moslim etc wil noemen moet ie dat zelf weten. Ik beoordeel de persoon op zijn deugden, niet zijn bewering of ie christen, atheist of wat dan ook is.
Precies. Mij boeit dat ook niet. Ken zat mensen die helemaal niet geloven, die erg aardig zijn. En ik ken ook zat mensen die nooit naar de kerk gaan, maar als ze gaan (voor een doop, communie of met Kerst) ook vooraan willen zitten, maar in het dagelijks leven anderen het licht in hun ogen nog niet gunnen.
Zo ook bij moslims. Ik ken moslims die gewoon erg aardig zijn en andere mensen in hun waarde laten, maar ik ken er ook die gewoon keihard oordelen over mensen. Voorbeeldje: Mijn moeders hulp (na haar hersenbloeding) was erg aardig, maakte graag een praatje en was erg goed geïntegreerd. Het is dat ze een donkerder uiterlijk had, anders zou je niet eens weten dat ze Turkse was.
De hulp van mijn moeders buurvrouw deed letterlijk overal moeilijk over. Als ze de ramen moest wassen, dan droeg ze dat oude mens op op een stoel buiten gaan zitten om de boel in de gaten te houden. Want stel dat ze verkracht zou worden. Dan nog had de buurvrouw niks kunnen doen, want ze kan amper lopen. Ook had de hulp commentaar op het feit dat de dochters van haar niet kwamen poetsen en dat zij dat moest doen. Hé, ga dan niet bij de thuiszorg werken, doos.
pi_43987257
Voor persoonlijke trauma's kun je terecht bij de RIAGG. Laten we het gewoon over 'christenen' hebben.
  woensdag 29 november 2006 @ 12:03:46 #111
3542 Gia
User under construction
pi_43987293
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 15:01 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Uit een ander topic:

Hoe noem je een christen die niet in de wonderbaarlijke geboorte van Jezus (a.s.) gelooft, maar dat er toch een man aan te pas moet zijn gekomen?

Hoe noem je een christen die niet gelooft dat Mozes (a.s.) de zee in 2en had geplitst maar dat het iets met watergetijden te maken moet hebben gehad?

Hoe noem je een christen die achter elk wonder een logische verklaring zoekt en lijkt te vergeten dat God almachtig is?

Hoe noem je een christen die moslims veracht, terwijl Jezus (a.s.) liefde predikte?

Hoe noem je een christen die de Bijbel naar eigen inzicht indeelt en alleen het NT aanvaardt en zelfs die met flink grote korrels zout neemt?

Hoe noem je een christen die de kerk als iets ceremonieels ziet en enkel nut heeft met kerst en met huwelijken?

Hoe noem je een christen die enkel in woord christen is?
Gewoon CHRISTEN.
pi_43993274
Een Christen of Moslim die het geloof benadert op de door KirmiziBeyaz voorgestelde wijze (hij deed het voor een Christen, maar zo'n lijstje kun je ook voor Moslims maken) zou ik een soort cultuur-agnost noemen.

Ze zijn nu eenmaal opgevoed met een religie. Religie en cultuur hangen nauw samen. Later is deze persoon 'met zijn tijd meegegaan' en gaat gewoon uit van de waarheid der wetenschap. Echter vanuit zijn cultuur en opvoeding is hij dusdanig gewend om religie te beleven dat hij toch geen atheist wordt. Kortom, hij kan het godsbeeld zoals hem dat is bijgebracht niet volledig loslaten en behoudt daarom in lichte mate zijn religie/cultuur.

Ik zou zo iemand geen gelegenheidsgelovige noemen, eerder een verlichte moslim of verlichte christen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_43994735
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:32 schreef Knipoogje het volgende:
Een Christen of Moslim die het geloof benadert op de door KirmiziBeyaz voorgestelde wijze (hij deed het voor een Christen, maar zo'n lijstje kun je ook voor Moslims maken) zou ik een soort cultuur-agnost noemen.

Ze zijn nu eenmaal opgevoed met een religie. Religie en cultuur hangen nauw samen. Later is deze persoon 'met zijn tijd meegegaan' en gaat gewoon uit van de waarheid der wetenschap. Echter vanuit zijn cultuur en opvoeding is hij dusdanig gewend om religie te beleven dat hij toch geen atheist wordt. Kortom, hij kan het godsbeeld zoals hem dat is bijgebracht niet volledig loslaten en behoudt daarom in lichte mate zijn religie/cultuur.

Ik zou zo iemand geen gelegenheidsgelovige noemen, eerder een verlichte moslim of verlichte christen.
Cultuur-agnost it is. Maar bij team 0 of team 1?
  woensdag 29 november 2006 @ 16:13:47 #115
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_43994779
Wat wil je met deze dwaasheid eigenlijk? Kritische noten bij alle christenen ofzo? Een balans opmaken? Vertel het!

Bij moslims krijg je trouwens bij alle 'teams' terroristen.
Zyggie.
pi_43995265
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:13 schreef Zyggie het volgende:
blabla.

Bij moslims krijg je trouwens bij alle 'teams' terroristen.
Het staat een ieder vrij, dus jou ook, om daar een nieuwe topic voor te openen.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:29:49 #117
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_43995328
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het staat een ieder vrij, dus jou ook, om daar een nieuwe topic voor te openen.
Het ging eigenlijk om de blabla, dat laatste stukje was meer ff dollen.
Zyggie.
pi_43995634
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:29 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Het ging eigenlijk om de blabla, dat laatste stukje was meer ff dollen.
Ja. Grappig. Kun je nu weer ontopic iets bijdragen of blijf je trollen?
  woensdag 29 november 2006 @ 16:42:16 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_43995754
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_43998007
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:07 schreef teamlead het volgende:

[..]

als alles vooraf bepaald is, heb je zelf dus geen invloed meer op je leven. Dan staat zelfs al vast of je wel of niet in de hemel komt. Als toch al vaststaat dat ik in de hel kom, waarom zou ik me dan nog moeite doen om aan de geboden te houden?
Je kan er alleen niets meer aan doen als je je eigen lot ként. Zolang dat niet het geval is en je een vrije wil hebt (en die heeft ieder mens n.m.m.), dan is er toch niets aan het handje? Hoewel ik dit een rete moeilijk punt vind, zie ik het altijd maar zo: (en dan ga ik er even voor het gemak van uit dat God bestaat)

Stel, je staat op een splitsing en je kan linkaf en rechtsaf slaan. Je kiest linksaf en God zegt "ik wist dat je die kant op zou gaan". Daarna kom je nog 8 splitsingen tegen en na elke afslag die je neemt zegt God "ik wist dat je die kant op zou gaan". Doet het feit dat God al wéét welke kant je opgaat iets af aan de vrijheid waarin je je keuze hebt genomen? Ik persoonlijk vind niet dat vrije wil en predestinatie elkaar uitsluiten. Maar nogmaals, het is een lastig punt met veel haken en ogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')