in het fictieve geval dat je auto dan nog verder kan rijden wel jaquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:07 schreef El_Rolando het volgende:
Bij een hert of rendier kan ik het mij wel voorstellen.
Bij een hert is het wel belangrijk om het dier zo snel mogelijk de ingewanden te verwijderen, dit .i.v.m vergifiging.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:07 schreef El_Rolando het volgende:
Bij een hert of rendier kan ik het mij wel voorstellen.
Daar gaat het me dus bijvoorbeeld om. In veel organen zit gewoon troep (afvalstoffen), wat als zo'n orgaan kapot is en het 'lekt' in het lichaam?quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:11 schreef john6 het volgende:
[..]
Bij een hert is het wel belangrijk om het dier zo snel mogelijk de ingewanden te verwijderen, dit .i.v.m vergifiging.
( dit wist ik ook niet maar is me verteld geworden door een jager)
dan zou ik het dus niet meer eten.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:14 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Daar gaat het me dus bijvoorbeeld om. In veel organen zit gewoon troep (afvalstoffen), wat als zo'n orgaan kapot is en het 'lekt' in het lichaam?
neem de fietsquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:19 schreef beelz het volgende:
Zijn bevers te eten? Ik lees net dat er bevers in de Biesbosch leven en ik heb nog nooit bever gegeten. Zijn bevers makkelijk te raken met de auto of kun je daar beter een crossmotor voor gebruiken?
Afspoelen met water en aan je schoonmoeder geven als test.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:14 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Daar gaat het me dus bijvoorbeeld om. In veel organen zit gewoon troep (afvalstoffen), wat als zo'n orgaan kapot is en het 'lekt' in het lichaam?
Komt niet hard genoeg aan. Ik zat te denken aan zoiets:quote:
Mits je het beestje goed klaarmaakt is er niets aan de hand. Buiten dat zit er, met uitzondering van de darmen, geen 'troep' in organen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:14 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Was hij lekker?quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:31 schreef Sapstengel het volgende:
Ja dat kan. Laatst een keer een roadkill van m'n vader gegeten, een konijn.
En ik woon trouwens niet in een trailerpark.
Dus rondcrossen in de Biesbosch met een icebike is een minder goed idee dan met de bullbar op de auto over de Veluwe raggen?quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:34 schreef -_Tommy_- het volgende:
kan heel goed inderdaad! over die bevers, is wel te eten, maar niet lekker, heb het in canada een keer gegeten het is heel taai vlees met een beetje bittere smaak!
Aangezien het om een bever ging lijkt me dat niet handig. Je zou meer moeten denken aan:quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:27 schreef beelz het volgende:
Komt niet hard genoeg aan. Ik zat te denken aan zoiets:
Maar kun je opquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:39 schreef 5112 het volgende:
[..]
Aangezien het om een bever ging lijkt me dat niet handig. Je zou meer moeten denken aan:
[afbeelding]
of
[afbeelding]
Dus je zou het nog een keer eten?quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:42 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja. En mijn vader vertelde het pas nadat ik het had gegeten, dat scheelde ook wel iets.
Ik zou het nog wel een keer eten ja. Een ander lekker gerecht dat achteraf iets vreemds blijkt te zijn ook wel. Scheelt dat je niet kan zien wat het is bij dat soort dingen dus je trekt het beter om te eten dan bijvoorbeeld van die koeienogen of ander Fear Factor-voedsel.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:44 schreef beelz het volgende:
[..]
Dus je zou het nog een keer eten?
Zou je dan ook hond eten en het lekker vinden zonder dat je weet dat het hond is en daarna weer hond eten? Ik wel.
Ik was ene paar jaar geleden op vakantie met een hele vriendengroep in Frankrijk. Daar hebben we vis besteld en je had de keus tussen met kop en zonder kop. Ik bestelde met en toen zag ik dat de ogen er ook nog inzaten. Dus ik de ogen opgegeten omdat ik zeker wist dat mijn vrienden daar misselijk van zouden worden. Bleken die krengen nog lekker te zijn ook! Dus ik eet wel vaker vissenogen en ben niet bang voor Fear Factor voedselquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:50 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik zou het nog wel een keer eten ja. Een ander lekker gerecht dat achteraf iets vreemds blijkt te zijn ook wel. Scheelt dat je niet kan zien wat het is bij dat soort dingen dus je trekt het beter om te eten dan bijvoorbeeld van die koeienogen of ander Fear Factor-voedsel.
Zonde voor jou misschien, maar prima voor de natuur. Aaseters worden er heel gelukkig van, en van een dood konijntje maakt een bos goeie compost!quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:46 schreef Isegrim het volgende:
Goed idee. Die beesten liggen anders maar weg te rotten, da's ook zonde.
Hmja, maar als wij ze opeten, dan worden er weer minder dieren expres doodgemaakt.quote:Op dinsdag 28 november 2006 15:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zonde voor jou misschien, maar prima voor de natuur. Aaseters worden er heel gelukkig van, en van een dood konijntje maakt een bos goeie compost!
Ja, komen wel eens hier als zomergastenquote:Op dinsdag 28 november 2006 15:12 schreef Isegrim het volgende:
Gieren? In NL?
Tja, vergelijkbaar met een reiger ongeveer.quote:Op dinsdag 28 november 2006 15:23 schreef Isegrim het volgende:
Raven zie ik toch regelmatig. Ik ben steeds weer verbaasd hoe groot ze eigenlijk zijn.
de roek zie je idd vaakquote:Op dinsdag 28 november 2006 15:23 schreef Isegrim het volgende:
Raven zie ik toch regelmatig. Ik ben steeds weer verbaasd hoe groot ze eigenlijk zijn.
Waar is dat? Ik heb zelfs nog nooit gehoord dat er in Nederland raven gezien zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2006 15:23 schreef Isegrim het volgende:
'Regelmatig' is een groot woord misschien, maar ik kom ze toch wel eens tegen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 20:24 schreef Thorical het volgende:
[..]
Waar is dat? Ik heb zelfs nog nooit gehoord dat er in Nederland raven gezien zijn.
Snip is harstikke beschermd, maar keilekkerquote:Op woensdag 29 november 2006 16:34 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik heb trouwens wel eens gehoord dat als je een beschermd dier aanrijdt je altijd aangifte moet doen?
Weet iemand hier iets meer van?
Volgens mij is zo'n hert nog best wat waard. Als ik zie wat ze in de winkel voor een hertenbiefstukje vragen. Groot gelijk trouwens van die agentquote:Op woensdag 29 november 2006 10:45 schreef Hallahan het volgende:
Mijn vriendin heeft vorig jaar een ree aangereden, raakte de kop van dat beest met de koplamp/bumper van de auto. Resultaat: iets van 1200 pleuro schade en een dooie ree...
Omdat we allrisk verzekerd zijn moest er een politie rapport komen, dus zij belt politie. Politie komt ter plaatse en maakt netjes rapport op. Vraagt de agent aan m'n vriendin of ze de ree wil meehebben, als pleister op de wonde ahw... Zegt ze nee! Aaaarghhhh...
Agent snijdt de ree de halsslagader door om het bloed af te laten vloeien en gooit het karkas met een grote grijns achter in de politiewagen...
Mijn vriendin: Je denkt toch niet dat ik met een dood beest achter in de auto ga rondrijden? Hoezo? Je rijdt toch ook wel met speklappen als je net terug komt van de winkel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |