Dat kan je wel alles gaan checken natuurlijk. Vraag dan meteen een body scan aan.quote:Op maandag 27 november 2006 18:50 schreef Koewam het volgende:
Check je appendix!
Nou ja, als je er geen vertrouwen in hebt zonder speciale reden, maar wel graag van je probleem af wil, is het handig om wetenschappelijk onderbouwde informatie op te zoeken ergens over.. Dan zul je zien dat er (in dit geval) heel wat meer bij komt kijken dan slechts een reclamepraatje. Zoek eens op www.pubmed.com op "probiotics".quote:Op maandag 27 november 2006 17:19 schreef 19butterfly82 het volgende:
Wat fijn dat je al eventjes hebt kunnen slapen. En dat de kruik wat geholpen heeft. Want slaapgebrek brengt ook weer de nodige irritaties met zich mee. Wanneer ik die heftige pijn heb, kruip ik soms over de grond heen, want je weet er op dat moment geen raad mee. In bed lig ik dan te huilen en te trappen met me benen. Mijn vriend gaat er dan maar weer uit, om een kruik te verversen en met pijnstillers aankomen. Dit kost hem dan ook de nachtrust.
In die drankjes, waar veel reclame voor wordt gemaakt, heb ik nooit echt vertrouwen in gehaad. Maar baat het niet, dan schaadt het niet, zeggen ze weleens
Ben je er voor jezelf achter gekomen, bij welke etenswaar/drinken, het juist de kop op steekt? Ik zelf heb het met koolzuur, theeine (of hoe je het ook schrijft) pittig eten en paprika. En sinds ik hier voor mezelf achter ben gekomen, door dit uit te testen op advies van de huisarts. Let ik gewoon op, dat ik deze producten minder tot soms totaal niet neem. Waardoor ik ook merk, dat de aanvallen minder zijn geworden.
sterkte ermee!
(kleine toevoeging gedaan)
All Branquote:Op maandag 27 november 2006 21:33 schreef IceHeat het volgende:
Ik heb het ook, mijn hele leven al.
Ben naar de dokter geweest, en die zei dat ik meer vezels moest gaan eten. Zo gezegd zo gedaan, ik eet nu veel meer vezels (All Bran, Brinta) en heb bijna geen last meer van krampen. Zichtbare verbetering dus.
Maar, ik daar lijkt voor in de plaats gekomen te zijn dat ik vooral als ik zit, dat iets "klem" zit in mijn buik. Heel irritant gevoel
Bij mij duurt het meestal een dag of 4 a 5 dat ik een enorm opgeblazen buik heb, gepaard met buikpijn (niet zo erg dat ik bijna niet meer kan lopen ofzo, dat is nog maar een of twee keer voorgekomen bij mij)quote:Op dinsdag 28 november 2006 03:32 schreef Lienzz het volgende:
nou hallo....hier ben ik weer. Net wakker geworden van de krampen (het lijkt eigenlijk meer op hele erge steken) die heb ik dan misschien een paar keer in een minuut, maar is niet zo prettig. Het is wel al minder erg als eerst gelukkig. Als jullie last hebben van buikpijn en krampen hoeveel dagen duurt dat meestal bij jullie? P.s. verder heb ik yakult nu 2x gedronken en ik moet idd zeggen alsof het lijkt dat m'n darmen dan rustiger worden. Verder wou ik ook nog zeggen dat ik rook, ik heb wel altijd als ik s'morgens wakker word dat ik eerst wat eet en drink en daarna een sigaretje rook....en dan meteen naar de wc kan (ontlasting) dus idd roken heeft ook betrekking met je darmen denk ik.
Toch maar proberen te stoppen dan
Lienzz pakt ondertussen een dusputal pilletje met een flinke hoeveelheid water, en eet over 25 min een wasa vezelrijke cracker en gaat dan weer lekker proberen te slapen.....
Waar haal ik dat?? Boerenbond ofzo??quote:Op dinsdag 28 november 2006 16:35 schreef SHE het volgende:
Beste middeltje, en zelfs eeeeuwenoud ( tegen krampen van de darmen ) :
Valeriaan
Haal een groot pak, steek er een stuk of 8 in je snavel en je bent echt verlost.
Serieus, het helpt en kan absoluut geen kwaad
quote:Op dinsdag 28 november 2006 17:08 schreef Lienzz het volgende:
---slik jij altijd medicatie voor paarden?---
Natuurlijk is het belangrijk om te weten waarom het paard zich zo gedraagt, dit kan
ook door een te eiwitrijk voer of darmproblemen komen.
DOSERING: 1 schepje per dag.
VALERIAAN IS NIET GESCHIKT VOOR WEDSTRIJDPAARDEN DIE STARTEN ONDER DE REGELS
VAN DE F.E.I.
+ http://www.medicinfo.nl/%(...)a301-058aea414d63%7Dquote:Op dinsdag 28 november 2006 17:37 schreef SHE het volgende:
Tering, hoe moeilijk is dit nou?
Ik dwing niemand het te nemen hoor..desnoods verrekt TS van de krampen.
Zie wikipedia, vraag het je huisarts, desnoods de drogist.
Ik ben niet in de war, valeriaan helpt altijd bij spastische darmen of buikpijn/krampen ten gevolg van stress.
Wacht, ik quote even, voor de mensen die de rest van de replies niet lezen in een topic:
Al bij de Grieken en Romeinen was valeriaan als krampstillend middel bekend. Het gold ook als belangrijk middel tegen de pest. De rustgevende werking werd voor het eerst in de 18e eeuw ontdekt.
Echte valeriaan zou rustgevend werken bij algemene nervositeit, onrust, angst -en spanningstoestanden en slaapstoornissen en bij nerveuze krampachtige pijnen in maag en darm gebied. Valeriaan is mild rustgevend, krampstillend, ontspant de spieren en bevordert het inslapen
EN ja, kan je ook aan een paard geven. Net als dat je Norit aan een hond kan geven als hij aan de schijt is.
Hilarisch!
Stuk Chagrijnquote:Op dinsdag 28 november 2006 17:37 schreef SHE het volgende:
Tering, hoe moeilijk is dit nou?
Ik dwing niemand het te nemen hoor..desnoods verrekt TS van de krampen.
Zie wikipedia, vraag het je huisarts, desnoods de drogist.
Ik ben niet in de war, valeriaan helpt altijd bij spastische darmen of buikpijn/krampen ten gevolg van stress.
Wacht, ik quote even, voor de mensen die de rest van de replies niet lezen in een topic:
Al bij de Grieken en Romeinen was valeriaan als krampstillend middel bekend. Het gold ook als belangrijk middel tegen de pest. De rustgevende werking werd voor het eerst in de 18e eeuw ontdekt.
Echte valeriaan zou rustgevend werken bij algemene nervositeit, onrust, angst -en spanningstoestanden en slaapstoornissen en bij nerveuze krampachtige pijnen in maag en darm gebied. Valeriaan is mild rustgevend, krampstillend, ontspant de spieren en bevordert het inslapen
EN ja, kan je ook aan een paard geven. Net als dat je Norit aan een hond kan geven als hij aan de schijt is.
Hilarisch!
en geen onderzoek bekent dat het niet werkt? niet erg vreemd dat er meer onderzoek wordt gedaan naar allemaal meuk die overal wordt geadverteerd!quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:41 schreef Spees_Eend het volgende:
Pubmed vindt 44 artikelen over probiotica specifiek gerelateerd aan IBS (Irritable Bowel Syndrome). Valeriaan in combinatie met IBS: 0 artikelen.
Nee joh, kan gewoon bij je Etos of DA..neem wel de sterkste.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:14 schreef ellos het volgende:
is het duur, valeriaan? druppels?
waar heb jij het gekocht?
de Tuinen ?
Jawel, de eerste onderzoeken waren wat aarzelend. Maar zoals in mijn eerdere post aangegeven, is er nu aardige consensus over dat het wel werkt. Ik zou zeggen, lees een paar artikelen en oordeel voor jezelf? Ik studeer diëtetiek en moet hiervoor vakbladen lezen en krijg les van professionals. Vandaar dat ik hier (denk ik ) wat meer dan de gemiddelde over lees en leer.quote:Op woensdag 29 november 2006 02:56 schreef McGry het volgende:
[..]
en geen onderzoek bekent dat het niet werkt? niet erg vreemd dat er meer onderzoek wordt gedaan naar allemaal meuk die overal wordt geadverteerd!
quote:Gezondheidsclaims Yakult goedgekeurd
21 november 2006
Yakult kan de stoelgang verbeteren bij personen die gevoelig zijn voor verstopping. Ook kan Yakult bijdragen aan een evenwichtige darmflora door een toename van het aantal lactobacillen. Deze twee gezondheidsclaims zijn goedgekeurd volgens de Gedragscode voor de wetenschappelijke onderbouwing van gezondheidsclaims, die wordt beheerd door het Voedingscentrum.
Yakult is sinds 1994 verkrijgbaar in Nederland. Al vanaf het begin claimde de fabrikant dat consumptie van Yakult de darmflora en stoelgang ten goede kwam. Nu het product is aangemeld voor het doorlopen van de Gedragscode, hebben onafhankelijke deskundigen de werking gecontroleerd. De twee claims gelden voor consumptie van ten minste één portie Yakult per dag (65 ml). Méér kan op zichzelf geen kwaad maar is niet nodig.
‘Goede’ bacteriën
Yakult is gefermenteerde melk, die is aangezuurd met een lactobacil, om precies te zijn de Lactobacillus casei strain Shirota (LcS). Deze bacterie behoort tot de zogenaamde probiotica. Dit zijn bacteriën die nuttig werk doen in de darmen. Mogelijk heeft dit bij mensen met een zwakke weerstand een gunstige invloed op het immuunsysteem. Dat is overigens nog niet bewezen. Aangetoond is wel dat de bacterie in Yakult levend de darmen bereikt en een trage stoelgang verbetert.
Aangetoonde werking
Via de Gedragscode voor de wetenschappelijke onderbouwing van gezondheidsclaims kunnen producenten in Nederland op vrijwillige basis een gezondheidsclaim of -aanprijzing laten beoordelen. Inclusief Yakult hebben nu acht productnamen de Gedragscode met succes doorlopen. Dat betekent dat van deze producten de geclaimde werking is aangetoond. Van andere voedingsmiddelen met een gezondheidsclaim kan dat lang niet altijd worden gezegd. De werking hoeft namelijk niet bewezen te zijn door wetenschappelijk onafhankelijk onderzoek.
Heb ik nooit iets van gehoord maar je kunt het allicht proberenquote:Op woensdag 29 november 2006 15:49 schreef Lienzz het volgende:
Ik ben gelukkig weer beter, beetje opgeblazen gevoel maar verder voel ik me weer toppie!
ff wat anders hierover....
m'n moeder is vanmorgen naar de fysiotherapeut geweest en heeft daar mijn hele verhaal een beetje verteld, nu zei de fysiotherapeut dat ik maar eens moest langskomen omdat het ook iets met spieren te maken kan hebben ofzoiets. Ik weet niet precies wat hij daarmee bedoeld, maar hebben jullie hier ook al eens iets van gehoord?
Ik wil dit eigenlijk wel eens gaan proberen....baadt het niet dan schaad het niet!
Inderdaad, 1 is voldoende, 2 kan geen kwaad maar heeft geen extra effect. Alleen wel op je portemonneequote:Op vrijdag 1 december 2006 11:53 schreef Aventura het volgende:
Ik ben ook maar weer aan de Yakult begonnen. Gisteren weer behoorlijk last. Zenuwen en spanning spelen ook een grote rol bij mij. Ik moest een presentatie houden op mijn werk voor 40 man. Dit in combinatie met bezoek van manvolk eergisterenavond zorgde ervoor dat mijn buik de hele dag lang een keiharde gespannen voetbal was. Maarja, ik weet nou niet meteen een middel om spanning weg te nemen. Oh en ik las ergens dat iemand 2 flesjes yakult nam, ik heb pas nog ergens gelezen dat dat geen zin heeft. 1 flesje is voldoende voor de beoogde werking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |