abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43926157
Ja hoor....het is weer zover.
Gister morgen toen ik wakker werd, had ik weer hevige buikpijn.
Mijn werk af moeten bellen, want ik kon niet liggen, staan of zitten. Alles wat ik probeerde deed pijn.
Omdat ik dit al vaker had gehad, had ik een paracetamol genomen en een kopje thee en ben toen proberen te gaan slapen, helaas dit lukte niet.
S'avonds leek het wel of de pijn erger werd, toen ben ik toch nog maar eens langs de huisartsenpost gegaan, nou ja niks aan de hand (gewoon last van m,n spastische darm) krijg je een receptje "buscopan" kon ik halen. Weer naar huis, pilletje ingenomen en weer proberen te gaan slapen! Helaas....vannacht geen oog dicht gedaan. Ben wat gaan computeren en tv gaan kijken, en zo proberen voor afleiding te zorgen om de pijn te verzachten.
Vanmorgen gebeld naar m,n eigen huisarts, het hele verhaal verteld en ik ben bij hem ook nog eens langs gegaan.
Nu heb ik een nieuw medicijntje gekregen "Duspatal" net ingenomen.....maar ja ik merk nog steeds geen verbetering. Ik wil zo graag gaan slapen om de pijn even te vergeten. M'n hele weekend is verpest en het begin van de week ook nog eens.
Weet iemand anders nog goede huismiddeltjes om van de krampen af te komen? Of zijn er nog andere mensen die dit ook hebben en weten wat je het beste kunt doen?
En dat kan zomaar.....?
pi_43926840
Hoi Lienz,

Ik heb zelf ook last van psd. En ik weet wat voor vervelende pijn het is. Heb ook al verschillende medicaties gehad, maar zag geen effect, dus slik ook niets meer. Let er gewoon op wat ik eet en drink.
Wat mij helpt is een warme kruik tegen me buik aan houden. Bij mij trekt dan de pijn geleidelijk weg. Soms neem ik gewoon ook een kruik mee het bed in, om toch in slaap te komen.

Bij helpt het, wil niet zeggen dat het bij jouw werkt, maar tis altijd het proberen waard
  maandag 27 november 2006 @ 13:33:19 #3
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_43927165
Ik heb het in lichte vorm, in tijden van stress etc. speelt het soms erg op. De pijn is idd erg 'benauwend', dan wens ik liever dat er een diepe wond in me been zit dan de pijn die je dan ervaart. Ik leef met je mee.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  maandag 27 november 2006 @ 13:53:34 #4
42466 EdPowers
Professional Pervert
pi_43927699
Ben je al getest op allergieen? Ik had ook ontzettend last van buik en darmen en na een 'blaastest' bleek dat ik lactose-intolerant was. Je zou ook voor iets anders allergisch kunnen zijn (gluten, koemelkeiwit)
pi_43929898
Hoi Lienz,

Ik ben kort geleden naar een voedings- gezondheidscongres geweest, waar verschillende professoren hebben gesproken over probiotica (Vifit, Yakult, etc). Eén van die lezingen ging deels over het prikkelbare darmsyndroom. Bij een groot percentage (ik meen 68%) van de gebruikers van 1 flesje probiotica is significant gebleken dat het helpt, mits je het lang genoeg gebruikt (gemiddeld twee maanden). Ik heb zelf ook PDS en ben zelf ook begonnen met Yakult, en nu na ongeveer 2 weken begin ik (gelukkig!!) ook resultaat te voelen.

Eergisteren stond ook een nieuwsbericht op het Voedingscentrum dat de gezondheidsclaims van Yakult na lang onderzoek juist blijken te zijn.

Misschien ook wel fijn om te weten dat dit betrouwbare informatiebronnen zijn

Edit: je moet het wel blijven gebruiken om resultaat te houden, maar ik bedoelde dat het gemiddeld na 2 maanden effect heeft
pi_43930688
bedankt voor de tips allemaal, ik ben net idd gaan slapen met een kruik "19butterfly82" en ik moet zeggen ik kon lekker slapen, het hielp idd een beetje. Maar toenet werd ik weer wakker i.v.m telefoon en komen de krampen geleidelijk aan weer terug. Zometeen nog eens proberen om een uurtje te slapen, heerlijk als je dan wakker word en je eventjes geen pijn meer hebt. Het kan echt gewoon je hele leven beinvloeden, want als m,n vriend bij me is snauw ik hem min of meer een beetje af, en commandeer ik hem door hem dingen te laten pakken en doen voor mij, omdat ik me zo rot voel en er eigenlijk niks aan kan doen maar gelukkig snapt hij dat.

Ik heb hem ook gevraagd of hij me vanavond een pack Yakult wil meenemen, normaal gesproken geloof ik hier niet zo in in die reclamepraatjes...maar ik heb het vaker al terug gelezen dat het toch goede verbeteringen gaf, dus ik ga dat meteen strakjes uitproberen.
Thanks Spees_Eend, EdPowers, Praccisor en 19butterfly82.....

Lienzz gaat nu lekker nog eens proberen te slapen, en hopen dat de verkrampingen verdwijnen zodat ik morgen weer naar stage kan
En dat kan zomaar.....?
pi_43931247
Succes ermee!
Ik geloof ook niet zomaar in allerlei reclamepraatjes (In dit geval is mijn studie daar ook niet naar) maar gezien de resultaten van wetenschappelijk onderzoek zeker de moeite waard om te proberen!
Hoop voor je dat t werkt!
pi_43933810
Wat fijn dat je al eventjes hebt kunnen slapen. En dat de kruik wat geholpen heeft. Want slaapgebrek brengt ook weer de nodige irritaties met zich mee. Wanneer ik die heftige pijn heb, kruip ik soms over de grond heen, want je weet er op dat moment geen raad mee. In bed lig ik dan te huilen en te trappen met me benen. Mijn vriend gaat er dan maar weer uit, om een kruik te verversen en met pijnstillers aankomen. Dit kost hem dan ook de nachtrust.

In die drankjes, waar veel reclame voor wordt gemaakt, heb ik nooit echt vertrouwen in gehaad. Maar baat het niet, dan schaadt het niet, zeggen ze weleens

Ben je er voor jezelf achter gekomen, bij welke etenswaar/drinken, het juist de kop op steekt? Ik zelf heb het met koolzuur, theeine (of hoe je het ook schrijft) pittig eten en paprika. En sinds ik hier voor mezelf achter ben gekomen, door dit uit te testen op advies van de huisarts. Let ik gewoon op, dat ik deze producten minder tot soms totaal niet neem. Waardoor ik ook merk, dat de aanvallen minder zijn geworden.

sterkte ermee!

(kleine toevoeging gedaan)
pi_43936358
Check je appendix!
pi_43936636
quote:
Op maandag 27 november 2006 18:50 schreef Koewam het volgende:
Check je appendix!
Dat kan je wel alles gaan checken natuurlijk. Vraag dan meteen een body scan aan.
  maandag 27 november 2006 @ 19:01:22 #11
14827 Kogando
Modelprutser
pi_43936764
Mijn vriendin had ook best vaak buikpijn, maar sinds ze geen pasta meer eet is het zowat over.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  maandag 27 november 2006 @ 21:00:10 #12
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_43942001
quote:
Op maandag 27 november 2006 17:19 schreef 19butterfly82 het volgende:
Wat fijn dat je al eventjes hebt kunnen slapen. En dat de kruik wat geholpen heeft. Want slaapgebrek brengt ook weer de nodige irritaties met zich mee. Wanneer ik die heftige pijn heb, kruip ik soms over de grond heen, want je weet er op dat moment geen raad mee. In bed lig ik dan te huilen en te trappen met me benen. Mijn vriend gaat er dan maar weer uit, om een kruik te verversen en met pijnstillers aankomen. Dit kost hem dan ook de nachtrust.

In die drankjes, waar veel reclame voor wordt gemaakt, heb ik nooit echt vertrouwen in gehaad. Maar baat het niet, dan schaadt het niet, zeggen ze weleens

Ben je er voor jezelf achter gekomen, bij welke etenswaar/drinken, het juist de kop op steekt? Ik zelf heb het met koolzuur, theeine (of hoe je het ook schrijft) pittig eten en paprika. En sinds ik hier voor mezelf achter ben gekomen, door dit uit te testen op advies van de huisarts. Let ik gewoon op, dat ik deze producten minder tot soms totaal niet neem. Waardoor ik ook merk, dat de aanvallen minder zijn geworden.

sterkte ermee!

(kleine toevoeging gedaan)
Nou ja, als je er geen vertrouwen in hebt zonder speciale reden, maar wel graag van je probleem af wil, is het handig om wetenschappelijk onderbouwde informatie op te zoeken ergens over.. Dan zul je zien dat er (in dit geval) heel wat meer bij komt kijken dan slechts een reclamepraatje. Zoek eens op www.pubmed.com op "probiotics".
  maandag 27 november 2006 @ 21:25:09 #13
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_43943340
Voor de mensen die PDS hebben en roken, één tip, probeer daar mee te stoppen, misschien helpt het.

Ik heb zelf de laatste paar jaar veel last gehad van het PDS.
Ik probeerde zo veel mogelijk op mijn voeding te letten maar toch kwamen de klachten regelmatig terug.

Na 16 jaar gerookt te hebben heb ik ruim een maand geleden van het één op het andere besloten om geen sigaret meer aan te raken omdat ik het gerook zat werd.
Verleden week viel me pas eigenlijk op dat sinds dat moment mijn darmklachten als sneeuw voor de zon waren verdwenen. Geen pijn meer, geen opgeblazen gevoel meer, een regelmatige stoelgang en veel minder last van winderigheid.

Ik ben toen wat informatie gaan opzoeken en ik kwam wat artikelen tegen waar in werd aan gegeven dat roken een slechte invloed kan hebben op je darmen. De giftige stoffen in een sigaret zorgen er voor dat de hersenen verkeerde prikkels geven aan je darmen waardoor je dus last kan krijgen van een onregelmatige darmwerking.

De PDS patienten die niet roken zullen hier weinig aan hebben, de rokers onder ons hebben er misschien wat aan.

Verder wens ik iedereen sterkte er mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door cheqy op 27-11-2006 21:33:43 ]
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  maandag 27 november 2006 @ 21:33:31 #14
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_43943742
Ik heb het ook, mijn hele leven al.

Ben naar de dokter geweest, en die zei dat ik meer vezels moest gaan eten. Zo gezegd zo gedaan, ik eet nu veel meer vezels (All Bran, Brinta) en heb bijna geen last meer van krampen. Zichtbare verbetering dus.

Maar, daar lijkt voor in de plaats gekomen te zijn dat ik vooral als ik zit, dat iets "klem" zit in mijn buik. Heel irritant gevoel
  maandag 27 november 2006 @ 21:35:01 #15
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_43943834
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:33 schreef IceHeat het volgende:
Ik heb het ook, mijn hele leven al.

Ben naar de dokter geweest, en die zei dat ik meer vezels moest gaan eten. Zo gezegd zo gedaan, ik eet nu veel meer vezels (All Bran, Brinta) en heb bijna geen last meer van krampen. Zichtbare verbetering dus.

Maar, ik daar lijkt voor in de plaats gekomen te zijn dat ik vooral als ik zit, dat iets "klem" zit in mijn buik. Heel irritant gevoel
All Bran
Ik zat het altijd met tranen in mijn ogen te eten.
  maandag 27 november 2006 @ 21:41:36 #16
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_43944207
All Bran is niet echt lekker ofzo, maar wel goed als je dit soort klachten hebt.
  maandag 27 november 2006 @ 21:44:59 #17
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_43944374
Daarom at ik het ook alleen uit pure noodzaak.
pi_43944448
Toen ik na een enerverend darmonderzoek - ze rijden zo met een cameraploeg je kont binnen- te horen kreeg dat ik een spastische dikke darm had ben ik begonnen met geen melkproducten meer te eten en drinken en ben ik overgestapt op sojamelk en - toetje.
Dat gaf al een hele verbetering, voor de rest gebruik ik als medicijn duspatal.
Het niveau van mijn klachten is verdraagbaar, de meeste last van de kwaal heb ik smorgens vroeg, maar als ik naar de wc ben geweest is dat weer over.
Verder neem ik zo veel mogelijk beweging, eet bruinbrood, muesli, veel groenten.
  maandag 27 november 2006 @ 21:50:28 #19
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43944661
Je hebt het wel in heel erge mate. Zelf heb ik het (denk ik) ook, maar dan veel minder erg. Ik heb vaak een opgeblazen en pijnlijke buik, en dit dan soms dagen achter elkaar. Als ik uit eten ga is het oppassen geblazen, want soms krijg ik daarna pijnlijke krampen en diarree. Mijn darmen zijn in zo'n geval nog wel een paar dagen van slag. In Thailand had ik 15 dagen lang diarree. Het lijkt er dus op dat mijn darmen heel gevoelig zijn. Ik ben er verder nog niet voor naar de huisarts geweest. Ik weet wel wat ik ongeveer moet vermijden. Melkproducten verdraag ik slecht, vet en specerijen evenmin. Suiker, koffie en sigaretten hebben ook een slechte uitwerking. Al word ik soms nog weleens verrast. Het is wel heel vervelend. Menig uitje wordt verpest doordat ik zo'n enorme opgezette buik heb. Erg lekker voel ik me dan ook niet, erg moe en zwaar. Bij mij helpt Yakult ook wel, heb dan het gevoel alsof de boel een beetje tot rust komt.
pi_43945362
Ik had Domperidon Dumex (10mg) gekregen. Weet niet of dat ook tegen PDS is.... Maar heb de laatste tijd veel last van krampen en opgezette buik/borrelende darmen.
  maandag 27 november 2006 @ 22:43:03 #21
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_43947344
Domperidon is voor een snellere maaglediging, bijvoorbeeld als je last van je maag hebt doordat je teveel gegeten hebt, of misselijk bent. Ik meen dat de samentrekkingen van je dunne darm ook versneld worden. Zorgt voor een versnelling van de spijsvertering, en daarom moet je wel oppassen dat je het niet te vaak gebruikt, omdat je dan belangrijke voedingsstoffen niet goed opneemt. Overigens helpt het bij mij totaal niet tegen de symptomen, maar misschien bij anderen wel.
pi_43952139
nou hallo....hier ben ik weer. Net wakker geworden van de krampen (het lijkt eigenlijk meer op hele erge steken) die heb ik dan misschien een paar keer in een minuut, maar is niet zo prettig. Het is wel al minder erg als eerst gelukkig. Als jullie last hebben van buikpijn en krampen hoeveel dagen duurt dat meestal bij jullie? P.s. verder heb ik yakult nu 2x gedronken en ik moet idd zeggen alsof het lijkt dat m'n darmen dan rustiger worden. Verder wou ik ook nog zeggen dat ik rook, ik heb wel altijd als ik s'morgens wakker word dat ik eerst wat eet en drink en daarna een sigaretje rook....en dan meteen naar de wc kan (ontlasting) dus idd roken heeft ook betrekking met je darmen denk ik.
Toch maar proberen te stoppen dan

Lienzz pakt ondertussen een dusputal pilletje met een flinke hoeveelheid water, en eet over 25 min een wasa vezelrijke cracker en gaat dan weer lekker proberen te slapen.....
En dat kan zomaar.....?
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:26:33 #23
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_43964657
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 03:32 schreef Lienzz het volgende:
nou hallo....hier ben ik weer. Net wakker geworden van de krampen (het lijkt eigenlijk meer op hele erge steken) die heb ik dan misschien een paar keer in een minuut, maar is niet zo prettig. Het is wel al minder erg als eerst gelukkig. Als jullie last hebben van buikpijn en krampen hoeveel dagen duurt dat meestal bij jullie? P.s. verder heb ik yakult nu 2x gedronken en ik moet idd zeggen alsof het lijkt dat m'n darmen dan rustiger worden. Verder wou ik ook nog zeggen dat ik rook, ik heb wel altijd als ik s'morgens wakker word dat ik eerst wat eet en drink en daarna een sigaretje rook....en dan meteen naar de wc kan (ontlasting) dus idd roken heeft ook betrekking met je darmen denk ik.
Toch maar proberen te stoppen dan

Lienzz pakt ondertussen een dusputal pilletje met een flinke hoeveelheid water, en eet over 25 min een wasa vezelrijke cracker en gaat dan weer lekker proberen te slapen.....
Bij mij duurt het meestal een dag of 4 a 5 dat ik een enorm opgeblazen buik heb, gepaard met buikpijn (niet zo erg dat ik bijna niet meer kan lopen ofzo, dat is nog maar een of twee keer voorgekomen bij mij)
Over die Yakult: ik denk dat het bij jou andere factoren zijn die geholpen hebben, of het placebo-effect Onderzoek wijst erop dat bij mensen met PDS de darmflora (goede en slechte bacteriën) snel uit balans raakt, waardoor klachten ontstaan. Yakult is eigenlijk een bacteriebommetje, die de darmflora op den duur herstelt / in balans houdt. Voordat je het positieve effect hiervan merkt duurt wel even dus...
Dus mocht je nou morgen denken: zie je wel, het heeft geen effect! Nog ff vol blijven houden dus en kijk over een paar maanden of het bij jou werkt.

Edit: een van de belangrijke factoren die kunnen helpen bij het verminderen van de klachten is op gezette tijden, regelmatig eten. Dus ik weet niet of het een goed idee is (ondanks de vezels en het water) om midden in de nacht iets te gaan eten... Ik zou er in ieder geval een heel opgeblazen buik van krijgen .

[ Bericht 4% gewijzigd door Spees_Eend op 28-11-2006 17:40:33 ]
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:35:42 #24
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43964955
Beste middeltje, en zelfs eeeeuwenoud ( tegen krampen van de darmen ) :

Valeriaan

Haal een groot pak, steek er een stuk of 8 in je snavel en je bent echt verlost.
Serieus, het helpt en kan absoluut geen kwaad
pi_43965456
Valeriaan D1 A.Vogel (homeopathie): Toepassingen (= indicaties) o.a.

Slapeloosheid
/Zenuwachtigheid, nervositeit

ik zie nergens iets staan dat het tegen krampen dient....

p.s. heb geen snavel
En dat kan zomaar.....?
  dinsdag 28 november 2006 @ 16:54:40 #26
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43965574
Doe nou niet zo eigenwijs;

http://www.jordenshippo.nl/estore/content.php?taal_ID=NL&Art_ID=269

Die plant gebruikten de romeinen al tegen buikkrampen.
Maar je hoeft het niet te halen hoor, gewoon een tip van flip, die zelf middels valeriaan altijd van de krampen in haar buik afkomt
pi_43966031
---slik jij altijd medicatie voor paarden?---

Natuurlijk is het belangrijk om te weten waarom het paard zich zo gedraagt, dit kan
ook door een te eiwitrijk voer of darmproblemen komen.
DOSERING: 1 schepje per dag.
VALERIAAN IS NIET GESCHIKT VOOR WEDSTRIJDPAARDEN DIE STARTEN ONDER DE REGELS
VAN DE F.E.I.
En dat kan zomaar.....?
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:13:06 #28
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43966185
Verkeerde link gepost zie ik

Maar ehm; http://nl.wikipedia.org/wiki/Echte_valeriaan

Had je zelf natuurlijk ook wel kunnen vinden, en met een beetje moeite zelfs nog wel kunnen bedenken...maar vooruit.

Succes ermee
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:30:12 #29
94421 IceHeat
Spiritually bankrupt
pi_43966755
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:35 schreef SHE het volgende:
Beste middeltje, en zelfs eeeeuwenoud ( tegen krampen van de darmen ) :

Valeriaan

Haal een groot pak, steek er een stuk of 8 in je snavel en je bent echt verlost.
Serieus, het helpt en kan absoluut geen kwaad
Waar haal ik dat?? Boerenbond ofzo??
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:30:16 #30
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_43966757
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:08 schreef Lienzz het volgende:
---slik jij altijd medicatie voor paarden?---

Natuurlijk is het belangrijk om te weten waarom het paard zich zo gedraagt, dit kan
ook door een te eiwitrijk voer of darmproblemen komen.
DOSERING: 1 schepje per dag.
VALERIAAN IS NIET GESCHIKT VOOR WEDSTRIJDPAARDEN DIE STARTEN ONDER DE REGELS
VAN DE F.E.I.
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:34:23 #31
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_43966889
Ben je niet in de war met venkel, dat staat erom bekend dat het een gunstige invloed heeft op darmproblemen.
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:37:25 #32
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43966971
Tering, hoe moeilijk is dit nou?

Ik dwing niemand het te nemen hoor..desnoods verrekt TS van de krampen.
Zie wikipedia, vraag het je huisarts, desnoods de drogist.
Ik ben niet in de war, valeriaan helpt altijd bij spastische darmen of buikpijn/krampen ten gevolg van stress.

Wacht, ik quote even, voor de mensen die de rest van de replies niet lezen in een topic:

Al bij de Grieken en Romeinen was valeriaan als krampstillend middel bekend. Het gold ook als belangrijk middel tegen de pest. De rustgevende werking werd voor het eerst in de 18e eeuw ontdekt.

Echte valeriaan zou rustgevend werken bij algemene nervositeit, onrust, angst -en spanningstoestanden en slaapstoornissen en bij nerveuze krampachtige pijnen in maag en darm gebied. Valeriaan is mild rustgevend, krampstillend, ontspant de spieren en bevordert het inslapen

EN ja, kan je ook aan een paard geven. Net als dat je Norit aan een hond kan geven als hij aan de schijt is.
Hilarisch!
pi_43971601
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:37 schreef SHE het volgende:

Ik ben niet in de war, valeriaan helpt altijd bij spastische darmen of buikpijn/krampen ten gevolg van stress.

Wacht, ik quote even, voor de mensen die de rest van de replies niet lezen in een topic:

Al bij de Grieken en Romeinen was valeriaan als krampstillend middel bekend. Het gold ook als belangrijk middel tegen de pest. De rustgevende werking werd voor het eerst in de 18e eeuw ontdekt.

Echte valeriaan zou rustgevend werken bij algemene nervositeit, onrust, angst -en spanningstoestanden en slaapstoornissen en bij nerveuze krampachtige pijnen in maag en darm gebied. Valeriaan is mild rustgevend, krampstillend, ontspant de spieren en bevordert het inslapen

EN ja, kan je ook aan een paard geven. Net als dat je Norit aan een hond kan geven als hij aan de schijt is.
Hilarisch!
+ http://www.medicinfo.nl/%(...)a301-058aea414d63%7D
  dinsdag 28 november 2006 @ 20:11:18 #34
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_43971976
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:37 schreef SHE het volgende:

Hilarisch!
Stuk Chagrijn
pi_43974084
is het duur, valeriaan? druppels?
waar heb jij het gekocht?
de Tuinen ?
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:41:47 #36
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_43975231
Pubmed vindt 44 artikelen over probiotica specifiek gerelateerd aan IBS (Irritable Bowel Syndrome). Valeriaan in combinatie met IBS: 0 artikelen.

Probioticaflesjes hebben geen ongewenste bijeffecten mits in de juiste dosis genomen, valeriaan heeft daarentegen wel bijwerkingen als nervositeit.

Ik zou zeggen: doe wat je wil, maar wetenschap staat voor mij boven mond op mondreclame
pi_43981690
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:41 schreef Spees_Eend het volgende:
Pubmed vindt 44 artikelen over probiotica specifiek gerelateerd aan IBS (Irritable Bowel Syndrome). Valeriaan in combinatie met IBS: 0 artikelen.
en geen onderzoek bekent dat het niet werkt? niet erg vreemd dat er meer onderzoek wordt gedaan naar allemaal meuk die overal wordt geadverteerd!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 29 november 2006 @ 03:11:19 #38
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43981778
kleine tvp, morgen even navragen, misschien weet ik wat.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 29 november 2006 @ 10:51:05 #39
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43985546
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 21:14 schreef ellos het volgende:
is het duur, valeriaan? druppels?
waar heb jij het gekocht?
de Tuinen ?
Nee joh, kan gewoon bij je Etos of DA..neem wel de sterkste.
Ik heb ook een stel darmen die bij elke 'scheet' << whahahaha , opspelen.
Bij mij komt dat omdat ik stress niet goed verwerk en dat dus direct op mijn buik slaat.
Ik slik dan even wat valeriaan en weg is de kramp-aanval.
( ik slik keihard een hele strip , kan volgens de huisarts geen kwaad )
Werkt echt super

Daarnaast veeeel kamilethee drinken als je een aanval hebt..wordt de boel ook rustig van.
pi_43985979
quote:
Op woensdag 29 november 2006 02:56 schreef McGry het volgende:

[..]

en geen onderzoek bekent dat het niet werkt? niet erg vreemd dat er meer onderzoek wordt gedaan naar allemaal meuk die overal wordt geadverteerd!
Jawel, de eerste onderzoeken waren wat aarzelend. Maar zoals in mijn eerdere post aangegeven, is er nu aardige consensus over dat het wel werkt. Ik zou zeggen, lees een paar artikelen en oordeel voor jezelf? Ik studeer diëtetiek en moet hiervoor vakbladen lezen en krijg les van professionals. Vandaar dat ik hier (denk ik ) wat meer dan de gemiddelde over lees en leer.
Wat ik zei geldt overigens niet alleen voor Yakult, maar ook over Vifit, Activa, etc.

