Duurt nog bijna drie maanden tot die verkiezingen. In die tijd kan een hoop gebeuren. In drie maanden tijd voor de kamerverkiezingen maakte het CDA een groot deel van haar verlies weer goed, en verloor de PVDA massaal zetels aan de SP.quote:
Bijna goed.quote:Op donderdag 14 december 2006 22:02 schreef BretsiG het volgende:
Leuk zo'n totaal onbestuurbaar land. En het einde is nog lang niet in zicht. Met dank aan de stemmers die gingen voor "sociaal". Hoe grappig.
Zonder het opgeklopt woordje "sociaal" (mede dankzij de media) zouden we nooit in deze situatie terecht zijn gekomen. We leven Godverdomme in bijna het meest sociale land ter wereld!quote:Op donderdag 14 december 2006 22:21 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Bijna goed.
Leuk zo'n totaal onbestuurbaar land. En het einde is nog lang niet in zicht. Met dank aan de stemmers.
Dankzij de goede campagne ja.quote:Op donderdag 14 december 2006 23:09 schreef Jurgen21 het volgende:
Ah! Peilingen. Balkenende heeft de onzin daarvan wel bewezen. Vier jaar lang afgeschilderd als kansloos tegenover Wouter Bos en hij wint gewoon
Politieke Barometer (in vergelijking met peiling van vorige week):quote:Als gevolg van deze ontwikkelingen trekken kiezers fors naar de buitenkant van links en rechts, waardoor zowel PvdA als CDA verliezen. Hierdoor is de SP inmiddels even groot als het CDA, op iets boven de dertig zetels. De PvdA komt rond de 25 zetels en de VVD niet ver daarvan af. De Partij voor de Vrijheid zou inmiddels groter zijn dan vijftien zetels.
Voor de Provinciale Statenverkiezingen betekent dit dat een derde van de kiezers van de partij van Geert Wilders, die niet meedoet aan deze verkiezingen, aangeeft op de VVD te zullen stemmen. De strijd wie de grootste partij wordt op 7 maart zou daarom volgens De Hond best kunnen gaan tussen de VVD en SP.
http://www.volkskrant.nl/(...)vdA_ernstig_verzwakt
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | PvdA 34 (+2) SP 25 (-1) VVD 22 PVV 8 (-1) GL 7 CU 5 D66 4 (+1) SGP 2 PvdD 2 (-1) |
Opvallende cijfers. Hoorde ze op de radio over een andere peiling praten waar het CDA tegen de 30 zetels zou krijgen en de PvdA onder de 25 en de zetels die verloren zouden worden zouden naar de SP en de PVV gaanquote:Op zaterdag 16 december 2006 00:04 schreef Kozzmic het volgende:
Maurice de Hond:
[..]
Politieke Barometer (in vergelijking met peiling van vorige week):
[ code verwijderd ]
Het loopt al weer aardig uiteen...
Ja, als je mijn post even goed leest dan zie je dat dat de eerste quote is. De peiling van Maurice de Hond. Bijzonder vage peiling overigens, met de PvdA en de VVD 'rond de 25' en de SP en het CDA 'iets boven de 30'. Moet nog zien dat dat er ook uit gaat komen als hij zondag een exacte peiling presenteert.quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Opvallende cijfers. Hoorde ze op de radio over een andere peiling praten waar het CDA tegen de 30 zetels zou krijgen en de PvdA onder de 25 en de zetels die verloren zouden worden zouden naar de SP en de PVV gaan
Als dat waar is zou dat helemaal rampzallige coalitie onderhandelingen betekenen......quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:09 schreef Kozzmic het volgende:
Ja, als je mijn post even goed leest dan zie je dat dat de eerste quote is. De peiling van Maurice de Hond. Bijzonder vage peiling overigens, met de PvdA en de VVD 'rond de 25' en de SP en het CDA 'iets boven de 30'. Moet nog zien dat dat er ook uit gaat komen als hij zondag een exacte peiling presenteert.
Is dit serieus wat De Hond ons probeert te verkopen???!?!quote:Hierdoor is de SP inmiddels even groot als het CDA, op iets boven de dertig zetels.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | == EXITPOLLS 22 NOVEMBER 2006 == De Hond TNS Nipo Uitslag CDA 43 38 41 PvdA 35 34 33 VVD 21 20 22 SP 24 30 25 GL 8 6 7 Fortuyn 0 0 0 D66 2 2 3 CU 5 7 6 SGP 2 2 2 PVV 6 8 9 EenNL 1 1 0 PvdD 3 2 2 ?> |
Idd, ik hecht er ook niet zoveel waarde aan.quote:Op zaterdag 16 december 2006 01:17 schreef Genverbrander het volgende:
Nog even ter herinnering, een medewerker van TNS Nipo over de exit poll op 22 november:
"Deze exitpoll is bijzonder nauwkeurig. Er zal hoogstens 1 zetel afwijken, maar dat verwacht ik al eigenlijk niet."
Dit is waar hij en de heer De Hond mee aankwam:
[ code verwijderd ]
![]()
![]()
Opdat wij niet vergeten.![]()
Welnee, je ziet in de eerste maand na verkiezingen altijd dat de winnaars verder doorgroeien en de verliezers nog verder wegzakken in de peilingen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als dat waar is zou dat helemaal rampzallige coalitie onderhandelingen betekenen......
Waarom lach je? Ik lees dat 9 van de 12 partijen een afwijking kennen van 0-1 zetel. Een mooi voorspellingsresultaat dus.quote:Op zaterdag 16 december 2006 01:17 schreef Genverbrander het volgende:
Nog even ter herinnering, een medewerker van TNS Nipo over de exit poll op 22 november:
"Deze exitpoll is bijzonder nauwkeurig. Er zal hoogstens 1 zetel afwijken, maar dat verwacht ik al eigenlijk niet."
Zie hier een vergelijking van de twee exitpolls met de uitslag:
[ code verwijderd ]
![]()
![]()
Opdat wij niet vergeten.![]()
Optimist.quote:Op zaterdag 16 december 2006 19:47 schreef Haaglander het volgende:
[..]
Waarom lach je? Ik lees dat 9 van de 12 partijen een afwijking kennen van 0-1 zetel. Een mooi voorspellingsresultaat dus.![]()
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | PvdA 29 (-1) SP 29 (+2) VVD 26 (+5) PVV 15 (+4) GL 6 (-1) CU 6 D66 3 SGP 2 PvdD 2 (-1) |
Ik heb bij De Hond wel eens het idee dat hij wekelijkse verschillen groter maakt om mediaaandacht te genereren. Het is ook opmerkelijk dat toen we steeds dichter bij de verkiezingen kwamen de peilingen van De Hond en Interview/NSS steeds dichter bij elkaar kwamen te liggen. En nu de verkiezingen geweest zijn, wijkt het weer enorm af.quote:Op zondag 17 december 2006 11:41 schreef Jurgen21 het volgende:
Toch wel opmerkelijke verschillen met Interview/NSS.
Iedereen 30 zetels!quote:Op zondag 17 december 2006 11:36 schreef Kozzmic het volgende:
De nieuwste 'echte' peiling van De Hond laat zien wat hij afgelopen week in het persbericht al min of meer aankondigde. De SP valt iets lager uit en de PvdA wat hoger.
De aangegeven +en en -en zijn de verschillen met de peiling van vorige week zondag...
[ code verwijderd ]
Je vergeet alleen dat Nova richting De Hond kroop in de weken voor de verkiezingen, en niet andersom.quote:Op zondag 17 december 2006 12:10 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik heb bij De Hond wel eens het idee dat hij wekelijkse verschillen groter maakt om mediaaandacht te genereren. Het is ook opmerkelijk dat toen we steeds dichter bij de verkiezingen kwamen de peilingen van De Hond en Interview/NSS steeds dichter bij elkaar kwamen te liggen. En nu de verkiezingen geweest zijn, wijkt het weer enorm af.
Sja nauwkeuig zijn de peilingen niet. Maar het zou me niet verbazen als De Hond hier gelijk heeft. Dat is de straf voor het CDA, de achterban is de afgelopen jaren compleet verrechtst en nu ze een knieval naar links hebben gemaakt haakt iedereen massaal af. Dat heb ik altijd al voorspeld. Het CDA onder Balkenende kan alleen groot worden in een rechts kabinet. Ik voorspel nu dan ook het einde van het CDA-tijdperk.quote:Op zondag 17 december 2006 12:25 schreef Sidekick het volgende:
Zo, 8 zetels in 1 week verliezen. Het blijft natuurlijk De Hond, die heeft door zijn manier van peilen altijd wel van die radicale verschuivingen, hoewel er wel trends zijn te ontdekken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |