Ik heb vorig jaar een iets groter stuk wild aangereden, een jong wild zwijn die van links kwam en mij geen voorrang gaf
In het donker kon ik het beest toen niet vinden, en achteraf bleek dat ie zich nog wel het bos in heeft weten te slepen, waar ie al vrij snel is overleden. Maar toen ik later die week de jachtopziener van de gemeente sprak, vertelde die me dat je als je een dier aanrijdt je dat mag houden, je bent op dat moment zelfs wettelijk eigenaar (omdat ze tot die tijd niet van een rechtspersoon waren) Overigens kon de jachtopziener me vertellen dat de nek gebroken was, en dat het dier uiteindelijk vrij snel was overleden aan inwendige bloedingen. Ik voelde me wel lullig, arm beest
Dat m'n auto aardig in puin lag was ook al geen feestje. ik heb nog steeds een bumper in de verkeerde kleur, omdat ik nergens meer een originele kon vinden.
het zwijn dat ik had aangereden, en wat hij had gevonden was nog wel in goede staat, en zou best nog wat hebben kunnen opbrengen als ik het naar een poelier had gebracht. Misschien had ik er zelfs de schade wel mee kunnen betalen
Maar bij een klein beestje als een konijntje kan ik me voorstellen dat alle organen inwendig door elkaar liggen. Als de darmen bijvoorbeeld kapot zijn, en restanten daaruit het schone vlees hebben vervuild, kun je er weinig mee denk ik. En een klap heeft voor zo'n konijntje grotere gevolgen dan voor een groot zwijn.
Mijn foto's op Flickr![b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-