abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44000632
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:27 schreef Richie_Rich het volgende:
Edit: stel je hebt dus wel zo'n hert/ree. Kun je dit dan gewoon thuis schoonmaken of is het beter om even langs een slachter/wildhandel te gaan zodat die het voor jou doen (doen ze dit uberhaupt?)?
Kan wel, als je weet hoe het moet en een beetje redelijke messen hebt.
  woensdag 29 november 2006 @ 19:29:48 #52
38433 snijder
snijderdotcom
pi_44001082
Toen mijnschoonvader nog leefde, maakte hij ook pate van aangereden dieren als hij die vond en serveerde ze gewoon in zijn restaurant.

Tot dat het verboden werd/te moeilijk werd met de wetgeving. De pate moest nl. elke dag getest worden. Waarop weet ik niet meer.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
  woensdag 29 november 2006 @ 20:24:50 #53
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_44003073
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:34 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik heb trouwens wel eens gehoord dat als je een beschermd dier aanrijdt je altijd aangifte moet doen?

Weet iemand hier iets meer van?
geen idee?
Kan het niet echt terugvinden eigenlijk.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_44022690
voor zover ik weet is het niet verplicht, maar wel ff verstandig om contact op te nemen met de politie/jachtopziener/whatever.

zo lang je het beest "clean" aanrijdt (dus nek gebroken b.v.), is het geen probleem, anders zou ik het niet eten (tenzij je er verstand van hebt)

je mag het idd niet verkomen aan de poelier omdat de herkomst e.d. niet zeker is en de gezondheid neit valt te garanderen.

ik hoorde overigens een verhaalva n een stel jagers, die in finland waren, waar de lokale politie elanden "per ongeluk" aanreden, en vervolgens per kilo verkochten aan de poelier. Dat is gelijk ook de andere reden waarom een poelier ze niet mag inkopen.
"The question is not 'who is going to let me', the question is 'who is going to stop me'"
  donderdag 30 november 2006 @ 14:57:55 #55
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_44024078
quote:
Op donderdag 30 november 2006 14:02 schreef Tha_Butcha het volgende:
ik hoorde overigens een verhaalva n een stel jagers, die in finland waren, waar de lokale politie elanden "per ongeluk" aanreden, en vervolgens per kilo verkochten aan de poelier. Dat is gelijk ook de andere reden waarom een poelier ze niet mag inkopen.
Elanden zijn erg schuwe beesten die voornamelijk in de bossen leven, dus lukraak expres aanrijden lijkt me wat lastig. Verder mag daar maar een paar maanden per jaar op gejaagd worden (voor elke eland die je afknalt moet je een vergunning hebben). Het zullen waarschijnlijk dus wel rendieren geweest zijn.
Alhoewel het dan nog steeds niet klopt, want bijna alle rendieren in Finland zijn eigendom van iemand. Als je zo'n beest dood rijdt dan moet je de politie bellen die daar dan proces verbaal van opmaken en dan krijgt de eigenaar een vergoeding van de staat. Het kadaver blijft ook gewoon van de oorspronkelijke eigenaar...
Someone you trust is one of us...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')