abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_43934431
Welkom!



Hét topic voor en door mensen die studeren in het buitenland, plannen hebben om naar het buitenland te gaan of in het buitenland geweest zijn!

Stel hier je vragen, drop je commentaar of vertel over je ervaringen!

Vorige topics:

Studeren & stage in het buitenland
Studeren & stage in het buitenland #2
Studeren & stage in het buitenland #3
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43934780
Meldt zich met plannen

Iemand nog tips voor een motivational letter? Ik ben bang dat het zo'n standaard verhaaltje gaat worden.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_43936377
TVP!
Noot noot.
pi_43941394
ik ben nog steeds in afwachting van bericht :|, hopelijk komt het deze week
pi_43946388
is dan geen stage maar ik moet voor mijn opleiding een weekje organiseren.
budget 300-350
en er moeten paar bedrijfbezoekjes gedaan worden
en natuurlijk s'avonds genoeg te beleven
iemand tips??
bier
pi_43946502
tvp
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_43947737
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:21 schreef italiaan1987 het volgende:
is dan geen stage maar ik moet voor mijn opleiding een weekje organiseren.
budget 300-350
en er moeten paar bedrijfbezoekjes gedaan worden
en natuurlijk s'avonds genoeg te beleven
iemand tips??
hoe bedoel je een weekje organiseren? een soort van excursie met school ofzo?
pi_43947873
Je zit in het verkeerde topic als het niet om het buitenland gaat.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_43949766
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:51 schreef The_S het volgende:

[..]

hoe bedoel je een weekje organiseren? een soort van excursie met school ofzo?
jaaa buiten nederland
budget 300-350
en er moeten paar bedrijfbezoekjes gedaan worden
en er moet natuurlijk s'avonds genoeg te beleven zijn
als iemand leuke tips heeft?
ik zat zelf eigenlijk aan het ruhrgebied te denken

[ Bericht 30% gewijzigd door italiaan1987 op 28-11-2006 12:10:16 ]
bier
pi_43956628
Het wordt een semester in Sydney of Berkeley.
pi_43967244
Ik studeer in Manchester, voor een semester.

Mijn tijd zit er alweer bijna op...

Kan iedereen aanraden om, als het mogelijk is, een tijdje te gaan studeren in het buitenland!
You gotta learn to live
and live and learn
  dinsdag 28 november 2006 @ 20:25:19 #12
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_43972525
Hmmm zit nog steeds te twijfelen over Curacao.
Jawel, je keek.
pi_43993117
Vanaf 5 januari vijf maanden in Madrid te bewonderen
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_43996768
Heeft iemand enig idee welke steden het mooiste studentenleven hebben in Engeland en the USA?
Ik support gevallen topclubs!
pi_43997423
Engeland: Manchester !
You gotta learn to live
and live and learn
pi_44000559
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:25 schreef jna het volgende:
Hmmm zit nog steeds te twijfelen over Curacao.
waarom/aan twijfel je?
tsja
  woensdag 29 november 2006 @ 19:53:34 #17
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_44001986
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:13 schreef pinkelmans het volgende:

[..]

waarom/aan twijfel je?
Omdat ik media en entertainment management studeer en ik niet zeker weet of ik daar wel een goede stageplek kan vinden.
Jawel, je keek.
pi_44026058
Ik zit nu in 5HAVO en ik wil Technische Informatica gaan studeren. Nu kan ik dat natuurlijk dicht bij huis gaan doen, op de Fontys in Eindhoven maar waarom zou ik dat ook niet wat verder weg doen. Het lijkt me heel leuk om langere tijd in een ander land te verblijven. Van te voren heb ik hier nog eigenlijk niet nagedacht en het kwam eigenlijk meer doordat ik hoorde dat een meisje uit mijn klas in Australië naar de High School gaat. Nu vraag ik me eigenlijk af of er hier tweakers zijn die in het buitenland hebben gestudeerd en dan met name Informatica studies. Het liefst Technische Informatica of iets wat daar mee vergelijkbaar is. En misschien dat mensen goede tips hebben voor eventuele High School's waar je het beste kan studeren of weten in welk land je het beste kan gaan studeren. Zelf denk ik trouwens dat ik ook een beetje laat ben met kiezen en eventueel inschrijven omdat het in het buitenland is. Of zou dat nog gaan lukken?

Ik wilde eigenlijk buiten de EU.. Ik weet het nog niet zeker, maar Canada lijkt me wel een mooi land om te gaan studeren. Volgens de site van de Canadese Ambassade in Nederland zijn alle Universiteiten en Colleges in Canada met het Nederlandse studiesysteem bekend. Ik moet wel uitkijken dat ik niet te overhaast ga beslissen.. Maar ja.. Het is meer een idee van de laatste paar weken.

Verder is het (misschien niet onbelangrijk) ook te vermelden dat ik het Syndroom van Asperger heb.. Niet dat je dat snel merkt bij mij, bij mij is het maar heel licht. Voor meer informatie daarover verwijs ik naar: http://www.autisme-nva.nl/ Maarja.. Om nu te gaan vragen op een forum naar ervaring met mensen die in het buitenland informatica hebben gestudeerd en autisme hebben. Jaa... Het nadeel is dan wel dat mijn begeleiding gewoon compleet wegvalt en ik weet ook niet hoe het qua PGB zit, of dat eventueel opnieuw kan worden gebruikt in het buitenland voor begeleiding.

Er komt dus nog een hoop bij kijken.. Naast dat studeren in het buitenland op zich al een onderneming is. Maar ik heb dus nog niet voor Canada gekozen, alleen wel een pré daarvoor. Canada schijnt qua studie heel erg goed te zijn en ik heb er ook familie wonen.. Niet dat dat veel uitmaakt maar het is wel altijd gezellig.. In Australië heb ik trouwens ook familie wonen.

Nouja.. Als er dus mensen zijn met ervaring/ideeen/tips zijn, laat maar horen..
pi_44061060
hey allemaal ik heb een vraag,

ik studeer op het moment MBO en wil na mijn studie een opleiding in het buitenland gaan volgen, het probleem is echter dat ze een heel ander systeem gebruiken. Undergraduate, Postgraduate etc. wat hiervan staat gelijk aan HBO?
pi_44061108
quote:
Studeren op undergraduate niveau
Het Amerikaanse hoger onderwijs
Het Amerikaanse onderwijssysteem is fundamenteel anders dan het Nederlandse onderwijssysteem. De kwaliteit van het onderwijs is niet bij wet geregeld. De niveauverschillen tussen instellingen kunnen erg groot zijn. Het hoger onderwijs in de Verenigde Staten is in twee fasen ingedeeld: een 'undergraduate' en een 'graduate' fase.

De 'undergraduate' fase
De 'undergraduate' fase duurt vier jaar en wordt afgesloten met een bachelor's graad: een Bachelor's of Arts (B.A.) voor de alfa studies of een Bachelor's of Science (B.S.) voor de bèta studies. De eerste twee jaar zijn algemeen vormend. Per semester stel je een pakket van maximaal vijf vakken samen. Vakken waaraan gedacht kan worden zijn Engelse schrijfvaardigheid, een vreemde taal, geschiedenis, natuurkunde, sociologie, toegepaste kunst, muziek etc. In het derde jaar kies je vervolgens een hoofdvak, het 'major', en eventueel een bijvak, het 'minor'. Ongeveer éénderde van de vier jaar besteed je aan het hoofdvak.
1e hit op google
pi_44061211
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 17:56 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

1e hit op google
je hoeft niet meteen zo te doen, ik zie er toch echt geen vergelijking in staan met het nederlandse school systeem.
het is btw ook niet voor amerika, maar voor ierland.
pi_44119734
jo de vlo,

ben hier al eens eerder geweest maar vanwege luiigheid niet meer teruggekomen. Echter bleef ik wel lurken en zodoende nooit uit het oog verloren.

Gelijk even een brandende vraag. Momenteel studeer ik in Estland ( estland? ja! estland) en ik zou graag vanaf februari ongeveer willen gaan afstuderen (HBO Int. Business & Languages) in Spanje of Frankrijk. Italie of zuid-Zwitserland zijn ook tof maar aangezien ik geen Italiaans spreek lijkt me dat niet slim.

Dus de vraag is - heeft iemand een goede pagina, contacten, vrienden kennissen of iets / iemand anders waarmee ik kan beginnen aan mijn enigzsins late zoektocht naar een toffe marketing-achtige afstudeerplek ergens in het zonnige zuiden?

Alvast bedankt
pi_44120881
ik wil volgend jaar een half jaar antwerpen doen.
Aangezien antwerpen vanaf mij best in 1 dag op en neer te doen is, zit ik met het dillemma kamer huren of elke dag op en neer?
bier
pi_44121181
Wat kost een treinabonnement je?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_44124297
quote:
Op maandag 4 december 2006 00:22 schreef italiaan1987 het volgende:
ik wil volgend jaar een half jaar antwerpen doen.
Aangezien antwerpen vanaf mij best in 1 dag op en neer te doen is, zit ik met het dillemma kamer huren of elke dag op en neer?
ga je als erasmus?

Nadeel als je nog thuis blijft wonen is dat je minder het buitelnand gevoel krijg althans dat denk ik. op en neer treinen kan je altijd nog doen, waarom niet een half jaartje daar wonen? Is weer eens wat anders enz...margoed dat is mijn mening na 4 maanden buiteland, aan de andere kant zou ik het wel begrijpen als je liever thuis blijft...
pi_44134297
Deze wil ik jullie niet onthouden. Doordat ik naar Madrid ga, lees ik veel op waarbenjij.nu. Ik wil wel weten wat me te wachten staat als ik in Madrid ben. Bij een meisje las ik dit en dit is eigenlijk te erg voor woorden.
quote:
heimwee met een hoofdletter H!!
De aanleiding was de lerares van een vak die wij hier volgen, een vak over de Europese Unie.We kregen het iniedergeval over de erasmusbeurzen..nou toen kregen we toch een uitbrander; Erasmus was niks, alleen maar feesten. Vervolgens hield ze een heel betoog over hoe de Nederlanders (volgens haar)hun erasmustijd invulde; feesten en dat ze hier kwamen zonder spaans te kunnen en dat hun instelling verkeerd was etc...
Nou daar zaten we dan met zn vieren op een rij, helemaal in shock....
Iedereen zat ons vol medelijden aan te staren en wij zaten met tranen in ons ogen zo boos waren we. Ik heb nog even de moeite gedaan wat terug te zeggen, maar dan begon ze alleen maar harder te schreeuwen (wat raar was aangezien ze weken afwezig is geweest vanwege haar keel en nog steeds tot op dat moment met een piepstem aan het praten was, en om de minuut een hoestbui had) Ze was iniedergeval spontaan genezen (blij dat we daar aan bij hebben gedragen
Hoe bedoel je, Ik weet dat ze gelijk heeft
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_44143458
quote:
Op maandag 4 december 2006 00:33 schreef Jaguarized het volgende:
Wat kost een treinabonnement je?
105 euro voor 3 maanden vanaf de grens naar antwerpen
bier
pi_44153441
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:14 schreef italiaan1987 het volgende: 105 euro voor 3 maanden vanaf de grens naar antwerpen
Vanuit Italië?


Nee joh, gaat toch lekker op kamers daar, zou ik zeggen;
je hebt toch wel wat beters te doen dan op en neer reizen?!...
Tussen studeren en uitgaan zul je daar heel geen tijd voor overhouden!

[ Bericht 1% gewijzigd door Bora-Bora op 05-12-2006 23:28:31 ]
 FR
pi_44164076
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:53 schreef jna het volgende:

[..]

Omdat ik media en entertainment management studeer en ik niet zeker weet of ik daar wel een goede stageplek kan vinden.
hmm, ik doe informatica, daar is genoeg in de vinden.. media en entertainment heb ik écht geen idee van, zal den kik wel moeilijk worden om te vinden ja
tsja
pi_44164157
He ik mag hier ook posten

Zaterdag vertrek ik naar Roemenie Stage lopen, eerste keer voor twee weken daarna voor langere periodes.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_44178712
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:29 schreef FJD het volgende:
He ik mag hier ook posten

Zaterdag vertrek ik naar Roemenie Stage lopen, eerste keer voor twee weken daarna voor langere periodes.
gaaf! waarom roemenie? Hoor je niet veel
pi_44182793
Het bedrijf waar ik afstudeer, een logistiek dienstverlener, wil graag weten hoe de markt zich een beetje kan gaan ontwikkelen. Ondertussen is mn afstudeeropdracht al helemaal gedraaid omdat zoiets lastig te onderbouwen is maar goed. Ik ga nu wat distributienetwerken vergelijken.

Krijg gewoon een autotje v/d zaak die ik in t weekend vrij kan gebruiken Na 1 Januari gaan dus gewoon mn snowboard spullen mee
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_44201001
quote:
Op woensdag 6 december 2006 01:12 schreef FJD het volgende:
Het bedrijf waar ik afstudeer, een logistiek dienstverlener, wil graag weten hoe de markt zich een beetje kan gaan ontwikkelen. Ondertussen is mn afstudeeropdracht al helemaal gedraaid omdat zoiets lastig te onderbouwen is maar goed. Ik ga nu wat distributienetwerken vergelijken.

Krijg gewoon een autotje v/d zaak die ik in t weekend vrij kan gebruiken Na 1 Januari gaan dus gewoon mn snowboard spullen mee
Gaaf hoor! Lekker spannend en origineel! Succes!
 FR
pi_44227635
quote:
Op woensdag 6 december 2006 01:12 schreef FJD het volgende:
Het bedrijf waar ik afstudeer, een logistiek dienstverlener, wil graag weten hoe de markt zich een beetje kan gaan ontwikkelen. Ondertussen is mn afstudeeropdracht al helemaal gedraaid omdat zoiets lastig te onderbouwen is maar goed. Ik ga nu wat distributienetwerken vergelijken.

Krijg gewoon een autotje v/d zaak die ik in t weekend vrij kan gebruiken Na 1 Januari gaan dus gewoon mn snowboard spullen mee
gaaf! Heel veel succes en plezier alvast!
pi_44232761
Is er eigenlijk geen mogelijkheid om gewoon 4 jaar in het buitenland te studeren... Zonder dat je in 1 keer 14.000 dollar aan schoolgeld moet betalen... Liefst in Amerika maar kan ook wel in de EU zolang het maar in het buitenland is want ik word moe van Nederland... Ik bedoel dus niet een jaartje ofzo... Iemand tips hierover of informatie?
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_44234304
gewoon emigreren
pi_44235969
quote:
Op donderdag 7 december 2006 21:32 schreef The_S het volgende:
gewoon emigreren
Ja maar das ook zoiets en hoe kom je een land in zonder baan/opleiding etc.

op legale manieren dan
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_44235982
quote:
Op donderdag 7 december 2006 22:28 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ja maar das ook zoiets en hoe kom je een land in zonder baan/opleiding etc.

op legale manieren dan
en er ook heel lang blijven
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_44291754
Heeft iemand ervaring met stage lopen in het buitenland terwijl hij/zij een mbo opleiding volgde?
pi_44319770
Grote beleving zeg dat Roemenie meer volgt
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_44359232
Ik ben van plan om volgend jaar een semester te gaan studeren op de University of Sydney.
Van de meeste mensen die vanuit mijn universiteit daar zijn geweest, heb ik begrepen dat ze allemaal de eerste weken in een hostel hebben gezeten en vanuit daar zelf naar woonruimte zijn gaan zoeken. Niemand is dus on campus gaan wonen, terwijl dit in principe wel kan...
Nu vroeg ik me af of een van jullie misschien wel ervaringen hebben met on campus wonen in Sydney (van horen zeggen reacties zijn natuurlijk ook welkom )
pi_44363523
Richmond?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_44364994
is zweden leuk?
bier
pi_44371120
Eindelijk de uitslag van m'n TOEFL toets. 106 Volgende week alle formulieren inleveren en dan maar hopen dat ik op m'n nummer 1 wordt toegelaten.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_44433368
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 21:17 schreef Avani het volgende:
Eindelijk de uitslag van m'n TOEFL toets. 106 Volgende week alle formulieren inleveren en dan maar hopen dat ik op m'n nummer 1 wordt toegelaten.
wow avani, klinkt goed (geen idee of dat 106 goed is heur ) en wat kan je daar dan mee?

Iemand trouwens nog tips om af te studeren in Madrid of een andere toffe plaats in Spanje?
pi_44438526
quote:
Op donderdag 14 december 2006 18:51 schreef Perruche het volgende:

[..]

wow avani, klinkt goed (geen idee of dat 106 goed is heur ) en wat kan je daar dan mee?

Iemand trouwens nog tips om af te studeren in Madrid of een andere toffe plaats in Spanje?
TOEFL toets moet je maken om in de VS te studeren. Ik moest minimaal 80 halen, dus met 106 zit ik gelukkig goed.

Tips voor Spanje... is er geen "buitenlandcentrum" op je universiteit/hogeschool. Meestal weten die wel meer.

Correctie: ik zie dat je in Estland zit... dat maakt het lastiger Maar mailen of zij meer weten, is misschien een idee voor zover je dat niet had gedaan. Wilweg site heeft misschien ook nog wel tips.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  donderdag 14 december 2006 @ 21:24:22 #47
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_44438587
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:22 schreef Avani het volgende:

[..]

TOEFL toets moet je maken om in de VS te studeren. Ik moest minimaal 80 halen, dus met 106 zit ik gelukkig goed.
Waar ga je heen?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_44438672
Sowieso voor Engelstalige landen, op Engeland na....
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_44438705
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:24 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Waar ga je heen?
Weet ik nog niet, moet toegelaten worden. Mijn lijstje bestaat uit: San Jose, Chicago, Washington en ik heb ook nog eentje in Madison, Wisconsin.

Misschien nog tips? Ik zie dat je in zelf in de VS zit. Woon je er echt of ook voor studie/stage?
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  donderdag 14 december 2006 @ 21:36:25 #50
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_44438988
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:28 schreef Avani het volgende:

[..]

Weet ik nog niet, moet toegelaten worden. Mijn lijstje bestaat uit: San Jose, Chicago, Washington en ik heb ook nog eentje in Madison, Wisconsin.

Misschien nog tips? Ik zie dat je in zelf in de VS zit. Woon je er echt of ook voor studie/stage?
Ik zit hier voor grad school, maar hoop hier voorgoed te blijven. Is het de U of Wisconsin-Madison? Daar was ik zelf ook nog bijna beland. Erg goede school en een leuk stadje ook.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_44443074
Is er een site die (internationale) masters vergelijkt of een overzicht geeft per vakgebied? Of heeft iedereen met behulp van google & folders een keuze gemaakt .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_44455333
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:22 schreef Avani het volgende:

[..]

TOEFL toets moet je maken om in de VS te studeren. Ik moest minimaal 80 halen, dus met 106 zit ik gelukkig goed.

Tips voor Spanje... is er geen "buitenlandcentrum" op je universiteit/hogeschool. Meestal weten die wel meer.

Correctie: ik zie dat je in Estland zit... dat maakt het lastiger Maar mailen of zij meer weten, is misschien een idee voor zover je dat niet had gedaan. Wilweg site heeft misschien ook nog wel tips.
ja, school had ik al gemaild maar inholland staat niet bekend om hun geweldige communicatie Internet helpt natuurlijk altijd maar via via was toch wel makkelijk geweest.

Maar die TOEFL toets is wel goed dan! wanneer weet je waar je heen gaat? En wat ga je studeren?
  vrijdag 15 december 2006 @ 18:41:07 #53
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_44464532
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 21:17 schreef Avani het volgende:
Eindelijk de uitslag van m'n TOEFL toets. 106 Volgende week alle formulieren inleveren en dan maar hopen dat ik op m'n nummer 1 wordt toegelaten.
Ga je via een NL universiteit?
Zo ja, hoeveel voorkeuren moest je opgeven?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_44475171
quote:
Op donderdag 14 december 2006 21:36 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Ik zit hier voor grad school, maar hoop hier voorgoed te blijven. Is het de U of Wisconsin-Madison? Daar was ik zelf ook nog bijna beland. Erg goede school en een leuk stadje ook.
Stoer Zelf geregeld? Is niet University of Wisconsin. Ik moet in de kerstvakantie m'n uiteindelijke lijst gaan opstellen, dus ga het nog wel even goed bekijken.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_44475183
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 18:41 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ga je via een NL universiteit?
Zo ja, hoeveel voorkeuren moest je opgeven?
Jep, via ISEP.
Je mag een max van 10 opgeven.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_44479464
Weet iemand of zweden een leuk land is?
bier
pi_44479531
Ja.
  zaterdag 16 december 2006 @ 16:03:26 #58
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_44483918
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 01:38 schreef Avani het volgende:

[..]

Jep, via ISEP.
Je mag een max van 10 opgeven.
Oh maar ISEP loopt niet via je uni of wel?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_44491187
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 16:03 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Oh maar ISEP loopt niet via je uni of wel?
Jawel. Er zit een coördinator bij mij op de universiteit (VU). Ik neem aan dat jij een zelfde soort plannen hebt?
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  zondag 17 december 2006 @ 00:24:50 #60
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_44496722
quote:
Op zaterdag 16 december 2006 20:46 schreef Avani het volgende:

[..]

Jawel. Er zit een coördinator bij mij op de universiteit (VU). Ik neem aan dat jij een zelfde soort plannen hebt?
Ja, maar bij de RUG werken ze niet met de ISEP geloof ik. Dus volgens mij moeten ze contact hebben met de betreffende uni wil je daar heen gaan.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_44527493
quote:
Op donderdag 14 december 2006 18:51 schreef Perruche het volgende:
Iemand trouwens nog tips om af te studeren in Madrid of een andere toffe plaats in Spanje?
Madrid, Barcelona of Salamanca!
 FR
  maandag 18 december 2006 @ 06:08:44 #62
139610 krijgde
Gimme a mirror.
pi_44528382
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 15:47 schreef C1987 het volgende:
Ik ben van plan om volgend jaar een semester te gaan studeren op de University of Sydney.
Van de meeste mensen die vanuit mijn universiteit daar zijn geweest, heb ik begrepen dat ze allemaal de eerste weken in een hostel hebben gezeten en vanuit daar zelf naar woonruimte zijn gaan zoeken. Niemand is dus on campus gaan wonen, terwijl dit in principe wel kan...
Nu vroeg ik me af of een van jullie misschien wel ervaringen hebben met on campus wonen in Sydney (van horen zeggen reacties zijn natuurlijk ook welkom )
G'day mate , ik heb heb net een periode van 5 maanden aan de University of New South Wales (ook in sydney) achter de rug en kan je aanraden zelf hier op zoek te gaan naar een kamer. Het is hier een stuk eenvoudiger dan in nederland, op elke lantaarnpaal hangen hier 5 blaadjes met 'roommate needed'.

Ikzelf had het van te voren geregeld via de universiteit hier in sydney, ik had dan keuze uit 2 opties, 1) een kamer on-campus of 2) een appartement in de stad met andere exchange students. Ik had voor de 2e optie gekozen en hoewel ik niet kan klagen over het appartement zelf was het wel erg duur (170 dollar/100 euro per week) vergeleken met de prijzen die andere studenten betaalden die zelf een kamer gezocht hadden (tis redelijk makkelijk een kamer te vinden in de prijscatagorie van 100-150 dollar/60-90 euro).

Maar misschien dat dit allemaal anders is bij de University of Sydney, maar dat weet je zelf beter dan ik.

Ik vlieg aanstaande vrijdag weer terug
I want to know if it looks like I give a shit.
pi_44542374
quote:
Op zondag 17 december 2006 00:24 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Ja, maar bij de RUG werken ze niet met de ISEP geloof ik. Dus volgens mij moeten ze contact hebben met de betreffende uni wil je daar heen gaan.
Hmm, ff gekeken bij ISEP, maar ik zie RUG er idd niet bijstaan. Ik zou dan even een afspraak maken met het bureau internationalisering, uitleggen wat je wilt en of ze je kunnen begeleiden. Zo niet, dan zou ik naar Fulbright gaan.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_44563808
quote:
Op maandag 18 december 2006 03:23 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Madrid, Barcelona of Salamanca!
haha ja dat snap ik

maar hor kom ik daar? goede bureaus waar je je niet blauw hoeft te betalen? INholland helpt voor geen meter mee dus daar hoef ik niet op te rekenen

ah joh, misschien maar gewoon in NL blijven... wel jammer maar misschien wel makkelijker?
pi_44577543
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 11:29 schreef Perruche het volgende:

[..]

haha ja dat snap ik

maar hor kom ik daar? goede bureaus waar je je niet blauw hoeft te betalen? INholland helpt voor geen meter mee dus daar hoef ik niet op te rekenen

ah joh, misschien maar gewoon in NL blijven... wel jammer maar misschien wel makkelijker?
Is wel super onhandig dat je eigen school je daar niet bij helpt! Ik zou ze zeker blijven lastigvallen in ieder geval.

Wilde je absoluut naar Spanje en spreek je al Spaans?

De Madrileense universiteit heet Complutense.
Hier heb je de pagina van de website waar de toegangseisen enzo (in pdf) staan.
http://www.ucm.es/info/ucmp/pags.php?tp=Alumnos%20visitantes&a=estudios&d=0001414.php

En hier de site van de Salmantijnse Universiteit (waarvan -klik rechtsboven- ook een Engelse versie bestaat) :
http://www.usal.es/web-usal/Perfiles/alumnos_extranjeros.shtml

Voor Barcelona:
Universiteit: linken voor buitenlandse studenten
Contactadressen faculteiten
 FR
  woensdag 20 december 2006 @ 03:05:26 #66
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_44588707
tvp, omdat ik 3 maanden in Zuid-Afrika heb gezeten en wellicht wat tips kan geven aan mensen of in ieder geval een hoop mede-fokkers kan aanraden naar Zuid-Afrika te gaan : het was geweldig daar!!!!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_44592336
tvp, omdat ik volgend jaar voor 4 maanden naar Canada ga.
  woensdag 20 december 2006 @ 19:35:17 #68
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_44606465
quote:
Op woensdag 20 december 2006 10:56 schreef Fiama het volgende:
tvp, omdat ik volgend jaar voor 4 maanden naar Canada ga.
Waar in Canada en wat ga je daar precies doen?
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
pi_44611371
mijn buitenland verhaal is ten einde, kwam niet door de sollicitatie procedure, helaas pindakaas, dan maar ff wat zoeken in NL. Want het was niet dat ik percé naar het buitenland wilde/moest, ik ging meer voor het bedrijf
pi_44614514
quote:
Op woensdag 20 december 2006 19:35 schreef Foeske het volgende:

[..]

Waar in Canada en wat ga je daar precies doen?
Ik ga in Kelowna studeren, een stad/dorp van 110.000 inwoners 250 km van Vancouver af. Het is een soort van uitwisseling met mijn school hier in Nederland en ik ga in plaats van hier een semester studeren daar een semester studeren. Daar zijn alleen de semesters een ruime maand korter dan hier, dus heb ik daarna nog wat tijd om rond te reizen, al vraag ik me af of dat kan. Ik zit er namelijk van eind augustus tot minimaal 20 december en heb nog nooit gevlogen dus ook geen idee of je zo in de winter een beetje van hot naar her kan vliegen.

Dan moet ik het volgende semester daarop stage lopen en die ga ik ook in het buitenland proberen te regelen
pi_44634560
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 19:20 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Is wel super onhandig dat je eigen school je daar niet bij helpt! Ik zou ze zeker blijven lastigvallen in ieder geval.

Wilde je absoluut naar Spanje en spreek je al Spaans?

-knip-
he borabora! kei tof man, dankje! ga ze morgen gelijk mailen en dan maar hopen dat er nog wat uit komt. Een jaar of anderhalf geleden sprak ik wel vloeiend spaans maar heb het al zo lang niet gebruikt dat ike vevcht niet weet of ik nog een goed niveau heb

bedankt anyway!!!!!
pi_44636541
quote:
Op donderdag 21 december 2006 18:25 schreef Perruche het volgende: he borabora! kei tof man, dankje! ga ze morgen gelijk mailen en dan maar hopen dat er nog wat uit komt. Een jaar of anderhalf geleden sprak ik wel vloeiend spaans maar heb het al zo lang niet gebruikt dat ike vevcht niet weet of ik nog een goed niveau heb

bedankt anyway!!!!!
Ik hoop dat het een goed resultaat oplevert joh; succes!

Enne, als je al Spaans spreekt, dan zal het wel loslopen hoor. 't Komt vanzelf terug.
 FR
pi_44690223
TVP! Zit na te denken om in Australië m'n (afstudeer) stage Informatica te doen (zomer tot eind 2007). Is er iemand die daar is geweest/ook van plan om daar naar toe te gaan?

Druk bezig om info te verzamelen of het allemaal wel haalbaar is
pi_44737460
Beste mensen, op het moment ben ik 2e jaar IBMS student aan de faculteit economie and management in utrecht en mag ik volgend jaar een half of een heel jaartje naar het buitenland. Deze kans grijp ik gelijk goed want ik wil graag een jaatje uit dit kikkerlandje weg. Mijn wens is om naar de Verenigde Staten of Canada te gaan om mezelf daar een jaartje te vermaken. Nu ben ik helemaal niet op de hoogte wat het de universiteiten daar betreft dus zodoende ben ik hier terecht gekomen .

Mijn vraag is of er hier ook mensen zijn die al een jaartje naar Amerika of Canada zijn geweest en mij eventueel advies kunnen geven waar ik eens een kijkje zou moeten gaan nemen. Op het moment kan ik me op school inschrijven op een lijst met universiteiten waar ik heen kan, maar dan blijft het nog altijd een loting of ik het wel word.

Hebben jullie een beetje een zetje voor mij zodat ik weet waar ik moet gaan kijken mocht ik zelf iets willen gaan regelen mbt tot het vinden van een universiteit.

Veel dank
pi_44737645
timmeh zit in San Diego. Misschien kan je hem eens pm'men of in het California topic in TRV aanschieten.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 25 december 2006 @ 21:15:30 #76
139610 krijgde
Gimme a mirror.
pi_44738480
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 20:25 schreef greatchampion het volgende:
TVP! Zit na te denken om in Australië m'n (afstudeer) stage Informatica te doen (zomer tot eind 2007). Is er iemand die daar is geweest/ook van plan om daar naar toe te gaan?

Druk bezig om info te verzamelen of het allemaal wel haalbaar is
heb er een half jaar voor mn bachelor biomedische wetenschappen gezeten. geen stage gelopen tho.
I want to know if it looks like I give a shit.
pi_44739025
quote:
Op maandag 25 december 2006 20:25 schreef Jaguarized het volgende:
timmeh zit in San Diego. Misschien kan je hem eens pm'men of in het California topic in TRV aanschieten.
Thnx zal er eens naar kijken
pi_44745482
loopt er iemand stage in de buurt van Canterbury? (engeland) ik ga eind januari hoogst waarschijnlijk weer terug voor 5 weken stage ik heb eind augustus tot begin november stage gehad daar en dat bevoel goed
pi_44914657
Volgende week naar Birmingham.
  maandag 1 januari 2007 @ 20:05:11 #80
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_44922444
quote:
Op maandag 1 januari 2007 15:19 schreef Erasmusch het volgende:
Volgende week naar Birmingham.
vriend van me woont/werkt daar ook. Gave stad
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_44922777
quote:
Op maandag 1 januari 2007 20:05 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

vriend van me woont/werkt daar ook. Gave stad
Mooi! Ben benieuwd, ben er nog nooit geweest. Volgens mij is het niet echt een 'toeristenstad' maar ik zit midden in het centrum en er valt vast voldoende te beleven
pi_44923048
quote:
Op maandag 1 januari 2007 15:19 schreef Erasmusch het volgende:
Volgende week naar Birmingham.
In het kader van welke studie, hoe lang, enz?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_44923178
quote:
Op maandag 1 januari 2007 20:25 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

In het kader van welke studie, hoe lang, enz?
Masterfase BA, voor 3maandjes slechts, aan de Aston Bussines School (zijn er 3 in Birmingham en deze ligt op een paar 100m van CS). Campus ziet er ook groen uit op Google Earth Anders nog iets?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 16:41:03 #84
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_44944742
Heeft er iemand een overzicht met instanties die aanvullende beursen regelen voor studenten die stage lopen in het buitenland (china).
pi_44949525
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 16:41 schreef qmaxor het volgende:
Heeft er iemand een overzicht met instanties die aanvullende beursen regelen voor studenten die stage lopen in het buitenland (china).
Voor China heb ik tot dusver alleen nog maar de DELTA-beurs kunnen vinden ..maar mocht je er meer tegenkomen dan is dat zeer welkom
waar ga jij stage lopen in China?
  woensdag 3 januari 2007 @ 18:14:55 #86
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_44979603
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 19:24 schreef TuuT het volgende:

[..]

Voor China heb ik tot dusver alleen nog maar de DELTA-beurs kunnen vinden ..maar mocht je er meer tegenkomen dan is dat zeer welkom
waar ga jij stage lopen in China?
in Urumqi bij www.goldwind.cn , ga samen met een maat. Zal wel een toffe ervaring worden denk ik .
  woensdag 3 januari 2007 @ 18:17:52 #87
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_44979693
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 19:24 schreef TuuT het volgende:

[..]

DELTA-beurs:
- ingeschreven staat bij Universiteit Leiden. Zit op de Hogeschool Utrecht, dus gaat hem niet worden denk ik ....
pi_44990544
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 18:17 schreef qmaxor het volgende:
- ingeschreven staat bij Universiteit Leiden. Zit op de Hogeschool Utrecht, dus gaat hem niet worden denk ik ....
uh wat bedoel je? Zowel Universiteit Leiden en Hogeschool Utrecht geven DELTA beurzen.

Zelf ga ik trouwens over iets minder dan 2 weekjes naar Beijing om af te studeren
  donderdag 4 januari 2007 @ 00:51:03 #89
159260 qmaxor
\'t leven is mooi!
pi_44994277
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 22:59 schreef TuuT het volgende:

[..]

uh wat bedoel je? Zowel Universiteit Leiden en Hogeschool Utrecht geven DELTA beurzen.

Zelf ga ik trouwens over iets minder dan 2 weekjes naar Beijing om af te studeren
Ik zat even te googlen en zag meteen univeriteit Leiden staan, maar volgens mij kan het bij meerdere univeristeiten en hogescholen, weet jij misschien de link waar ik moet kijken voor de Hogeschool Utrecht?
pi_44996974
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 00:51 schreef qmaxor het volgende:

[..]

Ik zat even te googlen en zag meteen univeriteit Leiden staan, maar volgens mij kan het bij meerdere univeristeiten en hogescholen, weet jij misschien de link waar ik moet kijken voor de Hogeschool Utrecht?
Jullie zullen toch vast ook wel een international office hebben?
http://www.nuffic.nl/delta/ staat in ieder geval meer info over de deltabeurs.
pi_45029152
Weet iemand toevallig of je in het buitenland ook een studie hebt genaamd "Economics" net als in Nederland, of heeft dit een andere naam? Deze opleiding wil ik graag volgen alleen ik kan er zo weinig van vinden voor in het buitenland.
Ik support gevallen topclubs!
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:26:30 #92
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_45039345
Watte?
Ja in het buitenland kun je ook economy studeren.
Nog even een vraagje: Hoeveel mensen solliciteren er naar jullie ervaring naar een exchange met een buitenlandse uni bij jullie uni? Hoeveel per plaats?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_45050581
iemand ervaringen met http://www.internationaltrainee.com/ ?

en dan met name over de fees?
pi_45071319
quote:
Op woensdag 29 november 2006 17:11 schreef Fetai het volgende:
Heeft iemand enig idee welke steden het mooiste studentenleven hebben in Engeland en the USA?
Omgeving Leeds (UK) is echt aan te raden. Niet ruig, geen steekpartijen en dergelijke... wakefield huddersfield preston etc liggen allemaal in de buurt, ook geweldig studentenleven. Barnsley is ook een echte studentenstad, net als sheffield.

*vertrekt zelf eind juni voor 2 jaar om stage te lopen (2x5 maanden) in omgeving leeds en vervolgens te studeren in Brighton . ben echter heel vaak in engeland (om de 4/5/6 weken) dus heb het studentenleven wel ontdekt daar ondertussen
I'm a Newbie. I know
pi_45084406
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 13:34 schreef Kim456 het volgende:

[..]

Omgeving Leeds (UK) is echt aan te raden. Niet ruig, geen steekpartijen en dergelijke... wakefield huddersfield preston etc liggen allemaal in de buurt, ook geweldig studentenleven. Barnsley is ook een echte studentenstad, net als sheffield.

*vertrekt zelf eind juni voor 2 jaar om stage te lopen (2x5 maanden) in omgeving leeds en vervolgens te studeren in Brighton . ben echter heel vaak in engeland (om de 4/5/6 weken) dus heb het studentenleven wel ontdekt daar ondertussen
Bedankt voor je antwoord
Ik support gevallen topclubs!
pi_45126957
Zo als het er nu naar uit ziet ga ik over 1 jaar studeren in London (Ontario, Canada). Weet iemand iets meer over deze stad?
Ik support gevallen topclubs!
  maandag 8 januari 2007 @ 14:43:52 #97
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_45142929
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:41 schreef Fetai het volgende:
Zo als het er nu naar uit ziet ga ik over 1 jaar studeren in London (Ontario, Canada). Weet iemand iets meer over deze stad?
Volgens mij is die stad vernoemd naar een andere, bekendere stad, meer kan ik je er niet over vertellen.

Ik zit nu te wachten of ik door de selectieprocedure kom. Duim voor me
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_45143001
Ik heb het wilde idee om te gaan afstuderen in Londen (UK). Alleen heb ik het vermoeden dat een kamer daar best duur is. Iemand die dat kan bevestigen/ontkennen of meer informatie heeft? Ik heb via de London Hostels Association gezien dat een single room al gauw op 125 pond per week komt...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  maandag 8 januari 2007 @ 15:13:20 #99
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_45143903
London is idd een dure stad. Maar daar studeren betaalt zich ruimschoots terug, dunkt me. Aan welke uni denk je? (London School of Economics? )
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 8 januari 2007 @ 15:16:27 #100
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_45144016
Geen studie maar een afstudeerstage...
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_45149395
PublicNME heeft in London gezeten. Ik betaal in Birmingham 60pond pw, 125 voor London lijkt me best realistisch?
pi_45258135
Ik vertrek over een weekje of 3 naar Madrid!!!!

Begint nu toch wel dicht bij te komen.......... Spannend!
pi_45258492
quote:
Op maandag 8 januari 2007 17:47 schreef Erasmusch het volgende:
PublicNME heeft in London gezeten. Ik betaal in Birmingham 60pond pw, 125 voor London lijkt me best realistisch?
Ja op zich wel maar een vriend van me (die is dan Turks) had een kamer voor 50 pond per week. 125 klinkt alleen heel erg veel.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_45332992
over 13 dagen vlieg ik naar Engeland voor nog een periode van 5 weken stage, komt ook erg dicht bij nu, veel zin in:D
pi_45352708
Birmingham is lekker grijs en grauw. Toen ik aankwam was er meteen een weeralarm afgekondigd Vind het trouwens wel meevallen met de prijzen hiero.
pi_45636277
nog een vraagje; weet iemand hoe je foto's van mijnalbum.nl op *usernaam*.waarbenjij.nu kunt zetten?

Je kunt er bij die laatste nl maar 10 uploaden, of anders betalen

Gebruikelijke [url= bladibla] [/url] werkt niet.
  donderdag 25 januari 2007 @ 00:50:28 #107
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_45651295
effe een tvp hoor
pi_45876241
hey nou, uiteindelijk toch geen Spanje, maar terug naar Estland om af te studeren!

Ben benieuwd hoe het werkende leven daar gaat bevallen...

@runaway - volgens mij kunnen er maar een max aantal GB op, op die site staat namelijk ook een link van *koop hier extra fotoboekruimte voor PietKlaassen* ...
pi_45876295
Even een tvp hoor..

Misschien 4 maanden studeren in Zweden..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_45880126
quote:
@runaway - volgens mij kunnen er maar een max aantal GB op, op die site staat namelijk ook een link van *koop hier extra fotoboekruimte voor PietKlaassen* ...
Ja weet ik, maar ik dacht dat je wellicht via een andere site kon linken.....


@ pieterbas: Zweden, welke stad? Vriendinnetje van me komt net terug uit Göteborg.
  Moderator donderdag 1 februari 2007 @ 13:20:22 #111
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_45880304
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:53 schreef PieterBas het volgende:
Even een tvp hoor..

Misschien 4 maanden studeren in Zweden..
Daar is helemaal niets mis mee. Waar in Zweden?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_46001282
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 13:12 schreef runaway het volgende:

[..]

Ja weet ik, maar ik dacht dat je wellicht via een andere site kon linken.....


@ pieterbas: Zweden, welke stad? Vriendinnetje van me komt net terug uit Göteborg.
Waarschijnlijk Boras, want daar heeft INHOLLAND een uitwisselingprogramma mee heeft.

was even vergeten om deze topic te checken
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  maandag 5 februari 2007 @ 11:44:48 #113
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_46002298
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 18:56 schreef Jaguarized het volgende:

[..]]quote]PublicNME heeft in London gezeten. Ik betaal in Birmingham 60pond pw, 125 voor London lijkt me best realistisch?
Ik ben beroemd!!! 125 is wel redelijk realistisch, incl. gwl!
quote:
Ja op zich wel maar een vriend van me (die is dan Turks) had een kamer voor 50 pond per week. 125 klinkt alleen heel erg veel.
50 pond per week ! Ik weet niet in wat voor wijk en in wat voor een kamer hij zat, maar 50 pond per week is voor een redelijke kamer zo ongeveer onmogelijk! Oja, mijn kamer was 10m2 ofzo, en ik deelde mijn flat, die zo groot was als een postzegel met 5 anderen. Wel een toptijd gehad daar!!
Mijn kamer was GBP100 p/w (433 per maand dus) en kwam nog gwl bij. (council tax was wel incl, daar moet je echt op letten wat dat is ook een aardig maandelijks bedrag!) Mijn kamer lag trouwens in Southfields (SW19), vlak tegen Wimbledon village aan. (alleen de tennisbanen zaten er nog tussen)
Kijk maar op gumtree.com en dan flats/house share /offered of short term offered. Dan moet je uiteraard zelf maar bepalen of je south of north of de Thames een kamer wil zoeken. Meer info. kan eventueel via pm.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  dinsdag 6 februari 2007 @ 17:45:40 #114
67213 Bhaartje
Is het ver?
pi_46046532
Ik ga waarschiijnlijk 5 maanden naar Cape Town! Iemand ervaringen en weet hoe het zit met de beurzen?!
Mijn levensmotto is: Vrijgezel blijven voor het leven!!!
pi_46088370
Ik ga me ook maar weer eens melden hier

Had in oktober hele voorlichting gehad over de differentiaties die we konden kiezen en bladiebla. Daaruit kwam dus dat degene die ik wou je niet op stage naar het buitenland kon.
Zit ik vandaag met die vent van die differentiatie te praten, kan het dus wel!

Mijn droom is nog steeds naar Barcelona te gaan, stage moet maand of vier gaan duren. Helaas doet de school niks aan het regelen of bemiddelen. Omdat ik niet goed Spaans spreek en veel bedrijven niet goed in Engels zijn is het zonde om al die tijd te steken in zomaar wat mails naar bedrijven te sturen denk ik. Ik ga dus maar een paar leuke dingen af, en anders ga ik toch een stagebureau inhuren.

Het viel me echter al op dat er veel verschillen tussen zitten. Ik zag buitenlandsestage.nl, waar je een cv moet invullen en ze regelen dan stageplek en accomodatie (en misschien cursus). Dit komt dan op ongeveer 2000 euro neer. Maar ik zag ook barcelonaplanner.com, waar je maar 250 euro voor bemiddeling hoeft te betalen en de accomodatie zelf moet betalen, ze regelen deze wel. Toch zit er dan nog veel verschil in. Weet iemand hoe dat komt, of ervaring met de sites?
Of kennen jullie eventuele andere, goede bemiddelingsbureaus voor Spanje?

Overigens wel jammer dat je volgens mij bij veel dingen niet of heeeel weinig betaald krijgt. Maarja, ik heb er best wat voor over. Once in a lifetime experience enzo...
pi_46131098
Gisteren mijzelf ingeschreven voor de loting voor studeren in het buitenland. Op onze hogeschool wordt er geloot..

Nu afwachtend tot de uitslag.. deze is volgende week..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:50:21 #117
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_46131234
Ik wil naar Perth
pi_46238629
Ik moet deze week formulieren inleveren voor studeren in t buitenland. Moet nu een motivatiebrief schrijven... Hoeft maar half a4tje te zijn, maar geen idee hoe ik moet beginnen enzo :s
People live to learn things, and I learn to live...
  maandag 12 februari 2007 @ 17:10:38 #119
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_46243182
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:11 schreef Piepje het volgende:
Ik moet deze week formulieren inleveren voor studeren in t buitenland. Moet nu een motivatiebrief schrijven... Hoeft maar half a4tje te zijn, maar geen idee hoe ik moet beginnen enzo :s
Waar wil je heen?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_46243622
Ik studeer ICT in Business aan de universiteit van Leiden, vanaf 9 oktober moet ik mijn M.SC. Thesis gaan schrijven en aangezien het een internationale opleiding is wil ik het in het buitenland gaan doen.
Net als een paar post hierboven had ik ook het wilde idee om het in Londen of New York te gaan doen, maar ik heb echt geen idee wat daar allemaal bij komt kijken. Wie van jullie heeft hier ervaring mee...........

Wordt de huisversting eigenlijk niet betaald door het afstudeerbedrijf ?!
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_46298529
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:23 schreef RuiDaSilva het volgende:
Wordt de huisversting eigenlijk niet betaald door het afstudeerbedrijf ?!
Ligt eraan, meestal niet.

Ik krijg er echt steeds meer zin in om te gaan en wil echt meer informatie. Ik ben er voor mezelf ook uit dat ik het via een stagebureau wil gaan doen. Kent iemand goede bureaus die wat kunnen regelen in Spanje?
pi_46370417
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:10 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Waar wil je heen?
1e keus Verona, 2e keus Siena.
Heb t inmiddels ingeleverd, hoop dat die motivatiebrief wat goed was, mar maakte geloof ik ook niet veel uit wat er in stond, als de brief er maar was...
People live to learn things, and I learn to live...
pi_46458831
Hmm, ik vrees dat ik weer een beetje op een dood spoor begin te komen.

Ik wil stage gaan lopen in Spanje. Ik wil naar Barcelona en wilde het via een stagebureau gaan regelen. Maar nu blijkt dat hun waarschijnlijk niet aan een eis van school uit kunnen voldoen.
Dat zou dus inhouden dat ik dan zelf op zoek moet gaan naar een stageplaats. Ik heb echter totaal geen idee waar ik moet beginnen. Iemand tips?
pi_46458932
Het wil niet vlotten he?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_46459011
Ik hoor net dat ik naar Zweden mag
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_46459752
quote:
Op maandag 19 februari 2007 15:28 schreef Jaguarized het volgende:
Het wil niet vlotten he?
Niet echt

Ik ging er toch redelijk van uit dat het met het stagebureau wel goed zou komen. Maar van school mag ik niet meewerken en dat kunnen hun niet bieden. Ben nu op zoek naar andere bureaus, eens kijken of daar wat tussen zit.

Zelf op zoek gaan naar een bedrijf kan natuurlijk ook nog, maar dat vind ik toch wat lastiger. Beetje speld in een hooiberg heb ik het idee. Bovendien is het natuurlijk makkelijker als alles geregeld wordt.
pi_46486728
TVP, aangezien ik plannen heb om in augustus een semester aan een Amerikaanse Universiteit te volgen.

Mijn school (hszuyd) heeft via het magellan-netwerk (www.magellanonline.org) contacten met een heel aantal universiteiten in de US. Mijn eerste keuze gaat eigenlijk uit naar de universiteit in Rolla, Missouri (www.umr.edu). Deze is me ook aangeraden door school, ook aangezien het nivo van deze uni iets hoger ligt dan de andere amerikaanse uni's in het netwerk. Aan de andere kant, zitten daar voor 80% mannen, wat natuurlijk niet erg gezellig is.

Afijn..binnenkort inschrijven, ik ben benieuwd..

[ Bericht 7% gewijzigd door Steincity87 op 20-02-2007 14:14:19 ]
pi_46581509
Ik zit ook op de hszuyd en ga (als alles goed gaat) in augustus naar Amerika voor een 'study abroad' van 3 á 4 maanden.

Stageperiode is aansluitend aan studeren in het buitenland. Ik zit dus waarschijnlijk in Amerika tot half december en in januari vertrek ik weer voor stage. Aangezien ik IBMS (International Business and Management Studies) doe is een stage in het buitenland verplicht (mede reden geweest voor mij om deze studie te kiezen). Echter we mogen werkelijk overal naartoe voor onze stage, waardoor kiezen natuurlijk nog wat lastiger wordt.

Mijn vraag: heeft iemand hier al ervaringen opgedaan mbt stage lopen op Curacao en hoe is dit bevallen?
......
pi_46660727
Heel mijn plan om naar Canada te gaan gaat niet meer door. De plaatsen liggen te ver uit elkaar en het is veel moeilijker om dus de steden te checken. Afgelopen vakantie ben ik naar zowel Newcastle upon Thyne als Leeds geweest en ik heb daar de universiteiten bezocht. De toelatingseisen zijn echter erg hoog bij de belangrijkste universiteiten van de steden. Zo kreeg ik te horen dat ik een 8 voor Wiskunde, Management and Organisatie en Economie moet hebben. Dit red ik nooit, want ik ben al blij als ik mijn VWO diploma opzich al haal . Heeft iemand nog andere plannen? Er zijn nog 2 universiteiten in de beide steden, met veel lagere eisen, echter hebben deze veel minder aanzien in Engeland. Zou dit wat uitmaken als je in Nederland weer zou willen werken? Je hebt dan wel de nodige ervaring in het buitenland opgedaan en een universiteit zelf zegt volgens mij niet zoveel hier in Nederland, maar het feit dat je in het buitenland gestudeerd hebt wel.
Ik support gevallen topclubs!
  maandag 26 februari 2007 @ 22:00:06 #130
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_46713060
Ik wil graag in Australië stage gaan lopen volgend jaar vanaf januari. Echter heb ik nog geen idee hoe ik nou een stage kan vinden. Heb verder wel rondgezocht, maar kom er nog niet helemaal uit. Iemand met ervaring? Ben erg benieuwd

ik ben opzoek naar een stage event management, maar er is maar bar weinig te vinden naar mijn idee.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  woensdag 28 februari 2007 @ 17:05:46 #131
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_46777614
Ik ben me aan het inschrijven voor een Erasmus-beurs, maar twijfel welke Universiteit van Barcelona ik moet kiezen. Het gaat tussen de Universitat Barcelona (UB), de Univirsitat Autonoma de Barcelona (UAB) en de Universitat Pompeu Fabra (UPF).

Heeft iemand ervaring met 1 van deze 3 universiteiten?
pi_46780415
Moesten de aanvragen voor Erasmus-beurzen niet laatst al ingeleverd worden?
People live to learn things, and I learn to live...
  woensdag 28 februari 2007 @ 19:04:39 #133
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_46781184
Maandag 5 maart is de deadline bij ons

Herstel: 15 maart

[ Bericht 27% gewijzigd door Omnifacer op 28-02-2007 19:57:23 ]
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:41:56 #134
122866 Loeri
Loeri Sloeri!
pi_47057419
Hoihoi!

Ik ga zeer waarschijnlijk op stage naar Semarang (Java), Indonesie!
Bijna alles is wel rond qua stage, ik moet alleen nog een supervisor hebben. Dus als iemand contacten heeft daar in de buurt, meld het me!

Iemand ervaringen /tips voor me?
pi_47061996
Hoera!

Inmiddels alweer papieren terug vanuit Canada met studentennummer erbij en nog wat formulieren om campus te regelen, wat meer informatie over mezelf, aankomst tijd om op gehaald te worden etc. Eind augustus er heen . Nu nog al deze dingetjes regelen, een vlucht boeken en ik ben er klaar voor!
  vrijdag 9 maart 2007 @ 00:22:22 #136
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_47077572
quote:
Op donderdag 8 maart 2007 18:47 schreef Fiama het volgende:
Hoera!

Inmiddels alweer papieren terug vanuit Canada met studentennummer erbij en nog wat formulieren om campus te regelen, wat meer informatie over mezelf, aankomst tijd om op gehaald te worden etc. Eind augustus er heen . Nu nog al deze dingetjes regelen, een vlucht boeken en ik ben er klaar voor!
Naar welke uni ga je?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_47096623
Ik doe HBO . Het is Okanagan College in Kelowna, BC. Zuid-west Canada.
  zaterdag 10 maart 2007 @ 17:39:29 #138
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_47128423
BC dus, is dat ergens bij Vancouver in de buurt?
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 10 maart 2007 @ 17:40:52 #139
64387 ioor
be cool!
pi_47128463
Ik ga in april voor 5 maanden naar Curacao, stagelopen in een fysiotherapie praktijk. Ik heb er zin an.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_47150856
quote:
Op zaterdag 10 maart 2007 17:39 schreef JimmyJames het volgende:
BC dus, is dat ergens bij Vancouver in de buurt?
250 kilometer er vanaf, in Canada noemen ze dat waarschijnlijk in de buurt van ja .
pi_47304178
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 19:04 schreef Omnifacer het volgende:
Maandag 5 maart is de deadline bij ons

Herstel: 15 maart
Ahh...ook UvA? ik heb mijn aanvraag ook ingeleverd, 2 uni's in Manchester...en nu is t afwachten...spannend!
the liver is evil, it must be punished
pi_47310556
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 15:57 schreef Roosje11 het volgende:

[..]

Ahh...ook UvA? ik heb mijn aanvraag ook ingeleverd, 2 uni's in Manchester...en nu is t afwachten...spannend!
Manchester.. Goede keus!
You gotta learn to live
and live and learn
pi_47333087
tvp
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_47333625
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 19:10 schreef Lethe het volgende:

[..]

Manchester.. Goede keus!
jah? goede keus? oeh....dat is fijn om te horen! Welke uni is nou beter of leuker van de 2?
the liver is evil, it must be punished
pi_47339640
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 13:06 schreef Roosje11 het volgende:

[..]

jah? goede keus? oeh....dat is fijn om te horen! Welke uni is nou beter of leuker van de 2?
The University of Manchester is overall gezien de beste, Manchester Met iets minder. Van wat ik er van begrepen heb.

Maar dat maakt in principe weinig uit, studeren is bijzaak Weet zeker dat je het sowieso onwijs naar je zin gaat krijgen, ongeacht op welke vd twee je toegelaten wordt

En het ligt denk ik ook aan de studie die je daar gaat doen. Wat ga je daar studeren? En voor hoe lang?

Ga je in een Hall of Residence ? Of private housing?
You gotta learn to live
and live and learn
pi_47410198
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 15:48 schreef Lethe het volgende:

[..]

The University of Manchester is overall gezien de beste, Manchester Met iets minder. Van wat ik er van begrepen heb.

Maar dat maakt in principe weinig uit, studeren is bijzaak Weet zeker dat je het sowieso onwijs naar je zin gaat krijgen, ongeacht op welke vd twee je toegelaten wordt

En het ligt denk ik ook aan de studie die je daar gaat doen. Wat ga je daar studeren? En voor hoe lang?

Ga je in een Hall of Residence ? Of private housing?
Ik wil bij de uni of manchester Engels studeren, en bij Metropolitan Europese Studies. Ik heb me aangemeld voor een jaar, maar moet nog maar even kijken of dat ook werkelijk gaat lukken.

ik wil wel graag op de campus wonen, lijkt me gezellig, en ook goedkoper? of heb ik dat mis?
the liver is evil, it must be punished
pi_47591199
Net terug van de TOEFL test in Arnhem, natuurlijk reden er geen treinen tussen Nijmegen en Arnhem vanochtend waardoor ik gedwongen was een taxi te nemen, 42,40 euro toch even gaan kijken of ik daar wat van kan declareren bij de NS
  vrijdag 23 maart 2007 @ 19:26:47 #148
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47591799
Had de NS geen vervangend vervoer geregeld?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_47592432
nee, er was een wisselstoring en de trein zou ongeveer 45 minuten later weer gaan, maar dat was om kwart over 11 en ik moest om half 12 in arnhem zijn, als er geen 'vertraging' was geweest had ik ruim een half uur gehad om bij het CITO te komen. overmacht dus
pi_47610278
Ey mensen, hebben jullie wel es meegemaakt dat je een tentamen niet gehaald hebt, en de volgende kansen pas weer in het volgende jaar zijn. Net in het semester dat je moet afstuderen.

Uiteraard wil ik dat afstuderen weer doen in het buitenland, maar dan kan ik niet herkansen. Dat word dus een jaar studievertraging.

Iemand ervaringen met oplossingen hiervoor, bijvoorbeeld regelingen treffen met de school? Toets in het buitenland maken, studiepunten toch toekennen of een extra opdracht, ik noem maar wat.

In voorgaande jaren mocht je 2 onvoldoendes laten staan, maar dit jaar mag dat dus niet meer. Oud studenten die in het buitenland zijn afgestudeerd kennen dit probleem dus niet.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 14:24:58 #151
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_47610332
Vragen of je in plaats van het tentamen een vervangende opdracht mag doen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_47611120
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 14:22 schreef Dizzee het volgende:
zuur verhaal
Zoals altijd, neem (vroeg genoeg!) contact op met studiebegeleider. Wij kunnen ook alleen maar gissen, zij weten 't.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_47624814
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 14:22 schreef Dizzee het volgende:
Ey mensen, hebben jullie wel es meegemaakt dat je een tentamen niet gehaald hebt, en de volgende kansen pas weer in het volgende jaar zijn. Net in het semester dat je moet afstuderen.

Uiteraard wil ik dat afstuderen weer doen in het buitenland, maar dan kan ik niet herkansen. Dat word dus een jaar studievertraging.

Iemand ervaringen met oplossingen hiervoor, bijvoorbeeld regelingen treffen met de school? Toets in het buitenland maken, studiepunten toch toekennen of een extra opdracht, ik noem maar wat.
Jaguarized heeft gelijk: een verzoek om een vervangende opdracht is het meest praktisch, en de kans is groot dat daar goed over te praten valt!

Een toets in het buitenland maken, is echt een gedoe (over- en weer faxen, betrouwbaarheid enz.) dus de kans is klein dat dat geaccepteerd wordt.

Succes bij de 'onderhandeling'!
 FR
pi_47663954
Even een verzekeringsvraagje?

Op de site van de Zweedse hogeschool waar ik ga studeren zegt dat ik verzekerd ben via de Zweedse Staat.
quote:
Exchange students at the Högskolan i Borås are covered by a Swedish State group insurance for exchange students.
Ik vind dat zelf nog al tricky, vanwege bureaucratie, miscommunicatie met Nederland etc. Hebben jullie je ook in Nederland extra verzekerd, en zo ja waar?
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:22:51 #155
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_47729959
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:08 schreef PieterBas het volgende:
Even een verzekeringsvraagje?

Op de site van de Zweedse hogeschool waar ik ga studeren zegt dat ik verzekerd ben via de Zweedse Staat.
[..]

Ik vind dat zelf nog al tricky, vanwege bureaucratie, miscommunicatie met Nederland etc. Hebben jullie je ook in Nederland extra verzekerd, en zo ja waar?
Dat schropt juist kont dat zij het voor je regelen.
Verzorgingsstaten
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_47730285
Bij mij is het nagenoeg rond

Ga naar Barcelona in september, tot en met januari ongeveer. Op stage. Ik heb een bedrijf en opdracht binnen.

Een leraar had er al naar gekeken en mondeling wel goed gekeurd. Alleen moet het nog wel ondertekend worden. En ik moet nog een toets herkansen, waarvoor ik twee kansen heb. Ik verwacht wel dat dit gaat lukken. Zo niet heb ik een probleem

Maar het komt ongetwijfeld goed, ben blij dat het nu eindelijk in gang komt.
pi_47733572
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:29 schreef JeroenV het volgende:
Bij mij is het nagenoeg rond

Ga naar Barcelona in september, tot en met januari ongeveer. Op stage. Ik heb een bedrijf en opdracht binnen.

Een leraar had er al naar gekeken en mondeling wel goed gekeurd. Alleen moet het nog wel ondertekend worden. En ik moet nog een toets herkansen, waarvoor ik twee kansen heb. Ik verwacht wel dat dit gaat lukken. Zo niet heb ik een probleem

Maar het komt ongetwijfeld goed, ben blij dat het nu eindelijk in gang komt.
gaaf barcelona

ik wilde ook maar moest een 7 of 8 hebben voor spaans. Njah, dat hab ik niet. Een jaar later was die rgeeling afgeschaft...

Wat voor bedrijf ga je werken?
pi_47739450
Ik ga voor een bedrijf werken dat kamers verhuurt aan zakenmensen. Moet er een onderzoekje doen en verder gewoon meewerken. Het is heel klein, met weinig werknemers. Maar dat vind ik alleen maar goed .
pi_47745830
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 09:52 schreef JeroenV het volgende:
Ik ga voor een bedrijf werken dat kamers verhuurt aan zakenmensen. Moet er een onderzoekje doen en verder gewoon meewerken. Het is heel klein, met weinig werknemers. Maar dat vind ik alleen maar goed .
Goed geregeld.

Praat men er ook engels? Of alleen spaans/catalaans?
pi_47746709
Ze spreken er Spaans, maar kunnen ook Engels. Maar mijn doel word wel ze ook in het Spaans te woord kunnen staan na een tijdje...
En ik heb het laten geregelen door een bureau Maar ben er niet minder blij om
pi_47752182
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 13:27 schreef JeroenV het volgende:
Ze spreken er Spaans, maar kunnen ook Engels. Maar mijn doel word wel ze ook in het Spaans te woord kunnen staan na een tijdje...
En ik heb het laten geregelen door een bureau Maar ben er niet minder blij om
Ah, mooi.
Door welk bureau als ik vragen mag?
pi_47752768
StartEasyCareer.
Heb veel meningen gelezen over verschillende bureaus, maar alles is echt tot in de puntjes geregeld bij mij. Het geld meer dan waard. Als ik nu mail heb ik over een half uur een mailtje terug en ze bellen regelmatig. Als ik het zelf had moeten doen had het lang niet zo goed gegaan.
Converseren gaat dan wel in het Engels, maar dat is eigenlijk alleen maar meegenomen. Merk dat ik er niet slechter door word.
pi_47753491
Had nog niet eerder van dit bureau gehoord. Goede service dus.

Nu je toets wel halen.
pi_47753557
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 16:13 schreef Dizzee het volgende:
Nu je toets wel halen.
Ik maak me er niet te veel zorgen over. Vorig jaar was het al twee keer op het nippertje niet. En dit jaar doe ik het in mijn eentje ipv met een groep, dus heb dan meer kans ook. Moet gewoon lukken in twee keer, ik ga keihard ervoor blokken.
pi_47759128
En vandaag waren er de uitslagen van de beurzen! Al wist ik t al een tijdje inofficieel, maar nu dus ook echt: officieel naar Siena, als ik mn her haal, en dat denk ik wel
People live to learn things, and I learn to live...
pi_47774317
succes aan piepje en jeroenV met de toetsen
pi_47780467
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:22 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Dat schropt juist kont dat zij het voor je regelen.
Verzorgingsstaten
Zweden , maar goed toch binnenkort even vragen of ik nog extra moet verzekeren. Just in case
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_47780500
Waar kan ik het beste zoeken naar een commerciële/marketinggerichte stage op Curacao, Aruba en wat zijn de valkuilen. Mensen met ervaringen hier?
Secrets never die. Only people.
pi_47929946
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 13:02 schreef epower het volgende:
Ik heb even een paar vragen over het stage lopen in het buitenland.
Eind januari moet ik een half jaar op stage in het buitenland voor mijn opleiding internationale marketing(mbo).
Nou wil ik graag stage gaan lopen in Australie. Na wat gezocht te hebben via internet kwam ik het volgende bureau tegen: Travel Active.
Het lijkt mij een redelijk goede bureau en heb ook een brouchure van hun gekregen wat er tevens goed uit zag. Er zit alleen een groot nadeel aan en dat zijn de kosten: ¤ 1.825,-
Dus nou is mijn vraag:
Heeft iemand ervaring met de stagebureau of weet iemand een betere?
Beetje erg late reactie, maar ik zat/zit zelf ook met het idee om na mijn opleiding een jaar lang naar Australie te gaan en dan ook 6 maanden te werken. Zeer veel vrienden van mij die afgestudeerd zijn lopen nu ook ergens stage daar dit toch een mooie optie is om werkervaring op managementniveau op te doen. Zelf een stage regelen op zo'n niveau in Australie is ERG moeilijk daar men daar weinig met stages van doen heeft. Maar dan 1800 euro daarvoor betalen en onbetaald stagelopen..hhmmmm..
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 20:15 schreef Avani het volgende:
Mja, geen specifieke reden voor San Jose. Locatie leek mij wel relaxed en zag er wel goed uit
Ik heb er een dagje doorgebracht, echt een hele mooie locatie dat San Jose University zeg!

Ik wil dus ook weer naar het buitenland, maar mijn probleem is dat ik teveel wil en hierdoor maar geen keus kan maken! Zoals hierboven al beschreven wil ik ook een jaar naar australie met hierin een half jaar relevante werkervaring voor op mijn cv (International Marketing mgmt) en dan enkele maanden rondreizen en ook een tijdje door Azie touren. Maar ook wil ik echt werken in Azie..lijkt me schitterend om daar voor een langere tijd de cultuur te leren kennen. Ook wil ik toch nog een master behalen... maar waar? Ik wil ook mijn Spaans verbeteren dus zit/zat te denken om dit in Spanje te gaan doen.. maar nu is mijn vraag dat ik geen idee heb waarin. Dus wellicht is het verstandig om eerst te reizen/werken om toch wat meer ideeen op te doen. Mijn grootste probleem is dat ik gewoon nog steeds geen idee heb wat ik wil doen al kan ik dondersgoed studeren.. Welke knopen moet ik doorhakken.. ik weet het nog steeds niet. Had ik maar een concreet doel voor ogen, dan was het allemaal veel makkelijker geweest.
pi_47932412
quote:
Op maandag 26 maart 2007 10:08 schreef PieterBas het volgende:
Even een verzekeringsvraagje?

Op de site van de Zweedse hogeschool waar ik ga studeren zegt dat ik verzekerd ben via de Zweedse Staat.
[..]

Ik vind dat zelf nog al tricky, vanwege bureaucratie, miscommunicatie met Nederland etc. Hebben jullie je ook in Nederland extra verzekerd, en zo ja waar?
ik had een verzekering voor spullen en ziekte via mijn reguliere verzekering (IZZ). Heb er ook gebruik van mogen maken - bril kwijt in het zwembad en 1 maand ziek geweest met ziekenhuisopname en heb niets hoeven betalen. Ben hier trouwens ook verzekerd via mijn stage (ziektekosten) maar dat vergoedt geen medicijnen e.d. In mijn geval was de reisverzekering niet zo duur dus ik heb het er wel uit....
pi_48028153
Iemand van de UvA al uitslag of ie naar buitenland mag? Waarom duurt t zo lang?
the liver is evil, it must be punished
  maandag 9 april 2007 @ 14:49:48 #172
175559 Y0shi
BANZAI!
pi_48146045
Van september tot december/januari zit ik in Seattle, USA!

o/
  maandag 9 april 2007 @ 14:54:24 #173
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_48146133
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:49 schreef Y0shi het volgende:
Van september tot december/januari zit ik in Seattle, USA!

o/
Zeer vet! Lekker dicht bij de Canadeze grens.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_48156971
Seattle lijkt me echt een relaxte stad
  maandag 9 april 2007 @ 21:32:01 #175
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_48157756
quote:
Op maandag 9 april 2007 21:11 schreef Erasmusch het volgende:
Seattle lijkt me echt een relaxte stad
Zeker, en je zit zo in Vancouver! (en het reuze mooie BC)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_48158098
Ook leuke stagemogelijkheden met de HQs van Microsoft, Starbucks, Boeing, Amazon etc
pi_48225532
Ik zit vanaf augustus voor 5 maanden in Cape Girardeau (Missouri) en ga daar naar de souteast missourii state university (http://www.semo.edu/). Erg veel zin in, gaan met een aantal man van onze klas naar Amerika (aantal zijn in Tenessee terecht gekomen en 2 man naar Missouri). Zijn nu aan het besluiten of we on campus gaan wonen (wat me erg tof lijkt, al zijn de kamers erg klein) of iets buiten de campus in een relaxed appartement.

Daarbij ook nog de stage aan het regelen die begin januari zou moeten starten. Daarbij hoop ik nog steeds een mogelijkheid te hebben om naar Curacao te gaan, al gaat dit redelijk lastig worden aangezien ik in een engelstalig bedrijf stage moet gaan lopen (engelse studie), maargoed we zullen zien.
......
  woensdag 11 april 2007 @ 18:56:24 #178
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_48225733
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:51 schreef Slomy het volgende:
Zijn nu aan het besluiten of we on campus gaan wonen (wat me erg tof lijkt, al zijn de kamers erg klein) of iets buiten de campus in een relaxed appartement.
Off-campus is in de regel goedkoper en vaak zit er aan on-campus woonruimte een peperduur "meal plan" vast. Ook is het off-campus vaak makkelijker bierdrinken/feestvieren (lees: er zijn doorgaans veel betuttelende regeltjes on-campus).
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_48233338
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:56 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Off-campus is in de regel goedkoper en vaak zit er aan on-campus woonruimte een peperduur "meal plan" vast. Ook is het off-campus vaak makkelijker bierdrinken/feestvieren (lees: er zijn doorgaans veel betuttelende regeltjes on-campus).
Dat meal plan komt er dan inderdaad ook nog bij. Er zijn inderdaad regels zoals geen alcohol op campus e.d. Off-campus is ongeveer even duur, alleen is de kamer een heel stuk ruimer (lees: een kamer op campus tegen appartement (2 slaapkamers met ieder eigen badkamer, woonkamer, keuken en balkon)) off-campus.
Maar je mist natuurlijk het campusleven iets wat mij persoonlijk ook erg leuk lijkt om mee te maken.
......
  dinsdag 17 april 2007 @ 02:34:47 #180
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_48405057
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:38 schreef Slomy het volgende:

[..]

Dat meal plan komt er dan inderdaad ook nog bij. Er zijn inderdaad regels zoals geen alcohol op campus e.d. Off-campus is ongeveer even duur, alleen is de kamer een heel stuk ruimer (lees: een kamer op campus tegen appartement (2 slaapkamers met ieder eigen badkamer, woonkamer, keuken en balkon)) off-campus.
Maar je mist natuurlijk het campusleven iets wat mij persoonlijk ook erg leuk lijkt om mee te maken.
Als je vlakbij campus gaat wonen dan heb je "the best of both worlds"
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_48425065
TVP!!

Over een half jaartje zit ik voor 5 maanden in de VS!!
Moet nog een hoop geregeld worden, maar het loopt goed, binnenkort gaat er een stapel formulieren de deur uit voor het visum-aanvraag.
Iemand trouwens een idee of ik ook in aanmerking kan komen voor een extra beurs?
Ik krijg van mijn opleiding wel alvast een 'Faculteit Techniek Beurs', eenmalig ¤450,-, da's alvast lekker , maar meer is nooit weg!!
When there is nothing left to burn
You have to set yourself on fire
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:00:36 #182
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_48425577
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 16:49 schreef three.doors.up het volgende:
TVP!!

Over een half jaartje zit ik voor 5 maanden in de VS!!
Moet nog een hoop geregeld worden, maar het loopt goed, binnenkort gaat er een stapel formulieren de deur uit voor het visum-aanvraag.
Iemand trouwens een idee of ik ook in aanmerking kan komen voor een extra beurs?
Ik krijg van mijn opleiding wel alvast een 'Faculteit Techniek Beurs', eenmalig ¤450,-, da's alvast lekker , maar meer is nooit weg!!
Waar in de VS?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_48426026
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:00 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Waar in de VS?
Gainesville, Georgia. Ongeveer 80 mijl geloof ik van Atlanta verwijderd
When there is nothing left to burn
You have to set yourself on fire
  dinsdag 17 april 2007 @ 17:16:29 #184
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_48426171
Ah, the deeeeeeep South
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_48426646
Juistem!! Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe het daar is, wat ik moet verwachten en dergelijke
Maar ik heb er wel enorm veel zin in
When there is nothing left to burn
You have to set yourself on fire
pi_48427118
vandaag heb ik mijn learning agreement, cijferlijst vertaald en andere formulieren getekend. Weer een stapje dichterbij
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_48433991
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 02:34 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Als je vlakbij campus gaat wonen dan heb je "the best of both worlds"
Dat appartement waar ik het in een vorige post over had ligt zo'n 800 meter buiten de campus. Denk ook dat dat het gaat worden, vandaag in ieder geval een mail de deur uitgedaan met de vraag of er uberhaupt nog plaats is in die periode.

Voor zover ik kom je, wanneer je in Amerika gaat studeren, niet in aanmerking voor een extra beurs. Wanneer je in Europa gaat studeren kan je volgens mij wel aanspraak maken op een Erasmus beurs als ik het goed heb.
......
pi_48434719
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 17:12 schreef three.doors.up het volgende:

[..]

Gainesville, Georgia. Ongeveer 80 mijl geloof ik van Atlanta verwijderd
Da's dus een andere Gainesville dan van de Florida Gators

Laat maar, plaatsnaam komt wel vaker voor zie ik
pi_48443397
Wat tof om te lezen

Heeft niemand een poging gedaan om een paar maanden in India te studeren?
pi_48452058
Geen poging gedaan maar wel georienteerd op India.

Ik heb me beetje laten afschrikken door de verhalen in India (Deel 3)

Jij wilt daar graag heen?
pi_48470769
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:33 schreef Slomy het volgende:

[..]

Voor zover ik kom je, wanneer je in Amerika gaat studeren, niet in aanmerking voor een extra beurs. Wanneer je in Europa gaat studeren kan je volgens mij wel aanspraak maken op een Erasmus beurs als ik het goed heb.
Hmm, in Europa heb je idd de Erasmus, maar de Marco Polo geldt toch voor buiten Europa, of heette dat nou anders? Iig, van onze studie (RTC), kun je naar Frankrijk, Italië en Spanje met de Erasmus, maar je kunt ook naar Mexico en Canada, en daar had je toch geloof ik ook wel iets voor, qua beurs...
People live to learn things, and I learn to live...
pi_48473401
Ik had helaas ook geen beurs in Amerika.
  woensdag 18 april 2007 @ 19:30:33 #193
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_48474280
quote:
Op woensdag 18 april 2007 19:11 schreef Dizzee het volgende:
Ik had helaas ook geen beurs in Amerika.
Ik ook niet en dat is de enige reden dat ik een studieschuld heb
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_48477237
Dan doe ik het wel zonder beurs, helaas maar kan niet anders.
Ik kan sowieso al wel in m'n handen knijpen omdat ik een accomodatie via het bedrijf krijg en ook nog een lease auto, dus reden toch klagen heb ik eigenlijk niet

Er zitten inderdaad wat meerdere gainesvilles in de vs, maar deze zit in Georgia
Geloof dat het een stad is van zo'n 30.000 inwoners. Niet enorm groot dus, maar ik zal me er best gaan vermaken denk ik Beetje rondreisje hier en daar, omgeving verkennen, feest vieren en soms, als het uitkomt, ff afstuderen
When there is nothing left to burn
You have to set yourself on fire
pi_48492747
Sinds vandaag eindelijk definitief! Ik ga naar St. Petersburg in Florida. M'n nummer drie op de lijst, dus ik ben meer dan tevreden.

Joehoe
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_48494715
quote:
Op donderdag 19 april 2007 09:40 schreef Avani het volgende:
Sinds vandaag eindelijk definitief! Ik ga naar St. Petersburg in Florida. M'n nummer drie op de lijst, dus ik ben meer dan tevreden.

Joehoe
Gefeliciteerd!

Wel leuk, de lessen in Amerika voor het komende fall semester beginnen al (bij ons tenminste) op 20 augustus en je moet zowiezo de 15de al daar zijn om je in te schrijven voor de lessen. Dat is dus 3 weken minder zomervakantie als normaal .

Maargoed, wat zijn jullie allemaal van plan in Amerika? Ik ben er nu al tweemaal geweest in New York en Las Vegas, maar ben toch van plan om komend jaar de nodige tripjes te gaan maken. LA, San Francisco, Miami en nog wel een paar plaatsen staan toch wel hoog op het verlanglijstje om te gaan bezoeken.
Maar nou hoorde ik laatst dat het toch wel redelijk lastig is om een week te missen kwa school aangezien je schijnbaar elke week wel iets in moet leveren oid. Iemand hier nog tips / ervaringen mee?
......
pi_48494846
quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:48 schreef Slomy het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Wel leuk, de lessen in Amerika voor het komende fall semester beginnen al (bij ons tenminste) op 20 augustus en je moet zowiezo de 15de al daar zijn om je in te schrijven voor de lessen. Dat is dus 3 weken minder zomervakantie als normaal .

Maargoed, wat zijn jullie allemaal van plan in Amerika? Ik ben er nu al tweemaal geweest in New York en Las Vegas, maar ben toch van plan om komend jaar de nodige tripjes te gaan maken. LA, San Francisco, Miami en nog wel een paar plaatsen staan toch wel hoog op het verlanglijstje om te gaan bezoeken.
Maar nou hoorde ik laatst dat het toch wel redelijk lastig is om een week te missen kwa school aangezien je schijnbaar elke week wel iets in moet leveren oid. Iemand hier nog tips / ervaringen mee?
Ik heb de hele maand januari vrij, dus in die tijd wil ik wel gaan reizen. Waar, hoe en wat? Geen idee. Ik wil sowieso naar New York, maar dat is tot nu toe het enige Weet ook nog niet wanneer ik daar precies moet zijn. Ik wacht even volgende week af, dan krijg ik meer informatie.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  donderdag 19 april 2007 @ 16:20:13 #198
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_48504677
quote:
Op donderdag 19 april 2007 09:40 schreef Avani het volgende:
Sinds vandaag eindelijk definitief! Ik ga naar St. Petersburg in Florida. M'n nummer drie op de lijst, dus ik ben meer dan tevreden.

Joehoe
USF?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_48505705
quote:
Op donderdag 19 april 2007 10:52 schreef Avani het volgende:

[..]

Ik heb de hele maand januari vrij, dus in die tijd wil ik wel gaan reizen. Waar, hoe en wat? Geen idee. Ik wil sowieso naar New York, maar dat is tot nu toe het enige Weet ook nog niet wanneer ik daar precies moet zijn. Ik wacht even volgende week af, dan krijg ik meer informatie.
Ik kwam zojuist thuis van school en hier lag een hele papierzooi van de uni in Amerika. Moet natuurlijk nog een hoop geregeld worden voor een visum, waarvoor je overigens ook een gesprek moet aanvragen bij de ambassade.

New York is echt een prachtige stad! Zoveel dingen te doen en zien. Als je ernaartoe gaat, zorg dan dat je een ticket koopt voor die rode dubbeldeck bussen die daar rond rijden. Die stoppen namelijk bij alle toeristische plekken en door zelfs gewoon in die bussen te blijven zitten zie je zoveel. Bovenste verdieping is open, dus bij mooi weer is dat heerlijk. Zowiezo als je dan bovenin zit en dan op Times Square staat, dat is echt een magnifiek gezicht. Loop ook eens rustig door central park heen. Toen ik daar was, was het een graad of 25, dus redelijk warm, en er was zoveel te doen in dat park. En je hebt er helemaal geen idee van dat je in een van de grootste steden ter wereld staat, je hoort niets meer van het stadsgeluid. Alleen als je dan weer omhoog kijkt en overal om het park die hoge gebouwen ziet.....prachtig . En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Voordeel is dat in Amerika de binnenlandse vluchten relatief goedkoop zijn. Voor zover ik heb begrepen zijn de vluchten zelfs goedkoper dan de binnenlandse busmaatschappijen die grote afstanden afleggen (Grey Hounds e.d.). Treintrajecten schijnen niet echt aanwezig te zijn voor grotere afstanden.
......
pi_48525935
quote:
Op donderdag 29 maart 2007 09:31 schreef PizzaSalami het volgende:
Waar kan ik het beste zoeken naar een commerciële/marketinggerichte stage op Curacao, Aruba en wat zijn de valkuilen. Mensen met ervaringen hier?
5,5/6 maanden curaçao hier, alleen informatica, dus kan je niet echt helpen.
Had ook alles zelf geregeld, dus als je vragen hebt, stuur maar een PMetje,

Wereldstage is wel erg populair daar..
tsja
pi_48534773
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:20 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

USF?
Nee, Eckerd College. USF was geen mogelijkheid.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  vrijdag 20 april 2007 @ 15:59:12 #202
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_48543885
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 11:53 schreef Avani het volgende:

[..]

Nee, Eckerd College. USF was geen mogelijkheid.
Ik gok dat je op Eckerd toch een betere ervaring gaat hebben dan je op USF gehad zou hebben. Veel leuker zo'n kleinschalig college en het onderwijsniveau is waarschijnlijk een stuk hoger, met kleinere seminars, slimmere medestudenten en meer betrokken faculty
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
pi_48551044
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:59 schreef Plastic_Power het volgende:

[..]

