abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 mei 2007 @ 13:36:29 #226
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49850175
Ok, interessant! Je hebt neem ik aan een Fulbright beurs? Ik snap ook wel dat je het voor de ervaring doet, heb zelf ook bijna 2 jaar in het buitenland gezeten en heb de tijd van mijn leven gehad. Zit nu toevallig dan aan de EUR, wilde eerste ook MBA gaan doen, maar ik vond persoonlijk een MscBA beter bij me passen. Maar ieder zijn keus natuurlijk ;-)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49850799
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:36 schreef Public_NME het volgende:
Ok, interessant! Je hebt neem ik aan een Fulbright beurs? Ik snap ook wel dat je het voor de ervaring doet, heb zelf ook bijna 2 jaar in het buitenland gezeten en heb de tijd van mijn leven gehad. Zit nu toevallig dan aan de EUR, wilde eerste ook MBA gaan doen, maar ik vond persoonlijk een MscBA beter bij me passen. Maar ieder zijn keus natuurlijk ;-)
Nee, ik heb geen Fulbright beurs. Ik vond de voorwaarden van deze beurs niet passen bij mij (te beperkend). Ik heb een VSBfonds beurs.

Ja, buitenland studies zijn echt fantastisch, voor je studie en persoonlijke groei. Ik heb in het verleden al een jaar in de VS gezeten en dat was ook de tijd van mijn leven, vandaar dat ik het nu nog een keer doe. Nu heb ik de kans om dit soort dingen te doen.

Is de enige reden dat je voor een MscBA gekozen hebt ipv een MBA, dat de MscBA meer academisch is? (afgezien van de kosten) Of waren er nog andere redenen?

Wat is overigens je vooropleiding? Ik heb hiervoor HBO gedaan. Ben jij gelijk met de uni begonnen?
  maandag 28 mei 2007 @ 14:13:50 #228
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49851414
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:56 schreef 455H07E het volgende:

[..]

Is de enige reden dat je voor een MscBA gekozen hebt ipv een MBA, dat de MscBA meer academisch is? (afgezien van de kosten) Of waren er nog andere redenen?

Wat is overigens je vooropleiding? Ik heb hiervoor HBO gedaan. Ben jij gelijk met de uni begonnen?
Ik heb hiervoor een double degree HBO opleiding gedaan. De hoofdreden is dat de MscBA op de RSM (EUR) zeer goed aansloot op mijn vorige opleiding. Ik wist eigenlijk niet of ik wel weer naar het buitenland wilde, want de RSM is een van de betere business business school in Europa. De MBA course vond ik niet van toepassing, omdat hij ¤35.000 kost en de meerwaarde ten opzichte van een MscBA nihil is. (en ik te weinig werkervaring heb)
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49861030
Vrijdag heb ik de bevestiging van the University of Boras en extra informatie.. Ik mag
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_49861144
Iemand hier stage gelopen in Malta?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:13:48 #231
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_49889932
Vandaag bericht gekregen dat ik mag komen studeren in Oslo, aug-dec. Jippie
Nu dus druk aan het voorbereiden...
pi_49894438
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:13 schreef MevrouwLili het volgende:
Vandaag bericht gekregen dat ik mag komen studeren in Oslo, aug-dec. Jippie
Nu dus druk aan het voorbereiden...
cool gefeliciteerd, studeren en feesten in noorwegen schijnt goed te zijn
  dinsdag 29 mei 2007 @ 17:17:06 #233
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_49894920
Dat hopen we maar he
pi_49899933
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:19 schreef PieterBas het volgende:
Vrijdag heb ik de bevestiging van the University of Boras en extra informatie.. Ik mag
 FR
pi_49908571
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:29 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Mijn klasgenoot heeft zijn bevestiging nog niet gehad.. Hopen dat hij die snel krijgt.. kunnen we een appartement gaan regelen..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_49935285
Wat doen jullie met vliegtickets? Ik weet namelijk niet wat ik als vertrek moet aangeven. Eigenlijk wil ik gaan reizen in de VS daarna, maar wat is de kans dat ik mensen tegenkom die hetzelfde willen gaan doen en daarnaast, wat als ik toch niet wil reizen, wat moet ik dat met de vliegticket die pas veel later gaat. Iemand ervaringen mee?
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:23:21 #237
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49935314
Een enkeltje kopen? Of anders een open ticket?
pi_49938416
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:23 schreef Public_NME het volgende:
Een enkeltje kopen? Of anders een open ticket?
Enkeltje doe ik liever niet, omdat ik gehoord heb dat de douane dit niet erg kan waarderen en ze dan erg moeilijk doen. Open ticket is een optie.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_49960775
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:41 schreef Avani het volgende:

[..]

Enkeltje doe ik liever niet, omdat ik gehoord heb dat de douane dit niet erg kan waarderen en ze dan erg moeilijk doen. Open ticket is een optie.
Een enkeltje is daarnaast bijna twee keer zo duur als een retour! Dus gewoon open ticket, zou ik zeggen.

Daarnaast, waar ga jij wonen? Op de campus of daarbuiten? Ik had de vraag al eerder gesteld, maar krijg maar geen antwoord en ben toch benieuwd wat andere mensen in de US gaan doen.
pi_49961377
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:22 schreef Y0shi het volgende:

[..]

Een enkeltje is daarnaast bijna twee keer zo duur als een retour! Dus gewoon open ticket, zou ik zeggen.

Daarnaast, waar ga jij wonen? Op de campus of daarbuiten? Ik had de vraag al eerder gesteld, maar krijg maar geen antwoord en ben toch benieuwd wat andere mensen in de US gaan doen.
@ avani: ik zou idd ook een open retour ticket kopen, dat is misschien iets duurder dan een 'standaard' retour ticket, maar goedkoper als 2 enkeltjes en je krijgt geen gezeur met de douane.

@ yoshi: campus (geen persoonlijke ervaring mee, maar lijkt me kei gezellig!)
pi_49964872
yeey! Ik mag naar Manchester van sept. tot juni een heel jaar!
the liver is evil, it must be punished
pi_49965575
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:32 schreef Roosje11 het volgende:
gefeliciflapstaart

misschien hebbie het al gezegd, maar wat ga je doen? Studeren?
  donderdag 31 mei 2007 @ 14:54:22 #243
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49965604
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:32 schreef Roosje11 het volgende:
Manchester Business School?
pi_49968147
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:22 schreef Y0shi het volgende:

[..]

Heb van mensen gehoord die naar US zijn geweest dat de campus heel erg gezellig was en meer sfeer gaf aan het hele gebeuren daar. Wat was je zelf van plan? Ga je nog met meer mensen?

Zelf ga ik naar Canada en ook op campus, heb je gelijk ook veel meer contact met mede studenten!
pi_49974630
TVP
pi_49976189
Hier nog iemand met interesse voor stage in de VS

Ik moet voor mijn opleiding (HRM) 2 keer 5 maanden en nu wilde ik dus 5 maanden hier in de VS en in hier Nederland zodat ik "vergelijkingsmateriaal" heb. Nu ben ik dus aan het zoeken voor een stage hier in Nederland maar ik ben nu al een paar keer bij (leuke!) bedrijven geweest die mij wel voor 10 maanden wilden hebben. Nu heb ik elke keer nee gezegd omdat ik dus 5 maanden naar het buitenland wil.

Nu is het zo dat ik het liefste naar Miami, Florida zou willen. Ook voor het klimaat maar vooral ook omdat de opleiding die ik volg en het werk wat daar te in is te vinden BIG is. Daarom leek de VS mij super om te gaan stagelopen. Nu heb ik dus echt geen idee wat voor bedrijven daar zitten om naar te schrijven/reageren. Ik ben bij bureau buitenland geweest bij mij op school (Fontys) maar die hebben geen adressen helaas.

Heeft iemand daar toevallig connecties of ideen om daar een stage te kunnen bemachten van Februari 2008 tot en Juni 2008?

Alvast bedankt!
pi_49976377
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:03 schreef Pupil het volgende:
Heel verhaal
Wat als je een bedrijf zoekt met een vestiging in Nederland en in Miami?
pi_49976536
Je hebt gelijk Niek, maar hoe kan ik daar achter komen welk bedrijf hier en Miami een bedrijf heeft?
pi_49976918
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:14 schreef Pupil het volgende:
Je hebt gelijk Niek, maar hoe kan ik daar achter komen welk bedrijf hier en Miami een bedrijf heeft?
Ik denk gewoon heel veel zoeken op internet.... Deze zit in Miami en Hengelo en had ik binnen een minuut gevonden via google. (ik had gezocht op "company +miami +the netherlands")
pi_49977288
Hee daar was ik nog niet opgekomen. Super bedankt!

Maar, ik moet dus wel in een redelijk groot bedrijf stagelopen waar ze ook een afdeling HRM hebben.. (personeelszaken)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')