abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43956055
Al sinds hij het besef van Sinterklaas een beetje heeft, is mijn oudste in November ziek. Altijd weer.
Afgelopen weekend was het weer zover; koorts, buikpijn en hoofdpijn. Hij maakt zich druk om de Sint die in het land is, of hij wel leuke cadeautjes krijgt, of alles wel goed komt met het boek van Sinterklaas waar niets meer in blijkt te staan...
Ik probeer het rustig te houden voor hem maar je ontkomt er niet aan, op school wordt het Sinterklaasjournaal gekeken, schoentje wordt gezet, overal wordt je gevraagd wat je in je schoen had en of je Sint al gezien hebt, Sintversiering in de winkels, Sintmuziek op school...
Een lastige periode voor kinderen die er gevoelig voor zijn.
Hoe gaan jullie er mee om en hoe houden jullie het leuk voor je kind(eren)?
Saartje
pi_43956206
Hoi . Ik was vroeger ook altijd ziek wanneer de Sint in het land was.
De buurtvereniging heeft toendertijd altijd uit zichzelf ( ) geregeld dat de Sint altijd even bij mij thuis langs kwam, samen met een piet uiteraard, zodat ik de nodige pepernoten ook binnen kreeg .

En uiteraard lieten ze mij elke avond de schoen zetten met een briefje erin. En elke ochtend zat er wat lekkers in. Dat stelde mij ook wel weer gerust .

Oh en ze lieten mijn tante, uit de naam van de Sint en de pieten brieven sturen. Iets wat ik heeeeeeel erg leuk vond. Wellicht een ideetje om dat ook te doen?
  † In Memoriam † dinsdag 28 november 2006 @ 11:27:29 #3
37843 lady-wrb
kortaf
pi_43956287
we hebben duidelijke afspraken gemaakt over schoenzetten. op de dagen dat hij naar kickboksen gaat, mag hij zijn schoen zetten. dat scheelt gezeur over wanneer wel en wanneer niet.
de stress hebben we voor sints aankomst gehad, maar die was weg zodra sint in gearriveerd was.
we hebben wat slingers hangen en een welkombord en that's it.
zoonlief iswel druk, maar dat is niet om sinterklaas, tenminste, hij heeft het er nooit over. het zou ook zomaar kunnen zijn dat hij het "afgeschakeld" heeft omdat het te eng of te duk voor hem werd.
pi_43956629
Ik was altijd lusteloos als de Pieten en Sint in het land waren. Gewoon omdat ik bang was wat verkeerds te doen waardoor ik mn kadootjes kon mislopen. Gewoon vertellen dat al je je gedraagd er niks mis kan gaan en veel kruidnoten helpen altijd
  dinsdag 28 november 2006 @ 11:45:29 #5
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_43956657
De pepernoten-stress valt bij ons nog wel mee. We komen er zelf niet mee, verwijderen de relevante folders uit huis.

Gisteravond had Jasper (3) zijn schoen gezet (voor 't eerst 'bewust'), vanmorgen zat er uiteraard een kleinigheidje in. Het was gewoon om zijn blije reactie te zien.

Waarschijnlijk zal volgend jaar het 'seizoen van de hebzucht' wel een grotere impact hebben...
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 november 2006 @ 14:35:32 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43961056
Christan gaat er vrij goed mee om, al is het natuurlijk spannend allemaal. Maar ik probeer het vooral leuk te maken Hij mag 2x per week zijn schoen zetten, een keer in het weekend, een keer door de week. De andere dagen gaat Sint bij andere kindjes langs

Het feit dat hij van het weekend een boekje kreeg dat hij al had (tijdens een sintviering met Fok!kers) konden we gelukkig afschrijven op het feit dat het Grote Boek immers leeg was... Oja
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 29 november 2006 @ 20:46:19 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_44003971
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 14:35 schreef Rewimo het volgende:
Het feit dat hij van het weekend een boekje kreeg dat hij al had (tijdens een sintviering met Fok!kers) konden we gelukkig afschrijven op het feit dat het Grote Boek immers leeg was... Oja
Ik had echt de titel genoemd

Ik was als kind ook altijd ziekig met mijn verjaardag en sinterklaas. Maar op de dag zelf was dat volgens mij altijd weer over.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 november 2006 @ 20:48:40 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_44004061
En ik had die titel dus even gemist
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_44004368
Misschien helpt het hem een brief aan Sinterklaas te laten schrijven over wat hij wil, wie hij is etc, dan is hij van de boek-stress af. Doe die samen in zijn schoen, of ga hem samen posten in de brievenbus. Zorg vervolgens dat hij een statige brief krijgt van "Sint en de pieten" waarin staat dat het echt wel weer goed gaat komen, ook al is het even spannend, en dat ze al een paar heel mooie cadeautjes voor hem klaar hebben liggen...

Zo'n "persoonlijke" reactie helpt soms heel veel, zoals ijsmeis ook al zegt.
pi_44004527
Ik denk dat ik inderdaad voor die aanpak ga. Hij heeft vanavond zijn schoen gezet dus daar zou morgen best een mooie brief in kunnen zitten
Saartje
pi_44004797
Ik heb de mijne verteld dat hij niet bestaat....
Maar dat hij zijn schoen mag zetten, pakjes avond, kortom een leuk feest.
Heb hem wel verteld dat lang lang geleden een lieve man kadootjes gaf aan arme kinderen en dat die met de boot kwam en dat dit eruit is voortgekomen.
Echt beseffen doet hij niet, maar de druk is van de ketel.
Geen last meer van jengelend kind, geen ziek kind meer, en geniet intens van de sint en piet nu.
Althans de hulp sint.
Gewoon een leuk feest!

Moet er wel bij zeggen dat dit een "speciaal" kindje is.

Vorig jaar november en december waren gewoon weg een HEL!
Op school, thuis, het was niet meer normaal.
En hij kreeg sinterklaas niet eens in het echt te zien, dat is namelijk te spannend voor deze kinderen.
Hij heeft zijn juffen het verhaal van de oude man lang lang geleden verteld kreeg een lief knipoogje, poef druk weg.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_44004969
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:56 schreef innovative het volgende:
Misschien helpt het hem een brief aan Sinterklaas te laten schrijven over wat hij wil, wie hij is etc, dan is hij van de boek-stress af. Doe die samen in zijn schoen, of ga hem samen posten in de brievenbus. Zorg vervolgens dat hij een statige brief krijgt van "Sint en de pieten" waarin staat dat het echt wel weer goed gaat komen, ook al is het even spannend, en dat ze al een paar heel mooie cadeautjes voor hem klaar hebben liggen...

Zo'n "persoonlijke" reactie helpt soms heel veel, zoals ijsmeis ook al zegt.
Is een hele mooi en lieve oplossing!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:08:14 #13
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_44050386
Mijn zoon mag ook twee keer per week zijn schoen zetten, op woensdag en zaterdag. Als hij zn schoen zet, merk ik wel dat hij snachts onrustig slaapt en heel zenuwachtig is of er iets inzit. Nu we de echte feesten naderen zaterdag mijn werk, zondag bij ons thuis, dinsdagmorgen school en dinsdagavond bij zn vader heb ik het idee dat hij daardoor toch slechter slaapt en vroeg, zo rond kwart over 5, wakker is.

Ook hij maakt zich druk over het lege boek, maar ook over de vermiste testpiet. Ik moet vandaag de vermistposter printen, zodat hij hem kan ophangen thuis, bij mijn ouders, bij zijn vader en zijn andere oma en opa Ik heb maar gezegd dat dat allemaal goedkomt en dat Sinterklaas toch ook wel heel veel dingen uit zn hoofd weet, en anders zn pieten wel.
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † vrijdag 1 december 2006 @ 12:29:03 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_44060773
Het boek is weer terug! Zag het net in het Sinterklaasjournaal (en Sesamstraat )... Dusseh, Maneki.Neko, hij kan iig weer voor een groot deel rustig slapen!

alleen zijn de verlanglijstjes nog kwijt, zegt de hoofdpiet...
pi_44062973
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 17:42 schreef innovative het volgende:
Het boek is weer terug! Zag het net in het Sinterklaasjournaal (en Sesamstraat )... Dusseh, Maneki.Neko, hij kan iig weer voor een groot deel rustig slapen!

alleen zijn de verlanglijstjes nog kwijt, zegt de hoofdpiet...
Nou lekker is dat

Overigens heb ik vroeger ook een keer een brief gekregen van Sinterklaas
Ik liep er meteen mee naar m'n ouders: "Hier lees maar voor want Sinterklaas schrijft hetzelfde als pap" (=onleesbaar ). Om vervolgens uit te roepen: "Heeeee KIJK *brief tegen het licht houdt* hetzelfde watermerk als ons tekenpapier!!" (ons tekenpapier kwam van het werk van m'n vader en ik had een paar weken eerder ontdekt dat er wat in gedrukt stond, en leerde toen dat dat een watermerk was).

Ik was vier

Maar er stond in de brief dat ik lief moest zijn voor m'n zus en d'r niet aan het huilen moest maken Alsof IK er wat aan kon doen dat mijn zus meer traanklier was dan wat anders. is ze trouwens nog

Ik heb ook nog altijd het briefje bewaard waarin ik aan Sint schreef dat ik graag "kogomsigareten" wilde. Kauwgomsigaretten dus, die zagen er in mijn ogen veel echter uit dan chocolade-sigaretten.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_44063801
Hij vond niks aan de brief en vandaag zagen we een Klaas maar hij wilde er niet bij kijken. Ik merk wel aan hem dat hij het moeilijk vind er mee om te gaan, lijkt bewust afstand te houden omdat het anders te spannend voor hem is?
Het blijft moeilijk
Saartje
pi_44068719
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 19:12 schreef Syrena het volgende:
Ik heb ook nog altijd het briefje bewaard waarin ik aan Sint schreef dat ik graag "kogomsigareten" wilde. Kauwgomsigaretten dus, die zagen er in mijn ogen veel echter uit dan chocolade-sigaretten.
Omdat als je er op blies er poeder uit kwam en dat leek op rook. Net echt
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 2 december 2006 @ 08:43:38 #19
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_44073565
Twan heeft net de vermist poster van Test Piet opgehangen en zit er nu bij of mensen hem wel zien haha. Wij hebben een bovenwoning
Make love, not war ☮
pi_53931036
Ik ga dit topic dan maar eens een schopje geven. Het is (nog niet zo dat mijn kinderen pepernotenstress hebben maar ik wil het Sinterklaasfeest wel leuk houden.

Mijn familie wil dit jaar graag met z'n allen sinterklaas vieren en ik heb daar niet zo'n zin meer in.
Mijn ervaring met de familie is dat er een berg kado's van hier tot Tokio werd gekocht en het ene kado was nog niet uitgepakt of het andere werd alweer uitgedeeld (in totaal waren er 5 kindjes en 9 volwassenen).
We denken er dan ook over om het met z'n vieren pakjesavond te vieren, eventueel met mijn moeder erbij.
Het gaat mij meer om de gezelligheid dan het aantal kadootjes. En bovendien vind ik dat mijn kinderen al zoveel hebben.

Ik ben benieuwd hoe anderen er mee omgaan en hoe jullie er over denken.
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:12:16 #21
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_53931663
Ja, dat achter elkaar cadeautjes uitpakken staat mij ook wat tegen. Je kunt ook vantevoren afspraken maken dat er alleen maar iets voor de kinderen gekocht wordt, bijvoorbeeld. Heb je nog veel pakjes (45 in jullie geval). Of dat de volwassenen lootjes trekken voor elkaar en dat alleen de ouders voor hun eigen kinderen nog apart cadeautjes kopen.

Juist omdat het om de gezelligheid gaat vind ik het zo leuk om het met een grote groep te doen. Wij hebben het vorig jaar met z'n viertjes gevierd, maar dan is het echt wel heel snel klaar. Dat vond ik achteraf eigenlijk niet zo gezellig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:32:12 #22
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_53932102
Wij hebben twee jaar geleden sinterklaas gevierd met 3 gezinnen, opa en oma nu hadden wij onderling afgesproken om niet meer dan 3 kadoos per kind te doen. Ieder gezin kocht dus 3 kadootjes voor hun eigen kind/kinderen vond het zelf een groot succes. Alles was eerlijk verdeelt en wie kent zijn eigen kind niet als beste. Zo kregen alle kleindochters nog van opa en oma een zilveren ring wat superleuk is natuurlijk wel ff bijzeggend ze hebben alleen maar kleindochters.
pi_53932118
Wij zullen Sinterklaas die jaar nog wel kunnen ontlopen, maar het cadeautjes festijn hebben we met de Kerst. Veel te veel en te druk. Kerst kunnen we sowieso niet afzeggen, maar ik wil wel het probleem van vorige jaar voorkomen. Toen is Anna drie dagen van slag geweest, omdat we niet op tijd naar huis konden. In januari is het weer voorbij.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:35:54 #24
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_53932182
Alleen maar cadeautjes uitpakken om de cadeautjes vind ik ook niet zo gezellig nee.
Wij vieren het altijd met mijn ouders en zus, en dan mag één iemand een cadeautje uitkiezen (nooit voor zichzelf uiteraard) en degene die dan cadeautje heeft gekregen mag het volgende cadeautje uitkiezen, etc.
Meestal heeft iedereen een paar cadeautjes, en Noah een hele berg wel redelijk kleine cadeautjes dan, omdat z'n verjaardag natuurlijk niet veel later is.

Vroeger toen mijn zus en ik nog klein waren vierden we het met een tante en neefje. En toen niemand meer in Sinterklaas geloofden deden we met lootjes trekken en surprises maken. Iedereen maakte dan één surprise, en kocht voor de rest nog wat cadeautjes. Op die manier bleef het gewoon leuk, en geen bergen cadeautjes alleen maar om de cadeautjes.

Owjah gedichten 'horen' er natuurlijk ook bij! Niet persé bij elk cadeautje, en niet altijd ellenlange gedichten. Maar iedereen probeert wel een paar gedichten te maken.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:36:49 #25
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_53932206
Wij vierden het toen ik klein was altijd apart voor de kleinkinderen en voor de volwassenen. Dat vond ik zelf erg prettig.
Eén middag was de pakjesmiddag, dan kregen mijn broertje, mijn nichtjes en ik onze kadootjes (in totaal 9 kinderen). De volwassenen vierden het een andere keer, 's avonds.
Zo voorkwam je die énorme berg pakjes nog een beetje en konden de volwassenen ongegeneerd lootjes trekken en foute gedichten voorlezen .

Nu is de situatie heel anders. Onze dochter is het enige kleinkind van beide kanten. Dus vieren we een keer sint bij mijn ouders (in totaal 6 volwassenen en 1 kind) en bij mijn schoonouders (5 volwassenen en 1 kind). Dan blijft het overzichtelijk.
Wij trekken lootjes met gedichten erbij en onze dochter krijgt gewoon pakjes.
Onze dochter is nu nog niet zo groot dat ze door heeft dat die gedichten niet door Sint en Piet geschreven zijn .

Om mijn oma er ook nog wat bij te betrekken (mijn dochter is haar enige achterkleinkind en de enige die nog gelooft, laat Sint ook een kadootje bij haar achter .

Overigens krijgt mijn dochter niet veel kado's. 3 pakjes van ons, 3 van mijn ouders, 1 van mijn oma en in theorie 3 van mijn schoonouders.
Wij hebben de afspraak dat wijzelf inspraak hebben in de kado's. Alleen mijn schoonouders houden zich er niet echt aan en komen vaak toch nog met extra prullaria aanzetten .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_53932335
Dat is hier ook een beetje het probleem: men houdt zich niet aan de afspraken
Vorig jaar hadden we afgesproken dat iedereen 1 kado per kind zou kopen. Op die manier zou elk kind 5 kadootjes krijgen. Maar een tante van mij kan zich dan toch weer niet inhouden en koopt meer. En ook prullaria idd. Ik heb liever dat ze 1 'goed' kadotje krijgen dan 7 dingen die binnen een dag stukgaan. Met 'goed' bedoel ik dus niet 'duur'. Het mag ook iets zijn om te knutselen bijvoorbeeld of een boekje.
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:59:06 #27
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_53932705
Ik vind sinterklaasfeest heerlijk. Echt een kinderfeest. Wij doen dan ook alleen sinterklaas vieren met mijn ouders en broertje en schoonzusje, mijn schoonouders vieren liever kerst.

Maar wel veel kadootjes hier. Mara vind sinterklaas tot nu toe super is totaal niet bang of onder de indruk van het hele gebeuren.
Alleen dit jaar word het allemaal zoveel extra 2 nov is ze jarig, 5 nov gaat ze voor het eerst echt naar de basisschool, dan de intocht van sint, het sint feest op school, thuis en op het werk van papa, dan daarna de geboorte van haar zusje, kerst en oud en nieuw. Alles bij elkaar dit jaar toch wel veel spannende dingen. Dus hopelijk rolt ze er dit jaar ook zo doorheen.

Groetjes
pi_53932728
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:43 schreef snoopy het volgende:
Dat is hier ook een beetje het probleem: men houdt zich niet aan de afspraken
Vorig jaar hadden we afgesproken dat iedereen 1 kado per kind zou kopen. Op die manier zou elk kind 5 kadootjes krijgen. Maar een tante van mij kan zich dan toch weer niet inhouden en koopt meer. En ook prullaria idd. Ik heb liever dat ze 1 'goed' kadotje krijgen dan 7 dingen die binnen een dag stukgaan. Met 'goed' bedoel ik dus niet 'duur'. Het mag ook iets zijn om te knutselen bijvoorbeeld of een boekje.
Zo'n tante heb ik ook. Die maakt het altijd 3x duurder dan de bedoeling was!!
  maandag 15 oktober 2007 @ 09:33:32 #29
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_53942530
Hier is het altijd storm in huis, vier kinderen waarvan er twee nog geloven en er twee meedelen in de voorpret van het geheim houden. Dat geeft veel onrust.

Ik laat ze altijd maar een beetje, en probeer me er niet al te veel aan te storen dat ze alleen nog maar kunnen rennen en schreeuwen in november/december, en als het te erg wordt grijp ik natuurlijk wel in. Meestal zet ik ze dan aan een sinterklaasknutseltje/-kleurplaat, zodat ze er actief mee bezig zijn. We bakken ook graag pepernoten, in november doen we dat bijna wekelijks. Ze denken dat ze sinterklaas 'meehelpen' want we zetten de pepernoten altijd bij de schoen en die zijn de volgende dag natuurlijk allemaal meegenomen (lees: opgegeten door papa en mama ) Met dat soort acties raken ze hun zenuwen een klein beetje kwijt. Maar een tovermiddel is het niet, het is en blijft een stormachtige tijd.
pi_53942593
In de stress om sinterklaas?
Ik vond het vroeger wel spannend maar om daar nou ziek van te worden dan moet je wel extreem gevoelig zijn.
  maandag 15 oktober 2007 @ 09:41:13 #31
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_53942654
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:37 schreef Dementor het volgende:
Stress om sinterklaas?
Ik vond het vroeger wel spannend maar om daar nou ziek van te worden dan moet je wel extreem gevoelig zijn.
Extreem gevoelig? Valt wel mee, ik had vroeger altijd buikpijn en diarree voor spannende dingen. Zelfs nog voor mijn eindexamen.

Nog steeds krijg ik veel eczeem en buikkramp bij stress. Maar ik ben absoluut niet extreem gevoelig. Het is allang wetenschappelijk bewezen dat je weerstand omlaag gaat bij stress of spanning. En niet iedereen wordt daar misschien ziek van, maar je bent ook niet meteen extreem gevoelig als je lichaam reageert op spannende dingen.
pi_53942692
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:41 schreef Tan het volgende:

[..]

Extreem gevoelig? Valt wel mee, ik had vroeger altijd buikpijn en diarree voor spannende dingen. Zelfs nog voor mijn eindexamen.

Nog steeds krijg ik veel eczeem en buikkramp bij stress. Maar ik ben absoluut niet extreem gevoelig. Het is allang wetenschappelijk bewezen dat je weerstand omlaag gaat bij stress of spanning. En niet iedereen wordt daar misschien ziek van, maar je bent ook niet meteen extreem gevoelig als je lichaam reageert op spannende dingen.
Eczeem en buikkramp bij stress? dat zijn reacties die een gemiddeld persoon echt niet heeft.
  maandag 15 oktober 2007 @ 09:45:36 #33
37150 livelink
pi_53942711
Klinkt eigenlijk hardstikke leuk, Tan. Bij dit soort feestdagen vind ik het wel eens jammer dat ik geen groot gezin heb

Die drukte en die spanning is toch ook wel het leuke aan de andere kant. Ik heb hele leuke herinneringen aan Sinterklaas van vroeger. Die lekkere spanning, zeg maar.
Het om 5.00 's ochtends elkaar wakker maken en dan met mijn broers en zus naar beneden sluipen om te kijken of er al iets in de schoen zat. Het idee dat Sinterklaas op de daken rondliep.
Ik vond het toen ook allemaal erg spannend, maar het leuke had toch wel de boventoon.

Wat ik wel doe is het aantal Sinterklaasmomenten minimaliseren. Dus ik ga niet naar Sinterklaasvieringen op ons werk en bij verenigingen. Het wordt anders echt veel te veel voor de kinderen. Vorig jaar heb ik ook vrij genomen toen Sinterklaas op het kdv kwam en de kinderen thuisgehouden op die dag. Ze worden iets te veel overvoerd met Sinterklaas in hele korte tijd.
pi_53942892
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:44 schreef Dementor het volgende:

[..]

Eczeem en buikkramp bij stress? dat zijn reacties die een gemiddeld persoon echt niet heeft.
nou Tan, gelukkig ben je geen gemiddeld persoon. Da's dan wel weer leuk om te weten
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:17:32 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53943302
Wij vieren het dit jaar bij mijn ouders, met 6 volwassenen en mijn nichtje van (dan) bijna 3 en het is de bedoeling dat het idd niet zo'n enorm pakjesfestijn wordt. Mijn moeder wil het iig bij 2 kadootjes voor haar houden of zo en als we dat nou allemaal doen, dan blijft het idd ook gewoon leuk.
En heel suf gezegd, ze is een maand later jarig, dan moet er ook nog wel wat te geven over blijven.
pi_53947095
Ik probeer voor dit jaar met sinterklaas al wat te regelen met de schoonfamilie. Dit omdat we normaalgesproken met kerst altijd iets van een diner doen, maar nu dus wat eerder. Daarnaast hoop ik dat het een soort traditietje wordt, gewoon gezellig met de kleinkindertjes straks en opa en oma sinterklaas vieren.
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:23:42 #37
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_53947421
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:55 schreef snoopy het volgende:

[..]

nou Tan, gelukkig ben je geen gemiddeld persoon. Da's dan wel weer leuk om te weten
Nee, inderdaad, en mijn kinderen en de kinderen op hun school gelukkig ook niet!
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:49:21 #38
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_53947966
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:45 schreef livelink het volgende:

Wat ik wel doe is het aantal Sinterklaasmomenten minimaliseren. Dus ik ga niet naar Sinterklaasvieringen op ons werk en bij verenigingen. Het wordt anders echt veel te veel voor de kinderen. Vorig jaar heb ik ook vrij genomen toen Sinterklaas op het kdv kwam en de kinderen thuisgehouden op die dag. Ze worden iets te veel overvoerd met Sinterklaas in hele korte tijd.
Dat doen wij inderdaad ook niet, naar extra vieringen gaan van het werk en sportverenigingen en dergelijke.

Wij gaan wel naar de sintviering op het KDV. Die is op een zondagmiddag en dan kun je zo kort of zo lang blijven als je wilt. En het fijne is dat de ouders er dan dus bij zijn, je laat je kind niet "alleen" met Sint en Piet.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_53954255
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 13:23 schreef Tan het volgende:

[..]

Nee, inderdaad, en mijn kinderen en de kinderen op hun school gelukkig ook niet!
Die krijgen allemaal eczeem?
  maandag 15 oktober 2007 @ 20:56:19 #40
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_53954345
@ Tan: ik krijg ook exceem hoor bij erge stress. Dus zó uniek ben je niet .

Hoe vinden jullie kinderen die dikke speelgoedfolders die nu binnen beginnen te komen? Mijn dochter (3,5) kan er uren in bladeren. En ze wijst telkens weer andere dingen aan die ze wil hebben . Die folders geven haast nog meer pret dan sommige kado's .
pi_53962169
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 20:56 schreef MaLo het volgende:
@ Tan: ik krijg ook exceem hoor bij erge stress. Dus zó uniek ben je niet .

Hoe vinden jullie kinderen die dikke speelgoedfolders die nu binnen beginnen te komen? Mijn dochter (3,5) kan er uren in bladeren. En ze wijst telkens weer andere dingen aan die ze wil hebben . Die folders geven haast nog meer pret dan sommige kado's .
Sara interesseert het nog niet, maar de papa van Sara heeft gister 10 minuten kwijlend naar een playmobil boot zitten kijken
Ik had er vroeger zelf ook veel voorpret van, dus kan me indenken dat de kinders dat tegenwoordig nog steeds hebben
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:01:34 #42
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_53963416
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 20:50 schreef Dementor het volgende:

[..]

Die krijgen allemaal eczeem?
Nee, maar wel buikpijn. De oudste raakt aan de diarree. De één na oudste gaat zelfs overgeven als ze erg gespannen is. (Bij logeerpartijtjes, voor een spreekbeurt).
De jongste twee worden 'alleen' erg druk, de éénnajongste heeft wel meer eczeem in zulke periodes.

Maar ben het met je eens, dat is superlollig ik lig echt in een deuk als er eentje kotst van ellende, of de ander zijn hele beentjes openkrabt tot bloedens toe.

Maar ja... overgevoelig hè, dat is nu eenmaal een buitenaards fenomeen.
pi_53964563
Ik herinner me nog dat ik in November inééns weer met mijn barbies ging spelen. Toen mama aan mij vroeg waarom, toen keek ik om me heen en fluisterde toen in haar oor: "Dan denkt Sinterklaas dat ik heel veel met ze speel en dan krijg ik misschien wel nieuwe!"

@Tan: ik heb dat zelf ook hoor, zodra ik in de stress schiet willen mijn darmen spontaan leeglopen. Erg vervelend. Eh, lollig bedoel ik.
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 13:24:32 #44
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_54031111
Dat met die folders doen wij niet. Ik weet niet eens of we die krijgen eigenlijk.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit in Sinterklaas heb geloofd. Jolie doet dat nu wel, ik had eigenlijk verwacht echt een verhaal aan haar te moeten vertellen maar dat bleek niet nodig te zijn. De dochter (5 jaar) van onze oppas heeft Jolie er mee aangestoken. Heel leuk vind ik het, dat zij dat wel doet nu. Ik hoop dat ze die spanning wel een beetje gaat ervaren. Gewoon gezonde spanning die bij dat soort magie hoort, vind ik wel leuk voor haar. Dit jaar doen we alleen nog maar het schoen zetten denk ik, op 5 december eten we bij vrienden. Er zijn dan verder geen kinderen ofzo bij. Ik ben wel benieuwd hoe het gaat, ik had niet verwacht dat ze zo zou gaan geloven. Vaak houdt ze helemaal niet zo van zulke dingen maar dit vindt ze wel spannend. En ik nu dus ook Maar ik krijg er geen buikpijn of eczeem van ik vind het wel leuk en spannend om straks te gaan voorbereiden.
pi_54963265
Jaja het is weer zover, meneertje staat weer stijf van de spanning en zit zichzelf echt in de weg. Overal om huilen, hij kan alleen nog maar boos doen, weet van ellende niet meer waar de eettafel staat als ik hem vraag er iets op te leggen..gezellig
Pakjesavond vieren we met z`n viertjes. Hoewel ik het best gezellig zou vinden, zijn onze families echter niet geschikt om het mee samen te vieren.
Ik zal blij zijn als het nieuwe jaar straks weer begonnen is en alle feestdagen achter de rug
Saartje
  zaterdag 1 december 2007 @ 10:22:05 #46
37150 livelink
pi_54963463
Ach, Maneki, dat is toch wel heel jammer dat hij het er zo moeilijk mee heeft. Misschien dan toch, ondanks dat dat ook wel weer heel jammer zou zijn, proberen te vertellen dat Sinterklaas niet bestaat?