Ik gok dat je op Eckerd toch een betere ervaring gaat hebben dan je op USF gehad zou hebben. Veel leuker zo'n kleinschalig college en het onderwijsniveau is waarschijnlijk een stuk hoger, met kleinere seminars, slimmere medestudenten en meer betrokken faculty
Ervaring met Eckerd of is dat meer in z'n algemeenheid? Doe jij trouwens je volledige studie in de VS of lijkt dat maar zou vanuit je fotoboek?
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_48552232
quote:
Op donderdag 19 april 2007 16:44 schreef Slomy het volgende:

[..]
Loop ook eens rustig door central park heen. Toen ik daar was, was het een graad of 25, dus redelijk warm, en er was zoveel te doen in dat park. En je hebt er helemaal geen idee van dat je in een van de grootste steden ter wereld staat, je hoort niets meer van het stadsgeluid. Alleen als je dan weer omhoog kijkt en overal om het park die hoge gebouwen ziet.....prachtig .
  maandag 30 april 2007 @ 01:53:21 #205
178059 Soofie
you're my disco
pi_48856641
Ik moet ook vanwegen mijn engelstalige studie mijn stage in het buitenland lopen (over 9 maanden) maar waar heen.. ik heb nog geen idee
Wel leuk om te lezen dat toch nog een redelijk aantal studenten ook in het buitenland zit of gaat zitten
switch me on & turn me up.
pi_48859407
Verleden week zijn de inschrijfformulieren verstuurd naar Zweden.. Aangezien Inholland geen Engelstalig cijferlijsten heeft.. (ieder geval niet voor de studie Bedrijfskundige Informatica) moesten wij zelf onze cijferlijst gaan vertalen..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  maandag 30 april 2007 @ 12:32:23 #207
178148 Train
yizhizhou
pi_48861641
Ik heb plannen om in het buitenland te studeren, of tijdelijk te werken. Ik was met name geintereseerd in Buenos Aires, ik heb daar erg mooie verhalen over gehoord.
Heeft er iemand ervaring met studies/werken daar?
Hay que jugarse!
  maandag 30 april 2007 @ 12:33:24 #208
82589 S-Two
barba macacu
pi_48861656
TVP, post later even.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  maandag 30 april 2007 @ 18:15:54 #209
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_48867178
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 20:01 schreef Avani het volgende:

[..]

Ervaring met Eckerd of is dat meer in z'n algemeenheid? Doe jij trouwens je volledige studie in de VS of lijkt dat maar zou vanuit je fotoboek?
Geen ervaring met Eckerd specifiek, maar ik weet dat het een goede -en een goed soort- school is. Ik ben in de VS aan het promoveren (al een tijdje ).
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  zaterdag 5 mei 2007 @ 19:53:46 #210
175559 Y0shi
BANZAI!
pi_49044117
Volgens mij was het al eerder gepost, maar ik wil het toch even vragen.

Begin september ga ik naar Seattle, USA. Nu zit ik me af te vragen waar ik het beste een kamer kan huren, op de campus of erbuiten? De campus bevind zich midden in de stad, dus qua bereikbaarheid zal het wel geen problemen opleveren.

Wat zouden jullie aanraden?
pi_49072881
Ik woon momenteel in madrid (erasmus) maar zit al een tijdje met cuba in mijn hoofd; lijkt me een geweldig land!!!

Iemand enig idee hoe ik daar aan een stage oid kom?
pi_49105873
Maar ff een TVPtje

Ik zit sinds januari in Helsinki voor mn studie IBMS, ik zit in een double-degree programma, dus ik zit nog tot januari 2008 hier. Het bevalt me prima zover, veel Nederlanders in Helsinki trouwens.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_49189098
quote:
Op maandag 7 mei 2007 16:45 schreef PeuRac het volgende:
Maar ff een TVPtje

Ik zit sinds januari in Helsinki voor mn studie IBMS, ik zit in een double-degree programma, dus ik zit nog tot januari 2008 hier. Het bevalt me prima zover, veel Nederlanders in Helsinki trouwens.
nederlanders zijn overal! wereldburgers.
pi_49220649
Hoi, ik studeer Culturele Maatschappelijke Vorming, ik mijn 3e studiejaar wil ik naar de states ( NY, LA, Bosten, Chicago ect) Is er iemand die ook een culturele studie doet en een leuke stage plaats weet in Amerika?

Nog een vraag, klinkt misschien een beetje vaag; bv Als ik in September voor 3/4 maanden naar de states ga en in September volgend jaar 8 maanden. Kan dit of moet er dan weer een jaar tussen zitten??? ivm greencard, studentenvisum enz.
pi_49262706
Heeft iemand ervaring met stage lopen in Japan?
pi_49743637
Hey!

Ik post hier voor het eerst, omdat ik dit topic net pas gevonden heb. Ik heb mijn zaakjes al geregeld en ik ga in augustus voor 2 jaar naar de Verenigde Staten om een MBA (master of business administration) te doen!

Ik kan niet wachten!
pi_49743976
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:27 schreef carpediem23 het volgende:
Hoi, ik studeer Culturele Maatschappelijke Vorming, ik mijn 3e studiejaar wil ik naar de states ( NY, LA, Bosten, Chicago ect) Is er iemand die ook een culturele studie doet en een leuke stage plaats weet in Amerika?

Nog een vraag, klinkt misschien een beetje vaag; bv Als ik in September voor 3/4 maanden naar de states ga en in September volgend jaar 8 maanden. Kan dit of moet er dan weer een jaar tussen zitten??? ivm greencard, studentenvisum enz.
Met je eerste vraag kan ik niet helpen, maar over je tweede weet ik wel wat meer.

Wanneer jij in september naar de VS gaat, ga jij dan voor studie of voor een lange vakantie?

Indien je voor studie gaat, zal je toelating moeten regelen bij een University of College. Ben je aangenomen en heb je genoeg financiele middelen, dan zal de instelling in de VS jou een formulier (een zogenaamde I-20) toesturen. Jij zal dan formulieren moeten invullen die je kan downloaden van de website van het Amerikaanse Consulaat in Amsterdam. Met deze forumulieren en je I-20 begeef je je naar het consulaat (op afspraak) en dan op basis daarvan krijg je je studentenvisum (F-1 visum). Deze is geldig voor de duur van je studie plus een periode voor en na je studie voor rondreizen en settlen etc.

Indien je voor vakantie gaat, heb je twee opties. Ga je langer dan 3 maanden dan zal je een toeristenvisum moeten aanvragen. Zie hiervoor wederom de website van het consulaat. Ga je voor korter dan 3 maanden dan val je als ingezetene van Nederland onder het VWP (Visa Waiver Program). Je hoeft dan geen visum aan te vragen, maar enkel een formulier in te vullen in het vliegtuig (I-94). Let wel, dit geld alleen als je korter als 90 dagen gaat. Blijf je toch langer in de VS dan pleeg je een misdrijf en dan kan je voor de rechter komen, gedeporteerd worden en de toegang voor lange tijd naar de VS ontzegt worden. Ohja, je komt alleen in aanmerking voor het VWP als je gaan strafblad (ernstige zaken) hebt.

De tweede keer dat je gaat heb je zeker een visum nodig, zij het een studentenvisum voor studie of een toeristenvisum voor een lange vakantie.

Maak je maar niet druk over de peroide die er tussen zit, want dat maakt niet uit. Je kan gewoon twee keer een visum aanvragen indien je alles volgens de regels doet.

BTW: een greencard zal je niet zo makkelijk krijgen, aangezien dit een werkvergunning is voor de VS. Deze zijn niet makkelijk te verkrijgen, aangezien de VS een zeer moeilijk land is om naartoe te emigreren.

Hoop dat dit je helpt!
pi_49744123
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 22:48 schreef 455H07E het volgende:
Ik post hier voor het eerst, omdat ik dit topic net pas gevonden heb. Ik heb mijn zaakjes al geregeld en ik ga in augustus voor 2 jaar naar de Verenigde Staten om een MBA (master of business administration) te doen!
, hoe oud ben je en wat is je achtergrond qua studies en banen?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_49744992
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 23:02 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

, hoe oud ben je en wat is je achtergrond qua studies en banen?
Ik ben nog maar een broekie. Ik ben nu 21 jaar en wordt 22 in juni. Ik ga dus als 22 jarige een MBA doen in de VS. Mijn achtergrond qua studies is dat ik een HBO opleiding gedaan heb (Management, Economie en Recht). En ja... achtergrond qua banen is niet echt spetterend. Vooral bijbaantjes. Op het moment: barkeeper in een club, supervisor bij een telemarketingbedrijf.

Ik ben dus nogal jong en heb vrij weining "echte" werkervaring (op het supervisor werk na). De reden dat ik het doe is voor de buitenland ervaring en om bij mijn vriendin te zijn en zo kan ik tegelijkertijd een diploma behalen. De kans dat ik aangenomen zou worden was niet zo groot, aangezien de meeste mensen een MBA doen na een aantal jaren werkervaring en op oudere leeftijd. Gelukkig was werkervaring niet vereist, maar wel aangeraden.

Maar blijkbaar vonden ze mijn GMAT score (650), motivatiebrieven, achtergrond, etc. goed genoeg om mij aan te nemen. Ik had overigens ook al een jaar op dezelfde universiteit gestudeerd in 2004 als uitwisselingsstudent en ik had daarbij vakken voor seniors (laatstejaars) gevolgd als sophmore (tweedejaars). Die vakken had ik goed afgesloten met een GPA van 3.8 (van de 4.0). Dus dat heeft ook geholpen. Hierdoor hoefde ik ook niet de TOEFL test af te leggen.

En ik heb ook nog een beurs binnengesleept in NL en in de VS, zo heb ik de kosten kunnen verminderen (maar bij lange na niet kostendekkend!)

Dit is mijn verhaal dus!
pi_49750722
Lijkt me wel heftig om zo'n stap te nemen of niet?... Een halfjaartje of jaartje buitenland studie is een wat makkelijkere stap op te nemen, omdat je dan 'zo' weer terug bent.

Maar wel erg leuk, twee jaar naar de VS... !
You gotta learn to live
and live and learn
pi_49829965
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 07:34 schreef Lethe het volgende:
Lijkt me wel heftig om zo'n stap te nemen of niet?... Een halfjaartje of jaartje buitenland studie is een wat makkelijkere stap op te nemen, omdat je dan 'zo' weer terug bent.

Maar wel erg leuk, twee jaar naar de VS... !
Heftig was de keuze voor mij niet. Ik heb in 2004 al een jaar in de VS op een universiteit gestudeerd. Ik deed mee aan een uitwisselingsproject voor een semester (ongeveer een half jaar). Dat is mij zo goed bevallen, dat ik op eigen houtje er een half jaar aan vastgeplakt had (totaal een jaar dus). Hierdoor heb ik wel een half jaar studievertraging opgelopen en dus 4,5 jaar over mijn studie gedaan ipv 4 jaar.

De keuze om een MBA van 2 jaar te doen in de VS was voor mij dus niet moeilijk.

Maar ik kan wel begrijpen dat als je nog geen ervaring hebt met studeren in het buitenland de keuze moeilijker is voor sommige.
  zondag 27 mei 2007 @ 20:44:43 #222
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49831023
Hoezo heb je eigenlijk gekozen voor een MBA en niet voor een MscBA?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49832000
Eerlijk gezegd heb ik niet veel nagedacht over de keuze tussen een MBA en een MscBA (voor de zekerheid: een Master of Science in Business Administration is toch een master is bedrijfskunde?) in het buitenland. De keus was voor mij of op de EUR een master opleiding doen of naar het buitenland. En die keuze was voor mij snel gemaakt, aangezien ik naar het buitenland wil (nieuwe uitdaging, etc, de bekende redenen).

Van de master opleidingen die ik vond in de VS sprak de MBA mij het meest aan. De andere masteropleiding spraken mij gewoon minder aan. Op de EUR spraken mij wel een aantal masteropleidingen aan, maar ik had al besloten om naar het buitenland te gaan.

Mijn keuze voor een MBA is dus door middel van uitsluiting. Puur uit interesse, vanwaar deze vraag? Had jij een andere keuze gemaakt en voor een MscBA gekozen?
  maandag 28 mei 2007 @ 00:02:19 #224
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49838303
quote:
Op zondag 27 mei 2007 21:12 schreef 455H07E het volgende:

Mijn keuze voor een MBA is dus door middel van uitsluiting. Puur uit interesse, vanwaar deze vraag? Had jij een andere keuze gemaakt en voor een MscBA gekozen?
Nou, kijk een MscBA (idd Master of Science in Bedrijfskunde) is een puur academische opleiding, terwijl een MBA meer een soort van 'executives' course is. Ik bedoel, hadden ze alleen maar een MBA opleiding of ook MscBa opleidingen?
Ze zijn best wel met elkaar te vergelijken, bij ons op de EUR bijvoorbeeld worden bij sommige vakken dezelfde boeken gebruikt, MBA is alleen veel praktijkgerichter en een Msc meer wetenschappelijk. Ik heb in precies hetzelfde schuitje gezeten (Msc v MBA), en heb uiteindelijk besloten om in NL een Msc te doen. (ook gezien mijn achtergrond met beperkte werkervaring)
Msc is ook veel goedkoper (althans hier in NL), in de States weet ik het niet eigenlijk...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49849376
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:02 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nou, kijk een MscBA (idd Master of Science in Bedrijfskunde) is een puur academische opleiding, terwijl een MBA meer een soort van 'executives' course is. Ik bedoel, hadden ze alleen maar een MBA opleiding of ook MscBa opleidingen?
Ze zijn best wel met elkaar te vergelijken, bij ons op de EUR bijvoorbeeld worden bij sommige vakken dezelfde boeken gebruikt, MBA is alleen veel praktijkgerichter en een Msc meer wetenschappelijk. Ik heb in precies hetzelfde schuitje gezeten (Msc v MBA), en heb uiteindelijk besloten om in NL een Msc te doen. (ook gezien mijn achtergrond met beperkte werkervaring)
Msc is ook veel goedkoper (althans hier in NL), in de States weet ik het niet eigenlijk...
Ik dacht al dat dat het verschil tussen een MBA en MscBA was. Verder is een MBA ook eigenlijk een postinitiele masteropleiding, terwijl de MscBA een "gewone" masteropleiding is.

Op de universiteit van mijn keuze hadden ze wel enkele MscBA's. Wel zeer beperkt overigens, terwijl je op de EUR een grotere keuze hebt. Van de studies die daar aangeboden werden sprak de MBA mij het meest aan.

Ik stond ook voor de keus om een masteropleiding op de EUR te doen of een MBA in de VS. Ik wist dat het moeilijk zou worden om een MBA te doen, gezien de kosten en mijn beperkte werkervaring. Ik heb het toch geprobeert en ben toch binnengekomen. Ik denk dat ik met de keuze voor een MBA een goede keuze gemaakt heb, want ik krijg de academische kant en daarnaast is het erg praktijkgericht. Een leermethode die voor mij zeer goed werkt. Bovendien staan MBA opleidingen goed aangeschreven, al is het uiteraard geen vrijkaartje tot sucess.

Overigens, het klinkt misschien stom, maar ik doe de studie in het buitenland meer voor de ervaring, de leuke tijd, etc. dan voor het papiertje. Als ik de MBA behaal en ik heb er verder in mijn toekomstige carriere geen profijt van, jammer dan, het geld is het mij toch waard. Echter, ik hoop natuurlijk wel de vruchten ervan te plukken. Maar nogmaals, brengt de MBA mij niet verder in mijn carriere, dan is het geen probleem.

En ja, de kosten... Studeren in de VS kost sowieso bakken met geld. Een master aan de EUR red je met 2500 euro per jaar (inclusief lesgeld en boeken, exclusief huisvesting, etc). Een jaar studeren aan een universiteit in de VS kost tussen de 25.000 en 60.000 dollar per jaar (afhankelijk van de kwaliteit van de universiteit en ligging). Een MBA bij Nyenrode kost dan wel weer veel meer (ongeveer 36.000 euro).

Ik heb de kosten kunnen verminderen door beurzen.
  maandag 28 mei 2007 @ 13:36:29 #226
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49850175
Ok, interessant! Je hebt neem ik aan een Fulbright beurs? Ik snap ook wel dat je het voor de ervaring doet, heb zelf ook bijna 2 jaar in het buitenland gezeten en heb de tijd van mijn leven gehad. Zit nu toevallig dan aan de EUR, wilde eerste ook MBA gaan doen, maar ik vond persoonlijk een MscBA beter bij me passen. Maar ieder zijn keus natuurlijk ;-)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49850799
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:36 schreef Public_NME het volgende:
Ok, interessant! Je hebt neem ik aan een Fulbright beurs? Ik snap ook wel dat je het voor de ervaring doet, heb zelf ook bijna 2 jaar in het buitenland gezeten en heb de tijd van mijn leven gehad. Zit nu toevallig dan aan de EUR, wilde eerste ook MBA gaan doen, maar ik vond persoonlijk een MscBA beter bij me passen. Maar ieder zijn keus natuurlijk ;-)
Nee, ik heb geen Fulbright beurs. Ik vond de voorwaarden van deze beurs niet passen bij mij (te beperkend). Ik heb een VSBfonds beurs.

Ja, buitenland studies zijn echt fantastisch, voor je studie en persoonlijke groei. Ik heb in het verleden al een jaar in de VS gezeten en dat was ook de tijd van mijn leven, vandaar dat ik het nu nog een keer doe. Nu heb ik de kans om dit soort dingen te doen.

Is de enige reden dat je voor een MscBA gekozen hebt ipv een MBA, dat de MscBA meer academisch is? (afgezien van de kosten) Of waren er nog andere redenen?

Wat is overigens je vooropleiding? Ik heb hiervoor HBO gedaan. Ben jij gelijk met de uni begonnen?
  maandag 28 mei 2007 @ 14:13:50 #228
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49851414
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:56 schreef 455H07E het volgende:

[..]

Is de enige reden dat je voor een MscBA gekozen hebt ipv een MBA, dat de MscBA meer academisch is? (afgezien van de kosten) Of waren er nog andere redenen?

Wat is overigens je vooropleiding? Ik heb hiervoor HBO gedaan. Ben jij gelijk met de uni begonnen?
Ik heb hiervoor een double degree HBO opleiding gedaan. De hoofdreden is dat de MscBA op de RSM (EUR) zeer goed aansloot op mijn vorige opleiding. Ik wist eigenlijk niet of ik wel weer naar het buitenland wilde, want de RSM is een van de betere business business school in Europa. De MBA course vond ik niet van toepassing, omdat hij ¤35.000 kost en de meerwaarde ten opzichte van een MscBA nihil is. (en ik te weinig werkervaring heb)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49861030
Vrijdag heb ik de bevestiging van the University of Boras en extra informatie.. Ik mag
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_49861144
Iemand hier stage gelopen in Malta?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:13:48 #231
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_49889932
Vandaag bericht gekregen dat ik mag komen studeren in Oslo, aug-dec. Jippie
Nu dus druk aan het voorbereiden...
pi_49894438
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:13 schreef MevrouwLili het volgende:
Vandaag bericht gekregen dat ik mag komen studeren in Oslo, aug-dec. Jippie
Nu dus druk aan het voorbereiden...
cool gefeliciteerd, studeren en feesten in noorwegen schijnt goed te zijn
  dinsdag 29 mei 2007 @ 17:17:06 #233
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_49894920
Dat hopen we maar he
pi_49899933
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:19 schreef PieterBas het volgende:
Vrijdag heb ik de bevestiging van the University of Boras en extra informatie.. Ik mag
 FR
pi_49908571
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:29 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Mijn klasgenoot heeft zijn bevestiging nog niet gehad.. Hopen dat hij die snel krijgt.. kunnen we een appartement gaan regelen..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_49935285
Wat doen jullie met vliegtickets? Ik weet namelijk niet wat ik als vertrek moet aangeven. Eigenlijk wil ik gaan reizen in de VS daarna, maar wat is de kans dat ik mensen tegenkom die hetzelfde willen gaan doen en daarnaast, wat als ik toch niet wil reizen, wat moet ik dat met de vliegticket die pas veel later gaat. Iemand ervaringen mee?
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:23:21 #237
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49935314
Een enkeltje kopen? Of anders een open ticket?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49938416
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:23 schreef Public_NME het volgende:
Een enkeltje kopen? Of anders een open ticket?
Enkeltje doe ik liever niet, omdat ik gehoord heb dat de douane dit niet erg kan waarderen en ze dan erg moeilijk doen. Open ticket is een optie.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_49960775
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 19:41 schreef Avani het volgende:

[..]

Enkeltje doe ik liever niet, omdat ik gehoord heb dat de douane dit niet erg kan waarderen en ze dan erg moeilijk doen. Open ticket is een optie.
Een enkeltje is daarnaast bijna twee keer zo duur als een retour! Dus gewoon open ticket, zou ik zeggen.

Daarnaast, waar ga jij wonen? Op de campus of daarbuiten? Ik had de vraag al eerder gesteld, maar krijg maar geen antwoord en ben toch benieuwd wat andere mensen in de US gaan doen.
pi_49961377
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:22 schreef Y0shi het volgende:

[..]

Een enkeltje is daarnaast bijna twee keer zo duur als een retour! Dus gewoon open ticket, zou ik zeggen.

Daarnaast, waar ga jij wonen? Op de campus of daarbuiten? Ik had de vraag al eerder gesteld, maar krijg maar geen antwoord en ben toch benieuwd wat andere mensen in de US gaan doen.
@ avani: ik zou idd ook een open retour ticket kopen, dat is misschien iets duurder dan een 'standaard' retour ticket, maar goedkoper als 2 enkeltjes en je krijgt geen gezeur met de douane.

@ yoshi: campus (geen persoonlijke ervaring mee, maar lijkt me kei gezellig!)
pi_49964872
yeey! Ik mag naar Manchester van sept. tot juni een heel jaar!
the liver is evil, it must be punished
pi_49965575
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:32 schreef Roosje11 het volgende:
yeey! Ik mag naar Manchester van sept. tot juni een heel jaar!
gefeliciflapstaart

misschien hebbie het al gezegd, maar wat ga je doen? Studeren?
  donderdag 31 mei 2007 @ 14:54:22 #243
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_49965604
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:32 schreef Roosje11 het volgende:
yeey! Ik mag naar Manchester van sept. tot juni een heel jaar!
Manchester Business School?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_49968147
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:22 schreef Y0shi het volgende:

[..]

Een enkeltje is daarnaast bijna twee keer zo duur als een retour! Dus gewoon open ticket, zou ik zeggen.

Daarnaast, waar ga jij wonen? Op de campus of daarbuiten? Ik had de vraag al eerder gesteld, maar krijg maar geen antwoord en ben toch benieuwd wat andere mensen in de US gaan doen.
Heb van mensen gehoord die naar US zijn geweest dat de campus heel erg gezellig was en meer sfeer gaf aan het hele gebeuren daar. Wat was je zelf van plan? Ga je nog met meer mensen?

Zelf ga ik naar Canada en ook op campus, heb je gelijk ook veel meer contact met mede studenten!
pi_49974630
TVP
pi_49976189
Hier nog iemand met interesse voor stage in de VS

Ik moet voor mijn opleiding (HRM) 2 keer 5 maanden en nu wilde ik dus 5 maanden hier in de VS en in hier Nederland zodat ik "vergelijkingsmateriaal" heb. Nu ben ik dus aan het zoeken voor een stage hier in Nederland maar ik ben nu al een paar keer bij (leuke!) bedrijven geweest die mij wel voor 10 maanden wilden hebben. Nu heb ik elke keer nee gezegd omdat ik dus 5 maanden naar het buitenland wil.

Nu is het zo dat ik het liefste naar Miami, Florida zou willen. Ook voor het klimaat maar vooral ook omdat de opleiding die ik volg en het werk wat daar te in is te vinden BIG is. Daarom leek de VS mij super om te gaan stagelopen. Nu heb ik dus echt geen idee wat voor bedrijven daar zitten om naar te schrijven/reageren. Ik ben bij bureau buitenland geweest bij mij op school (Fontys) maar die hebben geen adressen helaas.

Heeft iemand daar toevallig connecties of ideen om daar een stage te kunnen bemachten van Februari 2008 tot en Juni 2008?

Alvast bedankt!
pi_49976377
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:03 schreef Pupil het volgende:
Heel verhaal
Wat als je een bedrijf zoekt met een vestiging in Nederland en in Miami?
pi_49976536
Je hebt gelijk Niek, maar hoe kan ik daar achter komen welk bedrijf hier en Miami een bedrijf heeft?
pi_49976918
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:14 schreef Pupil het volgende:
Je hebt gelijk Niek, maar hoe kan ik daar achter komen welk bedrijf hier en Miami een bedrijf heeft?
Ik denk gewoon heel veel zoeken op internet.... Deze zit in Miami en Hengelo en had ik binnen een minuut gevonden via google. (ik had gezocht op "company +miami +the netherlands")
pi_49977288
Hee daar was ik nog niet opgekomen. Super bedankt!

Maar, ik moet dus wel in een redelijk groot bedrijf stagelopen waar ze ook een afdeling HRM hebben.. (personeelszaken)
pi_49977772
Ga eerst maar eens een mail schrijven naar de vestiging hiervan in Nederland! Sowiezo bedankt Niek!
pi_49978523
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 20:48 schreef Pupil het volgende:
Ga eerst maar eens een mail schrijven naar de vestiging hiervan in Nederland! Sowiezo bedankt Niek!
Graag gedaan Veel succes in ieder geval.
pi_49990628
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 12:22 schreef Y0shi het volgende:

[..]

Een enkeltje is daarnaast bijna twee keer zo duur als een retour! Dus gewoon open ticket, zou ik zeggen.

Daarnaast, waar ga jij wonen? Op de campus of daarbuiten? Ik had de vraag al eerder gesteld, maar krijg maar geen antwoord en ben toch benieuwd wat andere mensen in de US gaan doen.
Ik ga op de campus wonen. Heb nooit overwogen om daarbuiten te gaan, omdat ik juist dat campus idee wel een keer wil meemaken. Heb ook m'n housing application ingeleverd, dus ik hoor binnekort waar ik terecht kom.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_50055388
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:53 schreef Perruche het volgende:

[..]

gefeliciflapstaart

misschien hebbie het al gezegd, maar wat ga je doen? Studeren?
Studeren aan de University of Manchester. English & American Studies. Hebben echt veel leukere vakken daar dan aan de UvA, hihi!
the liver is evil, it must be punished
  zondag 3 juni 2007 @ 18:30:31 #255
133435 DropjesLover
Shit Happens
pi_50066661
onder andere naar aanleiding van het forum van kaaskoppen in het buitenland...

ik wil dus al een tijd stage lopen in het buitenland, namelijk austalie of nieuw-zeeland, voor 5,5 maanden (nja, mag natuurlijk ook langer)
mijn probleem is nu, how the hell do I find a traineeship over there?
het moet namelijk een stage zijn met de volgende eisen:
*op het gebied van de werktuigbouwkunde (zeg maar engineering), bij voorkeur op het gebied van energie, bijvoorbeeld een bedrijf waar ze windmolens/zonnecollectoren maken/ontwerpen. NIET iets als electricien of biologisch/chemisch, maar het ontwerpen en berekenen van constructies, flow, vermogen en dergelijk.
*op HBO niveau (wat is daar het vergelijkbare niveau, universitair-bachelor?)
*een project zijn waar ik aan kan werken
*bij een redelijk bedrijf, niet de garage op de hoek
*in de periode februari-juli volgend schooljaar

ik heb gewoon geen idee hoe ik het moet opstarten, en gezien dit topic lijkt me dat hier redelijk wat ervaring rondzwerft hierover...
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_50068211
Ik wil graag op (ontwikkelings) stage naar zuid-amerika, maar vaak moet je daar heel veel geld voor neerleggen.

Iemand een idee hoe je daar terechtkomt (ticket enzo wil ik natuurlijk wel zelf betalen, maar dan niet ook nog de organisatie en de hele rompslomp)?
pi_50076478
quote:
Op zondag 3 juni 2007 19:23 schreef runaway het volgende:
Ik wil graag op (ontwikkelings) stage naar zuid-amerika, maar vaak moet je daar heel veel geld voor neerleggen.

Iemand een idee hoe je daar terechtkomt (ticket enzo wil ik natuurlijk wel zelf betalen, maar dan niet ook nog de organisatie en de hele rompslomp)?
Ik weet niet op welke studie jij zit, maar op de haagsche hoge school kan je het bij Cross Border Relations proberen, die stages mogelijk maken om de economie in groeilanden te stimuleren, o.a. in Suriname (mijn curaçaose stage is (mede) geinitialiseerd door CBR)

Zie bijv ook
http://www.cariconsult.org
http://www.stageloketsuriname.nl/frame/projecten/student_sb.html

Maar ik weet niet of je op bijv Suriname doelt
tsja
pi_50761613
Hoe doen of hebben jullie dat gedaan met de IB groep?

Moet ik doorgeven aan de IB groep dat ik van van uitwonend naar inwonend ga of kan ik ook het adres opgeven van de campus in Amerika, want dan kan ik gewoon uitwonende beurs behouden lijkt mij? Als ik inwonende beurs ga krijgen, kan ik het beter stopzetten, omdat ik toch langer dan 4 jaar studeer. Daarnaast, moet ik me uitschrijven bij de gemeente waar ik nu woon en gaan inschrijven bij de gemeente van m'n ouders? Ik zal toch wel ergens in Nederland ingeschreven moeten staan of is dat ook al niet nodig?

Graag jullie ervaring hiermee
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_50762223
Als je in Amerika zit, ben je toch uitwonend lijkt me? Volgens mij krijg je gewoon uitwonende beurs dan nog steeds hoor.
People live to learn things, and I learn to live...
  zaterdag 23 juni 2007 @ 16:59:29 #260
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_50762496
Ik had me niet bij de gemeente uitgeschreven, maar bij IBG wel met het nieuwe buitenlandse adres ingeschreven. Tevens had ik mijn OV kaart opgezegd, waardoor je weer extra geld kreeg.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_50763196
idd je krijgt ook iets van 80 euro voor je OV kaart
pi_50763544
Thanks. OV wist ik idd, moet het formulier deze week wel laten tekenen door de universiteit, maar dat komt wel goed. Voor de zekerheid maandag nog maar even IB Groep bellen over uitwonende studiefinanciering in Amerika. Europa weet ik wel zeker, maar volgens mij wilden ze het nu wereldwijd mogelijk maken.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_50763776
Als je uitwonend bent, krijg je dat sowiezo Avani, waar je ook woont, dus ook in Amerika.

Ik heb het 3 jaar geleden ook gehad, toen was het al mogelijk.
pi_50763847
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 17:24 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
idd je krijgt ook iets van 80 euro voor je OV kaart
om precies te zijn ¤79,97
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  maandag 25 juni 2007 @ 11:34:24 #265
104963 ETA
European Travel Author
pi_50814593
oh, bestond dit topic ook al Naja, vorig semester in Italie gestudeerd en nu stage in Taiwan
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_50815067
Bedankt voor alle reacties. IB Groep is geregeld. Het komt nu echt steeds dichterbij Nog wel 2 maantjes, maar de laatste dingen regelen is toch wel nu.

Ben overigens ook alweer aan het kijken hoe ik een stage moet regelen in het buitenland, maar dat heeft nog wel even de tijd. Doen jullie dat ook via de universiteit of voornamelijk via connecties of instanties. Hangt waarschijnlijk ook van het land af, maar ik heb het idee dat een stage regelen wat moeilijker gaat worden.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_50818072
Ga je voor 4 jaar naar Amerika of voor 1 jaar/semester?
pi_50822356
quote:
Op maandag 25 juni 2007 13:27 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Ga je voor 4 jaar naar Amerika of voor 1 jaar/semester?
Een semester Ga jij zelf ook nog weg?

Italië lijkt me trouwens ook heel erg leuk, maar de taalbarrière vind ik toch te groot. Of zien anderen dat dan weer als een uitdaging?
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_50823818
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:18 schreef Avani het volgende:

[..]

Een semester Ga jij zelf ook nog weg?

Italië lijkt me trouwens ook heel erg leuk, maar de taalbarrière vind ik toch te groot. Of zien anderen dat dan weer als een uitdaging?
ik wil in het 4de jaar van mijn studie gaan studeren of in het derde jaar stage lopen in de VS of Australie. Ik heb nu net het eerste jaar afgerond.... kan je mij vertellen hoeveel geld je ongeveer kwijt bent voor een semester studeren? welke studie ga je daar doen?

Ik ben zelf trouwens ook 3 maanden in spanje geweest met mijn vorige studie (MBO). In het begin vreesde ik ook voor de taalbarriere, maar na 1 maand kon ik al redelijk spaans verstaan. Met gebaren erbij kan je jezelf wel verder helpen in een ander land.
pi_50824783
quote:
Op maandag 25 juni 2007 15:58 schreef Kos_met_de_snor het volgende:

[..]

ik wil in het 4de jaar van mijn studie gaan studeren of in het derde jaar stage lopen in de VS of Australie. Ik heb nu net het eerste jaar afgerond.... kan je mij vertellen hoeveel geld je ongeveer kwijt bent voor een semester studeren? welke studie ga je daar doen?

Ik ben zelf trouwens ook 3 maanden in spanje geweest met mijn vorige studie (MBO). In het begin vreesde ik ook voor de taalbarriere, maar na 1 maand kon ik al redelijk spaans verstaan. Met gebaren erbij kan je jezelf wel verder helpen in een ander land.
In augustus zit ik in m'n 3e jaar, dus de vakken die ik daar ga volgen (business) zijn voor m'n keuzevakruimte in de bachelor. Ik ga via ISEP, omdat de universiteit via deze uitwisselingsorganisatie studeren in de VS mogelijk maakt. Voor kamer/eten betaal ik 3000 euro. Iets van 300 euro voor het ISEP programma zelf, omdat zij moeten kijken waar je kan worden geplaatst. Verder betaal je iets van 150 dollar voor de TOEFL toets. Ziektekosten moet je betalen, was bij mij ook iets van 250 euro voor die paar maanden. Visumkosten (weet niet precies hoeveel). En het collegegeld van een normaal collegejaar komt er dan eigenlijk ook bij. Misschien dat ik nog iets ben vergeten...maar dit is het toch wel globaal.

Ik ben ongeveer een jaar van tevoren begonnen met uitzoeken waar ik heen wilde, formulieren invullen etc. etc. Voor een stage zal wel precies hetzelfde gelden.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_50824799
Ja je leert het vast heel snel, zo'n vreemde taal. Maja, je moet toch ook vanaf het begin af aan colleges kunnen volgen. Hoe doe je dat dan?
Want ik studeer Italiaans, naja, RTC officieel, en ik ga dus naar Italie te studeren 1 semester, maar ik ben al bang dat ik de colleges niet kan volgen, dus laat staan iemand die de taal nog nauwelijks kent...
People live to learn things, and I learn to live...
pi_51105693
Ben nu bezig een sollicitatie brief te schrijven, in het engels en hij is bestemd om naar bedrijven te sturen welke ik heb gevonden via een website oftewel, niet naar aanleiding van een advertentie. Nu heb ik dus even gezocht op internet naar bruikbare voorbeelden maar dat valt nog erg tegen bij deze dus mijn vraag:

Zijn er mensen die mij hun sollicitatie brief kunnen sturen via pm? Dan heb ik een voorbeeld en wat richtlijnen zodat het voor mij wat makkelijker word

Of zijn er handige sites(ja ik heb gezocht met google...) met voorbeelden/tips?
pi_51105835
Voor mij ook nog twee maandjes en het begint er nu echt aan te komen...
Laatste dingen regelen enzo.

Je hoeft je dus niet uit te schrijven bij de gemeente? Ik dacht op de site van IB juist gelezen te hebben dat ze dit nagaan om te controleren of je echt uitwonend bent.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:29:47 #274
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_51106403
Voor degenen die via Erasmus naar het buitenland gaan: kunnen jullie de beurs al aanvragen?
Ik studeer zelf aan de UU (letteren) en zij zeggen steeds dat de Europese Commissie de juiste gegevens nog niet heeft om het formulier online te zetten.

Maar ik wil inmiddels dat ding wel eens aavragen én het bewijs ervan hebben, want ik ga 2 augustus al weg end an heb ik dat formulier nodig.
pi_51108048
Ik kom net terug van een half jaartje studeren in madrid, en wil nu graag een stage gaan doen in Latijns Amerika.

Iemand?? (svp niet via een of andere dure klote organisatie )
pi_51212772
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 20:29 schreef MevrouwLili het volgende:
Voor degenen die via Erasmus naar het buitenland gaan: kunnen jullie de beurs al aanvragen?
Ik studeer zelf aan de UU (letteren) en zij zeggen steeds dat de Europese Commissie de juiste gegevens nog niet heeft om het formulier online te zetten.

Maar ik wil inmiddels dat ding wel eens aavragen én het bewijs ervan hebben, want ik ga 2 augustus al weg end an heb ik dat formulier nodig.
De beurs zelf, of de aanvraag van de beurs? Ik heb die beurs toch wel voor februari dit jaar aangevraagd, en ga volgend jaar februari weg. Dus dat moest allang gebeurd zijn volgens mij. Maar is er miss iets qua echte aanvraagformulieren voor de beurs, het geld echt, ipv gewoon aanvraag voor bevestiging ofzo? Je hebt toch al wel iets van bevestiging dat je een beurs krijgt voor een bepaalde plek bij een universiteit?
People live to learn things, and I learn to live...
  vrijdag 6 juli 2007 @ 20:39:05 #277
119887 MevrouwLili
Sip...Gak...
pi_51213351
Ik heb wel al een verzoek gedaan, maar de aanvraag kan ik niet voltooien (dus echt om het geld vragen zeg maar). Op de site van de UU staat:
quote:
"Erasmusbeurzen voor het academisch jaar 2007-2008 kunnen op dit moment nog niet worden aangevraagd. De Europese Commissie heeft nog niet voldoende gegevens aangeleverd over het nieuwe programma Levenlang Leren - Erasmus, om Steun Erasmus 2007-2008 online te kunnen zetten. We hopen dat dit eind juni wel het geval zal zijn. Wanneer je door de late oplevering niet aan onze aanvraagdeadline (6 weken voor vertrek) kunt voldoen, wordt daarmee uiteraard rekening gehouden."
Aangezien ze het over besluiten van de Europese Commissie hebben,d acht ik dat het niet alleen aan de UU zo zou zijn...


Maar ik ga over 4 weken alw eg, dus heb zo'n voorgevoel dat ik het geld niet voor die tijd ga krijgen...
pi_51221937
ik ga ook in sept al weg en heb nog niks gehoord over me beurs. Ik studeer aan de uva en die zeggen dat ze het erasmus contract opsturen en die moet je dan tekenen en terugsturen en dan krijg je je beurs, maar heb nog niks gehad....
the liver is evil, it must be punished
pi_51225538
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 01:33 schreef Roosje11 het volgende:
ik ga ook in sept al weg en heb nog niks gehoord over me beurs. Ik studeer aan de uva en die zeggen dat ze het erasmus contract opsturen en die moet je dan tekenen en terugsturen en dan krijg je je beurs, maar heb nog niks gehad....
Ik heb anders wel een voorlopig contract gekregen, alleen nog niet opgestuurd
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_51234223
zo'n contract heb ik volgens mij ook al redelijk snel gekregen ja
People live to learn things, and I learn to live...
pi_51249252
hey na een periode van afwezigheid weer terug in dit puike topic. Helaas nu 2 weken terug van Estland na een jaar
Ben nu aan het afstuderen, en sta voor de keuze werken / master. Voor een master (in het buitenland sowieso) ben ik te laat om een VSB beurs aan te vragen en ik ben redelijk geheel erg blut. Ik zou dus graag een jaar willen werken (in NL om kosten te drukken en het verdient best goed!) en sparen voor een Master. Het liefst iets in de meer "analytische" kant van economie/management, aangezien ik het idee heb dat je met de "softe" communicatieant niet echt ver komt.

Iemand hier die in een ander land een master heeft gedaan? Ik wil niet naar de VS, om de kosten en omdat het land me niet aantrekt. Ik zat te denken aan Italie/Frankrijk/Spanje, maar ik denk dat Italie niet echt je-van-het is qua masters, Sanje idem. Frankrijk lijkt me wel leuk, maar Copenhagen of zo lijkt me ook kick Een extra taal wil ik best even opvijzelen of leren, maar alleen als het frans/spaans/italiaans is

Kortom : iemand tips / ervaringen/ where to start? Dank
  zondag 8 juli 2007 @ 01:18:58 #282
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51249949
quote:
Op zondag 8 juli 2007 00:54 schreef Perruche het volgende:

Kortom : iemand tips / ervaringen/ where to start? Dank
Waarom blijf je niet gewoon in NL voor je Master? Hier heb je redelijk betaalbare Uni's die zeer goed aangeschreven staan internationaal. (beter dan de meesten in het buitenland)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zondag 8 juli 2007 @ 10:28:11 #283
64681 Avani
Wicked
pi_51254694
Sinds een paar dagen weet ik wie m'n roommate is. Nu komt het wel heeeel erg dichtbij

En wat betreft een master. Ik zou alleen naar het buitenland gaan voor een master als het echt een goede universiteit is en als ik in datzelfde land wil blijven wonen en werken. Nederlandse universiteiten staan goed aangeschreven zoals hierboven al gezegd, maar het hangt er dus vanaf wat je motieven en doelen zijn. Wat goede universiteiten in het buitenland zijn, zou ik echt niet weten.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_51255767
quote:
Op zondag 8 juli 2007 01:18 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Waarom blijf je niet gewoon in NL voor je Master? Hier heb je redelijk betaalbare Uni's die zeer goed aangeschreven staan internationaal. (beter dan de meesten in het buitenland)
omdat ik graag naar het buitenland wil. Ik heb ook gehoord van de optie om via een NL'se uni, een traect te vlgen in het buitenland Ik ken iemand die via de RUG een master doet in de baltische staten. Dat zou natuurlijk ook kunnen, wellicht heb je dan nog wat meer zekerheid.

Maar als ik eerst een jaar ga werken in NL om te sparen wil ik daarna niet nog 2 jaar in NL zitten om ook een master te doen...! Overigens kan het ook best andersom, eerst i het buitenand werken dan master in NL, maar dan is het punt van sparen een beetje weggevallen
  zondag 8 juli 2007 @ 12:16:08 #285
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51256297
quote:
Op zondag 8 juli 2007 11:45 schreef Perruche het volgende:

[..]

omdat ik graag naar het buitenland wil. Ik heb ook gehoord van de optie om via een NL'se uni, een traect te vlgen in het buitenland Ik ken iemand die via de RUG een master doet in de baltische staten. Dat zou natuurlijk ook kunnen, wellicht heb je dan nog wat meer zekerheid.

Maar als ik eerst een jaar ga werken in NL om te sparen wil ik daarna niet nog 2 jaar in NL zitten om ook een master te doen...! Overigens kan het ook best andersom, eerst i het buitenand werken dan master in NL, maar dan is het punt van sparen een beetje weggevallen
Ik snap je dilemma, zat zelf een jaar geleden ook in dezelfde situatie. (na bijna 2jr in het buitenland geweest te zijn). Ik heb toen een aantal overwegingen gemaakt, en heb uiteindelijk besloten om in Rotterdam te gaan studeren, mede omdat dit een van de beste bussiness school van Europa is en het ook redelijk betaalbaar is. Ze hebben ook zeer veel uitwisselverbanden, waaronder veel goede uni's en de no.1 Business School in de wereld. (Wharton)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 9 juli 2007 @ 16:33:40 #286
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_51295204
Ik wil misschien via de Vu naar london school of economics. Behoort zoiets tot de mogelijkheden?
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_51369039
Inmiddels heb ik mijn rooster ook binnen en moet ik alleen nog een reisverzekering afsluiten en ben dan klaar om naar Canada te gaan. Nog 1,5 maand!
pi_51370336
quote:
Op maandag 9 juli 2007 16:33 schreef DANILXL het volgende:
Ik wil misschien via de Vu naar london school of economics. Behoort zoiets tot de mogelijkheden?
Als je het zelf regelt misschien, maar de VU heeft hier geen samenwerkingscontract mee. Wat je kan doen is bureau internationalisering vragen (maar die werkt binnen Europa met Socrates/Erasmus) of Feweb vragen met wie ze contacten hebben.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
  woensdag 11 juli 2007 @ 20:49:30 #289
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_51373720
met welke uni uit engeland hebben ze wel contacten dan?
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_51377243
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 20:49 schreef DANILXL het volgende:
met welke uni uit engeland hebben ze wel contacten dan?
Gevonden op de feweb site:
Bradford
Keele
Manchester
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_51379214
quote:
Op zondag 8 juli 2007 12:16 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik snap je dilemma, zat zelf een jaar geleden ook in dezelfde situatie. (na bijna 2jr in het buitenland geweest te zijn). Ik heb toen een aantal overwegingen gemaakt, en heb uiteindelijk besloten om in Rotterdam te gaan studeren, mede omdat dit een van de beste bussiness school van Europa is en het ook redelijk betaalbaar is. Ze hebben ook zeer veel uitwisselverbanden, waaronder veel goede uni's en de no.1 Business School in de wereld. (Wharton)
hey welke school zit je dan? Ik heb net bijna 4 jaar in rotterdam gewoond en ik wil nu amsterdam proberen. Ben bezig met een baan(tje) te zoeken zodat ik in de tussentijd beetje kan uitzoeken wat ik wil. Hoeveel jaar moet je trouwens nog in Rotterdam? En is het wel mogelijk om via hen naar zo'n uni in het buitenland te gaan?
  woensdag 11 juli 2007 @ 23:16:29 #292
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51379416
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 23:10 schreef Perruche het volgende:

[..]

hey welke school zit je dan? Ik heb net bijna 4 jaar in rotterdam gewoond en ik wil nu amsterdam proberen. Ben bezig met een baan(tje) te zoeken zodat ik in de tussentijd beetje kan uitzoeken wat ik wil. Hoeveel jaar moet je trouwens nog in Rotterdam? En is het wel mogelijk om via hen naar zo'n uni in het buitenland te gaan?
Ik zit op de Rotterdam School of Management, wat de bedrijfskunde faculteit is van de Erasmus Universiteit. Ze hebben zéér veel uitwisselings mogelijkheden; kijk http://www.rsm.nl/portal/(...)xchange%20Programmes . Je kan kiezen tussen undergraduate (3e Bachelor jaar) en graduate (Master jaar) uitwisselingen. Kijk maar voor de Uni's op de lijstjes; verder kan je als 'free-mover' een Uni. kiezen om aan te gaan studeren. Je moet dan wel echter alles zelf regelen (accreditatie ECTS etc.). Je verder ook nog je scriptie stage in het buitenland lopen... Opties genoeg!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  donderdag 12 juli 2007 @ 12:35:18 #293
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_51390852
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 22:18 schreef Avani het volgende:

[..]

Gevonden op de feweb site:
Bradford
Keele
Manchester
dank je
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_51492212
Heeft iemand ervaring met de organisatie Joho?? (joho.nl) Op hun site staan nl een hoop interessante projecten, maar ik wil graag wat ervaringsverhalen.

Iemand?
pi_51599359
Net per ongeluk een nieuw topic gemaakt. Kon deze niet vinden...

In ieder geval, ik zit nu op de Erasmus en het leek mij wat om naar China te gaan 'exchangen' zeg maar. Na 't bekijken van de Erasmusfoldertjes leek mij de aan de Erasmus verbonden Shanghai University wel wat. Ik ga even de topics doorlezen of er anderen zijn die dat hebben gedaan maar schroom niet om hier gewoon op te reageren als je in China hebt gestudeerd.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51599440
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:29 schreef SuperHarregarre het volgende:
Net per ongeluk een nieuw topic gemaakt. Kon deze niet vinden...

In ieder geval, ik zit nu op de Erasmus en het leek mij wat om naar China te gaan 'exchangen' zeg maar. Na 't bekijken van de Erasmusfoldertjes leek mij de aan de Erasmus verbonden Shanghai University wel wat. Ik ga even de topics doorlezen of er anderen zijn die dat hebben gedaan maar schroom niet om hier gewoon op te reageren als je in China hebt gestudeerd.
Ik heb je al verschillende keren zien posten dat je de stap naar China wilt zetten. Maar wanneer zou het er van kunnen komen? Komend jaar al? Of misschien over een wat langere tijd? Je hebt wel lef moet ik je nageven.
Ik support gevallen topclubs!
pi_51600068
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:33 schreef Fetai het volgende:

[..]

Ik heb je al verschillende keren zien posten dat je de stap naar China wilt zetten. Maar wanneer zou het er van kunnen komen? Komend jaar al? Of misschien over een wat langere tijd? Je hebt wel lef moet ik je nageven.
Hmm, het is ook wel erg spannend. Ik weet 't eigenlijk nog niet helemaal, volgend jaar in ieder geval nog niet, dus misschien in m'n 3e jaar. Moet het nog een beetje uitdokteren en ik doe volgend jaar eerst nog de volgende cursus Chinees op de Erasmus. Jongen die ook de cursus deed is nu dus naar Taiwan en ik moet wel zeggen dat ik best jaloers ben. Hij zat geloof ik ook in zijn derde jaar, al weet ik 't niet precies meer. Was daar ook al de jongste (18 en de anderen waren 20+) dus ik heb nog even de tijd, denk ik. Zal misschien maar eens wat informatie vragen aan de mensen die erover gaan.

Mocht 't ooit lukken dan zal ik kijken of ik 't een beetje bij kan houden op een blog ofzo, zodat meer mensen 't kunnen volgen. (Dat is ook wat ik een beetje mis zelf, dat ik wel dingen lees over de VS/Duitsland/Engeland maar niet over China.)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51600377
Ik ga in augustus 4 maanden in Zuid Korea studeren, flink veel tijd aan voorbereiding besteed, nu alleen nog mijn visum
  woensdag 18 juli 2007 @ 18:31:04 #299
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_51600947
Waaro? Seoul? Daejon? Busan?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_51601203
Suwon Ajou University
pi_51601840
Cool! Welke studie deed je hier, welke universiteit, welk jaar?

(Vergeef m'n grote berg vragen... )
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')