Dit stond trouwens laatst op het Voedingscentrum (Ging niet over IBS, maar over de algemene gezondheidsclaims van Yakult)
quote:
Gezondheidsclaims Yakult goedgekeurd
21 november 2006

Yakult kan de stoelgang verbeteren bij personen die gevoelig zijn voor verstopping. Ook kan Yakult bijdragen aan een evenwichtige darmflora door een toename van het aantal lactobacillen. Deze twee gezondheidsclaims zijn goedgekeurd volgens de Gedragscode voor de wetenschappelijke onderbouwing van gezondheidsclaims, die wordt beheerd door het Voedingscentrum.

Yakult is sinds 1994 verkrijgbaar in Nederland. Al vanaf het begin claimde de fabrikant dat consumptie van Yakult de darmflora en stoelgang ten goede kwam. Nu het product is aangemeld voor het doorlopen van de Gedragscode, hebben onafhankelijke deskundigen de werking gecontroleerd. De twee claims gelden voor consumptie van ten minste één portie Yakult per dag (65 ml). Méér kan op zichzelf geen kwaad maar is niet nodig.

‘Goede’ bacteriën
Yakult is gefermenteerde melk, die is aangezuurd met een lactobacil, om precies te zijn de Lactobacillus casei strain Shirota (LcS). Deze bacterie behoort tot de zogenaamde probiotica. Dit zijn bacteriën die nuttig werk doen in de darmen. Mogelijk heeft dit bij mensen met een zwakke weerstand een gunstige invloed op het immuunsysteem. Dat is overigens nog niet bewezen. Aangetoond is wel dat de bacterie in Yakult levend de darmen bereikt en een trage stoelgang verbetert.

Aangetoonde werking
Via de Gedragscode voor de wetenschappelijke onderbouwing van gezondheidsclaims kunnen producenten in Nederland op vrijwillige basis een gezondheidsclaim of -aanprijzing laten beoordelen. Inclusief Yakult hebben nu acht productnamen de Gedragscode met succes doorlopen. Dat betekent dat van deze producten de geclaimde werking is aangetoond. Van andere voedingsmiddelen met een gezondheidsclaim kan dat lang niet altijd worden gezegd. De werking hoeft namelijk niet bewezen te zijn door wetenschappelijk onafhankelijk onderzoek.
pi_43993816
Ik ben gelukkig weer beter, beetje opgeblazen gevoel maar verder voel ik me weer toppie!
ff wat anders hierover....
m'n moeder is vanmorgen naar de fysiotherapeut geweest en heeft daar mijn hele verhaal een beetje verteld, nu zei de fysiotherapeut dat ik maar eens moest langskomen omdat het ook iets met spieren te maken kan hebben ofzoiets. Ik weet niet precies wat hij daarmee bedoeld, maar hebben jullie hier ook al eens iets van gehoord?
Ik wil dit eigenlijk wel eens gaan proberen....baadt het niet dan schaad het niet!
En dat kan zomaar.....?
pi_43994193
quote:
Op woensdag 29 november 2006 15:49 schreef Lienzz het volgende:
Ik ben gelukkig weer beter, beetje opgeblazen gevoel maar verder voel ik me weer toppie!
ff wat anders hierover....
m'n moeder is vanmorgen naar de fysiotherapeut geweest en heeft daar mijn hele verhaal een beetje verteld, nu zei de fysiotherapeut dat ik maar eens moest langskomen omdat het ook iets met spieren te maken kan hebben ofzoiets. Ik weet niet precies wat hij daarmee bedoeld, maar hebben jullie hier ook al eens iets van gehoord?
Ik wil dit eigenlijk wel eens gaan proberen....baadt het niet dan schaad het niet!
Heb ik nooit iets van gehoord maar je kunt het allicht proberen

Voor mij persoonlijk heeft het aanpassen van mijn voedingspatroon heel erg geholpen. Dus veel vezels, niet teveel vet / alcohol e.d. en elke ochtend braaf een yakult. Er zijn alleen wel een flink aantal weken overheen gegaan voor ik het effect hiervan merkte. Soms heb ik er nog weleens last van maar zeker niet zo erg als eerst, die pijn kan heel erg frustrerend werken

