abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43875911
nou hebben we het idee om wildpate te maken, maar online vind ik maar 1 recept en als je op google gaat zoeken dan staat overal 'neem 1 plak wildpate'

nu is mijn vraag dus: Wie heeft er een lekker recept voor wildpate?
poker, poker, poker
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 12:27:46 #2
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_43875958
Tsja, hoe kom je aan wild? Ga je eerst een hert aanrijden?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_43876223
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 12:27 schreef Cynix ® het volgende:
Tsja, hoe kom je aan wild? Ga je eerst een hert aanrijden?
Ik weet dat je nooit buiten komt maar je hebt vast wel eens van een slager gehoord toch?
  zaterdag 25 november 2006 @ 12:51:07 #4
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_43876409
*400 gr wildpoulet *200 gr vet spek *200 gr paddestoelen *75 gr sjalotten *4 witte boterhammen *10 gr knoflook *10 ml rode port *1 ei *peper,zout en thijm *mager rookspek
*Bakblik bekleden met die spek.

Het wildpoulet en vet spek door een gehaktmolen draaien.Sjalotten, knoflook en paddestoelen snijden en dan even in een koekenpan aanfruiten.De witte boterhammen zonder korst weken in melk.Het vlees, de uitgeknepen boterhammen, port,eieren en smaakstoffen goed door elkaar mengen en daarna het afgekoelde groentemengsel erdoor spatelen.
Het bakblik invetten en bekleden met plakken ontbijtspek,zodanig dat je ook, nadat de vulling erin zit,het spek erover heen kunt vouwen.In een voorverwarmde oven bakken op 200? C .De tijd van bakken hangt af van de oven die u heeft.Gemiddeld zal het ongeveer een uur zijn,maar in een hete luchtoven of een hete luchtoven met stoom zal de baktijd korter zijn.Het moet in ieder geval gaar zijn. Dit kunt u controleren door een lange naald er 30 sec. in te steken.Als u deze er uithaalt moet de naald in het midden heet zijn.Als het uit de oven komt, het overtollige vet er voorzichtig afgieten, een kwartiertje af laten koelen en daarna voorzichtig storten op een plateautje.
Verderaf laten koelen en dan in de koelkast plaatsen, want goed gekoeld snijdt het beter.Dus het beste is het om het een dag van te voren te maken. Minstens een half uur van te voren niet al te dunne plakken snijden ( i.v.m. het weer op temperatuur komen )en bijvoorbeeld serveren met gemengde slasoorten en cranberry saus, of met gebakken paddestoel-en,basilicum en mangodressing.

Na te lezen hier dus
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 25 november 2006 @ 12:58:45 #5
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_43876582
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 12:42 schreef Burbo het volgende:

[..]

Ik weet dat je nooit buiten komt maar je hebt vast wel eens van een slager gehoord toch?
Whehehehehehehe ......
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_43879724
tnx misshobje
poker, poker, poker
  † In Memoriam † zaterdag 25 november 2006 @ 15:38:09 #7
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_43879820
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 12:42 schreef Burbo het volgende:
Tsja, ik dacht zelf maken i.p.v. kopen. Zal wel aan mij liggen dan.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_43910445
lol ja wildpate maken ja
dus het wild zelf kopen en daar dan pate van maken
poker, poker, poker
  zondag 26 november 2006 @ 18:28:06 #9
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_43911146
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 12:51 schreef MissHobje het volgende:
*400 gr wildpoulet *200 gr vet spek *200 gr paddestoelen *75 gr sjalotten *4 witte boterhammen *10 gr knoflook *10 ml rode port *1 ei *peper,zout en thijm *mager rookspek
*Bakblik bekleden met die spek.

Het wildpoulet en vet spek door een gehaktmolen draaien.Sjalotten, knoflook en paddestoelen snijden en dan even in een koekenpan aanfruiten.De witte boterhammen zonder korst weken in melk.Het vlees, de uitgeknepen boterhammen, port,eieren en smaakstoffen goed door elkaar mengen en daarna het afgekoelde groentemengsel erdoor spatelen.
Het bakblik invetten en bekleden met plakken ontbijtspek,zodanig dat je ook, nadat de vulling erin zit,het spek erover heen kunt vouwen.In een voorverwarmde oven bakken op 200? C .De tijd van bakken hangt af van de oven die u heeft.Gemiddeld zal het ongeveer een uur zijn,maar in een hete luchtoven of een hete luchtoven met stoom zal de baktijd korter zijn.Het moet in ieder geval gaar zijn. Dit kunt u controleren door een lange naald er 30 sec. in te steken.Als u deze er uithaalt moet de naald in het midden heet zijn.Als het uit de oven komt, het overtollige vet er voorzichtig afgieten, een kwartiertje af laten koelen en daarna voorzichtig storten op een plateautje.
Verderaf laten koelen en dan in de koelkast plaatsen, want goed gekoeld snijdt het beter.Dus het beste is het om het een dag van te voren te maken. Minstens een half uur van te voren niet al te dunne plakken snijden ( i.v.m. het weer op temperatuur komen )en bijvoorbeeld serveren met gemengde slasoorten en cranberry saus, of met gebakken paddestoel-en,basilicum en mangodressing.

Na te lezen hier dus
en als je hem tijd gesneden bewaren wilt, moet je ff een wildbouillon (of runder) met gelatine verwarmen en kun je er zo opsmeren en heb je een gelei voor erover heen.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_43962122
Misshobje, je recept is een goed begin. Maar het is het net niet helemaal

In een pate zit in 99 % van de gevallen nog lever. Varkenslever, kalfslever, eendenlever, ganzenlever zijn veel gebruikte soorten. In dit geval zou ik gaan voor een varkenslever.
Omdat jou pate weinig vocht bevat, en je deze hoog verhit krijg je een gehaktbrood met garnituur.
Ik zou aanraden om wat vloeistof toe te voegen in de vorm van wat room. En de vleesmassa in de keukenmachine zeer lang te mixen. Zo krijg je een hele mooie gladde smurrie die je dan weer in je patevorm schept. Even goed aanslaan op de werkbank zodat alle lucht er uit is. Afgedekt afbakken in een terrinevorm, en dan op een graad of 80 a 90 met een beetje stoom afbakken tot een kerntemperatuur van 75 tot 80 graden. Dan krijg je een mooie zachte pate.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:21:12 #11
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_43962510
I know, het ook een google hit op aanvraag van ts

Maar super dat je het aanvult
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_44272875
tnx pilootje en misshobje zal laten weten wat het resultaat is geworden
poker, poker, poker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo