ik hoef me toch niet te verandwoorden met wat ik zoek, en hoe ik het zoek!quote:Op dinsdag 28 november 2006 01:13 schreef Xennia het volgende:
Je had het beter van tevoren kunnen uitleggen en je laten helpen. Ik snap wel dat je er verdacht uit zag
tja, ik was redelijk overdonderd.. ik kon alleen nog maar mn verhaal roepen en schelden, wat ze me overgens niet in dank afnamen..quote:Op dinsdag 28 november 2006 01:16 schreef Jordy-B het volgende:
Winkelbediendes hebben helemaal geen bevoegdheid om te fouilleren... (En in je tas graaien valt daar ook onder).
Eigenlijk had je in dit geval uit eigen beweging de politie moeten bellen, omdat het gedrag van de winkelbediendes niet door de beugel kan.
oke.. ik snap het ook wel.. maar laat mij dan eerst even uitpraten, toch!quote:Op dinsdag 28 november 2006 01:19 schreef opgebaarde het volgende:
TS, jij kan je niet voorstellen dat dit er zeer verdacht uitzag?![]()
Lekker verhaal verder, ze gingen wel hardhandig te werk
Jup, triest dit.quote:Op dinsdag 28 november 2006 01:20 schreef punkgirl het volgende:
[..]
oke.. ik snap het ook wel.. maar laat mij dan eerst even uitpraten, toch!
Wat hij zegt ja.quote:Op dinsdag 28 november 2006 01:14 schreef Intergalactrick het volgende:
Ze mogen volgens mij niet in je tas graaien!![]()
Aanklagen die hap.
Ik zou dus echt de politie erbij hebben gehaald he. Ik kan me voorstellen dat je je enorm belazerd voelt na zoiets.quote:Op dinsdag 28 november 2006 01:10 schreef punkgirl het volgende:
Toen ik bij het schap gearriveerd was, haalde ik het lege doosje uit m'n tas, en keek even wat ik moest hebben. Ik stopte het terug in mn jaszak. Voor ik het wist werd ik aan mn arm gegrepen. "Wilt u even meekomen?' Onderweg naar achter weigerde ik verder te lopen, en legde ik de situatie uit. Op dat moment komt er nog een hoer van achter uit de winkel gelopen. Die pakt mn andere arm, en samen vergezellen ze me in het crap-hokje achterin.
Ik werd op een stoel neergezet, en mn tas werd gepakt. Hier was ik niet van gediend, en wederom werd ik terug in mn stoel gezet.
Al schreeuwend, met het lege doosje in mn hande, vertel ik het verhaal. Maar ze waren te druk in mn tas aan het graaien om het te horen.
Een derde verscheen, met een telefoon. "zal ik anders gewoon even de politie bellen?"
JA! roep ik. Nee, roepen de hoertjes in koor, we kunnen het wel aan.
Na een zoektocht door mijn tas, kwamen ze er achter dat ik misschien toch wel gelijk had.
"Sorry mevrouw, het spijt ons, u kunt gaat".
Die verkopen ze niet bij de supermarkt inderdaad.quote:Op dinsdag 28 november 2006 03:07 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik zou dus echt de politie erbij hebben gehaald he. Ik kan me voorstellen dat je je enorm belazerd voelt na zoiets.
Mijn moeder is iets dergelijks overkomen bij de supermarkt waar ze al meer dan 20 jaar boodschappen doet. Er ging een bieper af maar ze konden niks vinden.... dildos.
Zou ik ook doen. Gewoon proberen, en dikke kans dat je er nog wat uitsleept ook.quote:Op dinsdag 28 november 2006 03:38 schreef _van_puffelen het volgende:
aanklagen die zooi, zeggen dat je 500 euro mist uit je tas.
Kun je minimaal de helft terug krijgen, want ze mogen niet in je tas zitten zonder toestemming van jou, en anders hadden ze de politie moeten bellen..
Klopt, daar wordt best veel gestolen, maar ja, misschien is het dan een idee om alleen doosjes in de schappen te zetten.quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:32 schreef MouseOver het volgende:
Vervelende ervaring, dat wel. Maar je was inderdaad wel erg verdacht bezig en de hoeveelheid gejatte spullen bij dat soort zaken is buitensporig hoog, dus ik kan me de reactie van het personeel best wel indenken.
Je hebt gelijk, maar hoe denk je dat de gemiddelde recalcitrante ici-paris leegrovende pubermeid zich opsteld? Daar kom je met een fatsoenlijke behandeling niet zo heel ver mee. Daarnaast zijn die winkelmeisjes waarschijnlijk vreselijk opgefokt door de stress die het ontmaskeren van een "winkeldief" met zich meebrengt; daar willen ze zich eigenlijk niet mee bezig houden, ze verwachten moeilijkheden ermee en worden toch door de situatie gedwongen zich in dat wespennest te begeven.quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:38 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Klopt, daar wordt best veel gestolen, maar ja, misschien is het dan een idee om alleen doosjes in de schappen te zetten.
Het is wel belachelijk hoe je behandeld wordt, ze hadden op zijn minst het fatsoen kunnen hebben even naar je te luisteren.
Ik vind het absoluut niet goed om meteen al iemand op zo'n manier te behandelen. Je kan toch ook even afwachten wat iemand te zeggen en het diegeen te laten uitleggen in plaats van meteen iemands tas te doorzoeken en niet willen luisteren?quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:42 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar hoe denk je dat de gemiddelde recalcitrante ici-paris leegrovende pubermeid zich opsteld? Daar kom je met een fatsoenlijke behandeling niet zo heel ver mee.
Dat is ook weer waar, maar goed, risico van het vak hoe bot dat ook klinkt. Natuurlijk is het voor hun ook niet leuk, en daarom zeg ik ook, zet er alleen lege doosjes en een half lege sampler neer, daarmee voorkom je al een hoop gezeik want ja, er staat toch een kapitaal aan luchtjes daar zo.quote:Daarnaast zijn die winkelmeisjes waarschijnlijk vreselijk opgefokt door de stress die het ontmaskeren van een "winkeldief" met zich meebrengt; daar willen ze zich eigenlijk niet mee bezig houden, ze verwachten moeilijkheden ermee en worden toch door de situatie gedwongen zich in dat wespennest te begeven.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:31 schreef nonzz het volgende:
Heel goed dat ze je tas doorzoekte.
Waarom zou je om hulp vragen als je het zelf wel af kan?quote:Op dinsdag 28 november 2006 01:13 schreef Xennia het volgende:
Je had het beter van tevoren kunnen uitleggen en je laten helpen. Ik snap wel dat je er verdacht uit zag
Ja dat is zo, maar je kan niet ontkennen dat het er verdacht uitziet als jij een doosje in je tas stopt, misschien hadden ze niet gezien dat het doosje ook uit haar tas kwam. Maar goed, hoe dan ook, ik vind het nergens op lijken.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:17 schreef Natalie het volgende:
[..]
Waarom zou je om hulp vragen als je het zelf wel af kan?
Er zijn immers genoeg winkelen op die manier. Ze hadden de TS ook normaal kunnen behandelen ipv meteen aan te zien voor de eerste de beste crimineel.
bron: postbus51.nlquote:Mag een winkelier de inhoud van mijn tas controleren?
Een winkelier mag de inhoud van uw tas controleren als dit in de winkel staat aangegeven. Een winkel is geen openbare ruimte. De winkelier kan daarom huisregels opstellen. U moet zich als klant aan deze regels houden. De winkelier moet deze regels wel duidelijk zichtbaar ophangen, zodat u hiervan kennis kan nemen. Op het moment dat u de winkel betreedt en de regels kan lezen, moet u zich daar ook aan houden. De regels mogen niet discriminerend of onnodig bezwarend zijn.
Uitvoering controle
In principe mag elk personeelslid de tascontrole uitvoeren. Dit hoeft niet perse door een beveiligingsbeambte gedaan te worden. Als uw tas wordt gecontroleerd, is het wel verstandig dat de winkelier aan u uitlegt waarom hij dit doet. Daarnaast is het in verband met privacy wenselijk dat de controle plaatsvindt op een plaats waar niet iedereen kan meekijken.
En die medewerkers.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:39 schreef pro2call het volgende:
ik had een paar rekken met van die zooi omgetieft....
Verdacht wel, maar zoals het winkelpersoneel ermee omgaat vind ik erg verkeerd. Iemand mee proberen te slepen, tas weggrissen en doorspitten zonder de klant ook maar even de kans te geven om het een en ander uit te leggen. Vind het personeel erg agressief overkomen. Je kunt het ook op een normale manier doen.quote:Op dinsdag 28 november 2006 09:39 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja dat is zo, maar je kan niet ontkennen dat het er verdacht uitziet als jij een doosje in je tas stopt, misschien hadden ze niet gezien dat het doosje ook uit haar tas kwam. Maar goed, hoe dan ook, ik vind het nergens op lijken.
Kan je nog wat gratis shit krijgen ookquote:Op dinsdag 28 november 2006 10:44 schreef Matness het volgende:
TS, als ik jou was zou ik mooi een klacht indienen bij het hoofdkantoor
Ja dat zeg ik ook, het lijkt nergens op hoe ze iemand behandelen. Ze kunnen best op een fatsoenlijke manier vragen of die persoon even mee wil lopen en daarna gewoon even verhaal halen in plaats van meteen ervan uit te gaan dat zo iemand een crimineel is.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:42 schreef Natalie het volgende:
[..]
Verdacht wel, maar zoals het winkelpersoneel ermee omgaat vind ik erg verkeerd. Iemand mee proberen te slepen, tas weggrissen en doorspitten zonder de klant ook maar even de kans te geven om het een en ander uit te leggen. Vind het personeel erg agressief overkomen. Je kunt het ook op een normale manier doen.
Ze hebben de veroordeling al klaar zonder bewijs van diefstal te hebben, en handelen erna.
buiten dat, die dozen moeten maar eens leren hoe ze met klanten om moeten gaan.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:45 schreef tonks het volgende:
[..]
Kan je nog wat gratis shit krijgen ook
* Natalie is het eens met de Lucie Silvas fanquote:Op dinsdag 28 november 2006 10:49 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik ook, het lijkt nergens op hoe ze iemand behandelen. Ze kunnen best op een fatsoenlijke manier vragen of die persoon even mee wil lopen en daarna gewoon even verhaal halen in plaats van meteen ervan uit te gaan dat zo iemand een crimineel is.
Realiteit is dat die dozen over een jaar weer vervangen worden door andere 16 jarige sletjesquote:Op dinsdag 28 november 2006 10:49 schreef Matness het volgende:
[..]
buiten dat, die dozen moeten maar eens leren hoe ze met klanten om moeten gaan.
Boeiend. Ik heb ook wel eens een keer gehad dat er nog een oude beveiligingssticker onder in m'n tas zat, tuurlijk willen die mensen dan ff zien wat je in je tas hebt zitten. En dat die mensen bij de Ici Paris het verdacht vinden is ook niet meer dan logisch, gaan lopen schelden bevestigd het idee dat je in de 'doelgroep' hoort alleen maar.quote:Op dinsdag 28 november 2006 03:07 schreef SillyWalks het volgende:
Ik zou dus echt de politie erbij hebben gehaald he. Ik kan me voorstellen dat je je enorm belazerd voelt na zoiets.
Mijn moeder is iets dergelijks overkomen bij de supermarkt waar ze al meer dan 20 jaar boodschappen doet. Er ging een bieper af maar ze konden niks vinden.... dildos.
beleid en protocollenquote:Op dinsdag 28 november 2006 11:27 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Realiteit is dat die dozen over een jaar weer vervangen worden door andere 16 jarige sletjes
Idd. Die types die daar werken zijn ook meestal van die zelfingenomen dozen die zich heel wat voelen en zich ook zo opstellen richting de klant. Alsof je je vereerd moet voelen dat ze je helpen ofzo.quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:49 schreef Matness het volgende:
[..]
buiten dat, die dozen moeten maar eens leren hoe ze met klanten om moeten gaan.
Wat een onzin! En dan eerst wachten totdat ze klaar zijn met klanten die het hele assortiment even willen ruiken zeker? Daarbij staan die dingen niet voor niks in de schappen zodat je ze zelf kan pakken.quote:Op dinsdag 28 november 2006 11:29 schreef Rekkie het volgende:
Sorry hoor maar eigen schuld..... laat je dan gewoon helpen
dat kun je natuurlijk wel vergeten hequote:Op dinsdag 28 november 2006 13:35 schreef punkgirl het volgende:
Ik verwacht een tegoedbon van MINSTENS 250 euri's..
Pcies, meld je meteen even hier aan: http://ottotv.nodig.nlquote:Op dinsdag 28 november 2006 13:35 schreef punkgirl het volgende:
Ik heb vandaag het hoofdkantoor gebeld, en uitgelegd wat er gebeurt is.. "Ze zullen er op terug komen"
het kutste was wel dat er in de winkel mensen stonden te winkelen.. verdomme.. ik kan me nooit meer daar vertonen
niet dat ik er weer met plezier heen zal gaan
niks daarvan, ze zijn echt over de schreef gegaanquote:Op dinsdag 28 november 2006 13:39 schreef NiGeLaToR het volgende:
klein beetje empathie in de richting van winkelpersoneel kan geen kwaad imho.
Ik heb zelf een tijdje in een winkel gewerkt.. maar ik heb geleerd het heeeel anders aan te pakken. Dit zou ik nooit mogen doenquote:Op dinsdag 28 november 2006 13:39 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Pcies, meld je meteen even hier aan: http://ottotv.nodig.nl
Als je 'n tijd in een winkel staat leer je te begrijpen dat winkeldiefstal echt zwaar klote is, dus als je dan iemand denkt te betrappen sta je helemaal scherp... dat ze in jouw geval de verkeerde hadden is rot voor je, maar 'n klein beetje empathie in de richting van winkelpersoneel kan geen kwaad imho.
Ach ja, TS heeft al haar tanden nog en ze is meteen weer losgelaten.. ik neem aan dat 't tere zieltje zware trauma's heeft opgelopen?quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:41 schreef Matness het volgende:
niks daarvan, ze zijn echt over de schreef gegaan
zo behandel je niemand, zéker als je het niet zeker weet
Das dus niet waar, heb ooit eens iemand buiten de winkel aangehouden, waarop ik 'n waarschuwing van de politie kreeg dat ik alleen mensen IN de winkel aan mag houden als medewerker van de winkel. Een normale burger mag buiten de winkel wel iemand aanhouden.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:22 schreef scrub_nurse het volgende:
ze mogen je zelfs helemaal niet in de winkel aanhouden, ze mogen je pas aanhouden op t moment dat jij buiten bent, want dan heb je pas gestolen. Als je nu wel wat in je tas gestopt had, had je t theoretisch gezien altijd nog uit je tas kunnen halen om t te betalen.
Ik had inderdaad mooi de politie laten komen, en ze een poepie laten ruiken, stomme snollen![]()
Sgoed hoorquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:39 schreef scrub_nurse het volgende:
vreemd dan dat iemand die ik ken een keer iets gestolen had en aangehouden werd door de security en toen bleek dat dat nog binnen gebeurt was, degene mooi weer mocht gaan na t teruggeven van de gestolen panty, omdat dit dus niet geoorloofd was..
kzal t zwartedoos s straks vragen, die weet t absoluut zeker hoe dit in mekaar zit
Zijn vaak wel lekkere wijven.quote:Op dinsdag 28 november 2006 01:15 schreef punkgirl het volgende:
[..]
ik hoef me toch niet te verandwoorden met wat ik zoek, en hoe ik het zoek!