Katja gelooft dit jaar voor het eerst ongecompliceerd en vol overgave. Ze zingt liedjes en wordt helemaal blij van elke Sinterklaas die ze ziet. Dat was andere jaren wel anders en ik kan er ook echt van genieten. Voor Job leeft het nog niet zo. Wij vieren ook woensdagavond gewoon met zijn vieren pakjesavond. Met al die verjaardagen en feestdag bij ons in deze periode, houden we pakjesavond gewoon klein. Ik moet wel nog cadeautjes kopen. Ik vroeg gisteren aan Katja wat ze nou eigenlijk aan Sinterklaas wilde vragen. Zegt ze doodleuk: 'Dat hoef jij niet te weten, mama. Sinterklaas weet allang wat ik wil hebben '
Dus dat maakt het wel iets lastiger vandaag
pi_54963529
haha die katja! dat wordt gokken!
piet wil niks vragen want is bang dat ie te hebberig overkomt... sinterklaas zoekt zelf wel wat leuks uit. prima! heb in de afgelopen maanden regelmatig vast wat kadootjes ingeslagen maar moet echt nog even goed bekijken wat ik nou allemaal heb, geen idee meer! erg he. wij vieren 't ook alleen woensdagavond met z'n vieren. fijn zo klein.
  zaterdag 1 december 2007 @ 10:34:30 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_54963551
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 11:27 schreef lady-wrb het volgende:
op de dagen dat hij naar kickboksen gaat, mag hij zijn schoen zetten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 1 december 2007 @ 11:16:33 #49
37150 livelink
pi_54963961
Ik ben vandaag helemaal in de feestmaandstemming. Het begon vanochtend al met 'Kerst met Linus' op de tv. En toen realiseerde ik me dat ik al mijn adventspullen vandaag weer uit de kast mocht halen. Ik ben op een of andere manier gek op Advent, dus ik heb 3 Adventkalenders en een Adventkaars. Dat aftellen vind ik zo leuk.

Job heeft voor zijn verjaardag de Adventskalender van Playmobil gehad. Dus daar hebben we net het eerste doosje van opengemaakt. Hij is zo leuk!

Hij heeft dus deze, door mijn broertje in Berlijn gekocht.

[ Bericht 19% gewijzigd door livelink op 01-12-2007 11:41:33 ]
pi_54965161
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 10:22 schreef livelink het volgende:
Ach, Maneki, dat is toch wel heel jammer dat hij het er zo moeilijk mee heeft. Misschien dan toch, ondanks dat dat ook wel weer heel jammer zou zijn, proberen te vertellen dat Sinterklaas niet bestaat?
Hij gelooft niet dat hij niet bestaat joh Hij heeft nog een beetje moeite om nep en echt uit elkaar te houden. Vroeg me tijdens 'het paard van sinterklaas' nog, 'is dit echt of een tekenfilm?'
Ik denk wel dat ik hem er in de loop van komend jaar op ga voorbereiden hoe het nou allemaal in elkaar steekt. Vind het een beetje kort dag nu
Saartje
pi_54966710
Eerlijk gezegd snap ik het hele Sinterklaasgebeuren niet echt. Waarom moet je kind perse in Sinterklaas geloven wil het leuk zijn? Ik heb vroeger nooit in Sinterklaas geloofd (mijn ouders, en ik ook, vinden dat je niet tegen je kind moet liegen al wordt dat dan in het hele land gedaan) en echt, nooit problemen mee gehad. We wisten dat mijn moeder strooide met pepernoten (ze gooide het dan om de deur heen) maar het was helemaal geweldig. Het was net zo spannend of er iets in onze schoen zou zitten, en pakjesavond was heel gezellig. We maakten er altijd iets heel gezelligs van met gezelschapsspelen, warm drinken, pepernoten en snoepjes natuurlijk, en gewoon het hele 'samen een feestje vieren' was al leuk genoeg.

Dus mijn vraag...waarom is het voor jullie leuker als je kind er echt in gelooft?
(overigens zei Noa op mijn vraag van wie ze de cadeautjes had gekregen toen ze terug kwam van de peuterspeelzaal: van juf Elly van de peuterspeelzaal...uit zichzelf! )
  zaterdag 1 december 2007 @ 16:35:08 #52
37150 livelink
pi_54969684
Ik vind het magische van Sinterklaas juist leuk en ik vind het leuk dat de kinderen die magie nu ook zo voelen. Ik vond dat vroeger geweldig en hoewel Sinterklaas ook heel leuk was toen ik niet meer geloofde (toen wij allemaal niet meer geloofden stapten we over naar surprises), vond ik het echt 10x zo leuk en spannend toen ik nog wel geloofde.

Ik begrijp juist dat liegenargument niet zo.
  zaterdag 1 december 2007 @ 16:46:42 #53
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_54969921
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:16 schreef livelink het volgende:

Job heeft voor zijn verjaardag de Adventskalender van Playmobil gehad. Dus daar hebben we net het eerste doosje van opengemaakt. Hij is zo leuk!

Hij heeft dus deze, door mijn broertje in Berlijn gekocht.

[ afbeelding ]
Die hadden wij vorig jaar ook (maar dan met een kerstman en boerderijdieren), zo leuk!! Echt super!!

Het valt hier trouwens nog heel erg mee met de drukte. Ze zijn er best rustig onder.
pi_54970485
Ik snap dat liegen argument eigenlijk ook niet zo. Heb nu al 3 keer geprobeerd een reactie te posten maar krijg het niet goed onder woorden

Het is niet dat Noah persé moet gelóven, maar ik zou het wel leuk vinden als het hem wat meer bezig hield. Nu leeft het nog niet zo bij hem, het lijkt hem niet te interesseren. Wie weet volgend jaar. En zo niet, dan niet. Ik ga hem niet dwingen ofzow. Maar we blijven het wel gewoon vieren zoals we nu doen, gewoon omdat ik het gezellig vind.

Wat ik nog het irritantste vind trouwens, zijn mensen die Sinterklaas altijd helemaal "afzeiken", maar dan wel met kerst cadeautjes doen, mét gedichten, én met suprises en lootjes trekken. Tja, sorry hoor, maar dat is gewoon Sinterklaas vieren maar dan 3 weken later
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 1 december 2007 @ 20:40:42 #55
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_54975182
Sinterklaas heeft gewoon echt bestaan. De bisschop van Mira. En dat we dat nu nog vieren is alleen maar heel erg leuk. Ik ga niet krampachtig doen over de waarheid verhullen, maar ook niet over persé de waarheid vertellen. Het is een groot magisch iets, wat prachtig aansluit bij de fantasie van kinderen. Wat is er nou geweldiger dan geloven dat er een kindervriend elk jaar allemaal kadootjes komt brengen. Bij alle kinderen
En dat die lak heeft aan wat mama pedagogisch verantwoord vind. (heeft de sint hier namelijk, de rotzak )

Mijn oudste gelooft niet meer maar vind dat niet erg. Hij vond het ook niet erg dat wij hem in de waan lieten. Ik heb toch een leuke tijd gehad? En nu nog, want nu koop jij gewoon nog steeds al die kadoos die ik eigenlijk niet mag van jou
Ik zie het dus niet als liegen. Maar als het voortzetten van een traditie die al heel ver terug gaat.
En als mijn jongens niet meer geloven is het nog steeds leuk. Dezelfde traditie.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_54984764
k vind het wel leuk hoor als ze er in geloven. Het heeft voor mijzelf ook nog steeds iets magisch als ik Sinterklaas of zwarte piet op straat zie lopen. Dat vind ik ook altijd nog weer leuk spannend

Wij gaan het vanmiddag vieren met familie. In eerste instantie wilde ik dat niet omdat het vaak 'zo groot' is. Maar na wat goede afspraken over aantal kado's enzo, gaan we nu wel. Ben benieuwd hoe Morris en Lis het vinden.
  † In Memoriam † maandag 3 december 2007 @ 08:59:52 #57
7074 moussy
kuttekop
pi_55007639
hoe is het hier met de stress?

René en Cas zijn niet echt stresserig geweest, maar ik ben wel blij dat we pakjesavond al hebben gehad... Alleen... Nú is er wel stress, René weet van het 'grote geheim' door een foutje van van onze sinterklaas...

Ieder jaar komt dezelfde klaas hier eten als wij pakjesavond hebben. Alleen dit jaar was er om 20 uur nog niemand, dus wij gebeld... Ow gvd, ik ben het vergeten...!! Snel heeft mn zwager nog een andere sint opgetrommeld en daar is het min of meer mis mee gegaan. Ik vond dat René wat op de achtergrond bleef, ze zei niks, deed niks, hing alleen maar een beetje bij ons. Gister zei ze tegen mij, mam, dit was een andere he... hoe kan dat nou. Dus ik stond even met mn bek vol tanden. Snel Peet gebeld die als Piet in Amstelveen liep met; Wát moet ik nou?! Vertellen, ik kan nml niet liegen en ze heeft er nu wel een mooie leeftijd voor. Ze was al 2 jaar aan het twijfelen over hoe het nou zat en ze had dr nicht ook al gezien als hulppiet.

Door de dag heen heb ik René het één en ander verteld. Alleen toen kwam het, dan wilde ze volgend jaar ook hulppiet zijn Ja leuk, maar ivm verzekeringen moet je daar 14 voor zijn... We hebben mn zwager en schoonzus ingeschakeld (zij hebben zo'n vereniging ) en René mocht door Peet opgehaald worden om mee te gaan naar het pietenhuis. Daar heeft mijn zwager haar álles uitgelegd, heeft ze alle kleding mogen zien en is ze zelf geschminckt als pietje. Nu wil ze écht nog maar 1 ding, ook een pietje worden
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_55007674
Eind goed, al goed Mous

Wij hebben het gisteren dus gevierd met familie. Er kwam ook een Sinterklaas met 2 pieten. Lisje ging helemaal over de rooie van zwarte piet Op een afstandje ging het prima maar ze moesten echt niet te dichtbij komen.
En Morris vond het prachtig maar wilde niet bij Sinterklaas op schoot. Hij leek niet bang te zijn maar dat hoefde niet van hem
Het was allemaal erg gezellig en nu spelen ze heerlijk met hun nieuwe speelgoed.
Oh ik schijn nu ziek te zijn, Morris gaat me beter maken met zijn nieuwe doktersset
pi_55007761
Moussy, dat was dus even pepernotenstress voor jou! maar gelukkig is 't zo toch nog op een heel speciale manier goedgekomen voor René. wel jammer dat PietPeet niet bij jullie eigen feestje kon zijn! ik zag trouwens op de foto's dat Cas z'n krullen bijna verdwenen zijn! kwam dat ook door de pepernotenstress of is het een langduriger fenomeen denk je?

snoop, klinkt gezellig! en altijd handig, een arts in de buurt.
  maandag 3 december 2007 @ 09:18:46 #60
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55007824
Mous, wat heel erg stoer en bijzonder dan Rene zo meemocht! Zo mochten wij vroeger bij oma in de kast kijken als we van ons geloof gevallen waren. Daar hing een sinterklaaspak en de pietenpakken. En het boek, de staf, de pruiken. Dat vond ik zo indrukwekkend en zo wat-een-grote-mensen-geheim-heb-ik-ontrafeld.
(En nu ga ik je link 's bekijken.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55007960
Dat heb je goed opgelost Moussy. En echt leuk dat Rene het zo goed oppakt en nu ook Piet wil zijn.

Vanavond gaat Anna Sinterklaas vieren op het werk van oma. Het is met een kleine groep, zonder toestanden, dus ik ben benieuwd hoe het gaat. Morgen komt Sinterklaas op mijn werk, maar dat vind ik nog te druk voor d'r.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † maandag 3 december 2007 @ 09:44:08 #62
7074 moussy
kuttekop
pi_55008152
PietPeet was er bij hoor, hij moest er voor racen, zaterdag hebben wij het gevierd, maar zaterdag was hij zelf ook in pak, wanneer niet deze tijd

Maar voor volgend jaar regelen we wel wat met René, anders ga ik wel met haar in pak *slik* dat is voor mij ook al weer 7 jaar geleden

Ze vindt zichzelf nu wel héél stoer en ze vond het echt súperspannend daar. Er hangt dan ook een hele magische sfeer, dat roepen Peet en ik al, dus voor een kind moet dat idd héél speciaal zijn.
  maandag 3 december 2007 @ 11:45:17 #63
37150 livelink
pi_55010008
Jullie zijn wel heel erg druk met Sinterklaas, Moussy? Volgens is het wel een gezellige boel bij jullie rond deze tijd (en waarschijnlijk op andere tijden ook wel). Ik vermoed dat het voor René de volgende jaren minstens zo leuke tijd zal zijn als dit jaar.
  † In Memoriam † maandag 3 december 2007 @ 12:30:34 #64
7074 moussy
kuttekop
pi_55010829
quote:
Op maandag 3 december 2007 11:45 schreef livelink het volgende:
Jullie zijn wel heel erg druk met Sinterklaas, Moussy? Volgens is het wel een gezellige boel bij jullie rond deze tijd (en waarschijnlijk op andere tijden ook wel). Ik vermoed dat het voor René de volgende jaren minstens zo leuke tijd zal zijn als dit jaar.
Ah wat is druk... Ik ben sinds René er is zelf niet meer in pak geweest, ivm opvang, je bent nml zo een hele dag weg. Peet de eerste jaren ook niet, ivm een comflict met de vorige 'eigenaar' van de stichting en bij een andere wilde hij niet. Peet zit nu een jaar of 3 weer in het pak, maar ik wilde door een dingetje van vroeger niet helpen of wat dan ook bij de stichting... Nu de stichting dit jaar overgenomen is door oa. mijn zwager en schoonzus kan ik haast niet wachten tot ik weer actief mee kan doen. Maar écht in pak kan pas als Cas ook weet hoe het zit, zodat hij meekan, of als ik opvang heb, zodat ik zelf weer in het pak kan. Dus voorlopig is het bijspringen voor mij, zoals laatst met de boerenkool en Peet gaat gewoon in pak, dus is het voor mij alleen thuis drukker, omdat Peet in de sinterklaastijd als Piet of Klaas buiten aan het spelen is.
  maandag 3 december 2007 @ 13:21:39 #65
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55011796
@Moussy, Hoe oud is René ook alweer? Fijn dat het alsnog goed heeft uitgepakt.

Ik vond het hier zo jammer om het grote geheim te moeten vertellen, maar inmiddels is het alweer een paar jaar terug en de oudste twee vinden het juist leuk, dat samenzweerderige voor hun jongste broertje en zusje.
Gelukkig namen ze het hier destijds ook goed op, de oudste vond het wel stoer dat ze het wist en de éénnaoudste was licht teleurgesteld, maar vond het eigenlijk ook wel leuk dat we haar zolang hadden 'gefopt'.
  maandag 3 december 2007 @ 17:48:00 #66
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_55016881
Hier wordt het nu teveel. Gister hebben we twee keer sinterklaas gevierd, bij verschillende mensen. En sinds gister is ons dochtertje huilerig, drammerig en moe. Ze heeft ook veel te veel gekregen.
Ze is echt overprikkeld volgens mij.
"Gelukkig" nu alleen woensdag nog, dan is het voorbij .
  † In Memoriam † dinsdag 4 december 2007 @ 12:40:41 #67
7074 moussy
kuttekop
pi_55031579
René is nu 8 dus dat is echt wel een mooie leeftijd om het te weten
  dinsdag 4 december 2007 @ 13:25:21 #68
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55032797
Ja klopt, volgens mij waren mijn kinderen ook zo oud.
pi_55033142
Malo, hoe oud is je dochter ook alweer?
pi_55033462
Geen ouder, geen kinderen, maar toch even delen. In mijn familie was de pepernotestress altijd om te snijden. Sinterklaas werd/wordt altijd gedaan met de hele familie, ooms, tantes, neven en nichten, bij elkaar ruim 25 personen. T is niet alleen sinterklaas maar eigenlijk de enige keer per jaar dat echt iedereen er is. Ikzelf ben van de neven en nichten een van de oudste (23) maar de jongste is 7... de afgelopen jaren was t ook echt aftellen, "nu geloven er nog 4, dit jaar nog 3" en dit jaar geloofde er nog maar 1 en dan nog doet de hele familie gezellig mee. Ik heb zelf ook lang geloofd... zelfs nadat mijn ouders me vertelde dat t niet echt was Het mooiste was ook toen bijna alle kinderen in mijn familie geloofden.

Maar op zo'n sinterklaasavond voel je de stress bij de kleintjes, waar ze normaal druk zijn en overal rondspringen spelen ze nu rustig een spelletje, zitten met een boekje en vooral de blikken naar de kamerdeur of het voorraan zijn geweldig... En t moment dat er keihard op de deur wordt geklopt of kadootjes voor de deur staan, briljant, heerlijk Die spanning.

Ik zie in mijn studie vaak buitenlandse studenten en het is ook altijd erg komisch om over sinterklaas te vertellen, vooral hoe massaal het hier is.
pi_55033693
Wij hebben er altijd een beetje stress bij ,er is er hier namelijk eentje jarig op 5 december!
ja, hoe krijg je het voor elkaar, een geplande keizersnede, de operatiekamer was precies die dag nog vrij

Dit jaar hebben we op zondag sinterklaasochtend gevierd, dat leek ons ook handiger en voor de meiden van 4,5 en bijna 6 ook leuker dan stuiterend van al die leuke kadootjes vrij snel je bed in moeten.
En het dan ook nog es tesamen met een verjaardag vieren. Too much.
Het was echt een groot succes, 's ochtends de kadootjes uitpakken en dan de hele dag nog voor je om lekker te spelen! We hebben een super relaxte zondag gehad!
Zolang er was is, is er leven.
pi_55054104
Het enige wat ik merk van deze dagen is dat mijn oudste slechter slaapt. Vaak uit bed komt voordat ze eindelijk echt gaat slapen en wat drukker is dan normaal. Als ik pecht heb gaat dit tot ergens in januari door , zoals vorig jaar.
Sinterlklaas zelf vind ze erg leuk , is er ook niet bang van (kan natuurlijk altijd nog komen).
Maar het principe van de schoen zetten snapt ze niet. Als ze haar schoen niet gezet heeft dan komt ze smorgens in de slaapkamer vertellen dat er geen pepernoten liggen. Dat is het enige wat haar interreseerd de pepernoten een cadeautje word pas open gemaakt als de pepernoten op zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')