In elk geval sterkte
Just because you can doesn't mean you should
pi_44049109
vandaag heb ik me weer ziek moeten melden, de buikpijn wil niet weggaan wat toch wel erg frusterend is. Verder word ik iedere nacht minimaal een keer wakker en heb dan een hongergevoel.
Als ik dan wat eet kan ik weer eventjes gaan slapen. M,n darmen rommelen nog steeds, alleen de krampen zijn nu zo goed als weg...zal wel komen door duspatalin wat ik nog steeds slik.
Ik wacht nog even af en als het na het weekend nog niet weg is, ga ik toch maar weer even langs de huisarts.
En dat kan zomaar.....?
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:20:28 #44
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_44049160
Zeg, heb je eigenlijk wel gelezen wat ik allemaal heb getypt voor je en opgezocht?
pi_44049556
ja spees_eend...maar ik denk dat ieder mens daarin verschillend is.
Als je wakker word met een hongergevoel midden in de nacht...wat zou jij dan doen? Ik kan dan niet meer verder slapen als ik niks ga eten. En verder ben ik Yakult gaan drinken iedere dag een flesje (soms 2) ik eet op de normale tijdstippen.
Ben ik iets vergeten ?
En dat kan zomaar.....?
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:40:20 #46
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_44049687
Er bestaat een variant op spastisch colon waarbij roken juist helpt. Weet iemand toevallig hoe die ziekte heet?
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:42:55 #47
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_44049755
Nee, maar ik heb al een aantal keer gezegd, dat dit geduld nodig heeft.. Gemiddeld na een maand of 2 merk je resultaat. (Bij mij was dit al na 3 weken) Dus ik zou niet meteen na een week weer naar de dokter gaan (Tenzij je het vermoeden hebt dat het om iets anders gaat dan PBS) want de dokter kan nu eenmaal niet veel meer hieraan doen. Verder weet ik ook niet of Yakult (of elk ander merk PB) ook werkt icm medicijnen, daar ben ik niet gespecialiseerd voor

En eerlijk gezegd; als ik s nachts honger heb, ga ik niet eten. Misschien helpt het om dan alleen een half glaasje jus dorange te nemen ofzo? Eten midden in de nacht zou bij mij iig averechts werken.
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:53:14 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44050024
Ik ben ook maar weer aan de Yakult begonnen. Gisteren weer behoorlijk last. Zenuwen en spanning spelen ook een grote rol bij mij. Ik moest een presentatie houden op mijn werk voor 40 man. Dit in combinatie met bezoek van manvolk eergisterenavond zorgde ervoor dat mijn buik de hele dag lang een keiharde gespannen voetbal was. Maarja, ik weet nou niet meteen een middel om spanning weg te nemen. Oh en ik las ergens dat iemand 2 flesjes yakult nam, ik heb pas nog ergens gelezen dat dat geen zin heeft. 1 flesje is voldoende voor de beoogde werking.
  vrijdag 1 december 2006 @ 11:58:45 #49
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_44050149
Nou, ik heb valeriaan 100 keer genoemd hier, maar er zijn wat mensen leesdoof geloof ik
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:03:35 #50
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_44050264
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 11:53 schreef Aventura het volgende:
Ik ben ook maar weer aan de Yakult begonnen. Gisteren weer behoorlijk last. Zenuwen en spanning spelen ook een grote rol bij mij. Ik moest een presentatie houden op mijn werk voor 40 man. Dit in combinatie met bezoek van manvolk eergisterenavond zorgde ervoor dat mijn buik de hele dag lang een keiharde gespannen voetbal was. Maarja, ik weet nou niet meteen een middel om spanning weg te nemen. Oh en ik las ergens dat iemand 2 flesjes yakult nam, ik heb pas nog ergens gelezen dat dat geen zin heeft. 1 flesje is voldoende voor de beoogde werking.
Inderdaad, 1 is voldoende, 2 kan geen kwaad maar heeft geen extra effect. Alleen wel op je portemonnee Dat spul kost wel wat...

SHE: Tsja, misschien dat mensen toch wat gevoeliger zijn voor dingen die aangetoond zijn? Ook al begrijp ik dat het volgens jou en misschien veel anderen wel effect heeft tegen buikkrampen, ik kan er geen publicaties over vinden icm irritable bowel syndrome...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')