En ik zoek liever zelf, dan geholpen te worden door een parishoer![]()
Hahah en wie zijn schuld is dat. Als mij zoiets zou overkomen zou ik gewoon lekker rustig blijven, omdat je toch weet dat je niks gejat hebt. Jij bent gewoon een panische hoer, jij schaamt je nu vanwege je eigen gedrag, lekker goedkoop om andere de schuld te geven.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:35 schreef punkgirl het volgende:
Ik heb vandaag het hoofdkantoor gebeld, en uitgelegd wat er gebeurt is.. "Ze zullen er op terug komen"
het kutste was wel dat er in de winkel mensen stonden te winkelen.. verdomme.. ik kan me nooit meer daar vertonen
Dit klinkt zo ontzettend krom dat het wel een Nederlandse regel moet zijnquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:32 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Ach ja, TS heeft al haar tanden nog en ze is meteen weer losgelaten.. ik neem aan dat 't tere zieltje zware trauma's heeft opgelopen?
[..]
Das dus niet waar, heb ooit eens iemand buiten de winkel aangehouden, waarop ik 'n waarschuwing van de politie kreeg dat ik alleen mensen IN de winkel aan mag houden als medewerker van de winkel. Een normale burger mag buiten de winkel wel iemand aanhouden.
Tis verder niet 'normaal' om zooi in je tas te stoppen en daarna er weer uit te halen om te betalen
Ja, maar ik denk niet echt dat TS dat wat boeitquote:
Och, zo'n agent zit er ook wel eens naast en daarbij, dingen veranderen. Ik was toentertijd in ieder geval vrij perplex kun je je voorstellenquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:48 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dit klinkt zo ontzettend krom dat het wel een Nederlandse regel moet zijn. Ik geloof het overigens wel dat het zo is, maar krom is het wel.
eenschquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:45 schreef honderd het volgende:
[..]
Hahah en wie zijn schuld is dat. Als mij zoiets zou overkomen zou ik gewoon lekker rustig blijven, omdat je toch weet dat je niks gejat hebt. Jij bent gewoon een panische hoer, jij schaamt je nu vanwege je eigen gedrag, lekker goedkoop om andere de schuld te geven.
Dirk van den Broek in de dildo'squote:Op dinsdag 28 november 2006 03:34 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Die verkopen ze niet bij de supermarkt inderdaad.![]()
Maargoed sowieso niet bepaald handig van de TS.
Even the dyslectics hit rock bottom.quote:Op dinsdag 28 november 2006 01:10 schreef punkgirl het volgende:
Godverdomme!
Ik moest vandaag naar de ici paris. M'n moeder was jarig, en sportief dat ik ben, ging ik een cado kopen.
Je bent zo stoer als je grove taal gebruikt.. rrrrrquote:Op dinsdag 28 november 2006 01:15 schreef punkgirl het volgende:
[..]
ik hoef me toch niet te verandwoorden met wat ik zoek, en hoe ik het zoek!
En ik zoek liever zelf, dan geholpen te worden door een parishoer![]()
Dat kun je wel vergeten. Ze bellen het desbetreffende filiaal op. Het filiaal verteld dat jij je opmerkelijk gedroeg. Vervolgens zeggen ze tegen de filiaalmedewerkers "niet meer doen! niet lief!" en bellen ze jou op om (kaal en gratis) excuus te maken.quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:35 schreef punkgirl het volgende:
Dat klopt niet helemaal. Ze mogen je aanhouden op het moment dat je het betaalpunt gepaseerd bent. Wat natuurlijk wel een kromme regel is.quote:Op dinsdag 28 november 2006 14:22 schreef scrub_nurse het volgende:
ze mogen je zelfs helemaal niet in de winkel aanhouden, ze mogen je pas aanhouden op t moment dat jij buiten bent, want dan heb je pas gestolen.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 13:35 schreef punkgirl het volgende:
Misschien had je ook even verder moeten lezen... dat stuk met huisregels enzo!quote:Op dinsdag 28 november 2006 16:29 schreef Devlinsect het volgende:
Heb de OP gelezen. Ze mogen je NIET vastpakken en NIET in je tas kijken. Ze zijn niet opsporingsbevoegd. Alleen de politie mag het.
Je zou aangifte kunnen overwegen, mits je een getuige hebt. En dat laatste heb je denk ik niet.
Ja!quote:Op dinsdag 28 november 2006 18:57 schreef Furia het volgende:
[..]
Misschien had je ook even verder moeten lezen... dat stuk met huisregels enzo!
Blijkbaar niet, want TS heeft dat niet gelezen. Het was dus in ieder geval niet duidelijk.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:06 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja!
En!? Hing dat ook zichtbaar aangegeven dan!?
Zeer krom, want dan kan ik alle cola en bloemen van een tankstation gratis meenemen (die staan vaak buiten)quote:Op dinsdag 28 november 2006 16:20 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal. Ze mogen je aanhouden op het moment dat je het betaalpunt gepaseerd bent. Wat natuurlijk wel een kromme regel is.
Probeer het is zou ik zeggen.quote:Op woensdag 29 november 2006 09:34 schreef Chinless het volgende:
[..]
Zeer krom, want dan kan ik alle cola en bloemen van een tankstation gratis meenemen (die staan vaak buiten)
quote:Op woensdag 29 november 2006 14:48 schreef crackhead het volgende:
Hahaha, hoe dom kun je zijn ook. Wat moeten die verkopers dan denken als ze een punkwijf een verpakking in de jas zien stoppen en dan ook nog gaat tegenwerken en lopen schreeuwen?
En dan 250 euro willen![]()
![]()
pff.. en ik zie er niet uit als een punkwijfquote:Op woensdag 29 november 2006 14:48 schreef crackhead het volgende:
Hahaha, hoe dom kun je zijn ook. Wat moeten die verkopers dan denken als ze een punkwijf een verpakking in de jas zien stoppen en dan ook nog gaat tegenwerken en lopen schreeuwen?
En dan 250 euro willen![]()
![]()
Volgende keer bij het weg gaan je arm even langs het schap halen.....succes dames.quote:Op dinsdag 28 november 2006 01:10 schreef punkgirl het volgende:
Godverdomme!
Godverdomme, nazi's dat het zijn!
De fik er in!![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 28 november 2006 15:36 schreef von_manstein het volgende:
Had je anders aan moeten pakken.
Probeer altijd kalm te blijven en doe het volgende:
Pakken ze je tas af of jas en spitten ze die door. (wat ze niet mogen)
Zeg als je alles terug krijgt dat je "denkt" 50 euro kwijt te zijn uit je jas of tas.
Blijf kalm en vraag of toevallig iemand van het personeel het gezien heeft. Zo niet verdenk hun en dreig de politie te bellen.
Aangezien winkelpersoneel niet al te snugger is, gaan ze in de meeste gevallen gaan ze nog onderling ruzie maken
Heb je daar ervaring mee dan?quote:Op vrijdag 1 december 2006 11:19 schreef Lollifant het volgende:
Echt belachelijk die mutsen daar. Ze vinden zichzelf inderdaad echt geweldig.![]()
Ik zou ze net zo lang blijven lastigvallen tot je een vergoeding krijgt, gewoon blijven bellen, brieven sturen, dreigen met consumentenbond enz. Helpt bijna altijd.
Ja meedere, 1 keer bij Bol, die mijn geld niet terug wou geven nadat ik iets terug had gestuurd. Heb uiteindelijk het geld toch teruggekregen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |